Балаклійський районний суд харківської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 610/58/25
провадження № 2/610/644/2025
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.06.2025 Балаклійський районний суд Харківської області в складі:
головуючого - судді Тімонової В.М.,
за участю: секретаря судового засідання Черепахи А.А.,
представників позивача Нефьодової Ю.О., Кулика В.В.,
відповідача ОСОБА_1 ,
представника відповідача адвоката Жмуркової В.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в м. Балаклія Харківської області цивільну справу № 610/58/25 (пр. № 2/610/644/2025) за позовом Комунального Підприємства Донецької селищної ради «П`ятигірське» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за договором про надання послуг, -
ВСТАНОВИВ:
09.01.2025 до Балаклійського районного суду Харківської області надійшла позовна заява Комунального Підприємства Донецької селищної ради «П`ятигірське» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за договором про надання комунальних послуг у розмірі 94610,40 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивача зазначив, що КП ДСР «П`ятигірське» надає послуги з водопостачання та водовідведення в селищі Донець з 01 квітня 2022 року на виконання Розпорядження Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області від 01.04.2022 року за № 61/1/02-08 «Про передачу майна з балансу КП «Балаклійський водоканал» на баланс КП ДСР «П`ятигірське» та застосування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для усіх категорій споживачів КП ДСР «П`ятигірське», які були затверджені рішенням ХVII сесії Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області VІІІ скликання № 599-VІІІ від 16 липня 2021 року. Рішенням П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області двадцять першої сесії VII скликання за № 200-VII від 21.09.2017 року було утворено юридичну особу публічного права комунальне підприємство П`ятигірської сільської ради «П`ятигірське» та затверджено Статут підприємства. Відповідно до повноважень, визначених Статутом, основним напрямом діяльності підприємства є постачання води (забезпечення питною водою усіх категорій споживачів); приймання та очищення стічних вод; надання послуг з прибирання прибудинкових територій будинків, збирання та вивезення відходів, обслуговування житлових будинків, в тому числі і будинку, у якому розташована квартира боржника, та згідно рішення П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області двадцять другої сесії VII скликання за № 209-VП від 26.10.2017 року дозволено КП ПСР «П`ятигірське» тимчасово використовувати в своїй діяльності тарифів, встановлених для ПЖКГ «Курганське». Рішенням П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області двадцять третьої сесії VII скликання за № 219-VII від 05 грудня 2017 року затверджені тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення для КП ПСР «П`ятигірське» з 01 грудня 2017 року. Рішенням П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області шістдесят першої позачергової сесії VII скликання за № 708-VП від 20 травня 2020 року затверджені тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП ПСР «П`ятигірське» з 01 червня 2020 року. Рішенням Донецької селищної ради VІІІ сесії VІІІ скликання за № 207-VІII від 26.02.2021 року було змінено засновника Комунального підприємства П`ятигірської сільської ради «П`ятигірське» на Комунальне підприємство Донецької селищної ради «П`ятигірське» та затверджено Статут в новій редакції. Рішенням Донецької селищної ради VІІІ скликання XVII сесії за № 599-VІII від 16.07.2021 року були затверджені тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП ДСР «П`ятигірське» з 01 серпня 2021 року. Також, рішенням Донецької селищної ради LX сесії VІІІ скликання за № 2691-VІII від 30.07.2024 року було змінено місцезнаходження Комунального підприємства П`ятигірської сільської ради «П`ятигірське» на 64250, Україна, Харківська область, Ізюмський район, селище Донець, вулиця Весняна, будинок 44, група нежитлових приміщень 4 та затверджено Статут в новій редакції. Постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 року № 690 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 85) затверджено Типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. До типового індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення додається заява-приєднання до індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. На підставі звернення Комунального підприємства Донецької селищної ради «П`ятигірське» - 20.05.2022 було опублікувало публічну пропозицію (оферту) на офіційному веб-сайті Донецької територіальної громади Ізюмського району (donetska-gromada.gov.ua) про укладення Публічного договору про утримання та обслуговування внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання та водовідведення. Договір вважається укладеним через 30 днів з моменту розміщення тексту на зазначеному сайті. Фактом приєднання Споживача до умов Договору (акцептування договору), є вчинення Споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти Договір, зокрема шляхом оплати рахунка, отриманого від Виконавця послуги, або фактичного отримання послуг.
Відповідно до бази даних КП ДСР «П`ятигірське» по квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , особовий рахунок № НОМЕР_1 був оформлений на ОСОБА_2 . За період 01.04.2022-01.08.2024 в лютому 2023 року були передані показники 28,000 м3 за адресою: АДРЕСА_1 та нараховано 49,9 грн до сплати. 18.03.2024 була здійснена оплата в сумі 49,9 грн.
19.10.2023 ОСОБА_1 звернувся до абонентського відділу КП ДСР «П`ятигірське» з заявою про переоформлення особового рахунку згідно договору купівлі-продажу від 16.10.2023 квартири за адресою: АДРЕСА_1 . Споживачу ОСОБА_1 запропоновано контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника. Результати контрольного зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку є підставою для здійснення перерозподілу обсягу спожитих послуг та проведення перерахунку із споживачем. На зазначену пропозицію громадянин ОСОБА_1 відмовився. Протягом всього періоду з 19.10.2023 по 07.08.2024 відповідач не передавав показання вузлів розподільного обліку водопостачання виконавцю та не допускав контролерів підприємства для перевірки лічильника холодної води.
Також зазначив, при укладанні договору купівлі-продажу нерухомого майна покупець мав право вимагати від продавця нерухомості довідку про відсутність боргів за житлово комунальні послуги. В п. 4 укладеного договору купівлі-продажу від 16.10.2023 квартири зазначено, що відчужувана квартира оглянута покупцем, претензій до продавця покупець не має.
Тільки 07.08.2024 ОСОБА_1 звернувся з заявою до КП ДСР «П`ятигірське» для направлення працівника підприємства для огляду, розпломбування та демонтажу прибору обліку холодної води. Цього ж дня в присутності споживача був складений акт про розпломбування (зняття) лічильника крильчастого холодної води, марки ЛК-15х, з показниками лічильника х-01924 м3, дата держповірки 2017 року, про що свідчить особистий підпис ОСОБА_1 .
Під час складання представниками КП ДСР «П`ятигірське» зазначеного акту зауважень та пропозицій з боку громадянина ОСОБА_1 не надходило. На підставі чого була сформована квитанція на сплату за житлово-комунальні та інші послуги за серпень 2024 року на суму 94 610,40 грн., в якій зазначено, що попередні показання 28,000 м3, а поточні 1924,000 м3.
За період з 01.04.2022 по 07.08.2024 про недоліки в роботі вузла розподільного обліку споживачі не повідомляли виконавця протягом п`яти робочих днів з дня їх виявлення будь-якими зручними засобами зв`язку.
Вказав, що на підставі вищевикладеного та Публічного договору КП ДСР «П`ятигірське» надає споживачу ОСОБА_1 послуги з водопостачання та водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 . Він користується наданими послугами, але плату не вносить в повному обсязі, в результаті чого за період з 19.10.2023 по 08.01.2025 виникла заборгованість, яка становить 94 610,40 грн.
Ухвалою судді Балаклійського районного суду Харківської області від 16.01.2025 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
31.01.2025 представником відповідача адвокатом Жмурковою В.Ю. через Електронний суд подано відзив на позовну заяву, у якому просила відмовити у задоволенні позову та зазначила, що 16.10.2023 відповідачем ОСОБА_1 було придбано нерухоме майно, а саме: двокімнатну квартиру АДРЕСА_2 . З моменту купівлі зазначеної квартири Відповідач в ній не проживав, комунальними послугами, в тому числі водопостачанням, не користувався, так як житло не є придатним для проживання та у зв`язку з проживанням за іншою адресою. Зазначила, що з заборгованістю по централізованому водопостачанню та водовідведенню, показником лічильника 1924 м3 з 28 м3 (за рік начебто нараховано 1896 м3 води, що є нереальним, надмірним та несумісним з реальною відсутністю споживання послуг централізованого водопостачання та водовідведення) та сумою заборгованості у розмірі 94610,40 грн. не погоджується, враховуючи наступне.
Як зазначає Позивач у позовній заяві, у базі даних КП ДСР «П`ятигірське» по квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , особовий рахунок № НОМЕР_1 , був оформлений на ОСОБА_2 (власник квартири до Відповідача був ОСОБА_3 ). Особовий рахунок - це «ідентифікатор» доставки рахунку на здійснення виплат за комунальними послугами. Право відкриття особового рахунку відповідно до законодавства України мають право: Власник житла на підставі правовстановлюючих документів; Орендар на підставі договору оренди/найму, якщо це передбачено договором; Квартиронаймач на підставі договору соціального найму у державному або комунальному майні. Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік у разі встановлення вузла комерційного обліку власником (співвласниками) будівлі такий власник (співвласники) будівлі або його (їх) представник подає виконавцю відповідної комунальної послуги письмову заяву про прийняття вузла комерційного обліку на абонентський облік у довільній формі, у якій зазначаються:- найменування юридичної особи або прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи, яка є власником (представником співвласників) будівлі; поштова адреса заявника (власника або представника власника (співвласників) будівлі); спосіб отримання повідомлення та адреса, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв`язку з ним та відповідний засіб зв`язку з ним (адреса електронної пошти тощо);- місцезнаходження будівлі, у якій встановлено вузол комерційного обліку. Заяву підписує власник або представник власника (співвласників) будівлі. Представник власника (співвласників) будівлі додає до заяви документ, що підтверджує його повноваження. ОСОБА_2 не є ані власником, ані співвласником вищенаведеної квартири, ніколи не була там зареєстрована або задекларована. За даними, що відомі Відповідачу, це можливо дружина колишнього власника квартири ОСОБА_3 , який отримав таке майно у спадщину, а отже це майно також не могло бути спільною сумісною власністю подружжя. Враховуючи зазначене, Позивач або його надавач послуг, що був до нього, відкрили особовий рахунок на сторонню особу, не перевіривши документи про право власності/ права володіння та розпорядження такою квартирою. Як вбачається з довідки про нарахування та сплату послуг за водопостачання та водовідведення за період 01.04.2022 -01.08.2024 (не зрозуміло на якій підставі було надана довідка особі, що не мала відношення до житла за період володіння майном Відповідачем) в лютому 2023 року були передані показники 28,000 м3 за адресою: АДРЕСА_1 та нараховано 49,9 грн. до сплати. 18.03.2024 була здійснена оплата в сумі 49,9 грн. Тобто, з тверджень Позивача, у лютому 2023 року до них звернулася ОСОБА_2 і подала показання лічильника 28,000 м3.
В свою чергу, Типовим індивідуальним договором про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, прийняте Позивачем в редакції затвердженої постановою КМУ від 05.07.2019 (надалі - Договір) (на умови якого Позивач також неодноразово посилається у позовній заяві), а саме п. 22 передбачено, що Виконавець (Позивач) періодично, не менше одного разу на рік , проводить контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника. Результати контрольного зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку є підставою для здійснення перерозподілу обсягу спожитих послуг та проведення перерахунку із споживачем. Проте, в позовній заяві взагалі не наведено дати та результатів жодного періодичного контрольного зняття показань лічильника за адресою: АДРЕСА_1 . Тобто, не здійснивши зняття лічильника особисто, Позивачем були прийняті показники у людини, що не має відношення до цієї квартири, нарахували їй плату за начебто споживчу послугу і видали довідку, яку Позивач додав до позовної заяви. Довідка в свою чергу датується 10.12.2024 , тобто під час володіння зазначеною вище квартирою Відповідачем і після того як сам Позивач зазначив своїм актом, що заборгованість складає 94610,00 грн., а показання лічильника не як зазначені в довідці 28,000 м3. Вказала, що даний документ не може слугувати доказом по даній справі, так як він виданий третій особі, показання лічильника були взяти «зі слів», нарахування відбувалася «зі слів», а дати та показники в цій довідці нелогічні та такі, що не відповідають обставинам справи та законам логіки.
Щодо зняття показань лічильника та акту про розпломбування зазначила, що 19.10.2023 Відповідач звернувся до абонентського відділу Позивача з заявою про переоформлення особового рахунку згідно договору купівлі-продажу від 16.10.2023 спірної квартири. Позивач у позовній заяві зазначає, що начебто Споживачу (Відповідачу) було запропоновано контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника, хоча за Договором Позивач був зобов`язаний провести зняття показань, а не запропонувати це зробити . Також зазначено, що Відповідачем було відмовлено, хоча жодних доказів такої пропозиції, актів відмови у доступі до житлового приміщення або інших доказів цього факту не було подано із позовною заявою. Як було зазначено вище з моменту купівлі квартири Відповідач в ній не проживав, комунальними послугами, в тому числі водопостачанням, не користувався, так як житло не є придатним для проживання та у зв`язку з проживанням за іншою адресою. В свою чергу, 07.08.2024 Відповідач дійсно звернувся з заявою до Позивача для направлення працівника підприємства для огляду, розпломбування та демонтажу прибору обліку холодної води для проведення у подальшому ремонту квартири та її подальшого цільового використання. Цього ж дня у присутності Відповідача був складений акт про розпломбування (зняття) лічильника крильчастого холодної води марки ЛК-15х з показниками лічильника х-01924 м3 (надалі за текстом Акт), дата держповірки 2017 року. На підставі чого була сформована квитанція на сплату за житлово-комунальні та інші послуги за серпень 2024 року на суму 94 610,40 грн., в якій зазначено, що попередні показання 28,000 м3, а поточні 1924,000 м3. Ця інформація вбачається в довідці про нарахування та сплату послуг за водопостачання та водовідведення за період з 01.10.2023 - 01.01.2025 Відповідачу. Тобто, виходячи з відомостей Акту, остання держповірка відбулася у 2017 році. Позивач, враховуючи надані ним докази самостійно в позовній заяві зазначає, що повірки не відбувалися навіть після 2022 року, коли Позивач став правонаступником надавачів послуг Відповідачу. До того ж, це підтверджує порушення ним як законодавства так і встановленого ним самим Договору. Пунктом 28 Договору передбачено, що повірка засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла (вузлів) комерційного обліку, здійснюється відповідно до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 55, ст. 1803). Разом з тим, вказала, що згідно з пунктом 10 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 № 474 (далі Порядок № 474), до початку демонтажу засобу вимірювальної техніки представник виконавця перевіряє наявність та цілісність пломб, стан різьбових з`єднань, наявність відбитків повірочного тавра. Пунктом 17 Порядку № 474 передбачено, що опломбування засобу вимірювальної техніки здійснюється представником виконавця у день його монтажу, про що зазначається в акті про монтаж засобу вимірювальної техніки. Таким чином встановлено, що не всі показники вказані в Акті та процедура повірки засобів вимірювальної техніки здійснена не у повному обсязі. Враховуючи наведе та всі відомі сторонам по справі данні, зазначила послідовність подання Позивачем обставин у даній справі: 2017 рік держповірка лічильника; Лютий 2023 року повідомлення про наявність показника 28,000 м3 третіми особами, нарахування суми 49.90 грн; 19.10.2023 зміна власника особового рахунку на Відповідача; 07.08.2024 складення Акту розпломбування, встановлення показника лічильника холодної води 1924 м3 та вартість спожитих послуг 94610,40 грн; 10.12.2024 Довідка, видана ОСОБА_2 про відсутність заборгованості по вищезазначеній квартирі. Тобто, Позивачем не наводиться періодичність проведення обов`язкових повірок та зняття показань лічильника, періодичність яких визначена нормами чинного законодавства та Договором, не надається періодичних поданих лічильників з 2017 року по сьогоднішній день, проте надаються показання лічильника, які не відповідають ані математичним розрахунком, ані здоровому глузду: з 2017 року (дата останньої повірки) до лютого 2023 року (дата повідомлення ОСОБА_2 таких даних) показання лічильника 28,000 м3, а з 16.10.2023 (дата купівлі квартири Відповідачем) по 07.08.2024 (дата складення Акту) стало 1924 м3. Такий показник начебто нарахований з урахуванням того, що Відповідач, чи будь-хто інший, не проживають в цій квартирі і не користуються комунальними послугами. Також, з позовної заяви не зрозуміло, чому Позивач під час відсутності показань лічильника не вчиняв ніяких дій щодо розрахунку та нарахування плати за водопостачання та водовідведення за період до лютого 2023 року, та з лютого 2023 року до 07.08.2024. Відповідно до п. 20 Договору, у разі відсутності інформації про показання вузла (вузлів) комерційного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до вузла (вузлів) комерційного обліку для зняття показань для визначення обсягу послуги, спожитої у будинку, приймається середньодобове споживання послуги за попередні 12 місяців, а в разі відсутності такої інформації за фактичний час споживання послуги, але не менше 15 діб. Згідно з п. 21 Договору, Виконавець має право доступу до будівель, приміщень і споруд, у яких встановлено вузли комерційного обліку, для перевірки схоронності таких вузлів обліку, зняття показань засобів вимірювальної техніки, що є складовою вузла комерційного обліку, та періодичного огляду у порядку, визначеному статтею 29 Закону України Про житлово-комунальні послуги і цим договором. Відповідно до п. 24 Договору, у разі ненадання споживачем виконавцю у визначений сторонами строк показань вузла (вузлів) розподільного обліку, якщо такі показання зобов`язаний знімати споживач для цілей визначення обсягу послуг, спожитих споживачем, протягом трьох місяців приймається середньодобове споживання таким споживачем послуг за попередні 12 місяців, а в разі відсутності такої інформації за фактичний час споживання послуг, але не менше 15 діб. У разі відсутності інформації про показання вузлів розподільного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до відповідного вузла обліку для зняття показань засобів вимірювальної техніки після закінчення тримісячного строку з дня недопуску виконавець зобов`язаний здійснювати розрахунки з таким споживачем як із споживачем, приміщення якого не оснащені вузлами розподільного обліку.
Тобто, Позивач не може довести факт, що на момент купівлі квартири Відповідачем показник лічильника холодної води був саме 28,000 м3, так як повірки або зняття показань з 2017 року не було, а отже стверджувати, що Відповідач як новий власник майна зобов`язаний сплачувати заборгованість, яка нарахована неправомірно та несвоєчасно. Непроведення виконавцем періодичної повірки засобу обліку води не є підставою для нарахування його показників, оскільки забезпечення проведення повірки є обов`язком виконавця послуг і невиконання ним такого обов`язку не повинно мати негативних наслідків для споживача. Крім того, проведення періодичної повірки, обслуговування засобів обліку води у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж повинен здійснюватися за рахунок виконавця зазначених послуг. Відповідне положення міститься у постанові Верховного Суду від 29 квітня 2020 року у справі № 521/6670/18. Квартирні засоби обліку води і теплової енергії беруться виконавцем на абонентський облік, а їх періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) проводяться за рахунок виконавця, до обов`язків якого входить контроль міжповіркових інтервалів, повірка квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у той час як обов`язком споживача є своєчасна оплата наданих послуг за цінами і тарифами, встановленими згідно з вимогами законодавства. Вважає, що проведення періодичної повірки, обслуговування засобів обліку води у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж повинен здійснюватися за рахунок виконавця зазначених послуг.
Щодо оплати тільки за використані послуги водопостачання та водовідведення зазначила, що з моменту купівлі зазначеної квартири Відповідач в ній не проживав, комунальними послугами, в тому числі водопостачанням, не користувався, так як житло не є придатним для проживання та у зв`язку з проживанням за іншою адресою. Відповідно до ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Тобто новий власник майна не зобов`язаний повертати борги попереднього власника, якщо він не брав на себе обов`язку з їх сплати. Договори про надання послуг не обтяжують майна, тому за відсутності відповідної умови в договорі щодо відчуження нерухомого майна суд повинен відмовляти в задоволенні позовних вимог до нового власника, оскільки належним відповідачем є попередній власник. Такий висновок зробив Верховний Суд у постанові у справі № 686/6276/19 від 01.09.2020. Також Верховний Суд вказав на безпідставність касаційної скарги в частині незастосування судами ч. 3 ст. 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», згідно з якою у разі відчуження квартири чи нежитлового приміщення відбувається набуття новим власником усіх обов`язків попереднього власника як співвласника. Зазначена стаття регулює обов`язки співвласників багатоквартирного будинку. Відповідно до ч. 2 цієї статті кожен із них несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційне до його частки співвласника. Тлумачення наведеної норми права дає можливість дійти висновку про те, що у цьому випадку йдеться про перехід від попереднього власника до нового власника обов`язків саме як співвласника багатоквартирного будинку, передбачених законом, а не боргів попереднього власника з оплати за житлово-комунальні послуги. ВС вказав, що чинним законодавством не передбачено обов`язку покупця квартири сплачувати борги попередніх власників (наймачів) квартири за отримані ними раніше житлово-комунальні послуги, якщо це прямо не оговорено в договорі купівлі-продажу (а.с. 45-56).
06.02.2025 представником позивача, через Електронний суд, подано відповідь на відзив, у якому підтримав позовні вимоги та вказав наступне.
Щодо довідки на ім`я ОСОБА_2 та твердження, що вона ніколи не була там зареєстрована зазначив, що дійсно в додатку 2 до позовної заяви позивачем додається довідка про нарахування та сплату послуг за водопостачання та водовідведення по особовому рахунку № НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_2 . З зазначеної довідки вбачається, що в лютому 2023 року було нараховано 49,9 грн, а в березні 2023 року сплачено цю суму 49,9 грн. Ця довідка видана не особисто ОСОБА_2 , а для суду та по особовому рахунку № НОМЕР_1 , і є доказом того що до момента коли відповідач став власником квартири там була зареєстрована з 19.01.1976 та проживала громадянка ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Цей факт підтверджується листом ПЖКГ «Донецьке» від 06.02.2025 за вих № 99 та копією поквартальної карточки виданої відділом «Центру надання адміністративних послуг» Донецької селищної ради від 05.02.2025. Так, в укладеному договорі купівлі-продажу від 16.10.2023 квартири відповідачем ОСОБА_1 з продавцем - ОСОБА_3 зазначено, що квартира належить продавцю на праві приватної особистої власності, на підставі Свідоцтва про право на спадщину за законом, виданого 21 березня 2023 року. Тобто, з дати смерті ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_2 та вступу в спадщину ОСОБА_3 21.03.2023 до 16.10.2023 - придбання квартири відповідачем, до КП ДСР «П`ятигірське» ніхто не звертався з переоформленням особового рахунку. Але, як вбачається з довідки про нарахування та сплату послуг за водопостачання та водовідведення за період 01.04.2022 - 01.08.2024 в лютому 2023 були передані показники 28,000 м3 за вище зазначеною адресою та нараховано 49,9 грн до сплати. 18.03.2024 була здійснена оплата в сумі 49,9 грн. Тобто, заборгованості у ОСОБА_2 перед КП ДСР «П`ятигірське» не має. П. 22 Типового індивідуального договору вказує на те що, зняття показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) розподільного обліку послуги з централізованого водопостачання щомісяця здійснюється споживачем, крім випадків, коли зняття таких показань здійснюється виконавцем за допомогою системи дистанційного зняття показань. У разі коли зняття показань здійснює споживач, він щомісяця з 20 по 25 число передає показання вузлів розподільного обліку водопостачання виконавцю в один з таких способів: за номером телефону, зазначеним у розділі Реквізити виконавця цього договору; на адресу електронної пошти, зазначену в розділі Реквізити виконавця цього договору; через електронну систему обліку розрахунків споживачів, зазначену в розділі Реквізити виконавця цього договору; інші засоби повідомлення, що зазначаються у розділі Реквізити виконавця цього договору. Тобто, зокрема шляхом оплати рахунка, отриманого від Виконавця послуги, або фактичного отримання послуг користування та споживання послуг за період 01.04.2022-01.08.2024 за водопостачання та водовідведення по спірній квартирі, і є фактом споживання послуг, що підтверджується відповідними документами. Відповідно до бази даних КП ДСР «П`ятигірське» по квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , особовий рахунок № НОМЕР_1 за період з 01.04.2022 по 16.10.2023 був оформлений на ОСОБА_2 , а з 16.10.2023 по теперішній час на ОСОБА_1 . Також, вказали, що при переоформленні особового рахунка сам номер рахунка не змінюється. Дійсно в п. 21 зазначеного договору передбачено, що виконавець має право доступу до будівель, приміщень і споруд, у яких встановлено вузли комерційного обліку, для перевірки схоронності таких вузлів обліку, зняття показань засобів вимірювальної техніки, що є складовою вузла комерційного обліку, та періодичного огляду у порядку, визначеному статтею 29 Закону України Про житлово-комунальні послуги і цим договором. Періодичний огляд вузла (вузлів) комерційного обліку здійснюється виконавцем під час зняття показань. Але доступу для огляду контролерам КП ДСР «П`ятигірське» до квартири відповідача не було. Споживач повідомляє виконавцю про недоліки в роботі вузла комерційного обліку протягом п`яти робочих днів з дня їх виявлення засобами зв`язку, зазначеними в розділі Реквізити виконавця цього договору. За період з 01.04.2022 по 07.08.2024 про недоліки в роботі вузла розподільного обліку споживачі не повідомляли виконавця протягом п`яти робочих днів з дня їх виявлення будь-якими зручними засобами зв`язку. Також, не надходило заяв виконавцю від споживачів про відмову від послуг за водопостачання та водовідведення.
Щодо зняття показань лічильника та акту про розпломбування зазначили, що на підставі звернення Комунального підприємства Донецької селищної ради «П`ятигірське» - 20.05.2022 було опублікувало публічну пропозицію (оферту) на офіційному веб-сайті Донецької територіальної громади Ізюмського району (donetska-gromada.gov.ua) про укладення Публічного договору про утримання та обслуговування внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання та водовідведення. Договір вважається укладеним через 30 днів з моменту розміщення тексту на зазначеному сайті. Фактом приєднання Споживача до умов Договору (акцептування договору), є вчинення Споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти Договір, зокрема шляхом оплати рахунка, отриманого від Виконавця послуги, або фактичного отримання послуг. Так дійсно, 19.10.2023 ОСОБА_1 звернувся до абонентського відділу КП ДСР «П`ятигірське» з заявою про переоформлення особового рахунку згідно договору купівлі-продажу від 16.10.2023 квартири за вказаною адресою. Споживачу ОСОБА_1 було запропоновано контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника . Результати контрольного зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку є підставою для здійснення перерозподілу обсягу спожитих послуг та проведення перерахунку із споживачем. Протягом всього періоду з 19.10.2023 по 07.08.2024 відповідач не передавав показання вузлів розподільного обліку водопостачання виконавцю та не допускав контролерів підприємства для перевірки лічильника холодної води. Також, не повідомляв виконавця про недоліки в роботі вузла розподільного обліку протягом п`яти робочих днів з дня їх виявлення будь-якими зручними засобами зв`язку та не надав заяву виконавцю про відмову від послуг за водопостачання та водовідведення. Відповідач почав користуватися послугами з 16.10.2023 (з моменту купівлі-продажу квартири), і тільки 07.08.2024 за його заявою був складений акт про розпломбування (зняття) лічильника крильчастого холодної води та зроблені відповідні нарахування. Також, при укладанні договору купівлі-продажу нерухомого майна покупець мав право вимагати від продавця нерухомості довідку про відсутність боргів за житлово комунальні послуги. В п. 4 укладеного договору купівлі-продажу від 16.10.2023 квартири зазначено, що відчужувана квартира оглянута покупцем, претензій до продавця покупець не має. Тільки 07.08.2024 ОСОБА_1 звернувся з заявою до КП ДСР «П`ятигірське» для направлення працівника підприємства для огляду, розпломбування та демонтажу прибору обліку холодної води. Цього ж дня в присутності споживача був складений акт про розпломбування (зняття) лічильника крильчастого холодної води марки ЛК-15х з показниками лічильника х-01924 м3, дата держповірки 2017 року, про що свідчить особистий підпис ОСОБА_1 . Під час складання представниками КП ДСР «П`ятигірське» зазначеного акту зауважень та пропозицій з боку ОСОБА_1 не надходило. На підставі чого була сформована квитанція на сплату за житлово-комунальні та інші послуги за серпень 2024 року на суму 94 610,40 грн., в якій зазначено, що попередні показання 28,000 м3, а поточні 1924,000 м3. Для усіх лічильників води установлено міжповірочний інтервал 4 роки, відповідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями». Виробники приладів обліку гарантують повний середній строк служби лічильника не менше 12 років. Якщо водяні лічильники знаходяться в експлуатації тривалий термін, то по бажанню споживача він має право замінити його на новий. В п 25. Публічного договору зазначено, що виконавець здійснює обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку, зокрема його огляд, опломбування/ розпломбування, ремонт (у тому числі з демонтажем, транспортуванням і монтажем) та періодичну повірку засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла комерційного обліку, за рахунок плати за абонентське обслуговування. Повірка проводиться згідно з вимогами Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів (далі Порядок), затвердженим наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193. Відповідно до Постанови КМУ від 7 квітня 2023 р. № 440 Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану подання на повірку лічильників води, газу, електроенергії, теплолічильників на територіях, які включені до переліку, забезпечується на територіях активних бойових дій протягом шести місяців з дати завершення бойових дій на таких територіях відповідно до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій. Також, не проведення виконавцем періодичної повірки засобу обліку води не є підставою для неврахування його показників, оскільки забезпечення проведення повірки відповідно до Публічного договору не є обов`язком виконавця послуг і невиконання ним такого обов`язку не повинно мати негативних наслідків для споживача. Відповідне положення міститься у постанові Верховного Суду від 29 квітня 2020 року у справі № 521/6670/18. За період з 01.04.2022 року по 07.08.2024 року про недоліки в роботі вузла розподільного обліку споживачі не повідомляли виконавця протягом п`яти робочих днів з дня їх виявлення будь-якими зручними засобами зв`язку. З заявою відповідач про відмову від послуг і виклик контролерів підприємства та опломбування лічильника холодної води не звертався.
Щодо оплати тільки за використані послуги водопостачання та водовідведення зазначив, що пунктом 5 частиною 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлений обов`язок споживача оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами. Також, частиною 1 ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору. Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання і водовідведення» встановлено, що споживачі питної води зобов`язані своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення. Таким чином, на підставі вищевикладеного та Публічного договору КП ДСР «П`ятигірське» надає споживачу ОСОБА_1 послуги з водопостачання та водовідведення за вказаною адресою. Він користується наданими послугами, але плату не вносить в повному обсязі, в результаті чого за період з 19.10.2023 по 08.01.2025 виникла заборгованість, яка становить 94 610,40 грн. Довідка від 06.12.2024 про те що ніхто не зареєстрований в квартирі та акт обстеження умов проживання від 09.12.2024 видані на ім`я відповідача не можуть бути доказами по справі, так як є факт споживання та отримання послуг водопостачання та водовідведення. Тим паче ці документи видані тільки в грудні 2024 року. Фото квартири зроблені в січні 2025 року. Вважає, що документи надані до суду представником відповідача на його думку підтверджують факт не проживання в квартирі, а не сам факт не користування послугами з водопостачання та водовідведення (а.с. 74 78).
09.06.2025 представником відповідача адвокатом Жмурковою В.Ю., через Електронний суд, подано додаткові пояснення у справі, у яких просила відмовити у задоволенні позову та зазначила, що відповідно до п. 5 Типового індивідуального договору, розміщеного 20.05.2022 на офіційному сайті Донецької селищної територіальної громади в редакції постанови КМУ від 02.02.2022 № 85 (надалі за текстом Типовий договір), фактом приєднання споживача (в нашому випадку - Відповідача) до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви приєднання (додаток до договору), сплата рахунку за надані послуги, факт отримання послуг. 19.10.2023 Відповідач звернувся до абонентського відділу Позивача з заявою про переоформлення особового рахунку згідно договору купівлі-продажу від 16.10.2023 квартири за адресою: АДРЕСА_1 , тобто з наміром приєднатися до Типового договору як новий споживач. Проте, всупереч умовам Типового договору, Виконавець (Позивач) належним чином не заповнив заяву-приєднання, яка є додатком до Типового договору, одним з показників якої були заводський номер, назва та умовне позначення типу засобу вимірювальної техніки (лічильника), а також показання засобу вимірювальної техніки на дату укладання договору (в нашому випадку на дату підписання новим споживачем заяви), чим порушив свої зобов`язання щодо зняття показань. Згідно з п. 27-28 Типового договору, Виконавець (Позивач) повідомляє споживачу (Відповідачу) про час та дату контрольного зняття показань засобів вузла (вузлів) розподільного обліку не менше ніж за 15 днів у спосіб за допомогою телефонного зв`язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначені у заяві-приєднання, або надані у інший спосіб. Повірка засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла (вузлів) комерційного обліку, здійснюється відповідно до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 55, ст. 1803). Відповідно до п. 7 постанови КМУ № 474 від 08.07.2015, Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 1 рекомендованим листом з повідомленням про вручення або через цифрову інтегровану інформаційно аналітичну систему Єдина платформа житлово-комунальних послуг (далі Єдина платформа) (за наявності електронних кабінетів у споживача та виконавця) з автоматичним підтвердженням факту доставки та отримання повідомлення, або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем. В заяві про переоформлення особового рахунку споживачем (Відповідачем) були зазначені телефон та поштову адресу, проте повідомлень про зняття показань не надходили, Позивачем також не були надані докази будь-якого повідомлення Відповідача про час та дату контрольного зняття, хоча згідно з ЦПК України саме Позивач зобов`язаний доводити підстави свого позову, обставини, на яких він базується. А таке неповідомлення також є порушенням своїх обов`язків Виконавцем (Позивачем) щодо надання послуг водопостачання та водовідведення. Позивач у позовній заяві зазначає, що начебто Споживачу (Відповідачу) було запропоновано контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника, хоча за Договором, Позивач був зобов`язаний провести зняття показань, а не запропонувати це зробити . Також зазначено, що Відповідачем було відмовлено, хоча жодних доказів такої пропозиції, актів відмови у доступі до житлового приміщення або інших доказів цього факту не було подано із позовною заявою.
Щодо ненарахування вартості середньодобового споживання послуг вказала, що відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»: Стаття 17. п. 1. «Законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. » Відповідно до п. 38 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 1747 від 13.10.2016 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», лічильники води підлягають періодичній перевірці кожні 4 роки . Пунктом 22 Типового договору передбачено, що Виконавець (Позивач) періодично, не менше одного разу на рік , проводить контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника. Результати контрольного зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку є підставою для здійснення перерозподілу обсягу спожитих послуг та проведення перерахунку із споживачем. Тобто, Позивач, враховуючи надані ним докази самостійно в позовній заяві зазначає, що повірки не відбувалися навіть після 2022 року коли Позивач став правонаступником надавачів послуг Відповідачу. До того ж, це підтверджує порушення ним як законодавства так і встановленого ним самим Договору. Також, з позовної заяви не зрозуміло чому Позивач під час відсутності показань лічильника не вчиняв ніяких дій щодо розрахунку та нарахування плати за водопостачання та водовідведення за період до лютого 2023 року, та з лютого 2023 року до 07.08.2024. Відповідно до п. 20 Типового договору, у разі відсутності інформації про показання вузла (вузлів) комерційного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до вузла (вузлів) комерційного обліку для зняття показань для визначення обсягу послуги, спожитої у будинку, приймається середньодобове споживання послуги за попередні 12 місяців, а в разі відсутності такої інформації за фактичний час споживання послуги, але не менше 15 діб. Відповідно до п. 24 Типового договору, у разі ненадання споживачем виконавцю у визначений сторонами строк показань вузла (вузлів) розподільного обліку, якщо такі показання зобов`язаний знімати споживач для цілей визначення обсягу послуг, спожитих споживачем, протягом трьох місяців приймається середньодобове споживання таким споживачем послуг за попередні 12 місяців, а в разі відсутності такої інформації за фактичний час споживання послуг, але не менше 15 діб. У разі відсутності інформації про показання вузлів розподільного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до відповідного вузла обліку для зняття показань засобів вимірювальної техніки після закінчення тримісячного строку з дня недопуску виконавець зобов`язаний здійснювати розрахунки з таким споживачем як із споживачем, приміщення якого не оснащені вузлами розподільного обліку. Верховний Суд у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду в постанові від 27 березня 2019 року у справі № 229/1539/17 (провадження (https://court.opendatabot.ua/cause/229%2F1539%2F17) № 61-27909сво18) виклав правовий висновок про те, що саме виконавець послуги несе відповідальність за своєчасну повірку засобу обліку води, встановленого у будинку споживача, його обслуговування і ремонт, в тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки. року Аналогічний висновок висловив і Верховний Суд в постанові від 22 лютого 2023 в справі (https://court.opendatabot.ua/cause/759%2F23657%2F20) №759/23657/20 зазначаючи, що обов`язок проводити повірку засобів обліку належить виконавцю зазначених послуг, при цьому оплата за повірку лічильника здійснюється споживачем. Тобто, Позивач не може довести факт, що на момент купівлі квартири Відповідачем показник лічильника холодної води був саме 28,000 м3, так як повірки або зняття показань з 2017 року не було, а отже стверджувати, що Відповідач як новий власник майна зобов`язаний сплачувати заборгованість, яка нарахована неправомірно та несвоєчасно, є незаконним.
Щодо оплати тільки за використані послуги водопостачання та водовідведення вказала, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Тобто новий власник майна не зобов`язаний повертати борги попереднього власника, якщо він не брав на себе обов`язку з їх сплати. Договори про надання послуг не обтяжують майна, тому за відсутності відповідної умови в договорі щодо відчуження нерухомого майна суд повинен відмовляти в задоволенні позовних вимог до нового власника, оскільки належним відповідачем є попередній власник. Такий висновок зробив Верховний Суд у постанові у справі № 686/6276/19 від 01.09.2020. Також Верховний Суд вказав на безпідставність касаційної скарги в частині незастосування судами ч. 3 ст. 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», згідно з якою у разі відчуження квартири чи нежитлового приміщення відбувається набуття новим власником усіх обов`язків попереднього власника як співвласника. Зазначена стаття регулює обов`язки співвласників багатоквартирного будинку. Відповідно до ч. 2 цієї статті кожен із них несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника. Тлумачення наведеної норми права дає можливість дійти висновку про те, що у цьому випадку йдеться про перехід від попереднього власника до нового власника обов`язків саме як співвласника багатоквартирного будинку, передбачених законом, а не боргів попереднього власника з оплати за житлово-комунальні послуги. ВС вказав, що чинним законодавством не передбачено обов`язку покупця квартири сплачувати борги попередніх власників (наймачів) квартири за отримані ними раніше житлово-комунальні послуги, якщо це прямо не оговорено в договорі купівлі-продажу (а.с. 127-129).
Представники позивачів в судовому засіданні позов підтримали з наведених у ньому та у відповіді на відзив підставах. Представник позивача ОСОБА_4 зазначив, що до підприємства були передані показники на Чаговець - 28 куб, після цього були зняті контрольні показники 17.03.2023 - 29куб, різниця склала 1 куб. 18.03.23 ОСОБА_5 сплатив суму за 1 куб. 19.10.23 до підприємства надійшла заява відповідача про зміну особового рахунку. З цього моменту, коли заява надійшла, контролери з метою зняття контрольних показників намагалися зв`язатися з відповідачем, але доступ до квартири він не надавав. Через 10 місяців - 07.08.2024 відповідач надав доступ контролеру до свого лічильника, де контролером були зняті контрольні показники і розпломбування (мета цього акту - заміна водоміра самим споживачем) - 01924 м.куб. З цього моменту і до подачі заяви про видачу судового наказу відповідач не вчиняв ніяких дій щодо своєї не згоди з показниками. Заяву і акти було підписано ним самим, цим фактом він підтвердив свою згоду з показаннями лічильника.
Зазначив, відповідач з моменту набуття права власності фактично приєднався до договору, користувався послугою, не передавав показань і не допускав контролерів; показання лічильника були зняті у його присутності та підтверджені підписом - 07.08.2024; відсутність повірки не спростовує показання без доведеного факту несправності та повідомлення виконавця; середньодобове нарахування неприйнятне через відсутність попередніх даних обліку; позов подано за період фактичного користування послугою, а не за попереднього власника. Тому позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Аргументи у відзиві відповідача не ґрунтуються на фактичних обставинах справи та положеннях чинного законодавства і мають бути відхилені в повному обсязі.
Відповідач та його представник адвокат Жмуркова В.Ю. у судовому засіданні позов не визнали та просили відмовити у його задоволенні з підстав викладених у відзиві та додаткових поясненнях.
Суд, вислухавши пояснення представників позивача, відповідача та його представника адвокату Жмуркову В.Ю., допитавши свідків, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши обставини справи, встановивши правовідносини, які випливають із встановлених обставин, та правові норми, які підлягають застосуванню до цих правовідносин, приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 12, ч. 1 ст. 13 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.
При цьому, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно ч. 2 ст. 77 ЦПК України предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 ст. 81 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 ,на підставі Договору купівлі-продажу квартири, посвідченого 16.10.2023 приватним нотаріусом Ізюмського районного нотаріального округу Харківської області Іноземцевою Р.М., укладеного з ОСОБА_3 , на праві власності належить квартира АДРЕСА_2 (а.с. 10).
КП ДСР «П`ятигірське» надає послуги з водопостачання та водовідведення в селищі Донець з 01 квітня 2022 року на виконання Розпорядження Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області від 01.04.2022 року за № 61/1/02-08 «Про передачу майна з балансу КП «Балаклійський водоканал» на баланс КП ДСР «П`ятигірське» та застосування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для усіх категорій споживачів КП ДСР «П`ятигірське», які були затверджені рішенням ХVII сесії Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області VІІІ скликання № 599-VІІІ від 16 липня 2021 року.
Рішенням П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області двадцять першої сесії VII скликання за № 200-VII від 21.09.2017 було утворено юридичну особу публічного права комунальне підприємство П`ятигірської сільської ради «П`ятигірське» та затверджено Статут підприємства. Відповідно до повноважень, визначених Статутом, основним напрямом діяльності підприємства є постачання води (забезпечення питною водою усіх категорій споживачів); приймання та очищення стічних вод; надання послуг з прибирання прибудинкових територій будинків, збирання та вивезення відходів, обслуговування житлових будинків, в тому числі і будинку у якому розташована квартира боржника та згідно рішення П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області двадцять другої сесії VII скликання за № 209-VП від 26.10.2017 року дозволено КП ПСР «П`ятигірське» тимчасово використовувати в своїй діяльності тарифів, встановлені для ПЖКГ «Курганське».
Рішенням П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області двадцять третьої сесії VII скликання за № 219-VII від 05 грудня 2017 року затверджені тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення для КП ПСР «П`ятигірське» з 01 грудня 2017 року.
Рішенням П`ятигірської сільської ради Балаклійського району Харківської області шістдесят першої позачергової сесії VII скликання за № 708-VП від 20 травня 2020 року затверджені тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП ПСР «П`ятигірське» з 01 червня 2020 року.
Рішенням Донецької селищної ради VІІІ сесії VІІІ скликання за № 207-VІII від 26.02.2021 року було змінено засновника Комунального підприємства П`ятигірської сільської ради «П`ятигірське» на Комунальне підприємство Донецької селищної ради «П`ятигірське» та затверджено Статут в новій редакції.
Рішенням Донецької селищної ради VІІІ скликання XVII сесії за № 599-VІII від 16.07.2021 року були затверджені тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП ДСР «П`ятигірське» з 01 серпня 2021 року.
Також, рішенням Донецької селищної ради LX сесії VІІІ скликання за № 2691-VІII від 30.07.2024 року було змінено місцезнаходження Комунального підприємства П`ятигірської сільської ради «П`ятигірське» на 64250, Україна, Харківська область, Ізюмський район, селище Донець, вулиця Весняна, будинок 44, група нежитлових приміщень 4 та затверджено Статут в новій редакції. Постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 року № 690 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 85) затверджено Типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
До типового індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення додається заява-приєднання до індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
На підставі звернення Комунального підприємства Донецької селищної ради «П`ятигірське» - 20.05.2022 було опублікувало публічну пропозицію (оферту) на офіційному веб-сайті Донецької територіальної громади Ізюмського району (donetska-gromada.gov.ua) про укладення Публічного договору про утримання та обслуговування внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання та водовідведення.
Договір вважається укладеним через 30 днів з моменту розміщення тексту на зазначеному сайті. Фактом приєднання Споживача до умов Договору (акцептування договору), є вчинення Споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти Договір, зокрема шляхом оплати рахунка, отриманого від Виконавця послуги, або фактичного отримання послуг.
19.10.2023 відповідач ОСОБА_1 звернувся до КП ДСР «П`ятигірське» з заявою про переоформлення особового рахунку на його ім`я згідно договору купівлі-продажу квартири (а.с. 9).
На ім`я ОСОБА_1 відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 , як споживача послуг з водопостачання та водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 15 зв.).
З довідки, виданої на ім`я ОСОБА_2 , про нарахування та сплату послуг за водопостачання та водовідведення за період з 01.04.2022 по 01.08.2024 за особовим рахунком № НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , убачається, що нараховано 49,90 грн. та сплачено вказану суму 18.03.2023 (а.с. 7 зв.).
З квитанції на сплату за житлово-комунальні та інші послуги за особовим рахунком № НОМЕР_1 за лютий 2023 убачаються показники лічильника попередні 27,00 куб.м., поточні 28,00 куб м. (а.с. 8)
Відповідно до квитанції на сплату за житлово-комунальні та інші послуги за особовим рахунком № НОМЕР_1 за березень 2023 показники лічильника вказані попередні 28,00 куб.м., поточні 28,00 куб м. (а.с. 8зв.)
07.08.2024 ОСОБА_1 звернувся до КП ДСР «П`ятигірське» із заявою про направлення працівника підприємства для огляду, розпломбування та демонтажу прибору обліку холодної води у зв`язку з проведенням заміни водоміра (а.с. 14).
З Акту про розпломбування (зняття) лічильника холодного водопостачання, складеного 07.08.2024 представниками КП ДСР «П`ятигірське», за участі ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , убачається, що марка лічильника вказана ЛК-15х, дата держповірки 2017 рік, показники лічильника 01924 куб.м. (а.с. 15).
Як убачаєтьсяз довідкипро нарахуваннята сплатупослуг заводопостачання таводовідведення заперіод Жовтень2023-січень 2025 за особовим рахунком № НОМЕР_1 ОСОБА_1 нарахована заборгованість у розмірі 94610,40 грн (а.с. 15 зв.).
Пунктом 5 Типового індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 85) передбачено, що фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток до договору), сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуг.
19.10.2023 відповідач ОСОБА_1 звернувся до КП ДСР «П`ятигірське» з заявою про переоформлення особового рахунку на його ім`я згідно договору купівлі-продажу квартири, однак відомості про надання ним підписаної заяви-приєднання позивачу матеріали справи не містять, та такі відомості представником позивача не надані.
Одже, інших доказів про приєднання споживача ОСОБА_1 до умов вказаного договору (акцептування договору) представником позивача до суду не надано.
Пунктами 19, 20 вказаного типового індивідуального договору передбачено, що зняття показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку послуги здійснюється виконавцем щомісяця. У разі відсутності інформації про показання вузла (вузлів) комерційного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до вузла (вузлів) комерційного обліку для зняття показань для визначення обсягу послуги, спожитої у будинку, приймається середньодобове споживання послуги за попередні 12 місяців, а в разі відсутності такої інформації - за фактичний час споживання послуги, але не менше 15 діб.
Пунктами 24, 25, 27, 28 вказаного типового індивідуального договору передбачено, що у разі ненадання споживачем виконавцю у визначений сторонами строк показань вузла (вузлів) розподільного обліку, якщо такі показання зобов`язаний знімати споживач для цілей визначення обсягу послуг, спожитих споживачем, протягом трьох місяців приймається середньодобове споживання таким споживачем послуг за попередні 12 місяців, а в разі відсутності такої інформації - за фактичний час споживання послуг, але не менше 15 діб. У разі відсутності інформації про показання вузлів розподільного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до відповідного вузла обліку для зняття показань засобів вимірювальної техніки після закінчення тримісячного строку з дня недопуску виконавець зобов`язаний здійснювати розрахунки з таким споживачем як із споживачем, приміщення якого не оснащені вузлами розподільного обліку. Після відновлення надання показань вузлів обліку споживачем виконавець зобов`язаний провести перерозподіл спожитих послуг у будинку та перерахунок. Перерозподіл обсягів спожитих послуг у будинку та перерахунок із споживачем проводиться у тому розрахунковому періоді, в якому було отримано в установленому порядку інформацію про невідповідність обсягу розподілених послуг окремим споживачам обсягу, необхідному для розподілу, але не більш як за 12 розрахункових періодів. Виконавець здійснює обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку, зокрема його огляд, опломбування/розпломбування, ремонт (у тому числі з демонтажем, транспортуванням і монтажем) та періодичну повірку засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла комерційного обліку, за рахунок плати за абонентське обслуговування. Виконавець повідомляє споживачу про час та дату контрольного зняття показань засобів вузла (вузлів) розподільного обліку не менше ніж за 15 днів у спосіб за допомогою телефонного зв`язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначені у заяві-приєднання, або надані у інший спосіб (усні, письмові звернення тощо). Повірка засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла (вузлів) комерційного обліку, здійснюється відповідно до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 55, ст. 1803).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
За пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.
Згідно із частиною другою статті 4 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», власники (співвласники) приміщень у будівлі, в якій окремі приміщення є самостійними об`єктами нерухомого майна, у разі приєднання такого будинку (будівлі) до зовнішніх інженерних мереж або обладнання такого будинку (будівлі) системою автономного теплопостачання, автономного гарячого водопостачання, автономного водопостачання, зобов`язані забезпечити оснащення належних їм приміщень вузлами розподільного обліку відповідно теплової енергії, гарячої води, питної води, крім випадків, передбачених частинами п`ятою - сьомою цієї статті.
На підставі частини першої статті 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж відповідно до цього Закону, якщо інше не передбачено договорами про надання комунальних послуг, укладеними відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», з урахуванням вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Оператори зовнішніх інженерних мереж зобов`язані формувати і підтримувати в наявності обмінний фонд вузлів комерційного обліку.
Витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги плати за абонентське обслуговування - за умови укладення індивідуальних договорів або індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньо-будинкових систем про надання комунальних послуг та з урахуванням особливостей, визначених цим Законом і Законом України «Про житлово-комунальні послуги».
У разі якщо виконавець комунальної послуги не є оператором відповідних зовнішніх інженерних мереж, він зобов`язаний забезпечити розподіл, збір та перерахування сплачених споживачами та власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, коштів на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку оператору зовнішніх інженерних мереж відповідно до договору.
Частина четверта статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначає, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок надання комунальних послуг, права та відповідальність споживачів і виконавців цих послуг регламентується Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.
Пункти 9, 30, 32 Правил № 630 визначають, що квартирні засоби обліку води і теплової енергії беруться виконавцем на абонентський облік, а їх періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) проводяться за рахунок виконавця, до обов`язків якого входить контроль міжповіркових інтервалів, повірка квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у той час як обов`язком споживача є своєчасна оплата наданих послуг за цінами і тарифами, встановленими згідно з вимогами законодавства.
Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності 02 серпня 2017 року та постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 02 листопада 2017 року № 1344, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг виконала перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов`язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку, тим самим поклавши обов`язок на власника індивідуального засобу обліку води за власний рахунок здійснювати їх періодичну повірку, обслуговування та ремонт, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.
У постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 27 березня 2019 року у справі № 229/1539/17 (провадження № 61-27909сво18) міститься правовий висновок про те, що саме виконавець послуги несе відповідальність за своєчасну повірку засобу обліку води, встановленого у будинку споживача, його обслуговування і ремонт, в тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.
Таким чином, контроль за проведенням періодичної повірки, обслуговування засобів обліку води у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж повинен здійснюватися виконавцем зазначених послуг. При цьому оплата за повірку лічильника здійснюється споживачем.
Вказане узгоджується з висновком Верховного Суду, зазначеного у постанові від 22.02.2023 у справі № 759/23657/20.
З Акту про розпломбування (зняття) лічильника холодного водопостачання, складеного 07.08.2024 представниками КП ДСР «П`ятигірське», за участі ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , убачається, що остання повірка проводилась у 2017 році, хоча повинна проводитися 1 раз на чотири роки.
Також Позивачем не були надані докази будь-якого повідомлення ОСОБА_1 про час та дату контрольного зняття, хоча згідно чинного законодавства саме Позивач зобов`язаний доводити підстави свого позову, обставини, на яких він базується. А таке неповідомлення також є порушенням своїх обов`язків Виконавцем (Позивачем) щодо надання послуг водопостачання та водовідведення.
Представник позивача зазначив, що ОСОБА_1 пропонувалось провести контрольне зняття показань засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку у присутності споживача або його представника, хоча за Договором, Позивач був зобов`язаний провести зняття показань, а не пропонувати це зробити . Також вказав, що ОСОБА_1 відмовляв у доступі до квартири, хоча жодних доказів такої пропозиції, актів відмови у доступі до житлового приміщення або інших доказів цього факту не надано.
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 15 березня 2023 року у справі № 176/552/22 (провадження № 61-12657св22) зазначено, що: «Відповідно до статей 66, 67, 162 ЖК України за користування житловим приміщенням, що належить громадянинові на праві приватної власності, сплачується плата за утримання будинку, прибудинкової території та плата за спожиті комунальні послуги.
Пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. Такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини третьої статті 20 цього Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.
Відповідно до статті 322 ЦК України на власника покладається тягар утримання майна.
Проте новий власник майна не зобов`язаний повертати борги попереднього власника, якщо суд установить, що він не брав на себе обов`язку з їх сплати. Договори про надання послуг не обтяжують майна.
Отже, діючим законодавством не передбачено обов`язку покупця квартири сплачувати борги попередніх власників (наймачів) квартири за отримані ними раніше житлово-комунальні послуги, якщо це прямо не оговорено в договорі купівлі-продажу.
Подібні за змістом правові висновки викладені у постановах Верховного Суду від 01 вересня 2020 року у справі № 686/6276/19 (провадження № 61-3604 св 20), від 14 вересня 2022 року у справі № 201/1807/21 (провадження № 61-2572 св 22), від 12 жовтня 2022 року у справі № 312/44/20 (провадження № 61-13033 св 20).
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 14 вересня 2022 року у справі № 201/1807/21 (провадження №61-2572св22) зроблено висновок: «новий власник майна не зобов`язаний повертати борги попереднього власника, якщо суд установить, що він не брав на себе обов`язку з їх сплати. Договори про надання послуг не обтяжують майна. Подібні за змістом правові висновки викладено у постановах Верховного Суду: від 01 вересня 2020 року у справі № 686/6276/19 (провадження № 61-3604св20), на який посилалася ОСОБА_1 у позовній заяві й посилається у свої касаційній скарзі; від 15 жовтня 2020 року у справі № 522/19127/18 (провадження № 61-20547св19).
При цьому у постанові Верховного Суду від 01 вересня 2020 року у справі № 686/6276/19 (провадження № 61-3604св20) зроблено висновок про те, що діючим законодавством не передбачено обов`язку покупця квартири сплачувати борги попередніх власників (наймачів) квартири за отримані ними раніше житлово-комунальні послуги, якщо це прямо не оговорено в договорі купівлі-продажу.
Одже на відповідача не може бути покладено обов`язок зі сплати заборгованості за послуги з водопостачання та водовідведення, надані позивачем попереднім власникам, що нараховані до 16.10.2023, тобто до укладення ним договору купівлі-продажу квартири.
Як зазначив відповідач в судовому засіданні, після придбання квартири у ній він не проживав, оскільки вона не придатна для цього та не користувався послугами водопостачання та водовідведення, ремонтні роботи не проводив.
Свідки ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (сусіди відповідача) в судовому засіданні повідомили, що не бачили та не чули, щоб у спірну квартиру хтось приходив. Ремонти там не проводились.
З акту обстеження умов проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , складеного 09.12.2024 депутатом Донецької селищної ради Гаврилюк О., убачається, що зі свідчень сусідів виявлено, з моменту купівлі квартири ОСОБА_1 та по даний час в квартирі ніхто не проживає (а.с. 58).
Як вбачається з копії квитанцій на сплату за житлово-комунальні послуги за лютий 2023 року та березень 2023 року за спірною адресою показники лічильника становили 28 куб.м.
Станом на 07.08.2024 показники за вказаною адресою становлять 1924 куб.м.
Одже, за період з 01.03.2023 по 16.10.2023 (на момент купівлі відповідачем квартири), тобто за 7 місяців, за вказаною квартирою використано води у розмірі 1896 куб.м., при цьому у встановлені законом строки позивачем не проведено повірку лічильника.
Відповідно до частини третьої статті 12, частини першої статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом.
Положеннями статті 89 ЦПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Статтею 76 ЦПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до ч.6 ст. 81 ЦПК України, доказування не може грунтуватися на припущеннях.
Велика Палата Верховного Суду неодноразово наголошувала на необхідності застосування передбачених процесуальним законом стандартів доказування та зазначала, що принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Зокрема, цей принцип передбачає покладення тягаря доказування на сторони. Водночас цей принцип не створює для суду обов`язок вважати доведеною та встановленою обставину, про яку стверджує сторона. Таку обставину треба доказувати таким чином, аби реалізувати стандарт більшої переконливості, за яким висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається вірогіднішим, ніж протилежний. Тобто певна обставина не може вважатися доведеною, допоки інша сторона її не спростує (концепція негативного доказу), оскільки за такого підходу принцип змагальності втрачає сенс (пункт 81 постанови Великої Палати Верховного Суду від 18 березня 2020 року у справі № 129/1033/13-ц).
Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем не доведена наявність у ОСОБА_1 заборгованості за надані послуги з водопостачання та водовідведення в сумі 94610,40 гривень за період з 16.10.2023 по 07.08.2024.
Таким чином, враховуючи вище наведені положення чинного процесуального та матеріального законодавства, а також досліджені у справі докази, суд, оцінивши їх з точки зору достатності для встановлення фактичних обставин, якими обґрунтовуються заявлені позовні вимоги, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову за недоведеністю заявлених вимог.
Згідно зі ст. 141 ЦПК України судові витрати позивачу за рахунок відповідача не відшкодовуються, оскільки судом відмовлено у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 247, 263-265 ЦПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Комунального Підприємства Донецької селищної ради «П`ятигірське» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за договором про надання послуг відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Комунальне Підприємство Донецької селищної ради «П`ятигірське», місцезнаходження: 64252, Харківська область Ізюмський район сел. П`ятигірське, вул. Шкільна, б. 3, ЄДРПОУ 41615585.
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_4 , рнокпп НОМЕР_2 .
Повний текст рішення складено 01 липня 2025 року.
Суддя В.М. Тімонова
Суд | Балаклійський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2025 |
Оприлюднено | 02.07.2025 |
Номер документу | 128524610 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Балаклійський районний суд Харківської області
Тімонова В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні