ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" листопада 2010 р. Справа № 2a-3821/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Судді Чуприни О.В.
за участю секретаря Бітків ської Г.П.
представника позивача: управління Пенсійного фонду України в Калуському районі Івано-Франківської області - Градової І.М.
відповідача: Спільного підприємства "Калуське авто транспортне підприємство" Ів ано-Франківської облспоживс пілки - не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом управління П енсійного фонду України в Ка луському районі Івано-Франкі вської області до Спільного підприємства "Калуське автот ранспортне підприємство" Іва но-Франківської облспоживсп ілки про стягнення заборгова ності зі сплати страхових вн есків в сумі 1 262,11 грн., -
ВСТАНОВИВ:
01.11.2010 року управління Пе нсійного фонду України в Кал уському районі Івано-Франків ської області звернулось до суду з адміністративним позо вом до Спільного підприємств а "Калуське автотранспортне підприємство" Івано-Франківс ької облспоживспілки про стя гнення заборгованості по спл аті страхових внесків в сумі 1 262,11 грн.
Заявлені позовні вимоги мо тивовані тим, що відповідаче м, в порушення статті 20 Закону України "Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування" не погашено заборг ованість за березень-червень 2009 року та за грудень 2009 року по сплаті страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування в р озмірі 1 246,15 грн. Крім того, в зв' язку із несплатою страхових внесків позивачем до відпові дача рішенням за № 584 від 29.12.2009 ро ку, застосовано фінансові са нкції в розмірі 4,55 грн. та нарах овано пеню в розмірі 11,41 грн., як а несплачена відповідачем у відповідності до вимог пункт у 13 статті 106 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування". З агальна сума несплаченої заб оргованості по сплаті страхо вих внесків, фінансових санк цій та пені становить 1 262,11 грн. Вважає, що сума несплачених с трахових внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, штрафних санк цій та пеня підлягають стягн енню з відповідача.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві.
Відповідач повторно у судо ве засідання не з' явився з н евідомих суду причин, хоча на лежним чином був повідомлени й про дату, час та місце судово го розгляду. Поштові відправ лення із повістками повернул ися на адресу суду із відмітк ою поштового зв' язку "за зак інченням терміну зберігання ". Згідно витягу з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів станом на 17.11.2010 року місцезна ходження відповідача значит ься: вул. Каракая, 26, м. Калуш, Іва но-Франківська область, тобт о адреса, за якою відправлено повістки про виклик (а.с. 33, 50). Зг ідно із частиною 4 статті 33 Код ексу адміністративного судо чинства України у разі ненад ання особами, які беруть учас ть у справі, інформації щодо ї х поштової адреси судовий ви клик або судове повідомлення надсилаються: юридичним осо бам та фізичним особам-підпр иємцям - за адресою місцезна ходження (місця проживання), щ о зазначена в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців . У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за так ою адресою вважається, що суд овий виклик або судове повід омлення вручене їм належним чином. Причини неявки відпов ідач суду не повідомив, письм ове заперечення проти позову не подав. З огляду на вказане відповідача належним чином п овідомлялося про розгляд спр ави, судом продовжено розгля д справи за відсутності відп овідача на підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністра тивного судочинства України .
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши і оціни вши докази, суд прийшов до вис новку, що адміністративний п озов слід задовольнити повні стю з таких мотивів.
Судом встановлено, що відпо відач є юридичною особою, зар еєстрована Калуською районн ою державною адміністрацією Івано-Франківської області 20.10.1997 року та взятий на облік уп равлінням Пенсійного фонду У країни в Калуському районі, я к платник страхових внесків на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.
Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування.
Статтею 1 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" виз начено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Відповідно до пункту 1 части ни 1 статті 14 даного Закону стр ахувальниками відповідно є р оботодавці: підприємства, ус танови і організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, об'єднан ня громадян, профспілки, полі тичні партії (у тому числі філ ії, представництва, відділен ня та інші відокремлені підр озділи зазначених підприємс тв, установ, організацій, об'єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької ді яльності та інші особи (включ аючи юридичних та фізичних о сіб - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які обрали осо бливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру.
Згідно вимог частини першо ї та третьої статті 15 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання" платниками страхових внесків до солідарної систем и є страхувальники, зазначен і в статті 14 цього Закону, які н абувають статусу платників с трахових внесків до Пенсійно го фонду з дня взяття їх на обл ік територіальним органом Пе нсійного фонду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.
Таким чином, суд приходить д о переконання, що відповідач у відповідності до статей 14, 15, 17 Закону України "Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування" є платником с трахових внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, на якого покла дено обов'язок нараховувати та сплачувати страхові внеск и на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування д о управління Пенсійного фонд у України в Калуському район і Івано-Франківської області .
Пунктом 2.1. Порядку формуван ня та подання страхувальника ми звіту щодо сум нараховани х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування органам Пенсійного фо нду України, затвердженої По становою правління Пенсійно го фонду України від 05.11.2009 року за № 26-1 встановлено, що страхув альники щомісяця формують та подають до органів Пенсійно го фонду звіт, у якому зазнача ють самостійно обчислені сум и страхових внесків.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.
Згідно з частиною 12 статті 20 вищезазначеного Закону стра хові внески підлягають сплат і незалежно від фінансового стану платника страхових вне сків.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідачем само стійно розраховані суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування за березень-черве нь 2009 року та за грудень 2009 року в сумі 1 246,15 грн., однак вказані з обов'язання у встановлений з аконом строк відповідач не с платив.
З огляду на вказане, суд при ходить до висновку, що відпов ідачем порушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування".
Доводи позивача про зобов' язання відповідача за страхо вими внесками в сумі 1 246,15 гр н. підтверджується звітами (р озрахунками) відповідача про суми нарахованих внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за березе нь-червень 2009 року та за груден ь 2009 року. (а.с. 17-26).
Частина 2 статті 106 вказаного вище Закону передбачає, що су ми страхових внесків своєчас но не нараховані та/або не спл ачені страхувальниками у стр оки, визначені статтею 20 цього Закону, вважаються недоїмко ю.
Відповідно до вимог части ни 3 статті 106 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування", т ериторіальні органи Пенсійн ого фонду надсилають страхув альникам, які мають недоїмку , вимогу про її сплату, після о тримання якої страхувальник зобов' язаний протягом деся ти робочих днів сплатити сум и недоїмки та суми фінансови х санкцій.
В судовому засідання з' я совано, що позивачем були над іслані вимога про сплату бор гу за № Ю 64-4 від 05.05.2009 року, яка отр имана відповідачем 25.05.2009 року, в имога за № Ю 64-5 від 02.06. 2009 року, яка отримана відповід ачем 10.06.2009 року, вимога за № Ю 64-6 від 03.07.2009 року, яка отрим ана відповідачем 16.07.2009 року, вим ога за № Ю 64-7 від 03.08.2009 ро ку, яка отримана відповідаче м 26.08.2009 року та вимога за № Ю 14-1 від 02.02.2010 року, яка от римана відповідачем 18.02.2010 року (а.с. 10-14).
Факт отримання відпо відачем вказаних вище вимог про сплату боргу підтверджує ться повідомленнями про вруч ення поштового відправлення , копії яких містяться в матер іалах справи (а.с. 10-14).
Судом також встановлено, щ о позивачем своїм рішенням п ро застосування фінансових с анкцій та нарахування пені з а несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несв оєчасне перерахування) страх увальниками страхових внеск ів, у тому числі донараховани х страхувальниками або орган ом Пенсійного фонду (надалі - р ішенням про застосування фін ансових санкцій та нарахуван ня пені) за № 584 від 29.12.2009 року заст осовані до відповідача фінан сові санкції та нараховано п еню на загальну суму 15,96 грн. на суму недоїмки страх ових внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування, несплата якої доп ущена за період з 21.04.2009 року до 28. 12.2009 року, яке направлено і відп овідно отримано відповідаче м (а.с. 15, 16).
Стаття 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" вста новлює відповідальність стр ахувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявле ння своєчасно не сплачених с ум страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею.
Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягують ся з нарахуванням пені та зас тосуванням фінансових санкц ій.
Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф у розмір і 10 відсотків своєчасно не спл ачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не пе рерахованих) страхових внеск ів і фінансових санкцій нара ховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожни й день прострочення платежу.
Відповідно до п. 9.3.2. Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування д о Пенсійного фонду України, з атвердженої Постановою прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 19.12.2003 року за №21-1 (надалі - І нструкція) розрахунок цієї ф інансової санкції здійснюєт ься на підставі даних картки особового рахунку платника. При застосуванні штрафів пр иймається одне рішення після сплати (погашення) у повному о бсязі недоїмки окремо за кож ний базовий звітний період н езалежно від кількості випад ків сплати за вказаний періо д.
Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону України "Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування" суми пені та штрафів підлягають сплат і страхувальником протягом д есяти робочих днів з дня одер жання відповідного рішення.
Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування є підставою для нарах ування пені та штрафних санк цій у відповідності до вищев казаних норм Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування" та Інструкції, а сплата нарах ованих сум пені та штрафних с анкцій є обов'язком відповід ача.
Доводи позивача про несвоє часну сплату відповідачем не доїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування, за пе ріоди, які зазначені у рішенн і за № 584 від 29.12.2009 року, підтверд жується розрахунком фінансо вих санкцій по особовому рах унку 32%, 4%, 42%, та особовому рахунк у 1-5% (а.с. 46-49).
Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості по сплаті страхових внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування, які виникли в наслідок несплати фінансови х санкцій та пені.
Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми нед оїмки на день розгляду справ и або ж спростували доводи по зивача, суду не подано.
В передбаченому законом п орядку рішення про застосува ння фінансових санкцій відпо відачем не оскаржувалось і н арахована сума такої санкції , у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.
Абзацом 8 частини 3 статті 106 "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" у р азі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіальн ого органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протяг ом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазн ачену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до ньог о фінансовою санкцією, включ еної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органо м Пенсійного фонду, або не оск аржив вимогу в судовому поря дку, а також у разі якщо страху вальник узгодив вимогу, але н е сплатив узгоджену суму нед оїмки протягом десяти робочи х днів після отримання узгод женої вимоги, відповідний ор ган Пенсійного фонду звертає ться в установленому законом порядку і подає вимогу про сп лату недоїмки до відповідног о підрозділу державної викон авчої служби. У зазначених ви падках орган Пенсійного фонд у також має право звернутися до суду чи господарського су ду з позовом про стягнення не доїмки.
Відповідно до пункту 2.2. Поло ження про головні управління Пенсійного фонду України в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі, затвердженого Поста новою правління Пенсійного ф онду України за № 11-2 від 27.06.2002 року, Управління відпо відно до покладених на них за вдань забезпечують додержан ня підприємствами, установам и, організаціями та громадян ами актів законодавства про пенсійне забезпечення; забез печення збирання та акумулюв ання страхових внесків, інши х коштів, що надходять до бюдж ету Фонду відповідно до зако нодавства; стягнення у перед баченому законодавством пор ядку своєчасно ненараховани х та/або несплачених сум стра хових внесків та інших плате жів.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача п ро стягнення з Спільного під приємства "Калуське автотран спортне підприємство" заборг ованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання, штрафних санкцій та пе ні в розмірі 1 262,11 грн. обґрунтов аними, а позовні вимоги таким , що підлягають до задоволенн я.
На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 160, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Стягнути з Спільного підп риємства "Калуське автотранс портне підприємство" Івано-Ф ранківської облспоживспілк и (ідентифікаційний код 01739182, 77300, Івано-Франківська область, м істо Калуш, вулиця Каракая, 26) н а користь управління Пенсійн ого фонду України в Калусько му районі Івано-Франківської області заборгованість по с платі страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування за б ерезень, квітень, травень, чер вень, грудень 2009 року, застосов аних фінансових санкцій та н арахованої пені рішенням за № 584 від 29.12.2009 року, в загальному р озмірі 1 262 (одна тисяча двісті ш істдесят дві) гривні 11 копійок .
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративно го судочинства України апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о в суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки вст ановлені статтею 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Суддя /підпи с/ О.В. Чуприна
Постанова в повному обс язі складена 03.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2010 |
Оприлюднено | 10.12.2010 |
Номер документу | 12719626 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні