Харківський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяХарківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2025 р. № 320/8707/20
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ольги Горшкової, розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС в м.Києві з питань зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 від 02.06.2020; № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 від 01.06.2020; № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 від 19.06.2020;
- визнати протиправними та скасувати рішення за результатами розглядів скарг щодо рішень про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН при Державній податковій службі України № 27949/43446627/2, № 27946/43446627/2, № 27920/43446627/2 від 23.06.2020; № 28273/43446627/2, № 28281/43446627/2, № 28257/43446627/2, № 28354/43446627/2 від 24.06.2020; № 30720/43446627/2, № 30756/43446627/2 від 01.07.2020;
- зобов`язати зареєструвати ПН №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020; №81 від 27.04.2020; № 83, №84 від 27.04.2020; №94, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020 датою їх фактичного надання для реєстрації в ЄРПН.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації податкових накладних №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020, № 83, №84 від 27.04.2020, №94, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, на думку позивача, є протиправними, прийнятими без врахування наданих позивачем пояснень та додаткових документів, а тому підлягають скасуванню, а відновленням порушених прав є зобов`язання Державну податкову службу України здійснити реєстрацію не прийнятих податкових накладних.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.02.2021 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі за вказаним позовом.
На виконання Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідаці Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 справу №320/8707/20 передано на розгляд до Харківського окружного адміністративного суду, згідно з актом приймання-передачі від 31.01.2025.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2025 прийнято до провадження судді Ольги Горшкової та призначеної її розгляд за правилами спрощеного провадження.
Представник відповідача, Головного управління ДПС у м. Києві, надав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог та зазначив, що відповідачі діяли в межах повноважень, на підставі та у спосіб, визначений чинним законодавством, прийнявши рішення про зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 від 02.06.2020; № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 від 01.06.2020; № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 від 19.06.2020. З огляду на вищезазначене, та не надання позивачем необхідних первинних документів на підтвердження господарських операцій, комісією Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування правомірно прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020, № 83, №84 від 27.04.2020, №94, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020.
Представник відповідача, Державної податкової служби України, правом на подання відзиву на позов не скористався. Про розгляд справи Харківським окружним адміністративним судом повідомлявся належним чином, шляхом направлення ухвали про прийняття до провадження через систему «Електронний суд», що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
У період з 19.03.2025 по 16.04.2025 суддя Ольга Горшкова перебувала на лікарняному, з 17.04.2025 по 02.05.2025 - у відпустці, відтак розгляд справи відбувається в перші робочі дні.
Суд, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Юридична особа Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ", код ЄДРПОУ 43446627, зареєстровано 13.01.2020.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій Товариство з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" має наступні види діяльності за КВЕД: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 24.33 Холодне штампування та гнуття.
Фактичне місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ": Україна, 03179, м. Київ, вул. Ескаваторна, 24, що підтверджується договором про співробітництво № 17/04/ПЧ/19, який укладено 24.12.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Консалтингова компанія "Бізнес-Проект" позивачу надається право тимчасового спільного користування частиною приміщення, що розташоване за адресою: 03179, м. Київ, вул. Ескаваторна, 24, починаючи з 3 серпня 2020 року, для розміщення секретарських співробітників, вакантні посади яких залишились внаслідок обмежувальних заходів, що пов`язані із запобіганням поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та щодо яких є наміри заповнення.
Крім того, ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ», орендує нежитлове приміщення офіс за адресою: 03062, м. Київ, вул. Ескаваторна, 24 починаючи з 7 серпня 2020 року, відповідно до договору оренди №50/08-20 від 07 серпня 2020 року.
Судом встановлено, що між фірмою SYNERGY TRADING AND MARKETING PTE LTD та ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ» укладений контракт №INT979 від 21.02.2020, за яким ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ» придбано сталь оцинковану (код УКТЗЕД 7210708000). У підтвердження поставки товару позивачем надано первинні документи, а саме: інвойс №INT 1979, товарно-транспортну накладну №ТТН-1120 від 24.04.2020 на партію товару вагою 40300 кг, платіжне доручення №38 від 26.05.2020.
Для організації та здійснення подальшого виготовлення та транспортування експедиційного товару ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ» був укладений договір про надання транспортно-експедиторських послуг №06/01/20 від 10.04.2020 з ТОВ «МІРІАД ЛОГІСТІКС», відповідно до умов якого організовано доставку вантажу з морського порту м. Чорноморськ, оформлення вантажної митної декларації, розвантаження, зважування, прийом та складування товару, що підтверджується актами №1 від 15.04.2020, №2 від 17.04.2020, актом №1 приймання-передачі продукції (послуг) від 23.04.2020.
За завданням ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ» відповідно до договору про виготовлення продукції з давальницької сировини №1/20 від 15.04.2020, який укладено позивачем з Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), сталь оцинкована (код УКТЗЕД 7210708000), яка була придбана у фірми «SYNERGY TRADING AND MARKETING PTE LTD», в частині, що визначена специфікаціями №3 від 15.04.2020, №4 від 15.04.2020, №5 від 27.04.2020, №9 від 30.04.2020 до договору №1/20 від 15.04.2020, в результати її переробки, була перероблена в Профнастил ПК-20 оц. (код за УКТЗЕД 7216), Профнастил ПК-35 оц. (код за УКТЗЕД 7216), Спецпланку оц. (код за УКТЗЕД 7326), Лист оц. (код за УКТЗЕД 7326), Профнастил ПС-8 оц. RAL (код УКТЗЕД 7216), Профнастил ПК-20 оц. RAL (код за УКТЗЕД 7216), Спецпланку оц. RAL (код за УКТЗЕД 7326), Профнастил ПС-20 оц. RAL (код за УКТЗЕД 7216), Профнастил Н-45 J оц. RAL (код УКТЗЕД 7216), Профнастил ПК-35 оц. RAL (код за УКТЗЕД 7216), Профнастил ПК-10 оц. RAL (код УКТЗЕД 7216), Сталь оцинковану з полімерним покриттям у рулонах 0,37Ч1250 мм ZN60 RAL 5005 (код за УКТЗЕД 7210708000), Сталь оцинковану з полімерним покриттям у рулонах 0,37Ч1250 мм ZN60 RAL 6005 (код за УКТЗЕД 7210708000), які ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ» згідно договорів поставки 10042020.15 від 10.04.2020, 100420/13 від 10.04.2020, 100420/38 від 10.04.2020, 300420/1 від 30.04.2020, 06042020/11 від 06.04.2020, 06042020/1 від 06.04.2020, 10042020.18 від 10.04.2020, 10042020.23 від 10.04.2020 було куплено або укладені між ТОВ «ЗАВОД ПРОФІЛЮВАННЯ «МЕТАЛПРОФІЛЬ» та ТОВ «БУДМОНТАЖ-УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 41057734), ТОВ «БУДАГРОТРАНС» (код ЄДРПОУ 42781184), ТОВ «УКРМОНТАЖЛЮКС» (код ЄДРПОУ 33147770), ТОВ «БІЗНЕС ГРАНД Україна» (код ЄДРПОУ 38497507), ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ), ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНО-МЕТАЛУРГІЙНА КОЛЕГІЯ» (код ЄДРПОУ 41069603), ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «РУЖИН-МОЛОКО» (код ЄДРПОУ 31826107), ТОВ «ЗАВОД СТІНОВИХ ТА ПОКРІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ МП» (код ЄДРПОУ 37095831) відповідно на накладних №35 від 22.04.2020, №65 від 24.04.2020, №84 від 27.04.2020, №80 від 27.04.2020, №82 від 27.04.2020, №107 від 29.04.2020, №140 від 04.05.2020, №324 від 18.05.2020, рахунків №147 від 22.04.2020, №157 від 21.04.2020, №229 від 23.04.2020, №320 від 27.04.2020, №246 від 24.04.2020, №406 від 28.04.2020, №250 від 24.04.2020, №427 від 29.04.2020, №2914 від 22.05.2020 продано ТОВ «БУДМОНТАЖ-Україна», ТОВ «БУДАГРОТРАНС», ТОВ «УКРМОНТАЖЛЮКС», ТОВ «БІЗНЕС ГРАНД УКРАЇНА», ФОП ОСОБА_2 , ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНО-МЕТАЛУРГІЙНА КОЛЕГІЯ», ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «РУЖИН-МОЛОКО», ТОВ «ЗАВОД СТІНОВИХ ТА ПОКРІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ МП».
Повна оплата вартості товару підтверджується платіжними дорученнями №144 від 22.04.2020, №652 від 23.04.2020, №345 від 27.04.2020, №8813 від 27.04.2020, №3822 від 03.06.2020, №775 від 28.04.2020, №1440 від 28.04.2020, №663 від 30.04.2020, №123295 від 26.05.2020.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
На виконання вищенаведених норм податкового законодавства, позивачем складено та виписано податкові накладні №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020, №83 від 27.04.2020, №84 від 27.04.2020, №94 від 28.04.2020, №96 від 28.04.2020, №125 від 30.04.2020, №172 від 18.05.2020 та направлено їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.
Однак, 14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №45 від 22.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7216, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №53 від 23.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7216, 7326, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №81 від 27.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7216, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №83 від 27.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7326, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №84 від 27.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7216, 7326, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №94 від 28.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7326, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №96 від 28.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7216, 7326, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
14.05.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №125 від 30.04.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7216, 7326, відсутній в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
12.06.2020 реєстрація вищезазначеної податкової накладної №172 від 18.05.2020 відповідно до пункту п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. Платник податку, яким подано накладну для реєстрації відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.
Зважаючи на це позивачем, 25.05.2020, 26.05.2020, 15.06.2020 та 17.06.2020 позивачем були складені та подані до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (даті - Реєстр) регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 204) (далі - Порядок № 1246, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пунктів 12-15 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування:
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року):
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами:
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податків протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Таким чином, суд приходить до висновку, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування повинно містити чітку підставу для зупинення реєстрації податкової накладної.
Проте, контролюючим органом взагалі не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Отже, на думку суду, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про зупинення реєстрації податкових накладних.
01.06.2020 головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
02.06.2020 головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також, 19.06.2020 головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020; №81 від 27.04.2020; № 83, №84 від 27.04.2020; №94, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020, позивач подав до Державної податкової служби України скарги, проте рішеннями за результатами розглядів скарг щодо рішень про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН при Державній податковій службі України № 27949/43446627/2, № 27946/43446627/2, № 27920/43446627/2 від 23.06.2020; № 28273/43446627/2, № 28281/43446627/2, № 28257/43446627/2, № 28354/43446627/2 від 24.06.2020; № 30720/43446627/2, № 30756/43446627/2 від 01.07.2020 скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДПС в м.Києві з питань зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 від 02.06.2020; № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 від 01.06.2020; № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 від 19.06.2020 без змін.
Суд зазначає, що 11 грудня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", якою, зокрема, затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 1 Порядку №1165, цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів. Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1). показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з приписами пункту 6 Порядку №1165 комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції: первинні документи щодо постачання/придбання товарі в/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні: розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків: документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством: інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному, кабінеті \ день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають та датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку №1165 установлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (пункти 8. 9 Порядку № 1165).
Пунктами 10-11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, у додатку №3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, а саме:
- відсутність товару/послуг зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (даті - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (даті - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товар)/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг та операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1.5 р. та обсягом постачання відповідного товару/послуги. зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС;
- відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення;
- відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунок) коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу;
- складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги. зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги. що на постійній основі постачається (надається);
- перевищення суми компенсації вартості товару/послу чи зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 року зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги;
- складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.
Згідно квитанцій від 14.05.2020 та 12.06.2020 контролюючий орган посилається на п. 1 та 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, зазначених у Додатку №3 Порядку №1165, з посиланням на коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг.
Разом з тим, вищезазначені квитанції не містять інформації про те, які саме документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок № 520) перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивача не вказано конкретного переліку документів, яких було б достатньо для прийняття рішення про їх реєстрацію.
З урахуванням наведеного зазначає, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний, в розумінні суб`єкта владних повноважень, пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22 липня 2019 року в справі №815/2985/18 (адміністративне провадження №К/9901/14651/19).
Будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Такий висновок суд узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18).
Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Європейським судом з прав людини у пункті 36 рішення по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97 від 01 липня 2003 року, яке відповідно до частини першої статті 17 Закону № 3477 підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України", Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку, прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинні бути зазначені об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Крім того, суд звертає увагу, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо реальності вченених правочинів із ТОВ «СІТІТРАНС», ТОВ «БУДМОНТАЖ-УКРАЇНА», ТОВ «БУДАГРОТРАНС», ТОВ «УКРМОНТАЖЛЮКС», ТОВ «БІЗНЕС ГРАНД УКРАЇНА», ФОП ОСОБА_2 , ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНО-МЕТАЛУРГІЙНА КОЛЕГІЯ», ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «РУЖИН-МОЛОКО», ТОВ «ЗАВОД СТІНОВИХ ТА ПОКРІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ МП», на підставі яких виписано спірні податкові накладні.
На підтвердження своїх пояснень Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ"разом з поясненнями надані відповідні документи, зокрема: договори поставки 10042020.15 від 10.04.2020, 100420/13 від 10.04.2020, 100420/38 від 10.04.2020, 300420/1 від 30.04.2020, 06042020/11 від 06.04.2020, 06042020/1 від 06.04.2020, 10042020.18 від 10.04.2020, 10042020.23 від 10.04.2020; рахунки №147 від 22.04.2020, №157 від 21.04.2020, №229 від 23.04.2020, №320 від 27.04.2020, №246 від 24.04.2020, №406 від 28.04.2020, №250 від 24.04.2020, №427 від 29.04.2020, №2914 від 22.05.2020; податкові накладні №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020, №83 від 27.04.2020, №84 від 27.04.2020, №94 від 28.04.2020, №96 від 28.04.2020, №125 від 30.04.2020, №172 від 18.05.2020; платіжні доручення №144 від 22.04.2020, №652 від 23.04.2020, №345 від 27.04.2020, №8813 від 27.04.2020, №3822 від 03.06.2020, №775 від 28.04.2020, №1440 від 28.04.2020, №663 від 30.04.2020, №123295 від 26.05.2020; накладні №35 від 22.04.2020, №65 від 24.04.2020, №84 від 27.04.2020, №80 від 27.04.2020, №82 від 27.04.2020, №107 від 29.04.2020, №140 від 04.05.2020, №324 від 18.05.2020.
Крім того, у позивача наявні ресурси для зберігання ТМЦ, що підтверджується договором оренди №50/08-20 від 07 серпня 2020 року, договором про співробітництво № 17/04/ПЧ/19 від 24.12.2019.
У зв`язку з вищевикладеним, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 від 02.06.2020; № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 від 01.06.2020; № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 від 19.06.2020 є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020; № 83 від 27.04.2020, №84 від 27.04.2020, №94 від 28.04.2020, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020, суд зазначає наступне.
У відповідності до пунктів 201.1 та 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Однак наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Так, пунктами 19, 20 Порядку №1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування:
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення):
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація якої попередньо була зупинена, є повноваженням ДФС України.
Таким чином, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, після набрання чинності розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р здійснюється ДПС України.
Відповідно частини третьої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішено, суд приходить до висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020; № 83 від 27.04.2020, №84 від 27.04.2020, №94 від 28.04.2020, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ".
Щодо позовної вимоги в частині визнання протиправними та скасування рішень за результатами розглядів скарг щодо рішень про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН при Державній податковій службі України № 27949/43446627/2, № 27946/43446627/2, № 27920/43446627/2 від 23.06.2020; № 28273/43446627/2, № 28281/43446627/2, № 28257/43446627/2, № 28354/43446627/2 від 24.06.2020; № 30720/43446627/2, № 30756/43446627/2 від 01.07.2020 суд зазначає, що саме по собі це рішення не порушує прав позивача.
Звернення позивача до ДПС України зі скаргою на рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в м.Києві з питань зупинення реєстрації ПН/РК у Єдиному реєстрі податкових накладних № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 від 02.06.2020, № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 від 01.06.2020, № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 від 19.06.2020 є способом досудового врегулювання спору. А тому, відмова в задоволенні такої скарги мала наслідком звернення позивачем до суду з даним позовом.
Суд вважає, що задоволення позовних вимог в частині скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання відповідача зареєструвати спірну податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, в повній мірі відновлює та захищає порушені права позивача. Тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень відповідача, прийнятих за результатами розгляду скарг, задоволенню не підлягають.
За приписами статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на те, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності вчинених ним дій, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства.
Судом апеляційної інстанції щодо всіх справ, підсудних окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, та переданих на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України відповідно до цього Закону, є Шостий апеляційний адміністративний суд (абзац 6 пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-IX (в редакції Закону №3863-IX від 16.07.2024).
Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-258, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" (код ЄДРПОУ 43446627, 03179, м. Київ, вул. Ескаваторна, 24) до Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасувати рішення, зобов`язати вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС в м.Києві з питань зупинення реєстрації ПН/РК у Єдиному реєстрі податкових накладних № 1603714/43446627, № 1603712/43446627, № 1603715/43446627, № 1603711/43446627 від 02.06.2020, № 1599413/43446627, 1599421/43446627, № 1599423/43446627 від 01.06.2020, № 1656329/43446627, № 1656328/43446627 від 19.06.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №45 від 22.04.2020, №53 від 23.04.2020, №81 від 27.04.2020, № 83 від 27.04.2020, №84 від 27.04.2020, №94 від 28.04.2020, № 96 від 28.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 172 від 18.05.2020.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ 44116011, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" (код ЄДРПОУ 43446627, 03179, м. Київ, вул. Ескаваторна, 24) сплачений судовий збір в сумі 12612,00 грн (дванадцять тисяч шістсот дванадцять гривень 00 копійок).
Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод профілювання "МЕТАЛПРОФІЛЬ" (код ЄДРПОУ 43446627, 03179, м. Київ, вул. Ескаваторна, 24) сплачений судовий збір в сумі 12612,00 грн (дванадцять тисяч шістсот дванадцять гривень 00 копійок).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Ольга ГОРШКОВА
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2025 |
Оприлюднено | 23.05.2025 |
Номер документу | 127514988 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні