Справа № 206/4895/24
Провадження № 1-кс/206/559/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 травня 2025 року в залі суду в м. Дніпро слідчий суддя Самарського районного суду міста Дніпра ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в залі суду клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Луганській області майора поліції ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою по кримінальному провадженню, відомості про яке 21.03.2024 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024130000000530 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,
за участю: прокурора ОСОБА_4 , слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_5
ВСТАНОВИВ:
До Самарського районного суду міста Дніпра звернувся старший слідчий СУ ГУНП в Луганській області майор поліції ОСОБА_3 з вищезазначеним клопотанням.
Вимоги клопотання обґрунтовані тим, що ОСОБА_6 , завідувачку терапевтичним відділенням № 1 КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» згідно з рішенням Троїцької районної ради Луганської області № 25/12 від 30.07.2009 та наказом КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» № 93 від 30.07.2009 призначено на посаду головного лікаря КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання».
Рішенням Троїцької районної ради від 26.02.2019 № 27/16 «Про створення Комунального некомерційного підприємства «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» та затвердження статуту» продовжено трудові відносини з головним лікарем ОСОБА_6 на підставі контракту між Троїцькою районною радою та ОСОБА_6 від 24.12.2015.
Наказом Комунального некомерційного підприємства «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» від 14.03.2019 № 44 надано право першого підпису на фінансових документах головному лікарю ОСОБА_6 .
Наказом Комунального некомерційного підприємства «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» від 01.02.2021 № 26-к ОСОБА_6 переведено з посади керівника установи охорони здоров`я (Головний лікар) на посаду Директора з 01.02.2021.
Указом Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» утворено Троїцьку селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області.
Розпорядженням начальника Троїцької селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області від 19.01.2023 № 7-ос «Про зупинення дії трудового договору з директором «Троїцьке ТМО» призупинено дію трудового договору з 19.01.2023 на строк не більше ніж період дії воєнного стану з ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_1 ), директором КНП «Троїцьке ТМО» Троїцької селищної ради.
Відповідно до Статуту Комунального некомерційного підприємства «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» (нова редакція), затвердженого рішенням дванадцятої сесії Троїцької селищної ради восьмого скликання від 21.09.2021 № 12/7 (далі - Статуту) - Комунальне некомерційне підприємство «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» (далі - КНП «Троїцьке ТМО») є лікарняним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та Статутом.
Відповідно до пункту 1.2. Статуту, Рішенням сесії № 2/88 від 22.12.2020 КНП «Троїцьке ТМО» прийнято в комунальну власність Троїцької селищної ради. КНП «Троїцьке ТМО» є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків КНП «Троїцьке ТМО».
Відповідно до пункту 1.3. Статуту, Засновником, Власником та органом управління майном Підприємства є Троїцька селищна рада Троїцького району Луганської області, якій КНП «Троїцьке ТМО» підпорядковано, підзвітне та підконтрольне.
Відповідно до п. 1.4. Статуту, КНП «Троїцьке ТМО» здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
Відповідно до пункту 4.1. Статуту, основною метою діяльності Підприємства є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених законодавством.
Згідно з пунктом 5.3. Статуту, КНП «Троїцьке ТМО» здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, затвердженого засновником у визначеному порядку, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізує її за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
Відповідно до пункту 5.6. Статуту, КНП «Троїцьке ТМО» має самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України, установах банків, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.
Відповідно до пункту 6.1. Статуту, майно КНП «Троїцьке ТМО» є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Майно підприємства становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі підприємства.
Відповідно до пункту 6.3. Статуту, джерелами формування майна та коштів КНП «Троїцьке ТМО» є:
- комунальне майно, передане підприємству відповідно до рішення про його створення;
- кошти місцевого бюджету (бюджетні кошти);
- власні надходження підприємства: кошти від здачі в оренду майна, закріпленого на праві оперативного управління; кошти та інше майно, одержані від реалізації продукції (робіт, послуг);
- цільові кошти;
- кошти, отримані за договорами з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення;
- власні надходження підприємства використовуються відповідно до законодавства України.
Відповідно до пункту 8.1. Статуту, управління підприємством здійснює його засновник (власник) Троїцька селищна рада.
Відповідно до пункту 8.2. Статуту, поточне керівництво (оперативне управління) КНП «Троїцьке ТМО» здійснює керівник підприємства - директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Засновника відповідно до порядку, визначеного законодавством України та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров`я України. Строк найму, права, обов`язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення та інші умови найму визначаються контрактом.
Відповідно до пункту 8.4. Статуту, директор підприємства:
- діє без довіреності від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки;
- самостійно вирішує питання діяльності підприємства, за винятком тих, що віднесені законодавством та цим статутом до компетенції засновника;
- несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку підприємства, результати його господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності підприємства, якість послуг, що надаються, використання наданого на праві оперативного управління підприємству майна спільної власності територіальних громад і доходу згідно з вимогами законодавства, цього статуту та укладених КНП «Троїцьке ТМО» договорів;
- користується правом розпорядження майном та коштами підприємства відповідно до законодавства та цього статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за КНП «Троїцьке ТМО» на праві оперативного управління майна;
- у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників підприємства;
- несе відповідальність за збитки, завдані КНП «Троїцьке ТМО» з вини директора підприємства в порядку, визначеному законодавством;
- вирішує інші питання, віднесені до компетенції директора КНП «Троїцьке ТМО» згідно із законодавством, цим статутом, контрактами між Засновником і директором підприємства.
Згідно з п. 2. «Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, що діє в організаційно-правовій формі казенного або комунального некомерційного підприємства», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 792 (далі - Контракту), керівник зобов`язується безпосередньо і через адміністрацію підприємства здійснювати поточне управління (керівництво) підприємством з метою забезпечення виконання його статутних завдань, надання належної, якісної та кваліфікованої медичної допомоги, ефективної діяльності підприємства, раціонального використання і збереження закріпленого за підприємством майна, а орган управління майном зобов`язується створювати належні умови для матеріального забезпечення і організації праці керівника.
Відповідно до п. 3. Контракту, керівник є повноважним представником підприємства під час реалізації повноважень, функцій, виконання обов`язків підприємства, передбачених законами, іншими нормативно-правовими актами і статутом підприємства. Керівник діє від імені підприємства без довіреності.
Відповідно до п. 4. Контракту, керівник підзвітний органу управління майном у межах, встановлених законодавством, статутом підприємства та цим контрактом.
Відповідно до п. 5. Контракту, керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовує його господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання підприємством завдань, передбачених законодавством, статутом підприємства та цим контрактом.
Відповідно до п. 6. Контракту, керівник підприємства зобов`язаний:
1) організувати належне виконання завдань, передбачених статутом, та укладених договорів про медичне обслуговування населення;
6) своєчасно подавати в установленому порядку податкову, фінансову та іншу звітність підприємства;
7) подавати органу управління фінансовий звіт в порядку, встановленому органом управління майном;
9) забезпечити відповідність матеріально-технічної бази підприємства встановленим законодавством вимогам;
10) забезпечувати ефективне використання і збереження закріпленого за підприємством майна;
11) забезпечувати належне виконання вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
26) відшкодовувати збитки, завдані підприємству з його вини, згідно із законодавством;
27) виконувати інші завдання та обов`язки, встановлені єдиними кваліфікаційними вимогами, що встановлюються МОЗ та законодавством.
Згідно з п. 8. Контракту, керівник має право:
1) діяти від імені підприємства, представляти його інтереси у відносинах з підприємствами, установами, організаціями будь-якої форми власності, фізичними особами, іншими третіми особами та у судових органах, органах державної влади та органах місцевого самоврядування;
2) укладати від імені підприємства правочини відповідно до законодавства та обмежень, встановлених статутом;
3) видавати у межах своїх повноважень накази та розпорядження, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників підприємства;
4) відкривати рахунки в банках та органах Казначейства;
5) розпоряджатися коштами підприємства в межах обсягів та у порядку, визначеному законодавством та фінансовим планом підприємства;
7) вирішувати інші питання, що згідно із законодавством, актами органу управління майном, статутом підприємства і цим контрактом належать до компетенції керівника.
Відповідно до п. 21. Контракту, керівник несе відповідальність за:
1) неналежну організацію бухгалтерського обліку з визначенням облікової політики та збереження оброблених документів, регістрів бухгалтерського обліку і звітності згідно із законодавством;
3) невиконання статутних завдань підприємства і умов цього контракту з вини керівника.
Згідно з ч. З ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді директора КНП «Троїцьке ТМО», була особою, яка постійно обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто службовою особою.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ОСОБА_6 , будучи службовою особою, а саме директором КНП «Троїцьке ТМО», маючи умисел, спрямований на заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з директором ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 , під час укладання договору підряду на виконання робіт за кошти Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області та подальшого їх перерахування за умовами договору без їх фактичного виконання з боку іншої сторони, вчинила дії, спрямовані на безповоротне обернення коштів Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області на користь третіх осіб, з наданням заволодінню вигляду законності, тобто своїми умисним діями в умовах воєнного стану вчинила корупційне кримінальне правопорушення в особливо великих розмірах, за наступних обставин.
24 лютого 2022 року Російська Федерація здійснила відкритий воєнний напад на Україну, за підсумками якого у період із 06.03.2022 Троїцька селищна територіальна громада Сватівського району Луганської області була окупована збройними силами Російської Федерації, а директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 залишилась на тимчасово окупованій території у смт Троїцьке Сватівського району Луганської області, де продовжила виконувати організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції директора КНП «Троїцьке ТМО», а із квітня 2022 року по теперішній час на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України займає посаду «Главного врача Государственного учреждения «Троицкая центральная районная многопрофильная больница» Луганской Народной Республики» (мовою оригіналу).
Крім того, КНП «Троїцьке ТМО», як: «Государственное учреждение «Троицкая центральная районная многопрофильная больница» Луганской Народной Республики» (мовою оригіналу), 21.04.2022 було зареєстровано в «Государственном комитете статистики Луганской народной республики» (мовою оригіналу) (Свідоцтво № 11-0004307/2022 від 21.04.2022) та 05.05.2022 поставлено на облік, як платник податків у: «Троицком отделении Сватовской ОГНИ ГКНС ЛНР» (мовою оригіналу), у яких зазначено, що керівником лікарні є ОСОБА_6 .
Після тимчасової окупації Російською Федерацією Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, приблизно у березні 2022 року, більш точного часу та дати під час досудового розслідування встановити не надалося можливим, у директора КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 виник протиправний умисел, спрямований на заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, а саме грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області в особливо великих розмірах, що перебували у її віданні на розрахункових рахунках КНП «Троїцьке ТМО», відкритих в АТ «Ощадбанк» та АТ КБ «Приватбанк», які у період березня - червня 2022 року надійшли від Національної служби здоров`я України, яка є головним розпорядником коштів Державного бюджету України, відповідно до договорів № 0127-Е122-Р000 від 04.02.2022 та № 0000-Х506-М000 від 18.01.2022 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, як оплата за медичні послуги.
З метою створення документального обґрунтування правомірності підстав перерахування вказаних грошових коштів, які у період березня - червня 2022 року надходили від Національної служби здоров`я України, яка є головним розпорядником коштів Державного бюджету України, відповідно до договорів № 0127-Е122-Р000 від 04.02.2022 та № 0000-Х506-М000 від 18.01.2022 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, як оплата за медичні послуги, та реалізації свого злочинного умислу, директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_9 , будучи обізнаною як керівник КНП «Троїцьке ТМО» та особа, яка безпосередньо укладала договір № 355 від 16.11.2021 щодо придбання у ТОВ «Стеріл Системз Іжинірінг» (м. Київ) генератора медичного кисню «OXYVSTAL 29», який повинен був введений в експлуатацію після проведення робіт з монтажу ТОВ «Будремсервіс» систем киснепостачання головного та терапевтичного корпусів КНП «Троїцьке ТМО» відповідно до умов договорів від 04.03.2022 та від 10.03.2022, які фактично так і не були виконані, вирішила формально оформити фіктивний правочин щодо закупівлі КНП «Троїцьке ТМО» послуг з виконання робіт монтажу систем киснепостачання головного та терапевтичного корпусів КНП «Троїцьке ТМО» за адресою: Луганська область, Сватівський район, смт Троїцьке, вул. Виноградна, 11, з іншим суб`єктом господарської діяльності, який зареєстрований згідно з діючим законодавством України, але залишився на тимчасово окупованій території.
При цьому, директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , усвідомлюючи неможливість одноосібної реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на заволодіння чужим майном, а саме грошовими коштами, належними Троїцькій селищній територіальній громаді Сватівського району Луганської області, у період березня-червня 2022 року, більш точної дати під час досудового розслідування не встановлено, перебуваючи на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, вступила у злочинну змову з мешканцем смт Станиця Луганська Щастинського району Луганської області, громадянином України ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у той період часу також перебував на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, з яким, як із директором ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» (юридична адреса: смт Станиця Луганська, Щастинський р-н, Луганська обл.), та з метою реалізації злочинного умислу щодо заволодіння грошовими коштами селищної територіальної громади під виглядом виконання будівельних робіт, уклала договір підряду № 1 від 18.03.2022 на виконання робіт із монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО» із загальною вартістю робіт - 2 871 797,94 грн (без урахування ПДВ) та строком виконання робіт: березень-липень 2022 року.
Відповідно до умов договору підряду № 1 від 18.03.2022, замовник - КНП «Троїцьке ТМО» після підписання договору підряду із підрядником - ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» протягом 90 календарних днів, згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 04.12.2019 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», перераховує Підряднику аванс у розмірі 50% - 1 435 898,97 гривень.
Підрядник - ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон», зобов`язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт: матеріалів, конструкцій, обладнання та інших витрат відповідно до договірної ціни предмету договору у строк не більше трьох місяців після одержання авансу.
КНП «Троїцьке ТМО» зареєстровано за адресою: Луганська область, Сватівський район, смт Троїцьке, вул. Виноградна, 11, та обслуговується в Головному управлінні ДПС у Луганській області.
ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» у період 2022 року зареєстровано за адресою: Луганська область, Станично-Луганський район, вул. 5-та Лінія, 22Б, та обслуговується в Головному управління ДПС у Луганській області.
Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Правочин, стороною якого є суб`єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним.
На підставі викладеного, директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 та директор ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 , реалізовуючи свій злочинний умисел, у порушення вимог ч. 2 ст. 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-УІІ, перебуваючи на окупованій території України, продовжили здійснювати господарську діяльність ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» та КНП «Троїцьке ТМО» без зміни їхньої податкової адреси на іншу, не окуповану Російською Федерацією територію України.
Продовжуючи реалізовувати свій протиправний умисел, директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , якій було достовірно відомо, що виконання договору підряду № 1 від 18.03.2022, укладеного із ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» в частині постачання матеріалів, конструкцій та обладнання, необхідних для виконання робіт із монтажу системи киснепостачання головного корпусу лікарні та й сам монтаж системи киснепостачання не є можливим через ведення активних бойових дій на території Луганської області та суміжною із нею Харківською областю, а смт Троїцьке Сватівського району Луганської області вже було окуповане Російською Федерацією, маючи умисел на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, діючи за попередньою змовою з директором ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» ОСОБА_8 , 07.06.2022 та 19.07.2022 здійснила заволодіння грошовими коштами шляхом їх безпідставного перерахування на розрахунковий рахунок ТОВ «Будівельна група «Будрегіон», відкритий в АТ КБ «ПриватБанк», за наступних обставин.
07.06.2022 директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , перебуваючи на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, більш точного місця не встановлено, реалізуючи спільний із директором ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 умисел, спрямований на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, із ІР-адреси: «195.3.134.134», належної провайдеру ТОВ «Луганська Телефонна Компанія» (місцезнаходження: тимчасово окупована територія України), використовуючи Систему дистанційного обслуговування «Інтернет Клієнт - банк», платіжним дорученням № 1866 від 07.06.2022 із призначенням платежу: «Попередня оплата на придбання матеріалів для виконання робіт по об`єкту: «Монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО», договір № 1 від 07.06.2022, рахунок № БГ-00003 від 07.06.2022, без ПДВ», затвердженим своїм електронним цифровим підписом, із розрахункового рахунку КНП «Троїцьке ТМО», відкритого в АТ «Ощадбанк» о 14 годині 50 хвилин, не маючи наміру та можливості монтажу системи киснепостачання, перерахувала грошові кошти у сумі 1 435 898,97 грн на розрахунковий рахунок ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон», відкритий в АТ КБ «ПриватБанк».
Отримані 07.06.2022 о 15 годині 34 хвилин від директора КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 грошові кошти, директор ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 , перебуваючи на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, більш точного місця не встановлено, продовжуючи реалізовувати спільний із ОСОБА_6 умисел, спрямований на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, не маючи наміру та можливості їх використовувати за призначенням на виконання умов договору підряду № 1 від 18.03.2022, в період червня 2022 року із ІР-адрес, належних провайдеру ТОВ «Луганська Телефонна Компанія» (місцезнаходження: тимчасово окупована територія України), через Систему дистанційного обслуговування «Інтернет Клієнт-банк» АТ КБ «ПриватБанк» використали наступним чином:
- 100 000 грн перераховано на розрахунковий рахунок ОСОБА_8 , відкритий в АТ «Універсал Банк», із призначенням платежу: «Сплата дивідендів засновнику ОСОБА_8 за 2021 рік, податки сплачено 08.06.2022 року, без ПДВ»;
- 1 173 897 грн перераховано на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_10 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк», із призначенням платежу як оплата та доплата рахунків за червень 2022 року за матеріали, без урахування ПДВ».
Таким чином, директор ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» ОСОБА_8 , реалізуючи спільний із директором КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 умисел, спрямований на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади, діючи у порушення договору підряду № 1 від 18.03.2022, відповідно до змісту якого: «Підрядник - ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» зобов`язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт: матеріалів, конструкцій, обладнання та інших витрат згідно з договірною ціною предмету договору не більше трьох місяців після одержання авансу», отримані 07.06.2022 від КНП «Троїцьке ТМО» грошові кошти у сумі 1 435 898,97 грн використано не за цільовим призначенням - для придбання матеріалів, необхідних для виконання робіт із монтажу системи киснепостачання лікарні, а заволодіння ними, використовуючи їх на свій власний розсуд.
У подальшому, директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , перебуваючи на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, у не встановленому під час досудового розслідування місці, продовжуючи реалізовувати спільний з директором ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 злочинний умисел, спрямований на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, з метою надання вигляду реальності договору, укладеного із ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон», з монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО» та його виконання, на початку липня 2022 року, більш точної дати під час досудового розслідування не встановлено, із використанням мобільного зв`язку надала вказівку уповноваженій особі КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_11 , яка у березні 2022 року виїхала із смт Троїцьке Сватівського району Луганської області та у період із квітня 2022 року як внутрішньо переміщена особа перебувала на території Полтавської області, оприлюднити на сайті «prozorro.gov.ua» відповідні відомості та документи щодо проведення спрощеної закупівлі робіт у ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» з монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО».
Уповноважена особа КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_11 , якій не було відомо про злочинний умисел ОСОБА_6 , спрямований на заволодіння грошовими коштами територіальної громади, виконуючи вказівку директора КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , із посиланням на Постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (із змінами), 19.07.2022 на сайті «prozorro.gov.ua» оприлюднила оголошення про проведення спрощеної закупівлі робіт із монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО» за адресою: Луганська область, Троїцький район, смт Троїцьке, вул. Виноградна, буд. 11, зі строком їх виконання до 31.07.2022.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій учасником закупівлі було вказано єдине підприємство - ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» (смт Станиця Луганська Щастинський р-н Луганської обл.) із ціною тендерної пропозиції - 2 871 797,94 гривень (без урахування ПДВ).
19.07.2022 на сайті «prozorro.gov.ua», за підписом уповноваженої особи КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_11 , опубліковано: «Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель» із ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон», із строком виконання робіт до 31.07.2022, до якого додано договір підряду № 1 від 18.03.2022 із додатками та кошторисними розрахунками на виконання будівельних робіт.
Після цього, директор КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , продовжуючи реалізацію свого протиправного умислу, спрямованого на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, достовірно володіючи інформацією, що фактично роботи із монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО» не виконані та їх виконання неможливо, перебуваючи на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, більш точного місця під час досудового розслідування не встановлено, із ІР-адреси: « НОМЕР_2 », належної провайдеру ТОВ «Луганська Телефонна Компанія» (місцезнаходження: тимчасово окупована територія України), із розрахункового рахунку КНП «Троїцьке ТМО», відкритого в АТ КБ «ПриватБанк», 19.07.2022 о 15 годині 29 хвилин із використанням Системи дистанційного обслуговування «Інтернет Клієнт-банк» платіжним дорученням № 1698 від 19.07.2022 із призначенням платежу: «Оплата за виконання робіт «Монтаж системи киснепостачання головного корпусу», договір № 1 від 18.03.2022, акт № 1 від 19.07.2022, довідка про вартість виконаних робіт від 19.07.2022, ID UA-2022-07-19-003928-а», яке затвердила своїм електронним цифровим підписом, здійснила перерахування грошових коштів у сумі 1 435 898,97 грн на розрахунковий рахунок ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон», відкритий в АТ КБ «ПриватБанк», тим самим своїми діями закінчила реалізацію свого злочинного умислу, спрямованого на заволодіння грошовими коштами Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області.
Отримані від КНП «Троїцьке ТМО» грошові кошти, директор ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 , діючи за попередньою змовою з директором КНП «Троїцьке ТМО» ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати спільний протиправний умисел, перебуваючи на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, більш точного місця знаходження не встановлено, у період із 19.07.2022 по 01.08.2022, використовуючи ІР-адреси, які належать провайдеру ТОВ «Луганська Телефонна Компанія» (місцезнаходження: тимчасово окупована територія України), із використанням Системи дистанційного обслуговування «Інтернет Клієнт-банк» АТ КБ «ПриватБанк», використано наступним чином:
- 868 375,04 грн перераховано на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_10 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» із призначенням платежу, як оплата та доплата за матеріали згідно з рахунками за період із 07.06.2022 по 26.07.2022, без урахування ПДВ;
- 600 000,00 грн перераховано на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_12 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» із призначенням платежу: «Оплата рахунку № Т-000004 14 липня 2022 року за матеріали, без ПДВ».
Відповідно до інформації, отриманої від Департаменту сервісних послуг Державної інспекції архітектури та містобудування України, у реєстрі будівельної діяльності за параметрами пошуку: «замовник будівництва КНП «Троїцьке ТМО» (код ЄДРПОУ 01983720)», «замовник будівництва ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» (код ЄДРПОУ 40097158)», «об`єкт будівництва «монтаж системи киснепостачання корпусів КНП «Троїцьке ТМО» та «генератор медичного кисню «OXYVSTAL 29» інформація та документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, станом на 13.12.2024 не виявлені.
Крім того, згідно з положеннями ч. 2 ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI: «Виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт. Виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється».
Під час реалізації протиправного умислу директором ТОВ «Будівельна Група «Будрегіон» ОСОБА_8 перерахування грошових коштів для розрахунків із суб`єктами підприємницької діяльності або фізичними особами за виконання робіт із монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО» не здійснювалось.
Відповідно до висновку судової економічної експертизи № 753 від 19.08.2024 надлишкова сплата грошових коштів згідно договору підряду від 18.03.2022 № 1, укладеного між КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» та ТОВ «Будівельна група «Будрегіон», щодо виконання робіт з монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання», за адресою: Луганська область, смт Троїцьке, вул. Виноградна, буд. 11, документально підтверджується у сумі 2 871 797,94 гривень.
На підставі вищезазначеного, ОСОБА_6 , обіймаючи посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» Троїцької селищної територіальної громади Сватівського району Луганської області, реалізуючи свій протиправний умисел, будучи службовою особою, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою із директором ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» ОСОБА_8 , під виглядом виконання робіт за договором підряду № 1 від 18.03.2022 по об`єкту: «Монтаж системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО», за адресою: Луганська область, смт Троїцьке, вул. Виноградна, 11» у період березня - липня 2022 року, в умовах воєнного стану, здійснила заволодіння грошовими коштами, що перебували у її віданні, на суму 2 871 797,94 грн, що спричинило збитки Троїцькій селищній територіальній громаді Сватівського району Луганської області на суму, яка на момент вчинення кримінального правопорушення у шістсот і більше разів перевищувала неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Таким чином, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , обґрунтовано підозрюється у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, вчиненому в особливо великих розмірах, в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
04.04.2025 у зв`язку зі збройною агресією російської федерації, воєнним станом в Україні, захопленням смт. Троїцьке Сватівського району Луганської області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 70 (7995) від 04.04.2025, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повістку про виклик підозрюваної ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 на 08.04.2025, 09.04.2025 та 10.04.2025 для вручення письмового повідомлення про підозру, допиту як підозрюваної та проведення інших процесуальних дій.
Таким чином, 04.04.2025 у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_6 набула статусу підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
23.04.2025 постановою старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Луганській області на підставі ст. 281 КПК України оголошено розшук підозрюваної ОСОБА_6 .
На даний час оперативним підрозділом ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях вказана постанова прийнята на виконання, і в межах якої проводяться заходи щодо розшуку ОСОБА_6 .
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- договором підряду від 18.03.2022 № 1, укладеному між КНП «Троїцьке ТМО» та ТОВ «Будівельна група «Будрегіон»;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_11 ;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_13 ;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_14 ;
- реєстраційними документами так званої «державної установи троїцька центральна районна багатопрофільна лікарня луганської народної республіки», витребуваними у КНП «Троїцьке ТМО», які зберігались на скринці електронної пошти КНП ІНФОРМАЦІЯ_3, та згідно яких ОСОБА_6 обійняла посаду керівника вказаної установи, утвореної окупаційною адміністрацією;
- листом від 15.06.2022 № 325, і пояснювальною запискою до нього, складеними від імені ОСОБА_6 як директора КНП «Троїцьке ТМО», та адресованим до Луганського обласного управління АТ «Ощадбанк», з поясненнями щодо нібито законності укладення договору підряду від 18.03.2022 № 1 з ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» не зважаючи на відсутність розміщення даних щодо договору в електронній системі публічних закупівель;
- додатком № 3 до висновку аналітичного дослідження, проведеного відділом запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПС у Луганській області № 2/12-32-08-01983720 від 04.07.2024, щодо аналізу руху грошових коштів за договором від 18.03.2022 № 1 «Монтаж системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО», за адресою вул. Виноградна, 11, смт. Троїцьке, Луганська область», згідно якого ТОВ «БГ «Будрегіон» безпідставно отримані на рахунки бджетні кошти від КНП «Троїцьке ТМО» як попередню оплату на придбання матеріалів та виконані роботи з монтажу, в подальшому легалізовано через суб`єкта первинного фінансового моніторингу АТ КБ «Приватбанк» у загальній сумі 2 871 797,94 грн., здійснюючи безготівкові розрахунки з рахунку ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» на особистий рахунок ОСОБА_8 , в якості сплати дивідендів собі як засновнику ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» за 2021 рік, та рахунки ТОВ «Міханбуд», ФОП ОСОБА_10 та ФОП ОСОБА_12 ;
- висновком судової економічної експертизи від 19.08.2024 № 753, згідно якого надлишкова сплата грошових коштів згідно договору підряду від 18.03.2022 № 1, укладеного між КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» та ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» щодо виконання робіт з монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання», за адресою: Луганська область, смт Троїцьке, вул. Виноградна, буд. 11, документально підтверджується у сумі 2 871 797,94 гривень;
- протоколом огляду публікацій на сайті (мовою оригіналу) «Официальный сайт администрации муниципального округа муниципального образования троицкий муниципальный округ луганской народной респулики» під час якого виявлено публікацію про проведення першого засідання так званої «Ради муніципального округу муніципального утворення троїцький муніципальний округ луганської народної республіки першого скликання» до якої ОСОБА_6 обрана депутатом, та публікації від 07.06.2024 в телеграм каналі так званої «Адміністрації муніципального округу муніципальне утворення троїцький муніципальний округ луганської народної республіки», де на фото ОСОБА_6 отримує гуманітарну допомогу для лікарні від представників партії «Єдина Росія».
- іншими доказами зібраними під час проведення досудового розслідування.
Слідчий зазначає про наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: можливості ОСОБА_6 переховуватися від органів досудового слідства та суду, знищити, сховати або спотворити ОСОБА_6 будь-яку із речей чи документів (уставні, реєстраційні документи, накази, розпорядження, кадрова документація, функціональні обов`язки, посадові інструкції, договірна документація, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення), продовжити кримінальне правопорушення, у якому вона підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення.
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України
22.12.2022 № 309 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004, вся територія Станично-Луганської селищної територіальної громади Луганської області є тимчасово окупованою територією України.
Таким чином встановлені наявні підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України або на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.
Враховуючи викладене, обрання більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, є недоцільним, оскільки він не сприятиме виконанню підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків та виконанню завдання кримінального провадження, передбаченого ст. 2 КПК України, у зв`язку із чим, слідчий просить застосувати до підозрюваного ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Клопотання погоджено прокурором Луганської обласної прокуратури, оформлене відповідно до вимог ст. 184 Кримінального процесуального кодексу України.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Захисник ОСОБА_5 заперечувала проти задоволення клопотання.
Розглянувши та дослідивши матеріали в їх сукупності, слідчий суддя доходить висновку про необхідність задовольнити клопотання з наступних підстав.
Слідчий суддя встановив, що 18 березня 2022 року, в період дії військово стану та окупації Троїцької територіальної громади Луганської області, Комунальне некомерційне підприємство «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» код ЄДРПОУ - 01983720 в особі директора ОСОБА_6 (Замовник) уклало договір №1 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна Група «БУДРЕГІОН» код ЄДРПОУ - 40097158 в особі директора ОСОБА_8 (підрядник) на виконання робіт з монтажу системи киснепостачання головного корпусу КПН «Троїцьке ТМО» за адресою: Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, вул. Виноградна, 11 на суму 2 871 797,94 гривень з обов`язковою умовою сплати авансу підряднику розмірі 50 % від суми договору. Таким чином посадові особи КНП «Троїцької РТМО» та ТОВ «БК БУДРЕГІОН» достовірно розуміючи про неможливість виконання умов договору розтратили бюджетні кошти або заволоділи ними. Розмір збитків встановлюється. Кримінальне провадження зареєстровано 18.09.2023 року під № 12024130000000530 за правовою кваліфікацією ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст.209 КК України.
Постановою прокурора від 31 березня 2025 матеріали досудових розслідувань у кримінальних провадженнях № 12024130000000530 від 21.03.2024 та № 12025130000000406 від 27.03.2025 об`єднано в одне кримінальне провадження під № 12024130000000530.
Відповідно до ч. 1 ст. 278 КПК України письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення - у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 111 КПК України повідомлення у кримінальному провадженні є процесуальною дією, за допомогою якої слідчий, прокурор, слідчий суддя чи суд повідомляє певного учасника кримінального провадження про дату, час та місце проведення відповідної процесуальної дії або про прийняте процесуальне рішення чи здійснену процесуальну дію. Повідомлення у кримінальному провадженні здійснюється у випадках, передбачених цим Кодексом, у порядку, передбаченому главою 11 цього Кодексу, за винятком положень щодо змісту повідомлення та наслідків неприбуття особи.
Главою 11 КПК України визначається порядок виклику слідчим, прокурором, судовий виклик і привід.
Відповідно до ч. 8 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Особа, зазначена в абзаці першому цієї частини, вважається такою, яка належним чином повідомлена про виклик, з моменту опублікування повістки про її виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
18.03.2025 у зв`язку зі збройною агресією російської федерації, воєнним станом в Україні, захопленням смт. Троїцьке Сватівського району Луганської області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 57 (7982) від 18.03.2025, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження опубліковано повістку про виклик ОСОБА_6 для участі у слідчих діях на 10 годину 00 хвилин 21.03.2025, 24.03.2025 та 25.03.2025.
04.04.2025 у зв`язку зі збройною агресією російської федерації, воєнним станом в Україні, захопленням смт. Троїцьке Сватівського району Луганської області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 70 (7995) від 04.04.2025, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повістку про виклик підозрюваної ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 на 08.04.2025, 09.04.2025 та 10.04.2025 для вручення письмового повідомлення про підозру, допиту як підозрюваної та проведення інших процесуальних дій.
04 квітня 2025 року ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України. Таким чином, 04.04.2025 у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_6 набула статусу підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Постановою слідчого від 23 квітня 2025 року, у зв`язку з тим, що підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування, її оголошено у розшук.
Крім того, відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 28.02.2025 № 376 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.03.2025 за № 380/43786 вся територія Станично-Луганської селищної територіальної громади Луганської області є тимчасово окупованою територією України.
Таким чином встановлені наявні підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України або на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.
У відповідності з вимогами ст.ст. 177, 178 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а підставою - є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені ч. 1 цієї статті.
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- договором підряду від 18.03.2022 № 1, укладеному між КНП «Троїцьке ТМО» та ТОВ «Будівельна група «Будрегіон»;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_11 ;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_13 ;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_14 ;
- протоколом допиту як свідка ОСОБА_15 ;
- реєстраційними документами так званої «державної установи троїцька центральна районна багатопрофільна лікарня луганської народної республіки», витребуваними у КНП «Троїцьке ТМО», які зберігались на скринці електронної пошти КНП ІНФОРМАЦІЯ_3, та згідно яких ОСОБА_6 обійняла посаду керівника вказаної установи, утвореної окупаційною адміністрацією;
- листом від 15.06.2022 № 325, і пояснювальною запискою до нього, складеними від імені ОСОБА_6 як директора КНП «Троїцьке ТМО», та адресованим до Луганського обласного управління АТ «Ощадбанк», з поясненнями щодо нібито законності укладення договору підряду від 18.03.2022 № 1 з ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» не зважаючи на відсутність розміщення даних щодо договору в електронній системі публічних закупівель;
- додатком № 3 до висновку аналітичного дослідження, проведеного відділом запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПС у Луганській області № 2/12-32-08-01983720 від 04.07.2024, щодо аналізу руху грошових коштів за договором від 18.03.2022 № 1 «Монтаж системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке ТМО», за адресою вул. Виноградна, 11, смт. Троїцьке, Луганська область», згідно якого ТОВ «БГ «Будрегіон» безпідставно отримані на рахунки бджетні кошти від КНП «Троїцьке ТМО» як попередню оплату на придбання матеріалів та виконані роботи з монтажу, в подальшому легалізовано через суб`єкта первинного фінансового моніторингу АТ КБ «Приватбанк» у загальній сумі 2 871 797,94 грн., здійснюючи безготівкові розрахунки з рахунку ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» на особистий рахунок ОСОБА_8 , в якості сплати дивідендів собі як засновнику ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» за 2021 рік, та рахунки ТОВ «Міханбуд», ФОП ОСОБА_10 та ФОП ОСОБА_12 ;
- висновком судової економічної експертизи від 19.08.2024 № 753, згідно якого надлишкова сплата грошових коштів згідно договору підряду від 18.03.2022 № 1, укладеного між КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання» та ТОВ «Будівельна група «Будрегіон» щодо виконання робіт з монтажу системи киснепостачання головного корпусу КНП «Троїцьке територіальне медичне об`єднання», за адресою: Луганська область, смт Троїцьке, вул. Виноградна, буд. 11, документально підтверджується у сумі 2 871 797,94 гривень;
- протоколом огляду публікацій на сайті (мовою оригіналу) «Официальный сайт администрации муниципального округа муниципального образования троицкий муниципальный округ луганской народной респулики» під час якого виявлено публікацію про проведення першого засідання так званої «Ради муніципального округу муніципального утворення троїцький муніципальний округ луганської народної республіки першого скликання» до якої ОСОБА_6 обрана депутатом, та публікації від 07.06.2024 в телеграм каналі так званої «Адміністрації муніципального округу муніципальне утворення троїцький муніципальний округ луганської народної республіки», де на фото ОСОБА_6 отримує гуманітарну допомогу для лікарні від представників партії «Єдина Росія».
- іншими доказами зібраними під час проведення досудового розслідування.У силу ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами докази наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один з ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, на які вказує слідчий; а також недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання зазначених у клопотанні ризиків.
В ході досудового розслідування встановлені ризики, передбачені пунктами 1, 2, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.
Про наявність ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме ризик переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду свідчать такі обставини:
- тяжкість покарання, що загрожує ОСОБА_6 в разі визнання її винною у кримінальних правопорушеннях, в яких вона підозрюється (відповідно до ст. 12 КК України один з вказаних злочинів відноситься до категорії особливо тяжких злочинів. Санкція ч. 5 ст. 191 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна).
- вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваною кримінального правопорушення;
- неприбуття на виклик до слідчого СУ ГУНП в Луганській області шість разів, у тому числі тричі у статусі підозрюваної та не повідомлення слідчому та прокурору про причини та неможливість прибуття на виклик, що свідчить про те, що підозрювана на цей час вже переховується від органу досудового розслідування;
- спосіб вчинення злочину (вчинила умисно, під час воєнного стану, що має негативні наслідки для всієї територіальної громади та України в цілому, знаходиться на тимчасово окупованій території, що з великою часткою ймовірності спонукатиме її до втечі у разі обрання більш м`якого запобіжного заходу).
Про наявність ризику, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, пов`язаний із можливістю знищити, сховати або спотворити ОСОБА_6 будь-яку із речей чи документів (уставні, реєстраційні документи, накази, розпорядження, кадрова документація, функціональні обов`язки, посадові інструкції, договірна документація, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення).
Про наявність ризику, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме продовжити кримінальне правопорушення, у якому він підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення свідчить:
- тимчасова окупація території України, а саме Сватівського району Луганської області, де функціонують органи окупаційної адміністрації держави агресора в особі т.зв «администрации Троицкого муниципального округа луганской народной республики» (мовою оригіналу) та т.зв. «Государственного учреждения «Троицкая центральная районная многопрофильная больница» луганской народной республики» (мовою оригіналу) де зайняла керівну посаду підозрювана, що дає їй можливість продовжувати здійснення незаконної діяльності та унеможливлює реальне відбування покарання, яке може бути призначене останній у разі її засудження за цей злочин.
Всі ці обставини у своїй сукупності свідчать про те, що перебуваючи без запобіжного заходу, підозрювана зможе продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення, зокрема проти основ національної безпеки України.
Згідно вимогам ст. 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України, крім випадків, передбачених ч. 5 ст. 176 КПК України.
Розумність тримання під вартою не може оцінюватись абстрактно. Вона має оцінюватись в кожному окремому випадку в залежності від особливостей конкретної справи та причин, про які йдеться у рішеннях національних судів. Тримання під вартою може бути виправдано тільки за наявності конкретного суспільного інтересу, який, не зважаючи на презумпцію невинуватості, превалює над принципом поваги до свободи особистості (п. 79 рішення ЄСПЛ у справі «Харченко проти України» від 10.02.2011).
Слідчим суддею встановлено, що запобігання ризикам переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та вчинення ним іншого кримінального правопорушення становить суспільний інтерес. Цей інтерес має превалююче значення та виправдовує обрання підозрюваному запобіжний захід саме у вигляді тримання під вартою.
Практика ЄСПЛ не вбачає тяжкість обвинувачення або підозри самостійною підставою для утримання особи під вартою, проте таке обвинувачення або підозра у сукупності з іншими обставинами збільшує ризик втечі настільки, що його неможливо відвернути, не взявши особу під варту. У справі «Ілійков проти Болгарії» №33977/96 від 26 липня 2001 року ЄСПЛ зазначив, що «суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування або повторного вчинення злочинів».
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована російською федерацією територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 цього Закону адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 28.02.2025 № 376 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.03.2025 за № 380/43786 вся територія Станично-Луганської селищної територіальної громади Луганської області є тимчасово окупованою територією України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 193 КПК України розгляд клопотання про застосування запобіжного заходу здійснюється за участю прокурора, підозрюваного, обвинуваченого, його захисника, крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті.
Частиною шостою цієї статті передбачено, що cлідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук.
При цьому після затримання особи, яка перебувала у міжнародному розшуку, слідчий суддя, суд не пізніш як через сорок вісім годин з часу доставки такої особи до органу досудового розслідування, юрисдикція якого поширюється на місце вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід за обов`язкової присутності такого підозрюваного, обвинуваченого.
Визначення строку дії ухвали про обрання запобіжного заходу, тобто визначення, таким чином строку тримання особи під вартою, здійснюється лише під час застосування щодо особи запобіжного заходу, що відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України можливе після затримання особи, яка перебувала у міжнародному розшуку, а слідчий суддя, суд не пізніш як через сорок вісім годин з часу, доставки такої особи до органу досудового розслідування, юрисдикція якого поширюється на місце вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід за обов`язкової присутності такого підозрюваного, обвинуваченого.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 183 КПК України запобіжний захід у вигляді тримання під вартою не може бути застосований, окрім як до раніше не судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк понад п`ять років.
Згідно із абз. 7 ст. 183 КПК України при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до обґрунтованого висновку, що в даному випадку прокурором доведено наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а також наявність достатніх підстав вважати, що підозрювана ОСОБА_6 дійсно перебуває на тимчасово окупованій території України, а тому клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, в порядку ч. 6 ст. 193 КПК України, підлягає задоволенню.
Обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, не суперечить вимогам ст. 5 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, оскільки по справі існують реальні ознаки справжнього суспільного інтересу, який не зважаючи на презумпцію невинуватості, переважає принцип поваги до особистої свободи.
Керуючись ст.ст. 193-194, 196, 197, 205, 206, 369, 370, 371, 372, 376 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СУ ГУНП в Луганській області майора поліції ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою по кримінальному провадженню, відомості про яке 21.03.2024 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024130000000530 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 209 КК України - задовольнити.
Обрати підозрюваній ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
На підставі ч. 6 ст. 193 КПК України розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою після затримання ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , не пізніш як через сорок вісім годин з часу його доставки до місця кримінального провадження.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Самарський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 01.05.2025 |
Оприлюднено | 07.05.2025 |
Номер документу | 127078367 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Самарський районний суд м.Дніпропетровська
Сухоруков А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні