Дубровицький районний суд рівненської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №949/739/25
У Х В А Л А
про призначення судово земельно-технічної
та судово будівельно-технічної експертиз
28 травня 2025 року Дубровицький районний суд Рівненської області у складі:
головуючого-судді: Оборонової І.В.,
за участю секретаря: Волкодав А.А.,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в місті Дубровиця справу за позовом ОСОБА_1 до Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області, ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування рішення Дубровицької міської ради Рівненської області, скасування державної реєстрації земельної ділянки та про усунення перешкод у здійсненні права власності,
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Дубровицького районного суду Рівненської області перебуває вищевказана цивільна справа.
До початку підготовчого судового засідання від позивача ОСОБА_1 до суду надійшла заява про призначення по даній справі судово земельно-технічної та судово будівельно-технічної експертиз, на вирішення яких просить поставити зазначений у заяві перелік питань. Розгляд питання про призначення експертиз провести без його участі.
До початку проведення підготовчого судового засідання від представника відповідача-1 Микульського Б.М. надійшла заява, у якій просив роглянути справу без участі представника Дубровицької міської ради, за наявними матеріалами справи.
Від представника відповідача-2 адвоката Ковташа В.Д. надійшло клопотання, у якому просив провести підготовче судове засідання без його та відповідачки участі. При вирішенні питання про призначення експертиз, покладається на розсуд суду.
Відповідно до ч. 2 ст.247 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу, розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.
Згідно з ч.1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Частинами 1-3 статті 12 ЦПК України передбачено, що цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.4 ч.5 ст.12 ЦПК України суд, зберігаючи об`єктивність і неупередженість, сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст.76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами зокрема - висновками експертів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про судову експертизу», судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об`єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів досудового розслідування чи суду.
Згідно з ч.1 ст. 102 ЦПК України, висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені експертові, складений у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 103 ЦПК України суд призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) сторонами (стороною) не надані відповідні висновки експертів із цих самих питань або висновки експертів викликають сумніви щодо їх правильності.
Відповідно до п. 17 Постанови Пленуму «Про застосування норм цивільного процесуального законодавства, що регулюють провадження у справі до судового розгляду» № 5 від 12.06.2009 року, для з`ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд за заявою осіб, які беруть участь у справі, призначає експертизу, коли необхідність експертного висновку випливає з обставин справи і поданих доказів.
Реалізація принципу змагальності сторін в цивільному процесі та доведення перед судом обґрунтованості своїх вимог є конституційною гарантією, передбаченою у статті 129 Основного Закону України.
Справедливість судового розгляду повинна знаходити свою реалізацію, у тому числі, у здійсненні судом правосуддя без формального підходу до розгляду кожної конкретної справи.
Дотримання принципу справедливості судового розгляду є надзвичайно важливим під час розгляду судових справ, оскільки його реалізація слугує гарантією того, що сторона, незалежно від рівня її фахової підготовки та розуміння певних вимог цивільного судочинства, матиме можливість забезпечити захист своїх інтересів.
Питання, які поставлені на вирішення експертів, мають доказове значення у даній справі і потребують спеціальних знань.
Для з`ясування обставин, що мають значення для даної справи, з метою вирішення спору та винесення законного і обґрунтованого рішення, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо.
Сторонами не надані відповідні висновки експертів із цих самих питань.
З урахуванням предмета спору в цій справі, заявлених сторонами вимог, з метою з`ясування усіх обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань, сприяючи реалізації та надання доступу сторонам по справі у праві на захист, суд вважає за необхідне клопотання задоволити та призначити будівельно-технічну та оціночно-будівельну експертизу.
Відповідно до ч.1 ст. 104 ЦПК України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Згідно п.5 ч.1 ст. 252 ЦПК України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку призначення судом експертизи.
Враховуючи, що для проведення зазначених експертиз потрібний значний проміжок часу, тому на час проведення експертиз провадження у справі слід зупинити.
Відповідно до ч.2 ст. 135 ЦПК України, суд може зобов`язати учасника справи, який заявив клопотання про виклик свідка, призначення експертизи, залучення спеціаліста, перекладача, забезпечення, витребування або огляд доказів за їх місцезнаходженням, попередньо (авансом) оплатити витрати, пов`язані з відповідною процесуальною дією.
З оглядуна те,що ініціаторомпроведення експертизиє позивач ОСОБА_1 , тому виплату винагороди експертам слід провести за його рахунок.
Відповідно ч.3 ст.103 ЦПК України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. Суд з урахуванням обставин справи має право визначити експерта чи експертну установу самостійно.
З урахуванням предмета спору, заявлених сторонами вимог, з метою з`ясування усіх обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань, сприяючи реалізації та надання доступу сторонам по справі у праві на захист, суд приходить до висновку щодо необхідності задоволення заяви позивача та призначення судово земельно-технічної та судово будівельно-технічної експертиз, так як з`ясування обставин, що мають істотне значення для справи потребує спеціальних знань. Разом із тим, оскільки позивач при визначенні експертної установи, покладається на розсуд суду, тому проведення експертиз слід доручити експертам Рівненського відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз.
Керуючись ст. ст. 103, 109, 135, 252 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В :
Заяву позивача ОСОБА_1 про призначення судово земельно-технічної та судово будівельно-технічноїекспертизпо справі за його позовом до Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області, ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування рішення Дубровицької міської ради Рівненської області, скасування державної реєстрації земельної ділянки та про усунення перешкод у здійсненні права власності- задоволити.
Призначити у справі за позовом ОСОБА_1 до Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області, ОСОБА_2 про визнаннянезаконними таскасування рішенняДубровицької міськоїради Рівненськоїобласті,скасування державноїреєстрації земельноїділянки тапро усуненняперешкод уздійсненні прававласностісудово земельно-технічну експертизу.
На вирішення судово земельно-технічної експертизипоставити наступні запитання:
1) Чи дотримані вимоги Державних будівельних норм та Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, при визначенні межі земельної ділянки від точки «Б» до точки «В», згідно матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд на території Дубровицької міської ради в АДРЕСА_1 , з кадастровим номером: 5621810100:01:009:0581, в місті розташування господарських будівель та споруд належних позивачу ОСОБА_1 , і якщо такі вимоги не дотримані, то у чому полягає їх недотримання?
2) Чи дотрималась Дубровицька міська рада Рівненської області порядку встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, в тому числі і погодження меж спірної частини земельної ділянки з сусіднім землекористувачем ОСОБА_1 , станом на день складання акта прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 02 листопада 2020 року, який є складовою матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд на території Дубровицької міської ради в АДРЕСА_1 , з кадастровим номером: 5621810100:01:009:0581.
3) Чивідповідає технічнадокументація ізземлеустрою щодовстановлення межземельної ділянкив натурі(намісцевості)гр. ОСОБА_2 длябудівництва таобслуговування житловогобудинку,господарських будівельта спорудна територіїДубровицької міськоїради в АДРЕСА_1 ,кадастровим номером:5621810100:01:009:0581,площею 0,0731га,вимогам земельногозаконодавства та іншим нормативно-правовим актам з питань землеустрою та землекористування, а якщо не відповідає, то в чому полягає її невідповідність?
Призначити у справі за позовом ОСОБА_1 до Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області, ОСОБА_2 про визнаннянезаконними таскасування рішенняДубровицької міськоїради Рівненськоїобласті,скасування державноїреєстрації земельноїділянки тапро усуненняперешкод уздійсненні прававласностісудово будівельно-технічну експертизу.
На вирішення судово будівельно-технічноїекспертизипоставити наступні запитання:
1)Чи мають місце порушення ОСОБА_2 державних будівельних норм при облаштуванні нею бетонного бордюру навпроти її житлового будинку, (що може призводити до стікання усіх дощових та талих вод з її сторони під належний ОСОБА_1 житловий будинок та на подвір`я), а також чи мають місце порушення державних будівельних норм зі сторони ОСОБА_2 при не облаштуванні нею відливів на даху належної їй господарської будівлі, (що може призводить до стікання усіх стічних вод з даху її господарської будівлі під стіну хліва належного ОСОБА_1 ) і чи є це причиною її руйнування.
2)У випадку наявності порушень ОСОБА_2 державних будівельних норм, внаслідок облаштування нею бетонного бордюру навпроти її житлового будинку, а також внаслідок необлаштування нею відливів на даху належної їй господарської будівлі, чи завдана ОСОБА_1 матеріальна шкода. Якщо так, то який її розмір?
Проведення експертиз доручити експертам Рівненського відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (33011, м. Рівне, вул. Небесної Сотні,10).
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за статтям 384,385 КК України за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього службових обов`язків та завідомо неправдивий висновок.
Витрати по оплаті вартості експертизи покласти на ОСОБА_1 , якому роз`яснити, що у випадку не проведення оплати вартості експертиз, справа буде розглянута на підставі наявних матеріалів.
Провадження у справі на час проведення експертизи зупинити.
В розпорядження експерта направити матеріали цивільної справи №949/739/25.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала суду, в частині зупинення провадження у справі, може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя: підпис.
Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду
Суддя Дубровицького
районного суду І.В. Оборонова
| Суд | Дубровицький районний суд Рівненської області |
| Дата ухвалення рішення | 28.05.2025 |
| Оприлюднено | 02.06.2025 |
| Номер документу | 127727951 |
| Судочинство | Цивільне |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні