Ухвала
від 09.06.2025 по справі 10/б-711
ГУСЯТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

09 червня 2025 рокуСправа № 10/Б-711Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Охотницької Н.В.

за участі секретаря судового засідання Баб`юка А.В.

розглянув клопотання ліквідатора банкрута ДП "Ягільницький кінний завод" - Окряка А.В. б/н від 15.05.2025 (вх. №3600 від 16.05.2025) про визнання юридичною бездіяльністю лист ФДМУ від 28.10.2024, який не має юридичних наслідків, а діяльність (бездіяльність) ФДМУ (як органу управління) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури, та вважати позицію та вимоги ФДМУ та ТОВ "Державний земельний банк" такими, що перешкоджають завершенню процедури банкрутства ДП "Ягільницький кінний завод" та складання ліквідаційного (передавального) балансу ДП "Ягільницький кінний завод", остаточного погашення конкурсних вимог кредиторів по справі Господарського суду Тернопільської області №10/Б-711, надходження до ФДМУ та державного бюджету залишку коштів по результатах ліквідаційної процедури в розмірі семи з половиною мільйонів гривень, у справі №10/Б-711

за заявою кредитора Акціонерно-комерційного банку соціального розвитку "Укрсоцбанк", м. Київ через Тернопільську обласну філію Акціонерно-комерційного банку соціального розвитку "Укрсоцбанк", м. Тернопіль, вул. С. Качали, 5

до боржника: Державного підприємства "Ягільницький кінний завод", с. Нагірянка Чортківського району Тернопільської області

про визнання банкрутом

за участі:

Міністерства юстиції України, м. Київ, вул. Городецького,13

Фонду державного майна України, 01133, м. Kиїв, вул. Генерала Алмазова, 18/9

за участі представників:

банкрута: ліквідатор Окряк А.В., посвідчення №400 від 28.02.2013;

Фонду державного майна України: Прикмета І.П. (в режимі відеоконференції);

Центрального відділу з питань банкрутства Управління банкрутства Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції: Мархівка І.А.

В порядку ст. ст. 8, 222 Господарського процесуального кодексу України, здійснюється повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів.

Встановив: Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 23.01.2006 за заявою Акціонерно-комерційного банку соціального розвитку "Укрсоцбанк" через Тернопільську обласну філію Акціонерно-комерційного банку соціального розвитку "Укрсоцбанк" порушено провадження у справі №10/Б-711 про визнання банкрутом державного підприємства "Ягільницький кінний завод", с. Нагірянка Чортківського району Тернопільської області в порядку ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою Господарського суду Тернопільської області від 18.08.2011 боржника - державне підприємство "Ягільницький кінний завод" визнано банкрутом; припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, а також повноваження власника (власників) майна банкрута; відкрито ліквідаційну процедуру банкрута; призначено ліквідатором арбітражного керуючого Окряка Aнатолія Володимировича, ліцензія на право провадження діяльності арбітражного керуючого серії AB № 499077 від 25.12.2009.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 18.04.2019 продовжено строк здійснення ліквідаційної процедури у справі №10/Б-711 на 6 (шість) місяців - до 25.09.2019, а також зобов`язано ліквідатора банкрута, не пізніше 24 вересня 2019 року подати господарському суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута, що відповідає вимогам Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Надалі, розгляд справи судом неодноразово відкладався, востаннє ухвалою суду від 09.06.2025 до 17.11.2025. Крім того, даною ухвалою зобов`язано ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Окряка А.В. вжити всіх необхідних заходів, визначених Кодексом України з процедур банкрутства, для завершення ліквідаційної процедури; по закінченню ліквідаційної процедури, але не пізніше 10 листопада 2025 року надати суду звіт про здійснені заходи в ліквідаційній процедурі; направити Фонду державного майна України звіт про здійснені заходи в ліквідаційній процедурі.

16 травня 2025 року через систему "Електронний суд" від ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Окряка А.В. надійшло клопотання б/н від 15.05.2025 (вх. №3600) відповідно до якого останній просить визнати юридичною бездіяльністю лист ФДМУ від 28.10.2024, який не має юридичних наслідків, а діяльність (бездіяльність) ФДМУ (як органу управління) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури. Крім того, просить вважати позицію та вимоги ФДМУ та ТОВ "Державний земельний банк" такими, що перешкоджають завершенню процедури банкрутства ДП "Ягільницький кінний завод" та складання ліквідаційного (передавального) балансу ДП "Ягільницький кінний завод", остаточного погашення конкурсних вимог кредиторів по справі Господарського суду Тернопільської області №10/Б-711, надходження до ФДМУ та державного бюджету залишку коштів по результатах ліквідаційної процедури в розмірі семи з половиною мільйонів гривень.

Обґрунтовуючи заявлене клопотання ліквідатор вказує на те, що 14.05.2025 відбулося засідання комітету кредиторів ДП "Ягільницький кінний завод" на якому, серед інших прийнято рішення, яким уповноважено ліквідатора ДП "Ягільницький кінний завод" арбітражного керуючого Окряка А.В. звернутись від імені комітету кредиторів з клопотанням до Господарського суду Тернопільської області по справі №10/Б-711 про визнання юридичною бездіяльністю лист ФДМУ від 28.10.2024, який немає юридичних наслідків, а діяльність (бездіяльність) ФДМУ (як органу управління) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури.

Також комітет кредиторів вирішив вважати позицію та вимоги ФДМУ та ТОВ "Державний земельний банк" такими, що перешкоджають завершенню процедури банкрутства ДП "Ягільницький кінний завод" та складання ліквідаційного (передавального) балансу ДП "Ягільницький кінний завод", остаточного погашення конкурсних вимог кредиторів по справі Господарського суду Тернопільської області №10/Б-711, надходження до ФДМУ та державного бюджету залишку коштів по результатам ліквідаційної процедури в розмірі семи з половиною мільйонів гривень.

Щодо листа ФДМУ від 28.10.2024, у якому фонд вказав за недоцільне погодження умов продажу та продаж майна ДП в межах процедури банкрутства, ліквідатор вказує на те, що ФДМУ фактично самоусунувся від виконання обов`язку, замінити обов`язок чітко відповісти відповідно до ст.75 та ч. 14 ст. 96 оціночним "вважаємо за недоцільне" - неправомірно. Це не є відмовою, не є погодженням і не є пропозицією змін - отже, є юридичною бездіяльністю, яка не перешкоджає подальшому продажу цілісного майнового комплексу ДП "Ягільницький кінний завод". ФДМУ не мав жодних правових підстав обмежувати розпорядження майном банкрута шляхом його продажу на аукціоні (згоду на продаж на аукціоні надає комітет кредиторів, а не орган управління), а мав обов`язок розглянути запропоновані умови продажу в частині складу майна (лот), початкової ціни, кроку аукціону в тридцятиденний термін, як передбачено ст. 96 Кодексу України з процедур банкрутства.

При цьому вказує, що жодних рішень органу управління ФДМУ у відповідності до листів ліквідатора від 02.09.2024 за вих. №02/09/10/Б-711 та вих. №20/09/10/Б-711 від 20 вересня 2024 року щодо погодження умов продажу у встановлені ст.96 Кодексу України з процедур банкрутства (30 днів) на адресу ліквідатора та ДП "Ягільницький кінний завод" не надходило, а лист ФДМУ від 28.10.2024 наданий із запізненням, при цьому вказує, про надсилання листа ФДМУ на адресу ліквідатора ДП "Ягільницький кінний завод" арбітражного керуючого Окряка А.В. наданий в межах позовної заяви та справи №10/Б-711(921/681/24) скріншот з електронної пошти без дати та з неправильною електронною адресою арбітражного керуючого Окряка А.В. (arbitr.okr, правильна електронна адреса ІНФОРМАЦІЯ_1 ); не містить належної юридичної відповіді у розумінні ст.75 та ч.14 ст. 96 КУПБ; ґрунтується на відсутньому факті (прийнятому рішенні про приватизацію), отже не має юридичних наслідків; становить форму бездіяльності, що дає підстави ліквідатору здійснювати продаж на умовах, погоджених комітетом кредиторів.

Зазначає, що ФДМУ не мав жодних правових підстав обмежувати розпорядження майном банкрута шляхом його продажу на аукціоні (згоду на продаж на аукціоні надає комітет кредиторів, а не орган управління), а мав обов`язок розглянути запропоновані умови продажу в частині складу майна (лот), початкової ціни, кроку аукціону в тридцятиденний термін, як передбачено ст. 96 Кодексу України з процедур банкрутства.

Вважає, що лист ФДМУ від 28.10.2024 свідчить про наявне зловживання з боку Фонду, який не надав погодження в розумний строк, що: паралізувало процедуру продажу; могло поставити під загрозу задоволення вимог кредиторів; суперечить інтересам держави, яка зацікавлена в погашенні боргів підприємства.

Також зазначає про недоцільність застосування ФДМУ норм ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" щодо припинення провадження у справі про банкрутство. ФДМУ має юридичне право не погоджувати умови продажу майна в межах процедури банкрутства, якщо прийнято рішення про приватизацію, оскільки, офіційно не прийнято рішення про приватизацію (розпорядчий акт уповноваженого органу) то дія ч.5 ст. 12 та ст. 90 КУзПБ не застосовується, і провадження про банкрутство має продовжуватись.

Ухвалою суду від 22.05.2025 призначено судове засідання для розгляду вищезазначеного клопотання ліквідатора банкрута ДП "Ягільницький кінний завод" - Окряка А.В. б/н від 15.05.2025 (вх. №3600) на 09.06.2025 о 14 год. 00 хв., та враховуючи, що вищезазначене клопотання ліквідатора стосується ТОВ "Державний земельний банк", який є учасником справи №10/Б-711(921/681/24), що розглядалася у межах справи №10/Б-711 про банкрутство ДП "Ягільницький кінний завод", зобов`язано ліквідатора надіслати копію зазначеного клопотання ТОВ "Державний земельний банк", докази надіслання в строк до 27.05.2025 надати суду.

27.05.2025 до Господарського суду Тернопільської області надійшло клопотання ліквідатора (вх.№3743) від 26.06.2025, згідно якого просить долучити до матеріалів справи докази відправки ТОВ "Державний земельний банк" клопотання від 15.05.2025 щодо визнання юридичної бездіяльності, із долученими доказами надіслання клопотання.

06.06.2025 до суду від ТОВ "Державний земельний банк" надійшли пояснення вих. №06/06 від 06.06.2025 (вх. №4148) щодо клопотання арбітражного керуючого Окряка А.В. б/н від 15.05.2025, у яких ТОВ "Держзембанк" просить суд продовжити встановлений судом процесуальний строк для подачі пояснень на клопотання арбітражного керуючого Окряка А.В. № б/н від 15.05.2025 та врахувати надані пояснення ТОВ "Держзембанк" при розгляді клопотання, та з урахуванням фактичних обставин справи №10/Б-711(921/681/24), що розглядалась у межах справи №10/Б-711, відмовити у задоволенні клопотання арбітражного керуючого Окряка А.В. № б/н від 15.05.2025.

При цьому зазначає про те, що ТОВ "Держзембанк" не є учасником процедури банкрутства ДП "Ягільницький кінний завод", а тому Товариство не має підстав надавати оцінку діям Фонду державного майна України в процесі процедури продажу майна банкрута. В той же час в ході судових засідань по справі №10/Б-711(921/681/24), що розглядалась у межах справи №10/Б-711, ТОВ "Держзембанк" як третя сторона без самостійних вимог на стороні Фонду державного майна повідомляла про суттєві порушення, допущені арбітражним керуючим Окряком А.В., під час проведення оцінки та продажу майна банкрута як цілісного майнового комплексу, зокрема щодо того, що під час оцінки цілісного майнового комплексу до складу ліквідаційної маси протиправно було враховано територію іподрому, що фактично є земельною ділянкою з кадастровим номером 6125585900:01:002:1027 площею 22,651 га.

Присутній в судовому засіданні ліквідатор банкрута - арбітражний керуючий Окряк А.В. підтримав подане ним клопотання, з підстав зазначених в останньому, просив суд його задоволити. Зокрема, щодо наданих ТОВ "Державний земельний банк", письмових пояснень зауважив що ТОВ "Державний земельний банк" не є стороною чи учасником провадження у справі про банкрутство 10/Б-711. Просить врахувати, що на засіданні комітету кредиторів проаналізувавши всі документи, які були надані ліквідатором, комітет кредиторів прийшов до обґрунтованого висновку, про те що дії Фонду державного майна (неприйняття протягом 2,5 років відповідних рішень про приватизацію, подання відповідних позовів і скарг на дії арбітражного керуючого) перешкоджають завершенню ліквідаційної процедури. Вважає, що Фонд державного майна своїми діями завдає шкоди боржнику, кредиторам та перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури, оскільки ліквідатор банкрута через подану позовну заяву до суду не може скласти ліквідаційний баланс. Зазначає, що лист ФДМУ від 28.10.2024 та його дії є прикладом юридичної бездіяльності, не відповідає жодним вимогам, ні Кодексу, ні Закону України "Про приватизацію" і є уникненням прямої відповіді, який не несе ніякої відповідальності, ніякого юридичного навантаження, бо його конструкція побудована на хибних припущеннях, які не мають юридичних наслідків. Вважає, що позиція Фонду державного майна щодо недоцільності погодження умов продажу - прямо порушує вимоги ст. 96 Кодексу України з процедур банкрутства, оскільки орган приватизації, як орган управління зобов`язаний був розглянути умови продажу та або відмовити, або внести зміни до цих умов продажу. Стверджує, що Фонд державного майна як орган управління, і як орган приватизації не виконав покладений на нього обов`язок, а саме в частині розгляду і погодження умов продажу. Зазначає, що Фонд державного майна, який належним чином був проінформований про заходи, які проводились, не вчинив дій щодо припинення ліквідаційної процедури, не вжив заходів, щодо включення об`єктів до приватизації та відповідно своїми діями завдав збитків як боржнику, так і кредиторам, що було підтверджено і вмотивовано в клопотанні відповідного рішення від комітету кредиторів 14.05.2025. Стверджує, про те, що ні на адресу боржника, ні на адресу ліквідатора належним чином оформлений паперовий носій листа від 28.10.2024 не надходив. З долученого Фондом державного майна скану, як доказ направлення на адресу арбітражного керуючого листа від 28.10.2024, вбачається те, що там зазначена неправильна адреса арбітражного керуючого, а також немає дати, коли він був доставлений, а простий реєстр, який завірений печатками Фонду датований 01.11.2024. Зауважує, що Фонд державного майна відповідно до ст. 59 Кодексу немає права здійснювати управління і обмежувати здійснювати розпорядження майном боржника в межах ліквідаційної процедури. Вважає лист ФДМУ від 28.10.2024 таким що не відповідає вимогам законодавства, не відповідає дійсності та є фактом юридичної бездіяльності.

Представник Фонду державного майна України заперечив щодо клопотання ліквідатора банкрута ДП "Ягільницький кінний завод" - Окряка А.В. б/н від 15.05.2025 (вх. №3600) та просив суд відмовити у його задоволенні. Вважає подане арбітражним керуючим клопотання позицією арбітражного керуючого його правом та відповідно вважає, що у діях Фонду державного майна немає жодної бездіяльності чи протиправності. Зауважує, що Фонд державного майна діяв виключно в межах повноважень, в спосіб, який визначений Кодексом з процедур банкрутства та Законом України. Щодо листа Фонду державного майна України від 28.10.2024 зазначає про те, що лист арбітражного керуючого від 20.09.2024 щодо погодження умов продажу майна був зареєстрований Фондом 27.09.2024 та відповідно за результатами цього листа було 28.10.2024 надано відповідь. Зауважує, що Фонд державного майна розглянув зазначений лист в межах строку, який визначений, Кодексом України з процедур банкрутств, тобто в межах 30-ти денного терміну. Стверджує, що даний термін враховується не від вихідної дати, як зазначено автором листа арбітражним керуючим, а від дати, коли він був зареєстрований фондом, а тому останнім календарним днем було 28 жовтня 2024 року (оскільки 27.10.2024 - неділя). Зазначає, що даний лист був надісланий працівником фонду, на електронну адресу арбітражного керуючого 28 жовтня 2024 року о 16:50 год. Також, до матеріалів справи №10/Б-711(921/681/24), як доказ відправки листа від 28.10.2024 фондом долучався реєстр пересилання поштової кореспонденції, простої поштової кореспонденції. Додатково зазначає, що з метою недопущення пропуску строку даний лист був направлений фондом 2-ма способами на електронну адресу арбітражного керуючого та поштою кореспонденцією.

Представник Центрального відділу з питань банкрутства Управління банкрутства Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції щодо вирішення клопотання ліквідатора поклався на думку суду.

Розглянувши клопотання ліквідатора банкрута ДП "Ягільницький кінний завод" - Окряка А.В. б/н від 15.05.2025 (вх. №3600), заслухавши присутніх у судовому засіданні учасників справи, суд відзначає таке.

Відповідно до ст.1 КУзПБ учасники у справі про банкрутство (неплатоспроможність) - сторони, арбітражний керуючий, державний орган з питань банкрутства, інші учасники справи про банкрутство, щодо прав або обов`язків яких існує спір, а також у випадках, передбачених цим Кодексом, Фонд державного майна України, Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.10.2022 №910-р "Деякі питання управління об`єктами державної власності", згідно з актом приймання-передачі, затвердженим 12.01.2023 Фондом державного майна України, єдиний майновий комплекс державного підприємства "Ягільницький кінний завод" передано зі сфери управління Міністерства економіки України до сфери управління Фонду державного майна України.

Згідно з п. 10 Положення про порядок передачі об`єктів права державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 № 1482, визначено, що право на управління об`єктом передачі виникає з дати затвердження органом, який створив комісію, акта приймання-передачі.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 16.03.2023 задоволено клопотання Міністерства економіки України про здійснення процесуального правонаступництва, замінивши учасника провадження у справі №10/Б-711, а саме: Міністерство економіки України на Фонд державного майна України, як орган управління майном боржника.

Отже, статус Фонду державного майна України, як органу управління майном боржника ДП "Ягільницький кінний завод" схвалений ухвалою суду від 16.03.2023, як учасника справи про банкрутство.

Передбачений законом обов`язок суду надати органу, уповноваженому управляти майном боржника, статусу учасника у справі про банкрутство такого боржника, обумовлений тим, що у правовідносинах, які стосуються боргових зобов`язань та майна державного підприємства або підприємства, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків, щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство, саме орган, уповноважений управляти державним майном такого підприємства, є особою зацікавленою у здійсненні дій, направлених на збереження майна, у тому числі і грошових коштів, такого підприємства (боржника), у виявленні протизаконних дій кредиторів, недійсних правочинів, що стосуються боржника, укладених всупереч чинного законодавства.

Відповідно до п.14 ст.96 КУзПБ продаж майна державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, першочергово відбувається шляхом продажу майна боржника як єдиного майнового комплексу. До складу такого єдиного майнового комплексу включаються земельні ділянки, будівлі, споруди, устаткування, інвентар, право на торговельну марку або інше позначення, а також права на земельні ділянки. Продаж майна боржника як єдиного майнового комплексу здійснюється на аукціоні відповідно до цього Кодексу.

Умови продажу майна банкрута як єдиного майнового комплексу, визначені статтею 75 цього Кодексу, додатково погоджуються арбітражним керуючим з органом, уповноваженим управляти державним майном.

Орган, уповноважений управляти державним майном, зобов`язаний протягом 30 днів розглянути умови продажу майна та прийняти одне з рішень, визначених частиною шостою статті 75 цього Кодексу: надати згоду на продаж майна на запропонованих умовах; надати згоди на продаж майна, змінивши умови продажу; відмовити в наданні згоди на продаж майна з обґрунтуванням причин.

Також, згідно з ч. 18 ст. 11 Закону України "Про управління об`єктами державної власності" умови продажу майна у справах про банкрутство господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу погоджуються з суб`єктом управління об`єктами державної власності.

Отже, законодавець встановив імперативну вимогу для арбітражного керуючого щодо погодження умов продажу майна державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, на аукціоні з органом, уповноваженим управляти державним майном.

Листом від 20.09.2024 №20/09/10/Б-711 (вх.№ 19/45022 від 27.09.2024) арбітражний керуючий звернувся до Фонду державного майна України щодо погодження умов продажу майна банкрута як єдиного майнового комплексу ДП "Ягільницький кінний завод".

Листом №10-79-29240 від 28.10.2024 ФДМУ повідомив ліквідатора, що розглянув звернення арбітражного керуючого Анатолія Окряка від 20.09.2024 № 20/09/10/Б-711 (вх. № Фонду № 19/45022 від 27.09.2024) щодо розгляду інформації та звіту про хід процедури банкрутства державного підприємства "Ягільницький кінний завод" (далі - ДП) і погодження умов продажу ДП та зазначив, що Фондом здійснюються дії з підготовки до включення єдиного майнового комплексу ДП до переліку об`єктів малої приватизації.

Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у разі прийняття рішення про приватизацію боржника, яким є державне підприємство або господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Згідно з абз. 1 ч. 5 ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" справи про банкрутство боржників, якими є державні підприємства та/або господарські товариства, більше ніж 50 відсотків акцій (часток) яких прямо чи опосередковано належать державі, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, не порушуються до її завершення. Провадження у справах про банкрутство таких підприємств/господарських товариств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.

Таким чином, вважаємо за недоцільне погодження умов продажу та продаж майна ДП в межах процедури банкрутства.

25.10.2024 відбувся аукціон з продажу майна банкрута як єдиного майнового комплексу ДП "Ягільницький кінний завод" та відповідно до Протоколу про проведення аукціону № BRE001-UA-20241004-95673, сформованого 24.10.2024, переможцем аукціону стало Приватне сільськогосподарське товариство "Ягільниця-В".

Водночас, суд відзначає, що в провадженні Господарського суду Тернопільської області перебуває справа №10/Б-711 (921/681/24) за позовом Фонду державного майна України, до відповідачів: 1. Приватного сільськогосподарського підприємства "Ягільниця-В", 2. Державного підприємства "Ягільницький кінний завод", (ліквідатор банкрута - арбітражний керуючий Окряк Анатолій Володимирович 3. Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська універсальна біржа", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Державний земельний банк", про визнання недійсними результатів аукціону з продажу єдиного (цілісного) майнового комплексу ДП "Ягільницький кінний завод", акта про придбання майна на аукціоні та повернення майна ДП "Ягільницький кінний завод".

В обґрунтування позовних вимог, Фонд державного майна України, серед іншого вказував на порушення арбітражним керуючим - ліквідатором вимог законодавства на етапі передпідготовки до аукціону, зокрема відсутності погодження Фондом умов продажу майна ДП "Ягільницький кінний завод".

Отже, між учасниками провадження у справі про банкрутство виник спір з приводу виконання та реалізації одним із них - ліквідатором, повноважень, визначених КУзПБ щодо продажу майна державного підприємства, а саме щодо продажу майна банкрута як єдиного майнового комплексу ДП "Ягільницький кінний завод", без погодження умов продажу - органом управління майном, про що зазначено в листі Фонду №10-79-29240 від 28.10.2024, на який ФДМУ посилався як на один із доказів в межах позовного провадження у справі №10/Б-711(921/681/24), та в свою чергу заперечуючи проти позову ліквідатор виклав свої доводи та міркування, зокрема щодо змісту листа Фонду №10-79-29240 від 28.10.2024, його надіслання та отримання у відзиві на позов та поясненнях у справі №10/Б-711(921/681/24).

В той же час ліквідатор в межах справи про банкрутство №10/Б-711 просить визнати юридичною бездіяльністю той самий лист ФДМУ № 10-79-29240 від 28.10.2024, як такий, що немає юридичних наслідків.

29.05.2025 Господарським судом Тернопільської області у справі №10/Б-711(921/681/24), ухвалено рішення, яким позов задоволено. Визнано недійсними результати аукціону №BRE001-UA-20241004-95673 з продажу майна банкрута - Державного підприємства "Ягільницький кінний завод", оформлені Протоколом електронного аукціону №BRE001-UA-20241004-95673, який сформовано 24.10.2024, та акт про придбання майна на аукціоні від 08.11.2024, укладений Державним підприємством "Ягільницький кінний завод" в особі ліквідатора, арбітражного керуючого Окряка Анатолія Володимировича та Приватним сільськогосподарським підприємством "Ягільниця-В". Зобов`язано Приватне сільськогосподарське підприємство "Ягільниця-В" повернути Державному підприємству "Ягільницький кінний завод" майно, придбане 25.10.2024 на аукціоні №BRE001-UA-20241004-95673: єдиний (цілісний) майновий комплекс Державного підприємства "Ягільницький кінний завод". Стягнуто з Державного підприємства "Ягільницький кінний завод" на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "Ягільниця-В" сплачені як переможцем аукціону кошти в сумі 10 506 000 грн 00 коп., згідно акта від 08.11.2024 про придбання майна на аукціоні, який визнаний судом недійсним.

Отже, оцінка листу ФДМУ №10-79-29240 від 28.10.2024, яким відмовлено арбітражному керуючому у погодженні умов продажу та продаж майна ДП в межах процедури банкрутства, як і діям ФДМУ щодо означеного листа, про що зазначає ліквідатор у клопотанні б/н від 15.05.2025 (вх. №3600) надана судом при розгляді та ухваленні рішення у справі №10/Б-711(921/681/24).

З врахуванням наведеного вище, суд відзначає, що звертаючись до суду з клопотанням про визнання юридичною бездіяльністю лист ФДМУ №10-79-29240 від 28.10.2024, який не має юридичних наслідків; визнання діяльності (бездіяльності) ФДМУ (як органу управління майном) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" у справі №10/Б-711 такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури, арбітражний керуючий прагне досягти правової визначеності, тобто прагне підтвердження своїх дій щодо розпорядження майном банкрута шляхом його продажу на аукціоні, що було предметом доказування та розгляду спору про право у справі №10/Б-711(921/681/24).

При цьому суд зауважує, що погодження умов продажу майна банкрута як єдиного майнового комплексу є компетенцією ФДМУ, як органу управління майном, а тому суд не вбачає підстав для визнання діяльності (бездіяльності) ФДМУ (як органу управління) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури, з підстав зазначених ліквідатором.

Разом з тим суд відзначає, що юридична бездіяльність це невчинення дій, які особа повинна була вчинити, в силу визначених законом обов`язків, тоді як ФДМУ вчинено юридично значимі дії, а саме відмовлено - не погоджено арбітражному керуючому умови продажу та продаж майна ДП, про що свідчить лист ФДМУ № 10-79-29240 від 28.10.2024, який має юридичні наслідки та не може бути визнаний судом юридичною бездіяльністю.

За висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання про визнання діяльності (бездіяльності) ФДМУ (як органу управління) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури, вимоги ліквідатора - вважати позицію та вимоги ФДМУ та ТОВ "Державний земельний банк" такими, що перешкоджають завершенню процедури банкрутства ДП "Ягільницький кінний завод" та складання ліквідаційного (передавального) балансу ДП "Ягільницький кінний завод", остаточного погашення конкурсних вимог кредиторів по справі Господарського суду Тернопільської області №10/Б-711, надходження до ФДМУ та державного бюджету залишку коштів по результатах ліквідаційної процедури в розмірі семи з половиною мільйонів гривень, є безпідставними, такими, що не ґрунтуються на приписах чинного законодавства, а відтак задоволенню не підлягають.

При цьому суд зауважує, що ТОВ "Державний земельний банк" не є учасником у справі про банкрутство ДП "Ягільницький кінний завод", про що зазначає ліквідатор і саме ТОВ "Державний земельний банк" у поясненнях, які подані на виконання вимог ухвали суду від 22.05.2025 у цій справі (враховуючи, що клопотання ліквідатора б/н від 15.05.2025 (вх. №3600) стосується ТОВ "Державний земельний банк"), а позиція товариства, про яку зазначає ліквідатор у клопотанні, викладена ТОВ "Державний земельний банк" у справі №10/Б-711(№921/681/24), яка розглядалася у межах справи про банкрутство ДП "Ягільницький кінний завод".

Керуючись ст. ст. 2, 42, 169, 170, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, ст. 1, 96 Кодексу з процедур банкрутства, господарський суд -

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання ліквідатора банкрута ДП "Ягільницький кінний завод" - Окряка А.В. б/н від 15.05.2025 (вх. №3600) про визнання юридичною бездіяльністю лист ФДМУ від 28.10.2024, який не має юридичних наслідків, а діяльність (бездіяльність) ФДМУ (як органу управління) в межах провадження ліквідаційної процедури ДП "Ягільницький кінний завод" такою, що завдає шкоди інтересам та порушує права кредиторів та боржника, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури; вважати позицію та вимоги ФДМУ та ТОВ "Державний земельний банк" такими, що перешкоджають завершенню процедури банкрутства ДП "Ягільницький кінний завод" та складання ліквідаційного (передавального) балансу ДП "Ягільницький кінний завод", остаточного погашення конкурсних вимог кредиторів по справі Господарського суду Тернопільської області №10/Б-711, надходження до ФДМУ та державного бюджету залишку коштів по результатах ліквідаційної процедури в розмірі семи з половиною мільйонів гривень, відмовити.

2. Копію ухвали надіслати учасникам справи та Товариству з обмеженою відповідальністю "Державний земельний банк", вул. Саксаганського, буд. 1, м. Київ, 01033.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст. 235 ГПК України.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається в порядку та строки встановлені ст. ст. 256, 257 ГПК України.

Ухвалу підписано 11.06.2025.

Суддя Н.В. Охотницька

СудГусятинський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення09.06.2025
Оприлюднено12.06.2025
Номер документу128031905
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —10/б-711

Ухвала від 11.06.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Рішення від 29.05.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Рішення від 29.05.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 28.05.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 26.05.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Ухвала від 22.05.2025

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні