Вінницький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяР І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
25 червня 2025 р. Справа № 120/13838/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крапівницької Н.Л.,
розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Ялтушківської дослідно-селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків Національної Академії аграрних наук України
до Головного управління ДПС у Вінницькій області
про визнання протиправною та скасування вимоги, -
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Ялтушківської дослідно-селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків Національної Академії аграрних наук України до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправною та скасування вимоги.
Позовні вимоги, з урахуванням уточнених позовних вимог, мотивовані протиправністю прийнятої відповідачем вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ю-9717 від 13.09.2024 та № Ю-9717 від 07.10.2024.
В обґрунтування позовних вимог, представник позивача вказав, що податковим органом прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-97-17 від 13.09.2024 року зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування станом на 31.08.2024 на загальну суму в 1 389 651,52 грн., з яких сума недоїмки становить 588730, 47 грн., штраф 481420, 63 грн, пеня 319500, 42 грн.
Також, податковим органом прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-97-17 від 07.10.2024 зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування станом на 30.09.2024 загальну суму в 660827,05 грн., з яких штрафні санкції 341326,63 грн., пеня 319500,42 грн.
Представник позивача вказав, що станом на дату отримання вимоги №Ю-97-17, у позивача була відсутня заборгованість зі сплати ЄСВ, а тому, не зрозуміло яким чином згідно даних інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС у Ялтушківської дослідно- селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААНУ утворилася заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, станом на 31.08.2024. Зазначив, що зі змісту вимоги ГУ ДПС у Вінницькій області про сплату боргу (недоїмки) № Ю-97-17 від 13 вересня 2024 року жодним чином не можливо встановити період за який не сплачено (не перераховано) або несвоєчасно сплачено (несвоєчасно перераховано) єдиний внесок.
Так зазначив, що у зв`язку з відсутністю заборгованості зі сплати ЄСВ у Ялтушківської дослідно-селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААНУ перед бюджетом, оскаржувані рішення відповідача вважає протиправними та незаконними, та просить його скасувати.
Ухвалою від 21.10.2024 позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення недоліків.
Ухвалою від 06.11.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення (виклику) учасників справи. Також даною ухвалою встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позов.
У встановлений судом строк від відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній заперечив щодо задоволення позову. Зазначив, що станом на 31.08.2024 року рахувалась заборгованість по єдиному внеску у сумі 1389651,52 грн., а тому, відповідно до ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», та на підставі даних інформаційної системи податкових органів було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) по єдиному внеску № Ю-97-17 від 13.09.2024 року на суму 1389651,52 грн. Зазначає, що облікові дані з інформаційної системи податкового органу, є такою ж самостійної підставою для формування вимог, як і акти перевірки чи податкова звітність. Посилається також на те, що у разі наявності у платника недоїмки зі сплати єдиного внеску і вже була винесена вимога про сплату боргу (недоїмки), то у випадку, якщо сума недоїмки зросла або частково зменшилась, формується нова вимога про сплату боргу (недоїмки) з тим самим порядковим номером, але вже від нової дати та з іншою сумою (зменшеною або збільшеною) визначеною у ній. Тому, вважає позовні вимоги безпідставними та просить у задоволенні позову відмовити.
Від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останній не погоджується із доводами відповідача і просить задовольнити позов.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Як слідує з матеріалів справи, згідно з даними ІКС «Податковий блок» по Ялтушківській дослідно-селекційній станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААН України (20090488) станом на 31.08.2024 р. рахувалася недоїмка з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) на суму 1389651,52 грн.
Судом встановлено, що ГУ ДПС у Вінницькій області сформувала вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 13.09.2024 № Ю-97-17, що виникла у Ялтушківської дослідно-селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків Національної Академії аграрних наук України, станом на 31.08.2024, і на суму єдиного внеску 1389651,52 грн. відповідно до статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС. Сума боргу складається, в тому числі, з недоїмки - 588730,47 грн., штрафної санкції - 481420,63 грн., пені - 319500,42 грн.
Крім того, як слідує з матеріалів справи за період з 31.08.2024 року по 30.09.2024 року позивачем частково погашено борг по вимозі № Ю-97-17 від 13.09.2024 року в сумі 728824,02 грн., відповідно сума заборгованості в узгодженій вимозі № Ю-97-17 (У) від 13.09.2024 року була зменшена від суми заборгованості яка була зазначена у вимозі № Ю-97-17 від 13.09.2024 року (1389651,52 грн. - 728824,02 грн. 660827,05 грн.).
07.10.2024 податковим органом прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-97-17 зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування станом на 30.09.2024 загальну суму в 660827,05 грн., з яких штрафні санкції 341326,63 грн., пеня 319500,42 грн.
Позивач, вважаючи вказані вимоги протиправними, звернувся із даним позовом до суду.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон №2464-VI).
За змістом п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно із абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Права та обов`язки платника єдиного внеску встановлено у ст. 6 Закону № 2464-VI.
Відповідно до п. 1 ч. 2 вказаної статті Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску.
Положеннями п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464-VI передбачено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у п. 1 (крім абзацу сьомого), ч. 1 ст. 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Згідно з ч. ч. 2, 3 ст. 9 Закону №2464-VI обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
При цьому платники, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Відповідно до ч. ч. 11, 12 ст.9 Закону № 2464-VI у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов`язаннями із сплати єдиного внеску зобов`язань із сплати податків, інших обов`язкових платежів, передбачених законом, або зобов`язань перед іншими кредиторами зобов`язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов`язаннями, крім зобов`язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до положень ч.ч. 1-4 ст. 25 Закону № 2464-VI рішення, прийняті податковими органами та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним Податковий орган у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, надсилає в паперовій та/або електронній формі платникам єдиного внеску вимогу про сплату недоїмки з єдиного внеску.
Вимога про сплату недоїмки з єдиного внеску, винесена за результатами документальної перевірки, надсилається (вручається) платнику в порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.
Вимога про сплату недоїмки з єдиного внеску, винесена з метою стягнення недоїмки з єдиного внеску у разі його несплати платником у визначені цим Законом строки, надсилається податковим органом платнику в паперовій та/або електронній формі у порядку, визначеному ст.42 Податкового кодексу України.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов`язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з податковим органом шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом № 2464-VI, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів, врегульована Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою Наказом Міністерства фінансів України 20.04.2015 № 449 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04.05.2018 року № 469), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за № 508/26953 (далі - Інструкція № 449).
Відповідно до п. 1 розділу VI Інструкції №449 до платників, які не виконали визначені Законом обов`язки щодо нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, застосовуються заходи впливу та стягнення.
Згідно з п. 2 розділу VI Інструкції №449 у разі виявлення податковим органом своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий податковий орган обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції в порядку і розмірах, визначених розділом VII цієї Інструкції.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена в строки, встановлені Законом, обчислена податковими органами у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до пункту 3 розділу VI Інструкції № 449, податкові органи надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки), якщо:
дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску податковими органами;
платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску;
платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій.
У випадку, передбаченому абзацом другим цього пункту, вимога про сплату боргу (недоїмки) приймається відповідним податковим органом протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем вручення платнику акта перевірки, а за наявності заперечень платника єдиного внеску до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки.
Вимога про сплату боргу (недоїмки), окрім загальних реквізитів, повинна містити відомості про розмір боргу, у тому числі суми недоїмки, штрафів та пені, обов`язок погасити борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк.
Під частковим зменшенням суми недоїмки зі сплати єдиного внеску (заборгованості зі сплати фінансових санкцій) для цілей цього пункту вважається зменшення загальної суми боргу (недоїмки) з єдиного внеску, яка включає нараховані та несплачені суми єдиного внеску (фінансових санкцій) за останній календарний місяць, в якому відбулось таке зменшення.
Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційно-комунікаційних систем ДПС (далі - ІКС) на суму боргу, що перевищує 10 гривень.
Вимога про сплату боргу (недоїмки) є виконавчим документом.
З цього слідує, що вимога про сплату недоїмки надсилається платнику у випадку наявності на кінець календарного місяця недоїмки зі сплати ЄСВ. При цьому, у такому випадку вимога формується на підставі даних інформаційно-комунікаційних систем ДПС (далі - ІКС) на суму боргу, що перевищує 10 гривень.
Згідно з пунктом 4 розділу VI Інструкції № 449 вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з ІКС за формою згідно з додатком 6 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи, у тому числі відокремлених підрозділів юридичної особи) або за формою згідно з додатком 7 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи).
Податковий орган веде реєстр виданих вимог про сплату боргу (недоїмки) за формою згідно з додатком 8 до цієї Інструкції.
При формуванні вимоги про сплату боргу (недоїмки) їй присвоюється порядковий номер, який складається з трьох частин: перша частина - літера «Ю» (вимога до юридичної особи, у тому числі відокремлених підрозділів юридичної особи) або «Ф» (вимога до фізичної особи), друга частина - порядковий номер, третя частина - літера «У» (узгоджена вимога).
Протягом 10 календарних днів із дня одержання вимоги про сплату боргу (недоїмки) платник зобов`язаний сплатити зазначені у пункті 1 вимоги суми недоїмки, штрафів та пені (пункт 5 розділу VI Інструкції № 449).
У разі незгоди з розрахунком податкового органу суми боргу (недоїмки) платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання вимоги, узгоджує її з податковим органом шляхом оскарження вимоги про сплату боргу (недоїмки) в адміністративному або судовому порядку.
Вимога про сплату боргу (недоїмки) не підлягає адміністративному оскарженню в частині сум недоїмки, які виникли на підставі поданих звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску.
Як слідує із матеріалів справи, вимога про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 13.09.2024 № Ю-97-17 сформована на підставі даних інформаційної системи органів доходів і зборів (відповідно до вимог ст. 25 Закону № 2464-VI), оскільки, станом на 31.08.2024 рахувалася недоїмка з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму 1389651,52 грн.
Відповідно до зазначеної заборгованості ГУ ДПС у Вінницькій області було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-97-17 від 13.09.2024 року.
Вказаному платнику єдиного внеску було надіслано вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-97-17 від 13.09.2024 р. з сумою заборгованості 1389651,52 грн. з датою вручення 18.09.2024.
Сума боргу складається тому числі з недоїмки - 588730,47 грн., штрафної санкції - 481420,63 грн., пені - 319500,42 грн.
Представник позивача вказує, що станом на дату отримання вимоги №Ю-97-17 у позивача була відсутня заборгованість зі сплати ЄСВ.
Вищевказана заборгованість в сумі 1389651,52 грн. виникла згідно нарахувань сум єдиного внеску, яка включає в себе основний платіж в розмірі 588730,47 грн. по строку сплати 09.08.2024 та відповідно до ППР застосованих за несвоєчасну сплату єдиного внеску нараховано штраф у розмірі 481420,63 грн. (період з 10.08.2023 по 30.07.2024) та пеню в розмірі 319500,42 грн. (період з 10.08.2023 по 30.07.2024), що відображено в листі податкового органу № 47606/6/02-32-13-06-14 від 24.10.2024.
Крім того, згідно даних інформаційної комунікаційної системи податкового органу по Ялтушківській дослідно-селекційній станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААН України (код ЄДРПОУ 20090488) станом на 01.10.2024, рахувався борг (КБК 71010000) на суму 660827,05 грн.
Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» №2464 від 08.07.2010 було передано для примусового виконання вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-97-17 від 13.09.2024 станом на 01.10.2024 з сумою боргу до стягнення 660827,05 грн. (заява від 01.10.2024 р. № 12084/5/02-32-13-06-18 додається).
За період з 31.08.2024 року по 30.09.2024 року позивачем частково погашено борг по вимозі № Ю-97-17 від 13.09.2024 року в сумі 728824,02 грн., відповідно сума заборгованості У узгодженій вимозі № Ю-97-17 від 13.09.2024 року була зменшена від суми заборгованості яка була зазначена у вимозі № Ю-97-17 від 13.09.2024 року (1389651,52 грн. - 728824,02 грн. 660827,05 грн.). Сума боргу складається тому числі з штрафної санкції - 341326,63 грн., пені - 319500,42 грн.
Так, сума боргу підтверджується карткою особового рахунку, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску № 9217024087 від 01.08.2024 терм. спл. 09.08.2024 року.
Відповідачем у якості доказів правомірності визначення суми недоїмки, зазначеної у спірній вимозі, долучено до матеріалів справи інтегровану картку позивача за 2024 рік, відповідно до якої за позивачем обліковується заборгованість зі сплати єдиного внеску, що й стало підставою для формування спірних вимог.
Представник позивача вказує, що у зв`язку з відсутністю заборгованості зі сплати ЄСВ у Ялтушківської дослідно-селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААНУ перед бюджетом, оскаржувані рішення відповідача вважає протиправним та незаконним, однак доказів відсутності вказаної заборгованості чи її іншого розміру позивачем суду не надано.
Крім того, представник позивача зазначив, що не зрозуміло яким чином згідно даних інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС у Ялтушківської дослідно- селекційної станції Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААНУ утворилася заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування станом на 31.08.2024.
Верховний Суд вже робив висновок щодо застосування норм Закону №2464-VI та розділу VI Інструкції №449, зокрема в постанові від 10.12.2019 у справі №826/25425/15 за позовом ПАТ Київський річковий порт до ДПІ у Подільському районі м. Києва про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки). Верховний Суд вказав, що у разі наявності у платника на кінець календарного місяця недоїмки зі сплати єдиного внеску фіскальний орган на підставі даних звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи фіскального органу формує та надсилає (вручає) платнику вимогу про сплату боргу (недоїмки) на суму такої недоїмки.
Наведені вище положення Інструкції №449 та аналіз ч. 4 ст. 25 Закону №2464 дозволяють зробити висновок, що наявність заборгованості зі сплати єдиного внеску та фінансових санкцій є самостійною підставою для направлення платникові вимоги про сплату боргу (недоїмки) без проведення додаткових перевірок. Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційної системи фіскального органу платника у випадку, зокрема, якщо такий платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску. Недоїмкою ж є сума єдиного внеску, своєчасно не сплачена у строки, встановлені Законом.
Аналіз встановлених обставин справи та норм матеріального закону свідчить про те, що винесення оскарженої вимоги про сплату боргу (недоїмки) за єдиним внеском на підставі даних інформаційної системи контролюючого органу відповідає положенням Закону № 2464-VІ.
Враховуючи проаналізовані обставини, та норми чинного законодавства, суд висновує, що при формуванні спірних вимог податковим органом було дотримано вимоги, передбачені Інструкцією № 449 та Закону № 2464-VI. Тому, підстави для скасування вимоги №Ю-9717 від 13.09.2024 та № Ю-9717 від 07.10.2024 відсутні, а позивачем не надано доказів відсутності такої заборгованості чи її іншого розміру.
Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В силу ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову повністю з викладених вище підстав.
Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.
Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні адміністративного позову, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено скорочене (вступну та резолютивну частини) рішення (ухвалу) суду або якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: Ялтушківська дослідно-селекційна станція Інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків Національної академії аграрних наук України (с. Черешнева, Жмеринський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 20090488)
Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ ВП 44069150)
Суддя Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2025 |
Оприлюднено | 30.06.2025 |
Номер документу | 128424105 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні