Рішення
від 17.12.2007 по справі 22/387-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

22/387-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

29.11.07р.

Справа № 22/387-07

за позовом  Приватного підприємства "Кабардаха", м. Сімферополь 

до  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ 

про стягнення 9  332 грн. 98 коп.

Суддя Пуппо Л.Д.

Представники

Від позивача : Лоптєва Л.П. - дов. № 3 від 26.11.07.

Від відповідача :  Селяков О.В., дов. № 785 від 20.07.07 

СУТЬ СПРАВИ

Позивач просить стягнути з відповідача 9332 грн. 98 коп. шкоди від недостачі антрациту за залізничними  накладними №№ 49560091 49560092.

Відповідач  позовні вимоги не спростував.

ВСТАНОВЛЕНО

Згідно вказаним накладним на адресу позивача від  ТОВ „ТК Схід регіон”  у вагонах №№ 67170860, 66821448 прибув антрацит за вагою і навантаженням останнього, в накладних відправником вказана його маса по 69000 кг в кожному.

За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.

У доповнення до акту № 8929 станції Джанкой Придніпровської залізниці від 09.07.07. щодо поглиблення  на  станції Сімферополь-Вантажний Придніпровської залізниці 10.07.07. складено комерційний акт БН 752685/17,  в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49560091, вантажу у вагоні 67170860 виявилося на 10250 кг менше. Навантаження нижче бортів 20-40см, маркування відсутнє. В накладній  в графі 4  заявки та відмітки відправника є відмітка : „ марковано вапном”. З півдня  по всій ширині вагону з середини 1-х і над 2,3  люками є поглиблення довжиною 350см, глибиною 30см. З середини 4-их і над 5 люками довжиною 220см по всій ширині вагону, глибиною 30см, з середини 7 і над 6 ми люками поглиблення довжиною 220см по всій ширині вагону, глибиною 30см. З півночі, ліворуч, з середини 1 і над 2 люками  поглиблення 200х10х30см. Вагон технічно справний, витікання вантажу відсутнє. Слідів ущільнення поверхні вантажу катком відсутнє. Люки зачинені на запірні механізми. Вагон без торцевих дверей. Відсутній вантаж вміститися міг.

У доповнення до акту № 8929 станції Джанкой Придніпровської залізниці від 09.07.07. щодо поглиблення  на  станції Сімферополь-Вантажний Придніпровської залізниці 10.07.07. складено комерційний акт БН 752684/316,  в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49560092, вантажу у вагоні  66821448 виявилося на 11600 кг менше. Навантаження нижче бортів 20-40см, маркований вапном. Праворуч по ходу потяга, з півдня, з середини 1 і над 2,3,4,5 і до середини 6 люка поглиблення 720х120х40см. З півночі, ліворуч, над 2,3, люками  поглиблення220х100х40см. З півдня, ліворуч, з середини 1 і над 2 люками поглиблення 150х50х30см. В місцях поглиблення маркування відсутнє. Вагон технічно справний, витікання вантажу немає. Слідів ущільнення поверхні вантажу катком відсутнє. Люки зачинені на запірні механізми. Вагон без торцевих дверей. Відсутній вантаж вміститися міг.

 Акти складені у відповідністю з правилами складання актів.

За обставин, зазначених в комерційних  актах, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (поглиблення), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України.

Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу,  перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.

Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України,  статтями 105, 110,  129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд  

ВИРІШИВ

         Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ на користь Приватного підприємства "Кабардаха", м. Сімферополь  9332 грн. 98 коп. основної суми, 102грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.

Суддя                                                                                       Л.Д.Пуппо

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення17.12.2007
Оприлюднено23.01.2008
Номер документу1286440
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/387-07

Рішення від 05.02.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Торчинська Л.О.

Судовий наказ від 25.01.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Рішення від 17.12.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Ухвала від 15.11.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Ухвала від 09.10.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні