П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
24 квітня 2025 р. м. ОдесаСправа № 420/17817/24
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого Бітова А.І.
суддів Лук`янчук О.В.
Ступакової І.Г.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі питання про зупинення провадження у справі за апеляційною скаргою Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області , Малиновського районного суду м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
В провадженні П`ятого апеляційного адміністративного суду перебуває справа №420/17817/24 за позовом ОСОБА_1 до ТУ ДСА України в Одеській області , Малиновського районного суду м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії.
Справу призначено до розгляду у порядку письмового провадження без виклику сторін.
На адресу П`ятого апеляційного адміністративного суду апелянтом заявлено клопотання про зупинення провадження у справі №420/17817/24 до набрання законної сили рішення Верховного Суду у зразковій справі у справі №240/7215/24.
В обґрунтування вищезазначеної заява позивач зазначає, що справа №240/7215/24, яка перебуває на розгляді у Верховному Суді та справа №420/17817/24 є подібними за правовідносинами, про що свідчать предмет спору у даних справах.
Дослідивши вищезазначену заяву, апеляційний суд встановив, що ця справа відповідає ознакам типових, визначених п.21 ч.1 ст. 4 КАС України, оскільки у справах:
1) позивач - державний службовець місцевого загального суду;
2) відповідачі - місцевий загальний суд та територіальне управління ДСА, відповідальне за забезпечення фінансування та функціонування місцевих загальних судів, де працюють позивачі;
3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними і тими самими нормами права, а саме: у зв`язку з встановленням позивачам з 01 січня 2024 року надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог п.12 розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків;
4) позивачами заявлені аналогічні за суттю вимоги:
- визнати протиправним і скасувати наказ в частині встановлення з 01 січня 2024 року надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу;
- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01 січня 2024 відповідно до статті 52 Закону № 889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу
Відповідно до п.9 ч.2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі до розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.
Враховуючи вищевикладене, оскільки висновки Верховного Суду по справі №240/7215/24 є зразковими для даної адміністративної справи, колегія суддів доходить висновку про зупинення провадження у справі.
Враховуючи наведене колегія суддів зазначає наступне.
Питання зупинення провадження в справі врегульовано ст. 236 КАС України, частиною першою якої визначено перелік підстав, за яких суд обов`язково зупиняє провадження у справі, а частиною другою за яких суд має право зупинити провадження.
Відповідно до положень п.5 ч.2 ст. 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Передбачена п.5 ч.2 ст. 236 КАС України підстава зупинення провадження у справі покликана забезпечити єдність судової практики у спорах з подібними правовідносинами.
З огляду на викладене, апеляційний суд дійшов висновку, що предмет розгляду даної справи та справи №240/7215/24 є подібним, а наявність факту перегляду Верховним Судом судового рішення у подібних до даної справи правовідносинах, в силу положень п.5 ч.2 ст. 236 КАС України є підставою для зупинення провадження по даній справі.
Враховуючи викладене, а також те, що у правовому висновку, сформульованому у рішенні Верховного Суду у зразковій справі, має визначатися спосіб застосування норми права у спірних правовідносинах, яке у свою чергу сприяє однаковому правозастосуванню у судовій практиці, суд апеляційної інстанції уважає за необхідне застосувати положення ст. 236 КАС України та зупинити провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції по справі №240/7215/24
Керуючись ст. 236, 308, 311, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд
У Х В А Л И В:
Зупинити провадження у справі №420/17817/24за апеляційної скаргою за апеляційною скаргою Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області , Малиновського районного суду м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, до набрання законної сили судовим рішенням Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Верховного Суду по справі №240/7215/24.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено та підписано 24 квітня 2025 року.
Суддя-доповідач А.І. БітовСудді О.В. Лук`янчук І.Г. Ступакова
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2025 |
Оприлюднено | 28.04.2025 |
Номер документу | 126883323 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні