Справа № 392/629/25
Провадження № 2-а/392/26/25
УХВАЛА
30 квітня 2025 року м. Мала Виска
Суддя Маловисківського районного суду Кіровоградської області Бадердінова А.В., при вирішенні питання про відкриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до відповідача ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору ІНФОРМАЦІЯ_2 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
в с т а н о в и л а :
Позивач ОСОБА_1 01.04.2025 звернувся до суду з позовом в якому просив скасувати постанову №92/2025 від 03 березня 2025 року, винесену начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 підполковником ОСОБА_2 , якою його ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн за ч.3 ст.210-1 КУпАП.
Ухвалою судді Маловисківського районного суду Кіровоградської області від 04.04.2025 року позовну заяву залишено без руху з наданням позивачу строку для усунення недоліків, а саме: надати клопотання про поновлення строку на звернення до суду, вказати підстави для поновлення строку, зазначивши поважні причини пропуску такого строку та надати докази з цього приводу; уточнити склад осіб адміністративного позову, зазначивши належного відповідача.
29.04.2025 року на виконання ухвали від 04.04.2025 року позивачем надіслано заяву про усунення недоліків, а саме: заяву про поновлення процесуального строку та примірники уточненої позовної заяви, в яких позивач вказав відповідачами: ІНФОРМАЦІЯ_4 ; т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 підполковник ОСОБА_3 .
Дослідивши матеріали позовної заяви та заяву представника позивача щодо виконання ухвали суду, приходжу до висновку, що позовна заява підлягає повторному залишенню без руху з наступних підстав.
Позовна заява повинна бути подана з додержанням вимог викладених у ст. 160 та ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ст.235Кодексу Українипро адміністративніправопорушення територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).
Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Згідно ч. ч. 7, 8 ст.1Закону України«Про військовийобов`язокі військовуслужбу» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).
Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки затверджується Кабінетом Міністрів України.
На виконання цього нормативного припису постановою КабінетуМіністрів Українивід 23.02.2022№ 154 затверджено Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі - Положення №154), пунктом 1 якого передбачено, зокрема, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.
Абзацами 1-3 пункту 3 Положення №154 передбачено, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки очолюють керівники, які організовують діяльність територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя підпорядковуються оперативному командуванню, в зоні відповідальності якого вони перебувають згідно з військово-адміністративним поділом території України.
Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки як структурні підрозділи територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя підпорядковуються відповідному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя, на території відповідальності якого вони перебувають згідно з адміністративно-територіальним устроєм України.
Згідно п. 7 Положення №154 територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства.
Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва та Севастополя.
З метою забезпечення виконання завдань та визначених функцій районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у їх складі утворюються структурні підрозділи (відділи, відділення, групи, служби), які провадять діяльність відповідно до положення про структурний підрозділ районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що затверджується керівником районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Положення про районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки затверджуються керівниками відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
За приписами абз. 39 п. 9 Положення №154 територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань розглядають справи (цілодобово під час проведення мобілізації та/або у період воєнного стану) про адміністративні правопорушення та накладають адміністративні стягнення відповідно та з дотриманням Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Повноваженнями ж розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначені статтею 235 Кодексу України, і накладати адміністративні стягнення наділений керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що закріплено у п. 12 Положення №154, норми якого кореспондують вже згаданим вище приписам ч. 2 ст. 235 КпАП України.
За таких обставин суд приходить до висновку, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки вправі розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення через свого керівника. При цьому відповідними повноваженнями, як свідчить аналіз Положення №154, наділені не лише територіальні центри комплектування та соціальної підтримки із статусом юридичної особи, а й їх відокремлені підрозділи попри відсутність у них статусу юридичної особи.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст.4КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, орган військового управління, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
З урахуванням наведеного відсутність у ІНФОРМАЦІЯ_3 статусу юридичної особи не виключає його можливість бути відповідачем в адміністративному суді, де він виступає як суб`єкт владних повноважень, чиє рішення за правилами ст.286КАС України є предметом оскарження.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, позивач оскаржує постанову по справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210-1 КУпАП видану т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_3 . При цьому, відповідачем вказав ІНФОРМАЦІЯ_4 , а не ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Згідно з правовою позицією, викладеною у постанові КАС ВС від 26.12.2019 у справі № 724/716/16-а, відповідачем у справах про оскарження постанов у справах про адміністративні правопорушення, які розглядаються судом в порядку, визначеному КАС України, є саме орган державної влади суб`єкт владних повноважень, а не особа, яка перебуває з цим органом у трудових відносинах та від його імені здійснює розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення.
З наведеного випливає, що суб`єктом владних повноважень, який розглядає справу про адміністративне правопорушення і виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності, є відповідний орган в особі конкретної посадової особи, а тому відповідач т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 , який є посадовою особою вказаного органу, є неналежним відповідачем по справі.
Таким чином, позивач уточнив позовну заяву і зазначив до неналежного відповідача, оскільки відповідачем зазначено безпосередньо т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 , а не орган, як суб`єкт владних повноважень, у якому працює вказаний працівник поліції.
Оскільки постанова по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 винесена т.в.о. начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 судове рішення у справі може вплинути на його права та обов`язки, а тому до участі в справі вищевказана посадова особа може бути залучена третьою особою на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
З огляду на викладене, позивачу необхідно уточнити склад осіб адміністративного позову, зазначивши належного відповідача в особі відповідного органу територіального центру комплектування та соціальної підтримки та подати позов в новій редакції з усунутими недоліками відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Відповідно до статті 169КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановленою статтею 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до частини 3 статті 169КАС України якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 171 цього Кодексу. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, позовна заява повертається позивачеві.
Керуючись ст.ст. 123, 161 КАС України,
п о с т а н о в и л а :
Адміністративний позовом ОСОБА_1 до відповідача ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору ІНФОРМАЦІЯ_2 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення залишити без руху.
Запропонувати позивачу ОСОБА_1 в установлений строк виправити вказані в ухвалі недоліки, а саме: надати клопотання про поновлення строку на звернення до суду, вказати підстави для поновлення строку, зазначивши поважні причини пропуску такого строку та надати докази з цього приводу; уточнити склад осіб адміністративного позову, зазначивши належного відповідача.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Роз`яснити позивачу та його представнику, що в разі невиконання вказаних вимог адміністративний позов буде визнано не поданим та повернуто позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Альона Володимирівна Бадердінова
Суд | Маловисківський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2025 |
Оприлюднено | 08.05.2025 |
Номер документу | 127117922 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Маловисківський районний суд Кіровоградської області
Бадердінова А. В.
Адміністративне
Маловисківський районний суд Кіровоградської області
Бадердінова А. В.
Адміністративне
Маловисківський районний суд Кіровоградської області
Бадердінова А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні