ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/37339/21 Суддя (судді) першої інстанції: Донець В.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 травня 2025 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідача Аліменка В.О.,
суддів Бєлової Л.В., Кучми А.Ю.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженої відповідальністю "Тріумф медіа груп" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Тріумф медіа груп" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 05.08.2021 №592070416.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2024 позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, повно та всебічно дослідивши обставини справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Як вбачається з матеріалів справи, ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТОВ "Тріумф Медіа Груп", результати якої оформлено актом від 08.02.2019 №498/26-15-12-07-20/34430721.
На підставі акта перевірки від 08.02.2019 №498/26-15-12-07-20/34430721 ГУ ДФС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207, яким застосовано штраф у розмірі 10% суми ПДВ за податковими накладними, що коригувались на суму 2542057,89 грн.
Позивачем направлено до Державної фіскальної служби України скаргу на податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 з вимогою його скасувати.
Рішенням Державної фіскальної служби України від 17.05.2019 податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 залишено в силі, скаргу - без задоволення.
Позивач не погодився з прийнятим податковим повідомленням-рішенням та звернувся з адміністративним позовом до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2020 у справі №640/10870/19, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2020, у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Тріумф Медіа Груп" про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення №0190561207 від 05.03.2019 відмовлено.
Вказаним судовим рішенням встановлено факт порушення позивачем строків реєстрації розрахунків коригування, зазначених в акті перевірки №498/26-15-12-07-20/34430721 від 08.02.2019.
23.05.2020 вступив в силу Закон України №466-ІХ, яким було внесено зміни до п. 73 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, на підставі яких податковий орган був зобов`язаний провести перерахунок сум штрафу, застосованих до позивача згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190561207, оскільки сума штрафу, що визначена у вказаному повідомленні-рішенні в розумінні пп.56.15 та 56.18 Податкового кодексу України вважається узгодженою з 28.07.2020.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.02.2022 у справі №640/9529/21, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2020, адміністративний позов ТОВ "Тріумф медіа груп" задоволено частково. Визнано протиправним і скасовано рішення ГУ ДПС у м. Києві викладене в листі від 16.12.2020 року №157584/10/26-15-04-14-18 щодо відмови у здійсненні перерахунку суми штрафу, вказаного у податковому повідомленні-рішенні ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 року №0190561207 відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України. Зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України, здійснити перерахунок суми штрафу згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190561207 та надіслати нове податкове повідомлення-рішення відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX ПК України. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
09.01.2023 Головним управлінням ДПС у м. Києві направлено на адресу ТОВ "Тріумф Медіа Груп" повідомлення №1078/6/26-15-04-13-08 про скасування (відкликання) податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 з підстав здійснення податковим органом перерахунку суми штрафної санкції за податковим повідомленням-рішенням від 05.03.2019 №0190561207 та надіслано нове податкове повідомлення-рішення.
В повідомленні зазначено, що попереднє податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190561207 вважається скасованим (відкликаним).
04.08.2021 ГУ ДПС у м. Києві проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ "Тріумф Медіа Груп".
За результатами якої складено акт від 04.08.2021 №61677/Ж5/26-15-04-16-18 у якому зафіксовано порушення ТОВ "Тріумф Медіа Груп" вимог п. 57.1 ст. 57, п. 203.1 ст. 203 ПК України, а саме платником податків несвоєчасно сплачено (перераховано) узгоджену суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість, визначену в податкових деклараціях з податку на додану вартість від 19.02.2021 №9030675353, від 19.03.2021 №9057022222, від 20.04.2021 №9091994372, з граничним терміном сплати 02.03.2021, 30.03.2021 та 30.04.2021 відповідно, яка фактично сплачена з 25.06.2021 по 23.07.2021 рік.
На підставі вказаного висновку ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.08.2021 №592070416, яким за порушення . 57.1 ст. 57, п. 203.1 ст. 203 ПК України, згідно із п. 124.1 ст. 124 ПК України, до ТОВ "Тріумф Медіа Груп" застосовано штраф у сумі 251 716,28 грн.
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленнями-рішеннями ТОВ "Тріумф Медіа Груп" подано до ДПС України скаргу на податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 05.08.2021 №592070416.
Рішенням ДПС України від 23.11.2021 №26400/6/99-00-06-03-01-06 вказану скаргу ТОВ "Тріумф Медіа Груп" залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 05.08.2021 №592070416 - без змін.
Не погодившись з результатом адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 05.08.2021 №592070416 та вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Положеннями п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з пп. 75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Приписами п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України визначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Згідно з п. 86.2 ст. 86 ПКУ за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
Абзацами першим та другим п. 86.7 ст. 86 ПКУ визначено, що у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому п. п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПКУ), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до ПКУ, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Такі заперечення, додаткові документи і пояснення є невід`ємною частиною матеріалів перевірки.
Акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному п. 86.7 ст. 86 ПКУ порядку, розглядаються комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок, яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу (абзац перший п. п. 86.7.1 п. 86.7 ст. 86 ПКУ).
Відповідно до п.п.86.7.1 п.86.7 ст. 87 ПКУ акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному цим пунктом порядку (далі - матеріали перевірки), розглядаються комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок (далі - комісія з питань розгляду заперечень), яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу. Склад комісії та порядок її роботи затверджуються наказом керівника контролюючого органу.
Розгляд матеріалів перевірки здійснюється комісією з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень відповідно до цього пункту (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях, додаткових документах та поясненнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно із п.п.86.7.2 п.86.7 ст. 87 ПКУ у разі отримання від платника податків у визначеному цим пунктом порядку заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень, контролюючий орган зобов`язаний повідомити платника податків про місце і час проведення розгляду матеріалів перевірки. Таке повідомлення надсилається платнику податків протягом двох робочих днів з дня отримання від нього заперечень та/або додаткових документів і пояснень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду.
Платник податків має право брати участь у процесі розгляду матеріалів перевірки особисто або через свого представника. Безпосередньо під час розгляду матеріалів перевірки платник податку має право надавати письмові та/або усні пояснення з приводу предмета розгляду.
Відсутність платника податку або його представника, повідомленого в передбаченому цією статтею порядку про час і місце розгляду матеріалів перевірки, не є перешкодою для розгляду матеріалів перевірки.
Податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу на підставі висновку комісії контролюючого органу з питань розгляду заперечень протягом п`яти робочих днів, наступних за днем прийняття такого висновку комісією і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків, у порядку, визначеному підпунктом 86.7.1 цього пункту.
Згідно із пунктом 86.8 статті 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.
Матеріалами справи підтверджено, що податкове повідомлення-рішення від 05.08.2021 №592070416 прийняте на наступний день після складання акту від 04.08.2021 №61677/Ж5/26-15-04-16-18.
Позивач зазначає, що вказані акт та рішення надійшли йому одним поштовим відправленням. Такі доводи позивача відповідач не спростовує.
Таким чином, колегія суддів вважає, що відповідачем не забезпечено право позивача на подання заперечень на акт перевірки та участі у розгляді таких заперечень, що є суттєвим порушенням порядку проведення перевірки та вказує на протиправність податкового повідомлення-рішення від 05.08.2021 №592070416.
Також, колегія суддів вважає за необхідне надати правову оцінку також й висновкам відповідача щодо допущених позивачем порушень.
Положеннями статті 16 ПК України платників податків зобов`язано, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п. 36.1. ст. 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 36.5. ст. 36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Як передбачено пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 31.1 статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України встановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до п. 201.5 ст. 200 ПК України, з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов?язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов?язань та суми податкового боргу з податку.
Згідно пункту 131.2 статті 131 ПК України при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.
Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.
Відповідно до п.124.1 ст.124 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов?язання (крім грошового зобов?язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов?язання, у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов?язання, у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Пункт 109.1 статті 109 ПК України визначає податкові правопорушення як протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
За наявності в платника відповідних доказів, що підтверджують виконання усіх передбачених законодавством умов для визнання його добросовісним платником, обов`язок зі сплати відповідної суми податкового (грошового) зобов`язання слід визнати виконаним, незалежно від фактичного зарахування платежу.
Аналогічний висновок висловлено Верховним Судом у постанові від 14.01.2021 у справі №826/6818/18.
Відповідач зазначає, що кошти для погашення податкових зобов`язань з ПДВ, визначених в податкових деклараціях з ПДВ від 19.02.2021 №9030675353, від 19.03.2021 №9057022222, від 20.04.2021 №9091994372, перераховувались позивачем на рахунок платника у системі електронного адміністрування податку на додану своєчасно та у повному обсязі, але зараховувались в рахунок погашення податкового боргу, який обліковується в інтегрованій картці платника податку на додану вартість та виник у зв`язку із несплатою грошових зобов`язань за податковим повідомленням-рішенням від 05.03.2019 №190561207.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.02.2022 у справі №640/9529/21, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2022, визнано протиправним і скасовано рішення ГУ ДПС у м. Києві викладене в листі від 16.12.2020 №157584/10/26-15-04-14-18 щодо відмови у здійсненні перерахунку суми штрафу, вказаного у податковому повідомленні-рішенні ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 №0190561207 відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, а також зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України здійснити перерахунок суми штрафу згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 та надіслати нове податкове повідомлення-рішення відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.
На підставі рішення Окружного адміністративного суду, податкове повідомленням-рішенням ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 №0190561207, на підставі якого були розраховані штрафні санкції згідно оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, було скасовано (відкликано) ГУ ДПС у м. Києві.
Скасування податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 податковим органом підтверджується повідомленням ГУ ДПС у м. Києві від 09.01.2023 №1078/6/26-15-04-13-08 про скасування (відкликання) податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207.
Відповідно до пп.112.8.4 п.112.8 ст. 112 ПК України однією із обставин, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності контролюючих органів.
Колегія суддів зазначає, що зафіксовані під час перевірки порушення є наслідком неправомірних дій контролюючого органу, а саме наслідком не здійсненням ГУ ДПС у м. Києві перерахунку штрафних санкцій за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначені в податковому повідомленні-рішенні від 05.03.2019 №0190561207.
Таким чином, ГУ ДПС у м. Києві неправомірно визначило наявність у ТОВ "Тріумф медіа груп" податкового боргу та відповідно ТОВ "Тріумф медіа груп" не порушувало граничних строків сплати грошових зобов`язань за деклараціями з податку на додану вартість, вказаними у акті перевірки.
Проаналізувавши приписи законодавства, надавши оцінку з урахуванням усіх доказів у справі в їх сукупності, враховуючи те, що відповідачем не доведено обґрунтованість висновків перевірки та правомірність оскаржуваного рішення, суд вважає, що наявні підстави для задоволення позовних вимог у повному обсязі шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 05.08.2021 №592070416.
Суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.243, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 382 КАС України, колегія суддів
П О С Т А Н О В И Л А
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві - залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2024 року - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст.328 КАС України.
Суддя-доповідач В.О. Аліменко
Судді Л.В. Бєлова
А.Ю. Кучма
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2025 |
Оприлюднено | 07.05.2025 |
Номер документу | 127096675 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні