Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/2296/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду 23.01.2025 надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» до Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, в якій позивач просить суд:
1. Скасувати акт перевірки №53482/15-32-09-02-09/42759541 від 09.12.2024;
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області №806/КПР/15-32-09-02-06 від 21.01.2025.
В обґрунтування позову зазначив, що Головним управлінням ДПС в Одеській області видано наказ від 28.11.2024 № 12282-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «ТАТ ОЙЛ», з 29.11.2024 тривалістю 10 діб, період що перевірявся з 18.11.2021 по дату закінчення фактичної перевірки, з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Товариством з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ», 25.12.2024 отримано Акт Головного управління Державної податкової служби в Одеській області № 53482/15-32-09-02-09/42759541 від 09.12.2024. Ознайомившись з Актом перевірки (отриманий 25.12.2024, відповідно до вимог п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України ТОВ «ТАТ ОЙЛ» не погодилось з висновками Головного управління ДПС в Одеській області, які вказані в Акті перевірки, та звернулося із запереченнями де просило не приймати податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки. 21.01.2025 Головного управління ДПС в Одеській області винесло рішення № 806/КПР/15-32-09-02-06 яким відмовило у задоволенні заперечень ТОВ «ТАТ ОЙЛ».
28.01.2025 ухвалою судді позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків шляхом надання до суду доказів сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.
30.01.2025 суддя ухвалив прийняти до розгляду позовну заяву та відкрити провадження у справі.
18.02.2025 суд ухвалив прийняти до розгляду заяву позивача про зміну предмету позову від 13.02.2025 (вх.№ЕС13511/25) у справі №420/2296/25.
Продовжити розгляд справи за позовними вимогами з урахуванням заяви від 13.02.2025(вх.№ЕС13511/25), а саме:
1. Скасувати акт перевірки № 53482/15-32-09-02-09/42759541 від 09.12.2024;
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 806/КПР/15-32-09-02-06 від 21.01.2025;
3. Визнати протиправними та скасувати рішення, прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області, а саме:
- податкове повідомлення рішення (форма «ПС») від 24.01.2025 № 3802/15-32-09-02-11 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за платежем штрафні санкції в сумі 120000,00 грн;
- податкове повідомлення рішення (форма «ПС») від 24.01.2025 № 3804/15-32-09-02-11 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за платежем штрафні санкції в сумі 2040,00 грн.
18.02.2025 суд ухвалив закрити провадження у справі № 420/2296/25 за позовними вимогами про скасування акта перевірки №53482/15-32-09-02-09/42759541 від 09.12.2024 та визнання протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області №806/КПР/15-32-09-02-06 від 21.01.2025.
15.02.2025 до суду (вх.№ЕС/14370/25) від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач проти позовних вимог заперечує та вказує, що п порушення п. 85.2 ст.85 Податкового кодексу України платником податків станом на 06.02.2024 (останній день перевірки) не надано документів, пов`язаних з предметом перевірки та зазначає, що оскільки перевіркою встановлено, що ТОВ «ТАТ ОЙЛ», в порушення вимог п.п.230.1.2. п.230.1. ст.230 Кодексу здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 необладнаним 1 резервуаром, 2 витратомірами-лічильниками та 3 рівнемірами-лічильниками, відтак спірні податкові повідомлення-рішення є правомірними.
13.03.2025 суд ухвалив витребувати у Головного управління ДПС в Одеській області: інформацію та її документальне підтвердження, що на момент фактичної перевірки на АЗС за адресою м. Одеса, Малиновський район, вул. Ленінградське шосе, 19 через резервуар ЗВГ-10.Н.1-УХЛ1 ТУ У 28.2-32276928-003:2009, заводський №2726, місткість 9,83 м3 та колонку паливороздавальну Шельф LPG 100-1, серійний №12601 здійснювалася реалізація пального (газу скрапленого). Витребувати у товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ»: докази відповідності вимогам законодавства та докази наявності позитивного результату повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства витратоміру Shelf 100 LPG серійний номер 1906186 за період проведення фактичної перевірки; інформацію та її документальне підтвердження щодо введення (не введення) в експлуатацію резервуару ЗВГ-10.Н.1-УХЛ1 ТУ У 28.2-32276928-003:2009, заводський №2726, місткість 9,83 м3 та колонки паливо роздавальної Шельф LPG 100-1, серійний №12601.
18.03.2025 суд ухвалив продовжити ТОВ «ТАТ ОЙЛ» строк для надання до суду доказів, витребуваних згідно ухвали суду від 13.03.2025 на 30 днів з моменту отримання копії цієї ухвали.
19.03.2025 до суду (вх.№ЕС/25098/25) від Головного управління ДПС в Одеській області надійшла витребувана судом інформація.
15.04.2025 до суду (вх.№35481/25) від ТОВ «ТАТ ОЙЛ» надійшла інформація, а саме копії дозволів, виданих Головним управлінням Держпраці в Одеській області 19.03.2025.
Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи і докази на їх обґрунтування, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено таке.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.10-14), товариство з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» зареєстровано юридичною особою 17.01.2019, основним видом економічної діяльності якої є 47.30 Роздрібна торгівля пальним.
Головним управлінням ДПС в Одеській області 09.08.2024 видано товариству з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» ліцензію №15520314202100093 (а.с.105-107), термін дії з 12.11.2021 по 12.11.2026 на право роздрібної торгівлі пальним (переоформлення).
Матеріали справи містять дозвіл №410.21.51 від 19.10.2021 (а.с.32, 96), виданий Головним управлінням Держпраці в Одеській області, яким товариству з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» дозволяється експлуатувати обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, зазначені у додатку 1 до Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року №105445 (резервуар сталевий РГС-10, зав.№26781, 1999 р.в., Україна; резервуар сталевий РГС-10, зав.№26782, 1999 р.в., Україна; резервуар сталевий РГС-24, зав.№21112, 1999 р.в., Україна; колонка паливо роздавальна типу «Шельф 200» 2 КЕД 50-0,25-1-4, зав.№3153, 2007 р.в., Україна) за адресою: 65091, Одеська область, м.Одеса, Малиновський район, вул.Ленінградське шосе, 19. Дозвіл діє з 19.10.2021 по 19.10.2026.
Матеріали справи містять свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки товариством з обмеженою відповідальністю «Барель Сервіс Плюс»:
№60-L-2023 від 08.06.2023 (а.с.98), чинне до 08.06.2025, яким перевірено рівнемір магнітострикційний DELPHI, зав.№41274, виробник ALISONIC S.r.l.;
№61-L-2023 від 08.06.2023 (а.с.99), чинне до 08.06.2025, яким перевірено рівнемір магнітострикційний DELPHI, зав.№41273, виробник ALISONIC S.r.l.;
№62-L-2023 від 08.06.2023 (а.с.100), чинне до 08.06.2025, яким перевірено рівнемір магнітострикційний DELPHI, зав.№41275, виробник ALISONIC S.r.l.;
№63-L-2023 від 08.06.2023 (а.с.101), чинне до 08.06.2025, яким перевірено рівнемір магнітострикційний Navitrack MLS-01 EX, зав.№207, виробник ТОВ «Навітрек».
Відповідно до технічного паспорту колонки паливороздавальні «Шельф 200», заводський №3153 (а.с.102-104), повірка обладнання здійснена 08.06.2023.
Матеріали справи містять доповідну записку від 28.11.2024 №804/15-32-09-02-09 (а.с.87-90) в.о. начальника управління за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області на адресу заступника начальника з пропозицією здійснення контролю за обігом підакцизних товарів та недопущення порушень у сфері обігу підакцизних товарів. У т.ч. товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ».
На підставі направлень на перевірку (а.с.92-93) та наказу посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області складено акт від 09.12.2024 №53482/15-32-09-02-09/42759541 про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального (а.с.17-24, 113-120) (далі Акт перевірки), відповідно до якого з 02.12.2024 по 06.12.2024 проведено фактичну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ», а саме проведено перевірку господарського об`єкту АЗС з магазином за адресою: Одеська область, м.Одеса, Малиновський район, вул.Ленінградське шосе, 19, через яку здійснює діяльність ТОВ «ТАТ ОЙЛ».
Під час проведення перевірки перевірено дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС у частині:
-наявності передбачених законодавством ліцензій, необхідних для здійснення діяльності з виробництва, зберігання та реалізації пального;
-фактів здійснення діяльності із виробництва, зберігання та реалізації пального без отримання відповідних ліцензій;
-повноти обліку операцій з пальним на місцях його виробництва, зберігання та реалізації та його організації у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів;
-дотримання порядку обладнання акцизних складів передбаченими законодавством засобами вимірювальної техніки;
-проведення інвентаризації залишків пального;
-дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Під час проведення перевірки встановлено наступне:
«Під час проведення фактичної перевірки зняти фактичні залишки пального не надалось можливим, так як меторштоки та інші вимірювальні засоби рівня пального на АЗС відсутні. Пояснення надані 02.12.2024 регіональним менеджером ТОВ «ТАТ ОЙЛ» код за ЄДРПОУ 42759541 Могилевським М.С. додаються до першогопримірника акта фактичної перевірки.
Відповідно наданому Х-звіту від 02.12.2024 № 4169 (10:25:22) наявні залишки:
Резервуар 1 пальне 2710124194# А-92-Євро5-Е5 2286,02 л;
Резервуар 2 пальне 2710194300# ДП-Л-Євро5-ВО 9959,30 л;
Резервуар 3 пальне 2710124512# А-95-Євро5-Е5 2876,91 л;
Резервуар 4 пальне Газ скраплений 2400,68 л.
ТОВ «ТАТ ОЙЛ» 02.12.2024 до перевірки на АЗС надано ТТН на пальне, журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС та змінні звіти АЗС.
ТОВ «ТАТ ОЙЛ» на акцизному складі зареєстровано за адресою: Одеська область, м.Одеса, Хаджибейський район, вул. Ленінградське шосе, 19 - № 1017913 зареєстровано та введено в експлуатацію:
17.02.2023 резервуар СУГ-10Н.1-УХЛ1 серійний номер 1160, ємність 9,96 м3;
17.02.2023 витратомір Shelf 100 LPG серійний номер 1906186.
При цьому в ході проведення фактичної перевірки встановлена наявність на АЗС за адресою м. Одеса, Малиновський район, вул. Ленінградське шосе, 19 резервуара ЗВГ-10.Н.1-УХЛ1 ТУ У 28.2-32276928-003:2009, заводський №2726, місткість 9,83 м3 та колонки паливороздавальної Шельф LPG 100-1, серійний №12601, через які здійснюється реалізація пального (газу скрапленого), які ТОВ «ТАТ ОЙЛ» не зареєстровані на акцизному складі зареєстровано за адресою: Одеська область, м.Одеса, Хаджибейський район, вул. Ленінградське шосе, 19 - № 1017913.
До перевірки надано копію формуляру колонки паливороздавальної тип Шельф 200, заводський №3153 з відмітками проведеної повірки 08.02.2023. Позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування колонки паливороздавальної тип Шельф 200, заводський №3153 за період з 18.11.2021 по 07.02.2023 до перевірки не надано.
Враховуючи наведене, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 через 1 паливороздавальну колонку на яку відсутній позитивний результат повірки або оцінка відповідності, або калібрування.
ТОВ «ТАТ ОЙЛ» до перевірки надано свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювального засобу вимірювальної техніки:
№ 60-L-2023 від 08.06.2023 на рівнемір магнітострикційний DELPHI зав. № 41274, Чинне до 08.06.2025;
№ 61-L-2023 від 08.06.2023 на рівнемір магнітострикційний DELPHI зав. № 41273, Чинне до 08.06.2025;
№ 62-L-2023 від 08.06.2023 на рівнемір магнітострикційний DELPHI зав. № 41275, Чинне до 08.06.2025.
Будь-яких інших документів про позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування зазначених рівнемірів до перевірки не надано ТОВ «ТАТ ОЙЛ».
Враховуючи наведене, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 на якому відсутні позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування на 3 рівнеміра-лічильника.
Таким чином, перевіркою встановлено, що ТОВ «ТАТ ОЙЛ» код за ЄДРПОУ 42759541 в порушення вимог п.п.230.1.2. п.230.1. ст.230 Кодексу здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 необладнаним 1 резервуаром, 2 витратомірами-лічильниками та 3 рівнемірами-лічильниками.
У зв`язку з ненаданням ТОВ «ТАТ ОЙЛ» код за ЄДРПОУ 42759541 до перевірки документів, в ході проведення фактичної перевірки використано документи ліцензійної справи ТОВ «ТАТ ОЙЛ», які є в наявності Головного управління ДПС в Одеській області, та встановлено наступне.
Ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним (переоформлення) від 09.08.2024 № 1520314202100093, термін дії з 12.11.2021 до 12.11.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Ленінградське шосе, 19, АЗС з магазином.
В ліцензійній справі знаходяться:
Заява щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (вх. від 09.11.2021 №61239/АП).
Платіжне доручення №37 від 20.10.2021 на плату за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Дозвіл виданий Головним управлінням Держпраці в Одеській області від 19.10.2021 №410.21.51 експлуатувати обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, зазначені у додатку 1 до Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1055 (резервуар сталевий РГС-10, зав. №26781, 1999 р.в., Україна; резервуар сталевий РГС-10, зав.№26782, 1999 р.в., Україна; резервуар сталевий РГС-24, зав. №21112, 1999 р.в., Україна; колонка паливороздавальна типу «Шельф 200» 2 КЕД 50-0,25-1-4, зав.№3153, 2007 р.в., Україна) за адресою: 65091, Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вул. Ленінградське шосе, 19.
Дозвіл виданий Головним управлінням Держпраці в Одеській області від 19.10.2021 №412.21.51 виконувати у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах за адресою: 65091, Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вул.Ленінградське шосе, 19 за умови додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у цьому дозволі. Дозвіл діє з 19.10.2021 року по 19.10.2026 року.
Договір купівлі-продажу об`єкту нерухомості від 29.12.2003 №0278, згідно якого ВАТ «СПЕЦТЕХОСНАСТКА» (код ЄДРПОУ 23988497), Продавець передає, а ТОВ «КАФАРМА ЕКСПОРТ УКРАЇНА, ЛТД» (код ЄДРПОУ 32145657) Покупець приймає та оплачує вартість автостанції та майна закріпленого за нею, що розміщені за адресою: м. Одеса, вул. Ленінградське шосе, 19 (АЗС); Договір купівлі-продажу земельної ділянки від 19.03.2004, згідно якого ВАТ «СПЕЦТЕХОСНАСТКА» (код ЄДРПОУ 23988497), Продавець продав, а ТОВ «КАФАРМА ЕКСПОРТ Україна, ЛТД» (код ЄДРПОУ 32145657) Покупець купив земельну ділянку площею 0,1288 гектара за адресою: м. Одеса, вул. Ленінградське шосе, 19.
Договір оренди АЗС від 01.08.2021, згідно якого ТОВ «КАФАРМА ЕКСПОРТ Україна, ЛТД» (код ЄДРПОУ 32145657) Орендодавець зобов`язується передати, а ТОВ «ТАТ ОЙЛ» (код за ЄДРПОУ 42759541) Орендар зобов`язується прийняти у строкове платне користування АЗС за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул.Ленінградське шосе, 19.
Акт державної технічної комісії про готовність закінченого будівництвом об`єкта к експлуатації від 02.03.1999, а саме АЗС на 250 заправок на добу за адресою: Ленінградське шосе, 19.
При цьому в ході проведення фактичної перевірки встановлена наявність на АЗС за адресою м. Одеса, Малиновський район, вул. Ленінградське шосе, 19 резервуара ЗВГ-10.Н.1-УХЛ1 ТУ У 28.2-32276928-003:2009, заводський №2726, місткість 9,83 м3 та колонки паливороздавальної Шельф LPG 100-1, серійний №12601, які відсутні в зазначених дозволах. ТОВ «ТАТ ОЙЛ» не вносились та не надавались дозволи щодо внесення змін.
Так, згідно ІС ДПС України Система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій» ТОВ «ТАТ ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 42759541) через зареєстрований реєстратор розрахункових операцій з фіскальним номером 3000928622, який використовувався на АЗС з магазином за адресою м. Одеса, Малиновський район, вул. Ленінградське шосе, 19, встановлено здійснення розрахункових операцій з реалізації пального « 2711139700#Газ скраплений» з 23.02.2023 року.
Враховуючи наведене, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 42759541) порушено ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», із змінами і доповненнями.
В порушення п. 85.2 ст.85 Податкового кодексу України платником податків станом на 06.02.2024 (останній день перевірки) не надано документів, пов`язаних з предметом перевірки, а саме: журнали ордери (обороти рахунків) по рахункам бухгалтерського обліку, на яких підприємством відображаються операції з надходження/вибуття пального, договорів поставки нафтопродуктів, накладних на внутрішнє переміщення пального, позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування, формуляр на газороздавальну колонку Shelf 100 LPG заводський №12601, про що складено відповідний акт».
Також, матеріали справи містять акт про ненадання документів до фактичної перевірки від 06.12.2024 №8519/15-32-09-02, відповідно до якого під час проведення перевірки на запит №1 від 02.12.2024 платником податків не надано документів: журнали ордери (обороти рахунків) по рахункам бухгалтерського обліку, на яких підприємством відображаються операції з надходження/вибуття пального, договорів поставки нафтопродуктів, накладних на внутрішнє переміщення пального, позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування, формуляр на газороздавальну колонку Shelf 100 LPG заводський №12601.
Не погоджуючись з висновками перевірки, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» надано на адресу Головного управління ДПС в Одеській області заперечення листом від 08.01.2025 №25/03 (вх. Головного управління ДПС в Одеській області від 08.01.2025 № 1943/6) (а.с.108-112).
Листом Головне управління ДПС в Одеській області від 21.01.2025 №806/КПР/15-32-09-02-06 (а.с.25-26, 94-95), зазначено, що Комісією з питань розгляду заперечень платників податків та пояснень до акту перевірки Головного управління ДПС в Одеській області, за результатом розгляду заперечення та наданих до них документів встановлено, що фактична перевірка ТОВ «ТАТ ОЙЛ» код за ЄДРПОУ 42759541 проведена відповідно до норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями, всі викладені обставини, факти та документи, які наданні на розгляд заперечення підтверджують порушення норм п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями, в частині здійснення відпуску пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 необладнаним 1 резервуаром, 2 витратомірами-лічильниками та 3 рівнемірамилічильниками, ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», із змінами та доповненнями, в частині надання недостовірних даних та п. 85.2, п. 85.8 ст. 85 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями, в частині ненадання у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки.
Також зазначено, що висновки викладені в акті перевірки від 09.12.2024 № 53482/15-32-09-02-09/42759541 є обґрунтованими та відповідають вимогам діючого законодавства, а заперечення ТОВ «ТАТ ОЙЛ» код за ЄДРПОУ 42759541 від 08.01.2025 № 25/03 (вх. Головного управління ДПС в Одеській області від 08.01.2025 № 1943/6) залишено без задоволення.
На підставі висновків, викладених у Акті перевірки, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийняті податкові повідомлення-рішення:
-№3804/15-32-09-02-11 від 24.01.2025 (а.с.84), яким визначено податкове зобов`язання за платежем Адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 2040,00 грн за порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України;
-№3802/15-32-09-02-11 від 24.01.2025 (а.с.85), яким визначено податкове зобов`язання за платежем Адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 120000,00 грн за порушення п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.
Вважаючи спірні рішення протиправними, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з позовною заявою.
Вирішуючи дану адміністративну справу, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі ПК України) та який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно із підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 75.1.3. пункту 75.1 статті 75 ПК України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Пунктом 80.1 статті 80 ПК України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи). Дана норма ПК узгоджується з висновками Верховного Суду в постанові від 03.11.2022 у справі №320/8042/21.
Відповідно до підпункту 80.2.2 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів.
З аналізу підпункту 80.2.2 пункту 80.2 статті 80 ПК України вбачається, що здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального є самостійною підставою, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання за умови дотримання процедурних питань та не вимагає наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства.
В даному випадку достатньо факту покладення на контролюючий орган здійснення контролю за дотриманням норм законодавства у відповідній сфері правовідносин.
Тобто, норма зазначеного вище підпункту дозволяє проведення фактичної перевірки, у тому числі на виконання функцій контролюючого органу, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, які в силу приписів статті 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» покладені на відповідача.
Відповідні функції контролю передбачені також і підпунктами 19-1.1.1,19-1.1.14,19-1.1.16,19-1.1.17,19-1.1.54 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України, зокрема контролюючі органи виконують такі функції: проводять відповідно до законодавства перевірки платників податків; здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; проводять роботу щодо боротьби з незаконним виробництвом, переміщенням, обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; здійснюють інші функції, визначені законом.
Отже контролюючий орган має право на проведення фактичної перевірки господарюючого суб`єкту з підстав здійснення функцій контролю, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Зазначений висновок узгоджується із правовими позиціями, висловленими в постановах Верховного Суду від 21 липня 2022 року у справі № 320/1864/21, від 03 листопада 2022 року у справі №320/8042/21, від 08 грудня 2022 року у справі №140/2889/21.
При цьому, слід зазначити, що окремою підставою, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки, згідно положень підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, є також наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.
Суспільні відносини з обігу пального регламентовані, зокрема, приписами Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального"(далі за текстом -Закон України від 19.12.1995 №481/95-ВР) таПодатковим кодексом України.
Відповідно пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або паливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Пунктом 12 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України визначено, що розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
При цьому, здійснення реалізації пального після 01.01.2020 без функціонуючих, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, підтверджених процедурою повірки/оцінки відповідності/калібрування витратомірів-лічильників, а також без функціонуючих, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, підтверджених процедурою повірки/оцінки відповідності/калібрування рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі є податковим правопорушенням у вигляді недотримання вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України.
Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «ТАТ ОЙЛ» на акцизному складі зареєстровано за адресою: Одеська область, м.Одеса, Хаджибейський район, вул. Ленінградське шосе, 19 - № 1017913 зареєстровано та введено в експлуатацію:
17.02.2023 резервуар СУГ-10Н.1-УХЛ1 серійний номер 1160, ємність 9,96 м3;
17.02.2023 витратомір Shelf 100 LPG серійний номер 1906186.
В ході проведення фактичної перевірки встановлена наявність на АЗС за адресою м. Одеса, Малиновський район, вул. Ленінградське шосе, 19 резервуара ЗВГ-10.Н.1-УХЛ1 ТУ У 28.2-32276928-003:2009, заводський №2726, місткість 9,83 м3 та колонки паливороздавальної Шельф LPG 100-1, серійний №12601, через які здійснюється реалізація пального (газу скрапленого), які ТОВ «ТАТ ОЙЛ» не зареєстровані на акцизному складі зареєстровано за адресою: Одеська область, м.Одеса, Хаджибейський район, вул. Ленінградське шосе, 19 - № 1017913.
Окремо суд підкреслює, що доказів того, що резервуар ЗВГ-10.Н.1-УХЛ1 ТУ У 28.2-32276928-003:2009, заводський №2726, місткість 9,83 м3 на момент проведення перевірки не був введений в експлуатацію, матеріали справи не містять.
До перевірки надано копію формуляру колонки паливороздавальної тип Шельф 200, заводський №3153 з відмітками проведеної повірки 08.02.2023. Позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування колонки паливороздавальної тип Шельф 200, заводський №3153 за період з 18.11.2021 по 07.02.2023 до перевірки не надано.
Враховуючи наведене, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 через 1 паливороздавальну колонку на яку відсутній позитивний результат повірки або оцінка відповідності, або калібрування.
ТОВ «ТАТ ОЙЛ» до перевірки надано свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювального засобу вимірювальної техніки:
№ 60-L-2023 від 08.06.2023 на рівнемір магнітострикційний DELPHI зав. № 41274, Чинне до 08.06.2025;
№ 61-L-2023 від 08.06.2023 на рівнемір магнітострикційний DELPHI зав. № 41273, Чинне до 08.06.2025;
№ 62-L-2023 від 08.06.2023 на рівнемір магнітострикційний DELPHI зав. № 41275, Чинне до 08.06.2025.
Будь-яких інших документів про позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування зазначених рівнемірів до перевірки не надано ТОВ «ТАТ ОЙЛ».
Враховуючи наведене, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 на якому відсутні позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування на 3 рівнеміра-лічильника.
Отже, ТОВ «ТАТ ОЙЛ» в порушення вимог п.п.230.1.2. п.230.1. ст.230 Кодексу здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1017913 необладнаним 1 резервуаром, 2 витратомірами-лічильниками та 3 рівнемірами-лічильниками.
Суд додатково звертає увагу, що у абзаці четвертому підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України зазначено про те, що у разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Під час судового розгляду позивач не надав суду документи, які підтверджують позитивні результатів повірки, проведених відповідно до законодавства, відтак контролюючий орган дійшов правильного висновку про порушення вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, за що передбачена відповідальність згідно пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.
Суд відхиляє посилання позивача на те, що обладнання (резервуар №2726 та колонка паливо роздавальна №12601) на АЗС було встановлено, але не експлуатувалося, як такі, що не підтверджені належними та допустимими доказами.
Щодо помилки у даті повірки, про яку зазначає позивач у заявах по суті справи, суд, також, вважає вказане твердження не доведеним.
Відповідно до пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, в редакції чинній до змін, внесених Законом № 2884-ІХ від 31.05.2022 визначено, що необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України в редакції змін внесених Законом № 2884-ІХ від 31.05.2022, які чинні на даний час передбачено, що необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового, та/або масового витратоміра на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної упідпунктах "д"-"ж"підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.
Враховуючи, що норма, якою передбачена відповідальність не зазнала змін внаслідок прийняття Закону № 2884-ІХ від 31.05.2022 щодо складу порушення та відповідальності за таке правопорушення в контексті даної справи, беручи до уваги відсутність позитивного результату повірки засобів вимірювальної техніки, що вважається необладнаннням витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками акцизних складів, як це передбачено абзацом четвертим підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, контролюючим органом правильно застосовано штрафні санкції в розмірі 120000 гривень, тобто по 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.
З урахуванням встановленого, суд приходить до висновку, що за встановленого факту доведеності вчинення платником податків податкового правопорушення, рішення про застосування фінансових санкцій за вказані порушення є обґрунтованим та таким, що підлягає до виконання, а відтак у задоволенні позовних вимог у цій частині слід відмовити.
Щодо порушення п. 85.2 ст. 85 ПК України, суд зазначає, що відповідно до п.п.20.1.6 п. 20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 85.2 ст. 85 ПК України, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно з положеннями пункту 85.4 статті 85 ПК України, при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансовогосподарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки (п. 85.4 ст. 85 ПК України).
Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (п. 85.8 ст. 85 ПК України).
Статтею 73 ПК України визначено порядок отримання податкової інформації контролюючими органами. Однак, фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області в ході проведення фактичної перевірки головному бухгалтеру суб`єкта господарювання вручено вичерпний Перелік необхідних документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, керуючись п.п.20.1.6 п.20.1 ст. 20 та п. 85.2 ст. 85 ПК України.
Під підпис ОСОБА_1 02.12.2024 вручено запит від 02.12.2024 №1 про надання документів, що належать до предмету перевірки.
Фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області було зазначено щодо необхідності в наданні документів (копій документів), пояснень, довідок, інформації тощо.
В терміни проведення перевірки посадовим особам - перевіряючим не надано в повному обсязі документи, що належать або пов`язанні з предметом перевірки (журнали ордери (обороти рахунків) по рахункам бухгалтерського обліку, на яких підприємством відображаються операції з надходження/вибуття пального, договорів поставки нафтопродуктів, накладних на внутрішнє переміщення пального, позитивні результати повірки або оцінки відповідності, або калібрування, формуляр на газороздавальну колонку Shelf 100 LPG заводський №12601), що є порушенням п. 85.2 ст.85 ПК України.
Докази спростування відомостей, за які позивача притягнуто до відповідальності, у т.ч. безпідставності складення акту про ненадання для податкової перевірки документів (їх засвідчених копій) відсутні.
При цьому, відповідно до податкового повідомлення-рішення, контролюючим органом було нараховано штрафні санкції на підставі пункту 121.1 статті 121 ПК України, в якому визначено, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.
Повторність у правопорушенні, передбаченому статтею 121 ПК України, настає в разі, якщо платник вчинить одне з аналогічних правопорушень протягом року після накладення стягнення.
Суд підкреслює, що спірне податкове повідомлення-рішення не містить розрахунку штрафних санкцій, не наведено й доводів щодо повторності правопорушення відповідачем у заявах по суті справи.
З урахуванням викладеного судом вбачається, що податкове повідомлення-рішення на суму 2040,00 грн, яке враховує повторність аналогічного порушення норм статті 121 ПК України, є помилковим, а відтак суд визнає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).
Суд вважає, що у даній справі ним було надано вичерпну відповідь на всі питання, які входять до предмету доказування у даній справі та виникають при кваліфікації спірних правовідносин як у матеріально-правовому, так і в процесуальному аспектах.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у рішенні ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути «почуті», тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами. Разом із цим, обов`язок суду обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 29 рішення ЄСПЛ від 9 грудня 2009 року у справі «Руїс Торіха проти Іспанії»).
Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, суд прийшов до висновку про стягнення з відповідача на користь позивача витрати зі сплати судового збору у розмірі 50,57 грн (пропорційно частині позовних вимог, які судом задоволено).
Керуючись ст.ст. 7, 9, 77, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №3804/15-32-09-02-11 від 24.01.2025.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» суму сплаченого судового збору у розмірі 50,57 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Учасники справи:
Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» (68001, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Перемоги, буд. 17, код ЄДРПОУ 42759541);
Відповідач - Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166).
Суддя Олена СКУПІНСЬКА
| Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 21.04.2025 |
| Оприлюднено | 23.04.2025 |
| Номер документу | 126749259 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Скупінська О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні