Герб України

Рішення від 04.07.2025 по справі 420/35456/24

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/35456/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

Розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою ОСОБА_1 до НОМЕР_1 прикордонного загону (Військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_4 ) (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

15 листопада 2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (надіслана засобами поштового зв`язку 13.11.2025 року) до НОМЕР_1 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України, ІНФОРМАЦІЯ_2 , у якій позивач просить суд:

визнати протиправними дії НОМЕР_1 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України щодо ненарахування та виплату індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 року по 17.07.2016 року;

зобов`язати НОМЕР_1 прикордонний загін (Військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України здійснити розрахунок та виплату ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01.01.2016 року по 17.07.2016 року враховуючи базовий місяць - січень 2008 року;

визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_3 (військова частина НОМЕР_6 ) Державної прикордонної служби України щодо ненарахування та виплату індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 18.07.2016 року по 28.02.2018 року;

зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_4 (військова частина НОМЕР_6 ) Державної прикордонної служби України здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 18.07.2016 року по 28.02.2018 року враховуючи базовий місяць - січень 2008 року.

Разом із позовною заявою подана заява про поновлення пропущеного строку звернення до суду.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями адміністративна справа розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.11.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі; постановлено, що справа розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами (ст.262 КАС України).

При цьому суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 не пропущений строк звернення до суду з позовом.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 з 20.11.2003 по 10.02.2020 проходив військову службу, у тому числі; з 20.11.2003-20.11.2004 - строкова військова служба; з 20.11.2004 по 10.02.2020 - військова служба за контрактом (в період з 09.12.2014 по 17.07.2016 - ІНФОРМАЦІЯ_5 ( НОМЕР_1 загін прикордонної служби, військова частина НОМЕР_7 ), з 17.07.2016 по 10.02.2020- в ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_6 ). Наказом від 10.02.2020 № 40-ОС начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 мене, майора, старшого офіцера (старого оперуповноваженого) другого сектору міжрайонного оперативного-розшукового відділу (з місцем дислокації АДРЕСА_1 » оперативно-розшукового управління, з 15.02.2020 звільнено в запас Збройних сил України за п. «а» (у зв`язку із закінченням строку контракту) пункту 2 частини 5 статті 26 Закону України «Про військової обов`язок і військову службу». Під час проходження військової служби відповідачами в період з 01.01.2016 по 28.02.2018 безпідставно не нараховувалась та не виплачувалась мене індексація грошового забезпечення. За результатами розгляду його звернення від 26.09.2024 НОМЕР_1 прикордонним загоном листом від 01.10.2024 повідомлено позивача про види та розмір виплат під час проходження служби без виплати індексації грошового забезпечення. Південним регіональним управлінням у відповідь на звернення надано довідку про розмір невиплаченої індексації грошового забезпечення за період з 17.07.2024 по лютий 2019 (лист від 10.10.2024). Дії ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо не здійснення нарахування та виплати ОСОБА_1 суми індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018 з встановленням базового місяця - січень 2008 року є протиправними на думку позивача.

02.12.2024 року ІНФОРМАЦІЯ_4 (Військова частина НОМЕР_6 ) Державної прикордонної служби подало відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та, зокрема, зазначає, що позивач проходив військову службу на посаді старшого офіцера (старого оперуповноваженого) другого сектору міжрайонного оперативного- розшукового відділу (з місцем дислокації АДРЕСА_1 » оперативно- розшукового управління), де перебував на фінансовому забезпеченні НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_4 ). Військова частина НОМЕР_6 перебувала на фінансовому забезпеченні НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_4 ), де нараховувалося та виплачувалося грошове забезпечення, у зв`язку з цим Військова частина НОМЕР_6 жодних дій щодо нарахування та виплати індексації грошового забезпечення позивачу за період з 18.07.2016 року по 28.02.2018 року не вчиняла та не могла вчиняти.

05.12.2024 року Військова частина НОМЕР_2 подала відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та, зокрема, зазначає, що згідно з копії витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10.02.2020 № 40-ОС, ОСОБА_1 у зв`язку зі звільненням з військової служби у запас виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення, з 15 лютого 2020 року. Відповідно, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 проходив військову службу у Державній прикордонній службі України та перебував на грошовому забезпеченні, зокрема: з 15.12.2014 по 20.07.2016 в НОМЕР_1 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_2 ); з 22.07.2016 по 03.09.2024 в НОМЕР_3 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_4 ). Позивач з 15.12.2014 по 15.02.2020 безперервно перебував на військовій службі в органах Держприкордонслужби, та виключався з грошового забезпечення у зв`язку зі звільненням з військової служби з НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_4 ). Ухвалою суду від 31.03.2025 року залучено до участі у справі у якості другого відповідача - НОМЕР_3 прикордонний загін Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_4 ); роз`яснено, що після залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку. 15.04.2025 року Військова частина НОМЕР_4 подала відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що позивач проходив військову службу в ІНФОРМАЦІЯ_6 (військовій частині НОМЕР_4 ). Починаючи з 01.12.2015 обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється з місяця наступного за місяцем підвищення тарифної ставки (посадового окладу) за посадою, яку займає працівник, в тому числі військовослужбовець. До 01.12.2015 базові місяці могли переглядатись не залежно від підвищення виключно посадових окладів, а й внаслідок звичайного зростання грошових доходів населення, в тому числі військовослужбовців, які могли відбуватись за рахунок збільшення інших постійних складових грошового забезпечення, а не виключно посадових окладів. В/ч НОМЕР_4 зазначає, що вона не може нести відповідальність за прийняття Кабінетом Міністрів України постанови №1013, якою були істотно змінені умови індексації грошових доходів населення та в першу чергу працівників, оплата праці яких здійснюється за рахунок державного бюджету без одночасного збільшення посадових окладів військовослужбовцям, що і стало підставою для виникнення спірних правовідносин. Кошторисними призначеннями Державної прикордонної служби України на період з січня 2016 року по лютий 2018 року не було передбачено фінансування на виплату військовослужбовцям індексації грошового забезпечення. У зв`язку з обмеженими показниками помісячного розпису Державного бюджету, затвердженого для НОМЕР_8 прикордонного загону на 2016 лютий 2018 року, індексація грошового забезпечення військовослужбовців в цьому періоді не нараховувалась та не виплачувалась. Зазначене також підтверджується розпорядження Адміністрації Держприкордонслужби від 03.03.2020 № Т/116-1743, згідного якого відповідачу запропоновано наступне: військовослужбовцям, які звільняються з військової служби, виплату індексації проводити за всі періоди, за які військовослужбовці мали право на виплату індексації, але її не отримали, а особам з числа колишніх військовослужбовців за письмовим зверненням. Окремо слід зауважити, що правова позиція, щодо недопустимості безпідставного застосування для обрахунку індексації грошового забезпечення тільки базового місяця січня 2008 року без врахування змін в посадових окладах військовослужбовця, знайшла своє відображення в тому числі і в судовій практиці, а саме: постановах П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2020 року по справі №420/1373/20, від18 лютого 2021 року по справі № 420/2748/20, від 01 березня 2021 року по справі № 540/2464/20; постанові Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2021 року по справі 240/11990/20.

18.04.2025 року позивач подав відповідь на відзив, у якій наполягав на задоволенні позовних вимог, та, зокрема, зазначив, що питання про те, який базовий місяць буде використаний відповідачем при нарахуванні індексації не передчасним, оскільки відповідачем на час виникнення спірних правовідносин вже вчинені дії по визначенню базового місяця для проведення індексації грошового забезпечення позивачу, тому має місце порушення прав позивача , пов`язаних з визначенням базового місяця для проведення індексації за період з 01.01.2016 року по 17.07.2016 року. Таким чином, вказані відповідачем обставини не позбавляють його обов`язку провести нарахування та виплату мені індексацію грошового забезпечення враховуючи базовий місяць з моменту підвищення посадового окладу 01.01.2008.

Розглянувши наявні матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 проходив військову службу:

- з 15.12.2014 року по 20.07.2016 року у Військовій частині НОМЕР_2 (а.с.33);

- з 11.07.2016 року по 10.02.2020 року у Військовій частині НОМЕР_9 , при цьому був залишений на грошовому забезпеченні НОМЕР_3 прикордонного загону (Військова частина НОМЕР_10 ) (а.с.62).

Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 10 лютого 2020 року №40-ОС виключено із списків особового складу та знято з усіх видів забезпечення по ІНФОРМАЦІЯ_7 майора ОСОБА_1 (П-005960), старшого офіцера (старшого оперуповноваженого) другого сектору міжрайонного оперативно-розшукового відділу (з місцем дислокації АДРЕСА_1 ) оперативно-розшукового управління, звільненого в запас Збройних Сил України наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 02.12.2019 № 418-ос за статтею 26 частиною 5 пунктом 2 підпунктом "а" (у зв`язку із закінченням строку контракту) Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", без надання права носіння військової форми одягу (а.с.32).

У наказі, зокрема, зазначено:

Відповідно до статті 262 Закону зарахувати до військового оперативного резерву першої черги ІНФОРМАЦІЯ_3 (в/ч НОМЕР_6 ) та призначити на посаду старшого офіцера (старшого оперуповноваженого) головного оперативно-розшукового відділу прикордонного загону.

Виплатити матеріальну допомогу на оздоровлення за 2020 рік.

Виключити зі списків особового складу управління з урахуванням здачі справ та посади з 15 лютого 2020 року.

Вислуга років станом на 15 лютого 2020 року становить:

календарна: 16 років 02 місяці 25 днів; пільгова: 04 років 02 місяці 07 днів;

всього: 20 років 05 місяців 02 дні.

На підставі розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 26.11.2019 № Т/116-10355 виплатити грошову компенсацію за 84 (вісімдесят чотири) невикористаних календарних днів додаткової відпустки як учаснику бойових дій за 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 роки.

Виплатити надбавку за особливості проходження служби у розмірі 50 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років з 01 по 15 лютого 2020 року.

Преміювати у розмірі 65 відсотків посадового окладу з 01 по 15 лютого 2020 року.

За результатами розгляду звернення від 26.09.2024 року ОСОБА_1 НОМЕР_1 прикордонним загоном наданий лист від 01.10.2024 №09/P-829/828, у якому зазначено, відповідно до листа Адміністрації Державної прикордонної служби України від 02.06.2020 № 0.11-5760/0/6-20-Вих виплата індексації грошового забезпечення за періоди, протягом яких військовослужбовець мав право на її отримання, але не отримав, проводиться органом Державної прикордонної служби України, з якого військовослужбовець був виключений зі списків частини у зв`язку зі звільненням з військової служби, з урахуванням невиплаченої індексації грошового забезпечення під час проходження служби в інших органах Державної прикордонної служби України. Інформація про отримане грошове забезпечення за час проходження служби в НОМЕР_1 прикордонному загоні відображена в довідках про грошове забезпечення за 2014,2015,2016 роки. Згідно наявних облікових даних капітан ОСОБА_1 проходив військову службу за контрактом в НОМЕР_1 прикордонному загоні у період з 15.12.2014 по 20.07.2016. Зарахований до списків особового складу наказом начальника НОМЕР_1 прикордонного загону від 15.12.2014 №192-ОС, виключений зі списків особового складу наказом начальника НОМЕР_1 прикордонного загону від 20.07.2016 №182-ОС. (а.с. 33).

Згідно довідки Військової частини НОМЕР_2 про грошове забезпечення та інші види винагород за 2016 рік ОСОБА_1 позивачу у 2016 році індексація грошового забезпечення не нараховувалася та не виплачувалася (а.с.36)

Згідно довідки Військової частини НОМЕР_4 про розмір невиплаченої індексації ОСОБА_1 (Б/м лютий 2016р.(по грош.атест), прибув 22.07.2016р. з Донецького ПЗ) - позивачу з липня 2016 року по лютий 2018 року включно нарахована індексація із застосуванням базового місяця для обрахунку березень 2018 року; розмір індексації: нарахована 4752,45грн, виплачена 213,24грн., заборгованість - 4539,21 грн. (а.с.39)

Вважаючи протиправною невиплату йому індексації грошового забезпечення у повному обсязі за період проходження служби з 01.01.2016 року по 28.02.2018 року, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.1991 року № 2011-XII (у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) соціальний захист військовослужбовців - діяльність (функція) держави, спрямована на встановлення системи правових і соціальних гарантій, що забезпечують реалізацію конституційних прав і свобод, задоволення матеріальних і духовних потреб військовослужбовців відповідно до особливого виду їх службової діяльності, статусу в суспільстві, підтримання соціальної стабільності у військовому середовищі. Це право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, у старості, а також в інших випадках, передбачених законом.

Абзацом 2 частини 4 статті 9 вказаного Закону встановлено, що порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 9 цього ж Закону до складу грошового забезпечення входять посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України Про індексацію грошових доходів населення від 03.07.1991 року № 1282-ХІІ (у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення).

Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Індексація грошових доходів населення здійснюється за місцем їх отримання за рахунок відповідних коштів (ст. 9 Закону).

Статтею 18 Закону України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії від 05.10.2000 року № 2017-III (у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що індексацію доходів населення, яка встановлюється для підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін, віднесено до державних соціальних гарантій, що, згідно зі ст. 19 цього Закону, є обов`язковими для всіх підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення, що поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, а також на фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників визначає Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003 року, з наступними змінами та доповненнями (далі - Порядок № 1078, у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно п. 6 Порядку № 1078 виплата сум індексації грошових доходів здійснюється за рахунок джерел, з яких провадяться відповідні грошові виплати населенню: 1) підприємства, установи та організації підвищують розміри оплати праці у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів; 2) підприємства, установи та організації, що фінансуються чи дотуються з державного бюджету, підвищують розміри оплати праці (грошового забезпечення) у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів і коштів державного бюджету; 3) об`єднання громадян підвищують розміри оплати праці за рахунок власних коштів; 4) індексація пенсій, страхових виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, щомісячного довічного грошового утримання, що виплачується замість пенсії, інших видів соціальної допомоги провадиться відповідно за рахунок Пенсійного фонду, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування та коштів державного бюджету; 6) індексація стипендій особам, які навчаються, провадиться за рахунок джерел, з яких вони сплачуються і т.д.

У разі коли грошовий дохід формується з різних джерел і цим Порядком не встановлено черговість його індексації, сума додаткового доходу від індексації виплачується за рахунок кожного джерела пропорційно його частині у загальному доході.

Проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування на відповідний рік.

В контексті наведеного суд зазначає, що індексація грошового забезпечення є однією з основних державних гарантій щодо оплати праці. За вимогами вказаних нормативно-правових актів проведення індексації у зв`язку зі зростанням споживчих цін (інфляцією) є обов`язковою для всіх юридичних осіб роботодавців, незалежно від форми власності та виду юридичної особи.

Аналіз наведених вище нормативно-правових актів, за відсутністю затвердженого особливого порядку індексації грошового забезпечення військовослужбовців, дає підстави для нарахування індексації грошового забезпечення у встановленому Урядом України порядку, а саме Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078.

Тобто, сума індексації грошового забезпечення є складовою частиною грошового забезпечення і відповідно до Закону підлягає обов`язковому нарахуванню та виплаті.

Як встановлено судом та не спростовано відповідачами, позивачу за період з 01.01.2016 року по 28.02.2018 року не нараховувалась та не виплачувалась індексація грошового забезпечення у повному обсязі.

Оскільки індексація грошового забезпечення позивачу не була проведена у встановлений Законом України Про індексацію грошових доходів населення строк, що є порушенням прав позивача, суд приходить до висновку, що дійї відповідачів у вигляді ненарахування та невиплати позивачу індексації грошового забезпечення (Військової частини НОМЕР_11 за період з 01.01.2016 року по 17.07.2016 року; Військової частини НОМЕР_4 з 18.07.2016 року по 28.02.2018 року) є протиправними, отже позов підлягає задоволенню.

Згідно п. 5 Порядку № 1078, у редакції Постанови №1013 від 09.12.2015 року, яка набрала чинності з 15.12.2015 року та підлягала застосуванню з 01.01.2016 року, у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.

Згідно п. 10-2 Порядку №1078 для працівників, яких переведено на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі або організації, а також переведено на роботу на інше підприємство, в установу або організацію або в іншу місцевість та у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці у разі продовження такими працівниками роботи, для новоприйнятих працівників, а також для працівників, які використали відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустку без збереження заробітної плати, передбачені законодавством про відпустки, обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення тарифної ставки (окладу), за посадою, яку займає працівник.

Отже, підставою для встановлення базового місяця індексації є підвищення посадових окладів особи.

Тобто, початок відліку для обчислення індексу споживчих цін є місяць підвищення посадового окладу.

З цього місяця значення індексу споживчих цін приймають за 1 або 100 відсотків, а приріст індексу розраховується з наступного місяця. При цьому, нарахування індексації проводиться в місяці, наступному за місяцем, у якому був офіційно опублікований індекс інфляції.

Такі ж правила нарахування індексації діють для новоприйнятих працівників - обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення тарифної ставки (окладу), за посадою, яку займає працівник.

У цьому контексті суд звертає увагу на те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб затверджено схеми посадових окладів військовослужбовців.

Вказана постанова була чинна з 01 січня 2008 року до 01 березня 2018 року.

Будь-яких доказів, що тарифна ставка (посадовий оклад) за посадою, яку займав позивач, змінювалась (підвищувалась) з січня 2008 року до дати звільнення суду не надано.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що в силу норм Порядку №1078 січень 2008 року є базовим місяцем для обчислення індексації грошового забезпечення позивача за період з 01.01.2016 року по 28.02.2018 року включно.

Згідно ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Висновки суду, відповідають висновкам Верховного Суду у справах з подібними правовідносинами (зокрема, постанови від 20 квітня 2022 року у справі №420/3593/20, від 19 травня 2022 року у справі № 200/3859/21, від 28 червня 2022 року у справі № 640/8991/21, від 28 вересня 2022 року у справі № 560/3965/21, від 20 жовтня 2022 року у справі № 400/426/21).

Відповідачі Військова частина НОМЕР_2 та Військова частина НОМЕР_4 не надали суду доказів нарахування та виплати позивачу індексації грошового забезпечення в період з 01.01.2016 по 28.02.2018 із застосуванням базового місяця - січень 2008 року.

Тому наявні підстави для часткового задоволення позову про зобов`язання відповідачів Військову частину НОМЕР_2 та Військову частину НОМЕР_4 нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення позивачу з 01.01.2016 року по 28.02.2018 року включно з одночасним визначенням січня 2008 року, як базового місяця для проведення індексації, при цьому обраний судом спосіб захисту порушеного права є ефективним та забезпечує реальне відновлення порушеного права позивача.

Позовні вимоги, звернені до Військової частини НОМЕР_6 задоволенню не підлягають, оскільки позивач під час проходження військової служби у цій частині перебував на грошовому забезпеченні Військової частини НОМЕР_10 .

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами законність оскаржуваних дій не доведена, а їх доводи суд відхиляє з вищенаведених мотивів.

Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п.1 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір», інші витрати для розподілу відсутні.

Керуючись ст. ст. 143, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до НОМЕР_1 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України, ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії НОМЕР_1 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України щодо ненарахування та невиплати індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 року по 17.07.2016 року.

Зобов`язати НОМЕР_1 прикордонний загін (Військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України здійснити розрахунок та виплату ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01.01.2016 року по 17.07.2016 року, враховуючи базовий місяць - січень 2008 року.

Визнати протиправними дії НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_4 ) щодо ненарахування та невиплати індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 18.07.2016 року по 28.02.2018 року.

Зобов`язати НОМЕР_3 прикордонний загін Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_4 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 18.07.2016 року по 28.02.2018 року, враховуючи базовий місяць - січень 2008 року.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293, 295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Учасники справи:

Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_12 ; адреса: АДРЕСА_2 ).

Відповідач: НОМЕР_1 прикордонний загін (Військова частина НОМЕР_2 ) Державної прикордонної служби України (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ; адреса: АДРЕСА_3 ).

Відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_4 (військова частина НОМЕР_6 ) Державної прикордонної служби України (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ; адреса: АДРЕСА_4 ).

Відповідач: НОМЕР_3 прикордонний загін Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_4 ) (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ; адреса: АДРЕСА_5 ).

СуддяМ.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2025
Оприлюднено07.07.2025
Номер документу128641670
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/35456/24

Ухвала від 26.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 26.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 07.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 01.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 04.07.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 31.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні