Ухвала
від 09.06.2025 по справі 905/2465/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Резюме судової справи

Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

09.06.2025 Справа № 905/2465/21

Господарський суд Донецької області у складі судді Аксьонової К.І. за участю секретаря судового засідання Вологжаніної К.В., розглянувши

заяву Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область,

про визнання поточних кредиторських вимог у сумі 1096623,74грн,

у справі №905/2465/21

про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Електросталь-Курахове», код ЄДРПОУ 41491822, м. Курахове, Донецька область,

ліквідатор Карауш Ю.В.,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 06.01.2022 суд відкрив провадження у справі №905/2465/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Електросталь-Курахове», код ЄДРПОУ 41491822, м.Курахове, Донецька область; розпорядником майна призначив арбітражну керуючу Карауш Ю.В.

10.01.2022 за №68026 на офіційному веб-порталі судової влади України оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі №905/2465/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Електросталь-Курахове».

За результатами попереднього засідання у справі №905/2465/21 суд постановив ухвалу від 28.09.2022, якою визнав та встановив розмір і перелік вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів, які звернулись до суду з заявами в межах строків, визначених ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвалою від 25.04.2023 за результатами підсумкового засідання суд постановив затвердити план санації Товариства з обмеженою відповідальністю «Електросталь-Курахове» та ввести у справі №905/2465/21 процедуру санації; керуючою санацією призначив арбітражну керуючу Карауш Ю.В.

Постановою Господарського суду Донецької області від 30.04.2024, припинивши процедуру санації боржника, суд визнав Товариство з обмеженою відповідальністю «Електросталь-Курахове» банкрутом; відкрив ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначив арбітражну керуючу Карауш Ю.В.

28.05.2025 через систему «Електронний суд» від Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, надійшла заява про визнання поточних кредиторських вимог у сумі 1096623,74грн з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, самостійно задекларованого боржником у податкових розрахунках за II, III, IV кв. 2024 та січень, лютий, березень, квітень 2025.

Заяву Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, суд призначив до розгляду в судовому засіданні на 09.06.2025.

04.06.2025 до суду від ліквідатора надійшло повідомлення про результати розгляду вимог Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання вимог кредитора на суму 1096623,74грн в повному обсязі як вимог третьої черги задоволення.

05.06.2025 до суду від Головного управління ДПС у Донецькій області надійшли додаткові пояснення, в яких кредитор зазначив про віднесення грошових вимог зі збору єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до вимог другої черги задоволення.

У судовому засіданні 09.06.2025 в режимі відеоконференції взяли участь представник заявника, представник боржника та ліквідатор, представники кредиторів ТОВ «Фінансова компанія «Скай Фінанс», ДП «Маріупольський морський торговельний порт», надали пояснення. Ліквідатор зазначила про визнання вимог кредитора як вимог другої черги задоволення.

Розглядаючи заяву Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, про визнання кредиторських вимог на суму 1096623,74грн, суд виходить з такого.

Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до абз. 2,3 ч.4 ст.60 Кодексу України з процедур банкрутства заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеною ст.64 цього Кодексу.

Матеріалами справи встановлено, що заявлені Головним управлінням ДПС у Донецькій області вимоги є поточними в розумінні Кодексу України з процедур банкрутства, оскільки виникли після відкриття провадження у справі №905/2465/21 про банкрутство ТОВ «Електросталь-Курахове».

Як вказує кредитор та вбачається з матеріалів справи за Товариством з обмеженою відповідальністю «Електросталь-Курахове» обліковується податкове зобов`язання за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 «Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності» у сумі 1096623,74грн. Заборгованість виникла внаслідок самостійного нарахування платником (боржником) наступних сум єдиного внеску:

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 30.07.2024 за II кв. 2024 392380,03грн (залишок боргу з урахуванням переплат на початок періоду та самостійного погашення платником складає 122919,57грн);

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 08.11.2024 за III кв. 2024 869981,63грн;

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 21.01.2025 за IV кв. 2024 96682,54грн;

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 12.02.2025 за січень 2025 1760,00грн;

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 20.03.2025 за лютий 1760,00грн;

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 10.04.2025 за березень 2025 1760,00грн;

- відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 09.05.2025 за квітень 2025 1760,00грн.

За даними Інтегрованої картки платника податку за платежем 71010000 «Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності» з урахуванням переплат та часткового погашення задекларованих сум за боржником обліковується заборгованість з єдиного внеску у сумі 1096623,74грн. Доказів сплати боржником вказаної заборгованості матеріали заяви не містять.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями.

Як встановлено ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) є консолідованим страховим внеском, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою-підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий балансі самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до п.п.1, 4 ч.2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску; подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України.

Згідно з ч. 8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у п.п. 4, 5, 5-1 ч.1 ст.4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»).

З огляду на доведення матеріалами справи наявності у боржника заборгованості з єдиного внеску у сумі 1096623,74грн, за II, III, IV квартали 2024 року та січень-квітень 2025, строк виконання яких настав, суд дійшов висновку про правомірність заявлених кредитором вимог.

Визначаючи чергу погашення вимог у розумінні ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства, суд зауважує на тому, що єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування є консолідованим страховим внеском, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Єдиний внесок за своєю правовою природою є страховим, а не податковим платежем. Поряд з тим, органом стягнення єдиного внеску є компетентний податковий орган як орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (п.3-1 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»).

Оскільки вимоги податкового органу охоплюються загальним поняттям такої категорії як «внески на соціальне страхування» суд дійшов висновку про віднесення єдиного внеску до другої черги задоволення вимог боржника згідно з положеннями ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства.

Отже кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області на суму 1096623,74грн визнанню підлягають як вимоги другої черги задоволення.

Сплачений Головним управлінням ДПС у Донецькій області при зверненні із заявою про визнання кредиторських вимог згідно з платіжною інструкцією №401 від 22.04.2025 судовий збір у сумі 4844,80грн, який у відповідності до п.1 ч.1 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства є витратами, пов`язаними з провадженням у справі про банкрутство, підлягає визнанню як вимоги першої черги задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 256 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

Визнати поточні кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області, м.Маріуполь, Донецька область, у сумі 1096623,74грн як вимоги другої черги задоволення, а також витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство, у сумі 4844,80грн як вимоги першої черги задоволення.

У судовому засіданні 09.06.2025 суд проголосив та підписав вступну та резолютивну частини ухвали.

Повний текст ухвали суд склав та підписав 13.06.2025.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки, визначені Главою 1 Розділу IV Господарського процесуального кодексу України.

Суддя К.І. Аксьонова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення09.06.2025
Оприлюднено16.06.2025
Номер документу128098595
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —905/2465/21

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 12.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 10.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 05.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 03.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 03.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

Ухвала від 02.06.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Аксьонова Катерина Іллівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні