ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10
E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
УХВАЛА
про закриття провадження у справі
20 травня 2025 року Справа № 903/36/25 Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г., за участю секретаря судового засідання Мачульської Л.В.,
прокурора відділу Волинської обласної прокуратури Рішка А.В.,
представника відповідача 2: Пичохи С.О.,
представника відповідача 3: Кушнікової К.М.,
розглянувши матеріали справи
за позовом Керівника Ковельської окружної прокуратури Волинської області в інтересах держави
до відповідачів: 1) Ковельської районної державної (військової) адміністрації;
2) Луківської селищної ради;
3) Головного управління Держгеокадастру у Волинській області;
4) Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРІХОЛ"
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області
про витребування у власність держави земельної ділянки
встановив: керівник Ковельської окружної прокуратури Волинської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави до Ковельської районної державної (військової) адміністрації, Луківської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та ТОВ "АГРІХОЛ", в якому просить:
- залучити до участі у справі на стороні позивача як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області;
- визнати незаконним та скасувати розпорядження Турійської районної державної (військової) адміністрації від 21.08.2013 №246 в частині надання дозволу на проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах Турійського району щодо земельної ділянки з кадастровим номером: 0725582900:09:002:1284, площею 22, 1539 га;
- визнати незаконним та скасувати розпорядження Ковельської районної державної (військової) адміністрації від 10.12.2013 №376 в частині затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Турійського району щодо земельної ділянки з кадастровим номером: 0725582900:09:002:1284, площею 22, 1539;
- визнати незаконним та скасувати п. 17 додатку до акту приймання-передачі від 27.09.2018, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області №3-1035/15-18-СГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність;
- визнати незаконним та скасувати п. 42 рішення Луківської селищної ради від 17.10.2018 №36/8 Про прийняття у комунальну власність Луківської селищної ради державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га.;
- визнати недійсним договір оренди земельної ділянки кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га від 10.11.2020, укладений між Луківською селищною радою Ковельського району та ТОВ АГРІХОЛ;
- усунути перешкоди державі в особі Ковельської районної державної (військової) адміністрації у здійснення права користування та розпорядження землями водного фонду, шляхом скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га в Державному земельному кадастрі;
- усунути перешкоди державі в особі Ковельської районної державної (військової) адміністрації у користуванні та розпорядженні землями водного фонду, шляхом скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
- усунути перешкоди державі в особі Ковельської районної державної (військової) адміністрації у користуванні та розпорядженні землями водного фонду, шляхом скасування державної реєстрації права оренди ТОВ АГРІХОЛ на земельну ділянку з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Також, просив стягнути з відповідачів 19379грн. 20коп. витрат по сплаті судового збору.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що Ковельською окружною прокуратурою при виконанні повноважень, визначених статтею 131-1 Конституції України та статтею 23 Закону України Про прокуратуру, встановлено порушення інтересів держави під час використання земель державної форми власності, зокрема земель водного фонду.
Опрацюванням відомостей розміщених у Публічній кадастровій карті України та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення встановлено, що у комунальній власності Луківської селищної ради перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га, категорія земель землі сільськогосподарського призначення (склад угідь пасовища).
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 27.09.2018 №3-1035/15-18-СГ та Акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 27.09.2018 спірна земельна ділянка передана у комунальну власність Луківської селищної ради (п. 17 додатку до акту приймання-передачі від 27.09.2018). Рішенням Луківської селищної ради від 17.10.2018 №36/8 Про прийняття у комунальну власність Луківської селищної ради з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення вказану земельну ділянку прийнято у комунальну власність (номер 42 додатку до вказаного рішення).
На підставі вищевказаного наказу та рішень Луківської селищної ради від 19.09.2018 №35/12 та від 17.10.2018 №36/8 вказана земельна ділянка 26.11.2018 зареєстрована за Луківською селищною радою на праві комунальної власності (запис про речове право 29165333).
Таким чином, з 26.11.2018 земельна ділянка з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га перебуває у комунальній власності.
10.11.2020 на підставі протоколу земельних торгів від 10.11.2020, між Луківською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АГРІХОЛ укладено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га.
Згідно умов вказаного договору оренди земельна ділянка надана в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном на 7 років (до 10.11.2027).
Разом з тим, встановлено, що частина земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 належить до земель водного фонду та повинна перебувати у державній власності.
Передача землі у комунальну власність призвела до вилучення частини земельної ділянки водного фонду, зміни категорії землі на землі сільськогосподарського призначення та, з урахуванням розміщення на ній об`єкта водного господарства інженерної інфраструктури міжгосподарської меліоративної системи державної власності - магістрального каналу та гідротехнічної споруди, незаконного вибуття частини земельної ділянки із державної власності в комунальну, а також неправомірного передачу земельної ділянки в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Ухвалою суду від 10.01.2025 відкрито провадження у справі та постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено 05.02.2025. Залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області
27.01.2025 представник відповідача 3 - Головного управління Держгеокадастру у Волинській області надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву (вх. №01-87/162/25), в якому заперечив проти позову та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог прокурора у повному обсязі.
27.01.2025 представник відповідача 3 надіслав на адресу суду клопотання (вх.№01-87/165/25), в якому просив суд застосувати строки позовної давності до позовних вимог керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави.
30.01.2025 відповідач 1- Ковельська районна державна (військова) адміністрація надіслала на адресу суду заяву (вх.№01-87/231/25), в якій просила суд закрити провадження по справі в частині позовних вимог, заявлених до Ковельської районної військової (державної) адміністрації.
31.01.2025 від керівника Ковельської окружної прокуратури Волинської області надійшла заява про забезпечення позову (вх.№01-87/246/25).
Ухвалою суду від 03.02.2025 задоволено заяву керівника Ковельської окружної прокуратури Волинської області про забезпечення позову.
03.02.2025 Керівник Ковельської окружної прокуратури Волинської області надіслав на адресу суду відповідь на відзив відповідача 3 (вх.№01-87/295/25), в якій не погодився з доводами Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, викладеними у відзиві та просив суд відхилити їх з підстав їх необґрунтованості.
03.02.2025 Керівник Ковельської окружної прокуратури Волинської області також надіслав на адресу суду відзив (заперечення на клопотання відповідача 3 про застосування строків позовної давності) (вх.№01-87/296/24), в якому просив відмовити у задоволенні заяви (клопотання) Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про застосування строків позовної давності у зв`язку з його необґрунтованістю.
Крім цього, 03.02.2025 Керівник Ковельської окружної прокуратури Волинської області надіслав на адресу суду відзив (на клопотання відповідача про залишення без розгляду) (вх.№01-87/298/25), в якому зазначив, що у даній справі наявні підстави для представництва інтересів держави саме прокурором, оскільки інший суб`єкт владних повноважень, який згідно вимог чинного законодавства міг би захистити інтереси держави відсутній.
У вказаному відзиві прокурор просив суд відмовити у задоволенні заяви (клопотання) Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про залишення позовної заяви керівника Ковельської окружної прокуратури без розгляду.
Ухвалою суду від 05.02.2025 відкладено підготовче засідання на 18.02.2025.
10.02.2025 на адресу суду від Волинської обласної прокуратури надійшло клопотання (вх.№01-87/396/25) про закриття провадження у справі, в якій прокурор зазначив, що після відкриття судом провадження у справі Ковельською районною військовою адміністрацією прийнято розпорядження від 28.01.2025 № 23 "Про внесення змін до розпоряджень голови Турійської районної державної адміністрації від 21.08.2013 № 246 та від 10.12.2013 № 276", яким виключено спірну земельну ділянку із переліку площ, щодо яких надано дозвіл на проведення інвентаризації (розпорядження Турійської районної державної адміністрації від 21.08.2013 № 246) та затверджено матеріали інвентаризації. (розпорядження Турійської районної державної адміністрації від 10.12.2013 № 376).
Наведене свідчить про те, що відповідачем-1 у добровільному порядку після звернення прокурором з позовом до суду усунуто виявлені порушення, шляхом внесення відповідних змін до оспорюваних розпоряджень, що вказує на відсутність предмета спору в частині позовних вимог за пунктами 3 та 4 прохальної частини позовної заяви, які були звернуті до Ковельської районної військової адміністрації.
У вказаному клопотанні Волинська обласна прокуратура просить суд:
- закрити провадження у справі № 903/36/25 в частині позовних вимог за пунктами 3 та 4 прохальної частини позовної заяви, які були звернуті до Ковельської районної військової адміністрації;
- повернути Волинській обласній прокуратурі 4844грн. 80 грн. судового збору, сплаченого за відповідними позовними вимогами щодо яких подано клопотання про закриття провадження у справі.
12.02.2025 відповідач 3 - Головне управління Держгеокадастру у Волинській області надіслав на адресу суду заперечення (вх. №01-87/162/25), в якому не погодився з доводами прокурора зазначеними у відповіді на відзив та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
12.02.2025 Луківська селищна рада (відповідач 2) надіслала на адресу суду клопотання (вх.№01-87/467/25) про скасування заходів забезпечення позову.
Ухвалою суду від 18.02.2025 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті 11.03.2025.
У судовому засіданні 11.03.2025, що відбулося за участю прокурора відділу Волинської обласної прокуратури Рішка А.В. та представника відповідача Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Кушнікової К.М., судом оголошено перерву до 20.03.2025.
20.03.2025 на адресу суду від Луківської селищної ради надійшло клопотання від 20.03.2025 про долучення доказів, в якому остання просила долучити до матеріалів справи №903/36/25 копію технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); переглянути питання про скасування заходів забезпечення позову застосовані відповідно до ухвали про забезпечення позову від 03.02.2025 р № 903/36/25.
20.03.2025 від представника відповідача 4 - ТОВ Агріхол надійшло пояснення по справі.
Також 20.03.2025 Волинська обласна прокуратура подала до суду заперечення на пояснення відповідача 4, в якому просила відхилити доводи відповідача 4 ТОВ Агріхол, викладені у письмових поясненнях по справі №903/36/25.
Ухвалою суду від 24.03.2025 призначено розгляд справи по суті 02 квітня 2025 року.
28.03.2025 на адресу суду від Луківської селищної ради надійшло клопотання в якому відповідач-2 просив суд повернутись зі стадії розгляду по суті справи №903/36/25 до стадії підготовчого провадження у вказаній справі; визнати поважними причини неподання Луківською селищною радою у строк, встановлений ст. 80 ГПК України доказів по справі №903/36/25.
01.04.2025 Волинська обласна прокуратура надіслала суду заперечення на клопотання відповідача-2, в якому просила: відмовити у задоволенні клопотання відповідача 2 Луківської селищної ради про повернення справи № 903/36/25 до стадії підготовчого провадження; залишити без розгляду клопотання відповідача 2 Луківської селищної ради про долучення до справи № 903/36/25 письмових доказів технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки 0725582900:09:002:1284 в натурі від 14.03.2025; відмовити у задоволенні клопотання відповідача 2 - Луківської селищної ради про скасування заходів забезпечення позову, застосованих відповідно до ухвали Господарського суду Волинської області про забезпечення позову від 03.02.2025 у справі № 903/36/25.
Ухвалою суду від 02.04.2025 клопотання Луківської селищної ради від 20.03.2025 про скасування заходів забезпечення позову у справі №903/36/25 задоволено. Скасовано заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду Волинської області від 03 лютого 2025 року у справі №903/36/25.
Ухвалою суду від 02.04.2025 задоволено клопотання Луківської селищної ради про повернення зі стадії розгляду справи по суті до стадії підготовчого провадження. Постановлено повернутися до стадії підготовчого провадження та призначити підготовче засідання 15.04.2025.
Ухвалою суду від 08.04.2025 задоволено клопотання представника Луківської селищної ради про участь у судовому засіданні 15.04.2025 о 12год. 00хв. у справі №903/36/25 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.
11.04.2025 представник відповідача 2- Луківської селищної ради надіслав на адресу суду клопотання (вх.№01-87/1510/25) про долучення до матеріалів справи копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку к.н.0725582900:09:002:1284 від 08.04.2025р. та копію Рішення Луківської селищної ради від №53/7.2 від 11.04.2025р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)".
14.04.2025 представник відповідача 2- Луківської селищної ради також надіслав на адресу суду заяву (вх.№01-87/1535/25), в якій зазначив, що 11.04.2025 Луківською селищною радою було долучено до матеріалів справи копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку к.н.0725582900:09:002:1284 від 08.04.2025 та копію Рішення Луківської селищної ради №53/7.2 від 11.04.2025 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)", що являється підтвердженням того, що відповідач самостійно усунув порушення, які були підставою для звернення позивача до суду.
У вказаній заяві представник відповідача 2 просив суд закрити провадження у справі №903/36/25 у зв`язку з відсутністю предмета спору.
15.04.2025 у підготовчому засіданні прокурор заперечив щодо закриття провадження у справі на даному етапі, оскільки відповідачем 2 не усунуто у повній мірі порушення, які були підставою позову.
Представник Луківської селищної ради зазначив, що селищною радою здійснюються заходи для мирного врегулювання спору.
15.04.2025 у підготовчому засіданні за згодою учасників справи оголошено перерву до 20.05.2025.
19.05.2025 представник Луківської селищної ради надіслав на адресу суду клопотання (вх.№01-87/2174/25) про долучення до матеріалів справи №903/36/25 копії додаткової угоди між Луківською селищною радою і ТОВ "АГРІХОЛ" від 24.04.2025р., копії витягу з Державного реєстру речових прав від 16.05.2025р., копії листа від Регіонального офісу водних ресурсів у Волинській обл. від 17.04.2025р. №351/04/02-25 щодо погодження меж земельної ділянки з к.н. 0725582900:09:002:1284.
19.05.2025 Ковельська окружна прокуратура Волинської області надіслала на адресу суду заяву (вх.№01-87/2168/25), в якій зазначила, що під час судового розгляду справи № 903/36/25 Великою Палатою Верховного Суду прийнято постанову від 22.01.2025 у справі № 446/478/19 (оприлюднено в ЄДРСР 12.03.2025), у якій викладено наступні правові висновки: "У разі, якщо на земельну ділянку, що перебуває в постійному користуванні АТ «Укрзалізниця», частково накладається земельна ділянка, надана у власність фізичної особи, належним способом захисту права АТ «Укрзалізниця» є витребування тільки тієї частини земельної ділянки, що накладається на смугу відведення залізниці".
У ході судового розгляду справи № 903/36/25 виникли обставини (прийняття Великою Палатою Верховного Суду постанови від 22.01.2025 у справі № 446/478/19), які зумовлюють зміну прокурором предмету позову, зокрема шляхом заміни одних позовних вимог іншими.
Під час розгляду справи № 903/36/25 відповідачем Луківською селищною радою до суду надано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 в натурі від 14.03.2025, відповідно до якої площа накладки спірної земельної ділянки на землі водного фонду становить 2,0904 га.
За цих обставин належним способом захисту порушених інтересів держави у справі № 903/36/25 буде вимога про витребування частини земельної ділянки площею 2,0904 га, яка накладається на землі водного фонду.
У вказаній заяві Ковельська окружна прокуратура Волинської області просить суд:
- прийняти та задоволити заяву про зміну предмету позову (позовних вимог) у справі № 903/36/25;
- позовні вимоги у справі № 903/36/25 вважати викладеними у наступній редакції:
- витребувати у власність держави в особі Ковельської районної державної(військової) адміністрації з незаконного володіння Луківської селищної ради Ковельського району Волинської області частину земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284, площею 2,0904 га, яка накладається на землі водного фонду.
Згідно частини 2 статті 14 ГПК України, учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.
Відповідно до ч. 3 ст. 46 ГПК України до закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви. У справі, що розглядається за правилами спрощеного позовного провадження, зміна предмета або підстав позову допускається не пізніше ніж за п`ять днів до початку першого судового засідання у справі.
Позов - це вимога позивача до відповідача, спрямована через суд, про захист порушеного або оспорюваного суб`єктивного права та охоронюваного законом інтересу, яке здійснюється у визначеній законом процесуальній формі.
Предметом позову є матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої він просить ухвалити судове рішення та яка кореспондується зі способами захисту права, визначеними, зокрема, ст. 16 Цивільного кодексу України, ст. 20 Господарського кодексу України. Предмет позову повинен мати правовий характер і випливати з певних матеріально-правових відносин.
Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.
Правові підстави позову - це зазначена у позовній заяві нормативно-правова кваліфікація обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Тобто, зміна предмету позову означає зміну матеріальної вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається, оскільки у разі одночасної зміни предмета і підстав позову фактично виникає нова матеріально-правова вимога позивача, яка обґрунтовується іншими обставинами, що за своєю суттю є новим позовом. Не вважаються зміною підстав позову доповнення його новими обставинами при збереженні в ньому первісних обставин та зміна посилання на норми матеріального чи процесуального права.
Необхідність у зміні предмета позову може виникати тоді, коли початкові вимоги позивача не будуть забезпечувати чи не повною мірою забезпечать позивачу захист його порушених прав та інтересів. Зміна предмета позову можлива, зокрема, у такі способи: 1) заміна одних позовних вимог іншими; 2) доповнення позовних вимог новими; 3) вилучення деяких із позовних вимог; 4) пред`явлення цих вимог іншому відповідачу в межах спірних правовідносин.
Доповнення позовних вимог новими відбувається шляхом зміни предмета позову.
Заяву позивача про зміну предмета або підстав позову можна вважати новим позовом у разі, якщо в ній зазначена самостійна матеріально-правова вимога (або вимоги) та одночасно на її обґрунтування наведені інші обставини (фактичні підстави), які не були визначені позивачем первісною підставою позову та які у своїй сукупності дають особі право на звернення до суду з позовними вимогами.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.05.2023 у справі №916/1029/22, від 20.02.2024 у справі №922/3960/23.
Судом встановлено, що підстави позову та правове обґрунтування позовних вимог залишились незмінними.
Суд вважає, що заява прокуратури про зміну предмета позову відповідає вимогам чинного процесуального законодавства, а тому приймає її до розгляду як таку, що відповідає вимогам ч.3 ст. 46 ГПК України.
19.05.2025 Ковельська окружна прокуратура Волинської області також надіслала на адресу суду заяву (вх.№01-87/2169/25), в якій зазначила, що під час розгляду справи №903/36/25 Відповідачем Луківською селищною радою до суду надано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 в натурі від 14.03.2025, відповідно до якої площа накладки спірної земельної ділянки на землі водного фонду становить 2,0904 га.
Відповідні відомості про зменшення площі спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 на 2,0904 га внесено до Державного земельного кадастру та до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Окрім того, відомості про зменшення площі земельної ділянки внесено до договору оренди землі від 10.11.2020, укладеного між Луківською селищною радою Ковельського району та ТОВ «АГРІХОЛ».
За цих обставин під час розгляду справи № 903/36/25 відповідачем Луківською селищною радою самостійно усунуто порушення, зокрема розроблено та затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 в натурі від 14.03.2025, відповідно до якої площу спірної земельної ділянки зменшено на 2,0904 га, тобто на ту площу, яка накладалась на землі водного фонду, на яких знаходиться магістральний канал та гідротехнічна споруда.
Наведене свідчить про те, що у справі № 903/36/25 сторонами у добровільному порядку після звернення прокурором з позовом до суду врегульовано спірні питання. Таким чином, між сторонами на даний час відсутній предмет спору, а тому провадження у даній справі підлягає закриттю на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України.
У вказаному клопотанні Ковельська окружна прокуратура Волинської області просить суд закрити провадження у справі № 903/36/25 у зв`язку із відсутністю предмету спору та повернути Волинській обласній прокуратурі 19379,2 грн судового збору, сплаченого за подання позовної заяви у справі № 903/36/25.
20.05.2025 у підготовчому засіданні прокурор підтримав подану заяву про закриття провадження у справі та повернення судового збору.
Представники відповідачів не заперечили щодо задоволення вказаної заяви про закриття провадження у справі.
Статтею 231 Господарського процесуального кодексу України (далі - Кодекс) визначено перелік підстав для закриття судом провадження у справі. Зокрема, згідно вимог п. 2 ч. 1 ст. 231 Кодексу, господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Закриття провадження є формою закінчення розгляду судом справи без прийняття рішення, у зв`язку з виявленням після відкриття провадження у справі обставин, з якими закон пов`язує неможливість судового розгляду справи. Господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема, у випадку припинення існування предмета спору, якщо між сторонами по справі у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань. Відсутність предмета спору означає відсутність спірного матеріального правовідношення між сторонами.
Із врахуванням наведеного, між сторонами на даний час відсутній предмет спору, оскільки Луківською селищною радою самостійно усунуто порушення, зокрема розроблено та затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 в натурі від 14.03.2025, відповідно до якої площу спірної земельної ділянки зменшено на 2,0904 га, тобто на ту площу, яка накладалась на землі водного фонду, на яких знаходиться магістральний канал та гідротехнічна споруда.
Відповідні відомості про зменшення площі спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 на 2,0904 га внесено до Державного земельного кадастру та до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відомості про зменшення площі земельної ділянки внесено до договору оренди землі від 10.11.2020, укладеного між Луківською селищною радою Ковельського району та ТОВ «АГРІХОЛ».
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі, в зв`язку з відсутністю предмета спору.
Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст.231 ГПК України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.
У клопотанні про закриття провадження у справі прокурор просить повернути сплачений Волинською обласною прокуратурою судовий збір в сумі 19379грн 20коп.
Відповідно до ст.1 ЗУ "Про судовий збір", судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Згідно ч.2 ст.123 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір», сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
Судом встановлено, що за подачу позовної заяви Волинською обласною прокуратурою понесено судові витрати, а саме сплачено судовий збір у розмірі 19379грн 20коп., що у свою чергу підтверджується платіжною інструкцією № 3055 від 25.12.2024, яка міститься у матеріалах справи.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про повернення Волинській обласній прокуратурі з Державного бюджету України 19379грн 20коп. судового збору, сплаченого при поданні позову.
Керуючись ст.ст. 129, 185, 231, 233, 234 ГПК України, господарський суд
у х в а л и в :
1. Заяву Ковельської окружної прокуратури від 19.05.2025 про закриття провадження у справі задовольнити.
2. Закрити провадження у справі №903/36/25.
3. Повернути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області (43021, Волинська обл, м.Луцьк, вул.Стрілецька, 4а, код ЄДРПОУ 38009371) Волинській обласній прокуратурі (43025, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, код ЄДРПОУ 02909915) 19379грн 20коп судового збору, сплаченого згідно платіжної інструкції №3055 (внутрішній номер 394702769) від 25.12.2024 на суму 19379грн 20коп.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст. 255 ГПК України в строк та порядку, встановленому ст. ст. 256, 257 ГПК України.
Ухвала набрала законної сили 20.05.2025.
Повний текст ухвали складено 23.05.2025.
Суддя О. Г. Слободян
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2025 |
Оприлюднено | 26.05.2025 |
Номер документу | 127570087 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них щодо припинення права користування земельною ділянкою, з них щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні