Ухвала
від 22.04.2025 по справі 380/6102/25
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/6102/25

провадження № П/380/7251/25

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РОЗГЛЯДУ

22 квітня 2025 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника відповідача-1 від 15 квітня 2025 року про застосування наслідків пропуску строку звернення до суду у справі № 380/6102/25 за позовом ОСОБА_1 до Військово-медичного клінічного центру Західного регіону, Української військово-медичної академії про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Військово-медичного клінічного центру Західного регіону (відповідач-1), Української військово-медичної академії (відповідач-2), в якому просить:

- визнати протиправними дії Української військово-медичної академії та Військово- медичного клінічного центру Західного регіону щодо нездійснення перерахунку раніше виплаченої індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 04 травня 2024 року відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 (зі змінами);

- зобов`язати Військово-медичний клінічний центр Західного регіону здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 19 вересня 2017 року із застосуванням місяця для обчислення січень 2008 року та з 23 липня 2019 року по 04 травня 2024 року з розрахунку 3993,48 грн щомісячно як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу відповідно абзаців 4, 5 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078;

- зобов`язати Українську військово-медичну академію здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 20 вересня 2017 року по 28 лютого 2018 року із застосуванням місяця для обчислення січень 2008 року та з 01 березня 2018 року по 22 липня 2019 року з розрахунку 3993,48 грн щомісячно як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу відповідно абзаців 4, 5 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078.

Ухвалою судді від 01 квітня 2025 року заяву позивача про поновлення строку звернення до адміністративного суду задоволено; визнано поважними причини пропуску позивачем строку звернення з цим позовом до суду в частині позовних вимог, що стосуються перерахунку та виплати індексації грошового забезпечення за період з 19 липня 2022 року по 04 травня 2024 року, та поновлено його; відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення (виклику) сторін.

15 квітня 2025 року від представника відповідача-1 через систему «Електронний суд» надійшла заява від 15 квітня 2025 року про застосування наслідків пропуску строку звернення до суду.

Указана заява мотивована тим, що позивач припинив проходження військової служби у Військово-медичному клінічному центрі Західного регіону з 04 травня 2024 року, а з цим позовом до суду звернувся 27 березня 2025 року, тобто з порушенням строку, передбаченого статтею 233 Кодексу законів про працю України, в редакції, чинній станом на сьогодні. Позивач не вказав конкретно, які саме події перешкодили йому під час проходження військової служби звернутись до суду у межах встановленого строку (залученість до ведення бойових дій тощо). Обставини, на які посилається позивач, не є поважними причинами пропуску строку звернення до суду з цим позовом, оскільки не перешкоджали зверненню до суду в установлений строк. Наведені позивачем підстави пропуску строку звернення до адміністративного суду мають суб`єктивний характер і не позбавляли останнього можливості звернутися до суду з цим позовом у встановлені строки. Отже, зазначені обставини не є поважними причинами пропуску строку звернення до суду. Тобто позивач пропустив строк звернення до суду з причин, які не є поважними.

З огляду на вказане просить суд визнати причини пропущеного строку звернення до суду, які зазначені у заяві про поновлення пропущеного строку, неповажними та залишити позовну заяву без розгляду.

Вирішуючи вказану заяву представника відповідача-1, суд зазначає таке.

В ухвалі від 01 квітня 2025 року про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі суд вже вирішував питання строку звернення позивачем з цим позовом до суду.

Суд врахував, що за загальним правилом поважними причинами пропуску строку звернення до суду відповідно до вимог КАС України визнаються обставини, які є об`єктивно непереборними, та не залежать від волевиявлення сторони і пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення сторонами у справі процесуальних дій.

Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно із статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

Аналіз практики Європейського суду з прав людини свідчить про те, що у процесі прийняття рішень стосовно поновлення строків звернення до суду або оскарження судового рішення Європейський Суд з прав людини ураховує таке: 1) поновлення пропущеного строку звернення до суду або оскарження судового рішення є порушенням принципу правової визначеності, відтак у кожному випадку таке поновлення має бути достатньо виправданим та обґрунтованим; 2) поновленню підлягає лише той строк, який пропущений з поважних причин, внаслідок непереборних, незалежних від волі та поведінки особи обставин; 3) оцінка поважності причин пропуску строку має здійснюватися індивідуально у кожній справі; 4) будь-які поважні причини пропуску строку не можуть розцінюватися як абсолютна підстава для поновлення строку; 5) необхідно враховувати тривалість пропуску строку, а також можливі наслідки його відновлення для інших осіб.

Суд встановив, що згідно з витягом із послужного списку ОСОБА_1 позивач з 04 травня 2024 року проходить військову службу на посаді начальника групи медичного постачання медичного управління військової частини НОМЕР_1 .

Із запровадженням в Україні з 24 лютого 2022 року воєнного стану всі військові формування, серед яких військова частина НОМЕР_1 , в якій проходить військову службу позивач, переведені на воєнний стан, що є загальновідомою обставиною.

Отже, суд зазначив, що станом на день звернення до суду із цим позовом та станом на сьогодні позивач продовжує проходити військову службу, виконуючи конституційний обов`язок щодо захисту Вітчизни, суверенітету і територіальної цілісності України, що є найважливішими функціями держави у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням в Україні воєнного стану.

Беручи до уваги викладені обставини у сукупності, враховуючи факт перебування позивача на військовій службі у Збройних Силах України у період, коли він дізнався про порушення своїх прав на отримання грошового забезпечення у належному розмірі, суд дійшов висновку, що позивач пропустив строк звернення з цим позовом до суду з вимогами про перерахунок та виплату індексації грошового забезпечення за період з 19 липня 2022 року по 04 травня 2024 року (за час проходження військової служби у Військово-медичному клінічному центрі Західного регіону) з поважних причин, а тому з цих підстав поновив його.

Щодо позовних вимог про перерахунок та виплату індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року 19 липня 2022 року, то суд констатував, що строк звернення до суду з такими позовними вимогами позивач не пропустив.

Водночас представник відповідача-1 зауважує, що позивач не вказав конкретно, які саме події перешкодили йому під час проходження військової служби звернутись до суду у межах встановленого строку (залученість до ведення бойових дій тощо).

Стосовно таких зауважень представника відповідача-1 суд на підставі частини п`ятої статті 242 КАС України враховує позицію Верховного Суду, висловлену у постанові від 05 лютого 2025 року у справі № 160/2592/23, у якій Суд зазначив, що згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 29 вересня 2022 року у справі № 500/1912/22, сам факт запровадження воєнного стану в Україні, без обґрунтування неможливості звернення до суду саме позивачем у встановлені строки у зв`язку із запровадженням такого, не може безумовно вважатись поважною причиною для безумовного поновлення цих строків. Водночас позивач є військовослужбовцем та проходить військову службу в Збройних Силах України в умовах триваючої збройної агресії Російської Федерації проти України. Зважаючи на специфічні умови військової служби та реалії, пов`язані зі збройною агресією проти України, роль Збройних Сил України та інших військових формувань в обороні Української держави, її суверенітету, незалежності та територіальної цілісності, Верховний Суд погодився з висновками судів обох інстанцій про те, що проходження позивачем військової служби свідчить про поважність причин пропуску процесуального строку, встановленого частиною п`ятою статті 122 КАС України.

Тож за наведених вище обставин у задоволенні заяви представника відповідача-1 від 15 квітня 2025 року про застосування наслідків пропуску строку звернення до суду належить відмовити.

Керуючись статтями 122, 123, 240, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви представника відповідача-1 від 15 квітня 2025 року про застосування наслідків пропуску строку звернення до суду відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, окремо не оскаржується, заперечення щодо строку звернення до суду може бути викладено в апеляційній скарзі на рішення у цій справі.

Повний текст ухвали складено 22 квітня 2025 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2025
Оприлюднено25.04.2025
Номер документу126814353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/6102/25

Ухвала від 22.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 01.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні