Третій апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
26 червня 2025 року м. Дніпросправа № 340/3542/24
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),
суддів: Малиш Н.І., Баранник Н.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 р. (суддя Притула К.М.) в адміністративній справі №340/3542/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Партнер-2000» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Партнер-2000» звернулось до суду з позовною заявою, в якій просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00016440906 від 22.02.2024, яким за порушення пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (неподання до органів податкової служби довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального), застосований штраф у сумі 18000 грн.
В обґрунтування позовної вимоги вказувалось на те, що відомості про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального направлялись позивачем в електронному вигляді вчасно та з дотриманням вимог податкового законодавства, що підтверджується відповідними квитанціями.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 р., ухваленим в порядку спрощеного позовного провадження, позовні вимоги задоволено частково.
Суд визнав протиправним та скасував спірне податкове повідомлення-рішення в частині суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 14000,00 грн. В задоволенні решти позовних вимог суд відмовив.
У поданій апеляційній скарзі відповідач просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги наведені обставини перевірки, за яких контролюючим органом встановлено порушення.
Письмовий відзив на апеляційну скаргу від позивача до суду апеляційної інстанції не надходив.
Розгляд апеляційної скарги здійснено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, як це передбачено статтею 311 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом першої інстанції встановлено наступні обставини у справі:
В період з 12.09.2023 по 23.01.2024 проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Партнер 2000», за результатами якої складено акт від 06.02.2024 №857/11-28-07-07/21070140 (а.с.57-87). Відповідно до п.11 висновків акту від 06.02.2024 №857/11-28-07-07/21070140 перевіркою встановлено порушення ТОВ «Партнер-2000» п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України в частині незабезпечення розпорядником акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального. На підставі висновків Акту перевірки від 06.02.2024 №857/11-28-07-07/21070140, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 22.02.2024 №00016440906, яким за порушення п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України, в частині не подання до органів податкової служби довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за період з травня 2020 по серпень 2021 року, на підставі п.54.3 ст.54 та п.128-1.3 ст.128-1 ПК застосовано штрафні санкції у сумі 18000 грн.
Вважаючи податкове повідомлення - рішення протиправним, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку що штрав на суму 14000 грн. застосований протиправно, оскільки довідки за: 18.12.2020 (реєстраційний №9339396829, уніфікований номер акцизного складу 1010076); 27.06.2021 (реєстраційний №9172023663, уніфікований номер акцизного складу 1010076); 06.09.2020 (реєстраційний №9222970297, уніфікований номер акцизного складу 1010068); 18.12.2020 (реєстраційний №9339388567, уніфікований номер акцизного складу 1010068); 19.02.2021 (реєстраційний №9031194653, уніфікований номер акцизного складу 1010068); 06.09.2020 (реєстраційний №9222968621, уніфікований номер акцизного складу 1010069); 18.12.2020 (реєстраційний №9339396218, уніфікований номер акцизного складу 1010069); 18.12.2020 (реєстраційний №9339396757, уніфікований номер акцизного складу 1015292); 19.02.2021 (реєстраційний №9031197033, уніфікований номер акцизного складу 1015292); 25.08.2021 (реєстраційний №9245583752, уніфікований номер акцизного складу 1015292); 06.09.2020 (реєстраційний №9222968366, уніфікований номер акцизного складу 1010070); 18.12.2020 (реєстраційний №9339396804, уніфікований номер акцизного складу 1010070); 19.02.2021 (реєстраційний №031196959, уніфікований номер акцизного складу 1010070); 27.06.2021 (реєстраційний №9172023812, уніфікований номер акцизного складу 1010070) були сформовані та подані до ДПС України своєчасно, відповідно до вимог пп. 230.1.3 п. 230.1 статті 230 ПК України складені та направлені у встановлений законом строк.
Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Суд апеляційної інстанції переглядає справу в межах доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 цього ж Кодексу.
Оскільки позивачем рішення суду в частині, якою йому відмовлено у задоволенні позову, в апеляційному порядку не оскаржено, його перевірка колегією суддів у наведеній частині не здійснюється.
Суд першої інстанції правильно встановив характер спірних правовідносин, які регулюються Податковим кодексом (ПК) України.
Згідно з підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).
В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджений постановою Кабінету міністрів України від 22.11.2017 № 891 (Порядок № 891).
Пунктом 6 Порядку №891 визначено, що підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня.Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру/ коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим.
Таким чином, розпорядник акцизного складу зобов`язаний подавати довідки про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального в електронному вигляді (з дотриманням вимог Порядку № 891) не пізніше наступного дня, який настає за звітнім днем.
За приписами п.128-1.3 ст. 128-1 ПК України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Як встановлено судом першої інстанції, позивачем було сформовано та подано контролюючому органу довідки:
- довідка за 27.05.2020 (реєстраційний №9120051091, уніфікований номер акцизного складу 1010076) - сформована 29.05.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій;
- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396829, уніфікований номер акцизного складу 1010076) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;
- довідка за 27.06.2021 (реєстраційний №9172023663, уніфікований номер акцизного складу 1010076) - сформована 28.06.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 29.06.2021;
- довідка за 06.09.2020 (реєстраційний №9222970297, уніфікований номер акцизного складу 1010068) - сформована 07.09.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 08.09.2020;
- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339388567, уніфікований номер акцизного складу 1010068) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;
- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №9031194653, уніфікований номер акцизного складу 1010068) - сформована 20.09.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;
- довідка за 18.05.2020 (реєстраційний №9111230737, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 20.05.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.05.2020;
- довідка за 06.09.2020 (реєстраційний №9222968621, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 07.09.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 08.09.2020;
- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396218, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;
- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №9031187921, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 21.02.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;
- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396757, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;
- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №9031197033, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 20.02.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;
- довідка за 12.05.2021 (реєстраційний №9124987191, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 14.05.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 14.05.2021;
- довідка за 25.08.2021 (реєстраційний №9245583752, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 26.08.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 27.08.2021;
- довідка за 06.09.2020 (реєстраційний №9222968366, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 07.09.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 08.09.2021;
- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396804, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;
- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №031196959, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 20.02.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;
- довідка за 27.06.2021 (реєстраційний №9172023812, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 28.06.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 29.06.2021.
Роздруківки скріншотів файлів спеціалізованого програмного забезпечення - комп`ютерної програми «M.E.Doc», як правильно зазначив суд першої інстанції, застосувавши правовий висновок Верховного Суду у справах № 200/12604/19-а, № 810/198/16, № 620/817/19, є належними та допустимими доказами на підтвердження факту направлення на реєстрацію електронного документа.
У своїй апеляційній скарзі відповідач частково відтворив зміст відзиву на позовну заяву, не навівши жодного обґрунтування порушення судом першої інстанції норм матеріального та/або процесуального права, які є підставою для скасування оскарженого рішення суду першої інстанції (а.с.121-124).
Зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 р. в адміністративній справі №340/3542/24 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 27 червня 2025 р. і оскарженню в касаційному порядку не підлягає згідно частини статті328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяА.В. Шлай
суддяН.І. Малиш
суддяН.П. Баранник
| Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 26.06.2025 |
| Оприлюднено | 04.07.2025 |
| Номер документу | 128578182 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні