ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 листопада 2010 р. № 2а-5876/10/1370
Львівського окружного а дміністративного суду в скла ді:
головуючої-судді Потабенко В.А.
суддів Г улик А.Г.,
Кравчук В.М.,
за участю секретаря судово го засідання За нов' як О.П.,
з участю представників:
від позивача - Булгаково ї М.Г., згідно довіреності,
від відповідача - Малишк а В.А., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львов і адміністративну справу за позовом Міжнародної благоді йної організації "Екологія- Право-Людина" до Національно го агентства екологічних інв естицій України про визнання протиправної бездіяльності та зобов' язання вчинити ді ї, -
ВСТАНОВИВ:
Міжнародна благодійна організація "Екологія- Прав о-Людина" (надалі - МБО) зверну лась до Львівського окружног о адміністративного суду з п озовом, в якому просить визна ти протиправною бездіяльніс ть Національного агентства е кологічних інвестицій Украї ни (надалі - НАЕІ), яка полягає у неповному наданні інформа ції на звернення від 09.03.2010 №65 та з обов' язати відповідача над ати повну обґрунтовану відпо відь на звернення від 09.03.2010 №65.
В обґрунтування своїх вим ог покликається на те, що МБО н адіслала до НАЕІ звернення в ід 09.03.2010 року № 65. В листі ставили сь питання щодо функціонуван ня Національного електронно го реєстру антропогенних вик идів та абсорбції парникових газів (надалі - Реєстр). Крім то го, МБО просила усунути недол іки в роботі Реєстру, безпідс тавне засекречення інформац ії Реєстрі, вжити заходів за р езультатами розгляду даного звернення, про що повідомити позивача. Оскільки відповід ь, яка надійшла за № 327/18/10 від 12.04.2010 року, на думку позивача, не є п овною, МБО змушена звернутис ь до суду.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю, вважа є позовні вимоги обґрунтован ими, а бездіяльність відпові дачів - протиправною, в зв'яз ку з чим просить позов задово льнити.
Представник відпові дача в судовому засіданні по зов не визнав з підстав, навед ених у запереченні, поданому до суду 27.09.2010 року, суть яких пол ягає в наступному. На думку НА ЕІ, твердження позивача про т е, що відповідач не надав повн ої запитуваної інформації, є безпідставним та не відпові дає дійсності. На звернення М іжнародної благодійної орга нізації «Екологія-Право-Люди на»від 09.03.210 року № 65 (вхідний ном ер № 326/10 від 15.03.2010 року) була надан а відповідь від 12.04.2010 року № 327/18/10 з а підписом Голови Національн ого агентства екологічних ін вестицій України С. Орленка по суті питань, викладених у зверненні. Так, зокрема, на т вердження позивача про те, що НАЕІ не було надано відповід і на питання, на підставі яког о документу НАЕІ приймає ріш ення про конфіденційність ін формації в Реєстрі, зазначає , що в листі № 327/18/10 від 12.04.2010 року ві дповідь було дано по суті. А са ме, рішення щодо віднесення і нформації до конфіденційної приймаєтся Нацекоінвестаге нтством на підставі п. 44 Рішен ня 13/СМР.1 Конференції сторін, я ка є нарадою Сторін Кіотсько го протоколу (надалі - Рішен ня 13/СМР.1). Крім того, відповідн о до абзацу 6 Положення про Нац іональний електронний Реєст р антропогенних викидів та а бсорбції парникових газів (н адалі - Положення про Реєстр ), затвердженого постановою К МУ від 28.05.2008 року № 504, відомості, щ о містяться в Реєстрі є власн істю держави. Частина інформ ації, зміст якої визначаєтьс я Нацекоінвестагентством, по ширюється через засоби масов ої комунікації. На питання, чи міститься в Реєстрі інформа ція про період дії зобов' яз ань, ім' я представника і кон тактна інформація, що має вкл ючати в себе повне ім' я, номе р телефону, номер факсу і адре су електронної пошти предста вника власника, як це передба чено п. 44 Рішення 13/СМР.1 і якщо та к, то де з такою інформацією мо жна ознайомитися; чи містять ся в Реєстрі відомості, що под аються в електронній формі ю ридичними особами або фізичн ими особами - суб' єктами пі дприємництва, які здійснюють антропогенні викиди або абс орбцію парникових газів, від омості про зміни обсягів ант ропогенних викидів парников их газів, що передбачено п. 2 по станови КМУ № 504, якщо так, то де з нею можна ознайомитися, бул о надано відповідь, що внесен ня відомостей до Реєстру від бувається відповідно до Поло ження про Реєстр, ознайомити сь з ним можна в межах п. 44-48 Ріше ння 13/СМР.1 на сайті Реєстру. Так ож, у відповіді було вказано, щ о уся інформація про зміни об сягів антропогенних викидів парникових газів оновлюєтьс я щоквартально.
В додаткових запереч еннях від 21.10.2010 року представни к відповідача зазначив, що ві дповідно до п. 1 постанови КМУ № 504 НАЕІ уповноважене на форм ування і ведення Національно го електронного Реєстру антр опогенних викидів та абсорбц ії парникових газів. Відомос ті, що містяться в Реєстрі, є в ласністю держави. Частина ін формації, зміст якої визнача ється Нацекоінвестагентств ом, поширюється через засоби масової комунікації, що не су перечить вимогам п. 44 Рішення 13/СМР.1.І хоч п. 45 Рішення 13/СМР.1 ви значено перелік інформації, що підлягає розголошенню. Пу нктом 5 Положення про Реєстр п ередбачено, що підставою для включення відомостей до Реє стру та їх виключення є подан ня клопотання юридичною особ ою або заяви фізичною особою - суб'єктом підприємництва. Фо рма, перелік документів, що по даються разом з клопотанням (заявою), та порядок ведення Ре єстру встановлюються його ад міністратором. НАЕІ з твердж еннями позивача не погоджуєт ься з огляду на те, що з момент у створення Реєстру відповід ач веде його та поширює через засоби масової комунікації визначені ним відомості, що м істяться в Реєстрі. НАЕІ наго лошує, що надало позивачу пов ну інформацію про те, на підст аві якого документу приймаєт ься рішення про конфіденційн ість інформації в реєстрі та перерахувало пункти законод авства України, які, на його ду мку, регулюють питання конфі денційності даних реєстру. З вертає увагу, що НАЕІ неухиль но керується та дотримується вимог чинного законодавства . Також зазначає, що Реєстр за останні кілька місяців, в про цесі судового розгляду справ и, оновлено, в ньому розміщено додаткову інформацію. Проси ть у задоволенні позовних ви мог МБО відмовити повністю.
Заслухавши пояснення пре дставників сторін, дослідивш и подані сторонами документи , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини спр ави, на яких ґрунтуються позо вні вимоги та заперечення ст орін, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд пр иходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з н аступних підстав.
Судом встановле но, що Міжнародна благодійна організація "Екологія-Право -Людина" зверталась до Націон ального агентства екологічн их інвестицій з листом від 09.03.2 010 року № 65 про надання інформац ії по кожному з питань щодо ве дення та функціонування Наці онального електронного реєс тру антропогенних викидів та доступності інформації в ре єстрі. Також в листі містилос я прохання усунути недоліки функціонування реєстру та вж ити заходів за результатами розгляду даного звернення, п овідомивши МБО про вжиті зах оди або про мотивовану відмо ву у їх вжитті.
На даний запит НАЕІ на діслало МБО листа від 12.04.210 року № 327/18/10, в якому, на думку суду, по суті відповідь було надана л ише на одне з п' яти запитань , № 3.
Відповідачем не було вказ ано у відповіді чітко норми з акону, на підставі якої прийм ається рішення про віднесенн я інформації до конфіденційн ої з приміткою про таку конфі денційність (№1). Не надано від повіді на запитання про наяв ність в реєстрі даних про тер міни і дати оновлення інформ ації в реєстрі (№2). На питання п ро те, чи міститься в реєстрі і нформація про період дії зоб ов' язань, ім' я представник а і контактну інформацію пре дставника власника рахунку, де з нею можна ознайомитися; ч и містяться в реєстрі відомо сті, що подаються в електронн ій формі юридичними особами або фізичними особами - суб ' єктами підприємництва, які здійснюють антропогенні вик иди та абсорбцію парникових газів і де з такою інформаціє ю можна ознайомитися (№4,5), відп овідач у своєму листі лише по дав посилання на положення п останови КМУ № 504 від 28.05.2008 року "П ро формування і ведення Наці онального електронного реєс тру антропогенних викидів та абсорбції парникових газів" , які, однаково, не містять нео бхідної інформації.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
У відповідності до вимог ст . 40 Конституції України, усі ма ють право направляти індивід уальні чи колективні письмов і звернення або особисто зве ртатися до органів державної влади, органів місцевого сам оврядування та посадових і с лужбових осіб цих органів, що зобов' язані розглянути зве рнення і дати обґрунтовану в ідповідь у встановлений зако ном строк.
Згідно ч.1 ст.9 Закону України "Про інформацію" від 2 жовтня 199 2 року N 2657-XII, з наступними змінам и та доповненнями (надалі - З акон № 2657), всі громадяни Україн и, юридичні особи і державні о ргани мають право на інформа цію, що передбачає можливіст ь вільного одержання, викори стання, поширення та зберіга ння відомостей, необхідних ї м для реалізації ними своїх п рав, свобод і законних інтере сів, здійснення завдань і фун кцій.
Статтею 10 Закону № 2657 передба чено, що право на інформацію з абезпечується, серед іншого, обов' язком органів державн ої влади інформувати про сво ю діяльність та прийняття рі шення.
Переважним правом на оде ржання інформації користуют ься громадяни, яким ця інформ ація необхідна для виконання своїх професійних обов'язкі в.
Відповідно до ст. 29 Закону № 2 657, доступ до відкритої інформ ації забезпечується, крім ін шого, безпосереднього її над ання заінтересованим громад янам, державним органам та юр идичним особам. Обмеження пр ава на одержання відкритої і нформації забороняється зак оном.
Крім того, відповідно до ст. 25-1 Закону України "про охорону навколишнього природного се редовища", на органи державно ї влади покладено обов'язок щ одо забезпечення вільного до ступу до екологічної інформа ції, яка не становить державн ої таємниці і міститься у спи сках, реєстрах, архівах та інш их джерелах.
В судовому засіданні предс тавником відповідача не запе речувався факт, що запитуван а МБО інформація є відкритою .
Згідно ст.32 Закону № 2657, громад яни України, державні органи , організації і об' єднання г ромадян подають запит відпов ідному органу законодавчої, виконавчої та судової влади, які зобов' язані надавати і нформацію, що стосується їх д іяльності, письмово, усно, по т елефону чи використовуючи пу блічні виступи своїх посадо вих осіб.
Враховуючи вищенав едене, суд вважає, НАЕІ за насл ідком звернення МБО з запито м від 09.03.2010 року № 65 про надання і нформації, що належить до йог о компетенції, повинно було з абезпечити надання останньо му запитувану інформацію, як а є відкритою, або вказати на п ерелік питань, які не входять у його компетенцію, що НАЕІ не було вчинено.
Суд також вважає за необхі дне зазначити, що твердження відповідача про те, що НАЕІ н адало повну відповідь на зап ит № 65 від 09.03.2010 року, спростовуєт ься долученою до матеріалів справи відповіддю № 327/18/10 від 12.04. 2010 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАСУ в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
За наслідками розгля ду справи суд вважає, що відпо відачем не було надано суду д остатніх і беззаперечних док азів в обґрунтування своєї п озиції, не вжито всіх заходів щодо надання позивачу запит уваної інформації, а тому без діяльність НАЕІ в тій частин і слід визнати протиправною.
Визначаючи спосіб захист у порушеного права позивача, суд виходить з того, що поруше не право МБО підлягає віднов ленню шляхом зобов'язання НА ЕІ надати повну обґрунтовану відповідь на звернення Міжн ародної благодійної організ ації "Екологія-Право-Людина" в ід 09.03.2010 року № 65.
Крім того, згідно приписів с т. 94 КАС України, з відповідача слід стягнути 3,40 грн. судового збору.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити.
Визнати протиправною безд іяльність Національного аге нтства екологічних інвестиц ій України, яка полягає в непо вному наданні інформації на звернення Міжнародної благо дійної організації "Екологія -Право-Людина" від 09.03.2010 року № 65.
Зобов'язати Національне аг ентство екологічних інвести цій України надати повну обґ рунтовану відповідь на зверн ення Міжнародної благодійно ї організації "Екологія-Прав о-Людина" від 09.03.2010 року № 65.
Стягнути з Державного бюдж ету України в користь Міжнар одної благодійної організац ії "Екологія-Право-Людина" 3,40 г рн. сплаченого судового збор у.
Постанова може бути оскарж ена в порядку та строки, перед бачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Повний текст постанови в иготовлений 08.11.2010 року.
Головуюча Потабенко В.А.
Судді Гулик А.Г.
Кравчук В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2010 |
Оприлюднено | 08.12.2010 |
Номер документу | 12668425 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні