Справа №:755/16889/24
Провадження №: 1-кс/755/1459/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" квітня 2025 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024100040003350 від 26.09.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 190 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СВ Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024100040003350 від 26.09.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 190 КК України. Клопотання погоджено з прокурором Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 .
Клопотання мотивовано тим, що слідчим відділенням Дніпровського УП ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024100040003350 від 26.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 190 КК України.
Зазначене кримінальне провадження розслідується за фактом підроблення офіційних документів ТОВ «РУХ АВІА» (код ЄРДПОУ 40840279) невстановленими досудовим розслідуванням особами, в подальшому на підставі яких останні звернулися до Київської митниці за для проведення розмитнення повітряного судна B737-5Y0 Foxtrot TN-AKF, серійний заводський номер - 26075.
Досудовим розслідуванням встановлено, що на території Київського регіону, діє організована група осіб, яка причетна до підроблення офіційних документів, щодо реєстрації повітряних суден в Україні.
Допитаний в якості свідка ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомив, що приблизно в грудні 2021 року на територію України на аеродром «Антонов-2», прибуло повітряне судно на ремонт та модифікацію згідно декларації на тимчасовий ввіз - B737-5Y0 Foxtrot, бортовий номер TN-AKF, серійний заводський номер - 26075.
В ході проведення досудового розслідування вищевказаного кримінального провадження встановлено, що приблизно в грудні 2021 року на територію України на аеродром «Антонов-2», прибули повітряні судна на ремонт та модифікацію згідно декларації на тимчасовий ввіз - B737-5Y0 Foxtrot, бортовий номер TN-AKF, серійний заводський номер - 26075 та B737-300 Julieta, бортовий номер TN-ASS, серійний заводський номер - 24986.
Дані літаки на праві власності належать гонконгській компанії TAC «Transaircongo» - демократична республіка Конго.
Згідно договору проведення ремонтних робіт вказані літаки в березні-червні 2022 року мали відлетіти з території України.
З початком повномасштабного вторгнення армії рф на територію України, вищевказані літаки залишились на аеродромі Антонов-2, де були заблоковані. У зв`язку з тим, що даний аеродром було окуповано та на території даного аеродрому проводилися активні бойові дії, повітряні судна зазнали пошкоджень несумісних з подальшою експлуатацією.
Весь час до звільнення тимчасово окупованої території, борти знаходились на даному аеродромі та приблизно в середині квітня місяця працівники ТОВ «РУХАВІА» отримали доступ до повітряного судна та побачили дані пошкодження.
В подальшому, технічний директор ТОВ «РУХ АВІА» ОСОБА_5 та його команда прийняли рішення про перебуксування даних літаків до девіаційного кола аеродрому (що в подальшому стало тимчасовою митною зоною), де повітряні судна перебувають й до нині.
Надалі в період оформлення документів в торгово-економічній палаті, ДСНС України, Національній поліції України та інших державних установ (що тривало протягом останніх 2 років), ОСОБА_5 стало відомо, що з вищевказаного літака, викрадено велику кількість запчастин та авіаційних двигунів, серед яких два двигуна літака B737-5Y0 Foxtrot TN-AKF, серійний заводський номер - 26075, що мають наступні серійні номери: 1. CFM56-3C-1 с/н 726164; 2. CFM-56-3C-1 с/н 856128.
Окрім того, як в подальшому стало відомо ОСОБА_5 , що посадові особи ТОВ «РУХАВІА» за допомогою працівників ТОВ «Аеровінд», яка здійснює свою діяльність в галузі проведення розмитнень повітряних суден та їх компонентів (які співпрацюють з ТОВ «Рухавіа» на підставі договору №2608/2020 на надання митно-брокерських послуг) від 26.08.2020 подали пакет документів на розмитнення повітряного судна B737-300 Julieta, бортовий номер TN-ASS, серійний заводський номер - 24986 та літака B737-5Y0 Foxtrot TN-AKF, серійний заводський номер - 26075.
З метою розмитнення вищевказаних повітряних суден до Київської митниці надано Акт про списання літака та його технічний стан (в якому наявні підроблені підписи від імені ОСОБА_5 , як технічного директора та від імені ОСОБА_6 - директора з виробництва) та інші документи, що передбачені процедурою розмитнення.
В подальшому начальник інжинірингу ОСОБА_18 підготувала пакет документів та декларацію по вивезенню нерозмитнених оригінальних двигунів та передала ці документи ОСОБА_7 , після чого остання звернулася до компанії «Техносервіс», юридична адреса: м. Київ, вул. Василенка, 7-А, з проханням виготовити ідентифікуючі таблички двигунів, які по готовності були встановлені ОСОБА_7 на макетні двигуни, а оригінальні двигуни були вивезені під іншими серійними номерами.
З метою проведення подальшого розмитнення, підроблені ідентифікаційні шилди були прикріплені до макетів двигунів та надані до митної служби України.
Таким чином, вищезазначені обставини ймовірно вказують, на те що повітряні судна B737-5Y0 Foxtrot TN-AKF, бортовий номер TN-AKF, серійний заводський номер - 26075 подано на розмитнення з порушенням вимог чинного законодавства та пакетом документів, що не відповідають дійсності, який посвідчено електронним цифровим підписом митного брокера (декларанта) ОСОБА_8 та повітряне судно B737-300 Julieta, бортовий номер TN-ASS, серійний заводський номер - 24986 розмитнено по підробним офіційним документам компанії ТОВ «Рух Авіа», які так само посвідчено електронним цифровим підписом митного брокера (декларанта) ОСОБА_8 .
Крім того, відповідно до частини ІІ п. 5 Наказу Міністерства фінансів України 27 вересня 2021 року № 517 «ПРАВИЛА провадження митної брокерської діяльності та порядок контролю за її провадженням» - Митний брокер повинен протягом не менше ніж 1095 днів зберігати документи (їх копії, у тому числі у вигляді електронного документа, або електронної (сканованої) копії паперового документа, засвідченої електронним підписом декларанта, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги»), відомості про які зазначені в митній декларації, крім документів на паперових носіях, що надані митному органу для здійснення митних формальностей та не повернені митним органом після їх виконання.
Допитана в якості свідка ОСОБА_8 , агент з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ «АЕРО ВІНД, підготувала в травні місяці 2021 року, документи щодо оформлення митної декларації щодо ввозу літака на територію України, а саме на аеродром м. Гостомель Київської області - «Антонов 2», повітряне судно на ремонт та модифікацію згідно декларації на «режим переробки» - B737-300 Julietta, бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986, (всі вказані документи приходять з завіреними мокрими печатками, у відсканованому вигляді. А саме: проформу інвойса, реєстраційне посвідчення на літак, договір на проведення ремонту між ТОВ «РУХ АВІА» та власником літака, надано сертифікат ТОВ «РУХ АВІА» про те, що вони мають право проводити технічні роботи, заява підписана митницею про те, що вони не проти що літак заходить в режим переробки, зобов`язання ТОВ «РУХ АВІА», зобов`язання надавати дозвіл митниці що до огляду літака та комплектуючих деталей. Отримавши документи, вищезазначені документи електронною поштою, було сформовано декларацію №UA 100350/2021/530517 від 13.05.2021 року. Після того як сів літак на аеродром м. Гостомель Київської області - «Антонов 2», документам митницею був присвоєний вищезазначений номер декларації. Та в подальшому на електронну адресу були надіслані документи від ТОВ «РУХ АВІА», що до переведення оформлення повітряного судна B737-300 Julietta, бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986, в режим «імпорт 40». Після чого, була сформована декларація № 24UA100070266684U5, та в подальшому для виконання митницею оформлення відправлена електронною поштою на адресу митниці.
Допитаний в якості свідка ОСОБА_9 , завідувач сектору митного оформлення «Київська митниця, митний пост Вишневе», повідомив, що Київською митницею було направлено лист директору ДП «Антонов» для проведення огляду на території режимного об`єкту ДП «Антонов» аеродром «Київ/Антонов-2» (смт. Гостомель) для співробітників митниці, щодо необхідності митного огляду літаків цивільної авіації Boeing737-3Q8, заводський та серійний номер 24986, державний реєстраційний знак TN-AJJ та літака Boeing 737-5Y0, заводський серійний номер 26075, державний і реєстраційний знак TN- НОМЕР_1 . Телефонним дзвінком було повідомлено ДП «Антонов», що надано доступ на територію аеродрому) та ОСОБА_9 разом з ОСОБА_10 (головний державний інспектор УОМК) та державним інспектором відділу протидії незаконному переміщенню наркотиків та зброї УПКБ та ПМП ОСОБА_11 , провели огляд вказаних літаків та склали відповідний акт (N1502 від 15.02.2023 року відповідно до якого літак цивільної авіації BOEING 737-500 серійний номер 26075 реєстраційний знак TN-AKF має механічні пошкодження фюзеляжу отримані в результаті обстрілу, відсутні задні двері, на крилах відсутні двигуни. По інформації представника ТОВ «РУХ АВІА» ОСОБА_5 двигуни типу СFМ56-ЗС1 з/н 726164 та з/н 856128 знаходяться на складі підприємства. Boeing 737-300 з бортовими реєстраційним номером TN-AJJ з двома двигунами тину CFM 56-ЗВ-1 з двигунами з/н 723129, 725688 має механічні пошкодження фюзеляжу, крил, відсутні передні двері та скло в кабіні пілотів.
В подальшому складено Акт N2002 від 15.02.2024 відповідно до якого літак цивільної авіації Boeing 737-500 серійний номер 26075 реєстраційний знак TN-AKF мас механічні пошкодження фюзедяжу, відсутні задні двері, на крилах відсутні двигуни, в кабіні пілотів відсутні штурвали, крісла, прилади, в салоні розкриті панелі, обшивки літак Boeing 737-300 заводський № НОМЕР_2 з бортовими реєстраційним номером TN-AJJ має механічні пошкодження фюзеляжу, крил, на крилах відсутні двигуни, відсутні передні двері та скло в кабіні пілотів, в кабіні пілотів відсутні прилади, в салоні розкриті панелі обшивки, відсутнє бортове обладнання (АКТ №2002 від 20.02.2024).
Огляди літаків проводились в присутності технічного директора «РУХ АВІА» ОСОБА_5 (по інформації представника ТОВ «РУХ АВІА» двигуни СFМ56-ЗС1 знаходяться на складі підприємства.) Після проведення огляду був складений акт в якому поставили підписи всі учасники які були присутні під час проведення огляду літаків.
Під час додаткового допиту свідка ОСОБА_5 встановлено, що ним було скеровано відповідний лист та отримано офіційну відповідь від генерального директора «Міжнародний аеропорт Житомир ім. С.П. Корольова» ТОВ «Акорд» зокрема: ОСОБА_12 , про дозвіл на розміщення двигунів повітряного судна Boeing 737-3Q8 «Julietta», бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986 із наступними серійними номерами: 1. CFM56-3B-1 sn723129; 2. CFM 56-3B-1 sn 725688, на території одного з ангарів.
Після створення товаро-транспортної накладної (ТТН зареєстрована за №0308/1 від 03 серпня 2024 року) на перевезення двигунів з м. Бориспіль Київської області до м. Житомир та того ж дня водієм були перевезені два авіаційних двигуни № CFM56-3B-1 s/n 723129 та CFM56-3B-1 s/n 725688 від повітряного судна Boeing 737-3Q8 «Julietta», бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986 на територію «Міжнародний аеропорт Житомир ім. С.П. Корольова» ТОВ «Акорд», та розміщено в одному з ангарів за адресою: Житомирська обл., м. Житомир, вул. Авіаторів, 9.
Після чого, встановлено, що 17.08.2024 року, на адресу генерального директора ДП «Міжнародний аеропорт Житомир ім. С.П. Корольова ТОВ «АКОРД» ОСОБА_13 , генеральним директором ТОВ «РУХ АВІА» ОСОБА_14 ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрований АДРЕСА_1 , надіслано лист №1708-1/2 від 17.08.2024 року, щодо оформлення разової перепустки на територію вищезазначеного аеропорту, персоналу та транспортним засобам ТОВ «РУХ АВІА» на 18.08.2024 року: вантажний автомобіль DAF ХF105.460 реєстраційний номер НОМЕР_3 з напівпричепом TАNG реєстраційний номер НОМЕР_4 водій ОСОБА_15 , паспорт № НОМЕР_5 , opгaн що видав 3228, дата видачі 08.07.2020p.; Підйомний кран МАЗ реєстраційний номер НОМЕР_6 , водій ОСОБА_16 - паспорт № НОМЕР_7 , орган, що видав 1835, дата видачі 11.08.2020p.; легковий автомобіль ЈЕЕР СНЕRОКЕЕ, реєстраційний номер НОМЕР_8 , водій ОСОБА_7 , паспорт № НОМЕР_9 виданий Печерським РУГУ МВС України в місті Киеві, 26.08.1998p.; ОСОБА_17 , паспорт № НОМЕР_10 , виданий Мінським РУГУ МВС України в місті Києві, 12.12.1997p., та здійснено транспортування двох авіаційних двигунів № CFM56-3B-1 s/n 723129 та CFM56-3B-1 s/n 725688 від повітряного судна Boeing 737-3Q8 «Julietta», бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986 до міста Одеси та поміщено на території промислової зони.
В подальшому, під час проведення оперативно-пошукових заходів в рамках виконання доручення оперативними працівниками 3-го управління ГУ «Д» ДЗНД СБ України встановлено місцезнаходження раніше демонтованих запчастин повітряного судна літака цивільної авіації Boeing 737-3Q8, заводський та серійний номер 24986, державний і реєстраційний знак TN-AJJ, а саме: авіаційних двигунів CFM56-3B-1 s/n 723129 та CFM56-3B-1 s/n 725688, які на даний час знаходяться за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Проспект Небесної Сотні, 32-А в ангарі (НОМЕР_11, АДРЕСА_3).
Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта - нерухоме майно, що розташоване за адресою: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДЕСЬКИЙ АВІАЦІЙНИЙ ЗАВОД» код ЄДРПОУ 07756801.
Земельна ділянка з кадастровим номером 51101136900:14:003:0011 площею 2.6805 ГА використовується для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
На даний час, у органу досудового розслідування наявні підстави вважати, що за вказаною адресою знаходяться предмети, речі та документи, які мають значення доказів у зазначеному кримінальному провадженні, зокрема, авіаційні двигуни CFM56-3B-1 s/n 723129 та CFM56-3B-1 s/n 725688 зняті з повітряного судна Boeing 737-3Q8 «Julietta», бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986.
Зазначені у клопотанні обставини обґрунтовуються зібраними досудовим розслідуванням доказами, як самостійними так і у сукупності між собою, зокрема рапортами оперативного підрозділу, матеріалами виконання доручення слідчого у кримінальному провадженні, протоколами допитів свідка, та іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Разом з тим, здійснення тимчасового доступу до вищезазначених речей та документів або застосування інших заходів забезпечення провадження, приведе до обізнаності осіб, задіяних у протиправній схемі злочинної діяльності, щодо наявності інформації у правоохоронних органів про дану діяльність, та надасть можливість змінити зміст речей та документів, знищити їх, змінити їх фактичне розташування, припинити на деякий час злочину діяльність або іншим чином перешкодити встановленню істини у кримінальному провадженні.
Враховуючи вказані обставини, в ході проведення досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 в ангарі (НОМЕР_11, АДРЕСА_3), на який знаходиться нежитлові приміщення з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також встановлення осіб, які можуть бути причетні до вчинення кримінального правопорушення.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримала, просила його задовольнити.
Слідчий суддя, вислухавши пояснення слідчого, приходить до висновку про необхідність задовольнити зазначене клопотання та дозволити проведення огляду з наступних підстав.
Судом було встановлено, що 18.04.2025 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань були внесені відомості № 12025100040001406, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.
Постановою прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 від 21 квітня 2025року, кримінальні правопорушення у кримінальних провадженнях за № 12024100040003350 від 26.09.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, за № 12025100040001406 від 18.04.2025 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України, підслідні слідчому органу Національної поліції України, об`єднано в одне провадження, яке зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань під № 12024100040003350.
Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України (ст.1 КПК України).
Так, зокрема, ст.237 КПК України регламентовано, що з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.
Матеріалами клопотання підтверджено необхідність у проведені огляду земельної ділянки з кадастровим номером 51101136900:14:003:0011 площею 2.6805 ГА, що розташована за адресою: Одеська область, м. Одеса, Проспект Небесної Сотні, 32-А.
Враховуючи викладене, слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання та долучені до нього документи, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що наявні у провадженні докази, передбачені параграфами 3-5 Глави 4 КПК України (показання, речові докази і документи та інші) свідчать про те, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 233, 234, 237, 372, 309 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки та рухомого майна в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024100040003350 від 26.09.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 190 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл групі слідчих у кримінальному провадженні № 12024100040003350 від 26.09.2024 року, а також прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 51101136900:14:003:0011 площею 2.6805 ГА, що розташована за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Проспект Небесної Сотні, 32-А на в одному з ангарів (НОМЕР_11, Україна, м, проспект Небесної Сотні, 32-А, Одеса, 65000), та використовується для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, що належать на праві власності ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДЕСЬКИЙ АВІАЦІЙНИЙ ЗАВОД» код ЄДРПОУ 07756801, з метою відшукання речових доказів, а саме: авіаційні двигуни CFM56-3B-1 s/n 723129 та CFM56-3B-1 s/n 725688 зняті з повітряного судна Boeing 737-3Q8 «Julietta», бортовий номер TN-AJJ, заводський серійний номер - 24986, які мають істотне значення для встановлення істини у даному кримінальному провадженні.
Визначити строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2025 |
Оприлюднено | 05.05.2025 |
Номер документу | 127014401 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Козачук О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні