Рішення
від 06.05.2025 по справі 826/7911/17
НЕ ВКАЗАНО

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2025 року ЛуцькСправа № 826/7911/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Мачульського В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держаної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), треті особи Громадська організація «Правозахисна організація «Боротьба з корупцією в Україні», Комунальне підприємство «Київдорсервіс», Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської державної адміністрації), ОСОБА_2 про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Комунального підприємства «Київблагоустрій», Департаменту міського благоустрою та забезпечення природного середовища Київської міської державної адміністрації, треті особи Громадська організація «Правозахисна організація «Боротьба з корупцією в Україні», Комунальне підприємство «Київдорсервіс», Департамент містобудування та архітектури, ОСОБА_2

1) про визнання протиправними дії Комунального підприємства «Київблагоустрій» по заволодінню під назвою демонтаж на вул. Грушевського Михайла 5, у Печерському районі м. Києва та утриманню транспортного засобу марки ЗАЗ, моделі 110557, 2006 року випуску, білого кольору, тип пікап-В вантажний, державний номер НОМЕР_1 ;

2) Зобов`язати комунальне підприємство «Київблагоустрій» повернути транспортний засіб марки ЗАЗ, моделі 110557, 2006 року випуску, білого кольору, тип пікап-В вантажний, державний номер НОМЕР_1 ;

3) Визнати протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища, який без рішення адміністративної комісії на підставі недостовірних відомостей доручив провести демонтаж транспортного засобу марки ЗАЗ, моделі 110557, 2006 року випуску, білого кольору, тип пікап-В вантажний, державний номер НОМЕР_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач на підставі нотаріально посвідченого доручення НАМ №440290 від 26.03.2015 володіє та розпоряджається автомобілем ЗАЗ, моделі 110557, 2006 року випуску, білого кольору, тип пікап-В вантажний, державний номер НОМЕР_1 . 22.11.2016 у другій половині дня повертаючись до автомобіля, який знаходився на вул. Грушевського в м. Києві, побачив, як невідомі йому люди в кількості близько двадцяти осіб намагались погрузити вказаний автомобіль на евакуатор. На прохання позивача дати можливість поїхати з даного місця не реагували і після завантаження уїхали у невідомому напрямку.

Позивач в позасудовому порядку намагався врегулювати та вирішити виниклий спір, однак повернути автомобіль КП «Київблагоустрій» відмовився, посилаючись на п. 13 Правил благоустрою м. Києва №1051/1051 від 25.12.2008, повідомивши, що автомобіль знаходиться на майданчику №1 зберігання безхазяйного майна.

Вважає, що Комунальне підприємство «Київблагоустрій» протиправно заволоділо його транспортним засобом та його утримує, а Департамент міського благоустрою та забезпечення природного середовища Київської міської державної адміністрації без рішення адміністративної комісії доручила провести демонтаж транспортного засобу. З наведених підстав просив позовні вимоги задовольнити (а.с.5-8).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.06.2017 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі (а.с.1).

В письмових запереченнях проти позову від 12.09.2017 відповідач - КП «Київблагоустрій» просив суд відмовити в задоволенні позову, оскільки матеріали справи не містять доказів наявності у позивача дозвільної документації визначеної рішенням Київської міської ради №62/62 від 04.09.2014. Отже, Департаменту міського благоустрою та забезпечення природного середовища КМДА відповідно до Правил благоустрою м. Києва прийняв рішення про демонтаж самовільно встановленого засобу пересувної торгівлі у м. Києві по вул. Грушевського, 5 та вжив заходів із демонтажу шляхом залучення КП «Київблагоустрій» до безпосереднього виконання рішення. Зазначивши, що позивач не є власником, а ні користувачем демонтованого майна, а отже оскаржувані дії не порушують його права (а.с.42-46).

У запереченнях на позовні вимоги Департамент міського благоустрою та забезпечення природного середовища Київської міської державної адміністрації, просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, шо автомобіль яким користувався позивач у зв`язку з невиконанням припису, який ним не оскаржувався в судовому порядку був демонтований на законних підставах відповідно до п. 13.3.5 Правил благоустрою міста Києва, як засіб пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі. (а.с.72-81).

20.11.2017 від представника позивача до Окружного адміністративного суду міста Києва подано заяву про зупинення провадження у справі до вирішення іншої адміністративної справи №826/13630/17 (а.с.113-114).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2017 зупинено провадження у даній справі (а.с.121-122).

Окружний адміністративний суд міста Києва на виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2825-ІХ надіслав адміністративну справу №826/9970/18 до Київського окружного адміністративного суду. У подальшому Київський окружний адміністративний суд на виконання Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу ІІ прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399, передав судові справи Волинському окружному адміністративному суду.

Дана справа надійшла до Волинського окружного адміністративного суду 21.02.2025.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 справу прийнято до провадження суддею Мачульським В.В (а.с.130-131).

10.03.2025 від Департаменту територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) попередня назва Департамент міського благоустрою та забезпечення природного середовища Київської міської державної адміністраціївідповідач по справі, надійшов відзив на позовну заяву у прохальній частині якого заявлено клопотання про поновлення провадження у даній справі (а.с.141-148).

До суду 10.03.2025 надійшли додаткові пояснення Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та заява про залишення позову без розгляду (а.с.167-171, 192-194).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 клопотання Департаменту територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) задоволено, поновлено провадження у справі та постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (а.с.203-204).

Треті особи, у строк встановлений судом своїх пояснень не надали.

Інших заяв по суті справи на адресу суду від учасників справи не надходило.

Враховуючи вимогистатті 262 КАС Українисудом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 на підставі нотаріально посвідченого доручення серії НАМ №440290 від 26.03.2015 користувався та розпоряджався автомобілем марки ЗАЗ, моделі 110557, 2006 року випуску, білого кольору, тип пікап-В вантажний, державний номер НОМЕР_1 , який належить на праві власності ОСОБА_2 . Дане доручення дійсне до 26.03.2018 року (а.с.20-21).

22.11.2016 вищевказаний автомобіль, який знаходився на вул. Грушевського, 5, в Печерському районі, м. Києва був демонтований працівниками КП «Київблагоустрою» та доставлений на майданчик безхазяйного майна №1.

Позивач в позасудовому порядку намагався врегулювати та вирішити виниклий спір, однак повернути автомобіль КП «Київблагоустрій» відмовився, посилаючись на п. 13 Правил благоустрою м. Києва №1051/1051 від 25.12.2008, повідомивши, що автомобіль знаходиться на майданчику №1 зберігання безхазяйного майна.

Не погоджуючись з такими діями відповідачів, вважаючи їх щодо вилучення автомобіля протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.

При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Частиною другоюстатті 19 КонституціїУкраїні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста Києва визначаються Правилами благоустрою міста Києва затверджених рішенням Київської міської ради №1051/1051 від 25.12.2008 (далі Правила).

Згідно із пунктом 1.1.1-1.1.3 ці Правила регулюють права та обов`язки учасників правовідносин у сфері благоустрою міста, визначають комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку в місті. Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни. Правила містять загальнообов`язкові на території міста норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до пункту 13.3.1 Правил у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе,автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій) вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

З матеріалів справи вбачається, шо 30.03.2016 інспектором КП «Київблагоустрій» Кучеренком С.О. було проведено перевірку правомірності встановлення (розміщення) засобу пересувної торгівлі по вул. Грушевського, 5 (біля ВР України) та винесено позивачу припис №1605594 про усунення виявлених порушень, а саме надати дозвіл на розміщення пересувного засобу торгівлі (автокав`ярні) в термін 1 робочого дня, або негайно демонтувати своїми силами (а.с.47).

Судом встановлено, що вищевказаний припис позивачем в судовому порядку не оскаржувався.

В матеріалах справи відсутні докази наявності у позивача дозвільної документації на право розміщення та торгівлі (автокав`ярні).

Відповідно до пункту 13.3.2 Правил у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

У разі якщо власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, не здійснює демонтаж (переміщення) цього засобу в строки, зазначені в приписі, Департамент промисловості та розвитку підприємництва, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) негайно вживають заходів щодо організації демонтажу (переміщення) самовільно розміщеного (встановленого) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

У випадках, зазначених в абзацах першому і другому цього підпункту, всі витрати на проведення демонтажу (переміщення), перевезення, розвантаження, зберігання малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі підлягають відшкодуванню власником (користувачем або особою, яка здійснила розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі.

У випадках, зазначених в абзацах першому і другому цього підпункту, відновлення порушеного благоустрою здійснює власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі у дводенний строк з моменту демонтажу (переміщення) такого об`єкта (засобу) або відшкодовує балансоутримувачу території витрати на його відновлення.

Листом від 21.11.2016 за №064/11303 Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) надала доручення КП «Київблагоустрій» вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою, в тому числі і автомобіля з продажу кави НОМЕР_1 , ФОП ОСОБА_1 (а.с.13-15).

Згідно з пунктом 13.3.3 Правил рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

Рішення про демонтаж (переміщення) самовільно розміщеного (встановленого) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаментом промисловості та розвитку підприємництва.

Для проведення демонтажу малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі створюється комісія у складі представників Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та/або структурного підрозділу з питань контролю за благоустроєм районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва (у разі демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі), підприємства, яке здійснює демонтаж, перевезення, зберігання малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, представника міліції, власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності).

Для проведення демонтажу (переміщення) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі створюється комісія у складі представників Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, структурного підрозділу з питань контролю за благоустроєм районної в місті Києві державної адміністрації та/або Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища, підприємства, яке здійснює демонтаж (переміщення), перевезення, зберігання засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, представника міліції, власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності).

За результатами проведеної роботи комісії складають акти демонтажу (переміщення) у двох примірниках, які містять такі дані:

дата, час, адреса (місцезнаходження), підстави проведення демонтажу (переміщення);

прізвище, ім`я, по батькові та посади членів комісії, представника підприємства, яке проводить демонтаж (переміщення), перевезення, зберігання, представника міліції та власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності);

опис малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро та водопостачання тощо), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов`язковою фотофіксацією.

Після проведення демонтажу (переміщення) здійснюється фотофіксація місця, звільненого від самовільно розміщеного (встановленого) об`єкта (засобу).

З акту №93 про проведення демонтажу від 22.11.2016 вбачається, що працівниками КП «Київблагоустрій» проведений демонтаж автомобіля, державний номер НОМЕР_1 з продажу кави в Печерському районі м. Києва по вул. Грушевського (біля ВР), на підставі припису №1605594 від 30.03.2016 та доручення ДМБ ЗПС №591/11-16 від 21.11.2016 (а.с.16).

Пунктом 13.3.4 Правил визначено, шо після складання акта демонтажу (переміщення) мала архітектурна форма, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкт сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засіб пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі опечатується (окрім об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі) та перевозиться на майданчик тимчасового зберігання, де передається відповідальній особі під розпис в акті демонтажу (переміщення).

Працівники Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурного підрозділу з питань контролю за благоустроєм районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, працівники підприємства (що здійснює демонтаж тощо), які брали участь у проведенні демонтажу (переміщення), перевезенні малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, не несуть відповідальність за цілісність, неушкодженість та зберігання майна, що знаходиться в середині малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі.

Відповідно до пункту 13.3.5 Правил демонтовані малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі повертаються власнику (користувачу) на підставі акта приймання-передачі після відновлення благоустрою на місці їх самовільного розміщення (встановлення) та відшкодування витрат з їх демонтажу, перевезення, розвантаження та зберігання в установленому порядку.

Демонтовані (переміщені) засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі повертаються власнику (користувачу) у присутності працівника міліції на підставі акта приймання-передачі після відновлення благоустрою на місці їх самовільного розміщення (встановлення) та відшкодування витрат з демонтажу (переміщення), перевезення, розвантаження та зберігання в установленому порядку.

У разі, якщо від власника (користувача) не надходить заява про повернення демонтованої (переміщеної) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі зазначене майно може бути реалізоване відповідно до законодавства України».

Відповідно до Положення про департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) затвердженого розпорядженням Київської міської ради від 17.05.2013 №711 до повноважень Департаменту належить зокрема, здійсненням контролю за станом благоустрою міста, а також контролю за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Правил благоустрою м. Києва.

Згідно з пунктом 6 вказаного Положення департамент зокрема має право здійснювати у встановленому порядку демонтаж та очищення території міста від безхазяйного майна, самовільно розміщених тимчасових споруд та елементів благоустрою рекламних носіїв, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів, тощо (п. 6.7), надавати відповідні доручення профільним підрозділам, зокрема підпорядкованих комунальним підприємствам та контролювати їх виконання (п. 6.25).

Таким чином, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є контролюючим органом у сфері благоустрою міста та відповідно приймає рішення про демонтаж та вживає відповідні заходи.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що Департаментом територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держаної адміністрації) на законних підставах за невиконання вимог припису та порушення Правил благоустрою міста Києваприйнято рішення про демонтаж самовільно встановленого засобу пересувної торгівлі автомобіля ЗАЗ державний номер НОМЕР_1 у м. Києві по вул. Грушевського, 5, та вжило належних заходів із демонтажу, шляхом залучення КП «Київблагоустрій» до безпосереднього виконання рішення з демонтажу, а отже суд не вбачає підстав для визнання таких дій протиправними.

Щодо зобов`язання КП «Київблагоустрій» повернути позивачу транспортний засіб марки ЗАЗ, державний номер НОМЕР_1 , то суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що представник позивача Сенчишин О.В. звернувся в суд з позовною заявою до Комунального підприємства «Київблагоустрій», третя особа Громадська організація «Правозахисна організація «Боротьба з корупцією в Україні» про витребування майна з чужого незаконного володіння.

Рішенням Шевченківського районного суду м. Києва від 06.11.2017 у справі №761/31198/17 в задоволенні позовних вимог відмовлено.

У вказаному рішенні суд зазначив, що автомобіль «ЗАЗ», державний номер НОМЕР_1 був демонтований за порушення Правил благоустрою міста Києва (та на даний час перебуває у відповідача на майданчику для зберігання автомобілів (безхазяйного майна). Діючим законодавством, а саме: п.13.3.5 Правил благоустрою міста Києва передбачено порядок повернення демонтованої малої архітектурної форми, позивач не звертався до відповідача із проханням повернути автомобіль; автомобіль не перебуває у власності відповідача, а тому з врахуванням встановленого в судовому засіданні, суд приходить до висновку, що заявлені вимоги не ґрунтуються на вимогах закону та не можуть бути задоволені.

Постановою Київського апеляційного суду від 22.11.2021 вищевказане рішення суду залишено без змін.

Згідно з частиною 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили,не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, оскільки позивач не є власником транспортного засобу марки ЗАЗ, моделі 110557, 2006 року випуску, білого кольору, тип пікап-В вантажний, державний номер НОМЕР_1 , то суд не вбачає правових підстав для зобов`язання КП «Київблагоустрій» повернути вказаний транспортний засіб.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами першою, другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач Департамент територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держаної адміністрації), як суб`єкт владних повноважень в ході розгляду справи виконав покладений на нього обов`язок, та довів правомірність прийняття ним рішення, щодо демонтажу самовільно встановленого засобу пересувної торгівлі, а доводи позивача викладених в позовній заяві не знайшли своє підтвердження за наслідками розгляду справи по суті, а тому в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Зважаючи на те, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючисьстаттями 2, 72-77, 244, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Департаменту територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держаної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), треті особи Громадська організація «Правозахисна організація «Боротьба з корупцією в Україні», Комунальне підприємство «Київдорсервіс», Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської державної адміністрації), ОСОБА_2 про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

СудНе вказано
Дата ухвалення рішення06.05.2025
Оприлюднено08.05.2025
Номер документу127125258
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері

Судовий реєстр по справі —826/7911/17

Рішення від 06.05.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 06.05.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 24.03.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні