Герб України

Ухвала від 20.06.2025 по справі 552/1555/25

Київський районний суд м. полтави

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м.ПОЛТАВИ

Справа №552/1555/25

Провадження № 1-кс/552/1223/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.06.2025 Слідчий суддя Київського районного суду м. Полтави ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

детектива ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5

підозрюваної ОСОБА_6

розглянувши в судовому засідання в приміщенні суду клопотання старшого детектива Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Полтавській області ОСОБА_4 про обрання запобіжного заходу у виді застави відносно

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці м. Охтирка Сумської області, громадянки України, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,

яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,

В С Т А Н О В И В :

Старший детектив Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Полтавській області ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором відділу Полтавської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_6 .

В клопотанні зазначив, що детективами Підрозділу детективів Територіального управління Бюро економічної безпеки у Полтавській області за процесуального керівництва Полтавської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024170000000588 від 09.08.2024 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що наказом начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради від 14.07.2023 № 105-к ОСОБА_6 призначено на посаду головного спеціаліста відділу з питань юридичного забезпечення (далі головний спеціаліст), без конкурсного відбору.

Крім того,наказом начальникауправління житлово-комунальногогосподарства виконавчогокомітету Полтавськоїміської радивід 30.05.2024№ 107, ОСОБА_6 визначено уповноваженоюособою управлінняжитлово-комунальногогосподарства виконавчогокомітету Полтавськоїміської ради(далі уповноваженаособа),на якупокладається виконанняфункцій уповноваженоїособи щодопланування,формування таоприлюднення річногоплану таподальшого проведеннязакупівлі:Мобільна установкадля подрібненнягілок,Причеп тракторнийсамосвальний 2ПТС-4або еквівалент,Причіпний піскорозкидувачвантажопідйомність 4т,Причіпний піскорозкидувачвантажопідйомність 1т,Щелепний ковшна телескопічнийнавантажувач,Косарка ротаційна(навіснеобладнання длятракторів).Таким чином,головний спеціаліст,уповноважена особа ОСОБА_6 була наділенаадміністративно-господарськимита організаційно-розпорядчимифункціями,а тому,в розумінні п. 1 Примітки до ст. 364 КК України, є службовою особою.

Уповноважена особа ОСОБА_6 , будучи службовою особою, не здійснивши реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на товари, які в подальшому стали предметом закупівлі, ігноруючи інші заходи, спрямовані на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» щодо ефективності використання коштів та результативність, переслідуючи злочинний умисел, спрямований на зловживання своїм службовимстановищем всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди ТОВ«Машинері Україна»у виглядінезаконної перевагипри проведеннізакупівлі,шляхом організаціїта проведенняпроцедури закупівлі:«Мобільна установкадля подрібненнягілок,Причеп тракторнийсамосвальний 2ПТС-4або еквівалент,Причіпний піскорозкидувачвантажопідйомність 4т,Причіпний піскорозкидувачвантажопідйомність 1т,Щелепний ковшна телескопічнийнавантажувач,Косарка ротаційна(навіснеобладнання длятракторів)», забезпечила укладання договору з останнім про закупівлю вказаної техніки за завищеними цінами, чим спричинила тяжкі наслідки за наступних обставин.

Так, 31.05.2024 рішенням 55 сесії 8 скликання Полтавської міської ради внесено зміни до Програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою Полтавської міської територіальної громади на 2024 рік, а саме у розділ VI п. 2 «Інша діяльність у сфері житлово-комунального господарства (придбання предметів довгострокового користування, в тому числі придбання свідоцтв про реєстрацію та номерних знаків для транспортних засобів та послуги по обстеженню транспортних засобів на відповідність ідентифікаційних номерів)» (п. 2.1. отримувач УЖКГ (для Полтавське КАТП-1628) та отримувач УЖКГ (для КП «Декоративні культури»), згідно якого виділено 102525000 грн на придбання різноманітної техніки, в тому числі на: косарку ротаційну (навісне обладнання для тракторів) 3 од, причіпного піскорозкидувача вантажопідйомністю 4 т 6 од, причіпного піскорозкидувача вантажопідйомністю не більше 1 т 4 од, мобільної установки для подрібнення гілок 3 од, щелепного ковша на телескопічний навантажувач 1 од, причеп тракторний самосвальний 2 ПТС-4,5 або еквівалент 2 од, при цьому без зазначення ціни за одиницю товару.

З метою підготовки річного плану закупівель управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради, ОСОБА_6 , зловживаючи своїм службовим становищем, переслідуючи мету отримання неправомірної вигоди ТОВ «Машинері Україна», шляхом перевитрати коштів Полтавської міської ради, діючи усупереч вказаних вище нормативних актів, використовуючи всупереч інтересам служби надані їй повноваження головного спеціаліста, уповноваженої особи щодо організації та проведення процедури закупівель, не вчинивши дій, направлених на здійснення аналізу ринку, розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, проведення попередніх ринкових консультацій, з метою з`ясування фактів, які б вплинули на формування очікуваної вартості товарів, у червні 2024 року (більш точного часу слідством не встановлено), перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Полтава, вул. Стрітенська, 19, на власний розсуд здійснила моніторинг цін в такий спосіб, щоб орієнтовна вартість перевищила рівень середніх ринкових цін на аналогічну продукцію та в свою чергу сформувала очікувану вартість предмету закупівлі «ДК 021:2015:34390000-7: Приладдя до тракторів» у розмірі 9 242500, 00 грн, яка значно завищена відносно вартості аналогічних товарів на ринку.

При цьому, ОСОБА_6 , зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання ТОВ «Машинері Україна» неправомірної вигоди, врахувала при визначенні очікуваної вартості комерційні пропозиції від ТОВ«СКС ТЕХНО ГРУП» (ЄДРПОУ 42326901) б/н, без дати; ТОВ«Машинері Україна» (ЄДРПОУ 44829772) б/н, без дати; ТОВ «УкрСпецТехІнвест» (ЄДРПОУ 38732010) б/н, без дати, які містили неправдиві відомості про ціни предмету закупівлі, та які до управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради офіціно не надходили.

У подальшому, 14.06.2024, ОСОБА_6 , будучи головним спеціалістом, уповноваженою особою, достовірно знаючи середньо ринкову цінову політику на спецтехніку, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання ТОВ «Машинері Україна» неправомірної вигоди, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Полтава, вул. Стрітенська, 19, здійснила планування та формування річного плану закупівель Управління на 2024 рік, затвердивши його своїм особистим підписом та оприлюднивши цей річний план на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, до якого включено предмет закупівлі: «Мобільна установкадля подрібненнягілок,Причеп тракторнийсамосвальний 2ПТС-4або еквівалент,Причіпний піскорозкидувачвантажопідйомність 4т,Причіпний піскорозкидувачвантажопідйомність 1т,Щелепний ковшна телескопічнийнавантажувач,Косарка ротаційна(навіснеобладнання длятракторів)» очікуваною вартістю 9 242 500,00 грн, яка значно завищена відносно вартості аналогічних товарів на ринку.

Також 14.06.2024, головний спеціаліст, уповноважена особа ОСОБА_6 , перебуваючи за адресою: м.Полтава, вул.Стрітенська, 19, за місцем розташування управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання ТОВ «Машинері Україна» неправомірної вигоди, розмістила на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель інформацію про початок процедури закупівлі «відкриті торги з особливостями» та предмет закупівлі, затвердивши вказане особистим підписом в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №05 від 14.06.2024, а саме: ДК 021:2015:34390000-7: Приладдя до тракторів», «Мобільна установка для подрібнення гілок, Причеп тракторний самосвальний 2 ПТС-4 або еквівалент, Причіпний піскорозкидувач вантажопідйомність 4 т, Причіпний піскорозкидувач вантажопідйомність 1 т, Щелепний ковш на телескопічний навантажувач, Косарка ротаційна (навісне обладнання для тракторів)», очікуваною вартістю 9 242 500,00 грн, яка значно завищена відносно вартості аналогічних товарів на ринку, а саме: причіпний піскорозкидувач вантажопідйомність 4 т 3 од., причіпний піскорозкидувач вантажопідйомність 1 т 3 од., визначившти кінцевий строк подання учасниками тендерної пропозиції 23.06.2024, 00:00 за Київським часом.

Цього ж дня, ОСОБА_6 затверджена тендерна документація своїм протокольним рішенням №05від 14.06.2024та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» (ідентифікатор закупівлі: «UA-2024-06-14-009350-a»), посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-14-009350-a.

23.06.2024 головний спеціаліст, уповноважена особа ОСОБА_6 , перебуваючи за адресою: м. Полтава, вул. Стрітенська, буд. 19, за місцем розташування управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання ТОВ «Машинері Україна» неправомірної вигоди, у порушення п. 1.5 Положення про уповноважену особу, вимог ст. 5 Закону № 922-VIII в частині дотримання принципу максимальної економії та ефективності, провела процедуру закупівлі за участі єдиного учасника ТОВ«Машинері Україна» (ЄДРПОУ 44829772), яким на підставі завищеної нею очікуваної вартості предмету закупівлі в ході проведення тендеру надано остаточну пропозицію в сумі 9 168 000,00 грн.

У подальшому, 24.06.2024 головний спеціаліст, уповноважена особа ОСОБА_6 , перебуваючи насвоєму робочомумісці заадресою:м.Полтава,вул.Стрітенська,буд.19, за результатами відкритих торгів, зловживаючи службовим становищем, переслідуючи мету отримання неправомірної вигоди ТОВ «Машинері Україна», шляхом перевитрати коштів Полтавської міської ради, діючи усупереч нормативних актів, використовуючи всупереч інтересам служби надані їй повноваження щодо організації та проведення процедури закупівель, прийняла протокольне рішення №5 від 24.06.2024 про визначення переможцем єдиного учасника процедури закупівлі ТОВ«Машинері Україна» (ЄДРПОУ 44829772),а такожоприлюднення велектронній системізакупівель рішенняпро намірукласти договір про закупівлю.

За наслідками відкритих торгів, які проведено головним спеціалістом, уповноваженою особою ОСОБА_6 , унаслідок умисного протиправного діяння, яке виразилось у зловживанні своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди ТОВ «Машинері Україна, з порушенням законодавства з питань публічних закупівель, управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради 02.07.2024 з ТОВ«Машинері Україна» укладено договір №165 про закупівлю та додаток №1 до Договору специфікацію на постачання 3-х подрібнювачів гілок АМ-200ТР-К за ціною 495000,00 грн з ПДВ, причіпу тракторного самоскидного 2 ПТС-4 за ціною 378000, 00 грн з ПДВ, ковша щелепного Promin за ціною 330000,00 грн з ПДВ, 3-х косарок ротаційних WIRAX Z 069-1,65 за ціною 93000,00 грн з ПДВ, 3-х піскосолерозкидачів PRONAR T 131 за ціною 1449000,00 грн з ПДВ, 3-х піскорозкидачів PRONAR KCT07 за ціною 783000,00 грн з ПДВ. Таким чином згідно умов вказаного договору загальна вартість 3-х піскосолерозкидачів PRONAR T 131 та 3-х піскорозкидачів PRONAR KCT07становить 6696000,00 грн з ПДВ.

При цьому, ринкова вартість зазначених піскосолерозкидача PRONAR T 131 та піскорозкидача PRONAR KCT07, станом на дату підписання договору 02.07.2024, становила 864 822,44 грн з ПДВ та 467 005,87 грн з ПДВ відповідно, що в загальній сумі за 3 піскосолерозкидачі PRONAR T 131 та

3 піскорозкидачіі PRONAR KCT07 становить 3995484,93 грн з ПДВ.

ОСОБА_6 , ознайомившись та погодивши положення указаного договору, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, діючи умисно з метою одержання ТОВ «Машинері Україна» неправомірної вигоди, не скористалася правами Покупця - управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради, визначеними п.п. 2.6., 2.7., 11.6. Договору, в частині перевірки ринкового рівня ціни на товар шляхом запиту цінових пропозицій, зменшення ціни Договору, відмови від виконання Договору та ініціювання розірвання Договору, тим самим забезпечила його укладання з метою поставки спецтехніки за завищеними цінами.

Як наслідок, на виконання умов договору №165 про закупівлю від 02.07.2024 з додатком №1 - специфікацією, на підставі видаткових накладних: №3 від 15.07.2024, №4 від 15.07.2024, № 5 від 07.08.2024, №7 від 24.09.2024, №8 від 24.09.2024 про поставку вищевказаної спецтехніки, відповідно були складені платіжні інструкції та перераховано з банківського рахунку управління житлово-комунальногогосподарства виконавчогокомітету Полтавськоїміської радиUA748201720344291036400041201,емітованого в Державній казначейській службі України м. Київ (МФО 820172) на користь ТОВ «Машинері Україна», на банківський рахунок НОМЕР_1 , емітований в АТ «Комерційний банк «Глобус» (МФО 380526) грошові кошти у загальній сумі 9168000,00 грн, з ПДВ 1528000,00 грн, що спричинило бюджету Полтавської міської ради тяжкі наслідки у вигляді майнової шкоди на загальну суму 2 700515 грн 07 коп.

Вказаними умиснимидіями головногоспеціаліста,уповноваженої особи ОСОБА_6 ,яка відповідалаза організаціюта проведенняпроцедур закупівель та які виразились у порушенні вимог чинного законодавства щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, визначенні завищених цін на товари під час формування очікуваної вартості предмету закупівлі «UA-2024-06-14-009350-a», ДК 021:2015:34390000-7: Приладдя до тракторів» - «Мобільна установка для подрібнення гілок, Причеп тракторний самосвальний 2 ПТС-4 або еквівалент, Причіпний піскорозкидувач вантажопідйомність 4 т, Причіпний піскорозкидувач вантажопідйомність 1 т, Щелепний ковш на телескопічний навантажувач, Косарка ротаційна (навісне обладнання для тракторів)», що вплинуло на результат закупівлі, а також в порушенні вимог ст. 5 Закону №922-VIII при виконанні договірних зобов`язань, внаслідок використання нею свого службового становища всупереч інтересам служби, переслідування мети отримання ТОВ «Машинері Україна» неправомірної вигоди, Полтавській міській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 2 700515 грн 07 коп, що більш ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто є тяжкими наслідками.

13.06.2025 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а саме про те, що вона підозрюється у зловживанні службовимстановищем,тобто умисному,з метоюодержання неправомірноївигоди дляіншої юридичноїособи,використанні службовоюособою службовогостановища всуперечінтересам служби,що спричинилотяжкі наслідки.

Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_6 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення, підтверджуються зібраними в ході досудового розслідування матеріалами досудового розслідування, зокрема: протоколом №05 від 14.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про проведення закупівлі та додатком №1 річним планом закупівель на 2024 рік; протоколом №5 від 24.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства ВК ПМР щодо наміру укласти договір; звітом про результати проведення процедури закупівлі UA-20204-06-14-009350-a від 03.07.2024; наказом №107 від 30.05.2024 «Про визначення уповноваженої особи щодо організації та проведення відкритих торгів з особливостями» від 14.06.2023; положенням про уповноважену особу управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо проведення закупівель; посадовою інструкцією головного спеціаліста відділу з питань юридичного забезпечення управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради №І-СУЯ/01, затвердженої начальником управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради від 17.07.2023; наказом № 105-к «Про призначення на посаду» ОСОБА_7 від 14.07.2023; рішенням 55 сесії 8 скликання Полтавської міської ради «Про внесення змін до Програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою Полтавської міської територіальної громади на 2024 рік» від 31.05.2024; висновком експерта № СЕ-19/117-25/7427-ТВ від 11.04.2025 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи; висновком експерта № 1236-25 від 11.06.2025 за результатами проведення судової економічної експертизи; висновком експерта № СЕ-19/117-25/9812-ПЧ від 06.05.2025 за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи; висновком експерта № СЕ-19/117-25/10384-ПЧ від 12.05.2025 за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи; іншими доказами у кримінальному провадженні у їх сукупності.

Досудовим розслідуванням встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, стосовно підозрюваної ОСОБА_6 .

Підозрювана ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні тяжкого, корупційного злочину, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від трьох до шести років, без можливості застосування ст. 75 КК України.

Так,відповідно доп.1ст.177КПК Українипідозрювана можепереховуватись відорганів досудовогорозслідування абосуду,оскільки ОСОБА_6 ,обґрунтовано підозрюєтьсяв учиненнівчиненні тяжкогозлочину,за якийзаконом передбаченопокарання увигляді позбавленнямволі настрок відтрьох дошести років. При цьому Європейський суд з прав людини у справі «Ілійков проти Болгарії» №33977/96 від 26.07.2001 зазначив, що «суворість передбаченого покарання» є суттєвим елементом при оцінюванні «ризиків переховування або повторно вчинення злочинів».

Разом з тим, підозрювана ОСОБА_6 особисто знайома зі свідками у даному кримінальному провадженні, які є працівниками УЖКГ ВК Полтавської міської ради, у зв`язку з чим існує ризик що ОСОБА_6 може особисто або із залученням третіх осіб через прохання, погрози або іншим шляхом знищити, приховати або спотворити речі та документи, що мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також незаконно впливати на свідків у даному кримінальному провадженні з числа працівників УЖКГ ВК Полтавської міської ради, що повністю підтверджує наявність ризиків, передбачених п.п. 2,3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

У відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України є підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_6 може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, зокрема здійсненню повного, всебічного досудового розслідування, оскільки на даний час існує необхідність у проведенні ряду слідчих (розшукових) дій, які спрямовані на встановлення усіх обставин вчинення кримінального правопорушення до завершення строку досудового розслідування, такі як допити в якості свідків працівників УЖКГ ВК Полтавської міської ради, що були задіяні у процесі прийняття рішень.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_6 є обвинуваченою у іншому кримінальному провадженні за ч. 2 ст. 367 КК України, що беззаперечно свідчить, що притягнення до кримінальної відповідальності не зупинило її від вчинення протиправних дій, а отже вона може вчинити інше кримінальне правопорушення (п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України).

За таких обставин, є всі підстави вважати, що застосування запобіжного заходу у вигляді застави щодо підозрюваної ОСОБА_6 відповідно ст. 177 КПК України, досягне своєї мети по забезпеченню виконання підозрюваною, покладених на неї процесуальних обов`язків, а також запобіганням спробам, переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків тощо.

Згідно п. 2 ч. 5 ст. 182 КПК України розмір застави щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину, визначається у таких межах - від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто від 60560 грн. до 242240 грн.

У виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.

В даному випадку сторона обвинувачення вважає, що застава у визначених п. 2 ч. 5 ст. 182 КПК України розмірах не здатна забезпечити виконання підозрюваною ОСОБА_6 покладених на неї обов`язків, а тому враховуючи наявність у підозрюваної офіційного джерела доходів, спричинення її діями збитків у сумі 2 700515 грн. 07 коп., враховуючи суспільний резонанс вчиненого під час повномасштабної війни корупційного кримінального правопорушення, вважає, що розмір застави здатний забезпечити виконання підозрюваною покладених на неї обов`язків є 2 700515 грн. 07 коп.

Окрім того, у випадку застосування до підозрюваної застави на неї необхідно покласти обов`язки, передбачені п.п. 2-5 ч. 5 ст. 194КПК України,а саме:не відлучатисяіз населеногопункту,в якомувона проживаєбез дозволуслідчого,прокурора абосуду; повідомлятислідчого,прокурора чисуд прозміну свогомісця проживаннята/абомісця роботи; утримуватисявід спілкуванняіз працівникамиуправління житлово-комунальногогосподарства виконавчогокомітету Полтавськоїміської ради; не відвідувати місцезнаходження управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради за адресою: м. Полтава, вул. Стрітенська, буд. 19.

Заслухавши прокурора та детектива, які клопотання підтримали та просили задовольнити, підозрювану та її захисника, які проти задоволення клопотання детектива заперечили, просили обрати запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту, пославшись на те, що застава для підозрюваної є непомірною, оскільки на її утриманні перебуває малолітня дитина, отримує незначний дохід, крім того, сама підозра є необґрунтованою, дослідивши матеріали клопотання, приходжу до наступного.

Відповідно до ст.177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

За нормами ст. 178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених устатті 177цього Кодексу,слідчий суддя,суд напідставі наданихсторонами кримінальногопровадження матеріалівзобов`язаний оцінитив сукупностівсі обставини,у томучислі: 1)вагомість наявнихдоказів провчинення підозрюваним,обвинуваченим кримінальногоправопорушення; 2) тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується ;3)вік тастан здоров`япідозрюваного,обвинуваченого; 4)міцність соціальнихзв`язків підозрюваного,обвинуваченого вмісці йогопостійного проживання,у томучислі наявністьв ньогородини йутриманців; 5)наявність упідозрюваного,обвинуваченого постійногомісця роботиабо навчання; 6)репутацію підозрюваного,обвинуваченого; 7)майновий станпідозрюваного,обвинуваченого; 8)наявність судимостейу підозрюваного,обвинуваченого; 9)дотримання підозрюваним,обвинуваченим умовзастосованих запобіжнихзаходів,якщо вонизастосовувалися донього раніше; 10) наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення ;11)розмір майновоїшкоди,у завданніякої підозрюється,обвинувачується особа,або розмірдоходу,в отриманніякого внаслідоквчинення кримінальногоправопорушення підозрюється,обвинувачується особа,а такожвагомість наявнихдоказів,якими обґрунтовуютьсявідповідні обставини; 12) ризик продовження чи повторення протиправної поведінки, зокрема ризик летальності, що його створює підозрюваний, обвинувачений, у тому числі у зв`язку з його доступом до зброї.

Надані до слідчого судді матеріали містять дані, які дають достатні підстави вважати, що до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024170000000588 від 09.08.2024 внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України ( а.с.17).

13.06.2025 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а саме про те, що вона підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки ( а.с. 122-129).

Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_6 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення, підтверджуються зібраними в ході досудового розслідування матеріалами досудового розслідування, зокрема: протоколом №05 від 14.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про проведення закупівлі та додатком №1 річним планом закупівель на 2024 рік; протоколом №5 від 24.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства ВК ПМР щодо наміру укласти договір; звітом про результати проведення процедури закупівлі UA-20204-06-14-009350-a від 03.07.2024; наказом №107 від 30.05.2024 «Про визначення уповноваженої особи щодо організації та проведення відкритих торгів з особливостями» від 14.06.2023; положенням про уповноважену особу управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо проведення закупівель; посадовою інструкцією головного спеціаліста відділу з питань юридичного забезпечення управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради №І-СУЯ/01, затвердженої начальником управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради від 17.07.2023; наказом № 105-к «Про призначення на посаду» ОСОБА_7 від 14.07.2023; рішенням 55 сесії 8 скликання Полтавської міської ради «Про внесення змін до Програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою Полтавської міської територіальної громади на 2024 рік» від 31.05.2024; висновком експерта № СЕ-19/117-25/7427-ТВ від 11.04.2025 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи; висновком експерта № 1236-25 від 11.06.2025 за результатами проведення судової економічної експертизи; висновком експерта № СЕ-19/117-25/9812-ПЧ від 06.05.2025 за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи; висновком експерта № СЕ-19/117-25/10384-ПЧ від 12.05.2025 за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи; іншими доказами у кримінальному провадженні у їх сукупності ( а.с.28-113).

Оцінка та перевірка доказів, а також питання винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення знаходиться поза межами повноважень слідчого судді при вирішенні питання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу. Підставою застосування запобіжного заходу відносно підозрюваного є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, та наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України.

Підозрювана ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні тяжкого, корупційного злочину, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від трьох до шести років, розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється ОСОБА_6 складає суму 2700515грн.07коп., узв`язку зчим можепереховуватись відорганів досудовогорозслідування абосуду, особисто знайома зі свідками у даному кримінальному провадженні, які є працівниками, зокрема, Полтавської міської ради, у зв`язку з чим існує ризик того, що остання може особисто або із залученням третіх осіб через прохання, погрози або іншим шляхом знищити, приховати або спотворити речі та документи, що мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також незаконно впливати на свідків у даному кримінальному провадженні з числа працівників Полтавської міської ради, що підтверджує наявність ризиків, передбачених п.п. 1,2,3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України є підстави вважати, що підозрювана може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, зокрема здійсненню повного, всебічного досудового розслідування, оскільки на даний час у органу досудового розслідування залишається необхідність у проведенні ряду слідчих (розшукових) дій.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_6 є підозрюваною у іншому кримінальному провадженні за ч. 2 ст. 364 КК України, отже, існує ризик можливого продовження вчинення правопорушень (п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України).

Але при цьому, ОСОБА_6 маєпостійне місцепроживання,має наутриманні неповнолітнюдитину,офіційно працевлаштованата з`являєтьсяна викликислідчого таслідчого судді, раніше до кримінальної відповідальності не притягувалась.

Таким чином, підставою застосування до підозрюваної запобіжного заходу у вигляді застави є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень та наявність ризиків, які дають підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_6 матиме можливість: переховуватися від слідства та суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а також продовжити вчинення кримінальних правопорушень.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 182 КПК України розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього. В даній справі законодавчо визначеним є розмір застави від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Саме застава в розмірі 80 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто в сумі 242240 грн., є виправданою, з огляду на розмір доходів підозрюваної, та її майнового стану, а зазначений органом досудового розслідування розмір застави в сумі 2 700515 грн. 07 коп. є завідомо неправомірним для підозрюваної.

Враховуючи вищезазначене, клопотання детектива підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст. 177-178, 182 КПК України, -

У Х В А Л И В :

Обрати відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді застави в розмірі 242240 грн. із покладенням на ОСОБА_6 , обов`язків згідно ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

- не відлучатися із населеного пункту, в якому вона проживає без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування із працівниками управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради;

- не відвідувати місцезнаходження управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради за адресою: м. Полтава, вул. Стрітенська, буд. 19.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти днів безпосередньо до Полтавського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Полтави
Дата ухвалення рішення20.06.2025
Оприлюднено04.12.2025
Номер документу128271526
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —552/1555/25

Ухвала від 17.09.2025

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Нізельковська Л. В.

Ухвала від 25.06.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

Ухвала від 20.06.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

Ухвала від 20.06.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

Ухвала від 28.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні