Герб України

Ухвала від 12.05.2025 по справі 560/12353/22

Чемеровецький районний суд хмельницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 560/12353/22

УХВАЛА

12 травня 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

розглянувши в письмовому провадженні звіт Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 31.01.2023 у задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії відмовлено.

12.10.2023 постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду по справі 560/12353/22 задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_1 та скасовано рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року. Прийняти нову Постанову, якою позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації щодо виплати ОСОБА_1 грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування у розмірі 508 грн.Зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову компенсацію замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування виходячи із розрахунку середньої вартості путівки на 1 добу - 508 грн, з урахуванням проведених виплат.

07.04.2025 від ОСОБА_1 до суду надійшла заява, в якій просить:

1. Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду в адміністративній справі №560/12353/22.

2. Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації надати звіт про виконання рішення суду від 31.01.2023 року по справі №560/12353/22 (в редакції постанови суду від 12.10.2023 року по справі №560/12353/22).

В обґрунтування заяви зазначено, що Управлінням праці та соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації 19.10.2022 року не було виконано встановленого порядку і розміру виплати грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування, затвердженого постановою КМУ від 07.02.2007 року №150 у ковідний період та період дії воєнного стану з вини органу виконавчої влади. Заявниця вважає, що її черговість для пріорітетності має бути встановлена станом на 19.10.2022 року.

Ухвалою від 10.04.2025 суд задовольнив заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 31.01.2023 в адміністративній справі №560/12353/22. Зобов`язати Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації протягом 30 днів з дня отримання цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 31.01.2023 у справі №560/12352/22.

08.05.2025 від Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації надійшов звіт про виконання Постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі 560/12353/22 від 12.10.2023 року.

У поданому звіті представник відповідача вказує, що відповідно до п. 7 Порядку 902, черговість виконання рішень визначається боржником за датою їх надходження до боржника, в межах однієї дати - за датою набрання рішенням законної сили, якщо рішення, які виконуються за датою набрання ними законної сили, прийнято стосовно декількох позивачів, - за прізвищами в алфавітному порядку. При надходженні коштів, відповідно до потреби, постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі 560/12353/22 від 12.10.2023 року буде виконана.

Від заявника, ОСОБА_1 , до суду надійшло клопотання, в якому проти прийняття звіту Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації заперечує. Наполягає на тому, що відповідач умисно ухиляється від виконання рішення. Просить розгляду звіту проводити в судовому засіданні за її участю та державного виконавця.

За приписами частини першої статті 382-2 КАС України суд розглядає звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення протягом десяти днів з дня його надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторін - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду питання, не перешкоджає судовому розгляду.

Дослідивши поданий суб`єктом владних повноважень звіт про виконання рішення суду та додані до нього докази, суд вважає за доцільне розглянути його в порядку письмового провадження.

Розглянувши звіт про виконання судового рішення, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття звіту про виконання рішення суду з огляду на наступне.

Статтею 129-1 Конституції України проголошено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Частиною другою статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 №1402-VIII визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Положеннями статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно зі статтею 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

За приписами частин першої, другої статті 381-1 КАС України судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснює суд, який розглянув справу як суд першої інстанції. Суд може здійснювати судовий контроль за виконанням судового рішення у порядку, встановленому статтями 287, 382-382-3 і 383 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою статті 382 КАС України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

В адміністративних справах з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту та пільг за письмовою заявою заявника суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати звіт про виконання судового рішення.

Відповідно до частин другої, третьої статті 382-1 КАС України за наслідками розгляду заяви суд постановляє ухвалу про її задоволення або відмову у задоволенні та зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Встановлений судом строк для подання звіту про виконання судового рішення має бути достатнім для його підготовки. Достатнім є строк, який становить не менше десяти календарних днів з дня отримання суб`єктом владних повноважень відповідної ухвали та не перевищує трьох місяців.

Звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити:

1) найменування суду першої інстанції, до якого подається звіт;

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) особи, яка подає звіт, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку та електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету;

3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб);

4) номер справи, в межах якої ухвалено відповідне судове рішення;

5) відомості про виконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, строк, порядок та спосіб його виконання;

6) у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення;

7) перелік документів та інших матеріалів, що додаються до звіту та підтверджують обставини, зазначені у ньому.

До звіту додаються:

1) довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо звіт поданий представником і такі документи раніше не подавалися;

2) докази направлення копій звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу (частини друга, третя статті 382-2 КАС України).

Згідно із частиною першою статті 382-3 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.

Відповідно до частини другої статті 382-3 КАС України суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення.

Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу.

Частинами третьою-четвертою статті 382-3 КАС України передбачено, що у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення. Половина суми штрафу стягується на користь заявника, інша половина - до Державного бюджету України.

Відповідно до частин десятої-одинадцятої статті 382-3 КАС України у разі неподання звіту у строк, встановлений судом, або у разі подання звіту з порушенням такого строку та за відсутності поважних причин, які унеможливили його вчасне подання, суд встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу, а також накладає штраф на керівника такого суб`єкта владних повноважень.

Якщо суд прийняв звіт про виконання судового рішення, але суб`єктом владних повноважень відповідне судове рішення виконано не в повному обсязі, суд одночасно встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу.

Наведені процесуальні норми мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення.

Ознайомившись зі змістом звіту та доданих до нього доказів, суд встановив, що черговість виконання Постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі 560/12353/22 від 12.10.2023 року визначено відповідно до пріоритетності спрямування коштів, визначеної п.5 Порядку 902. Станом на 01.05.2025 року Постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі 560/12353/22 перебуває у черзі відповідно до Порядку 902, за номером 326. Про черговість виконання рішення суду управлінням неодноразово повідомлено державного виконавця та ОСОБА_1 .

Кошторисними призначеннями на 2024 рік по КПКВ 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду» було затверджено по КЕКВ 2730 656423,44 гривень, які виплачено за пріоритетністю напрямків, відповідно до підпункту 2 пункту 5 Порядку 902.

Станом на 01.05.2025 року потреба в коштах на виконання рішень судів, що перебувають в управління складає 4 889 215,20 грн. Кошторисними призначеннями на 2025 рік по КПКВ 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду» затверджено по КЕКВ 2730 - 195946 гривень, виплата яких проводиться за пріоритетністю напрямків, відповідно до підпункту 2 пункту 5 Порядку 902.

Управлінням щомісячно подається до Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної військової адміністрації інформація про потребу в бюджетних коштах для забезпечення грошових зобов`язань, які виникли на підставі рішень суду на користь стягувачів за КПКВ 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду», відповідно до Порядку 902.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що відповідачем вживаються залежні від нього заходи для повного виконання рішення суду.

Водночас невиконання відповідачем рішення суду в повному обсязі у цій справі спричинене об`єктивними причинами, а належних доказів, які б свідчили про намір суб`єкта владних повноважень ухилитися від виконання судового рішення не здобуто.

Суд зважає на те, що основним призначенням стадії виконання судового рішення є фактичне втілення судових присуджень у матеріальні блага, яких особа була протиправно позбавлена до отримання судового захисту.

У свою чергу, прийняття судом рішення про накладення на керівника суб`єкта владних повноважень штрафу у даному випадку не вплине на виконання судового рішення, ухваленого на користь позивача, та, відповідно, не відновить його право на отримання присуджених бюджетних коштів.

Тому, з урахуванням наведених приписів КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття звіту Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації про виконання Постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі 560/12353/22 від 12.10.2023 року.

Керуючись статтями 248, 254, 382-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації від 08.05.2025 про виконання Постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі 560/12353/22 від 12.10.2023 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудЧемеровецький районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.05.2025
Оприлюднено15.05.2025
Номер документу127304217
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —560/12353/22

Ухвала від 18.06.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 12.05.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 10.04.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Постанова від 12.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні