Герб України

Постанова від 06.02.2025 по справі 757/51527/24-п

Київський апеляційний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 33/824/1264/2025

757/51527/24п

Категорія: ст. 212-21 КУпАП Доповідач: Жук О.В.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Жук О.В.,

Розглянувши 06 лютого 2025 року апеляційну скаргу захисника Карповської Л. В. на постанову судді Печерського районного суду м. Києва від 11 грудня 2024 року про притягнення

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який займаєпосаду керівника політичної партії «Республіканська християнська партія», який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

У С Т А Н О В И В:

11 грудня 2024 року постановою судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 визнано винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення /далі - КУпАП/, та застосовано до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 гривень в дохід держави.

Постановлено стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 605 грн 60 к на користь держави.

Згідно з постановою ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Республіканська християнська партія» код ЄДРПОУ - 2062517239, порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр). Порушення виявлені та зафіксовані у висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 11.06.2024. Таким чином ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 212-21 КУпАП.

В апеляційній скарзі захисник Карповська Л. В. просить скасувати вказану постанову судді, провадження по справі щодо ОСОБА_1 закрити у зв`язку з відсутністю в діях останнього складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Апелянт обґрунтовує своє прохання тим, що постанова суду є незаконною, необґрунтованою та такою, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Поза увагою суду, на думку апелянта, залишились приписи п.п 1, 4 Розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом НАЗК від 19.02.2021 № 102/21, згідно з якими звіти формуються лише тими місцевими організаціями політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, формуються в Реєстрі та подаються на погодження керівнику (уповноваженій особі) політичної партії через електронний кабінет за процедурою, визначеною відповідними інструкціями користувачів, які розміщуються на офіційному вебсайті Національного агентства та офіційній сторінці Реєстру.

Після складання звітів, зазначені посадові особи зобов`язані подати такі звіти до політичної партії та НАЗК.

Таким чином захисник вважає, що нормами вказаного підзаконного нормативно-правового акту визначено, що місцеві осередки політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи самостійно подають свої звіти до політичної партії та НАЗК. Звіти місцевих осередків підписуються їх керівником, шляхом накладення КЕП.

Апелянт зазначає, що керівник партії «Республіканська християнська партія» листом від 30.05.2024 № 1/05 повідомив НАЗК про відсутність у місцевих організацій партії РХП банківського рахунку, майна , доходів і витрат та зобов`язань фінансового характеру. Додатково керівник вказав, що ряд голів місцевих організацій Партії не мають змоги подати звітність, оскільки частина переїхала за кордон, деякі мобілізовані, або перебувають на реабілітації після отриманих поранень, тощо.

Таким чином, захисник вважає, що ОСОБА_1 не несе відповідальність за порушення зобов`язань головами місцевих осередків в частині подання звітності до НАЗК за перший квартал 2024 року, оскільки це суперечить принципу індивідуального характеру юридичної відповідальності, закріпленого у ст. 61 Конституції України.

Крім того, захисник звертає увагу, що ні в протоколі про адміністративне правопорушення, ні в постанові не зазначено які конкретно пункти, передбачені Порядком подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру були порушені керівником політичної партії під час подання відповідних звітів за перший квартал 2024 року. Таким чином апелянт вважає, що судом не встановлена об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_1 .

Додатково захисник вважає, що ОСОБА_1 не може бути притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП за невідображення відомостей про отриманий внесок у вигляді безоплатної оренди легкового автомобіля Нісан Мурано 2015 року випуску на користь Партії та не виконано процедуру визначення розміру внеску, наданого на підтримку політичної партії. За відсутність чи надання неповної інформації у зазначеному звіті, з огляду на нормативні акти, не передбачена адміністративна відповідальність, визначена у ст. 212-21 КУпАП. При цьому причини неможливості визначення вартості об`єкта внеску детально пояснені ОСОБА_1 до НАЗК.

Крім того, захисник Карповська Л. В. просить поновити їй строк на апеляційне оскарження постанови судді, оскільки копію постанови судді від 11.12.2024 вона змогла отримати лише 03.01.2025, у зв`язку з надмірним навантаженням на суддів. Після отриманого тексту постанови захисником декілька днів узгоджувалась правова позиція, і в подальшому подано апеляційну скаргу.

Переглянувши справу за апеляційною скаргою захисника Карповської Л. В., заслухавши її пояснення та пояснення ОСОБА_1 з проханням скасувати постанову суду, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважаю її такою, що не підлягає задоволенню.

При цьому вважаю, що строк на апеляційне оскарження захисник Карповська Л. В. пропустила з поважних причин, а тому він має бути поновлений. З матеріалів справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності вбачається, що захисником Карповською Л. В. отримано копію постанови суду 03 січня 2025 року, тобто поза межами строку на апеляційне оскарження. Відомостей про направлення ОСОБА_1 чи його захиснику копії постанови суду від 11 грудня 2024 року протягом трьох днів з дня ухвалення такого рішення матеріали справи не містять.

Відповідно до ст. ст. 245, 251, 280, 283 КпАП України в справі про адміністративне правопорушення обставини правопорушення повинні бути з`ясовані всебічно, повно й об`єктивно в їх сукупності. Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Розглянувши справу, посадова особа виносить постанову, яка повинна містити найменування органу (посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; опис обставин, установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акту, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення; порядок та строк його оскарження.

Як вбачається з матеріалів справи зазначені вимоги закону судом першої інстанції дотримані.

Висновок суду щодо вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме даними, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення, складеного щодо нього, роздруківціз вебсайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відомостями про керівні органи політичної партії «Республіканська християнська партія».

ОСОБА_1 , як керівнику політичної партії «Республіканська християнська партія» інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Положення вказаної статті є бланкетними, тобто такими, що не називаючи конкретних ознак правопорушення або називаючи лише їх частину, відсилають для встановлення змісту ознак правопорушення до інших нормативних актів.

Згідно з ч. 9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК.

26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року №3337-ІХ, що відновив звітування політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру та обов`язок Національного агентства з питань запобігання корупції перевіряти Звіти.

Звіти, передбачені ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в України» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, подаються до Національного агентства протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року №3337-ІХ - якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності.

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що ОСОБА_1 , як посадова особа - керівник партії «Республіканська християнська партія», всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» за адресою: м. Київ, вул. Шовковична, буд. 29, кв. 16, порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр), порушення виявлені та зафіксовані у висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 11.06.2024

Зазначені у протоколі про адміністративне правопорушення обставини підтверджуються даними роздруківки з вебсайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відомостями про керівні органи політичної партії «Республіканська християнська партія».

Посилання захисника Карповської Л В. на те, що ОСОБА_1 не є суб`єктом відповідальності за ст. 212-21 КУпАП, були предметом перевірки судом першої інстанції, з висновками якого погоджується апеляційний суд.

Так, ст. 3 Закону України «Про політичні партії в Україні» ( далі - Закон) передбачено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Згідно з ч. 9 ст. 17 Закону, політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт (утомі числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.

Згідно з п.п. 1, 2 розділу II та п.п. 1, 8, 9 розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.

ОСОБА_1 є керівником політичної партії «Республіканська християнська партія», що підтверджується копією витягу з протоколу XIV з`їзду партії від 08.06.2019 та відомостями з Єдиного державного реєстру.

Пунктом 4.11 розділу IV Статуту Партії, затвердженого зі змінами та доповненнями внесеними II, IV та VII з`їздами Партії від 30.05.1998, 03.06.2000 та 07.03.2004 передбачено, що Голова Партії виступає від імені Партії; здійснює загальне керівництво всією діяльністю Партії; представляє Партію у всіх зовнішніх відносинах.

Викладене вище свідчить про те, що на ОСОБА_1 , як на керівника партії, покладено обов`язок представляти партію у відносинах в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, в тому числі заповнювати та своєчасно подавати до НАЗК звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Тому, враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст. ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП є керівник партії або уповноважена особа партії, в даному випадку ОСОБА_1 .

Як вбачається з матеріалів справи, звіт Партії за І квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 07.05.2024 о 14:29 годині (унікальний ідентифікатор Звіту - e2bbdc00-0с64-11ef-8aбc-27bc4724684c) та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису керівником Партії ОСОБА_1 . Таким чином, останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії за вказаний період.

Разом з тим, за результатами перевірки вищезазначеного звіту політичної партії «Республіканська християнська партія» виявлено ряд порушень, які зафіксовано у висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 11.06.2024. Надані стороною захисту пояснення причин допущених порушень не спростовують наявність складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 .

Вважаю, що встановлені судом першої інстанції фактичні обставини відповідають дійсності, а тому постанова судді Печерського районного суду м. Києва від 11 грудня 2024 року, як законна та обґрунтована, підлягає залишенню без зміни, а апеляційна скарга захисника Карповської Л. В. - без задоволення.

На підставі викладеного та керуючись ст. 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

П О С Т А Н О В И В:

Поновити захиснику Карповській Л. В. строк на апеляційне оскарження.

Апеляційну скаргу захисника Карповської Л. В. залишити без задоволення, а постанову судді Печерського районного суду м. Києва від 11 грудня 2024 року, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - без зміни.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя

Київського апеляційного суду О.В. Жук

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2025
Оприлюднено09.05.2025
Номер документу127166913
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —757/51527/24-п

Постанова від 06.02.2025

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Жук Ольга Володимирівна

Постанова від 11.12.2024

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Гречана С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні