КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 травня 2025 року справа №320/55926/24
Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СБПМ» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «СБПМ» (далі позивач, ТОВ «СБПМ») з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач, ГУ ДПС у м. Києві) про визнання протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 1100070413 від 01.10.2024р., винесене Головним управлінням ДПС у м. Києві, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «СБПМ» (ідентифікаційний код: 36424641) застосовано штраф у сумі 903 035 грн. 25 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та наявність правових підстав для його скасування, оскільки ним не допущено жодних порушень строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, щодо яких відповідачем винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2025 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач подано відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що у межах спірних правовідносин він діяв відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені у відзиві, а тому відсутні підстави для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечував, просив відмовити у задоволенні позову.
Суд за згодою сторін перейшов до розгляду справи по суті в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами і доказами.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ТОВ «СБПМ» є юридичною особою, яка зареєстрована 25.03.2009 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код 36424641.
Основний вид діяльності (КВЕД) 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами.
На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, у порядку пп.76.3 статті 76, статті 102 Податкового кодексу України, ГУ ДПС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «СБПМ» (код 36424641), за результатами якої складено акт від 21.08.2024 №98158/ж5/26-15-04-13-03/36424641.
Вказаною перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 (для накладних, складених до 16.01.2023) та пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX (для накладних, складених починаючи з 16.01.2023 на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано), п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, а саме:
розрахунок коригування №63 від 27.06.2023, зареєстрований 20.07.2023, кількість днів затримки - 2, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №80 від 30.06.2023, зареєстрований 27.07.2023, кількість днів затримки - 9, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №68 від 28.06.2023, зареєстрований 17.07.2024, кількість днів затримки - 365, розмір штрафу - 15%;
розрахунок коригування №70 від 29.06.2023, зареєстрований 17.07.2024, кількість днів затримки - 365, розмір штрафу - 15%;
розрахунок коригування №79 від 30.06.2023, зареєстрований 18.07.2024, кількість днів затримки - 366, розмір штрафу - 25%;
розрахунок коригування №171 від 30.08.2023, зареєстрований 18.12.2023, кількість днів затримки - 91, розмір штрафу - 15%;
розрахунок коригування №256 від 27.05.2024, зареєстрований 02.07.2024, кількість днів затримки - 14, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №110 від 26.01.2024, зареєстрований 31.07.2024, кількість днів затримки - 164, розмір штрафу - 15%;
розрахунок коригування №271 від 09.07.2024, зареєстрований 14.08.2024, кількість днів затримки - 9, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №133 від 19.07.2024, зареєстрований 09.08.2024, кількість днів затримки - 4, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №84 від 31.05.2024, зареєстрований 18.06.2024, кількість днів затримки - 1, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №297 від 22.03.2024, зареєстрований 17.04.2024, кількість днів затримки - 9, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №143 від 12.04.2024, зареєстрований 03.05.2024, кількість днів затримки - 4, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №85 від 11.04.2024, зареєстрований 02.05.2024, кількість днів затримки - 4, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №86 від 12.04.2024, зареєстрований 02.05.2024, кількість днів затримки - 3, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №87 від 13.04.2024, зареєстрований 02.05.2024, кількість днів затримки - 2, розмір штрафу - 2%;
розрахунок коригування №88 від 14.04.2024, зареєстрований 02.05.2024, кількість днів затримки - 1, розмір штрафу - 2%.
Відповідальність платника податків передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 та пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Не погоджуючись з вказаними висновками, ТОВ «СБПМ» подано заперечення на акт перевірки, за результатами розгляду яких листом ГУ ДПС у м. Києві від 14.10.2024 №37373/Ж12/26-15-04-13-08 повідомлено про залишення без розгляду заперечення, оскільки подані з порушенням термінів, встановлених ПК України.
На підставі акта перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 1100070413 від 01.10.2024, яким застосовано штраф у сумі 903 035,25 грн.
Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі ПК України).
Згідно з п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (п.201.1 ст.201 ПК України).
Пунктом 192.1 статті 192 ПК України визначено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Відповідно до абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця,-до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця,-до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача-платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику,-протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну порушення передбачена п.120 1.1 ст. 120.1 ПК України, згідно якого порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
-10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
-20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
-30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
-40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
-50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набув чинності 08.02.2023, підрозділ 2 розділу ХХ ПК України доповнено п.89 та п.90, якими змінено строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування та розмір штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.
Приписами п.89 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України встановлено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Положеннями п.90 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відтак, встановлені п.89 підрозділом 2 Розділу ХХ ПК України строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до податкових накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Закону №2876-ІХ 08.02.2023, тобто з датою складання, починаючи з 16.01.2023, так як граничний строк для їх реєстрації - до 18.02.2023 (для податкових накладних з датою складання до 15.01.2023, граничний строк для реєстрації - до 05.02.2023).
Так само штрафи в розмірах, встановлених п.90 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України, застосовуються за порушення строків, передбачених саме п.89 цього підрозділу, тобто строків, встановлених для податкових накладних з датою складання, починаючи з 16.01.2023.
Водночас, порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону України від 12.01.2023 №2876-ІХ, тобто з датою складання до 15.01.2023 включно, тягне за собою нарахування штрафних санкцій у розмірах, встановлених п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України.
Законодавцем не вказано окремо конкретної календарної дати, з якої пункти 89, 90 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України у редакції Закону №2876-ІХ підлягають застосуванню та вказаний Закон не містить прямої вказівки про надання зворотної дії в часі.
Відтак, за загальним правилом положення пункту 89, 90 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України у редакції Закону №2876-ІХ підлягають застосуванню до тих правовідносин, котрі виникають у часі після набрання законної сили нормами Закону №2876-ІХ (тобто після 08.02.2023).
Отже, до 08.02.2023 граничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН визначались пунктом 201.10 статті 201 ПК України, а з 08.02.2023 граничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН визначаються пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України у редакції Закону №2876-ІХ.
Згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Відтак, за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН, визначених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, підлягає застосуванню штраф у порядку пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, а за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН, визначених пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України у редакції Закону №2876-ІХ, підлягає застосуванню штраф у порядку пункту 90 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України у редакції Закону №2876-ІХ.
Таким чином, визначальним для застосування штрафних санкцій є встановлення дотримання чи недотримання отримувачем (покупцем) строків реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, які були складені його постачальниками (продавцями) та які стосувалися зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг.
При цьому, за змістом абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України та пункту 89 підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПК України, відлік указаних строків починається з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем/покупцем.
Тобто, позивач до 08.02.2023 зобов`язаний був виконати свій обов`язок щодо реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних протягом 15 календарних днів, а з 08.02.2023 протягом 18 календарних днів, з дня отримання від постачальника цих розрахунків коригування до податкових накладних.
При цьому, реєстрація розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН може бути здійснена тільки після реєстрації в ЄРПН податкових накладних.
Як вбачається з матеріалів справи, розрахунок коригування від 30.06.2023 № 80, який складений до податкової накладної від 01.06.2023 № 2, зареєстровано - 27.07.2023 після розблокування вказаної податкової накладної за рішенням Комісії від 25.07.2023 № 9238620/41656155, тобто без порушення термінів реєстрації.
Розрахунок коригування від 30.08.2023 № 171, який складений до податкової накладної від 07.03.2023 № 18, зареєстровано - 18.12.2023 після розблокування вказаної податкової накладної за рішенням Комісії від 18.12.2023 № 10181777/41656155, тобто без порушення термінів реєстрації.
Дотримання позивачем термінів реєстрації вказаних розрахунків коригування підтверджено також листом ГУ ДПС у м. Києві від 22.04.2024 № 7011/І/26-15-04-13-08.
Щодо реєстрації розрахунку коригування від 27.06.2023 № 63, судом встановлено, що за договором поставки № 0703/23-1/МД від 07.03.2023 та специфікацією № 63 від 23.05.2023 між ТОВ «СБПМ» та ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 41656155) позивач, як покупець добрива азотно-фосфорно калійного NPK 8-19-29-4(S) (далі Товар) на підставі рахунку № 212 від 22.05.2023 сплатив передоплату постачальнику 01.06.2023 в сумі 30 597 000,00 грн, у тому числі ПДВ - 5 159 500,00 грн.
На цю подію ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» виписало та відправило на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну від 01.06.2023 № 1 на загальну суму 30 957 000,00 грн, у тому числі ПДВ - 5 159 500,00 грн, реєстрація якої була зупинена 05.07.2023, реєстраційні номер документа: № 9161249891 та зареєстрована за рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9220054/41656155 від 20.07.2023.
У зв`язку із затримкою товару в дорозі 26.06.2023 між ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» та ТОВ «СБПМ» укладено додаткову угоду до договору № 0703/23-1/МД від 07.03.2023 про зміну строків постачання Товару.
ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» повернуло отримані авансові платежі на поточний рахунок ТОВ «СБПМ»:
27.06.2023 - на загальну суму 6 000 000,00 грн, у тому числі ПДВ - 1 000 000,00 грн,
28.06.2023 - на загальну суму 10 627 000,00 грн, у тому числі ПДВ - 1 771 166,67 грн,
29.06.2023 - на загальну суму 12 866 000,00 грн, у тому числі ПДВ - 2 144 333,33 грн,
30.06.2023 - на загальну суму 1 464 000,00 грн, у тому числі ПДВ - 244 000,00 грн.
ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» виписано розрахунок коригування від 27.06.2023 № 63 до податкової накладної від 01.06.2023 № 1 на зменшення суми компенсації товарів на суму 6 000 000,00 грн, у тому числі ПДВ 1 000 000,00 грн.
Вказаний розрахунок коригування від 27.06.2023 № 63 отримано позивачем від ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» - 20.07.2023 та того ж дня направлено на реєстрацію в ЄРПН, однак реєстрація була зупинена.
На виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.07.2024 у справі № 320/32244/23 розрахунок коригування від 27.06.2023 № 63 до податкової накладної від 01.06.2023 № 1 був зареєстрований датою його подання на реєстрацію, тобто 20.07.2023.
Також, після розблокування за рішенням суду розрахунку коригування від 27.06.2023 № 63, позивачем отримано від ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» наступні розрахунки коригування до податкової накладної від 01.06.2023 № 1:
17.07.2024 - від 28.06.2023 № 68, який надіслано на реєстрацію в ЄРПН - 17.07.2024,
17.07.2024 - від 29.06.2023 № 70, який надіслано на реєстрацію в ЄРПН - 17.07.2024,
18.07.2024 - від 30.06.2023 № 79, який надіслано на реєстрацію в ЄРПН - 18.07.2024.
Отже, вказані розрахунки коригування подані позивачем на реєстрацію в день їх отримання від постачальника, тобто без порушення термінів реєстрації.
Щодо реєстрації розрахунку коригування від 26.01.2024 №110, який складений до податкової накладної від 28.07.2023 № 85, судом встановлено, що за договором поставки мінеральних добрив від 10.03.2023 № 23-1/МД та специфікацією від 17.07.2023 № 8, укладених між ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» та ТОВ «СБПМ», останнім здійснено передоплату в сумі 1 608 586,00 грн, у тому числі ПДВ 268 097,67 грн.
На цю подію ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» виписано та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну від 28.07.2023 № 85 на загальну суму 1 608 586,00 грн, у тому числі ПДВ 268 097,67 грн, реєстрація якої була зупинена 14.08.2023 та, в подальшому, зареєстрована за рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11514642/41656155 від 30.07.2024.
ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» повернуло 26.01.2024 ТОВ «СБПМ» попередню оплату в сумі 9 712 818,23 грн. На операцію повернення передоплати ТОВ «КАСПІТ ТРЕЙД» складено розрахунок коригування від 26.01.2024 № 110 до податкової накладної від 28.07.2023 № 85 та надіслало його позивачу 30.07.2024.
В свою чергу, позивачем подано на реєстрацію в ЄРПН вказаний розрахунок коригування - 31.07.2024 після розблокування податкової накладної від 28.07.2023 № 85 за рішенням Комісії від 30.07.2024 № 11514642/41656155, тобто без порушення термінів реєстрації.
Також, стосовно інших розрахунків коригування судом встановлено, що:
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 11.04.2024 №85 є 02.05.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування 02.05.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 12.04.2024 №86 є 02.05.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування 02.05.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 13.04.2024 №87 є 02.05.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування 02.05.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 14.04.2024 №88 є 02.05.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування 02.05.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 12.04.2024 №143 є 03.05.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування 03.05.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 22.03.2024 №297 є 17.04.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування - 17.04.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 31.05.2024 №84 є 17.06.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування - 18.06.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 19.07.2024 №133 є 08.08.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування - 09.08.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 27.05.2024 №256 є 02.07.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування - 02.07.2024;
датою отримання позивачем розрахунку коригування від 09.07.2024 №271 є 14.08.2024. Датою реєстрації позивачем вказаного розрахунку коригування - 14.08.2024.
Наведені обставини свідчать про те, що зазначені вище розрахунки коригування, виходячи з дат їх отримання позивачем від постачальників, були направленні позивачем для реєстрації в ЄРПН з дотриманням граничних строків, передбачених пунктом 201.10 статті 201 ПК України та пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення ПК України.
Зважаючи на викладене, суд вважає, що у відповідача не було законних підстав для накладення на ТОВ «СБПМ» штрафних санкцій, що стосується вищезазначених розрахунків коригування, а тому податкове повідомлення-рішення № 1100070413 від 01.10.2024 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно зі статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В даному випадку, з урахуванням вищевикладеного, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірність прийняття спірного податкового повідомлення-рішення.
Враховуючи наведене, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши наявні докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, за результатами з`ясування обставини у справі та їх правової оцінки, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
На підставі частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача підлягають стягненню здійсненні ним судові витрати зі сплати судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «СБПМ» (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 72, поверх 7, каб.15, код ЄДРПОУ 36424641) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП 44116011) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 01.10.2024 № 1100070413.
3. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «СБПМ» (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 72, поверх 7, каб.15, код ЄДРПОУ 36424641) сплачений судовий збір у розмірі 10836,42 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП 44116011).
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Марич Є.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2025 |
Оприлюднено | 30.05.2025 |
Номер документу | 127691813 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Марич Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні