Ухвала
від 24.04.2025 по справі 420/17817/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

24 квітня 2025 р. м. ОдесаСправа № 420/17817/24

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі питання про зупинення провадження у справі за апеляційною скаргою Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області , Малиновського районного суду м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

В провадженні П`ятого апеляційного адміністративного суду перебуває справа №420/17817/24 за позовом ОСОБА_1 до ТУ ДСА України в Одеській області , Малиновського районного суду м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії.

Справу призначено до розгляду у порядку письмового провадження без виклику сторін.

На адресу П`ятого апеляційного адміністративного суду апелянтом заявлено клопотання про зупинення провадження у справі №420/17817/24 до набрання законної сили рішення Верховного Суду у зразковій справі у справі №240/7215/24.

В обґрунтування вищезазначеної заява позивач зазначає, що справа №240/7215/24, яка перебуває на розгляді у Верховному Суді та справа №420/17817/24 є подібними за правовідносинами, про що свідчать предмет спору у даних справах.

Дослідивши вищезазначену заяву, апеляційний суд встановив, що ця справа відповідає ознакам типових, визначених п.21 ч.1 ст. 4 КАС України, оскільки у справах:

1) позивач - державний службовець місцевого загального суду;

2) відповідачі - місцевий загальний суд та територіальне управління ДСА, відповідальне за забезпечення фінансування та функціонування місцевих загальних судів, де працюють позивачі;

3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними і тими самими нормами права, а саме: у зв`язку з встановленням позивачам з 01 січня 2024 року надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог п.12 розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків;

4) позивачами заявлені аналогічні за суттю вимоги:

- визнати протиправним і скасувати наказ в частині встановлення з 01 січня 2024 року надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу;

- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01 січня 2024 відповідно до статті 52 Закону № 889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу

Відповідно до п.9 ч.2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі до розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.

Враховуючи вищевикладене, оскільки висновки Верховного Суду по справі №240/7215/24 є зразковими для даної адміністративної справи, колегія суддів доходить висновку про зупинення провадження у справі.

Враховуючи наведене колегія суддів зазначає наступне.

Питання зупинення провадження в справі врегульовано ст. 236 КАС України, частиною першою якої визначено перелік підстав, за яких суд обов`язково зупиняє провадження у справі, а частиною другою за яких суд має право зупинити провадження.

Відповідно до положень п.5 ч.2 ст. 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.

Передбачена п.5 ч.2 ст. 236 КАС України підстава зупинення провадження у справі покликана забезпечити єдність судової практики у спорах з подібними правовідносинами.

З огляду на викладене, апеляційний суд дійшов висновку, що предмет розгляду даної справи та справи №240/7215/24 є подібним, а наявність факту перегляду Верховним Судом судового рішення у подібних до даної справи правовідносинах, в силу положень п.5 ч.2 ст. 236 КАС України є підставою для зупинення провадження по даній справі.

Враховуючи викладене, а також те, що у правовому висновку, сформульованому у рішенні Верховного Суду у зразковій справі, має визначатися спосіб застосування норми права у спірних правовідносинах, яке у свою чергу сприяє однаковому правозастосуванню у судовій практиці, суд апеляційної інстанції уважає за необхідне застосувати положення ст. 236 КАС України та зупинити провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції по справі №240/7215/24

Керуючись ст. 236, 308, 311, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд

У Х В А Л И В:

Зупинити провадження у справі №420/17817/24за апеляційної скаргою за апеляційною скаргою Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області , Малиновського районного суду м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, до набрання законної сили судовим рішенням Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Верховного Суду по справі №240/7215/24.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 24 квітня 2025 року.

Суддя-доповідач А.І. БітовСудді О.В. Лук`янчук І.Г. Ступакова

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2025
Оприлюднено28.04.2025
Номер документу126883323
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/17817/24

Ухвала від 24.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні