Господарський суд запорізької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстраціяномер провадження справи 33/199/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
30.06.2025 Справа № 908/1884/23
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі колегії суддів: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Науменко А.О., Федько О.А., при секретарі судового засідання Федоровій К.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні заяву Дніпропетровської обласної прокуратури про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі №908/1884/23
за позовом заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області (вул. Космічна, буд. 118а, м. Запоріжжя, 69050) в інтересах держави
до відповідача-1: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915)
до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРАІНВЕСТГРУПП» (69063, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, буд. 2, ідентифікаційний код 35215632)
до відповідача-3: Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕД КОНЦЕПТ» (69063, м.Запоріжжя, вул. Олександрівська, буд. 2, ідентифікаційний код 42403619)
про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, визнання незаконним та скасування рішення в частині передачі земельної ділянки в оренду, скасування акту прийому-передачі, визнання недійсним договору купівлі-продажу, скасування державної реєстрації незавершеного будівництва
заінтересована особа: Виконавчий комітет Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892)
За участю представників сторін:
прокурор Жукова І.О. (службове посвідчення №075788 від 01.03.2023);
від відповідача-1 не з`явився;
від відповідача-2 не з`явився;
від відповідача-3 не з`явився;
від заінтересованої особи не з`явився;
ВСТАНОВИВ:
Додатковим рішенням Господарського суду Запорізької області у складі колегії: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Боєва О.С., Зінченко Н.Г. від 13.02.2025 у справі №908/1884/23 стягнуто з Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (ідентифікаційний код юридичної особи 02909938, адреса: проспект Дмитра Яворницького, 38, м. Дніпро, 49044, розрахунковий рахунок: UA228201720343160001000000291, відкритий в державній казначейській службі України, м.Київ, МФО 820172, отримувач: Дніпропетровська обласна прокуратура, ЄДРПОУ 02909938, код класифікації видатків бюджету 2800) кошти, витрачені у 2024 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 1009,33 грн. (одна тисяча дев`ять грн. 33 коп.).
20.06.2025 від Дніпропетровської обласної прокуратури надійшла заява, відповідно до якої прокурор просить змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 04053915, адреса: просп. Соборний, 206, м.Запоріжжя, 69105) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, Україна, Запорізька обл., м.Запоріжжя, проспект Соборний, 206) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (ЄДРПОУ 02909938, пр-т Д. Яворницького, 38, м. Дніпро, 49044, розрахунковий рахунок №UA228201720343160001000000291; банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2024 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави у розмірі 1009,33 грн.
В обґрунтування заяви прокурор вказує, що листом Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області від 25.04.2025 № 04-08.3-06/2658 повернуто обласній прокуратурі вищевказаний судовий наказ без прийняття його до виконання через те, що боржник Запорізька міська рада не має відкритих рахунків в Головному управлінні та територіальних управліннях Державної казначейської служби України Запорізької області. Крім цього, Запорізькою міською радою листом від 03.06.2025 № 37466-25 повідомлено про неможливість виконання даного судового рішення, оскільки головним розпорядником коштів Запорізької міської ради є її виконавчий комітет.
У зв`язку з перебуванням у відпустці суддів-членів колегії Боєвої О.С. та Зінченко Н.Г. протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.06.2025 визначено склад колегії суддів для розгляду заяви: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Науменко А.О., Федько О.А.
Ухвалою суду від 23.06.2025 прийнято заяву до розгляду, призначено розгляд заяви на 30.06.2025 о 10 год. 00 хв., запропоновано іншим учасникам справи надати відзив на заяву прокурора.
Копію ухвали доставлено 05.06.2025о 17:29 год. до електронних кабінетів прокурора, сторін та заінтересованої особи - Виконавчого комітету Запорізької міської ради, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.
В судове засідання 30.06.2025 з`явився прокурор. Технічна фіксація судового засідання здійснювалася на комплексі "Акорд".
Позивач відповідачі 1, 2, 3 та заінтересована особа - Виконавчий комітет Запорізької міської ради про час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином, не повідомили причин неявки, не надали відзиву на заяву прокурора.
Прокурор у судовому засіданні підтримав заяву про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення у справі №908/1884/23.
В судовому засіданні 30.06.2025 суд ухвалив задовольнити заяву прокурора про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2205 у справі №908/1884/23, виходячи з такого.
Додатковим рішенням Господарського суду Запорізької області у складі колегії: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Боєва О.С., Зінченко Н.Г. від 13.02.2025 у справі №908/1884/23 стягнуто з Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (ідентифікаційний код юридичної особи 02909938, адреса: проспект Дмитра Яворницького, 38, м. Дніпро, 49044, розрахунковий рахунок: UA228201720343160001000000291, відкритий в державній казначейській службі України, м.Київ, МФО 820172, отримувач: Дніпропетровська обласна прокуратура, ЄДРПОУ 02909938, код класифікації видатків бюджету 2800) кошти, витрачені у 2024 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 1009,33 грн. (одна тисяча дев`ять грн. 33 коп.).
На виконання вказаного додаткового рішення суду 10.03.2025 видано відповідний наказ.
Отримавши виконавчий документ, Дніпропетровська обласна прокуратура звернулась із заявою від 21.04.2025 № 15/1-899вих-25 до Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області про виконання судового рішення в частині стягнення із Запорізької міської ради судового збору у сумі 1009,33 грн.
Листом Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області від 25.04.2025 № 04-08.3-06/2658 повернуто обласній прокуратурі вищевказаний судовий наказ без прийняття його до виконання через те, що боржник Запорізька міська рада не має відкритих рахунків в Головному управлінні та територіальних управліннях Державної казначейської служби України Запорізької області.
Крім цього, обласною прокуратурою направлено лист від 13.05.2025 № 15/1-1087вих-25 до Запорізької міської ради про необхідність виконання вказаного судового рішення в частині сплати судового збору у сумі 1009,33 грн. на користь Дніпропетровської обласної прокуратури. Однак, Запорізькою міською радою листом від 03.06.2025 № 37466-25 повідомлено про неможливість виконання даного судового рішення, оскільки головним розпорядником коштів Запорізької міської ради є її виконавчий комітет.
З положень ч. 1 ст. 18 ГПК України слідує, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Згідно з ч. 1 ст. 327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п.2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 № 11-рп/2012).
Частиною 2 статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до пп. 1 п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі - Порядок №845), за змістом якого органами Державної казначейської служби України на підставі виконавчих документів виконуються рішення про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України.
Пунктом 2 Порядку № 845 визначено: безспірне списання операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів па підставі виконавчих документів; боржники визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в територіальних органах Державної казначейської служби України, крім рахунків із
спеціальним режимом використання.
Частиною 1 статті 11 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Згідно з ч. ч. 1, 5 ст. 64 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет.
Видатки місцевого бюджету здійснюються із загального та спеціального фондів місцевого бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.
Зі змісту п. 3 ч. 2, п. 3 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України слідує, що головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети, можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет).
Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет (ч. 4 ст. 22 Бюджетного кодексу України).
Отже, бюджетне законодавство України не передбачає можливості Запорізької міської ради бути розпорядником бюджетних коштів, на відміну від її виконавчих органів.
З положень ч. ч. 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» вбачається, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.
Згідно з п. 23 ч. 1 ст. 26 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень міської ради віднесено розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.
Відповідно до пп. 1 п. «а» ч. 1 ст. 28 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Отже, виконавчі комітети міських рад утворюються, в тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету. Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування.
Запорізькою міською радою прийнято рішення від 04.12.2024 № 56 «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2025 рік (код бюджету 0856200000)». Згідно з додатком 3 до вказаного рішення головним розпорядником бюджетних коштів визначено Виконавчий комітет Запорізької міської ради.
Таким чином, Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів у місті Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв та інших заяв до суду для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради.
Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вказана норма передбачає, що підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і спосіб, які встановлені раніше.
Враховуючи викладене, суд ухвалив задовольнити заяву Дніпропетровської обласної прокуратури про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2205 у справі №908/1884/23. Змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 04053915, адреса: просп. Соборний, 206, м. Запоріжжя, 69105) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, Україна, Запорізька обл., м. Запоріжжя, проспект Соборний, 206) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (ЄДРПОУ 02909938, пр-т Д. Яворницького, 38, м.Дніпро, 49044, розрахунковий рахунок №UA228201720343160001000000291; банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2024 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави у розмірі 1009,33 грн.
Керуючись ст.ст. 33, 234, 235, 255, 256, 331 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Заяву Дніпропетровської обласної прокуратури про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі №908/1884/23 задовольнити.
Змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 04053915, адреса: проспект Соборний, 206, м. Запоріжжя, 69105) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 206) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (ЄДРПОУ 02909938, проспект Д. Яворницького, 38, м. Дніпро, 49044, розрахунковий рахунок №UA228201720343160001000000291; банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2024 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави у розмірі 1009,33 грн. (одна тисяча дев`ять грн. 33 коп.).
Ухвала суду набрала законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду. Повний текст ухвали складено та підписано 30.06.2025.
Головуючий суддя М.В. Мірошниченко
Суддя А.О.Науменко
Суддя О.А.Федько
| Суд | Господарський суд Запорізької області |
| Дата ухвалення рішення | 30.06.2025 |
| Оприлюднено | 01.07.2025 |
| Номер документу | 128483732 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Мірошниченко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні