Справа № 524/3292/24
Провадження № 1-кс/524/911/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22.04.2025 рокуслідчий суддяАвтозаводського районногосуду містаКременчука ОСОБА_1 ,при секретарісудового засідання ОСОБА_2 ,розглянувши клопотанняст.слідчого відділеннярозслідування злочиніву сферігосподарської таслужбової діяльностіСВ КременчуцькогоРУП ГУНП вПолтавській області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 12024170000000124від 05.02.2024,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.4ст.191, 1ст.367 КК України,
УСТАНОВИВ:
Ст. слідчий відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СВ Кременчуцького РУП ГУ НП в Полтавській області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні № 12024170000000124від 05.02.2024,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.4ст.191, 1ст.367 КК України. Клопотання погоджене прокурором Кременчуцької окружної прокуратури Полтавської області ОСОБА_4 .
Слідчий клопотання обґрунтував тим, що досудовим розслідуванням установлено, що згідно контракту від 17.08.2020 укладеного між Департаментом освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації в особі ОСОБА_5 та громадянином України ОСОБА_6 , останній призначений на посаду директора Вищого професійного училища №7 м. Кременчука, терміном на 5 років з 28.09.2020 по 27.09.2025.
Вказаним контрактом передбачені права та обов`язки керівника, а саме:
Пункт 1.1. Керівник зобов`язується безпосередньо та на підставі засад єдиноначальності, здійснювати поточне управління (керівництво) закладом освіти, забезпечувати його високоефективну діяльність, ефективне використання і збереження закріпленого за закладом освіти майна, реалізовувати державну політику у сфері освіти.
Пункт 1.4. Керівник є підзвітним і підконтрольним Департаменту, і несе особисту відповідальність за належне функціонування закладу освіти в межах та у спосіб передбачених законодавством України, цим Контрактом.
Пункт 2.2. Керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво закладом освіти, організовує його освітню, навчально-виробничу, господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань Закладу освіти, передбачених законодавством України, Статутом Закладу освіту, та цим контрактом.
Пункт 2.5.4. Керівник має право розпоряджатися коштами Закладу освіти в межах кошторису доходів і видатків, затвердженого в установленому порядку.
Пункт 2.5.5. Керівник має право укладати угоди, господарські та інші договори, у межах і у спосіб встановлений законодавством.
Пунктом 2.6.1.4. Керівник несе персональну відповідальність за дотримання фінансово-господарської та трудової дисципліни.
Пункт 2.6.1.4. Керівник несе персональну відповідальність за ефективне і раціональне використання та збереження бюджетних коштів, державного майна, закріпленого за Закладом освіти.
Пункт 2.6.2.10. Керівник зберігає майно та інші матеріальні цінності, що належить Закладу освіти, не допускає необґрунтованої витрати матеріальних активів Закладу освіти.
Пункт 2.6.2.17. Керівник ефективно і цільово використовує кошти загального та спеціального фондів.
Згідно пункту 6.2 статуту Вищого професійного училища №7 м. Кременчука Полтавської області (нова редакція, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 1402), керівництво діяльністю вищого професійного училища здійснює директор.
Пунктом 6.3. статуту передбачено, що директор вищого професійного училища:
а) організовує навчально-виробничий, навчально-виховний процес, забезпечує створення необхідних умов для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації робітників, молодших спеціалістів;
б) діє від імені вищого професійного училища;
в) у встановленому порядку персонально відповідає за результати діяльності вищого професійного училища;
г) приймає на посади та звільняє з посад працівників вищого професійного училища, затверджує, відповідно до кваліфікаційних характеристик, їхні посадові обов`язки, формує педагогічний колектив;
д) видає у межах своєї компетенції накази і розпорядження, заохочує працівників, учнів і слухачів вищого професійного училища та застосовує передбачені законодавством стягнення;
и) забезпечує збереження та ефективне використання за призначенням закріпленого за вищим професійним училищем майна відповідно до законодавства.
Таким чином,з урахуваннямпокладених обов`язків,наданих правта повноваженьдиректор Вищогопрофесійного училища№7м.Кременчука Полтавськоїобласті ОСОБА_6 ,згідно статутута контрактунаділений повноваженнями,що полягалиу здійсненніорганізаційно-розпорядчихта адміністративно-господарськихфункцій уВищому професійномуучилищі №7м.Кременчука Полтавськоїобласті,та врозумінні положеньч.3ст.18КК України є службовою особою.
Відповідно до ст. 7 Бюджетного кодексу України бюджетна система України ґрунтується серед іншого на таких принципах:
- принцип обґрунтованості - бюджет формується на реалістичних макропоказниках економічного і соціального розвитку України та розрахунках надходжень бюджету і витрат бюджету, що здійснюються відповідно до затверджених методик та правил.
- принцип ефективності та результативності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
- принцип справедливості і неупередженості - бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами.
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві затверджено «Настанову з визначення вартості будівництва».
Згідно Розділу І пункту 1.1, Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти).
Відповідно до п. 1.2. «Настанови з визначення вартості будівництва», договірна ціна кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;
Згідно з п. 3.14. вказаної настанови, кошторисна вартість устаткування визначається як сума усіх витрат на придбання і доставку цього устаткування на приоб`єктний склад або місце його передачі до монтажу.
Складовими кошторисної вартості устаткування є:
1) відпускні ціни;
2) транспортні витрати;
3) заготівельно-складські витрати.
В окремих випадках до складових кошторисної вартості устаткування можуть включатись витрати на комплектацію, які визначаються на основі обґрунтовувальних розрахунків. Поточні ціни на устаткування в інвесторській кошторисній документації приймаються за даними замовника або, за його дорученням, з інших джерел. Транспортні та заготівельно-складські витрати на устаткування враховуються в локальних кошторисах калькуляційним методом або за показниками, що становлять:
1) транспортні витрати 3 % від відпускної ціни;
2) заготівельно-складські витрати 0,9 % від суми відпускної ціни та транспортних витрат.
Згідно з п. 4.1 Прямі витрати враховують у своєму складі заробітну плату (основну та додаткову) робітників, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів, вартість матеріалів, виробів, комплектів.
Поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси в інвесторській кошторисній документації приймаються за даними замовника або, за його дорученням, з інших джерел.
Пунктом 4.9 Настанови передбачено, що кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.
Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектної документації та має бути не вищою за середню ціну у регіоні.
Враховуючи викладене, вся робота по перевірці поточних цін на матеріально-технічні ресурси повинна виконуватись Замовником на стадії узгодження договірної ціни.
Відповідно до п. 3 ч. 4. Ст. 31 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, які споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, - щодо кошторисної частини проектної документації;
Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про архітектурну діяльність» , під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.
Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат.
Обов`язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень. Примірні форми договорів про здійснення технічного нагляду та про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури.
Згідно зі статтею 34 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» Замовник має право виконувати будівельні роботи після:
-подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;
-видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно ізЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля".
Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Законом України «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922-VIII) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт
і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад.
Зокрема відповідно до вимог ст.ст. 3, 5, 11 Закону № 922-VIII його положення обов`язково застосовують до підприємств, які забезпечують потреби територіальної громади, є розпорядниками і одержувачами бюджетних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень.
Закупівлі здійснюютьсяна принципах:1)добросовісної конкуренціїсеред учасників; 2)максимальної економії,ефективності тапропорційності; 3)відкритостіта прозоростіна всіхстадіях закупівель; 4)недискримінації учасниківта рівнеставлення доних; 5)об`єктивного танеупередженого визначенняпереможця процедуризакупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до нормЦивільноготаГосподарськогокодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Однак,в порушеннявищевказаних нормзаконодавства,директор Вищогопрофесійного училища№7м.Кременчука Полтавськоїобласті, ОСОБА_6 ,будучи службовоюособою,не організувавширозроблення проектноїдокументації навиконання будівельнихробіт,проведення експертизивказаної проектноїдокументації,не отримавшидозвільні документина будівельніроботи,не залучившиінженера зтехнічного наглядуза будівництвом,не забезпечившивжиття реальнихзаходів звивчення середньоринкових цінна відповіднітовари (аналізцін),не здійснившиінших заходів,спрямованих наефективне використаннябюджетних коштівта їхекономію,що виразилосьу неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність), а також пункту 4.9 «Настанови з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві, уклав із ТОВ «СТОП» договір № 57 від 03.05.2023 та погодив договірну ціну про закупівлю послуг з поточного ремонту із завищеною від ринкової вартістю устаткування, чим допустив завдання істотної шкоди інтересам окремоїюридичної особи за наступних обставин.
Так, 03.05.2023, більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вулиця Вадима Пугачова, 14, між замовником - директором Вищого професійного училища № 7 м. Кременчука Полтавської області, в особі ОСОБА_6 та підрядником Товариство з обмеженою відповідальністю «СТОП», в особі директора ОСОБА_7 , укладено Договір № 57 про закупівлю послуг з поточного ремонту по об`єкту «Поточний ремонт з облаштуванням підвального приміщення (укриття №1) Вищого професійного училища №7 м. Кременчука, Полтавської області за адресою: м. Кременчук, вул. Вадима Пугачова, 4», з ціною договору, яка є динамічною і становить 3334291,64 грн. без ПДВ, відповідно до якого ТОВ «СТОП», зобов`язаний якісно надати послуги з поточного ремонту по вказаному об`єкту своїми силами і засобами на свій ризик зі своїх матеріалів, якісно, у встановлений цим Договором строк, а Вище професійне училища №7 м. Кременчука Полтавської області зобов`язано приймати та оплатити його вартість (ціну) в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, а саме:
пунктом 3.1. Договору № 57 від 03.05.2023 передбачено, що ціна Договору визначена на підставі Договірної ціни (додаток №1 до Договору), яка є динамічною і становить 3334291,64 грн. без ПДВ. Джерело фінансування кошти місцевого бюджету.
пунктом 3.2. Договору № 57 від 03.05.2023 передбачено, що ціна Договору може бути змінена залежно від потреб Замовника у певних обсягах Послуг та/або реального фінансування видатків Замовника на зазначені цілі, з обов`язковим оформленням і підписанням Сторонами про це додаткової угоди до Договору.
пунктом 4.1. Договору № 57 передбачено, що оплата за надані Підрядником Послуги здійснюється Замовником на підставі підписаного сторонами Акта КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за примірною формою №КБ-3 впродовж 10 (десяти) робочих днів з дня їх підписання.
пунктом 4.2. Договору № 57 передбачено, що за даним Договором розрахунок за надані Послуги здійснюється Замовником у національній валюті України шляхом безготівкового переказу коштів на поточний рахунок Підрядника.
пунктом 5.1 передбачено, що підрядник зобов`язується закінчити виконання робіт (надання послуг) до 31 травня 2023 року.
пунктом 5.2 передбачено, що послуги надаються з матеріалів Підрядника.
пунктом 5.3 передбачено, що Підрядник зобов`язаний самостійно за власний рахунок поставити на Об`єкт Замовника усі необхідні для надання послуг матеріали, комплектуючі вироби і здійснити їх розвантаження, складування і зберігання на Об`єкті Замовника протягом усього строку надання Послуг.
пунктом 6.4.2. передбачено, що Замовник зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі оплатити надані Послуги шляхом проведення розрахунків на умовах цього Договору.
пунктом 6.5.1. передбачено, що Замовник має право контролювати якість і кількість матеріальних ресурсів до моменту їх використання для надання Послуг та в процесі надання Послуг на Об?єкті.
пунктом 7.1. передбачено, що Замовник приймає надані належним чином Підрядником Послуги шляхом підписання Акту КБ-2в та Довідки КБ-3.
пунктом 7.2. передбачено, що після завершення надання Послуг, Підрядник готує Акт КБ-2в та Довідку КБ-3, у 2 (двох) примірниках кожний, підписує їх зі своєї сторони та передає особисто Замовнику для перевірки та підписання останнім.
пунктом 7.3. передбачено, що Замовник протягом 10 (десяти) робочих днів після отримання Акт КБ2в та Довідки КБ-3 зобов`язаний прийняти надані належним чином Послуги, підписати Акт КБ-2в та Довідку КБ-3 та повернути Підряднику по одному примірнику підписаного Акту КБ-2в та Довідки КБ-3, або надати Підряднику мотивовану письмову відмову в підписанні Акту КБ-2в та Довідки КБ-3.
У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації проти України Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», в Україні з 24.02.2022 введено воєнний стан, строк дії якого у подальшому неодноразово продовжувався та діє до цього часу.
Крім того, вказаний договір укладено згідно із абзацом 4 підпункту 3 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, відповідно до якого, придбання замовниками товарів може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, що повинно бути документально підтверджено замовником. Указані закупівлі також здійснюються з дотриманням принципів та засад вказаного Закону.
Після чого, між замовником - директором Вищого професійного училища №7 м. Кременчука Полтавської області, в особі ОСОБА_6 та підрядником Товариство з обмеженою відповідальністю «СТОП», в особі директора ОСОБА_7 , укладено додаткову угоду № 1 від 01.06.2023 до Договору № 57 від 03.05.2023, якою сторони домовились зменшити ціну договору на 39,49 гривні 66 копійок.
Також, сторонам укладено договірну ціну (додаток № 1 до Договору № 57 від 03.05.2023) на «Поточний ремонт з облаштуванням підвального приміщення (укриття №1) Вищого професійного училища №7 м. Кременчука, Полтавської області за адресою: м. Кременчук, вул. Вадима Пугачова, 4» відповідно до якої також зменшено її вартість на 39 копійок.
Так, вказаною договірною ціною змінено прямі витрати з 2673359 гривень 41 копійок на 2675043 гривень 80 копійок, в тому числі змінено заробітну плату з 824452 гривень 01 копійка на 835531 гривень 24 копійки, вартість матеріальних ресурсів змінено з 1846165 гривень 86 копійки на 1811479 гривень 31 копійок., вартість експлуатації будівельних машин і механізмів змінено з 2741гривень 54 копійки на 28033 гривень 25 копійок
Вказані факти свідчать про вивчення сторонами договору, в тому числі директором Вищого професійного училища №7 м. Кременчука Полтавської області ОСОБА_6 , вартості матеріальних ресурсів, та можливості внесення змін до договору № 57 від 03.05.2023.
Після чого, ОСОБА_6 не забезпечивши вжиття реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на відповідні товари (аналіз цін), а саме припливно - витяжна установка GREE FHBQ-D30M в кількості 1 шт., під час укладення договору № 57 від 03.05.2023 та договірної ціни до вказаного договору, здійснив підписання та поставив резолюцію «Бух Оплатити» на Акті приймання виконаних будівельних робіт (форми №КБ-2в) №3 за травень 2023 року на загальну суму682285,99 грн. до Договору про закупівлю послуг з поточного ремонту № 57 від 03.05.2023, згідно якого припливно - витяжна установка GREE FHBQ-D30M в кількості 1 шт. придбана за ціною 282 972,72 грн
В той же час, відповідно до висновку товарознавчої експертизи №СЕ-19/117-24/21080-ТВ від 13.12.2024 ринкова вартість припливно - витяжної установки GREE FHBQ-D30M, придбаної у новому стані в кількості 1 шт. без ПДВ за умови безготівкового розрахунку станом на 03.05.2023 становила 142 962 грн.
За вказаним Актом приймання виконаних будівельних робіт (форми №КБ-2в) №3 за травень 2023 року Вище професійнеучилище №7м.Кременчука Полтавськоїобласті 24.05.2023 року перерахували безготівкові грошові кошти у розмірі 682285,99 грн. на рахунок НОМЕР_1 , який належний ТОВ «СТОП» та відкритий в АТ «Полтава-Банк», що підтверджується платіжною інструкцією № 378 від 24.05.2023.
Вказані кошти Вище професійне училище №7 м. Кременчука Полтавської області отримало з обласного бюджету Полтавської області на підставі розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 15.03.2023 № 159.
Відповідно до висновку судової економічної експертизи №СЕ-19/117-25/7595-ЕК від 09.04.2025, з урахуванням висновку судової будівельно-технічної експертизи №1739 від 17.02.2025, надлишкове перерахування бюджетних коштів Вищим професійним училищем №7 м. Кременчука Полтавської області (код ЄДРПОУ 02539217) в адресу ТОВ «СТОП» (код ЄДРПОУ 24566605) за договором №57 від 03.05.2023, документально підтверджується в сумі 142962,05 грн.
Враховуючи викладене, ОСОБА_6 ,будучи директоромВищого професійногоучилища №7м.Кременчука Полтавськоїобласті,тобто службовоюособою,не організуваврозроблення проектноїдокументації навиконання будівельнихробіт,проведення експертизивказаної проектноїдокументації,не отримавдозвільні документина будівельніроботи,не залучивінженера зтехнічного наглядуза будівництвом,не забезпечиввжиття реальнихзаходів звивчення середньоринкових цінна відповіднітовари (аналізцін),не здійснивінших заходів,спрямованих наефективне використаннябюджетних коштівта їхекономію,що виразилосьу неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність), а також пункту 4.9 «Настанови з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві, уклав із ТОВ «СТОП» договір № 57 від 03.05.2023 та погодив договірну ціну про закупівлю послуг з поточного ремонту із завищеною від ринкової вартістю устаткування, що призвело до надлишкового перерахування бюджетних коштів Вищим професійним училищем №7 м. Кременчука Полтавської області (код ЄДРПОУ 02539217) в адресу ТОВ «СТОП» (код ЄДРПОУ 24566605) за договором №57 від 03.05.2023, чим допустив завдання істотної шкоди інтересам окремої юридичної особи.
Таким чином, ОСОБА_6 підозрюється у службовій недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди інтересам окремої юридичної особи, а саме у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
18.04.2025 року ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме мано та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 423480426 від 21.04.2025 року, № 423480166 від 21.04.2025 року ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 має у власності земельні ділянки розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровими номерами: 3225588201:02:026:0046 площею 0,25 га, 3225588201:02:026:0047 площею 0,2517 га. Згідно довідки про оціночну вартість об`єкту нерухомості, вартість земельної ділянки з кадастровими номерами: 3225588201:02:026:0046 площею 0,25 га становить 27243,48 грн., вартість земельної ділянки з кадастровими номерами: 3225588201:02:026:0047 площею 0,2517 га становить 41926,97 грн., загальна вартість даних земельних ділянок становить 69170 грн. 45 коп.
З метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення слідчий просить накласти арешт на це майно.
Слідчий клопотання підтримав, до суду надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності.
Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Клопотання розглянуто без виклику власника майна, ОСОБА_6 , оскільки це є необхідним з метою забезпечення арешту майна так як останній може вжити заходи спрямовані на відчудження даного майна з метою недопущення його арешту.
Слідчий суддя, дослідивши додані до клопотання матеріали, приходить до такого :
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.
Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів, спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи, відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У даному кримінальному провадженні ОСОБА_6 повідомлено про підозру за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, злочином завдано шкоду в розмірі 142962,05 грн., у кримінальному провадженні заявлений цивільний позов про її відшкодування.
Отже, слідчим було доведено необхідність накладення арешту на вказане майно, а також наявність ризиків, передбачених ст. 170 КПК України.
На підставівикладеного, відповідно до ст. 131, 132, 167, 170-175, 372 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання ст. слідчого відділення розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності СВКременчуцького РУПГУ НПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 про арешт майна задовольнити.
Накласти арешт на майно у кримінальному провадженні № 12024170000000124від 05.02.2024,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.4ст.191, 1ст.367 КК України, з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), що на праві власності належить ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на: земельні ділянки розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровими номерами: 3225588201:02:026:0046 площею 0,25 га, 3225588201:02:026:0047 площею 0,2517 га, заборонивши відчуження та розпорядження вищевказаними земельними ділянками, без позбавлення права користування ними.
Негайне виконання даної ухвали покласти на слідчого, прокурора.
Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Полтавського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня проголошення ухвали; у разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Автозаводський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2025 |
Оприлюднено | 24.04.2025 |
Номер документу | 126789588 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Автозаводський районний суд м.Кременчука
Рибалка Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні