Ухвала
від 12.05.2025 по справі 5026/1357/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

12 травня 2025 року м. Черкаси справа № 5026/1357/2012

Вх.суду № 4962/25 від 31.03.2025

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., розглянувши без повідомлення (виклику) учасників справи у м.Черкаси у приміщенні суду клопотання від 28.03.2025 №02-45/284

заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,

про витребування інформації у Державної податкової служби України

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Компанії "Муано Трейдінг Лімітед",

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Концерн Нафтаенерго",

про банкрутство юридичної особи

УСТАНОВИВ:

1. Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С., подано клопотання від 28.03.2025 №02-45/284 з вимогами:

витребувати у Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) належним чином завірені копії документів, а саме: 1) копії статуту та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів, поданих ТОВ "Варта-2003" (вул.Смілянська, буд. 122/1, м.Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 32583993) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів; 2) копії статуту та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів поданих ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" (вул.Смілянська, буд.78, м.Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 24411222) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів.

встановити термін для надання витребуваних документів та інформації і зобов`язати Державну податкову службу України направити витребувані документи та інформацію на адресу арбітражного керуючого Носань Н.С. - а/с №177, м.Черкаси, 18001.

2. Підставою подання клопотання вказано ст. 12, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.81 ГПК України.

3. Клопотання обґрунтовано тим,

що ТОВ "Концерн Нафтаенерго" є засновником ТОВ "Варта-2003" та ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси";

що вказані вище корпоративні права мають бути включені до ліквідаційної маси банкрута, оцінені та реалізовані у ліквідаційні процедурі;

що з метою отримання відповідних документів, 06.03.2025 ліквідатор банкрута направив на адресу Головного управління ДПС у Черкаській області запит за №02-45/145, у якому просив надати йому: 1) копії статуту та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів поданих ТОВ "Варта-2003" (вул.Смілянська, буд.122/1, м.Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 32583993) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів; 2) копії статуту та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів поданих ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" (вул.Смілянська, буд.78, м.Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 24411222) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів;

що Головне управління ДПС у Черкаській області листом від 21.02.2025 №6901/6/23-00-12-02-04 відмовило у наданні запитуваної інформації з огляду на її конфіденційність.

4. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.

5. Дослідивши наявні у справі докази суд установив наступні обставини.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань:

засновниками ТОВ "ВАРТА-2003" є: "Метон трейдінг" (м.Черкаси, вул.Сєдова,108, розмір частки засновника (учасника): 4 625,00 грн.; "Концерн Нафтаенерго" (Черкаська область, Смілянський район, с.Березняки, вул.Куценка,91, розмір частки засновника (учасника): 4 625,00 грн.; "Черкаська продовольча компанія" (м.Черкаси, вул.Смілянська,122/1, розмір частки засновника (учасника): 4 625,00 ГРН.; ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , розмір частки засновника (учасника): 4 625,00 грн.;

засновниками ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" є: ТОВ "Буртаг, ЛТД" (м.Черкаси, бульв.Шевченка,205, розмір частки засновника (учасника): 2 700,00 грн.; ТОВ "Концерн Нафтоенерго" (Черкаська область, Смілянський район, с.Березняки, вул.Куценка, 91, розмір частки засновника (учасника): 12 000,00 грн.; ТОВ "Черкаська продовольча компанія" (м.Черкаси, вул.Смілянська,122, кв.1, розмір частки засновника (учасника): 15 300,00 грн.

12.09.2012 ухвалою суду порушено провадження у справі про банкрутство боржника.

24.02.2021 постановою суду боржника визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.

28.11.2024 ухвалою суду ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Носань Н.С.

14.03.2025 ухвалою суду задоволено клопотання боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С., від 05.032025 №02-45/144: зобов`язано ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" надати ліквідатору ТОВ "Концерн Нафтаенерго", арбітражному керуючому Носань Н.С. наступну інформацію та документи: копії фінансової звітності ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" за 2021-2024 роки (баланс, звіт про фінансові результати); інформацію про майновий стан ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" станом на дату надання відповіді, із зазначення розміру залишку коштів на рахунках товариства; переліку основних засобів із значення первісної та залишкової вартості; переліку дебіторів та кредиторів із зазначенням розміру заборгованості, назви контрагентів, їх ідентифікаційних кодів, документів які підтверджують виникнення заборгованості та інше; інформацію про розподіл чистого прибутку ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" за 2021-2024 роки. Судове рішення не виконано.

27.03.2025 ухвалою суду задоволено клопотання боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С., від 05.03.2025 №02-45/145: зобов`язано ТОВ "ВАРТА-2003" надати ліквідатору ТОВ "Концерн Нафтаенерго", арбітражному керуючому Носань Н.С. наступну інформацію та документи: копії фінансової звітності ТОВ "ВАРТА - 2003" за 2021-2024 роки (баланс, звіт про фінансові результати); інформацію про майновий стан ТОВ "ВАРТА - 2003" станом на дату надання відповіді, із зазначення розміру залишку коштів на рахунках товариства; переліку основних засобів із значення первісної та залишкової вартості; переліку дебіторів та кредиторів із зазначенням розміру заборгованості, назви контрагентів, їх ідентифікаційних кодів, документів які підтверджують виникнення заборгованості та інше; інформацію про розподіл чистого прибутку ТОВ "ВАРТА - 2003" за 2021-2024 роки. Судове рішення не виконано.

06.03.2025 ліквідатор банкрута звернувся до Головного управління ДПС у Черкаській області із запитом за вих.№02-45/145, у якому просив надати: 1) копії статуту та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів, поданих ТОВ "Варта-2003" (ідентифікаційний код 32583993, юридична адреса: вул.Смілянська,буд.122/1, м.Черкаси,18008) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час, з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів; 2) копії статуту та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів, поданих ТОВ "Футброльний клуб "Черкаси" (ідетифікаційний код 24411222, юридична адреса: вул.Смілянська,буд.78, м.Черкаси, 18008) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час, з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів.

21.03.2025 Головне управління ДПС у Черкаській області листом за вих.№6901/6/23-00-12-02-04 у наданні запитуваної ліквідатором банкрута інформації відмовило з огляду на її конфіденційність, посилаючись на ту обставину, що арбітражний керуючий Носань Н.С. є ліквідатором ТОВ "Концерн "Нафтаенегрго", проте інформація, зазначена у запиті, стосується ТОВ "Варта-2003" та ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси", тобто містить конфіденційну інформацію стосовно інших осіб.

31.03.2025 за вх.№4962/25 до суду надійшло клопотання, що розглядається.

6.Норми закону, що підлягають застосуванню.

Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство (неплатоспроможність) у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства;

ч.4 ст.75. Обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом;

Відповідно до кодексу України з процедур банкрутства:

п.1, 5 ч.1 ст.12. Арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право: звертатися до суду у випадках, передбачених цим Кодексом; звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ, та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб;

ч.8 ст.12. Під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення;

ч.1-3 ст.12№. Запит арбітражного керуючого - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначених абзацом другим частини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією (...) Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, фізичні особи, яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати арбітражному керуючому відповідну інформацію, у тому числі таку, що становить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг або емітента електронних грошей, крім таємної та/або службової інформації та копій документів, у яких міститься таємна та/або службова інформація, копії документів (...) Задоволення запиту арбітражного керуючого може бути здійснено шляхом надання відповідної інформації, копій документів у формі електронного документа (...) Відмова в наданні інформації на запит арбітражного керуючого, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації тягнуть за собою відповідальність згідно із законом, крім випадків відмови в наданні таємної та/або службової інформації;

ч.1 ст.61. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (...) аналізує фінансовий стан банкрута (...); заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості (...); вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб (...)

Відповідно до Податкового кодексу України:

п.49.1. ст.49. Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків;

підп.41.1.1. п.41.1. Контролюючими органами є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;

п.41.3. Державні податкові інспекції є структурними підрозділами територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та діють на підставі положень про такі територіальні органи, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в межах функцій, визначених статтею 19і цього Кодексу;

п.49.2. ст.49. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (...);

п.137.4. ст.137. Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік (...)

Відповідно до положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227:

п.1. Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок);

п.13,14 п.4. ДПС відповідно до покладених на неї завдань: контролює своєчасність подання платниками податків (платниками єдиного внеску) передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску; застосовує до платників податків (платників єдиного внеску) передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення вимог податкового законодавства чи законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;

п.7. ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).

Згідно із Законом України "Про інформацію:

ст.1. (...) документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі (...) інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді (...);

ст.5. Кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів (...);

абз.2 ч.1 ст.11. Кожному забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законом;

ч.2 ст.20. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом;

ч.1,3 ст.21. Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.

Згідно із п.2 ч.1 ст.10 Закону України "Про доступ до публічної інформації" кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається.

Відповідно до постанови Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 №10 "Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації":

До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження, відомості про її майновий стан та інші персональні дані.

Відносини щодо внесення і розгляду адвокатського запиту врегульовано статтею 24 Закону України від 5 липня 2012 року № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Зокрема, цією статтею Закону детально регламентовано перелік адресатів, до яких може бути направлено адвокатський запит, вимоги до такого запиту, питання строків розгляду адвокатських запитів та порядку відшкодування витрат, а тому відповідні положення Закону № 2939-VІ не поширюються на відносини між адвокатом та розпорядником інформації.

Виходячи з положень частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації", частини другої статті 21 Закону України "Про інформацію" та статті 32 Конституції України конфіденційна інформація може поширюватись у таких випадках:

коли закон дозволяє певним суб`єктам отримувати та використовувати конфіденційну інформацію без згоди особи. У таких випадках суб`єкт діє на виконання установлених повноважень та для досягнення визначеної мети (наприклад, отримання конфіденційної інформації в ході оперативно-розшукової діяльності або в ході проведення досудового слідства) і поширення конфіденційної інформації обмежується положеннями закону;

коли розголошення конфіденційної інформації відповідає суспільному інтересу і право громадськості знати цю інформацію переважає шкоду, яку може бути завдано особі поширенням її конфіденційної інформації. Таке поширення здійснюється відповідно до статті 29 Закону України «Про інформацію» після застосування «трискладового тесту».

Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини (частина друга статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Ці положення узгоджуються з положеннями частини другої статті 32 Конституції України, відповідно до якої не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Умови, за яких можливо поширити конфіденційну інформацію, також передбачені частиною першою статті 29 Закону України "Про інформацію", відповідно до якої інформація з обмеженим доступом може бути поширена, якщо вона є суспільно необхідною, тобто є предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати цю інформацію переважає потенційну шкоду від її поширення.

Вбачається, що з урахуванням положень частини другої статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації" та частини другої статті 32 Конституції України суспільними інтересами (інтерес громадськості), у яких конфіденційна інформація може бути поширена, є лише інтереси національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Вимога частини першої статті 29 Закону України «Про інформацію» щодо встановлення переваги потенційної шкоди від поширення конфіденційної інформації над правом громадськості знати її відображає принцип пропорційності обмеження права, який є аспектом принципу верховенства права, передбаченого статтею 8 Конституції України і через призму якого досліджується правомірність будь-якого обмеження права, в тому числі права на отримання інформації.

Такий підхід також відповідає Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (статті 8) та практиці Європейського суду з прав людини, відповідно до яких втручання у право на приватність особи можливе, якщо воно ґрунтується на законі, переслідує легітимну мету та є необхідним у демократичному суспільстві.

Аналіз вказаних положень законів свідчить, що розпорядник повинен застосовувати "трискладовий тест" - вимоги, передбачені частиною другою статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації", - з урахуванням особливостей вищевказаних положень. Застосування «трискладового тесту» в такому разі повинно здійснюватись таким чином:

1) встановлення відповідності обмеження доступу до запитуваної конфіденційної інформації одному із захищених інтересів (у справах щодо надання конфіденційної інформації, як правило, такими інтересами є захист репутації або прав інших людей, запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно);

2) встановлення можливості завдання істотної шкоди цим інтересам;

3) порівняння цієї потенційної шкоди з правом громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту чи прав людини. Якщо ця шкода не переважає суспільний інтерес в доступі до інформації, то конфіденційна інформація може бути розголошена і доступ до неї не може бути обмежений.

Таким чином, відмова у наданні інформації є обґрунтованою у разі, якщо розпорядник в листі вказує, якому саме з інтересів загрожує розголошення запитуваної інформації, в чому полягає істотність шкоди цим інтересам від її розголошення, чому шкода від оприлюднення такої інформації переважає право громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту чи прав людини.

7. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

7.1. Державна податкова служба України та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення), отже володіє інформацією про подані суб`єктами декларування податкові декларації.

7.2. Виходячи з аналізу норм ст.1, 5, абз.2 ч.2 ст.11 та ч.2 ст.20 Закону України "Про інформацію", а також п.2 ч.1 ст.10 Закону України "Про доступ до публічної інформації", суд вважає, що кожна особа (в тому числі і юридична особа) має право на отримання інформації, яка стосується її особи. Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов`язків такої юридичної особи.

Будь-якому праву однієї сторони кореспондує обов`язок іншої сторони, тобто Головний сервісний центр МВС відповідно до ч.2 ст.12№ Кодексу України з процедур банкрутства зобов`язаний надати документи, копії, інформацію ліквідатору банкрута на його запити щодо боржника.

Однак ліквідатор банкрута має право запитувати лише ті документи, які створені банкрутом чи для банкрута, чи які створені іншими особами але встановлюють, змінюють або припиняють права і обов`язки банкрута, лише ту інформацію, яка є інформацією про банкрута.

Податкові декларації з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів, подані ТОВ "Варта-2003" та ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси", не є документами, створеними боржником, не містять інформацію боржника і не є інформацією про боржника.

7.2. Відносини щодо внесення і розгляду запиту арбітражного керуючого врегульовано статтями 12 і 12-1 Кодексу України з процедур банкрутства. Зокрема, цими статтями Кодексу детально регламентовано перелік адресатів, до яких може бути направлено адвокатський запит, вимоги до такого запиту, питання строків розгляду запитів та порядку відшкодування витрат, а тому відповідні положення Законів України "Про інформацію" та "Про доступ до публічної інформації" не поширюються на відносини між ліквідатором банкрута та розпорядником інформації (в тому числі й Головним сервісним центром МВС).

Згідно з вказаним нормами під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. На запит такого арбітражного керуючого орган державної влади зобов`язаний не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати копії документів і усю необхідну інформацію щодо боржника, в тому числі й конфіденційну, крім таємної та/або службової інформації та копій документів, у яких міститься таємна та/або службова інформація.

На виконання ч.8 ст.12 Кодексу України з процедур банкрутства центральним органом виконавчої влади, яким є ДПС України, не затверджено порядок доступу арбітражних керуючих (як посадових осіб у конкретній справі про банкрутство) до інформації з баз даних та реєстрів ДПС України. Отже ДПС України та Головне управління ДПС у Черкаській області як його структурний підрозділ зобов`язані застосовувати безпосередньо вищевказані положення законів.

7.3. Виходячи з вищевказаних положень законів

Податкові декларації з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів, подані ТОВ "Варта-2003" та ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси", дійсно не є створеними банкрутом чи для банкрута, дійсно не встановлюють, не змінюють та не припиняють права і обов`язки банкрута, однак вони стосуються прав і обов`язків банкрута, оскільки боржник є засновником вказаних юридичних осіб.

Статути цих юридичних осіб містять інформацію про боржника, встановлюють права і обов`язки банкрута, тому вони безпосередньо стосуються банкрута. Однак ДПС України та його філії не є органами державної реєстрації, не містять таких документів в оригіналі, тому можуть надаватись у вигляді інформації лише за наявності (як копії з наявної копії).

Враховуючи, що відповідно до ч.1 ст.61 Кодексу ліквідатор банкрута "вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб", з`ясування ним обставин щодо діяльності цих юридичних осіб (та у зв`язку з ненаданням відповідей на його запити цими особами, невиконання рішень суду щодо цих осіб), фактичної наявності у цих осіб майна, оцінки можливості виділення та включення частки у майні цих осіб до ліквідаційної маси - є прямим обов`язком ліквідатора банкрута.

7.4. Відмову Головного управління ДПС у Черкаській області від 21.03.2025 вих.№6901/6/23-00-12-02-04 у наданні запитуваної ліквідатором банкрута інформації з тих підстав, що ліквідатор ТОВ "Концерн "Нафтаенегрго" витребовує конфіденційну інформацію стосовно інших осіб (ТОВ "Варта-2003" та ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси"), за відсутності у запиті ліквідатора банкрута обґрунтувань необхідності застосування трискладового тесту, суд вважає правомірною.

7.5. Застосовуючи трискладовий тест суд приходить до висновку, що

1) у даному випадку обов`язок "розголосити інформацію" відповідно до ст.12-1 Кодексу України з процедур банкрутства про подану податкову звітність цими особами фактично випливає із права арбітражного керуючого знати цю інформацію для забезпечення виконання вимог ст.61 Кодексу. Захищений інтерес володільців (щоб ніхто не дізнався про обставини його фінансово-господарської діяльності) не відповідає обмеженню доступу на таку інформацію для арбітражного керуючого та кредиторів у справі про банкрутство;

2) можливість завдання істотної шкоди інтересам нинішнього цих юридичних осіб (а саме шкоди репутації і праву на майно) відсутня, оскільки у боржника наявне право знати цю інформацію;

3) порівняння цієї потенційної шкоди з правом громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту вказує на те, що шкода репутації і праву на майно не переважає суспільний інтерес в доступі певної інформації про цих осіб. Під громадськістю в даному випадку слід розуміти учасників справи про банкрутство, зокрема, кредиторів, які потенційно могли отримати задоволення своїх вимог за рахунок продажу автомобіля банкрута (якщо його продано незаконно, або може бути витребувано відповідно до закону від добросовісного набувача). Під національною безпекою і економічним добробутом у даному випадку слід розуміти обов`язок усіх осіб (зокрема, й цих юридичних осіб) дотриматися як вимог закону у правовідносинах із засновником, так і прав інших осіб на цю інформацію.

Тобто в даному випадку конфіденційна інформація може бути розголошена і доступ до неї для ліквідатора банкрута не може бути обмежений, у зв`язку з чим вимога підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С., від 28.03.2025 №02-45/284 задовольнити частково.

1.1. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) до 25.06.2025 надати ліквідатору Товариства з обмеженою відповідальністю "Концерн Нафтаенерго", арбітражному керуючому Носань Н.С. (а/с №177, м.Черкаси, 18001, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) належним чином завірені копії таких документів:

1) статуту (за наявності) та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів, поданих ТОВ "Варта-2003" (вул.Смілянська, буд. 122/1, м.Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 32583993) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів;

2) статуту (за наявності) та податкових декларацій з податку на прибуток, податку на додану вартість, інших податків і зборів поданих ТОВ "Футбольний клуб "Черкаси" (вул.Смілянська, буд.78, м.Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 24411222) до ДПС за період з 01.01.2021 по дату надання відповіді; в разі відсутності податкових декларацій зазначити час з якого це товариство припинило звітуватись до податкових органів.

У решті вимог відмовити.

Ухвала суду набрала законної сили 12.05.2025. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Направити це судове рішення ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (5).

С у д д я Хабазня Ю.А.

Я-7

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення12.05.2025
Оприлюднено13.05.2025
Номер документу127249347
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5026/1357/2012

Ухвала від 12.05.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 27.03.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 18.03.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 14.03.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 05.03.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 06.02.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 21.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 28.11.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 26.11.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні