Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 травня 2025 року Справа № 640/26340/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кучми К.С.
при секретарі судового засідання Казаковій Л.А.
за участю:
представника позивача Чижик Д.І.
представника відповідача Салія К.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі в режимі відеоконференції адміністративну справу за правилами загального позовного провадження за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Маршалл Табако» до Головного управління ДПС у м.Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Маршалл Табако» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою, в якій просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704, прийняте Головним управлінням ДПС у м.Києві.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що 15.03.2021 року ТОВ «Маршалл Табако» було отримано засобами поштового зв`язку податкове повідомлення-рішення, в якому встановлено факт порушення податкового законодавства, а саме: п.188.1 ст.188, п.189.1 ст.189, п.198.3 п.198.6 ст.198, п.200.1, ст.200, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК України. Відповідно до податкового повідомлення-рішення, було встановлено суму завищення від?ємного значення, що зараховується до складу податкового періоду наступного звітного періоду у розмірі 3 849 619 грн. Позивач вважає податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав. Так, при визначенні невідповідності показників придбаної продукції відповідачем було використано Єдиний реєстр податкових накладних, картки рахунків 281 «Товари» та звіт по формі 1-ОТ, який було складено неправильно, про що товариство повідомляло останнього. Отже, при проведенні перевірки було використано невірно складені документи бухгалтерського обліку, висновки щодо розбіжностей у звітності ТОВ «Маршалл Табако» по ПДВ та фактичними обставинами не підтверджені належним чином. До того ж, звіт по формі 1-ОТ не впливає на визначення податкових зобов?язань, а звітність по ПДВ у ТОВ «Маршалл Табако» складена вірно.
Щодо підтвердження господарської операції між ТОВ «Маршалл Табако» та ТОВ «Юнайтед Табако» у пункті 3.2 акту перевірки №11481/26-15-07-04-01/43678364 зазначено про завищення суми податкового кредиту на 1 040 851 грн. з боку ТОВ «Маршалл Табако». Згідно із видатковою накладною від 16.11.2020 р., ТОВ «Маршалл Табако» отримало від ТОВ «Юнайтед Табако» товар на суму 6 245 107 грн., з них ПДВ 1 040 851 грн. Тобто, фактична господарська операція була вчинена саме на цю суму. Згідно із податковою накладною від 16.11.2020 р., та ж сама операція обчислюється сумою 8 379 187 грн., з них ПДВ 1 396 531 грн. Пізніше, податкова накладна була скорегована, що підтверджується розрахунком коригування від 16.11.2020 р., яким ТОВ «Маршалл Табако» зрівняла дані видаткової та податкової накладних. Дане коригування було здійснено відповідно до вимог законодавства з кодом причини « 103» «Повернення товару або авансових платежів». Такий код причини був використаний через те, що розрахунок коригування у випадку помилок у податковій накладній має бути здійснений саме із застосуванням такого коду, про що зазначено у листі ДФС України від 22.06.2018 р. №18983/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості складання розрахунків коригування до податкових накладних, що видаються покупцям - платникам ПДВ». У акті перевірки зазначається, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які підтверджують реальність таких операцій, та спричиняють реальні зміни майнового стану платника податків. ТОВ «Маршалл Табако» має повний пакет документів, які підтверджують реальність господарської операції із ТОВ «Юнайтед Табако», а саме: видаткову та податкову накладні, розрахунок коригування, товаро-транспортну накладну, рахунок на оплату, договір поставки, а також акт здачі-приймання робіт. Вказане й стало підставою для звернення до суду з позовом.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.09.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку загального позовного провадження. Призначено справу до розгляду в підготовчому засіданні на 20.10.2021 року об 14:20 год.
На виконання вимог ухвали суду, 26.10.2021 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що Головним управлінням ДПС у м.Києві проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Маршалл Табако» з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за листопад 2020 року. Перевіркою встановлено порушення п.188.1 ст.188, п.189.1 ст.189, п.198.3, 198.6 ст.198, п.200.1 ст.200, п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України, оскільки завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного періоду на суму 3 849 619 грн. та п.201.1, п.201.7, п.201.10 ст.201 ПК України не виписано та не зареєстровано в ЄРПН податкові накладні на загальну суму 1 685 268 грн., в тому числі ПДВ 2 808 768 грн. За результатами проведеної перевірки складено акт від 11.02.2021 р. №11481/26-15-07-04-01/43678364. На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704 про зменшення розміру від`ємного значення суми ПДВ в сумі 3 849 619 грн.
У ході перевірки використані регістри бухгалтерського обліку, загальні обігово-сальдові відомості, обігово-сальдові відомості та картки рахунків 281 «Товари», обороти по рахункам 36 «Розрахунки з покупцями», 63 «Розрахунки з постачальниками» за період з 01.11.2020 року по 30.11.2020 року, видаткові накладні, податкові накладні та звіти про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (форма 1-ОТ (місячна)). Співставленням показників звіту форми 1-OТ (місячна) з інформацією Єдиного реєстру податкових накладних та оборотів по рахунку 281 «Товари на складі» щодо обсягів придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі ТОВ «Маршалл Табако» встановлено наступне: придбано сигарети Pull de luxe Indiana, згідно із ЄРПН - 2 072 500 шт., згідно із рахунку 281 «Товари на складі» - 2 072 500 шт., згідно із звіту 1-ОТ звіт про обсяги придбання та реалізації ТВ у оптовій мережі - 3 912 500 шт. Отже, станом на 30.11.2020 року невідповідність залишків сигарет Pull de luxe Indiana згідно із інформації форми 1-ОТ та рахунку 281 «Товари на складі», складає 1 840 000 шт. (368 000 пач.) на суму 12 265 440 грн., крім того ПДВ 2 453 088 грн. Товариством придбано сигарети UT Classic Blue, згідно із ЄРПН - 5 111 280 шт., згідно із рахунку 281 «Товари на складі» - 4 171 280 шт. (розбіжність 940 000 шт. (47 000 пач.), придбано сигарет UT Classic Red, згідно із ЄРПН - 4 740 660 шт., згідно із рахунку 281 «Товари на складі» - 4 240 660 шт. (розбіжність 500 000 шт. (25 000 пач.). Отже, станом на 30.11.2020 року невідповідність залишків рахунку 281 «Товари на складі» та звіту Форми 1-OТ за товарами з кодом 75 (сигарети) складає 1 440 000 шт. (72 000 пач.) на суму 1 778 440 грн., крім того ПДВ 355 680 грн. Під час перевірки було порівняно показники звітності, подання якої передбачено ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року №49, ТОВ «Маршалл Табако» (форма 1-ОТ від 09.12.2020 р. №9326931025) та відповідно постачальника (виробника) ТОВ «Юнайтед Табако» (форма 1-ОТ від 09.12.2020 р. №9326137108 та форми 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів» від 09.12.2020 р. №9326137803) та встановлено показника в частинні придбання тютюнових виробів ТОВ «Маршалл Табако» у ТОВ «Юнайтед Табако» відповідають обсягу реалізації, відображеним постачальником ТОВ «Юнайтед Табако» у звітах 1-ОТ, 3-РС в адресу ТОВ «Маршалл Табако». Отже, ТОВ «Маршалл Табако» не в повному обсязі відображено в бухгалтерському обліку оприбуткування товарів, придбаних у ТОВ «Юнайтед Табако» в листопаді 2020 року, та відповідно при їх реалізації не відображено податкове зобов`язання з ПДВ та не оформлено (не виписано) податкові накладні за зазначеними операціями. Таким чином, ТОВ «Маршалл Табако» порушено п.188.1 ст.188, п.189.1 ст.189, п.198.5 ст.198 ПК України в результаті чого занижено податкове зобов?язання в загальній сумі 2 808 768 грн., в тому числі за листопад 2020 року в сумі 2 808 768 грн. Згідно із інформації ЄРПН встановлено, що ТОВ «Маршалл Табако», в результаті порушень викладених в п.3.1 акта перевірки, не виписано (оформлено) податкові накладні на загальну суму 16 852 608 грн., крім того ПДВ 2 808 768 грн. за період 30.11.2020 року. За таких обставин, відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
09.11.2021 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що Головним управлінням ДПС у м.Києві при проведенні перевірки було використано невірно складені документи бухгалтерського обліку, висновки щодо розбіжностей у звітності ТОВ «Маршалл Табако» по ПДВ та фактичними обставинами не підтверджені належним чином, а звіт по формі 1-ОТ не впливає на визначення податкових зобов?язань. Звітність по ПДВ у ТОВ «Маршалл Табако» складена вірно. Звіт по формі 1-OТ складений неправильно, про що працівники підприємства повідомляли перевіряючих. Проте, такий звіт не впливає на визначення податкових зобов?язань. До того ж, механізму коригування звіту 1-ОТ не визначено ані у Порядку заповнення форми звіту №1-OT №49, затвердженому Міністерством фінансів України 11.02.2016 р., ані у інших нормативно-правових актах. Отже, використання невірно складеної документації не може бути підтвердженням факту податкового порушення.
До суду 08.12.2021 року від позивача надійшли письмові пояснення в яких вказано, що якщо порівняти відомості з рахунку 281, звіт НДС та первинну документацію, яка відображає операції з надходження товарів всі документи мають одинакові показники щодо придбання спірних товарів (Pull de luxe Indiana, UT Classik Blue, UT Classik Red). Також долучено копії оборотів по рахунку 281 «Товари на складі» за листопад 2020 року.
На виконання положень пункту 2 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду Окружним адміністративним судом міста Києва скеровано за належністю матеріали адміністративної справи №640/26340/21.
19.02.2025 року на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли матеріали адміністративної справи №640/26340/21.
19.02.2025 року на підставі протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа №640/26340/21 була передана судді Кучмі К.С.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.02.2025 року прийнято справу до провадження, розгляд справи розпочато спочатку за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 19.03.2025 року о 13:00 год.
До суду 17.03.2025 року від позивача надійшли письмові пояснення, в яких стосовно придбання сигарет Pull de lux Indiana вказано, що ТОВ «Маршалл Табако» було придбано у ТОВ «Юнайтед Табако» сигарети у кількості 2 072 500 шт. (414 500 пачок) на загальну суму 16 580 000 грн., в т.ч. ПДВ 2 763 333,34 грн. Придбання підтверджується первинними документами: договір поставки №8П-2020 від 02.11.2020 року, видаткова накладна №128 від 18.11.2020 року (38 500 пачок), видаткова накладна №129 від 18.11.2020 року (72 000 пачок), видаткова накладна №130 від 18.11.2020 року (72 000 пачок), видаткова накладна №132 від 30.11.2020 року (60 000 пачок), видаткова накладна №133 від 30.11.2020 року (60 000 пачок), ВН №134 від 30.11.2020 року (60 000 пачок), видаткова накладна №135 від 30.11.2020 року (52 000 пачок), рахунки та товаро-транспортні накладні, податкові накладні №15, №16, №17, №19, №20, №21 та №22. Кількість придбаних сигарет відповідає кількості зареєстрованій в ЄРПН та кількості згідно із картки рахунків 281 «Товари» та розбіжностей в даному випадку немає. ТОВ «Маршалл Табако» поданий некоректний звіт 1-ОТ, який не підлягає коригуванню, але позивач повідомляв про цей факт податковий орган. Податковий орган взяв до уваги звіт 1-ОТ при визначенні податкових зобов`язань ТОВ «Маршалл Табако», однак звіт 1-ОТ не є первинним документом, а є лише інформаційним звітом про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів.
Стосовно придбання сигарет UT Classic Blue та UT Classic Red, податковий орган виявив наступну розбіжність в придбанні: Сигарети UT Classic Blue (в ЄРПН 5 111 280 шт., по картці рахунку 281 4 171 280 шт.). Розбіжність по думку податкового органу становить 940 000 шт. (47 000 пачок). Сигарети UT Classic Red (в ЄРПН: 4 740 660 шт., по рахунку 281 4 240 660). Розбіжність - 500 000 шт. (25 000 пачок) всього розбіжність ПДВ встановлена податковим органом 355 680 грн. Податковим органом не було взято до уваги розрахунок коригування від 16.11.2020 року до податкової накладної №11. Першочергово було зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №11 від 16.11.2020 року на суму 8 379 187 грн., з них ПДВ 1 396 531,20 грн. Пізніше ця накладна була скорегована, що підтверджується розрахунком коригування від 16.11.2020 року на суму 355 680 грн. У розрахунку коригування вказано про коригування двох номенклатур (UT Classic Blue (47 000 пачок х 20 шт. = 940 000 шт; ПДВ 232 180 грн.) та UT Classic Red (25 000 пачок х 20 = 500 000 шт.; ПДВ 123 500 грн.) 232 180 + 123 500 = 355 680 грн. Розрахунок коригування був належним чином складений та поданий на реєстрацію постачальником ТОВ «Юнайтед Табако», що підтверджується квитанцією та поміткою від податкового органу з позначкою «зареєстровано в ЄРПН». Оскільки, контролюючим органом не було взято до уваги розрахунок коригування при визначенні податкових зобов`язань, і виникла розбіжність. Неврахування контролюючим органом розрахунку коригування стало причиною складання податкового повідомлення-рішення, яке є необґрунтованим, оскільки позивач підтверджує кожну господарську операцію наявними первинними документами. Кількість придбаного товару в ЄРПН відповідає кількості по рахунку 281 з урахуванням розрахунку коригування.
В судове засідання, призначене на 19.03.2025 року, з`явилися представники сторін. Протокольною ухвалою суду від 19.03.2025 року закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила суд позов задовольнити.
Представник відповідача під час судового засідання заперечував проти задоволення позову повністю, просив суд у його задоволенні відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, викладені усно та письмово, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ «Маршалл Табако» (код ЄДРПОУ 43678364) зареєстровано 24.06.2020 року, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру №10701020000087949. Позивач перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у м.Києві. Основним видом економічної діяльності товариства є 46.35 оптова торгівля тютюновими виробами (основний).
Судом також встановлено, що у період з 18.01.2021 р. по 05.02.2021 р. на підставі направлень №472/26-15-07-04-01, №474/26-15-07-04-01 від 18.01.2021 р. відповідно до пп.78.1.8 п.78.1 ст.78 ПК України проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Маршалл Табако» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2020 року в уточнюючому розрахунку з податку на додану вартість від 18.01.2021 р. №9002111034 від`ємного значення з податку на додану вартість, за результатами якої був складений акт від 11.02.2021 р. №11481/26-15-07-04-01/43678364 за висновками якого були виявлені наступні порушення, а саме:
- п.188.1 ст.188, п.189.1 ст.189, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, ст.200, п.201.1, п.201.10 ст.201 ПК України, оскільки ним завищено від?ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на суму 3 849 619 грн. за листопад 2020 року;
- п.201.1, п.201.7, п.201.10 ст.201 ПК України не виписано (не оформлено) та не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні на загальну суму 16 852 608 грн., в тому числі ПДВ 2 808 768 грн.
На підставі висновків згаданого вище акту перевірки від 11.02.2021 р. контролюючим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704 форми «В4», за яким зменшено розмір від`ємного значення на суму 3 849 619 грн.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Приписами пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно із підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Згідно із пунктом 78.4 статті 78 ПК України передбачено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, якщо платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Верховний Суд неодноразово (зокрема, але не виключно, у постановах від 19.02.2021 року (справа №821/1235/17), від 21.07.2021 року (справа №420/2382/20)) за наслідками аналізу вищенаведеної норми права висловлював правову позицію, що зміст наведеної норми свідчить про два окремі випадки проведення документальної позапланової перевірки: перший - подання декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість; другий - подання декларації з від`ємним значенням податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Як свідчать матеріали справи, відповідно до приписів підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України податковим органом на підставі направлень №472/26-15-07-04-01, №474/26-15-07-04-01 від 18.01.2021 р. та наказу від 27.01.2021 р. №718-п проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Маршалл Табако» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2020 року в уточнюючому розрахунку з податку на додану вартість від 18.01.2021 р. №9002111034 від`ємного значення з податку на додану вартість.
На підставі висновків акту перевірки від 11.02.2021 р., відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704.
Відповідно до п.192.1 ст.192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем).
Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов`язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 року до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем) товарів/послуг.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Згідно із п.200.1 ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця) у разі постачання/ придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг у податковій накладній, що складається за операціями з вивезення товарів за межі митної території України, зазначаються ті одиниці виміру товарів, які застосовуються при оформленні митної декларації на такі товари;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг код послуги згідно із Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;
й) індивідуальний податковий номер;
к) дата та номер митної декларації зазначаються у разі складання платником податкової накладної за операціями з вивезення товарів за межі митної території України;
л) дата та номер договору (контракту) зазначаються у разі складання платником податкової накладної за операціями з вивезення товарів за межі митної території України.
У податковій накладній, що складається за операціями з вивезення товарів за межі митної території України на підставі форвардного контракту, зазначається відповідна відмітка про форвардний контракт.
Відповідно до п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).
У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.
Згідно із п.201.10 ст.210 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/ послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого рахунку у банку/ небанківському надавачу платіжних послуг на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно із пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/ послуг.
Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.
Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704, стало порушення позивачем вимог п.188.1 ст.188, п.189.1 ст.189, п.198.3 п.198.6 ст.198, п.200.1, ст.200, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК України, що призвело до завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 3 849 619 грн. за листопад 2020 року.
Доводи відповідача, викладені в акті перевірки зводяться до того, що співставленням показників звіту форми 1-ОТ (місячна) з інформацією Єдиного реєстру податкових накладних та оборотів по рахунку 281 «Товари на складі» щодо обсягів придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі ТОВ «Маршалл Табако» встановлено наступне:
1) ТОВ «Маршалл Табако» придбано сигарети Pull de luxe Indiana, згідно із ЄРПН 2072500 шт., згідно із рахунку 281 «Товари на складі» - 2 072 500 шт., згідно із звіту 1-ОТ (звіт про обсяги придбання та реалізації ТВ у оптовій мережі) - 3 912 500 шт.
Отже, станом на 30.11.2020 року невідповідність залишків сигарет Pull de luxe Indiana, згідно із інформації форми 1-OТ та рахунку 281 «Товари на складі», складає 1 840 000 шт. (368 000 пач.) на суму 12 265 440 грн., крім того ПДВ 2 453 088 грн.
2) ТОВ «Маршалл Табако» придбано сигарети UT Classic Blue, згідно із ЄРПН - 5111280 шт., згідно із рахунку 281 «Товари на складі» - 4 171 280 шт. (розбіжність 940 000 шт. (47 000 пач.), придбано сигарет UT Classic Red, згідно із ЄРПН - 4 740 660 шт., згідно із рахунку 281 «Товари на складі» - 4 240 660 шт. (розбіжність 500 000 шт. (25 000 пач.).
Отже, станом на 30.11.2020 року невідповідність залишків рахунку 281 «Товари на складі» та звіту форми 1-ОТ за товарами з кодом 75 (сигарети) складає 1 440 000 шт. (72 000 пач.) на суму 1 778 440 грн., крім того ПДВ 355 680 грн.
Під час перевірки було порівняно показники звітності, подання якої передбачено ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. №49, ТОВ «Маршалл Табако» (форма 1-ОТ від 09.12.2020 р. №9326931025) та відповідно постачальника (виробника) ТОВ «Юнайтед Табако» (код 40930346) (форми 1-ОТ від 09.12.2020 р. № 9326137108 та форми 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів» від 09.12.2020 р. №9326137803) та встановлено, що показники в частині придбання тютюнових виробів ТОВ «Маршалл Табако» у ТОВ «Юнайтед Табако» відповідають обсягам реалізації, відображеним постачальником ТОВ «Юнайтед Табако» у звітах 1-ОТ, 3-РС в адресу ТОВ «Маршалл Табако».
Отже, ТОВ «Маршалл Табако» не в повному обсязі відображено в бухгалтерському обліку оприбуткування товарів, придбаних у ТОВ «Юнайтед табако» в листопаді 2020 року, та відповідно при їх реалізації не відображено податкове зобов?язання з ПДВ та не оформлено (не виписано) податкові накладні за зазначеними операціями.
Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У випадках, передбачених статтею 216 ЦК України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.
Вимоги цієї статті щодо обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, застосовуються також до нерезидентів, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво (незалежно від наявності у нерезидента зареєстрованого (акредитованого, легалізованого) відокремленого підрозділу), та до іноземних юридичних осіб, визначених у підпункті 133.1.5 пункту 133.1 статті 133 цього Кодексу.
Згідно із п.198.1 ст.198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного капіталу та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Пунктом 198.2 ПК України передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою збільшення податкового кредиту лізинго одержувача (орендаря) для операцій з фінансового лізингу (фінансової оренди) є дата фактичного отримання об`єкта фінансового лізингу (фінансової оренди) таким лізинго одержувачем (орендарем).
Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).
Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).
У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.
За визначенням ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. (далі - Закон № 996-XIV) первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Статтею 1 Закону № 996-XIV також передбачено, що господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Так, господарські операції, які зумовлюють наслідки у вигляді податкових зобов`язань з ПДВ, мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які зазвичай супроводжують операції певного виду й відображають реальність таких операцій, повинні спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Як встановлено судом, що між ТОВ «Юнайтед Табако» (постачальник) та ТОВ «Маршалл Табако» (покупець) 02.11.2020 року укладено договір поставки №5П-2020.
Відповідно до п.1.1. договору постачальник зобов`язується передати у власність покупцю тютюнові вироби, а саме: сигарети з фільтром, а покупець зобов`язується його прийняти і сплатити за нього певну грошову суму, на умовах цього договору.
Згідно із п.5.1. договору загальна сума договору складається з вартості всіх поставок здійснених на умовах даного договору і не може перевищувати 500 000 000 грн.
Відповідно до п.6.1. договору оплата товару здійснюється покупцем у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника, що зазначений в цьому договорі.
ТОВ «Юнайтед Табако» на підтвердження передачі ТОВ «Маршалл Табако» товару УКТ ЗЕД 2402 20 90 20 складено видаткову накладну від 16.11.2020 року №124 на суму 6 245 107, 20 грн., у т.ч. ПДВ 1 040 851,20 грн.
Згідно із рахунком на оплату від 16.11.2020 року №110 ТОВ «Юнайтед Табако» повідомлено ТОВ «Маршалл Табако» про товари (УКТ ЗЕД 2402 20 90 20), які доступні для оплати на суму 6 245 107, 20 грн., у т.ч. ПДВ 1 040 851,20 грн.
ТОВ «Юнайтед Табако» за правилом першої події склало та подало на реєстрацію в ЄРПН відповідну податкову накладну, яка була зареєстровані контролюючим органом, а саме:
№ 11 від 16.11.2020 року на суму 8 379 187,20 грн. у т.ч. ПДВ 1 396 531,20 грн.
У подальшому, було складено та зареєстровано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 16.11.2020 року до податкової накладної № 11 від 16.11.2020 року. У розрахунку коригування вказано про коригування:
-сигарети UT Classic Blue ERN PTL (2402209020) коригування кількості - 47 000, обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість - 1 160 900 грн., сума податку на додану вартість - 232 180 грн.;
-сигарети UT Classic Red ERN PTL (2402209020) коригування кількості - 25 000, обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість 617 500 грн., сума податку на додану вартість 123 500 грн.
Позивач стосовно цього вказав, що ТОВ «Маршалл Табако» було придбано у ТОВ «Юнайтед Табако» сигарети у кількості 2 072 500 шт. (414 500 пачок) на загальну суму 16580000 грн в т.ч. ПДВ 2 763 333,34 грн. Придбання підтверджується первинними документами: договір поставки №8П-2020 від 02.11.2020 року, видаткова накладна №128 від 18.11.2020 року (38 500 пачок); видаткова накладна №129 від 18.11.2020 року (72 000 пачок); видаткова накладна №130 від 18.11.2020 року (72 000 пачок); видаткова накладна №132 від 30.11.2020 року (60 000 пачок); видаткова накладна №133 від 30.11.2020 року (60 000 пачок); видаткова накладна №134 від 30.11.2020 року (60 000 пачок); видаткова накладна №135 від 30.11.2020 року (52 000 пачок), рахунки та товаро-транспортні накладні, податкові накладні №15, №16, №17, №19, №20, №21 та №22. Кількість придбаних сигарет відповідає кількості зареєстрованій в ЄРПН та кількості згідно із картки рахунків 281 «Товари». Розбіжностей в даному випадку немає.
Відповідач взяв до уваги звіт 1-ОТ при визначенні податкових зобов`язань ТОВ «Маршалл Табако», однак звіт 1-ОТ не є первинним документом, а є лише інформаційним звітом про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів. Відповідачем не взято до уваги розрахунок коригування від 16.11.2020 року до податкової накладної №11. Першочергово було зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №11 від 16.11.2020 року на суму 8 379 187 грн., з них ПДВ 1 396 531,20 грн. Накладна була скорегована, що підтверджується розрахунком коригування від 16.11.2020 року на суму ПДВ 355 680 грн.
Як встановлено, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 16.11.2020 року до податкової накладної №11 від 16.11.2020 року було прийнято контролюючим органом та зареєстровано в ЄРПН без будь-яких зауважень. Також, будь-яких зауважень щодо наявності підстав та правильності складання не міститься ні в акті, ні в оскаржуваному податковому-повідомленні рішенні.
При цьому, відповідачем не обґрунтовано наявність підстав для неврахування розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 від 16.11.2020 року до податкової накладної №11 від 16.11.2020 року.
Отже, у зв`язку зі складанням та реєстрацію вищевказаного розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 16.11.2020 року до податкової накладної № 11 від 16.11.2020 року ТОВ «Маршалл Табако» у подальшому правомірно відобразило відповідні зміни в податкових зобов`язаннях з ПДВ в декларації за листопад 2020 року, зменшивши їх на суму коригування - 355 680 грн.
Право на формування податкового кредиту прямо залежить від факту реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування), а відтак, і на визначення податкових зобов`язань, що підлягають сплаті у звітному періоді.
Подібний висновок викладений Верховним Судом у постанові від 21.07.2022 року у справі № 380/3951/20.
Суд при розгляді вказує на імперативні приписи ч.5 ст.242 КАС України, якими передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
При цьому, податковим органом не ставиться під сумнів реальність вищевказаних господарських операцій, які зумовлюють наслідки у вигляді податкових зобов`язань з ПДВ, їх фактична здійсненність та підтвердження належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які зазвичай супроводжують операції цього виду й відображають реальність таких операцій, а також реальні зміни майнового стану платника податків.
Відповідачем, не враховано пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 ПК України однією з основних засад податкового законодавства України є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Пунктом 56.21 статті 56 ПК України передбачено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
За таких обставин, суд вважає за можливе визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704, прийняте Головним управлінням ДПС у м.Києві.
Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Приймаючи до уваги вище наведене, суд дійшов висновку про задоволення позовної заяви з викладених вище підстав.
Щодо сплаченого позивачем судового збору за подання позову, суд зазначає наступне.
Частиною 1 ст.139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви у розмірі 22 700 грн.
Відтак, відповідно до положень ч.1 ст.139 КАС України, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача суму сплаченого судового збору розмірі 22 700 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.03.2021 р. №00176890704, прийняте Головним управлінням ДПС у м.Києві.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м.Києві (вул.Шолуденка, буд.33/16, м.Київ, 04116, код ЄДРПОУ 44116011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Маршалл Табако» (вул.Ділова, буд.5Б, пр.307, м.Київ, 03150, код ЄДРПОУ 43678364) судові витрати по справі у розмірі 22 700 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.ст.295, 297 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено 19.05.2025 року.
Суддя К.С. Кучма
| Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 07.05.2025 |
| Оприлюднено | 06.06.2025 |
| Номер документу | 127884821 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні