У Х В А Л А
08 травня 2025 року м. Чернігівсправа № 927/1116/24 Господарський суд Чернігівської області у складі судді судді Фесюри М.В., при секретарі Ткачовій А.Ю., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з грошовими вимогами до боржника та Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради (вул. Ушинського, буд. 23, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44819434) з грошовими вимогами до боржника, у справі
За заявою кредитора: Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України",
код ЄДРПОУ 32008278, вул. Перемоги, 75, м. Житомир, 10011,
до боржника: Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України",
код ЄДРПОУ 32016315, вул. Київська, 17, м. Чернігів, 14005,
Учасники провадження у справі:
Розпорядник майна - арбітражний керуючий Брикса Андрій Олегович, свідоцтво №1499 від 15.07.2013, вул. Князя Острозького, 60/17, м. Тернопіль, 46006, код НОМЕР_2 , e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
Уповноважена особа засновника боржника - Акціонерне товариство "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", код ЄДРПОУ 31899285, вул. Антоновича, 51, м. Київ, 03150, mail@rou.org.ua,
Державний орган з питань банкрутства - Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції, код ЄДРПОУ 43316700, вул. Герасима Кондратьєва, 28, м. Суми, 40003, адреса для листування: проспект Миру, 43, к.214, м. Чернігів, 14005,
Орган, уповноважений управляти майном боржника - Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України, вул. Фізкультури, буд. 9, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 37641918,
Кредитор: Дочірнє підприємство "Київське обласне дорожнє управління" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", код ЄДРПОУ 33096517, вул. Світла, 3, м. Київ, 02121,
Кредитор: Головне управління ДПС у Чернігівській області, вул. Реміснича,11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44094124,
Кредитор: ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 , АДРЕСА_2 ,
Кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРА", вул. Госпітальна, буд. 12-Е, 3 поверх, кімната 16, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 25498917,
Кредитор: ОСОБА_3 , АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_4 ,
Кредитор: Акціонерне товариство "Чернігівобленерго", вул. Гонча, буд. 40, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 22815333,
про відкриття провадження у справі про банкрутство
за участю представників учасників:
Дікан О.М. - представник Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, Сиводід О.П. від АТ "Чернігівобленерго", Акуленко Л.В. - від КП "Теплокомуненерго".
У судовому засіданні відповідно до ч. 6 ст. 233 Господарського процесуального кодексу України оголошені вступна та резолютивна частини ухвали.
Обставини справи:
У провадженні Господарського суду Чернігівської області на стадії розпорядження перебуває справа про банкрутство Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" у порядку норм Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвалою суду від 18.12.24, серед іншого, відкрито провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32016315), введено процедуру розпорядження майном, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Бриксу Андрія Олеговича, призначено попереднє засідання.
18.12.24 на офіційному веб порталі судової влади України оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність за №74890.
За наслідками попереднього засідання 19.03.25 суд постановив ухвалу.
02.04.25 судом постановлено додаткову ухвалу, якою доповнено пункт 6 резолютивної частини ухвали Господарського суду Чернігівської області від 19.03.25 у справі №927/1116/24 двома підпунктами відповідного змісту.
Ухвалою суду від 02.04.25 постановлено визнати грошові вимоги Акціонерного товариства "Чернігівобленерго" (вул. Гонча, буд. 40, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 22815333) до боржника - Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32016315, вул. Київська, 17, м. Чернігів, 14005) у розмірі 130 913,22 грн, із включенням 124 857,22 грн - до четвертої черги (є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів) та 6056 грн судового збору - до першої черги задоволення вимог кредиторів.
15.04.25 до суду від ОСОБА_1 надійшла заява про визнання кредиторських вимог, в якій просить суд визнати грошові вимоги до боржника у розмірі 105 656 грн, в тому числі 67 909,06 грн заборгованості з заробітної плати та 37 746,94 грн середнього заробітку за весь час затримки виплати при звільненні. Кредитором за подання до Господарського суду Чернігівської області заяви про визнання кредиторських вимог до Боржника було сплачено судовий збір в розмірі 6146,80 грн.
Ухвалою від 15.04.25 заяву ОСОБА_1 про визнання кредиторських вимог прийнято до розгляду в судовому засіданні на 08.05.25 на 10:00.
23.04.25 до суду надійшла заява Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради, в якій просить суд визнати грошові вимоги до боржника у розмірі 522 812,94 грн. Кредитором за подання до Господарського суду Чернігівської області заяви про визнання кредиторських вимог до Боржника було сплачено судовий збір в розмірі 6056 грн.
Ухвалою від 28.04.25 заяву Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради про визнання кредиторських вимог прийнято до розгляду в судовому засіданні на 08.05.25 на 10:00.
Ухвали суду від 15.04.25 та 28.04.25 про призначення заяв ОСОБА_1 та Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради з грошовими вимогами до боржника були направлені учасникам у справі про банкрутство до їх електронних кабінетів в підсистемі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи "Електронний суд" та згідно довідок про доставку електронного листа, роздрукованих з комп`ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду", доставлено до електронних кабінетів заявників, боржника та розпорядника майна.
До початку судового засідання до суду надійшли:
-через систему "Електронний суд" 30.04.25 від розпорядника майна Брикси А.О. клопотання про долучення до матеріалів справи повідомлень про результати розгляду кредиторських вимог вих.№25-04/127 від 28.04.25 з доказами направлення на адресу ОСОБА_1 та вих.№25-04/128 від 28.04.25 з доказами направлення на адресу Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради;
-02.04.25 від розпорядника майна Брикси А.О. заява про проведення засідання, призначеного на 10.04.25 для розгляду заяви з кредиторськими вимогами АТ "Чернігівобленерго", за відсутності розпорядника майна;
-06.05.24 від заявника ОСОБА_1 клопотання про розгляд заяви останнього за його відсутності.
Зазначені клопотання з додатками залучено до матеріалів справи та прийнято до розгляду в судовому засіданні. Клопотання ОСОБА_1 про розляд справи за його відсутності судом задоволено.
Інших заяв та клопотань від учасників справи не надходило.
У судовому засіданні присутній представник Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради виклав зміст заяви з кредиторськими вимогами та просив визнати грошові вимоги з включенням до реєстру вимог кредиторів.
Від присутніх представників учасників справи заперечень щодо заявлених кредиторських вимог КП "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради та ОСОБА_1 не надійшло.
Відповідно до ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду.
Дослідивши заяву Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради про визнання кредитором боржника на суму 522 812,94 грн., яка надійшла до суду 23.04.25 (сформована в системі "Електронний суд" - 23.04.25), тобто з пропуском строку, визначеного ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, судом встановлено наступне.
Згідно змісту заяви, між 01.11.2023 Комунальне підприємство "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради (Теплопостачальна організація) та Дочірнє підприємство "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (споживач) було укладено договір № 2-0706 на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії (далі Договір), внаслідок неналежного виконання умов якого виникла заборгованість за спожиту теплову енергію у період з листопада 2023 року по грудень 2023 року, з січня по березень 2024 року, жовтня по грудень 2024 року у розмірі 515 086,64 та підтверджується рішенням Господарського суду Чернігівської області від 05.03.25 у справі №927/1116/24 (927/1032/24) про стягнення з Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32016315, вул. Київська, буд. 17, м. Чернігів, 14005) на користь Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 44819434, вул. Ушинського, 23, м. Чернігів, 14014) 515 086,64 грн боргу та 7726,30 грн судового збору, яке набрало законної сили 26.03.25.
На виконання вищевказаного рішення господарським судом Чернігівської області видано судовий наказ від 31.03.25 по справі №927/1116/24 (927/1032/24).
Відповідно до частини 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Згідно з повідомленням розпорядника майна заявлені вимоги КП "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради до Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" визнаються у повному обсязі, боржником у свою чергу не надано суду доказів її погашення.
З огляду на встановлені судом обставини, Комунальне підприємство "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради підлягає визнанню кредитором боржника на суму 522 812,94 грн. з віднесенням до четвертої черги задоволення вимог кредиторів. Також підлягають визнанню судові витрати кредитора зі сплати судового збору за подання заяви про визнання кредитором у розмірі 6 056,00 грн. з віднесенням до вимог першої черги.
Разом з тим, суд зазначає, що заява з вимогами до боржника Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради подана до суду 23.04.25, тобто з пропуском 30-тиденного строку.
Згідно ч. 45 Кодексу України з процедур банкрутства кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Отже, вимоги Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Із заявою також до суду звернувся ОСОБА_1 з кредиторськими вимогами до боржника у розмірі 105 656 грн, у тому числі 67 909,06 грн заборгованості з заробітної плати, 37 746,94 грн середнього заробітку за весь час затримки виплати при звільненні. Також за подання до Господарського суду Чернігівської області заяви про визнання кредиторських вимог до боржника, ОСОБА_1 було сплачено судовий збір в розмірі 6146,80 грн.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 перебував у трудових відносинах з ДП "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" та обіймав посаду водія автотранспортних засобів (26.12.24 року звільнено за угодою сторін згідно з наказом №86-К від 26.12.24), та відповідно до довідки від 24.03.25 №44, виданої філією "Чернігівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Чернігівський облавтодор" станом на 21.02.25 розмір нарахованої за період з грудня 2022 року по грудень 2024 року та невиплаченої заробітної плати при звільненні становить 67 909,06 грн. Також ОСОБА_1 розраховано та заявлено до визнання та включення до реєстру вимог кредиторів 37 746,94 грн середнього заробітку за весь час затримки виплати при звільненні, розрахованого за період з 27.12.24 по 14.04.25.
Згідно ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Статтею 94 КЗпП України передбачено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану роботу.
Так, згідно статті 3 Кодексу законів про працю України законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.
Економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання, а також з окремими громадянами у сфері державного і договірного регулювання оплати праці, визначено Законом України "Про оплату праці".
Відповідно до ч. 1 ст. 115 КЗпП України та ст. 24 Закону України "Про оплату праці", заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів.
За приписами ч.1 ст. 47 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов`язаний у день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст.116 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.
Як встановлено судом, Боржник по справі при звільненні ОСОБА_1 не здійснив виплату всіх сум, що належать йому від підприємства.
З урахуванням вищевикладеного, враховуючи погодження відповідача із фактичною сумою заборгованості по заробітній платі та наявністю відповідних доказів (довідка за вих. №44 від 24.03.25), суд вважає вимоги ОСОБА_1 про визнання та включення до реєстру вимог боржника заборгованості по заробітній платі обґрунтованими та такими, що підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредитора в сумі 67 909,06 грн.
Також за правилами статті 117 КЗпП України (в редакції Закону № 2352-IX від 01 липня 2022 року) у разі невиплати з вини роботодавця належних звільненому працівникові сум у строки, визначені статтею 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку, але не більш як за шість місяців. При наявності спору про розміри належних звільненому працівникові сум роботодавець повинен сплатити зазначене в цій статті відшкодування у разі, якщо спір вирішено на користь працівника. Якщо спір вирішено на користь працівника частково, розмір відшкодування за час затримки визначає орган, який виносить рішення по суті спору, але не більш як за період, встановлений частиною першою цієї статті.
Матеріалами справи підтверджується, що в день звільнення (26.12.24) заробітна плата повністю виплачена не була, а відтак Боржник зобов`язаний виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку, але не більш як за шість місяців, який на час ухвалення рішення позивачу не виплачений. Іншого суду не доведено.
Середній заробіток працівника, відповідно до статті 27 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР "Про оплату праці", визначається за правилами, передбаченими Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (далі - Порядок № 100).
Згідно абзацу 3 пункту 2 розділу II Порядку №100, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні два календарні місяці роботи, що передують місяцю, в якому відбувається подія, з якою пов`язана відповідна виплата.
Згідно з абзацами першим, третім пункту 3 розділу ІІІ Порядку №100 при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час; суміщення професій і посад; розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками; високі досягнення в праці (високу професійну майстерність); умови праці; інтенсивність праці; керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи та вислугу років тощо. Премії включаються в заробіток того місяця, на який вони припадають згідно з розрахунковою відомістю на заробітну плату. Премії, які виплачуються за квартал і більш тривалий проміжок часу, при обчисленні середньої заробітної плати за останні два календарні місяці, включаються в заробіток в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді. У разі коли число робочих днів у розрахунковому періоді відпрацьовано не повністю, премії, винагороди та інші заохочувальні виплати під час обчислення середньої заробітної плати за останні два календарні місяці враховуються пропорційно часу, відпрацьованому в розрахунковому періоді.
Усі виплати включаються в розрахунок середньої заробітної плати у тому розмірі, в якому вони нараховані, без виключення сум відрахування на податки, стягнення аліментів тощо за винятком відрахувань із заробітної плати осіб, засуджених за вироком суду до виправних робіт без позбавлення волі.
Згідно з Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100, середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов`язана відповідна виплата. Нарахування виплат, що обчислюється із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного заробітку на число робочих днів, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком.
Тобто, 489,90+490,46 = 980,44 грн. загальна сума заробітної плати за жовтень та листопад 2024 року.
Відповідно до абз. 1 п. 8 Порядку середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.
980,44:2(кількість робочих днів у жовтні та листопаді 2024 року) = 490,22 середньоденна заробітна плата.
Отже, розмір середнього заробітку за час затримки становить 490,22*77 (кількість робочих днів за час затримки) = 37746,94 грн.
Вимоги ОСОБА_1 розпорядником майна боржника у зазначеній частині визнані у повному обсязі, підтверджуються поданими документами.
Відповідно до вимог чинного законодавства вимоги із виплати заробітної плати підлягають включенню до І (першої) черги задоволення вимог кредиторів, а вимоги зі сплати середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні підлягають включенню до вимог IV (четвертої) черги задоволення вимог кредиторів, з огляду на наступне.
За змістом частини 1 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому у першу чергу задовольняються, зокрема вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі.
Згідно висновків Верховного Суду, викладених в постановах від 30.01.2019 у справі №910/4518/16, від 17.11.2021 у справі №910/21682/15(910/15986/20), від 08.08.2023 у справі №755/12623/19 стягнення з роботодавця (власника або уповноваженого ним органу підприємства, установи, організації) середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні (в разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, за весь час затримки по день фактичного розрахунку) за своєю правовою природою є спеціальним видом відповідальності роботодавця, який нараховується у розмірі середнього заробітку і спрямований на захист прав звільнених працівників щодо отримання ними в передбачений законом строк винагороди за виконану роботу (усіх виплат, на отримання яких працівники мають право згідно з умовами трудового договору і відповідно до державних гарантій).
Водночас структура заробітної плати визначена статтею 2 Закону України «Про оплату праці», за змістом якої заробітна плата складається з основної та додаткової заробітної плати, а також з інших заохочувальних та компенсаційних виплат.
Основна заробітна плата - це винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов`язки), яка встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців. Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці, яка включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій. Інші заохочувальні та компенсаційні виплати, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.
Крім того, на підставі статті 2 Закону України «Про оплату праці» структуру заробітної плати можна визначити, беручи до уваги положення Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2004 за №114/8713, розробленої відповідно до Закону України від 17.09.1992 №2614-XII «Про державну статистику» та Закону України «Про оплату праці» з урахуванням міжнародних рекомендацій у системі статистики оплати праці й стандартів Системи національних рахунків, що вбачається зі змісту преамбули цієї Інструкції.
Відповідно до пункту 1.3 Інструкції №114/8713 для оцінки розміру заробітної плати найманих працівників застосовується показник фонду оплати праці. До фонду оплати праці включаються нарахування найманим працівникам у грошовій та натуральній формі (оцінені в грошовому вираженні) за відпрацьований та невідпрацьований час, який підлягає оплаті, або за виконану роботу незалежно від джерела фінансування цих виплат. Фонд оплати праці складається з: фонду основної заробітної плати; фонду додаткової заробітної плати; інших заохочувальних та компенсаційних виплат. При цьому, інші виплати, що не належать до фонду оплати праці, встановлені в розділі 3 Інструкції №114/8713, згідно з пунктом 3.9 якого до них відносться суми, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні.
З наведених норм чинного законодавства вбачається, що середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні за своєю правовою природою не є основною чи додатковою заробітною платою, а також не є заохочувальною чи компенсаційною виплатою (зокрема, компенсацією працівникам втрати частини заробітної плати у зв`язку з порушенням термінів її виплати) у розумінні ст. 2 Закону України «Про оплату праці», тобто середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні не входить до структури заробітної плати.
Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги ОСОБА_1 в сумі 105 656 грн. є обґрунтованими вимогами, визнаними розпорядником, підтверджені матеріалами справи, підлягають визнанню та включенню 67 909,06 грн до 1 черги реєстру вимог кредиторів, та 37 746,94 грн до четвертої черги реєстру вимог кредиторів. Також підлягають визнанню судові витрати кредитора зі сплати судового збору за подання заяви про визнання кредитором у розмірі 6 056,00 грн. з віднесенням до вимог першої черги.
У той же час, оскільки ОСОБА_1 заявлено вимоги після завершення строку, встановленого Кодексом України з процедур банкрутства, цей кредитор є конкурсним, однак не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Судом також встановлено, що ОСОБА_1 при зверненні з заявою, з урахуванням заявленої вимоги про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні, було сплачено судовий збір у розмірі 6146,80 грн., тобто у більшому розмірі, ніж це передбачено Законом України «Про судовий збір» (згідно з п.п. 10, п.2 ч.4 цього Закону становить 6056 грн).
Враховуючи викладене, надлишково сплачений судовий збір у розмірі 90,80 грн підлягає поверненню заявнику на підставі п.1 ч.1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" за реквізитами, зазначеними ОСОБА_1 у додатку до заяви (ПІБ отримувача: ОСОБА_1 , IBAN/рахунок НОМЕР_5 , ІПН НОМЕР_1 , Банк АТ «Ощадбанк» (Чернігівська філія)).
Керуючись ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 216, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Заяву Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради (вул. Ушинського, буд. 23, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44819434) з грошовими вимогами до боржника - задовольнити.
2.Визнати грошові вимоги Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Чернігівської міської ради (вул. Ушинського, буд. 23, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44819434) до боржника - Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32016315, вул. Київська, 17, м. Чернігів, 14005) у розмірі 528 868,94 грн, із включенням: 522 812,94 грн - до четвертої черги (є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів) та 6056 грн судового збору - до першої черги задоволення вимог кредиторів.
3.Заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з грошовими вимогами до боржника - задовольнити.
4.Визнати грошові вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до боржника - Дочірнього підприємства "Чернігівський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32016315, вул. Київська, 17, м. Чернігів, 14005) у розмірі 111 712,00 грн, із включенням: 67 909,06 грн - до першої черги, 37 746,94 грн - четвертої черги задоволення вимог кредиторів (є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів) та 6056 грн судового збору - до першої черги задоволення вимог кредиторів.
5.Повернути ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з Державного бюджету надлишково сплачений судовий збір у розмірі 90 грн 80 коп, сплачений на підставі фіскального чеку №dPqlmoFnCyg від 15.04.25.
Дану ухвалу для виконання частини пункту 8 передати Відділу правової роботи та узагальнення судової практики Господарського суду Чернігівської області.
6.Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали складений та підписаний 12.05.25.
Суддя М.В. Фесюра
Веб адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.
Документи по справі можуть бути направлені на адресу суду: пр-т Миру, 20, м. Чернігів, 14000, та на електронну адресу Господарського суду Чернігівської області: Е-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua; тел. канцелярії (099)420-54-50.
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2025 |
Оприлюднено | 14.05.2025 |
Номер документу | 127249463 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Фесюра М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні