Волинський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
03 липня 2025 року ЛуцькСправа № 140/157/25 Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Мачульського В.В.,
при секретарі судового засідання Гудімової Т.О.,
за участю представника позивача Коломий О.О.,
представника відповідача Климука А.Я., Пичохи С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника Луківської селищної ради про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню у справі за позовом керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави до Луківської селищної ради Ковельського району, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Керівник Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся з позовом до Луківської селищної ради Ковельського району про визнання незаконним та скасувати п. 1 рішення Луківської селищної ради від 10.10.2024 № 100 в частині продовження терміну дії паспорту прив`язки, виданого 12.12.2012 ФОП ОСОБА_1 , визнання протиправною бездіяльність Луківської селищної ради щодо невжиття заходів з відновлення благоустрою селища Луків та зобов`язати Луківську селищну раду вжити заходи щодо відновлення благоустрою селища Луків, шляхом демонтажу тимчасової споруди, розташованої на АДРЕСА_1 .
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 25.02.2025 у даній справі позов задоволено. Визнано протиправним та скасувати пункт 1 рішення Луківської селищної ради від 10 жовтня 2024 року №100, в частині продовження терміну дії паспорту прив`язки, виданого 12.12.2012 ФОП ОСОБА_1 . Визнано протиправною бездіяльність Луківської селищної ради щодо невжиття заходів з відновлення благоустрою селища Луків. Зобов`язано Луківську селищну раду вжити заходи щодо відновлення благоустрою селища Луків, шляхом демонтажу тимчасової споруди, розташованої на АДРЕСА_1 .
05.05.2025 судом видано виконавчий лист №3018/2025.
24.06.2025 на адресу суду від представника відповідача надійшла заява про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню. Також аналогічна заява надійшла 25.06.2025.
Дані заяви обгрунтовані тим, що Луківська селищна рада вжила всіх необхідних заходів для відновлення благоустрою селища Луків, а саме:
- розроблено детальний план території земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , для розміщення тимчасових споруд торгівлі;
- прийнято рішення Луківської селищної ради № 51/8 від 10.03.2025р. «Про затвердження детального плану території, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , для розміщення тимчасових споруд торгівлі».
Так, Рішенням Луківської селищної ради №51/10 від 10.03.2025р. «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» виділено земельну ділянку площею 0,0302га, по АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». На сесії Луківської селищної ради восьмого скликання було прийнято Рішення Луківської селищної ради №54/14 від 23.05.2025р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки». 09.06.2025р. було здійснено державну реєстрацію в Державному реєстрі речових прав, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 3152780807255. Укладено Договір особистого сервітуту між Луківською селищною радою і ФОП ОСОБА_1 , яким закріплено, що особистий сервітут встановлюється на земельній ділянці площею 54 кв.м. для встановлення тимчасової споруди торгівельного призначення для здійснення підприємницької діяльності. ·
Також за заявою ФОП ОСОБА_1 було надано дозвіл на виготовлення паспорта прив`язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, що підтверджується Рішенням виконавчого комітету від 14.05.2025р. №49 «Про надання дозволу на виготовлення паспорта прив`язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності». На підставі вище вказаного рішення було виготовлено паспорт прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності. ·
В подальшому за заявою ФОП ОСОБА_1 було надано дозвіл на встановлення тимчасової споруди, що підтверджується Рішенням виконавчого комітету Луківської селищної ради від 10.06.2025р.№64 «Про надання дозволу на встановлення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності ФОП ОСОБА_1 ». Аналізуючи вище викладене випливає, що Луківська селищна рада вжила всі можливі заходи щодо законності розміщення тимчасової споруди і тим самим вжила заходи щодо відновлення благоустрою селища Луків.
На підставі вищевикладеного просить визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Крім того представник відповідача у вищевказаних заявах просив:
1) Зупинити виконавче провадження №78083961 від 14.05.2026 року про Зобов`язати Луківську селищну раду вжити заходи щодо відновлення благоустрою селища Луків, шляхом демонтажу тимчасової споруди, розташованої на АДРЕСА_1 .
2) Витребувати виконавчий лист №3018/2025 № 140/157/25 виданий 05.05.2025 року з Ковельського відділу Державної виконавчої служби Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
Ухвалою суду від 26.06.2025 призначено заяву до розгляду на 11:00 год. 03.06.2025 у відкритому судовому засіданні.
Також ухвалою суду від 30.06.2025 задоволено клопотання представника відповідача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
У запереченнях від 03.06.2025 представник Ковельської окружної прокуратури Волинської області (стягувач) просить відмовити в задоволенні заяви представника відповідача про визнання виконавчого листа таким що не підлягає виконанню, з огляду на наступне.
Підставою для подання позовної заяви слугувало порушення інтересів держави під час реалізації органом місцевого самоврядування управлінських владних повноважень у сфері благоустрою населеного пункту. Зокрема, установлено, що Відділом містобудування та архітектури Турійської районної державної адміністрації 12.12.2012 ОСОБА_1 видано паспорт прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності.
Як вбачається зі змісту вказаного паспорту прив`язки останній видано для встановлення торгового павільйону, що знаходитиметься за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно наявного в паспорті прив`язки плану встановлення технологічного обладнання торгова площа павільйону становить 25,8 кв м. Строк дії паспорту прив`язки до 11.11.2015.
При цьому встановлено, що до 2024 року Луківською селищною радою не приймалися рішення про продовження терміну дії паспорта прив`язки, виданого 12.12.2012 ОСОБА_1 для встановлення тимчасової споруди по АДРЕСА_1 .
В свою чергу Луківською селищною радою 10.10.2024 прийнято оспорюване рішення №100 «Про продовження терміну дії паспорта прив`язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності».
Згідно п.п. 1 п. 1 вказаного рішення Луківською селищною радою продовжено термін дії паспорта прив`язки, виданого ОСОБА_1 ще 12.12.2012, на термін 5 років. Підставою для прийняття вказаного рішення слугувала заява ОСОБА_1 . При цьому, інші рішення органом місцевого самоврядування щодо врегулювання питання розміщення тимчасової споруди, встановленої ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 , у період з 11.11.2015 дата закінчення паспорту прив`язки по цей час не приймалися.
Таким чином, за наведених обставин, після закінчення терміну дії паспорта прив`язки 11.11.2015 та його не продовження у встановлений термін, тимчасова споруда по АДРЕСА_1 більше 9 років самовільно розташовувалась на землях комунальної власності за відсутності на це будь-яких дозвільних документів.
Зауважує, що саме на Луківську селищу раду покладено повноваження із вжиття заходів щодо відновлення благоустрою селища Луків, зокрема шляхом демонтажу тимчасової споруди, розташованої по АДРЕСА_1 . Даний факт підтверджено рішенням суду, що набрало законної сили. Однак, намагаючись ухилитися від виконання судового рішення, відповідач підмінює поняття відновлення благоустрою по АДРЕСА_1 та замість виконання вимог чинного законодавства у сфері благоустрою приділяє увагу оформленню правовстановлюючих документів на земельну ділянку.
В даному випадку виготовлення відповідних документів на земельну ділянку на якій знаходиться тимчасова споруда є безумовним правом Луківської селищної ради. В той же час ні прийняття рішень про затвердження детального плану територій, ні укладення договору оренди, ні видача нового паспорту прив`язку ОСОБА_1 не вказує на добровільне виконання рішення суду, яке набрало законної сили. Більше того, приймаючи рішення про надання дозволу на встановлення тимчасової споруди, яка упродовж 9 років неправомірно знаходиться на території населеного пункту, попередньо не демонтувавши її, Луківська селищна рада вкотре допускає порушення вимог законодавства у сфері містобудування та благоустрою та створює передумови для прокурорського реагування.
Звертає увагу на те, що Луківська селищна рада не скористалась своїм правом подати заперечення на позовну заяву, оскаржити рішення суду, а лише намагається уникнути виконання рішення суду, яким її зобов`язано виконати свої обов`язки перед територіальною громадою, відновити благоустрій та поновити визначений чинним законодавством порядок.
Таким чином з урахування суті судового спору у справі №140/157/25, його предмету та правовідносин у сфері благоустрою Луківська селищна рада не вжила жодних заходів, спрямованих на відновлення благоустрою по АДРЕСА_1 та не виконала рішення суду добровільно.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача, ФОП ОСОБА_1 правом подачі пояснень не користалась, хоча належним чином була повідомлення про дату час та місце розгляду заяви.
У судовому засіданні заявник (представник Луківської селищної ради) заяву підтримав та просив її задовольнити, з підстав викладених у ній мотивів.
У судовому засіданні 03.07.2025 позивач (стягувач) заперечила з приводу поданої заяви та в її задоволенні просила відмовити.
Третя особа - ФОП ОСОБА_1 у судове засідання не прибула, причини неявки суду не повідомила.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази наявні в матеріалах справи, суд приходить до висновку про відмову у визнанні виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню з таких підстав.
За приписами частини першої статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Частиною другою статті 374 КАС України суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Верховний Суд у постанові від 05.11.2020 (справа №752/2391/17 (2а-14/09)), з урахуванням узагальнення судової практики Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про практику розгляду судами процесуальних питань, пов`язаних із виконанням судових рішень у цивільних справах» від 25.09.2015, дійшов висновку, що наведені в статті 374 КАС України підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, можна поділити на дві групи: матеріально-правові і процесуально-правові.
До матеріальних підстав відносяться випадки відсутності обов`язку боржника через його припинення, добровільне виконання боржником поза межами виконавчого провадження чи іншою особою.
Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема:
- видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню);
- коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню;
- видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі виконавчого листа;
- помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване;
- видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката;
- пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.
Під іншими причинами слід розуміти випадки, коли в апеляційному чи касаційному порядку або ж у зв`язку з нововиявленими обставинами скасовано чи змінено рішення суду, а виконавчий лист ще не виконаний.
Заява представника відповідача обґрунтована тим, що Луківська селищна рада вжила всіх необхідних заходів для відновлення благоустрою селища Луків, а саме:
1) розроблено детальний план території земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , для розміщення тимчасових споруд торгівлі;
2) прийнято рішення Луківської селищної ради № 51/8 від 10.03.2025р. «Про затвердження детального плану території, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , для розміщення тимчасових споруд торгівлі».
Проаналізувавши обставини на які посилається представник заявника, норми процесуального закону, суд вказує, що вказана заявником підстава для визнання виконавчого листа №3018/2025 від 05.05.2025 таким, що не підлягає виконанню не відноситься до визначених статтею 374 КАС України. Суд наголошує, що звертаючись до суду із заявою про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, боржник був зобов`язаний вказати передбачені процесуальним законом підстави для того, щоб суд міг розглянути заяву відповідача через призму цих підстав, однак такого обов`язку не виконав.
Поряд з цим, з поданої заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що відповідач не надав суду жодних належних і допустимих доказів добровільного виконання рішення суду, яке стало підставою для видачі виконавчого листа.
Так, судом встановлено, що для примусового виконання рішення суду 25.02.2025 було видано виконавчий лист №3018/2025 від 05.05.2025, який стягувачем поданий для примусового виконання та перебуває на цей час на примусовому виконанні у Ковельському відділі державної виконавчої служби у Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, що підтверджується постановою про відкриття виконавчого провадження від 14.05.2025 ВП №78083961.
Суд зазначає, що відповідач (боржник) почав вчиняти дії сплямовані на виконання судового рішення 10.03.2025 шляхом прийняття рішення №51/10 від 10.03.2025р. «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» виділено земельну ділянку площею 0,0302га, по АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».
Рішенням Луківської селищної ради №54/14 від 23.05.2025р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки». 09.06.2025р. було здійснено державну реєстрацію в Державному реєстрі речових прав, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 3152780807255. Укладено Договір особистого сервітуту між Луківською селищною радою і ФОП ОСОБА_1 , яким закріплено, що особистий сервітут встановлюється на земельній ділянці площею 54 кв.м. для встановлення тимчасової споруди торгівельного призначення для здійснення підприємницької діяльності. ·
Рішенням виконавчого комітету від 14.05.2025р. №49 «Про надання дозволу на виготовлення паспорта прив`язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності» ФОП ОСОБА_1 було надано дозвіл на виготовлення паспорта прив`язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності. На підставі вище вказаного рішення було виготовлено паспорт прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності. ·
Рішенням виконавчого комітету Луківської селищної ради від 10.06.2025р. №64 «Про надання дозволу на встановлення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності ФОП ОСОБА_1 » ФОП ОСОБА_1 було надано дозвіл на встановлення тимчасової споруди.
Разом з тим, рішенням суду від 25.02.2025 зобов`язано Луківську селищну раду вжити заходи щодо відновлення благоустрою селища Луків, шляхом демонтажу тимчасової споруди, розташованої на АДРЕСА_1 .
Відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
З наведеного слідує, що рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.
Крім того суд вважає за доцільне зауважити, що відповідно до частини другої статті 18 Закону України «Про виконавче провадження», виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і Законом України «Про виконавче провадження»; розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання.
Відповідно до пункту 9 частини першої статті 39 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
Крім того, за умови коли рішення суду (як стверджує боржник) виконане, немає жодних ні фактичних ні юридичних підстав визнавати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню.
Більше того, вимога заявника зупинити виконавче провадження №78083961 від 14.05.2026 не можу бути розглянута в порядку ст.374 КАС України.
У разі незгоди відповідача з діями чи рішеннями Ковельського відділу державної виконавчої служби у Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції в межах виконавчого провадження ВП №78083961 він вправі оскаржити їх до суду ініціювавши відповідний позов.
На підставі викладеного, у задоволенні заяви представника відповідача про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню слід відмовити.
Керуючись статтями 243, 248, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви представника Луківської селищної ради про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню, - відмовити повністю.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Повний текст ухвали складено 07.07.2025.
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2025 |
Оприлюднено | 09.07.2025 |
Номер документу | 128667104 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні