ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2025 р. Справа № 440/3529/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,
Суддів: Калиновського В.А. , Спаскіна О.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Полтавської митниці на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 11.11.2024, головуючий суддя І інстанції: О.О. Кукоба, м. Полтава, по справі № 440/3529/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІОЛА МЕДТЕХНІКА"
до Полтавської митниці
про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Віола Медтехніка" (далі позивач) звернулось до суду з позовом до Полтавської митниці (далі - відповідач), у якому просив: визнати протиправним та скасувати рішення щодо класифікації товарів від 01.03.2024 №24UA80600000012-КТ; скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA806020/2023/000163.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 11.11.2024 у справі №440/3529/24 задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Полтавської митниці від 01.03.2024 №24UA80600000012-КТ щодо класифікації товарів. Скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 01.03.2024 №UA806020/2024/000054.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Полтавської митниці на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Віола Медтехніка" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні сорок копійок). Повернуто Товариству з обмеженою відповідальністю "Віола Медтехніка" з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 3633,60 грн (три тисячі шістсот тридцять три гривні шістдесят копійок) на підставі платіжної інструкції від 21.03.2024 №10962.
Відповідач, Полтавська митниця, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 11.11.2024 у справі № 440/3529/24 скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що належними документальними доказами підтверджено, що задекларовані позивачем товари за своїм описом та характеристиками не відповідають визначенням медичних приладів або медичних апаратів Технічного регламенту, тому відповідно не можуть бути класифіковані в товарній позиції 9018 «Прилади та пристрої, що використовуються у медицині, хірургії, стоматології або ветеринарії, включаючи сцинтографічну апаратуру та іншу електромедичну апаратуру, а також апаратура для дослідження зору» згідно з УКТЗЕД. Проте, судом першої інстанції відхилені доводи Полтавської митниці та зроблений висновок про можливість класифікації спірних товарів в товарній позиції 9018 УКТЗЕД лише виходячи з їх призначення та сфери використання, залишаючи поза увагою характеристики самих товарів, які є визначальними для їх класифікації в цілях митного контролю та оформлення. Полтавською митницею спірне рішення прийняте із урахуванням рекомендацій Держмитслужби, наданих листами ДМСУ від 22.11.2022 №19/19-01-01/7/2802 та від 10.03.2023 №15/15-04-01/13/1089; рішення Прикордонної митної адміністрації Сполучених Штатів Америки від 12.06.2019 №НQ Н277654 та Інформації з мережі Інтернет.
Окрім того, відповідач зазначає, що суд помилково вважає надуманими зауваження митного органу стосовно закінчення термінів дії сертифікатів ISO виробника товарів - компанії "YARSONS INTERNATIONAL", оскільки сертифікати, які надані декларантом до митного оформлення мали закінчений строк дії, а тому не могли вважатися допустимим та таким, що підтверджують дані зазначені в них. Натомість, сертифікати додані до суду, як доказ того, що товари відповідно до яких виник спір по визначенню коду УКТЗЕД є медичними, не надавалися до митного оформлення, а отже не могли бути враховані під час прийняття оскаржуваного рішення. Крім того, відповідач зазначає, що посилання суду першої інстанції на ті обставини, що виробником даного товару виступає компанія «YARSONS INTERNATIONAL», яка є постачальником хірургічних, стоматологічних інструментів та медичних лотків для стерилізації, як на місцевому так і на міжнародному ринку не може слугувати документальним підтвердженням, що цей товар необхідно класифікувати саме в товарній позиції 9018 згідно з УКТЗЕД підкатегорії. Відповідач наголошує, що товари медичного призначення класифікуються в різних товарних позиціях і не обмежені лише товарною позицією 9018.
Крім того, відповідач зазначає, що оцінивши всі деталі товару, які мають визначальні фактори, Полтавською митницею здійснено перекласифікацію окремих позицій товарів, заявлених у ЕМД №24UA806020001479U8 ТОВ «Віола Медтехніка» за матеріалом виготовлення в товарну позицію 7326. До товарної позиції 7326 включаються всі вироби з чорних металів, одержані куванням чи вирубування, різанням чи штампуванням, або іншими способами, такими як згинання, складання, зварювання, обточування, вальцювання чи перфорування, крім виробів, включених у попередні товарні позиції цієї групи або обговорених у Примітці 1 до Розділу XV, чи включених у групу 82 або 83, або більш конкретно названих в інших товарних позиціях Класифікації. Зазначені факти свідчать, що митним органом здійснено перекласифікацію товарів відповідно до норм чинного законодавства з дотриманням правил класифікації, які затвердженні Гармонізованою системою опису та кодування товарів та відповідно до правил ОПІ. Натомість, відповідно висновку суду першої інстанції, якщо є підтвердження того, що товар має медичне призначення та виробник товару являється постачальником хірургічних, стоматологічних інструментів та медичних лотків для стерилізації, то необхідно класифікувати твар в позиції 9018. Наведене суперечить чинному митному законодавству, оскільки згідно з ч.2 ст.69 МК України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів поданих до митного оформлення згідно з УКТЗЕД.
Позивачем надано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено доводи щодо безпідставності вимог апеляційної скарги.
На підставі положень п. 3 ч. 1ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства Українисправа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів, переглядаючи судове рішення в межах доводів апеляційної скарги у відповідності до ч.1ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, ТОВ "Віола Медтехніка"(ідентифікаційний код 23548019) зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (том 1 а.с. 42).
26.09.2023 між ТОВ "Віола Медтехніка" (Покупець) та компанією "YARSONS INTERNATIONAL" (Продавець) укладено контракт №3 (том 1 а.с. 17-18) (далі - Контракт), згідно з пунктом 1.1 якого Продавець зобов`язується продати і забезпечити доставку, а Покупець зобов`язується купити Товари в кількості та за цінами, вказаними в інвойсі до даного Контракту, на умовах EXW фабрика.
Кількість товару вказано в інвойсі, який являється невід`ємною частиною Контракту /пункт 2.1 Контракту/.
Товар приймається при порівнянні інвойсу з товаром, що прибув. Покупець має право пред`явити Продавцю претензії по кількості поставленого товару не пізніше 2-х тижнів від дати прийомки /пункт 6.1 Контракту/.
За умовами пункту 11.1 Контракту справжній Контракт дійсний до 31 грудня 2025 року і набирає чинності з моменту його підписання.
У комерційному інвойсі від 07.11.2023 №YVМ847-23 визначено перелік товару, що підлягав поставці, серед яких:
SCT-1610 Лоток касетний довгастий для 10 інструментів 200 х 145 х 35 - 20 шт,
SIB-1010 Тримач для бурів, коробка для хірургічних та імплантологічних інструментів 100х 80 х 48 - 10 шт,
SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20 - 30 шт,
SSM-607 Дзеркало щокове доросле/дитяче металеве - 50 шт,
SEB-4130 Корзина для ендоскопічних інструментів 580 х 160 х 52 - 10 шт,
SSM-207 Дзеркало щокове металеве - 50 шт,
SSM-107 Дзеркало оклюзійне доросле/дитяче металеве - 50 шт,
SEB-4080 Корзина для ендоскопічних інструментів 660 x 150 x 77 - 5 шт,
SEB-4070 Корзина для ендоскопічних інструментів 700 x 80 x 52 - 5 шт,
SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20 - 30 шт,
SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм - 20 шт,
SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм - 20 шт,
SRF-9892 Миска 65 x 30 мм - 20 шт,
SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм - 20 шт,
SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм - 20 шт,
SRF-9892 Миска 65 x 30 мм - 20 шт,
SEB-4010 Корзина для ендоскопічних інструментів 290 x 80 x 52 - 10 шт,
SEB-4030 Корзина для ендоскопічних інструментів 460 x80 x 52 - 10 шт,
HDC-1045 Ємність для перев`язочного матеріалу 4"x 5" - 140 шт /том 1 а.с. 19-20/.
З метою митного оформлення товару від компанії "YARSONS INTERNATIONAL" законтрактом від 26.09.2023№3уповноваженою особою позивача - компанією ПП "Брокер-СКВ" до Полтавської митниці подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ №24UA806020001479U8 (том 1 а.с. 94-95), відповідно до якої задекларовано товар у графі 31- Інструменти та пристосування для медичного призначення (загальної та стоматологічної хірургії): SCT-1610 Лоток касетний довгастий для 10 інструментів 200 х 145 х 35 - 20 шт, SIB-1010 Тримач для бурів, коробка для хірургічних та імплантологічних інструментів 100х 80 х 48 - 10 шт, SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20 - 30 шт, SSM-607 Дзеркало щокове доросле/дитяче металеве - 50 шт, SEB-4130 Корзина для ендоскопічних інструментів 580 х 160 х 52 - 10 шт, SSM-207 Дзеркало щокове металеве - 50 шт, SSM-107 Дзеркало оклюзійне доросле/дитяче металеве - 50 шт, SEB-4080 Корзина для ендоскопічних інструментів 660 x 150 x 77 - 5 шт, SEB-4070 Корзина для ендоскопічних інструментів 700 x 80 x 52 - 5 шт, SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20 - 30 шт, SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм - 20 шт, SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм - 20 шт, SRF-9892 Миска 65 x 30 мм - 20 шт, SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм - 20 шт, SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм - 20 шт, SRF-9892 Миска 65 x 30 мм - 20 шт, SEB-4010 Корзина для ендоскопічних інструментів 290 x 80 x 52 - 10 шт, SEB-4030 Корзина для ендоскопічних інструментів 460 x80 x 52 - 10 шт, HDC-1045 Ємність для перев`язочного матеріалу 4"x 5" - 140 шт. Виготовлені з високоякісної медичної нержавіючої сталі. Марковано за національним законом відповідності згідно вимог технічного регламенту щодо медичних виробів. Товар №1.
23.02.2024 головним державним інспектором відділу митного оформлення № 1 митного поста "Полтава" ОСОБА_1 проведено огляд товару (об`єкт огляду (переогляду) - товар №1 інструменти та пристосування для медичного призначення, наданого позивачем до митного оформлення згідно з митною декларацією №23UA806020001479U8, за наслідками якого складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (том 1 а.с. 233, том 2 а.с. 1). В результаті митного огляду встановлено, що вантаж відповідає відомостям, заявленим у митній декларації та товаросупровідних документах.
У подальшому, 27.02.2024 головним державним інспектором ВМО №1 у зв`язку зі спрацюванням системи аналізу та управління ризиками "Можлива неправильна кваліфікація" направлено до Управління адміністрування митних платежів запит №11 з метою вирішення складного випадку класифікації товару № 1 /том 1 а.с. 132/.
01.03.2024 посадовою особою митного органу Я. Нагребельним прийнято рішення щодо класифікації товарів №24UA80600000012-КТ, відповідно до якого заявлений код товару змінено з 9018908400 на 9018499000, 7326200090, 7326909490 та 7326909890 /том 1 а.с. 10-11/.
Так, згідно з вказаним рішенням:
1) код 9018908400 щодо товарів SSM-207 Дзеркало щокове металеве, SSM-107 Дзеркало оклюзійне доросле/дитяче металеве, SSM-607 Дзеркало щокове доросле/дитяче металеве. Являють собою стоматологічні дзеркала, що використовуються для детальної фотографії елементів ротової порожнини (оклюзійної поверхні зубів, бічних груп зубів, язикової та піднебінної поверхні зубів). Виготовлені з нержавіючої сталі марки АІSІ 304 08Х18Н10 - змінено на код 9018499000;
2)код 9018908400 щодо товарів SEB-4080 Корзина для ендоскопічних інструментів 660 x 150 x 77, SEB-4070 Корзина для ендоскопічних інструментів 700 x 80 x 52, SEB-4010 Корзина для ендоскопічних інструментів 290 x 80 x 52, SEB-4030 Корзина для ендоскопічних інструментів 460 x80 x 52, SEB-4130 Корзина для ендоскопічних інструментів 580 х 160 х 52. Являють собою вироби з дроту, виготовленого з нержавіючої сталі марки АІSІ 304 08Х18Н10. Використовуються для очищення, стерилізації, транспортування, зберігання ендоскопа. SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20. Являє собою виріб з дроту, виготовленого з нержавіючої сталі марки АІSІ 304 08Х18Н10. Використовується для зберігання та дезинфекції дрібного стоматологічного інструментарію - змінено на код 7326200090;
3) код 9018908400 щодо товарів SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм, SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм, SRF-9892 Миска 65 x 30 мм. Являють собою вироби з нержавіючої сталі марки АІSІ 304 08Х18Н10, виготовлені шляхом гарячого штампування з подальшим обробленням (шліфування, полірування, нанесення лазерного маркування тощо). Використовуються в стоматології для замішування сумішей та зберігання медичного інструментарію. HDC-1045 Ємність для перев`язочного матеріалу 4"x 5". Являє собою виріб з нержавіючої сталі марки АІSІ 304 08Х18Н10, виготовлений шляхом гарячого штампування з подальшим обробленням (шліфування, полірування, нанесення лазерного маркування тощо). Використовується для герметичного зберігання попередньо обробленого спеціальним медичним розчином перев`язувального матеріалу - змінено на код 7326909490;
4) код 9018908400 щодо товарів SCT-1610 Лоток касетний довгастий для 10 інструментів 200 х 145 х 35. Призначений для зберігання, очищення та обробки в ньому медичними розчинами стоматологічних інструментів. SIB-1010 Тримач для бурів, коробка для хірургічних та імплантологічних інструментів 100х 80 х 48. Призначений для зберігання для подальшого використання в стоматологічній практиці дентальних та імплантологічних бурів. Являють собою вироби з листової нержавіючої сталі марки АІSІ 304 08Х18Н10, виготовлені шляхом вирізання деталей та отворів механічним шляхом, вигину потрібних форм під пресом, зварювання тощо - замінено на код 7326909890.
Також Полтавською митницею складено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA806020/2024/000054 (том 1 а.с. 12-13), якою відмовлено у митному оформленні (випуску) товарів за митною декларацією №23UA806020001479U8 з причин того, що відділом класифікації товарів та митно-тарифного регулювання Полтавської митниці прийнято рішення про визначення коду товару від 01.03.2024 №КТ-UA806000-0012-2024, згідно з яким товар №1 митної декларації класифіковано в товарних підкатегоріях 9018499000, 7326200090, 7326909490, 7326909890. У зв`язку з порушенням вимог частин 1, 8статті 257 МКУ, частини 1статті 266 МКУ, частини 2 імпорт Розділу ІІ "Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа", затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651в частині заповнення графи 31 та 33 МД, та відповідно достатті 256 МКУмитна декларація не може бути оформлена. Також, відповідно до пунктів 22, 23 Розділу ІІ Порядку роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650(в редакціїнаказу МФУ від 23.12.2022 №455) рішення є обов`язковим для митних цілей та у разі застосування Рішення відомості, які вносить декларант або уповноважена ним особа у графи 31 та 33 митної декларації щодо товару, якого стосується таке Рішення, мають відповідати інформації, зазначеній у графі 6 рішення, а реєстраційний номер рішення та дата його прийняття зазначаються у графі 44 митної декларації.
З метою випуску у вільний обіг заявленого до декларування товару 05.03.2024 уповноваженим представником ТОВ "Віола Медтехніка" до митного органу було подано електронну митну декларацію №23UA806020001722U3 /том 1 а.с. 15-16/ із зазначенням опису вищевказаних товарів та їх кодів відповідно до вимог рішення від 01.03.2024 №24UA80600000012-КТ.
Разом з тим, не погодившись із рішенням щодо класифікації товарів від 01.03.2024 №24UA80600000012-КТ та карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA806020/2024/000054, ТОВ "Віола Медтехніка" звернулося до суду з цим позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої виходив з того, що відповідачем не доведено належними, достатнімита допустимими доказами підстави для класифікації товарів, наданих декларантом для митного оформлення відповідно до митної декларації №24UA806020001479U8, саме за такими кодамиУКТ ЗЕД, як 7326200090, 7326909490 та 7326909890, замість кодуУКТ ЗЕД9018 90 84 00. Суд дійшов висновку рішення Полтавської митниці щодо класифікації товарів №24UA80600000012-КТ від 01.03.2024, не ґрунтується на вимогахзаконодавства, прийняте без встановлення усіх істотних ознак товару, що мають значення для класифікації товару, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції на підставі наступного.
Засади державної митної справи, в тому числі процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаютьсяМитним кодексом України(надалі за текстом -МК України).
Відповідно до ч. 1ст. 246 МК України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
В силу приписівст. 318 МК України, митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.
Відповідно до ч. 1ст. 248 МК України, митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Згідно ч. 8ст. 257 МК Українивизначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема: код товару згідно зУКТ ЗЕД.
Колегія суддів встановила, що позивачем з метою декларування товару подана митна декларація типу ІМ 40 ДЕ №24UA806020001479U8 (т.1, а.с.94).
Відповідно достатті 67 МК УкраїниУкраїнська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
ВУКТ ЗЕДтовари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів вУКТ ЗЕДвключає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Згідно з положеннямистатті 68 МК УкраїниведенняУКТ ЗЕДздійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
ВеденняУКТ ЗЕДпередбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін доУКТ ЗЕД; 3) деталізаціюУКТ ЗЕДна національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма митними органами правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів вУКТ ЗЕДу складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій доУКТ ЗЕДта забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосуванняУКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для веденняУКТ ЗЕД.
У відповідності до ч. 1ст. 69 МК Українитовари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених вУКТ ЗЕД.
Як вже зазначалося вище, ТОВ "Віола Медтехніка" у графі 31 митної декларації № 24UA806020001479U8 від 23.02.2024 задекларовано товар: - Інструменти та пристосування для медичного призначення (загальної та стоматологічної хірургії): SCT-1610 Лоток касетний довгастий для 10 інструментів 200 х 145 х 35 - 20 шт, SIB-1010 Тримач для бурів, коробка для хірургічних та імплантологічних інструментів 100х 80 х 48 - 10 шт, SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20 - 30 шт, SSM-607 Дзеркало щокове доросле/дитяче металеве - 50 шт, SEB-4130 Корзина для ендоскопічних інструментів 580 х 160 х 52 - 10 шт, SSM-207 Дзеркало щокове металеве - 50 шт, SSM-107 Дзеркало оклюзійне доросле/дитяче металеве - 50 шт, SEB-4080 Корзина для ендоскопічних інструментів 660 x 150 x 77 - 5 шт, SEB-4070 Корзина для ендоскопічних інструментів 700 x 80 x 52 - 5 шт, SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20 - 30 шт, SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм - 20 шт, SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм - 20 шт, SRF-9892 Миска 65 x 30 мм - 20 шт, SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 мм - 20 шт, SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 мм - 20 шт, SRF-9892 Миска 65 x 30 мм - 20 шт, SEB-4010 Корзина для ендоскопічних інструментів 290 x 80 x 52 - 10 шт, SEB-4030 Корзина для ендоскопічних інструментів 460 x80 x 52 - 10 шт, HDC-1045 Ємність для перев`язочного матеріалу 4"x 5" - 140 шт. Виготовлені з високоякісної медичної нержавіючої сталі. Марковано за національним законом відповідності згідно вимог технічного регламенту щодо медичних виробів. Товар №1.
Згідно з графою 33 митної декларації наведений товар задекларований в товарній підкатегорії 9018908400 згідно зУКТЗЕД.
Частиною другоюстатті 69 МК Українивизначено, що митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно зУКТ ЗЕД.
Порядок роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженийнаказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650(надалі - Порядок № 650), визначає порядок роботи спеціалізованого підрозділу митного органу з питань класифікації товарів (далі - Підрозділ), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО), підрозділу митних компетенцій митного органу під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття рішень щодо класифікації товарів, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та митному оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі -УКТ ЗЕД).
Відповідно до пункту 2 Розділу 1 Порядку № 650 класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретаціїУКТ ЗЕД, передбаченихЗаконом України "Про Митний тариф України"(далі - Основні правила інтерпретаціїУКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень доУКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогамиУКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику відповідно до вимогМитного кодексу України(далі - Кодекс), до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення; контроль правильності класифікації товарів - перевірка відповідності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретаціїУКТ ЗЕДпід час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення або після них; рішення щодо класифікації товарів (далі - Рішення) - рішення митного органу, яке приймається за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Частиною четвертоюстатті 69 МК Українивизначено, що у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
Між тим, ч. 5ст. 69 Митного кодексу Українипередбачено, що для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положеньУКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Так,Законом України "Про Митний тариф України" від 19.10.2022 №2697-IXвстановлюєтьсяМитний тариф України, який є невід`ємною частиною цьогоЗаконута містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Відповідно до Митного тарифу, група товарів 90 "Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя" включає, зокрема, товарну позицію 9018 "Прилади та пристрої, що використовуються у медицині, хірургії, стоматології або ветеринарії, включаючи сцинтографічну апаратуру та іншу електромедичну апаратуру, а також апаратура для дослідження зору", до якої відноситься, крім інших, товарна підпозиція 9018 90 "Інші інструменти та прилади",що передбачає товарну підкатегорію 9018 90 84 00 "Інші".
Відповідно до Загальних положень Пояснень доУКТЗЕД, що стосуються розділу ХVІІІ групи 90,до цієї групи включається велика різноманітність приладів та апаратів, які характеризуються, як правило, найвищою чистотою обробки і високою точністю. Велика частина їх використовується переважно для наукових цілей (лабораторні та дослідницькі роботи, аналіз, астрономія і т.п.), для спеціалізованих технічних чи промислових цілей (вимірювання або контроль, спостереження і т.п.) або для медичних цілей.
До цієї групи включаються, зокрема, прилади та апаратура для медичних, хірургічних, стоматологічних чи ветеринарних цілей або пов`язаного з ними застосування (радіологія, механотерапія, киснева терапія, ортопедія, протезування і т.п.) (C).
Крім визначених товарів, зазначених у Примітці 1 до цієї групи (наприклад, гумові чи шкіряні шайби і прокладки та шкіряні мембрани для вимірювачів), прилади, апарати та їхні частини, що входять до цієї групи, можуть бути з будь-якого матеріалу (включаючи дорогоцінні метали або метал, плакований дорогоцінним металом, дорогоцінне або напівдорогоцінне каміння (природне, штучне чи реконструйоване).
Згідно із Поясненнями доУКТЗЕД до товарної позиції 9018 до цієї товарної позиції включається широкий діапазон приладів і пристроїв, які у більшості випадків використовуються лише в професійній практиці (наприклад, лікарями, хірургами, стоматологами, ветеринарними хірургами, акушерками) або для встановлення діагнозу, профілактики чи лікування хвороби, або для оперування і т.п. Прилади і пристрої для анатомічної роботи чи для розтину трупів, анатомування і т.п. також включаються, як включаються, за певних умов, прилади і пристрої для стоматологічних лабораторій (див. пункт (ІІ) нижче). Прилади цієї товарної позиції можуть бути виготовлені з будь-якого матеріалу (включаючи дорогоцінні метали).
Окрім того, багато які з приладів, використовуваних у медицині чи хірургії (людини або ветеринарної), є, власне кажучи, звичайними ручними інструментами (наприклад, молотки, зуботехнічні молотки, пилки, долота, напівкруглі долота, щипці, кліщі, шпателі і т.п.) чи ножовими виробами (ножиці, ножі і т.п.). Тому такі вироби включаються до цієї товарної позиції лише у разі, якщо вони чітко ідентифікуються як призначені для медичного чи хірургічного застосування через їх особливу форму, легкість, з якою вони розбираються для стерилізації, кращу якість виготовлення, природу складових їх металів або через їх комплектування.
Матеріалами справи встановлено, що імпортований позивачем товар, за власним призначенням та згідно до поданого для митного оформлення документу Технічний опис загальний, відповідає вищевказаним вимогам.
Також, згідно пояснень підпункту (7) пункту (А) частини (1) до товарної позиції 9018, ця група серед іншого включає "Дзеркала та відбивачі (для очей, гортані, вух і т.п.)".
Відповідно до пояснень пункту (О) частини (І) до товарної позиції 9018, ця група включає "Ендоскопи: гастроскопи, торакоскопи, перитонеоскопи, бронхоскопічні телескопи, цистоскопи, уретроскопи, резектоскопи, кардіоскопи, колоноскопи, нефоскопи, ларингоскопи і т.п".
Також до цієї групи включено "Стоматологічні приладдя і пристрої" (перелічено широкий спектр приладдя та пристроїв: зубні бори, диски, стоматологічні бормашини та щітки; роторозширники; ретрактори; пінцети, щипці; скальпелі; шкребки, долота; голки, зонди, тримачі; плювальниці і полоскальниці для рота тощо), - частина (ІІ) пояснень до товарної позиції 9018.
Відповідно до пояснень "Частини та приладдя" до товарної позиції 9018 Пояснень, за умови додержання положень Приміток 1 і 2 до цієї групи (див. Загальні положення), частини та приладдя до апаратів або пристроїв цієї товарної позиції також включаються до цієї товарної позиції.
Згідно частини (ІІІ) Частини та приладдя (Примітка 2 до групи), за умови додержання положень Примітки 1 до цієї групи, частини та приладдя, ідентифіковані як придатні для використання винятково або переважно з машинами, пристроями, приладами чи апаратами цієї групи, класифікуються з цими машинами, приладами і т.п.
Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що корзини для ендоскопічних інструментів, корзини для стоматологічного інструментарію, миски та ємності для медичних інструментів і матеріалів, які є товарами, зазначеними у митній декларації позивача №24UA80602001479U8, використовуються для належного зберігання, очищення, стерилізації, та транспортування таких інструментів, матеріалів, і відповідно за визначеннями пояснень до товарної позиції 9018, являються "інструментами для медицини або хірургії", у тому числі їх частинами та приладдям. Такі товари використовуються виключно у медицині та винятково з приладами (інструментами) товарноїпозиції 9018 УКТЗЕД.
Поряд з тим, у загальних положеннях групи 73 розділу XV Пояснень зазначено, що до товарних позицій 7325 та 7326 відноситься група виробів, неспецифічних і не включених у групу 82 або 83 і які не попадають в інші групи Класифікації, виготовлених з чорних металів (у тому числі з ливарного чавуну, визначеного в Примітці 1 до цієї групи) або зі сталі (абз. 1).
Крім цього, згідно пояснень до товарної позиції 7326, до цієї товарної позиції включаються всі вироби з чорних металів, одержані куванням чи вирубування, різанням чи штампуванням, або іншими способами, такими як згинання, складання, зварювання, обточування, вальцювання чи перфорування, крім виробів, включених у попередні товарні позиції цієї групи або обговорених у Примітці 1 до Розділу XV, чи включених у групу 82 або 83, або більш конкретно названих в інших товарних позиціях Класифікації.
До цієї товарної позиції включаються:
(1) Підкови; набійки для взуття, які мають чи не мають кріпильні шипи; кішки для влізання на стовпи; вентиляційні ґрати; … тощо.
(2) Вироби з дроту, такі як сільця, пастки, мишоловки, садки для вугрів і т.п.; дротяна обв`язка для фуражу і т.п.; ободні стрічки для шин; спарений чи подвійний дріт для ремізок текстильних машин, одержуваний спаюванням двох одинарних дротів; носові кільця для тварин; матрацні гачки, гаки для м`яса, підвіски ринв і т.п.; кошики для паперів.
(3) Деякі коробки та ящики для інструментів, що не мають спеціальної форми чи спеціальних пристосувань усередині для розміщення конкретних інструментів разом з їх приладдям чи без них (див. Пояснення до товарної позиції 4202); коробки для гербаріїв та інших колекцій, коробки для дрібничок; косметички чи пудрениці; портсигари, коробки для тютюну і т.п., але не включаються контейнери товарної позиції 7310, побутові контейнери (товарна позиція 7323) та декоративні вироби (прикраси) (товарна позиція 8306).
Більше того, згідно додаткових пояснень до товарної категорії 7326 20 00, до якої митний орган оскаржуваним рішенням помилково відніс корзини для стоматологічних та ендоскопічних інструментів, ця товарна категорія включає вироби, які складаються з одного або декількох сталевих дротів, прокладених між двома смугами паперу або пластмаси, нерозрізані за довжиною. Ці вироби зазвичай постачаються на шпулях для використання в автоматичних пакувальних машинах. Такий опис не має жодного відношення до технічних характеристик зазначеного в митній декларації товару.
Іншої конкретики чи опису характеристик (вимог) до товару пояснення до товарної позиції 7326 спеціальний розділ Пояснень не містить.
З матеріалів справи встановлено, що відповідно до Технічного опису товарів товари "Дзеркало щокове доросле/дитяче металеве" та "Дзеркало щокове металеве" являють собою дзеркала для дентальної фотографії допомагають лікарю-стоматологу заглянути в порожнину рота і відобразити ті елементи ротової порожнини, які не видно при прямому зорі. Товар "Лоток касетний довгастий для інструментів" являє собою касету для 10 стоматологічних інструментів з силіконовими вставками блакитного кольору, яка призначена для використання лікарями стоматологами. Товар "Тримач для бурів, коробка для хірургічних та імплантологічних інструментів" призначений для зберігання з метою подальшого використання в стоматологічній практиці дентальних та імплантологічних бурів, оснащений спеціальними силіконовими вставками внутрішнім діаметром 2,31 мм. Товар "Корзина для ендоскопічних інструментів" являє собою сітчасту корзину з кришкою з високоякісної нержавіючої сталі для очищення, стерилізації, транспортування, зберігання ендоскопів. Має кришку знімну з замком та дротяні защіпки по боках для ідеальної фіксації кришки, має всередині силіконові кріплення для ендоскопів. Товар "Корзина з ложементом надтонка" являє собою коробку з мікросітки, що використовується для зберігання та проведення дезінфекції дрібного стоматологічного інструментарію. Товар "Миска" використовується в стоматології для змішування сумішей та зберігання медичного інструментарію. Товар "Кришка" являє собою кришку до миски і використовується в стоматології для змішування сумішей та зберігання медичного інструментарію. Товар "Ємність для перев`язочного матеріалу" являє собою повністю герметичну ємність, в якій постійно знаходиться перев`язувальний матеріал, що попередньо оброблений спеціальним медичним розчином на спиртовій основі, що має властивість вивітрювання. Завдяки герметичній кришці, розчин не вивітрюється, а матеріал протягом тривалого часу готовий до використання лікарем. Компактні розміри дозволяють розмітити ємність на столику лікаря і не займає зайвого простору.
Наведені вище товари виготовлені зі спеціальної медичної нержавіючої сталі марки AISI 304 08Х18Н10, яка використовується лише для виготовлення медичних інструментів; можуть стерилізуватися в автоклаві при 1340С протягом 18 хв при тиску 2,0 бар; вироби стійкі для дезінфікуючих розчинів і дії високих температур (том 1 а.с. 25-28).
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що імпортовані позивачем згідно МД №24UA806020001479U8 товари можна ідентифікувати, як медичні вироби призначені виключно для медичного застосування.
Опис товару, наведений позивачем у митній декларації №24UA806020001479U8 повністю узгоджується із відповідним технічним описом.
Також, на виконання вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753, розробленого на основі Директиви Ради ЄС від 14.06.1993 №93/42/ЄЕС щодо медичних виробів, зазначені позиції задекларованого товару пройшли процедуру оцінки відповідності саме як медичні вироби, на підтвердження чого видано декларацію №ДВ-067 від 27.01.2020 про відповідність медичних виробів вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів (з Додатком) стосовно "Лотків та ємностей із нержавіючої сталі загального призначення (кодУКТ ЗЕД9018 90 84 00)" (том 1 а.с. 29-40).
Товари із митної декларації зазначені в наступних пунктах Додатку до Декларації про відповідність №ДВ-067 від 27.01.2020:
- SCT-1610 Лоток касетний довгастий для 10 інструментів 200 х 145 х 35п. 318;
- SIB-1010 Тримач для бурів, коробка для хірургічних та імплантологічних інструментів 100х 80 х 48п. 369;
- SSM-5600 Корзина з ложементом надтонка 80 х 40 х 20п. 157;
- SSM-607 Дзеркало щокове доросле/дитяче металевеп. 385;
- SEB-4130 Корзина для ендоскопічних інструментів 580 х 160 х 52п. 198;
- SSM-207 Дзеркало щокове металевеп. 388;
- SSM-107 Дзеркало оклюзійне доросле/дитяче металевеп. 382;
- SEB-4080 Корзина для ендоскопічних інструментів 660 x 150 x 77п. 196;
- SEB-4070 Корзина для ендоскопічних інструментів 700 x 80 x 52п. 191;
- SRF-9890 Кришка 110 x 75 x 5 ммп. 265;
- SRF-9888 Миска 68 x 60 x 20 ммп. 264;
- SRF-9892 Миска 65 x 30 ммп. 266;
- SEB-4010 Корзина для ендоскопічних інструментів 290 x 80 x 52п. 188;
- SEB-4030 Корзина для ендоскопічних інструментів 460 x80 x 52п. 189;
- HDC-1045 Ємність для перев`язочного матеріалу 4"x 5"п. 418.
Так, виробником імпортованих товарів згідно МД №24UA806020001479U8 являється компанія "YARSONS INTERNATIONAL", 410/e, Khadim Ali Road, Sialkot-51310-Pakistan; країна виробництва - Пакистан. З 1965 року "YARSONS INTERNATIONAL", що є виробником та постачальником хірургічних, стоматологічних інструментів та медичних лотків для стерилізації, як на місцевому так і на міжнародному ринку.
За інформацією, що міститься на сайті компанії "YARSONS INTERNATIONAL", компанія займається виготовленням виключно товарів медичного призначення (стоматологічні інструменти, лотки та кошики для зберігання і стерилізації), та взагалі не займається виготовленням товарів побутового призначення.
В матеріалах справи наявні міжнародні сертифікати виробника "YARSONS INTERNATIONAL", ISO 9001:2015 «Система управління якістю» та ISO 13485:2016 «Медичні прилади. Система управління якістю. Вимоги для нормативних цілей» що свідчать про те, що товари являються медичними інструментами (том 1 а.с. 22).
Доводи апеляційної скарги стосовно закінчення термінів дії сертифікатів ISO виробника товарів - компанії "YARSONS INTERNATIONAL" колегія суддів вважає безпідставними, оскільки зазначені сертифікати надавались декларантом в контексті підтвердження проходження процедури з оцінки відповідності задекларованих товарів саме як медичних виробів, на підтвердження чого було видано декларацію №ДВ-067 від 27.01.2020 про відповідність медичних виробів вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів та на час оцінки відповідності були чинними саме такі сертифікати: ISO 9001:2015 "Система управління якістю" - терміном дії з 13.02.2009 до 29.04.2020; ISO 13485:2016 "Медичні прилади. Система управління якістю. Вимоги для нормативних цілей" - терміном дії з 14.01.2020 до 13.01.2021.
На даний час виробник товарів компанія "YARSONS INTERNATIONAL" вже має наступні діючі сертифікати, а саме, сертифікат ISO 13485:2016 з терміном дії з 16.01.2024 до 15.01.2025 та сертифікат відповідності СЕ "Хірургічні та медичні інструменти" з терміном дії з 27.04.2023 до 26.04.2024 (том 1 а.с. 221).
При цьому, актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 23.02.2024 підтверджено, що вантаж відповідає відомостям, заявленим у митній декларації та товаросупровідних документах (том 2 а.с. 1).
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що у митній декларації №24UA806020001479U8 товари являються медичними виробами та відповідно мають класифікуватись саме за товарною позицією 9018 "Прилади та пристрої, що використовуються у медицині, хірургії, стоматології або ветеринарії, включаючи сцинтографічну апаратуру та іншу електромедичну апаратуру, а також апаратура для дослідження зору" згідноУКТ ЗЕД.
Тому, позивачем правильно класифіковано товари, надані для митного оформлення відповідно до митної декларації №24UA806020001479U8, за кодомУКТ ЗЕД9018 90 84 00 (товарна підкатегорія "інші", товарна підпозиція 9018 90 "Інші інструменти та прилади", товарна позиція 9018 "Прилади та пристрої, що використовуються у медицині, хірургії, стоматології або ветеринарії, включаючи сцинтографічну апаратуру та іншу електромедичну апаратуру, а також апаратура для дослідження зору").
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що спірним рішенням щодо класифікації товарів №24UA80600000012-КТ від 01.03.2024митний орган необґрунтовано та безпідставно класифікував товари за кодами 7326200090, 7326909490 та 7326909890, посилаючись на перелік джерел, які використані під час прийняття рішення (УКТЗЕД, викладена у додатку доЗакону України від 19.10.2022 № 2697-ІХ "Про Митний тариф України"; Пояснення доУКТЗЕД, затверджені наказом Держмитслужби України від 14.12.2022 № 543; Пояснення до товарних позицій 9018, 7326; Фотозображення товару. Технічний опис товару; листи ДМСУ від 22.11.2022 №19/19-01-01/7/2802 та від 10.03.2023 №15/15-04-01/13/1089; рішення Прикордонно-митної адміністрації Сполучених Штатів Америки від 12.06.2019 №НQ Н277654, Інформація з мережі Інтернет, Правила 1, 6 ОПІ), тобто без викладення мотивів, з яких митний орган вирішив здійснити класифікацію товару за вищевказаними кодами.
Посилання відповідача у спірному рішенні, а також в своїй апеляційній скарзі на листи ДМСУ від 22.11.2022 №19/19-01-01/7/2802 та від 10.03.2023 №15/15-04-01/13/1089, є необґрунтованими, оскільки такі листи не мають силу нормативно-правових актів та не є обов`язковими для виконання декларантами, а носять виключно рекомендаційний характер, так як не ґрунтуються надослідженні конкретних товарів із відповідними супроводжуючими документами.
Крім того, відповідно до вимог частини 4 статті 3 МК України у разі якщо норми законів України чи інших нормативно-правових актів з питань митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків підприємств і громадян, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, чи прав та обов`язків посадових осіб митних органів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення як на користь таких підприємств та громадян, так і на користь митного органу, рішення повинно прийматися на користь зазначених підприємств і громадян.
Колегія суддів вважає, що відповідачем під час прийняття рішення Полтавської митниці Державної митної служби України про класифікацію товарів №24UA80600000012-КТ від 01.03.2024 покладені в основу обґрунтування спірного рішення джерела не підтверджують правомірність класифікації товарів позивача за кодами 7326200090, 7326909490 та 7326909890.
У відповідності дост. 72 Кодексу адміністративного судочинства Українидоказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно дост. 73 Кодексу адміністративного судочинства Україниналежними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Колегія суддів зазначає, що докази не можуть будуватися на припущеннях, вони повинні біти обґрунтовані, чітко встановлені обставини та надана відповідна оцінка.
Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.
У відповідності дост. 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, відповідачем прийнято оскаржуване рішення про визначення коду товару без всебічного, повного з`ясування обставин, які саме характеристики матеріалу, спростовують задекларований позивачем кодУКТЗЕД9018 908400.
Водночас, позивачем надано документи, згідно з якими товар має класифікуватися у товарнійпозиції 9018 УКТЗЕД, (товарна підкатегорія "інші", товарна підпозиція 9018 90 "Інші інструменти та прилади", товарна позиція 9018 "Прилади та пристрої, що використовуються у медицині, хірургії, стоматології або ветеринарії, включаючи сцинтографічну апаратуру та іншу електромедичну апаратуру, а також апаратура для дослідження зору").
З огляду на наведене, правильним є висновок суду першої інстанції, що у відповідача були відсутні фактичні підстави для зміни класифікації товарів.
Колегія суддів вважає, що посилання в апеляційній скарзі на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, а саме ст. 69 МК України,необґрунтованим, оскільки конкретних обставин на порушення статей69 МК Україниапеляційна скарга не містить, тобто тих норм, які безпосередньо стосуються правил класифікації товарів згідно зУКТ ЗЕД.
Згідно з ч.2ст.2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності передзаконом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Полтавської митниці Державної митної служби України щодо класифікації товарів №24UA80600000012-КТ від 01.03.2024 є протиправним та підлягає скасуванню. Оскільки, підставою для прийняття картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA806020/2024/000054 послугувало прийняття рішення Полтавської митниці щодо класифікації товарів №24UA80600000012-КТ від 01.03.2024, то картка відмови також підлягає скасуванню.
Відповідно дост. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з ч. 1ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 11.11.2024 у справі № 440/3529/24 суд дійшов правильних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст.311,315,316,321,325,328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Полтавської митниці - залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 11.11.2024 по справі № 440/3529/24 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її ухвалення та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя О.М. Мінаєва Судді В.А. Калиновський О.А. Спаскін
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2025 |
Оприлюднено | 25.04.2025 |
Номер документу | 126817105 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні