КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову в задоволенні відводу судді
24 квітня 2025 року м. Київ № 320/41552/24
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., розглянувши заяву позивача про відвід судді в адміністративній справі за позовом
ОСОБА_1
до Міністерства оборони України
Київського квартирно-експлуатаційного управління
Будинкоуправління № 1 Міністерства оборони України
про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Міністерства оборони України, Київського квартирно-експлуатаційного управління, Будинкоуправління № 1 Міністерства оборони України в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Міністерства оборони України, Київського квартирно-експлуатаційного управління, Будинкоуправління №1 Міністерства оборони України, яка полягає у не виконанні вимог Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" щодо обов`язкової державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та ненаданні до Печерської районної у місті Києві державної адміністрації відповідної документації для включення багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 до житлового фонду;
- зобов`язати Міністерство оборони України, Київське квартирно-експлуатаційне управління, Будинкоуправління №1 Міністерства оборони України встановленим порядком та в межах повноважень вчинити дії щодо: внесення відомостей про багатоквартирний житловий будинок по АДРЕСА_1 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; подати до Печерської районної у місті Києві державної адміністрації відповідну документацію для включення багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 до житлового фонду Печерського району м. Києва;
- зобов`язати Київське квартирно-експлуатаційне управління провести технічну інвентаризацію багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 та за її результатами виготовити технічний паспорт.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.09.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.09.2024 відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову.
На адресу суду від позивача надійшла заява про відвід судді Панової Г.В. від розгляду справи № 320/41552/24.
В обґрунтування доводів вказаної заяви позивач зазначив, що ним було подано апеляційну скаргу на ухвалу судді Панової Г.В. про відмову у задоволенні заяви про забезпечення позову. Водночас, матеріали справи № 320/41552/24 не передано для відправки до суду апеляційної інстанції, тому є порушення права позивача про розгляд справи в апеляційному суді.
На думку позивача, зазначені обставини викликають сумнів у неупередженості та об`єктивності судді Панової Г.В. Також, як вважає позивач, суддя своєю поведінкою виявляє упередженість у даній справі, не забезпечує відсутність будь-яких сумнівів у її безсторонності при розгляді справи.
Статтею 36 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя не може брати участі в розгляді адміністративної справи і підлягає відводу (самовідводу): 1) якщо він брав участь у справі як свідок, експерт, спеціаліст, перекладач, представник, адвокат, секретар судового засідання або надавав правничу допомогу стороні чи іншим учасникам справи в цій чи іншій справі; 2) якщо він прямо чи опосередковано заінтересований в результаті розгляду справи; 3) якщо він є членом сім`ї або близьким родичем (чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, брат, сестра, дід, баба, внук, внучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, член сім`ї або близький родич цих осіб) сторони або інших учасників судового процесу, або осіб, які надавали стороні або іншим учасникам справи правничу допомогу у цій справі, або іншого судді, який входить до складу суду, що розглядає чи розглядав справу; 4) за наявності інших обставин, які викликають сумнів у неупередженості або об`єктивності судді; 5) у разі порушення порядку визначення судді для розгляду справи, встановленого статтею 31 цього Кодексу.
При цьому, положеннями ст. 39 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено вимоги до заяви про відвід (самовідвід).
Відповідно до положень вказаної статті Кодексу адміністративного судочинства України, відвід (самовідвід) повинен бути вмотивованим і заявленим протягом десяти днів з дня отримання учасником справи ухвали про відкриття провадження у справі, але не пізніше початку підготовчого засідання або першого судового засідання, якщо справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Заявляти відвід (самовідвід) після цього дозволяється лише у виняткових випадках, коли про підставу відводу (самовідводу) заявнику не могло бути відомо до спливу вказаного строку, але не пізніше двох днів з дня, коли заявник дізнався про таку підставу.
Суддя підлягає відводу (самовідводу) також за наявності обставин, встановлених статтею 37 цього Кодексу.
Згідно з приписами ч. 4 ст. 40 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо суд доходить висновку про необґрунтованість заявленого відводу і заява про такий відвід надійшла до суду за три робочі дні (або раніше) до наступного засідання, вирішення питання про відвід здійснюється суддею, який не входить до складу суду, що розглядає справу, і визначається у порядку, встановленому частиною першою статті 31 цього Кодексу. Такому судді не може бути заявлений відвід.
Якщо заява про відвід судді надійшла до суду пізніше ніж за три робочі дні до наступного засідання, така заява не підлягає передачі на розгляд іншому судді, а питання про відвід судді вирішується судом, що розглядає справу.
Згідно з частиною восьмою статті 40 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, якому передано на вирішення заяву про відвід, вирішує питання про відвід в порядку письмового провадження. За ініціативою суду питання про відвід може вирішуватися у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неявка учасників справи у судове засідання, в якому вирішується питання про відвід, не перешкоджає розгляду судом питання про відвід.
Питання про відвід вирішується невідкладно. Вирішення питання про відвід суддею, який не входить до складу суду, здійснюється протягом двох робочих днів, але не пізніше призначеного засідання по справі. У разі розгляду заяви про відвід суддею іншого суду - не пізніше десяти днів з дня надходження заяви про відвід. Відвід, який надійшов поза межами судового засідання, розглядається судом у порядку письмового провадження (ч.11 ст. 40 КАС).
Відповідно до частини дванадцятої статті 40 Кодексу адміністративного судочинства України за результатами вирішення заяви про відвід суд постановляє ухвалу.
Враховуючи вказані положення судом вирішено здійснювати розгляд заяви про відвід судді в порядку письмового провадження.
Дослідивши доводи заяви про відвід, суд зазначає про таке.
Відповідно до практики Європейського Суду з прав людини, наявність безсторонності повинна визначатися за суб`єктивним та об`єктивним критеріями. Відповідно до суб`єктивного критерію беруться до уваги особисті переконання та поведінка окремого судді, тобто, чи виявляв суддя упередженість або безсторонність у даній справі. Відповідно до об`єктивного критерію визначається, серед інших аспектів, чи забезпечував суд, як такий, та його склад відсутність будь-яких сумнівів у його безсторонності.
Стосовно суб`єктивного критерію, особиста безсторонність судді презюмується, поки не надано доказів протилежного.
З урахуванням доводів, заявлених позивачем у заяві про відвід судді від розгляду даної справи, судом не встановлено підстав, передбачених ст. ст. 36-38 Кодексом адміністративного судочинства України, які б перешкоджали приймати участь у розгляді даної справи чи свідчили б про їх упередженість.
Жодних доказів, які б відповідали вимогам Кодексу адміністративного судочинства України, та підтверджували наявність обставин, які викликають сумнів у неупередженості складу суду при розгляді даної справи, з матеріалів справи та доводів клопотання про відвід не вбачається.
Отже, заявлені підстави для відводу не можуть вважатися обґрунтованими, оскільки не стосуються особистого відношення судді до результатів розгляду даної справи, а тільки відображають власну позицію позивача, яка ґрунтується лише на припущеннях та не підтверджена жодними доказами.
Таким чином, доводи позивача, викладені у заяві про відвід, є безпідставними та необґрунтованими.
Ураховуючи вказане, суд вважає за необхідне матеріали справи передати до відділу документального забезпечення і контролю (канцелярії) Київського окружного адміністративного суду для визначення складу суду для вирішення питання про відвід у відповідності до вимог частини 1 статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 36, 39, 40, 41, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Визнати необґрунтованою заяву ОСОБА_1 про відвід судді Панової Г.В.
2. Матеріали адміністративної справи № 320/41552/24 за позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України, Київського квартирно-експлуатаційного управління, Будинкоуправління №1 Міністерства оборони України про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, - передати до відділу документального забезпечення і контролю (канцелярії) Київського окружного адміністративного суду для визначення складу суду для вирішення питання про відвід у відповідності до вимог частини 1 статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.
3. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню не підлягає. Панова Г. В. Заперечення на ухвалу може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на рішення чи ухвалу суду, прийняті за наслідками розгляду справи.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2025 |
Оприлюднено | 29.04.2025 |
Номер документу | 126884084 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні