Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2025 рокуСправа №160/31245/24 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Царікова О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпрі адміністративну справу №160/31245/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» (49035, місто Дніпро, вул. Танцюрина Балка, будинок 2А; ЄДРПОУ 44763591) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, місто Львів, вул. Стрийська, будинок 35; ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
25.11.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області «Про анулювання ліцензії» № 803-РЛ від 07.11.2024 року в частині анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА», реєстраційний номер №990211202400007, з терміном дії з 04.03.2024 року по 04.03.2029 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА», реєстраційний номер №990211202400007, з терміном дії з 04.03.2024 року по 04.03.2029 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що розпорядженням Головного управління ДПС у Львівській області від 07.11.2024 року №803-РЛ відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» анульовано ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами з реєстраційним номером №990211202400007, терміном дії з 04.03.2024 року до 04.03.2029 року, видану ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» на підставі акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. Слід зауважити, що жодного акту позивач не отримував, та підстава для таких висновків відповідача позивачу не відома. Позивач зауважує, що така підстава для анулювання ліцензії підприємству позивачу не відповідає дійсності, оскільки ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» фактично знаходилось за адресою, вказаною в ліцензії на дату прийняття такого рішення контролюючим органом.
27.11.2024 ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.11.2024 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» про забезпечення позову в адміністративній справі №160/31245/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» (49035, місто Дніпро, вул. Танцюрина Балка, будинок 2А; ЄДРПОУ 44763591) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, місто Львів, вул. Стрийська, будинок 35; ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування розпорядження, задоволено повністю, зупинено дію розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області «Про анулювання ліцензії» № 803-РЛ від 07.11.2024 року в частині анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» реєстраційний номер №990211202400007, з терміном дії з 04.03.2024 року по 04.03.2029 року з дати його винесення до набрання законної сили рішенням суду у справі №160/31245/24.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.12.2024, у задоволенні заяви Головного управління ДПС у Львівській області про скасування заходів забезпечення позову в адміністративній справі № 160/31245/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» (49035, місто Дніпро, вул. Танцюрина Балка, будинок 2А; ЄДРПОУ 44763591) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, місто Львів, вул. Стрийська, будинок 35; ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії, відмовлено повністю.
16.12.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у Львівській області надійшов відзив на позовну заяву (вх. №50445/24).
В обґрунтування відзиву відповідач зазначив, що працівниками ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 04.11.2024 року № 5855-ПП та направлень на перевірку від 04.11.2024 року №12468, № 12467 було здійснено виїзд 07.11.2024 для проведення фактичної перевірки ТзОВ «Прайд Солюшнс Україна» (ЄДРПОУ 44763591) за адресою: м. Львів, вул. Пасічна, буд. 162-А, кв. 1.2. В результаті виїзду встановлено, що суб`єкт господарювання та посадові особи за вищевказаною адресою на момент перевірки відсутні. У зв`язку з цим, відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 07.11.2024 року №803-РЛ «Про анулювання ліцензії», керуючись ст.15 Закону України №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (далі - Закон №481/95-ВР), ГУ ДПС у Львівській області прийнято рішення про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами.
Згідно з додатку до розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 07.11.2024 року № 803-РЛ підставою для анулювання ліцензії є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії, як передбачено ст. 15 Закону №481/95-ВР. Встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання - ТОВ «Прайд Солюшнс Україна», за адресою: м. Львів, вул. Пасічна, буд. 162-А, кв. 1.2 за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії зафіксовано актом «Про неможливість проведення перевірки» від 07.11.2024 № 1503/13-01-09-01/44763591 та підтверджено фото та відео матеріалами. Відтак, враховуючи вищевикладене, відповідач вважає, що позивачем так і не надано жодних належних доказів знаходження за адресою: Львівська область, м. Львів, вул. Пасічна буд. 162-А, кв. 1.2, відповідно і не спростовано висновки щодо питання про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТзОВ «Прайд Солюшнс Україна».
23.12.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив (вх. №51692/24), в якому представник позивача заперечував доводи, викладені представником відповідача у відзиві на позовну заяву, з урахуванням доводів позовної заяви, просив позов задовольнити повністю.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява та відзиви на позовну заяву, додаткові пояснення та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 44763591) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.08.2022.
Основним видом діяльності ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА», є КВЕД - 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами (основний).
04.03.2024 ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» отримано Ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами з реєстраційним номером №990211202400007, терміном дії з 04.03.2024 року до 04.03.2029.
Місцезнаходженням ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» в ліцензії зазначено: Україна, 79035, Львівська область, м. Львів, Сихівський район, вулиця Пасічна, будинок 162-А, кв. (офіс) 1.2.
Розпорядженням Головного управління ДПС у Львівській області від 07.11.2024 року № 803-РЛ відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» анульовано ліцензію на право Оптової торгівлі тютюновими виробами з реєстраційним номером №990211202400007, терміном дії з 04.03.2024 року до 04.03.2029 року, видану ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» на підставі акту про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню.
Вказане розпорядження позивач вважає протиправним, прийнятим всупереч нормам чинного законодавства, що стало підставою для звернення з відповідним позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті суд виходить з такого.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України врегульовані Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (Закон № 481/95-ВР), який діяв на момент виникнення спірних правовідносин.
В ст. 1 Закону № 481/95-ВР наведені визначення наступних термінів:
ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії; ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Стаття 15 Закону № 481/95-ВР містить порядок отримання, зокрема, ліцензії на роздрібну торгівлю пальним і підстави для її анулювання.
Так, ліцензії на право оптової торгівлі видаються терміном на п`ять років уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади оптової торгівлі, а за відсутності місць оптової торгівлі - за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі:
заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
несплати чергового платежу за ліцензію;
встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);
встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;
рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;
порушення вимогстатті 15-3цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;
отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;
встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;
встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії;
акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису;
порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії;
акта, що засвідчує факт відмови суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або його посадових (службових) осіб без законних підстав у допуску уповноважених представників контролюючого органу до проведення перевірки, складеного відповідно до вимогпункту 81.2статті 81 Податкового кодексу України. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису;
рішення Ради національної безпеки і оборони України, введеного в дію указом Президента України про застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбаченихпунктом 6частини першої статті 4 Закону України "Про санкції".
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Приймаючи оскаржене розпорядження Головне управління ДПС у Львівській області посилалось на порушення ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» вимог ст. 15 Закону України № 481/95-ВР, у зв`язку з актом про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Судом встановлено, що на підставі договору оренди нежитлового офісного приміщення №14-12/2023-2 від 14.12.2023 в користуванні позивача перебувало нежитлове приміщення площею 46,5 кв.м. в адміністративно-побутовому багатофункціональному офісному комплексі за адресою м. Львів, Сихівський район, вулиця Пасічна, будинок 162-А, кв. (офіс) 1.2., що також підтверджується ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» актом приймання-передачі об`єкту оренди від 14.12.2023, який є додатком № 3 до Договору оренди нежитлового офісного приміщення №14-12/2023-2 від 14.12.2023 та наявний в матеріалах справи.
Крім того, на підставі Договору оренди №01/03-2023 від 01.03.2023 ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШЕНС УКРАЇНА» орендує у ТОВ «ОФІСНО-СКЛАДСЬКИЙ КОМПЛЕКС МАРИДІАН» складське приміщення за адресою: Одеська область, Одеський район, селище Таїрове, вулиця Стара Люстдорфська дорога, будинок 7.
Оскаржене рішення не містить інформації щодо орендованих позивачем складських приміщень.
При цьому, відсутність вказаної інформації в оскарженому розпорядженні, фактично унеможливлює перевірку правомірності підстав його прийняття, що безумовно свідчить про невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії і призводить до його протиправності.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ«ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» про визнання протиправним та скасування розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області № 803-РЛ від 07.11.2024.
Суд звертає увагу на те, що для отримання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» зверталось до податкового органу із відповідними заявами, до яких були долучені документи, на підставі яких у 2024 році Головним управлінням ДПС у Львівській області було видано товариству вищевказані ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами.
Отже, надані позивачем документи були визнані достовірними та достатніми податковим органом для видачі ліцензії.
Частиною 5 ст. 242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
За правовим висновком Верховного Суду у постанові від 01.11.2022 у справі № 560/377/20, питання достатності документів для здобуття права на реалізацію пального підлягає дослідженню самим же органом доходів і зборів на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії.
Натомість, у випадку анулювання ліцензії відповідач має керуватися положеннями частини сорок сьомої статті 15 Закону № 481/95-ВР, якою передбачено вичерпний перелік підстав для таких дій контролюючого органу, зокрема, отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою про отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами; встановлення факту подання недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
Аналіз цієї норми свідчить про те, що вона містить конкретні умови щодо її застосування, зокрема, наявність інформації від уповноважених органів щодо непогодження/не видання документів - копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії. Тобто інформація органу має стосуватись конкретно визначених документів та такі документи мають подаватись особою при отриманні ліцензії.
Верховний Суд також дійшов висновку, що те саме стосується й підстави для анулювання ліцензії у разі встановлення факту подання недостовірних даних у документах, оскільки такі документи мають бути саме подані особою для отримання ліцензії.
Тобто, відповідальність суб`єкта у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавались разом з заявою для отримання ліцензії, насправді не видавався відповідним органом, відтак є підробленим (сфальшованим), або містить недостовірну інформацію. Тоді ж, коли суб`єкт взагалі не подавав певний документ, вказані норми, як підстави для анулювання ліцензії, застосовані бути не можуть.
Оскаржене розпорядження не містить жодних відомостей щодо того, в яких із поданих разом із заявою на отримання ліцензії документах містяться недостовірні дані, в чому полягає така недостовірність, в який спосіб встановлено факт подання заявником недостовірних даних.
Згідно ч. 1 ст. 234 Цивільного кодексу України фіктивним є правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином.
Фіктивний правочин не відповідає загальним підставам дійсності правочинів, зазначеним у ч. 5 ст. 203ЦК України, оскільки не спрямований на реальне настання правових наслідків, зумовлених ним.
Як вбачається з матеріалів справи на виконання правочинів було передано майно, що підтверджується відповідними актами прийому-передачі.
Фіктивний правочин належить до оспорюваних правочинів, і, визначаючи суб`єктів, які вправі його оспорювати, слід враховувати положення ч. З ст. 215ЦК України, відповідно до якої це може бути сторона правочину або інша заінтересована особа.
Згадані договори оренди (суборенди) не були оспорені.
Суд також вважає необхідним зазначити, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
Відтак, видавши позивачу ліцензію на підставі доданих до заяв документів та визнавши їх достатніми для її отримання, відповідач у подальшому не вправі посилатися на їх неповноту як підставу для анулювання раніше виданих ліцензій.
Що стосується вимоги позивача про зобов`язання Головного управління ДПС у Львівській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, суд виходить з такого.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №545 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (Порядок №545).
Абзацом другим п. 1 вказаного Порядку визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Згідно з пунктами 2-3 Порядку №545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей3і15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
До Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості:
для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ;
для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - найменування та код згідно з ЄДРПОУ уповноваженої особи і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом63.6 статті 63і пунктом64.6 статті 64Податкового кодексу України;
для фізичних осіб-підприємців - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу);
дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
Пунктами 6-7 Порядку №545 встановлено, що підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей3і15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".
Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Відтак ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Суд вважає, що належним способом захисту порушеного права, який відповідатиме змісту спірних правовідносин, буде ефективним та забезпечить належний судовий захист у тій мірі, яка є необхідною у даному конкретному випадку, буде зобов`язання Головного управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА», реєстраційний номер №990211202400007, з терміном дії з 04.03.2024 року по 04.03.2029 року.
Згідно ч. 1, ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що адміністративний позов задоволено повністю, судовий збір в сумі 2422,40 грн підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 77, 139, 241-246, 250, 257, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» (49035, місто Дніпро, вул. Танцюрина Балка, будинок 2А; ЄДРПОУ 44763591) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, місто Львів, вул. Стрийська, будинок 35; ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області «Про анулювання ліцензії» № 803-РЛ від 07.11.2024 в частині анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА», реєстраційний номер №990211202400007, з терміном дії з 04.03.2024 року по 04.03.2029 року.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА», реєстраційний номер №990211202400007, з терміном дії з 04.03.2024 року по 04.03.2029 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, місто Львів, вул. Стрийська, будинок 35; ЄДРПОУ 43968090) на Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙД СОЛЮШНС УКРАЇНА» (49035, місто Дніпро, вул. Танцюрина Балка, будинок 2А; ЄДРПОУ 44763591) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2422 (дві тисяча чотириста двадцять дві) гривні 40 копійок.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений 30.01.2025.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2025 |
Оприлюднено | 30.06.2025 |
Номер документу | 128424431 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні