18/432-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22.11.2007
№ 18/432-А
За позовом Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал"
До Головного управління Державного казначейства України у м. Києві
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:
1. Спеціалізована державна податкова інспекція у м. Києві по роботі з
великими платниками податків
2. Державна виконавча служба у Печерському районі у м. Києві
Про спонукання до виконання дій
Суддя Хрипун О.О.
Секретар судового засідання Ковальчук О.В.
Представники:
Від позивача Перкова Н.В. –нач.юр.відд.
Від відповідача Юмашевич В.В. – пров.сп., Онашко Є.М. –пров.сп.
Від третьої особи-1 Кравчук Т.О. –держ.под.інсп.
Від третьої особи-2 не з'явилися
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся з позовом про зобов'язання відповідача повернути на рахунок №35226900000012 у ВАТ "НК Банк", МФО 322432, помилково перераховані кошти позивача на підставі платіжних доручень № 904 від 13.07.2005 на суму 0,88 грн. –штраф від недоплати податку з доходу 13%; № 952 від 25.07.2005 на суму 37,50 грн. –штраф 15% за несвоєчасне повернення сум надміру сплачених коштів на відрядження пізніше граничного терміну; № 935 від 20.07.2005 на суму 21101,00 грн. –штраф від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року.
08.11.2007 позивач уточнив позовні вимоги та просив повернути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України у м. Києві кошти на рахунок № 35226900000012 у ВАТ "НК Банк", МФО 322432, помилково перераховані на підставі платіжних доручень № 904 від 13.07.2005 на суму 0,88 грн. –штраф від недоплати податку з доходу 13%; № 952 від 25.07.2005 на суму 37,50 грн. –штраф 15% за несвоєчасне повернення сум надміру сплачених коштів на відрядження пізніше граничного терміну; № 935 від 20.07.2005 на суму 21101,00 грн. –штраф від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на неправомірність відмови відповідача повернути помилково перераховані кошти з посиланням на невизначеність органу, що повинен забезпечувати контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету за кодом бюджетної класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи та інші санкції" та надавати органам Державного казначейства дозвіл на їх повернення.
Відповідач позовні вимоги заперечує, вказуючи, що відповідач не мав правових підстав для повернення платежів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статуту Відкритого акціонерного товариства "Банк Народний капітал", затвердженого загальними зборами акціонерів 20.03.2006, протокол № 12, Відкрите акціонерне товариство "Банк Народний капітал" перейменовано з Відкритого акціонерного товариства "Фермерський земельний акціонерний банк" і є його правонаступником згідно рішення загальних зборів акціонерів від 20.03.2006 (протокол № 12).
13.07.2005 позивач за платіжним дорученням № 904 перерахував до ВДК Печерського району на рахунок 31110106500207 в УДК у м. Києві 0,88 грн. штрафу від недоплати податку з доходу 13 %, код 23030300.
20.07.2005 позивач за платіжним дорученням № 935 перерахував до ВДК Печерського району на рахунок 31110106500207 в УДК у м. Києві 21101,00 грн. штрафу від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року, код 23030300.
25.07.2005 позивач за платіжним дорученням № 952 перерахував до ВДК Печерського району на рахунок 31110106500207 в УДК у м. Києві 37,30 грн. штрафу 15 % за несвоєчасне повернення сум надміру сплачених коштів на відрядження пізніше граничного терміну, код 23030300.
21.11.2005 позивач за платіжним дорученням № 1464 перерахував до ВДК Печерського району на рахунок 31113006500207 в УДК у м. Києві 21101,00 грн. штрафу від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року, код 11020600.
12.04.2006 позивач звернувся з заявою № 10/16-245 до Управління Державного казначейства у м. Києві щодо повернення помилково перерахованих коштів на рахунок банку.
18.05.2006 листом № 07-10/2012 Управління Державного казначейства у м. Києві повернуло пакет документів позивачу без розгляду до законодавчого врегулювання порушеного питання, посилаючись на те, що додатком № 8 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" не визначено органу, що повинен забезпечувати контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету за кодом бюджетної класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи та інші санкції" та надавати органам Державного казначейства дозвіл на їх повернення. Відповідач також послався на лист Міністерства фінансів України від 18.04.2006 № 21010-04-13/8000, згідно з яким питання визначення контролюючого органу можливе лише за умови внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік".
Згідно зі ст. 50 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України веде бухгалтерський облік всіх надходжень, що належать Державному бюджету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету. Податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок Державного бюджету України і не можуть акумулюватися на рахунках органів стягнення. Податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету.
Відповідно до Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року № 226, розробленого на виконання статті 50 Бюджетного кодексу України та відповідно до Положення про Державне казначейство, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.07.1995 № 590, повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) здійснюється з відповідних рахунків, відкритих в органах Державного казначейства згідно з Планом рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 № 119, зі змінами і доповненнями, шляхом оформлення платіжних доручень на підставі відповідних документів, у тому числі виконавчих, податкових, митних та інших державних органів, яким відповідно до закону надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.
Пунктом 1.3 вказаного Порядку передбачено, що повернення платникам помилково та/або надміру сплачених платежів, надходження яких забезпечується іншими державними органами, здійснюється органами Державного казначейства на підставі заяви платника про повернення, оригіналу довідки відповідного державного органу, на який покладено справляння платежу, що повертається, з обов'язковим зазначенням необхідності повернення та оригіналу документа (квитанції, платіжного доручення та ін.), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Згідно з п. 1.4 Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року № 226, повернення платникам помилково та/або надміру сплачених платежів здійснюється з того бюджету, до якого зараховується у поточному бюджетному році платіж, який підлягає поверненню. Якщо платіж, що повертається, був сплачений до загального фонду державного або місцевих бюджетів, але згідно з бюджетним законодавством не передбачений серед джерел надходжень бюджетів у поточному бюджетному році, то повернення здійснюється за рахунок інших податків (код класифікації доходів бюджету 16030200) або інших надходжень (код класифікації доходів бюджету 24060300) відповідного бюджету.
Статтею 84 Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" визначено, що контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету здійснюється органами, що повинні забезпечувати їх надходження, відповідно до додатку № 8 до цього законодавчого акту.
Додатком № 8 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" не був визначений орган, що повинен забезпечувати контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету за кодом бюджетної класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи та інші санкції" та надавати органам Державного казначейства дозвіл на повернення помилково перерахованих коштів.
Стаття 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем штраф від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року у розмірі 21101,00 грн. перераховано до Державного бюджету двічі: 20.07.2005 за платіжним дорученням № 935 на рахунок 31110106500207 в УДК у м. Києві, код 23030300, та 21.11.2005 за платіжним дорученням № 1464 на рахунок 31113006500207 в УДК у м. Києві, код 11020600.
Головне управління Державного казначейства України у м. Києві листом від 23.10.2007 № 6.1-08/10178 повідомило позивача про неможливість самостійного вирішення питання щодо повернення помилково перерахованих позивачем коштів та рекомендувало звернутися до Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків для оформлення висновку та підтвердження про зарахування коштів.
Листом від 29.10.2007 № 12414/10/19-015 Спеціалізована державна податкова інспекція у м. Києві по роботі з великими платниками податків повідомила позивача про те, що відповідно до переліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та до державних цільових фондів, оперативний облік яких ведеться органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 17.03.2003 № 122 (із змінами та доповненнями, затвердженими наказом ДПА України від 07.02.2005 № 65) картка особового рахунку, починаючи з 01.04.2005, за кодом бюджетної класифікації 23030300 не велася, тому надати підтвердження щодо перерахування коштів платіжним дорученням від 20.07.2005 № 935 неможливо. Картка особового рахунку відкривалася тільки при проведенні донарахувань за актами документальних перевірок. Спеціалізована державна податкова інспекція у м. Києві по роботі з великими платниками податків підтвердила надходження до бюджету коштів в сумі 21101,00 грн. за платіжним дорученням від 21.11.2005 № 1464 та зарахування на картку особового рахунку ВАТ "Фермерський земельний акціонерний банк" по коду бюджетної класифікації 11020600 –податок на прибуток банківських організацій. Для отримання підтвердження надходження до Державного бюджету коштів за платіжним дорученням від 20.07.2005 № 935 Спеціалізована державна податкова інспекція у м. Києві по роботі з великими платниками податків рекомендувала звернутися до територіального органу Державного казначейства.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Конституції України нормативно-правовими актами, що регулюють бюджетні відносини в Україні, при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовуються лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, цього Кодексу та закону про Державний бюджет України.
Згідно зі ст. 41 Конституції України ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Судом визнається доведеним, що помилково перераховані позивачем кошти у розмірі 21101,00 грн. утримуються в Державному бюджеті України без законних на те підстав, чим порушується право власності позивача на ці кошти.
За таких обставин позовні вимоги в частині повернення з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України у м. Києві 21101,00 грн. на рахунок № 35226900000012 у ВАТ "НК Банк", МФО 322432, помилково перерахованого на підставі платіжного доручення № 935 від 20.07.2005 штрафу від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року підлягають задоволенню.
Вимоги позивача про повернення перерахованого на рахунок 31110106500207 в УДК у м. Києві, код 23030300, за платіжним дорученням № 904 від 13.07.2005 штрафу від недоплати податку з доходу 13 % в сумі 0,88 грн. та за платіжним дорученням № 952 від 25.07.2005 штрафу 15 % за несвоєчасне повернення сум надміру сплачених коштів на відрядження пізніше граничного терміну в сумі 37,30 грн. не можуть бути задоволені, оскільки позивачем не надано доказів повторного перерахування вказаних штрафів до Державного бюджету.
У відповідності до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав. Нормативна неврегульованість питання повернення помилково перерахованих у 2005 році коштів не дає права безпідставно їх утримувати органами Державного казначейства в Державному бюджеті України.
Згідно з пп. 2 п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розмір судового збору, розмір цього збору за подання позовів немайнового характеру визначається відповідно до пп. “б” п. 1 ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”, тобто –3, 40 грн.
У звязку з частковим задоволенням позову відповідно до вимог ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у розмірі 1,70 грн. судового збору підлягають відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 71, 72, 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Господарський суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України у м. Києві на користь Відкритого акціонерного товариства "Банк Народний капітал" (03067, м. Київ, бул. І.Лепсе, 4, МФО 322432, код ЄДРПОУ 20026740, рахунок № 35226900000012 у ВАТ "НК Банк", МФО 322432) 21101,00 грн. помилково перерахованого на підставі платіжного доручення № 935 від 20.07.2005 штрафу від суми заниженого податку на прибуток за І квартал 2005 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства "Банк Народний капітал" (03067, м. Київ, бул. І.Лепсе, 4, МФО 322432, код ЄДРПОУ 20026740) 1,70 грн. судового збору.
В іншій частині позову відмовити.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
СуддяО.О.Хрипун
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1269671 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Хрипун О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні