ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 серпня 2010 р. № 2а-7965/09/1370
Львівський окружний адм іністративний суд
в складі : голо вуючого - судді Дем' яновс ького Г.С.,
при с екретарі Хома Ю.Р.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в місті Львові справу за а дміністративним позовом мо лодіжної організацїї „Інфор маційно-правовий центр „Наше право” до Львівської обласн ої державної адміністрацїї п ро визнання дій та бездіяльн ості протиправною та зобов' язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
Адміністративн ий позивач - молодіжна орган ізація „Інформаційно-правов ий центр „Наше право ” \Надалі -МО „Наше право”\ звернувся з позовом до Львівської облас ної державної адміністрації про визнання дій та бездіяль ності протиправною та зобов' язання вчинити дії, -,покликаю чись на те, що будучи об' єдна нням громадян, що має статус ю ридичної особи ,молодіжна ор ганізація „Інформаційно-пр авовий центр „Наше право ” зв ернувся із запитом №01\21 від 21.09.200 9 року до Львівської обласно ї державної адміністрації , щ одо проведення громадської е кспертизи, предметом і метою якої є проведення оцінки дія льності відповідача щодо заб езпечення участі громадсько сті у формуванні та реалізац ії державної політики, ефект ивності виконання адміністр ацією рішень КМУ, внесення пр опозицій щодо покращення за лучення громадськості до уча сті в державному управлінні, підготовки пропозицій щодо розв' язання суспільно знач ущих проблем для їх врахуван ня органами виконавчої влади у своїй роботі. Оскільки відп овідь не була отримана, то поз ивач повторно звернувся з ан алогічним запитом №7 від 06.10.2009 р оку,а 27.10.2009 року втретє звернув ся з запитом №64. В відповіді № 5\ 9 -6969\02-09\4-2 від 04.11.2009 року відповідач ,на думку позивача, неправомі рно створив необґрунтовані п ерешкоди і обмеження в реалі зації передбачених чинним з аконодавством прав та ним не законно відмовлено у проведе нні громадської експертизи у зв' язку з нібито „відсутні стю копій документів про лег алізацію та конкретизації пе реліку документів”, необхідн их для проведення відповідно ї експертизи. Позивач вважає , що такими діями відповідач вчинив протиправну бездіял ьність щодо розгляду запитів про проведення громадської експертизи та безпосередньо го виконання своїх обов' язк ів по наданню інформації, яка полягала у ненаданні відпов ідей на два запити позивача т а ненаданні позивачу інформа ції, що запитувалась у третьо му запиті. Крім цього, на думку позивача, відповідач вчинив протиправну бездіяльність щ одо проведення громадської е кспертизи та безпосередньог о виконання своїх повноважен ь, яка полягала у невиконанні обов' язків щодо видання у в становлені строки розпорядч ого акту про проведення гром адської експертизи, розміщен ні на власному веб-сайті інфо рмації про надходження запит у, подання матеріалів або зав ірених в установленому поряд ку їх копій.
Представником позивача бу ло подано заяву щодо відмови від частини позовних вимог, а саме:
- у тижневий строк з моменту набрання законної сили ріше нням суду видати розпоряджен ня про проведення громадсько ї експертизи і заходів, пов' язаних з підготовкою матеріа лів; довести його зміст до від ома МО Інформаційно-правовий центр «Наше право»протягом 3-х днів з моменту його видання ;
- у тижневий строк з моменту набрання законної сили ріше нням суду утворити робочу гр упу для підготовки матеріалі в із залученням представникі в МО Інформаційно-правового центру «Наше право».
Ухвалою суду означену заяв у було задоволено і провадже ння про справі в частині зазн ачених позовних вимог було з акрито.
Заявою від 27 липня 2010 року поз ивач уточнив позовні вимоги і просить суд:
1. Визнати протиправ ною бездіяльність Львівсько ї обласної державної адмініс трації щодо невидання, в стро к,передбачений законодавств ом,розпорядження про проведе ння громадської експертизи н а підставі запитів Молодіжно ї організації „Інформаційно -правовий центр „Наше право” № 01\21 від 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 2 7.10.2009 р.,
2. Визнати протиправно ю бездіяльність Львівської о бласної державної адміністр ації щодо ненадання, в строк,п ередбачений законодавством , відповіді щодо можливості з адоволення запитів Молодіжн ої організації „Інформаційн о-правовий центр „Наше право ” № 01\21 від 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р
3. Визнати протиправно ю діяльність Львівської обл асної державної адміністрац ії щодо надання неправомірно ї відповіді №5/9-6969/0/2- від 04.11.2009 р.з ви могою подати непередбачені з аконодавством документи та к оригувати предмет експертиз и,
4. Визнати протиправно ю бездіяльність Львівської о бласної державної адміністр ації щодо нерозміщення інформ ації про заходи,здійснені не ю,з метою сприяння проведенн ю МО „Інформаційно-правовий центр „Наше право” громадсь кої експертизи,предметом яко ї є стан дотримання і виконан ня ЛОДА положень порядку про ведення консультацій з грома дськістю з питань формування та реалізації державної пол ітики ,на власному веб-сайт і www.loda.gov.ua,
5. Визнати протиправно ю бездіяльність Львівської о бласної державної адміністр ації щодо ненадання, в стр ок,передбачений законодавст вом ,інформації,запитуваної
у запитах МО „Інформац ійно-правовий центр „ Наше пр аво” № 01\21 від 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№6 4 від 27.10.2009 р.,необхідної їй для пр оведення громадської експер тизи,
6. Зобов' язати Львівську о бласну державну адміністрац ію у тижневий строк з моменту набрання законної сили ріше нням суду,розмістити інформа цію про заходи,здійснені нею з метою сприяння проведенню МО „Інформаційно-правовий ц ентр „Наше право” громадсько ї експертизи,предметом якої є стан дотримання і виконанн я ЛОДА положень порядку пров едення консультацій з громад ськістю з питань фомування т а реалізації державної політ ики,на власному власному веб -сайт іwww.loda.gov.ua,
7.Зобов”язати Львівську обл асну державну адміністрацію у тридцятиденний строк з мом енту набрання законної сили рішенням суду,надати МО „Інф ормаційно-правовий центр „ Н аше право” інформацію,запиту вану у запиті №96 \10 від 20.07.2010 ,необ хідну їй для проведення гром адської експертизи.
У судовому засіданні пре дставник позивача позовні ви моги підтримала, надала пояс нення, аналогічні з тим, які ви кладені у позовній заяві та п росила суд задовольнити позо в .
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив су д відмовити у задоволенні по зову з мотивів,викладених у д оданому до матеріалів справи запереченні на позов,зокрем а , покликаючись на те, що з мет ою підтвердження легалізаці ї МО Інформаційно-правового центру «Наше право»на адресу позивача було скеровано лис та від 04 листопада 2009 року №5/9-6969/0 /2-09/4-2, в якому зазначалось необх ідність подачі документів, щ о підтверджують легалізацію даної громадської організац ії, оскільки у листах позивач ем зазначалась різна адреса, що в свою чергу викликало у ві дповідача сумніви щодо існув ання даної громадської орган ізації. Саме з метою з' ясува ння фактичної адреси позивач а відповідачем у своїх листа х зазначалась необхідність п одачі легалізуючи документі в.
Як вказує відповідач, 11 січн я 2010 року на адресу Львівської облдержадміністрації надій шло чергове звернення МО Інф ормаційно-правового центру « Наше право», де було вказано в ідомості щодо легалізації д аної громадської організаці ї, у зв' язку з цим 21 січня 2010 рок у головою ЛОДА було видано ро зпорядження №19/0/5-10 «Про провед ення громадської експертизи », на підставі якого утворено робочу групу для проведення громадської експертизи та з обов' язано в тижневий строк розмістити інформацію про н адходження запиту щодо прове дення громадської експертиз и на веб-сайті ЛОДА. На підстав і цього, відповідач вважає, що ним не створено перешкод для проведення громадської експ ертизи, а здійснено заходи що до сприяння у її проведенні. Р озпорядженням №176\0\5-10 від 02.03.2010 ро ку затверджено Заходи щодо п роведення громадської експе ртизи,і означене Розпоряджен ня з Заходами розміщено на ве б-сайті ЛОДА,Позовна вимога п ро надання інформації на з апит №96\10 від 20.07.2010 року не може бу ти задоволена ,оскільки не сп лив строк,відведений для над ання інформації.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, сукупно оцінивши докази , які мають значення для справ и, суд встановив наступне.
Із Статуту Молодіжної ор ганізації Інформаційно-прав овий центр «Наше право», заре єстрованого Львівським обла сним управлінням юстиції 20 ли пня 2000 року, свідоцтво №769 зі змі нами від 07 серпня 2008 року, вбача ється, що Молодіжна організа ція Інформаційно-правовий це нтр «Наше право»є добровільн ою, самоврядною, незалежною, н еприбутковою молодіжною гро мадською організацією, основ ною метою якої є реалізація т а захист прав і законних інте ресів молодого покоління юри стів; сприяння процесам розб удови незалежної, демократич ної, правової держави, громад янського суспільства в Украї ні; сприяння вирішенню пробл ем молоді та її самореалізац ії та інше.
Згідно ст. 43 Закону У країни «Про інформацію»кожн ий учасник інформаційних від носин для забезпечення його прав, свобод і законних інтер есів має право на одержання і нформації про діяльність орг анів державної влади; діяльн ість органів місцевого і рег іонального самоврядування т а місцевої адміністрації та інше.
Згідно п.2 Порядку сприян ня проведення громадської ек спертизи діяльності органів виконавчої влади, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 05.11.2008р. № 976 гр омадська експертиза діяльно сті органів виконавчої влади (далі - громадська експерти за) є складовою механізму дем ократичного управління держ авою, який передбачає провед ення інститутами громадянсь кого суспільства оцінки діял ьності органів виконавчої вл ади, ефективності прийняття і виконання такими органами рішень, підготовку пропозиці й щодо розв' язання суспільн о значущих проблем для їх вра хування органами виконавчої влади у своїй роботі. Згідно п .3 даного Порядку орган викона вчої влади сприяє інституту громадянського суспільства у проведенні громадської ек спертизи у разі надходження від нього письмово запиту із зазначенням: його найменува ння, відомостей про легаліза цію, місцезнаходження та еле ктронної адреси (за наявност і); переліку документів та інш их матеріалів, необхідних дл я проведення громадської екс пертизи) та інші. Як вбачаєтьс я із матеріалів справи, МО Інф ормаційно-правовий центр «На ше право»звернувся із запито м №01\21 від 21.09.2009 року до Львівськ ої обласної державної адміні страції, щодо проведення гро мадської експертизи, предмет ом і метою якої є проведення о цінки діяльності відповідач а щодо забезпечення участі г ромадськості у формуванні та реалізації державної політи ки, ефективності виконання а дміністрацією рішень КМУ, вн есення пропозицій щодо покра щення залучення громадсько сті до участі в державному уп равлінні, підготовки пропози цій щодо розв' язання суспіл ьно значущих проблем для їх в рахування органами виконавч ої влади у своїй роботі. Оскіл ьки відповідь не була отрима на, то позивачем повторно бул о надіслано аналогічним запи т №7 від 06.10.2009 року, а 27.10.2009 року втре тє звернувся із запитом №64
Оскільки відповідачем пор ушено строки ,встановлені дл я вирішення по суті вказаних запитів,які передбачені та кож «Порядком сприяння пров едення громадської експерти зи діяльності органів викона вчої влади»,який затверджено Постановою Кабінету Міністр ів України від 05 листопада 2008 р оку №976 „Про затвердження Поря дку сприяння проведення гром адської експертизи діяльнос ті органів виконавчої влади» ,то суд вважає,що підлягають задоволенню наступні позовн і вимоги позивача:.
-Визнати протиправною бе здіяльність Львівської обла сної державної адміністраці ї щодо невидання, в строк,пере дбачений законодавством,роз порядження про проведення гр омадської експертизи на підс таві запитів Молодіжної орга нізації „Інформаційно-право вий центр „Наше право” № 01\21 ві д 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 27.10.2009 р.,
- Визнати протиправною без діяльність Львівської облас ної державної адміністрації щодо ненадання, в строк,перед бачений законодавством, відп овіді щодо можливості задово лення запитів Молодіжної орг анізації „Інформаційно-прав овий центр „Наше право” № 01\21 в ід 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009
-Визнати протипра вною бездіяльність Львівськ ої обласної державної адміні страції щодо невчасного розмі щення інформації про заходи , з метою сприяння проведенню МО „Інформаційно-правовий ц ентр „Наше право” громадсько ї експертизи,предметом якої є стан дотримання і виконанн я ЛОДА положень порядку пров едення консультацій з громад ськістю з питань формування та реалізації державної полі тики ,на власному веб-сайт і www.loda.gov.ua,
- Визнати протиправн ою бездіяльність Львівської обласної державної адмініст рації щодо ненадання, в ст рок,передбачений законодавс твом ,інформації,запитуваної у запитах МО „Інформаційно-п равовий центр „ Наше право” № 01\21 від 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 27.10. 2009 р.,необхідної їй для проведе ння громадської експертизи,.
У відповіді №5/9-6969/02-09/4-2 від 04.11.2 009 року відповідач, на думку по зивача, неправомірно створив необґрунтовані перешкоди і обмеження у реалізації прав та незаконно відмовив у пров еденні громадської експерти зи, посилаючись на відсутніс ть документів, що підтверджу ють легалізацію громадської організації, а також відсутн ість конкретизації переліку документів, необхідних для п роведення громадської експе ртизи.
В обґрунтування вимоги від повідача щодо необхідності п одачі легалізуючих документ ів він вказує, що у своєму лист і від 04.11.2009 року №5/9-6969/02-09/4-2 на викон ання п.3 «Порядку сприяння про ведення громадської експерт изи діяльності органів викон авчої влади»Львівською облд ержадміністрацією було наго лошено на необхідність подач і копій легалізуючих докумен тів, оскільки в листах МО Інфо рмаційно-правовий центр «Наш е право»зазначалась адреса м . Львів, вул. Газова,26 оф.318,в той ж е час, коли адреса на бланку ор ганізації та адреса для надс илання відповідей була зазна чена як м. Львів, вул. Газова,36 о ф.22. Це, в свою чергу, викликало сумніви у відповідача щодо і снування даної громадської о рганізації.
Крім того, відповідачем у то му ж листі від 04 листопада 2009 р. № 5/9-6969/02-09/ зазначається, що перелік документів та інших матеріа лів, необхідних для проведен ня громадської експертизи ох оплює діяльність Львівської облдержадміністрації за пер іод 2008-2009 р.р.
Суд вважає.що аргументи ві дповідача,викладені в листі від 04 листопада 2009 р. №5/9-6969/02-09/ ,про відсутність копій документі в ,які підтверджують легаліз ацію організацїї,не могли бу ти правомірною підставою для відмови розгляду звернення, оскільки відповідно до п.3 Пор ядку ,затвердженого Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 05 листопада 2008 року № 976 „Пр о затвердження Порядку сприя ння проведенню громадської е кспертизи діяльності органі в виконавчої влади”\надалі-П орядок\ в письмовому запиті і нституту громадянського сус пільства про проведення гром адської експертизи передбач ається зазначення найменува ння організацїї, відомостей про її легалізацію,місцезнах одження та електронної адрес и,предмета і мети громадсько ї експертизи,переліку докуме нтів та інших матеріалів,,нео бхідних для проведення грома дської експертизи,адреси,за якою надсилається відповідь на запит ,або прізвища,ім”я та по батькові особи,уповноваж еної одержати таку відповідь ,№ її контактного телефону і е лектронної адреси.
З запитів позивача від 21.09.2009 р .,06.10.2009 р.,27.10.2009 року вбачається,що п озивачем подавалась інформа ція :
-найменування об”єд нання громадян,що здійснюват име громадську експертизу,зо крема: вказана повна назва ор ганізацїї,відомості коли і к им вона зареєстрована,поштов а і електронна адреси ,на фірм еному бланку організацїї міс титься ЄДРПОУ 25255296,номер розра хункового рахунку,номери тел ефону і факсу. Витребування п исьмових копій вказаних доку ментів Положенням не передба чено ,і відповідач за предста вленими відомостями мав повн у можливість оприділити наяв ність організацїї,
В означених запи тах зазначались предмет і ме та громадської експертизи ,а також перелік документів та інших матеріалів,необхідних для проведення громадської експертизи,коло яких могло б ути обмежено після початку п роведення громадськоі експе ртизи робочою групою відпові дно до вимог та строків, визна чених Законом України „Про і нформацію.Тому це також не мо гло бути підставою для невик онання вимог Порядку ,в якому передбачено ,що день надходж ення запиту є датою початку п роведення громадської експе ртизи.
Таким чином відп овідачем після отримання за питів щодо проведення громад ської експертизи проявлено протиправну бездіяльність і не виконано наступні дїї ,пер едбачені п.4 Порядку:
-не видано у тижне вий строк наказ \розпоряджен ня\ про проведення експертиз и і заходів,пов”язаних з підг отовкою матеріалів,із зазнач енням прізвища,іи”я. по батьк ові та посади особи \осіб\,від повідальної \відповідальних ї за забезпечення взаємодїї з інститутом громадського су спільства,зміст якого доводи ться до відома інституту гро мадянського суспільства,що і ніціює проведення громадськ ої експертизи,протягом трьох днів з моменту його видання,
-не вирішено пита ння про утворення або не утво рення робочої групи для підг отовки матеріалів із залучен ням представників інституту громадянського суспільства ,
- не розміщено у т ижневий строк інформацію про надходження запиту щодо про ведення громадської експерт изи та заходи,здійснені орга ном виконавчої влади з метою сприяння її проведенню на вл асному веб-сайті,
-не подано інстит уту громадянського суспільс тва матеріали або завірені в установленому порядку їх ко пїї з урахуванням вимог та ст року ,визначених Законом Укр аїни „Про інформацію”
Таким чином суд в важає,що підлягає до задовво лення наступна позовна вимог а позивача:
- Визнати протипра вними дії Львівської обласно ї державної адміністрації що до надання відповіді №5/9-6969/0/2- ві д 04.11.2009 р.з вимогою подати непер едбачені законодавством док ументи та коригувати предмет експертизи,
З листа Прокура тури Львівської області від 30.03.2010 року № 07 Н-2921-09 вбачається,що Л ьвівською обласною державно ю адміністрацією порушено п .4 Порядку ,затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 05 листопада 2008 року № 976 „Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадс ької експертизи діяльності о рганів виконавчої влади” в ч астині виконання заходів в м ісячний строк по проведенню громадської експертизи. Крім цього ,Львівською ОДА в поруш ення вимог Порядку не включе но в склад робочої групи пред ставників інституту громадя нського суспільства,що ініці ює проведення громадської ек спертизи,та надано для експе ртизи документи лише в елект ронному варіанті. Прокуратур ою області внесено в порядку ст.23 Закону України „Про прок уратуру” подання у Львівську обласну державну адміністра цію про усунення порушень ви мог чинного законодавства пі д час проведення громадської експертизи та вирішення пит ання про притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.
Про це Прокурату ра Львівської області направ ила подання „Про усунення по рушень вимог чинного законод авства щодо проведення грома дської експертизи та про інф ормацію” від 30.03.2010 року.
04 січня 2010р. на адресу Львівської облдержадмініст рації надійшов лист від МО Ін формаційно-правовий центр «Н аше право»№1/10 із засвідченими копіями легалізуючих докуме нтів, зокрема, було подано так і документи як: Свідоцтво про державну реєстрацію юридичн ої особи №204776 від 20.07.2000р.; Довідка АА № 058997 з ЄДРПОУ; Свідоцтво про реєстрацію об' єднання гром адян №769 від 20.08.2000р. та інші докум енти. Крім того,в цьому ж листі №1/10 від 04 січня 2010р. було більш к онкретизовано перелік необх ідних документів для проведе ння громадської експертизи,о значені документи підтверди ли правдивість даних,вказани х у запитах.
Головою ЛОДА було прийнят е розпорядження №19/0/5-10 від 21 січ ня 2010р. «Про проведення громад ської експертизи», яким було утворено склад робочої груп и для підготовки документів для проведення громадської експертизи, надано Молодіжні й організації «Інформаційно - правовий центр «Наше прав о» копії документів та інших матеріалів необхідних для п роведення громадської експе ртизи, а також зобов' язано у тижневий строк з моменту при йняття даного розпорядження розмістити інформацію про н адходження запиту щодо прове дення громадської експертиз и на веб-сайті облдержадміні страції. Оскільки вказані ви моги позивача були виконані до набрання рішенням суду за конної сили, отже, суд приходи ть до висновку, що в цій частин і позов не підлягає задоволе нню.
Також, 2 березня 2010р. розпоряд женням Голови ЛОДА від 02 берез ня 2010 р. №176/0/5-10 було затверджено З аходи щодо проведення громад ської експертизи, а 21 травня 2010 р. розпорядженням № 448/0/5-10 до скл аду робочої групи з проведен ня громадської експертизи бу ло включено представників МО Інформаційно-правовий центр «Наше право».
Відповідно до п.4 Порядку сп рияння проведення громадськ ої експертизи діяльності орг анів виконавчої влади від 05.11.20 08р. № 976 орган виконавчої влади після надходження від інстит уту громадянського суспільс тва письмового запиту щодо п роведення громадської експе ртизи видає у тижневий строк наказ (розпорядження) про про ведення такої експертизи і з аходів, пов' язаних з підгот овкою матеріалів. Як вбачаєт ься із матеріалів справи, роз порядження щодо затвердженн я заходів щодо проведення гр омадської експертизи було ви дане 02 березня 2010 року на запит громадської організації від 04 січня 2010 р., що є порушення тиж невого терміну, вказаного у п .4 Порядку № 976. У зв' язку з цим с уд приходить до висновку про підставність вимог позивача щодо визнання протиправною бездіяльності Львівського о блдержадміністрації щодо пр оведення громадської експер тизи та вважає, що в цій частин і позовні вимоги підлягають задоволенню. Суд вважає,тако ж протиправними вимоги ,зазн ачені у листі-відповіді Льві вської обласної державної ад міністрацїї від 04.11.2009 р. №5\9-6969\0\2-09\4 -2 ,однак суд вважає,що не під лягає до задоволення наступн а позовна вимога позивача:--Зо бов' язати Львівську обласн у державну адміністрацію у т ижневий строк з моменту набр ання законної сили рішенням суду,розмістити інформацію п ро заходи,здійснені нею з мет ою сприяння проведенню МО „І нформаційно-правовий центр „ Наше право” громадської експ ертизи,предметом якої є стан дотримання і виконання ЛОДА положень порядку проведення консультацій з громадськіст ю з питань фомування та реалі зації державної політики,на власному власному веб-сайт і www.loda.gov.ua,,оскільки на веб-с айті відповідача розміщено т екст розпорядження Голови Ль вівської обласної державної адміністрації від 21.01.2010 року „П ро проведення громадської ек спертизи”,в якому містяться організаційні заходи щодо ор ганізації проведення громад ської експертизи,а також на в еб-сайті розміщено текст роз порядження Голови Львівсько ї обласної державної адмініс трації від 02 березня 2010 року „П ро затвердження Заходів щодо проведення громадської експ ертизи”. Суд не приймає запер ечення позивача щодо невідпо відності частини заходів ,ви сунутим в запитах вимогам,ос кільки орган державної влад и в процесі виконання ,в зале жності від рішень робочої гр упи і ходу експертизи ,має пра во доповнювати або коректува ти заходи іншими вимогами,од нак це прерогатива саме держ авного органу . В випадку недо статності намічених заходів для виконання завдань по про веденню громадської експерт изи громадська організація м ає право внести відповідні п ропозиції.
Суд також вважає,що не підля гає до задоволення наступна позовна вимога позивача :”Зо бов”язати Львівську обласну державну адміністрацію у тр идцятиденний строк з моменту набрання законної сили ріше нням суду,надати МО „Інформа ційно-правовий центр „ Наше п раво” інформацію,запитувану у запиті №96 \10 від 20.07.2010 ,необхідн у їй для проведення громадсь кої експертизи.”,оскільки на момент подачі позовної вимо ги не сплив строк,наданий зак онодавством для надання нале жної відповіді на запит.
ІнстрІВідповідно д о ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Відповідно до ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст. 162 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністр ативний позов повністю або ч астково чи відмовити в його з адоволенні повністю або част ково.
Дослідивши матеріал и справи та оцінивши докази, я кі є у справі за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на їх безпосередньому, в себічному, повному та об'єкти вному дослідженні, суд прийш ов до висновку, що частина поз овних вимог є обґрунтована т а підлягає до часткового за доволення в частині:
- Визнати протиправною бе здіяльність Львівської обла сної державної адміністраці ї щодо невидання, в строк,пере дбачений законодавством,роз порядження про проведення гр омадської експертизи на підс таві запитів Молодіжної орга нізації „Інформаційно-право вий центр „Наше право” № 01\21 ві д 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 27.10.2009 р.,
-Визнати протиправною безд іяльність Львівської обласн ої державної адміністрації щ одо ненадання, в строк,передб ачений законодавством, відпо віді щодо можливості задовол ення запитів Молодіжної орга нізації „Інформаційно-право вий центр „Наше право” № 01\21 ві д 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009
-.Визнати протиправними дії Львівської обласної державн ої адміністрації щодо наданн я відповіді №5/9-6969/0/2- від 04.11.2009 р.з в имогою подати непередбачені законодавством документи та коригувати предмет експерти зи,
- Визнати протипра вною бездіяльність Львівськ ої обласної державної адміні страції щодо невчасного розмі щення інформації про заходи , з метою сприяння проведенню МО „Інформаційно-правовий ц ентр „Наше право” громадсько ї експертизи,предметом якої є стан дотримання і виконанн я ЛОДА положень порядку пров едення консультацій з громад ськістю з питань формування та реалізації державної полі тики ,на власному веб-сайт і www.loda.gov.ua,
-. Визнати протиправно ю бездіяльність Львівської о бласної державної адміністр ації щодо ненадання, в стр ок,передбачений законодавст вом ,інформації,запитуваної у запитах МО „Інформаційно-п равовий центр „ Наше право” № 01\21 від 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 27.10. 2009 р.,необхідної їй для проведе ння громадської експертизи,.
В решті позову відмовит и.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 99, 10 0, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 167 КАС України, суд-
постановив:
1.Позов молодіжної органі зацїї „Інформаційно-правови й центр „Наше право” до Львів ської обласної державної адм іністрацїї про визнання дій та бездіяльності протиправ ною та зобов' язання вчинити дії задоволити частково.
2. Визнати протиправною бе здіяльність Львівської обла сної державної адміністраці ї щодо невидання, в строк,пере дбачений законодавством,роз порядження про проведення гр омадської експертизи на підс таві запитів Молодіжної орга нізації „Інформаційно-право вий центр „Наше право” № 01\21 ві д 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 27.10.2009 р.,
3. Визнати протиправною без діяльність Львівської облас ної державної адміністрації щодо ненадання, в строк,перед бачений законодавством, відп овіді щодо можливості задово лення запитів Молодіжної орг анізації „Інформаційно-прав овий центр „Наше право” № 01\21 в ід 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009
4.Визнати протиправними дії Львівської обласної державн ої адміністрації щодо наданн я відповіді №5/9-6969/0/2- від 04.11.2009 р.з в имогою подати непередбачені законодавством документи та коригувати предмет експерти зи,
5. Визнати протипра вною бездіяльність Львівськ ої обласної державної адміні страції щодо невчасного розмі щення інформації про заходи , з метою сприяння проведенню МО „Інформаційно-правовий ц ентр „Наше право” громадсько ї експертизи,предметом якої є стан дотримання і виконанн я ЛОДА положень порядку пров едення консультацій з громад ськістю з питань формування та реалізації державної полі тики ,на власному веб-сайт і www.loda.gov.ua,
6.. Визнати протиправною бе здіяльність Львівської обла сної державної адміністраці ї щодо ненадання, в строк,п ередбачений законодавством ,інформації,запитуваної у за питах МО „Інформаційно-право вий центр „ Наше право” № 01\21 ві д 21.09.2009 р.,№7 від 06.10.2009 р.,№64 від 27.10.2009 р.,не обхідної їй для проведення г ромадської експертизи,.
В решті позовних вимог - відмовити.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду в по рядку та в строки, передбачен і ст.186 КАС України та набуває з аконної сили в порядку, перед баченому ст.254 КАС України.
Суддя Дем' яновський Г.С .
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2010 |
Оприлюднено | 17.12.2010 |
Номер документу | 12849727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні