ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" вересня 2010 р. м. Київ К-16933/07
Вищий адміністративний су д України у складі колегії су ддів:
головуючого судді-допов ідача Федорова М .О.
суддів: Брайка А.І.
Голубєвої Г.К.
Карася О.В.
Рибченка А.О .
в порядку письмового пров адження розглянувши касацій ну скаргу Державної подат кової інспекції у Жидачівськ ому районі на постанову госп одарського суду Львівської о бласті від 17.04.2007 та ухвалу Львів ського апеляційного адмініс тративного суду від 19.07.2007
у справі № 5/447-12/40А
за позовом Розділь ського державного гірничо-хі мічного підприємства „Сірка ”
до Державної подат кової інспекції у Жидачівськ ому районі
про визнання нечин ним податкового повідомленн я - рішення
ВСТАНОВИВ:
Роздільське державне гірничо-хімічного підприємс тва „Сірка” звернулось до го сподарського суду Львівсько ї області з позовом до Держав ної податкової інспекції у Ж идачівському районі про визн ання нечинним податкового по відомлення - рішення прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 0001851500 від 23.03.2006, яким в изначено позивачу штраф за н есвоєчасну сплату плати за з емлю в сумі 15784,64 грн.
Постановою господарсько го суду Львівської області в ід 17.04.2007 позовні вимоги задовол ено частково, скасовано пода ткове повідомлення рішення д ержавної податкової інспекц ії у Жидачівському районі № 000 1851500/3 від 26.10.2006 в частині нарахува ння штрафних санкцій в сумі 152 8,56 грн., в задоволенні решти поз овних вимог відмовити.
Ухвалою Львівського апеля ційного адміністративного с уду від 19.07.2007 постанову господа рського суду Львівської обла сті від 17.04.2007 залишено без змін.
Не погоджуючись з зазначен ими рішеннями суду першої та апеляційної інстанції відпо відач звернувся до Вищого ад міністративного суду Україн и з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Львівсь кої області від 17.04.2007 та ухвалу Львівського апеляційного ад міністративного суду від 19.07.200 7 в частині задоволення позов них вимог.
Касаційна скарга вмотивов ана тим, що судами першої та ап еляційної інстанції при вирі шенні спору по даній справі п орушено норми матеріального права.
Сторони в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце судового засідання бу ли повідомлені належним чино м. Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 222 КАС У країни справа розглядається в порядку письмового провад ження.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши правильність застосування судами поперед ніх інстанцій норм матеріаль ного та процесуального права , юридичної оцінки обставин с прави, розглянувши надані пи сьмові докази в їх сукупност і, Вищий адміністративний су д України вважає, що касаційн а скарга не підлягає задовол енню з таких підстав.
З матеріалів справи вбач ається та встановлено судами попередніх інстанцій, відпо відачем проведено перевірку позивача з питань своєчасно сті розрахунків з бюджетом з а період з 01.01.2003 по 31.01.2006 з питань с воєчасності сплати в бюджет плати за землю та складено ак т № 93/15-0 від 10.03.2006.
За результатами перевірки Жидачівським відділенням Ми колаївської міжрайонної дер жавної податкової інспекції Львівської області прийнято податкове повідомлення-ріше ння № 0001851500 від 23.03.2006 яким визн ачено позивачу штраф за несв оєчасну сплату плати за земл ю в сумі 15784,64 грн.
Позивачем в порядку адміні стративного оскарження пода ло до Жидачівського відділен ня Миколаївської міжрайонно ї державної податкової інспе кції Львівської області перв инну скаргу № 11-180 від 06.04.2006.
Державна податкова інспек ція у Жидачівському районі Л ьвівської області (утворилас ь шляхом реорганізації Микол аївської міжрайонної держав ної податкової інспекції на Державну податкову інспекці ю у Жидачівському районі та Д ержавну податкову інспекцію у Миколаївському районі) сво їм рішенням про результати р озгляду первинної скарги №1801/ 10/250 від 25.05.2006 залишила податкове повідомлення-рішення № 000185150 0 від 23.03.2006 без змін.
Не погоджуючись з вище зазн аченим рішенням позивач пода в до Державної податкової ад міністрації у Львівській обл асті повторну скаргу № 11-285 від 07.06.2006, за результатами розгляду якої рішенням про результат и розгляду повторної скарги № 12187/10/25-005/655 від 04.08.2006 скасоване пода ткове повідомлення-рішення № 0001851500 від 23.03.2006 в частині заст осованих штрафних санкцій в сумі 242,92 грн. та в цій частині рі шення Державної податкової і нспекції у Жидачівському рай оні Львівської області про р езультати розгляду первинно ї скарги №1801/10/250 від 25.05.2006, а в іншій залишила без змін податкове повідомлення-рішення Микола ївської міжрайонної державн ої податкової інспекції № 0 001851500 від 23.03.2006 та рішення Держав ної податкової інспекції у Ж идачівському районі Львівсь кої області про результати р озгляду первинної скарги №1801/ 10/250 від 25.05.2006.
Позивачем у встановлений з аконодавством термін подало до Державної податкової адм іністрації України повторну скаргу № 11-725 від 11.08.2006, за результ атами розгляду якої рішенням № 11618/6/25-0215 від 13.10.2006 залишено без зм ін податкове повідомлення-рі шення Миколаївської міжрайо нної державної податкової ін спекції № 0001851500 від 23.03.2006. з ура хуванням рішення Державної п одаткової адміністрації у Ль вівській області № 12187/10/25-005/655 від 04.08.2006.
На виконання рішення Держа вної податкової адміністрац ії України про результати ро згляду повторної скарги № 11618/6/ 25-0215 від 13.10.2006 Державною податков ою інспекцією у Жидачівськом у районі Львівської області винесено податкове повідомл ення-рішення № 0001851500/3 від 26.10.2006, яки м застосовано 50% штраф за несв оєчасну сплату плати за земл ю в сумі 15541,73 грн.
З преамбули Закону України „Про плату за землю” N 2535 від 03.07.1 992 (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовід носин) вбачається, що цим Зако ном визначаються розміри та порядок плати за використанн я земельних ресурсів, а також напрями використання коштів , що надійшли від плати за земл ю, відповідальність платникі в та контроль за правильніст ю обчислення і справляння зе мельного податку.
Згідно ст. 25 Закону України „ Про плату за землю” за простр очення встановлених строків сплати податку справляється пеня у розмірах, визначених З аконом. За порушення норм цьо го Закону платники податків несуть відповідальність, пер едбачену Земельним кодексом України та законами України (ч. 1 ст. 26 Закону).
Преамбулою Закону України „Про порядок погашення зобо в'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами” N 2181-III від 21.12.2000 визначено, що цей Закон є с пеціальним законом з питань оподаткування, який встановл ює порядок погашення зобов' язань юридичних та фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов'язко вих платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пе нсійне страхування та внески на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування , нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосо вуються до платників податкі в контролюючими органами, у т ому числі за порушення у сфер і зовнішньоекономічної діял ьності, та визначає процедур у оскарження дій органів стя гнення.
Враховуючи межі застосува ння Закону України „Про плат у за землю” та принцип превал ювання спеціальної норми над загальною, суд касаційної ін станції дійшов висновку про те, що положення Закону Украї ни „Про порядок погашення зо бов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” N 2181-III в ід 21.12.2000 є спеціальною нормою у галузі податкового законода вства, а Закон України „Про пл ату за землю” є загальною з пи тань стягнення податку.
Відповідно загальні норми можуть бути застосовані лиш е щодо питань неврегульовани х спеціальною нормою права.
Згідно з п. 17.1 ст. 17 Закону Укра їни „Про порядок погашення з обов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” N 2181-II I від 21.12.2000 штрафні санкції за по рушення податкового законод авства накладаються на платн ика податків у розмірах, визн ачених цією статтею, крім штр афних санкцій за порушення в алютного законодавства, що в становлюються окремим закон одавством.
Штрафні санкції накладают ься контролюючими органами, а у випадку, передбаченому п. 1 7.2 цієї статті, самостійно нар аховуються та сплачуються пл атником податків. Відповідно до пункту 17.3 зазначеної статт і сплата (стягнення) передбач ених нею штрафних санкцій пр ирівнюється до сплати (стягн ення) податку та оскарження ї х сум.
Порушення платником подат ків строків погашення податк ового зобов'язання, установ лених п. 5.3 ст. 5 Закону України „ Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” N 2181-III від 21.12.2000 , тягне за собою накладення на нього контролюючим органом штрафу шляхом прийняття акта ненормативного характеру у формі податкового повідомле ння, яке згідно з п. 1.9 ст. 1 зазнач еного Закону є письмовим пов ідомленням про обов'язок пл атника податків сплатити сум у податкового зобов'язання , визначену контролюючим орг аном у випадках, передбачени х цим Законом, а податковий ор ган має враховувати строки д авності, встановлені ст. 15 Зак ону України „Про порядок пог ашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” N 2181-III від 21.12.2000.
Колегія суддів касаційної інстанції погоджується з ви сновком суду першої та апеля ційної інстанції стосовно то го, що відповідачем неправом ірно застосовані штрафні фін ансові санкції за несплату у згодженої суми податкового з обов'язання яке самостійно визначено платником податку у податковій декларації.
Позивачем самостійно узго джено податкове зобов'язан ня по земельному податку з юр идичних осіб за 2002 рік термін с плати по якому настав 31.12.2002, спл ачений 01.01.2003.
Однак, первинне податкове п овідомлення - рішення прийня то ДПІ у Жидачівському район і з пропущенням строку 1095 дні в.
Судами попередніх інстанц ій встановлено та вбачається з матеріалів справи, факт пор ушення позивачем податковог о законодавства встановлено 23.03.2006. тобто протягом 1095 днів з дн я порушення.
З огляду на вищевикладене, В ищий адміністративний суд Ук раїни дійшов висновку про те , що касаційну скаргу Державн ої податкової інспекції у Жи дачівському районі на постан ову господарського суду Льві вської області від 17.04.2007 та ухва лу Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.07.2007 у справі № 5/447-12/40А слід залиши ти без задоволення, а судове р ішення без змін.
Керуючись ст.ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Жидачівському районі залиши ти без задоволення.
Постанову господарського суду Львівської області від 17.04.2007 та ухвалу Львівського апе ляційного адміністративног о суду від 19.07.2007 у справі № 5/447-12/40А - залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, ал е можу бути переглянута Верх овним Судом України з підста в та порядку, передбачених ст аттями 236-2392 Кодексу адміністра тивного судочинства України .
Головуючий М.О. Федоров
Судді А.І. Брайко
Г.К. Голубєва
О.В. Карась
А.О.Рибченко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 17.12.2010 |
Номер документу | 12850964 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні