Господарський суд донецької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
06.06.2025 Справа № 905/3/21 Господарський суд Донецької області у складі судді Огороднік Д.М., при секретарі судового засідання Коваленко Д.Є., розглянувши матеріали
за заявою Головного управління Пенсійного фонду України в
Донецькій області
про визнання кредиторських вимог у розмірі 13909553,55 грн
в межах справи №905/3/21
про банкрутствоПриватного акціонерного товариства Машинобудівний
завод Вістек
ліквідаторарбітражний керуючий Каленчук О.І.
За участю представників:
від Головного управління ПФУ в Донецькій області: Сараєва О.Є.;
від ліквідатора: не з`явились;
інші кредитори: не з`явились.
ВСТАНОВИВ:
Постановою Господарського суду Донецької області 04.03.2025 Приватне акціонерне товариство Машинобудівний завод Вістек визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором Приватного акціонерного товариства Машинобудівний завод Вістек арбітражного керуючого Каленчук Оксану Іванівну.
04.03.2025, за номером 75440 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
23.04.2025, через підсистему Електронний суд, надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області б/н від 23.04.2025 (вх.№2660/25) про визнання кредиторських вимог у справі №905/3/21 у вигляді відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з квітня 2020 по лютий 2025 у сумі 7451399,01 по списку №1 3136766,73 грн, по списку №2 4314632,28 грн у четвертій черзі та у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 7873096,78 грн у другій черзі.
Позиція ліквідатора Приватне акціонерне товариство Машинобудівний завод Вістек арбітражного керуючого Каленчук О.І.
03.06.2025, через підсистему «Електронний суд», надійшло повідомлення ліквідатора Каленчук Оксани Іванівни б/н від 02.06.2025 (вх.№01-41/5615/25), в якому ліквідатор визнає заявлені поточні вимоги кредитора Головного управління ПФУ в Донецькій області із включенням до реєстру вимог кредиторів без права голосу у наступній черговості 4844,80 - 1 черга; 7873096,78 - 2 черга; 7451399,01- 4 черга.
Хід розгляду справи та процесуальні дії
Ухвалою суду від 29.04.2025 постановлено: залишити без руху заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області до Приватного акціонерного товариства Машинобудівний завод Вістек про визнання кредиторських вимог кредитора до боржника.
06.05.2025, через підсистему «Електронний суд», надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області б/н від 05.05.2025 (вх.№01-41/4563/25) про усунення недоліків, в якій заявник просить суд:
визнати кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) у справі №905/3/21 у вигляді відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у сумі 6036456,77 грн (шести мільйонів тридцяти шести тисячі чотириста п`ятдесяти шести) з яких:
- 2 524 584,17 грн по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах по списку №1 (за період з 01.09.2021 по 28.02.2025).
- 3 511 872,60 грн по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах по списку №2 (за період з 01.08.2021 по 28.02.2025);
визнати кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) у справі 905/3/21 у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 7 873 096,78 грн (сім мільйонів вісімсот сімдесят три тисячі дев`яносто шість гривень 78 копійок) у другій черзі вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 13.05.2025 постановлено: призначити заяву Головного управління ПФУ в Донецькій області б/н від 23.04.2025 (вх.№2660/25) про визнання грошових вимог кредитора до розгляду в судовому засіданні на 03.06.2025.
Ухвалою суду від 03.06.2025 відкладено судове засідання на 05.06.2025.
Протокольною ухвалою суду від 05.06.2025 оголошено перерву у судовому засіданні до 06.06.2025.
05.06.2025, через підсистему Електронний суд, надійшли додаткові пояснення Головного управління ПФУ в Донецькій області б/н від 05.06.2025 (вх.№01-41/5750/25).
Ухвалою суду від 05.06.2025 повідомлено учасників справи про оголошено перерву у судовому засіданні у справі №905/3/21 до 06.06.2025.
06.06.2025, через підсистему Електронний суд, надійшли додаткові пояснення Головного управління ПФУ в Донецькій області б/н від 06.06.2025 (вх.№01-41/5797/25).
У судове засідання 06.06.2025 з`явився представник Головного управління ПФУ України, інші кредитори та ліквідатор явку своїх представників не забезпечили, про дату, час і місце проведення судового засідання було повідомлено належним чином.
Фактичні обставини справи та перевірка їх доказами
З матеріалів заяви вбачається, що Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області просить визнати грошові вимоги до боржника у вигляді відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у загальній сумі 6036456,77 грн, з яких по списку №1 - 2524584,17 грн (за період з 01.09.2021 по 28.02.2025) та по списку №2 - 3511872,60 грн (за період з 01.08.2021 по 28.02.2025) .
На підтвердження суми поточних кредиторських вимог по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за списком №1, заявником надано наступні документи, а саме розрахунки:
-за період вересень 2021 - грудень 2021: №0500-1907-8/48861 від 06.08.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.64-65); №0500-1907-8/63984 від 06.09.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.66-67); №0500-1907-8/80377 від 04.10.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.68-69); №0500-1907-8/100164 від 09.11.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.70-71); №0500-1907-8/120936 від 08.12.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.72-73);
- за період січень 2022 - грудень 2022: №0500-1907-8/2286 від 06.01.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.99-100); №0500-1907-8/23676 від 06.02.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.101-102); №7229/Р від 13.03.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.103-104); №7436/Р від 13.03.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.105-106); №5881/Р від 16.05.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.107-108); №6266/Р від 13.06.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.109-110); №6556/Р від 07.07.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.111-112); №10730/Р від 05.08..2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.113-114); №6556/Р від 07.07.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.111-112); №13037/Р від 08.09.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.115-116); №15020/Р від 07.10.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.117-118); №16660/Р від 09.11.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.119-120); №18084/Р від14.12.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.121-122); №6556/Р від07.07.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.111-112); №1639/Р від 16.01.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.149-150);
- за період січень 2023 - грудень 2023: №1639/Р від 16.01.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.149-150); №6009/Р від 08.02.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.151-152); №8004/Р від 16.03.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.153-154); №11892/Р від 07.04.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.155-156); №13703/Р від09.05.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.157-158); №15197/Р від 13.06.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.159-160); №16784/Р від 10.07.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.161-162); №18308/Р від 06.09.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.163-164); №19568/Р від 06.09.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.165-166); №20850/Р від 10.10.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.167/168); №21966/Р від 08.11.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.169-170); №23313/Р від 11.12.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.171-172); №940/Р від 19.01.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 200-201);
- за період січень 2024 - грудень 2024: №940/Р від 19.01.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 200-201); №5513/Р від 12.02.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 202-203); №6738/Р від 11,03.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 204-205); №10341/Р від 08.04.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 206-207); №11927/Р від 10.05.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 208-209); №13771/Р від 13.06.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 210-211); №15133/Р від 11.07.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 212-213); №16964/Р від 15.08.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 214-215); №18414/Р від 10.09.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с.216-217); №19215/Р від 08.10.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 218-219); №21107/Р від 12.11.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 220-221); №23069/Р від 16.12.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 222-223); №1025/Р від 14.01.2025 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 230-231);
- за період січень 2025 - лютий 2025: №1025/Р від 14.01.2025 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 230-231); №4538/Р від 10.02..2025 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б, а.с. 232).
На підтвердження суми поточних кредиторських вимог по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за списком №2, заявником надано наступні документи, а саме розрахунки:
-за період серпень 2021 - грудень 2021: №0500-1907-8/48798 від 06.08.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 51-53); №0500-1907-8/64509 від 07.09.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 54-56); №0500-1907-8/81908 від 07.10.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 57-59); №0500-1907-8/100147 від 09.11.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 60-61); №0500-1907-8/120970 від 08.12.2021 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 62-63);
-за період січень 2022 - грудень 2022: №0500-1907-8/2051 від 06.01.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 74-76); №0500-1907-8/23862 від 07.02.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 77-78); №7403/Р від 13.03.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 79-80); №7223/Р від 13.03.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 81-82); №5556/Р від 13.05.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 83-84); №6278/Р від 13.06.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 85-86); №6802/Р від 07.07.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 87-88); №10681/Р від 05.08.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 89-90); №13043/Р від 08.09.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 91-92); №15031/Р від 07.10.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 93-94); №16555/Р від 08.11.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 95-96); №18103/Р від 14.12.2022 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 91-98); №573/Р від 13.01.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 123-124);
-за період січень 2023 - грудень 2023: №573/Р від 13.01.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 123-124); №6108/Р від 09.02.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 126-127); №8218/Р від 16.03.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 128-129); №11899/Р від 07.04.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 130-131); №13730/Р від 09.05.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 132-133); №15205/Р від 13.06.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 134-135); №16897/Р від 11.07.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 136-137); №18300/Р від 09.08.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 138-139); №19543/Р від 06.09.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 140-141); №21005/Р від 11.10.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 142-143); №21990/Р від 09.11.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 144-145); №16914/Р від 04.12.2023 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с. 146); №23311/Р від 11.12.2023 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 147-148); №670/Р від 10.01.2024 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с. 173); №2169/Р від 22.01.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 174-175);
- за період січень 2024 - грудень 2024: №670/Р від 10.01.2024 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с. 173); №2169/Р від 22.01.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 174-175); №5590/Р від 12.02.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 176-177); №5237/Р від 04.03.2024 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с. 178); №6712/Р від 11.03.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 179-180); №10331/Р від 08.04.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 181-182); №11920/Р від10.05.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 183-184); №9436/Р від 03.06.2024 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с. 185); №13781/Р від 13.06.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 186-187); №15211/Р від 11.07.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 188-189); №16943/Р від 15.08.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 190-191); №18392/Р від 10.09.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 192-193); №19410/Р від 09.10.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 194-195); №21044/Р від 12.11.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 196-197); №22534/Р від 12.12.2024 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с. 198-199); №327/Р від 03.01.2025 ГУ ПФУ в Дніпропетровської області (т.19б а.с. 224); №445/Р від 03.01.2025 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с.225); №1274/Р від 14.01.2025 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с.226-227);
-за період січень 2025 - лютий 2025: №327/Р від 03.01.2025 ГУ ПФУ в Дніпропетровської області (т.19б а.с. 224); №445/Р від 03.01.2025 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області (т.19б а.с.225); №1274/Р від 14.01.2025 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с.226-227); №4889/Р від 10.02.2025 ГУ ПФУ в Донецькій області (т.19б а.с.228-229).
Крім того, Головним управлінням Пенсійного фонду України заявлено вимогу про визнання грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 7873096,78 грн.
На підтвердження кредиторських вимог з відшкодування капіталізованих платежів, заявником до матеріалів справи додано фото екрану з електронних особових справ з підсистеми Призначення та виплати деяких соціальних виплат по наступним особам: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 (т.19 в а.с.44-61).
Заявником подано письмові пояснення, в яких останній зазначає, що у зв`язку з проведенням на території Бахмутської міської територіальної громади бойових дій Бахмутським міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області не було передано до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області оригінали справ потерпілих які отримали трудове каліцтво під час роботи у Приватному акціонерному товаристві Машинобудівний завод Вістек.
Оцінка аргументів учасників справи та мотиви рішення суду
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в частині грошових вимог кредитора у вигляді фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій пільгових пенсій у загальній сумі 6036456,77 грн, з яких по списку №1 - 2524584,17 грн (за період з 01.09.2021 по 28.02.2025) та по списку №2 - 3511872,60 грн (за період з 01.08.2021 по 28.02.2025), суд виходить з наступного.
Відповідно до п.1,п. 2 ст.1 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є: суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.
Відповідно до абз.4 п.1 ст.2 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування";
Відповідно до вимог ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списками № 1, та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - список № 1, список № 2).
Пунктами 2-8 ч.2 ст.114 Закону №1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" визначено працівників, яким призначається на пільгових умовах пенсія за віком.
Згідно з п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" №1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за cписком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за cписком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком.
Порядок та розмір відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах визначений Розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі Інструкція № 21-1).
Відповідно до пункту 6.1 Інструкції №21-1 для підприємств та організацій (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України) відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»: особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів б-з статті 13 Закону №1788-XII та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону № 1058-IV.
Пунктом 6.4 Інструкції №21-1 визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Положеннями пункту 6.7 Інструкції №21-1 передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Відповідно до пункту 6.8 Інструкції №21-1 у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.
Отже, обов`язок з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV, у порядку ст.13 Закону №1788-ХІІ та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону № 1058-IV, покладений на підприємства.
При цьому, суд зазначає, що обов`язок визначення сум відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій покладено на заявника, боржник зобов`язаний здійснити відшкодування зазначених витрат в розмірах визначених заявником, підставою для відшкодування вказаних сум є розрахунки цих витрат, який надсилається підприємству.
Такої ж правової позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 28.11.2019 у справі № 460/3113/18.
Факт понесення заявником витрат на виплату та доставку пенсій, призначених працівникам відповідача боржника на пільгових умовах за списком №1 та списком №2, за період серпень 2021- лютий 2025, підтверджується копіями розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів а, б-з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове пенсійне страхування, за списком №1 та списком №2.
За таких обставин, розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за спірний період, є обов`язковими для виконання.
Судом перевірений розрахунок заборгованості кредиторських вимог в цій частині та встановлена, що розрахунок є арифметично невірним. За розрахунком суду заборгованість за списком № 1 складає 2524666,67 грн; заборгованість за списком № 2 складає 3508001,48 грн.
З огляду на те, що суд не виходить за межі заявлених кредиторських вимог, суд визнає обґрунтованими кредиторські вимоги Головного управління ПФУ у Донецькій області у вигляді фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій пільгових пенсій за Списком №1 у розмірі 2524584,17 грн.
Кредиторські вимоги Головного управління ПФУ у Донецькій області у вигляді фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій пільгових пенсій за Списком №2 визнаються судом частково у розмірі 3508001,48 грн.
Грошові вимоги Головного управління ПФУ у Донецькій області у вигляді фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій пільгових пенсій за Списком №2 у розмірі 3871,12 грн судом відхиляються, оскільки не підтверджуються належними та допустимими доказами.
Враховуючи вищевикладене, поточні грошові вимоги кредитора Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до боржника у розмірі 6036456,77 грн, з яких по списку №1 - 2524584,17 грн (за період з 01.09.2021 по 28.02.2025) та по списку №2 - 3511872,60 грн (за період з 01.08.2021 по 28.02.2025) підлягають визнанню судом частково.
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в частині грошових вимог кредитора у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 7873096,78 грн, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 постанови Кабінету міністрів України №95 від 04.02.2023 капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України в порядку, встановленому постановою Кабінету міністрів України №986 від 04.12.2019.
Відповідно до абз. 2 п. 8 Порядку №986 суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
Згідно з ст. 72 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» одним з джерел формування коштів Пенсійного фонду є надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичне страхування, а також капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, з 01.01.2023 суми капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальника (в тому числі у зв`язку з банкрутством) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, підлягають сплаті до Пенсійного фонду України.
Відповідно до п. 3 Порядку №986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Згідно з п. 4 Порядку №986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у ст.41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином:
1) щомісячні страхові виплати втраченого заробітку з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності;
2) витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. п. 7, 8 Порядку №986 капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Отже, наведеними нормами передбачений обов`язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їхнього життя.
Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів, коли страхувальник припинить свою діяльність та не буде сплачувати страхові внески, при цьому, визначено обов`язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (і у разі визнання останнього банкрутом, і за власним рішенням).
Заявником здійснено розрахунок суми капіталізованих платежів щодо наступних осіб: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 .
Вказані особи отримали трудове каліцтво під час перебування в трудових відносинах з боржником.
Заявником надано пояснення про те, що у зв`язку з проведенням на території Бахмутської міської територіальної громади бойових дій Бахмутським міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області не було передано до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області оригінали справ потерпілих які отримали трудове каліцтво під час роботи у Приватному акціонерному товаристві Машинобудівний завод Вістек.
На підтвердження нарахувань страхових виплат особам, до матеріалів справи додано фото екранів з електронних особових справ з системи ІКІС ПФУ підсистеми Призначення та виплати деяких соціальних виплат.
Розрахунок сум платежів, що підлягають капіталізації, був здійснений з урахуванням необхідності виплати вказаним особам майбутніх платежів, тобто щомісячних страхових виплат.
Перевіривши наданий розрахунок здійснений по кожній особі окремо, суд встановив, що він складений відповідно до вимог Порядку №986 та є арифметично правильним. Проте, під час визначення загальної суми капіталізованих платежів, судом встановлено, що заявником допущено арефметичну помилку. За розрахунком суду загальна сума капіталізованих платежів по 11 вищезазначеним особам складає 7049043,45 грн.
Таким чином кредиторські вимоги Головного управління ПФУ у Донецькій області у вигляді капіталізованих платежів визнаються судом частково у розмірі 7049043,45 грн.
Грошові вимоги Головного управління ПФУ у Донецькій області у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 824053,33 грн судом відхиляються, оскільки не підтверджуються належними та допустимими доказами.
Згідно зі ст.1 Кодексу України з процедур банкрутства поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно з ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Як встановлено судом вище, ухвалою Господарського суду Донецької області від 15.02.2021 відкрито провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства «Машинобудівний завод «Вістек»; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном Приватного акціонерного товариства «Машинобудівний завод «Вістек».
04.03.2025 за номером 75440 оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури Приватного акціонерного товариства "Машинобудівний завод Вістек".
23.04.2025 Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області звернулось до суду із заявою про визнання грошових вимог до боржника, що виникли у період з серпня 2021 по лютий 2025.
Отже, кредиторські вимоги Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області у розмірі у розмірі 13909553,55 грн є поточними та підлягають визнанню судом частково у розмірі 13081629,10 грн, з яких: 7049043,45 грн капіталізовані платежі - друга черга; 6032585,65 грн відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 та списком №2 - четверта черга.
Кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області у розмірі 827924,45 грн, судом відхиляються.
Керуючись ст. ст. 45, 46, 59, 60, 61, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст.75, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області б/н від 23.04.2025 (вх.№2660/25) про визнання кредиторських вимог задовольнити частково.
2. Визнати поточні грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) до Приватного акціонерного товариства «Машинобудівний завод «Вістек» (код ЄДРПОУ 31226457) в наступній черговості:
-4844 (чотири тисячі вісімсот сорок чотири) грн 80 коп (судовий збір) перша черга.
-7049043 (сім мільйонів сорок дев`ять тисяч сорок три) грн 45 коп (капіталізовані платежі) - друга черга;
-6032585 (шість мільйонів тридцять дві тисячі п`ятсот вісімдесят п`ять) грн 65 коп (відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 та списком №2) - четверта черга.
3.Відхилити кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області у розмірі 827924 (вісімсот двадцять сім тисяч дев`ятсот двадцять чотири) грн 45 коп.
3.Зобов`язати ліквідатора Каленчук О.І. включити грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) до реєстру вимог кредиторів Приватного акціонерного товариства «Машинобудівний завод «Вістек» (код ЄДРПОУ 31226457) згідно вимог Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги у строки та порядку передбачені ст. 256- 257 Господарського процесуального кодексу України.
У судовому засіданні 06.06.2025 оголошено та підписано скорочену (вступну та резолютивну частини) ухвалу. Повний текст ухвали складено та підписано 11.06.2025.
Суддя Д.М. Огороднік
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2025 |
Оприлюднено | 13.06.2025 |
Номер документу | 128065497 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Огороднік Діна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні