Господарський суд миколаївської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
================================================================
УХВАЛА
про затвердження плану санації
08 липня 2025 року Справа № 915/1641/20
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Давченко Т.М.,
за участю секретаря судового засідання Дюльгер І.М.
представники учасників справи відсутні
розглянувши у відкритому судовому матеріали справи № 915/1641/20
кредитори:
1) Головне управління ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Героїв Рятувальників, 6);
2) Первомайський міськрайонний центр зайнятості (55213, Миколаївська обл., м.Первомайськ, вул.Тараса Шевченка, 18);
3) Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (54020, м.Миколаїв, вул. Морехідна, 1);
4) Державна екологічна інспекція Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) (65058, м.Одеса, пр. Шевченка, 12);
5) Акціонерне товариство «Миколаївобленерго» (код ЄДРПОУ 23399393; вул. Громадянська, 40, м. Миколаїв, 54017);
банкрут: Комунальне підприємство Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (55210, Миколаївська обл., м.Первомайськ, вул. Київська, 129-А; код ЄДРПОУ 33089321);
ліквідатор: арбітражний керуючий Балєв В.П. (55213, Миколаївська обл., м.Первомайськ, вул. Івана Гонти, 5/3);
встановив:
У провадженні Господарського суду Миколаївської області розглядається справа № 915/1641/20 про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» код ЄДРПОУ 33089321 (далі КП «Первомайський міськводоканал»). Постановою від 07.07.2021 КП «Первомайський міськводоканал» визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Балєва В.П.
01.05.2025 до суду надійшла заява ліквідатора банкрута (сформована в системі ЕС 30.04.2025) про затвердження плану санації та введення процедури санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал», у якій викладені наступні вимоги:
« 1. Затвердити План санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) та ввести процедуру санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321).
2. Призначити арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича керуючим санацією Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал».
3. Встановити розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією.».
Розгляд указаної заяви суд ухвалою від 05.05.2025 призначив на 09.06.2025 та повідомив учасникам справи про можливість подання заперечень з приводу указаної заяви.
09.06.2025 судове засідання не відбулося у зв`язку з відрядженням головуючого судді. Про дату наступного судового засідання 08.07.2025 суд повідомив учасників справи ухвалою від 13.06.2025.
Усім учасникам справи, окрім кредитора - Первомайського міськрайонного центру зайнятості, ухвала доставлена до Електронних кабінетів системи Електронний суд.
У зв`язку із відсутністю у Первомайського міськрайонного центру зайнятості зареєстрованого Електронного кабінету ухвала суду від 13.06.2025 надіслана кредитору на його реєстрації 55213, Миколаївська область, м.Первомайськ, вул.Тараса Шевченка, 18. Згідно рекомендованого повідомлення про вручення №0610261271705 указане відправлення вручене адресату 23.06.2025.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Сторони у розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження, та зобов`язані сумлінно користуватися наданими їм процесуальними правами (рішення Європейського суду з прав людини від 03.04.2008 у справі «Пономарьов проти України»).
Згідно приписів ст. 13 ГПК України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
На зацікавлену сторону покладається обов`язок проявляти належну увагу в захисті своїх інтересів та вживати необхідних заходів, щоб ознайомитись з подіями процесу (рішення Європейського суду з прав людини «Богонос проти Росії» від 05.02.2004).
За такого, зважаючи на приписи ст. 242 ГПК України, суд вважає, що учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання.
08.07.2025 Головне управління ДПС у Миколаївській області подало до суду клопотання про розгляд справи 08.04.2025 за відсутності представника кредитора.
Інші учасники справи у судове засідання не з`явилися, заяв про відкладення розгляду справи чи про неможливість розгляду заяви ліквідатора у даному судовому засіданні суду не надали.
Слід зазначити, що суд визнавав обов`язковою участь ліквідатора у судовому засіданні. Разом з тим, у зв`язку із виконанням останнім вимог суду від 19.05.2025, зокрема поданням звіту за наслідками процедури ліквідації, суд вважає можливим розглядати справу за його відсутності
Враховуючи введення на всій території України воєнного стану, з урахуванням принципів судової дискреції та процесуальної економії, з метою уникнення затягування розгляду справи, суд дійшов висновку про розгляд звіту ліквідатора у даному судовому засіданні за відсутності представників учасників у справі за наявними матеріалами справи.
Станом на час розгляду справи до суду не надійшло заперечень на заяву ліквідатора про введення процедури санації, як не надійшло й зауважень щодо змісту плану санації чи ін.
На підставі ст. 233 ГПК України, судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали без їх проголошення.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши заяву ліквідатора про затвердження плану санації та введення процедури санації з доданими до неї документами, суд дійшов висновку про задоволення заяви ліквідатора виходячи з наступного.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 03.02.2021 відкрито провадження у справі № 915/1641/20 про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича (свідоцтво № 791 від 18.04.2013).
05.02.2021 на офіційному сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення № 65869 про відкриття провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал».
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 05.04.2021 року у справі № 915/1641/20, з урахуванням ухвали суду від 19.04.2021 року зазначено розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів, а саме вимоги:
1) Головного управління ДПС у Миколаївській області у розмірі 83 577 614,93 грн (39707595,84 грн заборгованості з ЄСВ до ІІ черги, 34 870 019,0 грн заборгованості з податків та зборів до ІІІ черги), 42 507,00 грн витрати на авансування винагороди арбітражного керуючого, 21 020,00 грн - витрати по сплаті судового збору (І черга);
2) Первомайського міськрайонного центру зайнятості у загальній сумі 458 258,84 грн, з яких 433 589,32 грн заборгованість щодо сплати страхових внесків (ІІ черга), 24 669,52 грн - пені (VІ черга), а також 4 540,0 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (І черга);
3) Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області у загальній сумі 15 525 881,07 грн, з яких 6 946 528,03 грн заборгованість щодо сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (ІІ черга), 8 579 353,04 грн. - фінансових санкцій та пені (VІ черга), а також 4 540,0 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (І черга);
4) Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) у загальній сумі 200 301,19 грн. збитків (VІ черга), та 4 540,0 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (І черга).
Після завершення строку, визначеного частиною 1 статті ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, із заявою про грошові вимоги до боржника звернулося Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 25.05.2021 у справі № 915/1641/20 визнано вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області у загальній сумі 457 893,56 грн, з яких 454547 грн. (170967,53 грн недоїмка зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, 283 580,26 грн - недоїмка зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності) - ІІ черга, 3 345,77 грн (746,34 грн - штраф за недотримання законодавства, про соціальне страхування та 2 599,43 грн - пеня) - VI черга, а також 4 540,00 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (І черга).
Відповідно до абзацу 3 частини 4 статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області, вимоги якого заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсним кредитором, однак не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Постановою Господарського суду Миколаївської області від 07.07.2021 у справі № 915/1641/20 Комунальне підприємство Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) визнано банкрутом, відкрито щодо нього ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 06.10.2021 у справі № 915/1641/20 визнано вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області у загальній сумі 2 596 741,99 грн, з яких 2 592 201,99 грн (капіталізовані платежі) - ІІ черга, 4 540,00 грн (судовий збір) - І черга.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 09.02.2022 у справі № 915/1641/20 визнано кредиторські вимоги Акціонерного товариства "Миколаївобленерго" (код ЄДРПОУ 23399393) у загальній сумі 2 543 566,81 грн та 4540,00 грн судових витрат із задоволенням у такій черговості: 4 540,00 грн (судові витрати) - 1 черга; 1 384 243,24 грн (231 145,73 грн. - 3% річних, 1 086 754,60 грн. - інфляційні втрати, 66 342,91 грн. - судовий збір за судовими рішеннями) - 4 черга; 1 159 323,57 грн. (пеня) - 6 черга.
Відповідно до абзацу 3 частини 4 статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області та Акціонерне товариство "Миколаївобленерго", вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними кредиторами, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 31.05.2023 року у справі № 915/1641/20 здійснено заміну кредитора у справі № 915/1641/20 про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321), замінивши Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області (код ЄДРПОУ 41318030) на Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (код ЄДРПОУ 13844159).
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 07.11.2023 у справі № 915/1641/20 визнано кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 11104027) у загальній сумі 52 684 423,80 грн та 4 294,40 грн судових витрат із задоволенням у такій черговості: 4 294,40 грн судовий збір 1 черга; 276 495,52 грн (ЄСВ) - 2 черга; 3 172 430,71 грн (податки та збори) 3 черга; 49 235 497,57 грн (штраф та пеня) 6 черга.
Відповідно до абзацу 3 частини 4 статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства, Головне управління ДПС у Миколаївській області, вимоги якого заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсним кредитором, однак не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Рішенням Господарського суду Миколаївської області від 08.07.2024 по справі № 915/1641/20, яке Постановою Південно-Західного апеляційного господарського суду від 28.10.2024 залишено без змін, стягнуто солідарно з Первомайської міської ради Миколаївської області та Виконавчого комітету Первомайської міської ради на користь Комунального підприємства Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал суму непогашених у ліквідаційній процедурі кредиторських вимог у розмірі 154 821 956,90 грн.
На виконання рішення суду Господарським судом Миколаївської області 20.11.2024 видано накази про солідарне стягнення з Первомайської міської ради Миколаївської області та Виконавчого комітету Первомайської міської ради на користь Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» 154 821 956,90 грн.
Накази Господарського суду Миколаївської області від20.11.2024 про солідарне стягнення з Первомайської міської ради Миколаївської області та Виконавчого комітету Первомайської міської ради на користь Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» 154 821 956,90 грн. 10.12.2024 подано до Управління Державної Казначейської служби України у Первомайському районі Миколаївської області Первомайська міська рада Миколаївської області, як розпорядник бюджетних коштів в Казначействі не обслуговується, Наказ від 20.11.2024 у про стягнення з Первомайської міської ради Миколаївської області грошових коштів Управлінням Державної Казначейської служби України у Первомайському районі Миколаївської області повернуто без виконання (лист № 02-06-06/860 від 12.12.2024).
Відповідно до абзацу 10 пункту 25 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 45), у разі наявності у боржника або головного розпорядника бюджетних коштів окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів здійснюється лише за цією бюджетною програмою. Рішенням Первомайської міської ради № 8 від 23.12.2020 року затверджено Програму «Забезпечення виконання рішення суду на 2021 2025 роки». Затверджені кошторисні призначення по даній програмі на 2025 рік складають 10 000,00 грн. Станом на 13.02.2025 року відкриті асигнування для списання заборгованості відсутні (лист Управління Державної Казначейської служби України у Первомайському районі Миколаївської області № 02-06-06/124 від 13.02.2025.
Сума непогашених у ліквідаційній процедурі кредиторських вимог складає 154817662,50 грн.
Від виконавчого комітету Первомайської міської ради Миколаївської області ліквідатору надійшла заява № 409/3.1-21 від 23.01.2025 про прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про введення процедури санації КП «Первомайський міський водоканал».
Підготовка та розроблення плану санації відноситься до прерогативи арбітражного керуючого, який розробляє його відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства та подає його на розгляд зборів кредиторів.
Арбітражним керуючим розроблено План санації відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, метою якого є відновлення платоспроможності Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал», оздоровлення фінансово-господарського становища боржника та задоволення вимог кредиторів.
Вимоги до змісту плану санації наведено у статті 51 КУзПБ, яка визначає, що у плані санації:
- обов`язково зазначається розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника (абзац перший частини першої цієї статті);
- мають міститися заходи щодо відновлення платоспроможності боржника (абзац третій частини першої цієї статті);
- має передбачатися строк відновлення платоспроможності боржника.
Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів (абзац четвертий частини першої цієї статті);
- обов`язково повинно передбачатися забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати (абзац п`ятий частини першої цієї статті);
- повинно передбачатися погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, встановленої цим Кодексом, якщо самі кредитори не схвалили рішення про погіршення умов їхнього класу (частини п`ята цієї статті).
Водночас, абзацом другим частини четвертої статті 51 КУзПБ визначено також умову, яка має передбачатися планом санації за певних обставин, зокрема, у разі провадження боржником діяльності, пов`язаної з державною таємницею, план санації має містити заходи із забезпечення охорони державної таємниці.
Розроблений План санації КП «Первомайський міський водоканал» містить обов`язкові умови, визначені частинами першою, п`ятою статті 51 КУзПБ, а саме:
В розділі V «Розмір вимог кожного класу кредиторів, які залишилися незадоволеними та були б задоволені при подальшій процедурі ліквідації боржника» Плану санації в таблиці зазначено розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені при подальшій процедурі ліквідації боржника.
В розділі IX «Строк санації боржника» Плану санації передбачено що санація боржника вводиться на строк 10 років. Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів.
В розділі X «Забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати» зазначено, що заборгованість боржника з виплати заробітної плати відсутня.
В розділі VIII «Заходи щодо забезпечення охорони державної таємниці» зазначено, що боржник не здійснює діяльності, пов`язаної з державною таємницею.
В розділі VII «Погашення вимог кредиторів» Плану санації передбачено в таблиці вимоги кредиторів згідно реєстру вимог кредиторів боржника, які погашаються з урахуванням черговості задоволення та строки їх погашення.
В розділі VI «Заходи щодо відновлення платоспроможності» містяться заходи щодо відновлення платоспроможності боржника.
Кодекс України з процедур банкрутства визначає санацію як систему заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямовану на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника.
За змістом частини другої статті 51 КУзПБ заходами щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, можуть бути: реструктуризація підприємства; перепрофілювання закриття нерентабельних виробництв; відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; виконання зобов`язання боржника третіми особами; задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить цьому Кодексу; ліквідація дебіторської заборгованості; реструктуризація активів боржника відповідно до вимог цього Кодексу; продаж частини майна боржника; виконання зобов`язань боржника власником боржника та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань; відчуження майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів; звільнення працівників боржника, які не можуть бути задіяні в процесі виконання плану санації; одержання кредиту для виплати вихідної допомоги працівникам боржника, які звільняються згідно з планом санації, що відшкодовується відповідно до вимог цього Кодексу позачергово за рахунок продажу майна боржника; одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника.
Отже, як зазначено вище, однією з обов`язкових умов плану санації є визначення в ньому заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, перелік яких наведений в частині другій статті 51 КУзПБ та не є вичерпним.
Головною метою таких заходів з урахуванням визначення поняття санації, наведеного у статті 50 КУзПБ, є відновлення платоспроможності боржника та задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів боржника.
У відповідності до розробленого Плану санації заходами щодо відновлення платоспроможності КП «Первомайський міський водоканал» (розділ VI ), являються: відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника та відчуження частини майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів.
Пунктом 1 розділу VI «Відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини» Плану санації вказано, що вимоги Головного управління ДПС України у Миколаївській області на загальну суму 133 709 763,93 грн, погашаються наступним чином: Податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, у розмірі 74 757 460,59 грн визнається безнадійним та списується відповідно до ч. 3 ст. 52 Кодексу України з процедур банкрутства та п. 37 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, а борг в сумі 58 952 303,34 грн розстрочується згідно графіку погашення боргів, зазначеному у розділі VII Плану санації.
При цьому, враховано, що грошові зобов`язання боржника з податку на доходи фізичних осіб та за єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування не підлягають списанню.
Вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області на загальну суму 17 933 641,35 грн, Первомайського міськрайонного центру зайнятості на загальну суму 430 389,22 грн, Акціонерного товариства «Миколаївобленерго» на загальну суму 2 543 566,81 грн та Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) на загальну суму 200 301,19 грн підлягають погашенню в повному обсязі та розстрочуються згідно графіку погашення боргів, зазначеному у розділі VII Плану санації.
Пунктом 2 розділу VI «Інші заходи з відновлення платоспроможності боржника» вказано, що Комунальне підприємство Первомайської міської ради «Первомайське управління водопровідно-каналізаційного господарства» та Комунальне підприємство Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» мають намір після затвердження судом Плану санації укласти агентський договір з терміном дії 10 років, за умовами якого КП «Первомайський міський водоканал» бере на себе зобов`язання за дорученням і за винагороду Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайське управління водопровідно-каналізаційного господарства», на вчинення юридичних дій, спрямованих на підвищення якості та кількості надання послуг споживачам міста Первомайськ по водопостачанню та водовідведенню. Розмір винагороди за агентським договором дозволить КП «Первомайський міський водоканал» виконувати План санації в частині погашення вимог кредиторів згідно графіку погашення боргів, зазначеному у розділі VII Плану санації.
Пунктом 3 розділу VI «Відчуження частини майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів» передбачено утворення боржником господарського товариства та відступлення йому права вимоги, що витікає з рішення господарського суду Миколаївської області від 08.07.2024 по справі № 915/1641/20 про солідарне стягнення з Первомайської міської ради Миколаївської області та Виконавчого комітету Первомайської міської ради 154 821 956,90 грн. Частка у статутному капіталі такого господарського товариства включається до складу майна боржника (заміщення активів) та підлягає відчуженню на аукціоні в порядку, встановленому Кодексом України з процедур банкрутства.
За рахунок коштів, отриманих від відчуження частки у статутному капіталі новоствореного господарського товариства Комунальне підприємство Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» оплачує витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство та погашає кредиторську заборгованість згідно графіку погашення боргів, зазначеному у розділі VII Плану санації.
Тобто зміст Плану санації відповідає вимогам законодавства та його виконання призводить до відновлення його платоспроможності та задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів боржника.
Частиною 2 статті 58 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що за клопотанням зборів кредиторів або ліквідатора господарський суд може прийняти рішення про введення процедури санації і після визнання боржника банкрутом, за умови наявності схваленого зборами кредиторів плану санації. Розгляд кредиторами плану санації здійснюється відповідно до статті 52 цього Кодексу.
Порядок розгляду та схвалення плану санації кредиторами урегульовано статтею 52 "Розгляд плану санації кредиторами" КУзПБ.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 52 КУзПБ з метою прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації усі конкурсні кредитори поділяються на класи. Кредитори, включені до кожної черги, формують окремий клас кредиторів. Кредитор, вимоги якого підлягають включенню до двох і більше черг, підлягає включенню відповідно до двох і більше класів кредиторів.
Вимоги забезпечених кредиторів утворюють окремий клас, до якого включаються вимоги у тій їх частині, яка забезпечена заставою майна. У частині вимог, не забезпечених заставою, вимоги таких кредиторів підлягають включенню до класу незабезпечених кредиторів. Якщо планом санації передбачається зміна пріоритету вимог забезпечених кредиторів, план санації має бути схвалений кожним таким кредитором (абзаци другий, третій частини першої статті 52 КУзПБ).
План санації не може передбачати різний порядок задоволення вимог кредиторів, включених до одного класу (частина друга статті 52 КУзПБ).
Згідно із абзацом першим частиною третьою статті 52 КУзПБ прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації приймається кожним класом окремо шляхом голосування.
Отже, схвалення плану санації кредиторами передбачає поділ усіх без винятку конкурсних кредиторів, в тому числі забезпечених кредиторів (вимоги яких в частині забезпеченій заставою утворюють окремий клас, а в частині не забезпечених заставою - включенню до класу незабезпечених кредиторів) на класи, кожен з яких голосує за схвалення/відхилення плану санації окремо шляхом голосування.
Абзацом другим частини третьої статті 52 КУзПБ визначено, що у голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів, розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації.
У разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, які повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які голосували за схвалення плану санації, а також розмір та порядок задоволення вимог, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації (абзац третій частини третьої статті 52 КУзПБ).
Якщо план санації передбачає задоволення вимог окремого незабезпеченого кредитора негайно після затвердження плану санації, такі вимоги не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації (абзац другий частини п`ятої статті 52 КУзПБ).
План санації може містити умову про надання права одному або декільком забезпеченим кредиторам звернути стягнення на заставлене майно після затвердження плану санації господарським судом. У такому випадку такі забезпечені кредитори (у межах вимог, забезпечених заставою) не беруть участі у голосуванні щодо питання про схвалення, внесення змін або відхилення плану санації (абзацу третій частини п`ятої статті 52 КУзПБ).
Тобто, за приписами частини першої статті 52 КУзПБ у прийнятті рішення про схвалення або відхилення плану санації беруть участь усі без винятку конкурсні кредитори, які в залежності від черговості поділяються на класи, кожен з яких приймає участь у голосуванні окремо.
При цьому, План санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення, а також у голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів, розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації.
Враховуючи що розмір та порядок задоволення вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області на загальну суму 17 933 641,35 грн, Первомайського міськрайонного центру зайнятості на загальну суму 430 389,22 грн; Акціонерного товариства «Миколаївобленерго» на загальну суму 2 543 566,81 грн та Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) на загальну суму 200 301,19 грн. за Планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації, то вказані кредитори відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 52 КУзПБ у голосуванні щодо схвалення плану санації не беруть участі. При цьому План санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування Головного управління ДПС України у Миколаївській області відповідно до абзацу 3 частини 3 статті 52 КУзПБ .
Викладене свідчить про те, що у голосуванні щодо схвалення Плану санації КП «Первомайський міський водоканал» участі не приймає жоден кредитор боржника.
Разом з тим, незважаючи на те, що відповідно до абзаців 2 та 3 частини 3 статті 52 КУзПБ у голосуванні щодо схвалення Плану санації КП «Первомайський міський водоканал» участі не приймає жоден кредитор боржника, з метою сприяння повному, всебічному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи та думки кредиторів, арбітражним керуючим ініційовано проведення зборів кредиторів Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» шляхом опитування відповідно до абзацу 6 частини 3 статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства та п. 1-6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з наступним порядком денним:
1. Прийняття рішення про схвалення Плану санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) та звернення до господарського суду з клопотанням про затвердження плану санації та введення процедури санації.
2. Визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення у справі № 915/1641/20 про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» та звернення до господарського суду з клопотанням про призначення керуючого санацією Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал».
3. Встановлення розміру основної винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією.
10.04.2025 ліквідатором направлено на адреси всіх без виключення кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, запит № 02-01/61 від 10.04.2025 щодо голосування кредиторів першого, другого, третього, четвертого та шостого класів кредиторів шляхом опитування з доданим Планом санації та проектом рішення з питань порядку денного.
За результатами розгляду відповідей кредиторів ініціатором опитування викладено прийняті рішення кредиторів першого, другого, третього, четвертого та шостого класів кредиторів у письмовій формі.
Кредиторами першого, другого, третього та шостого класів кредиторів прийнято наступні рішення:
По першому питанню порядку денного:
1. Схвалити План санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) та звернутись до господарського суду з клопотанням про затвердження плану санації та введення процедури санації.
2. На виконання зазначеного рішення уповноважити арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича скласти, підписати та подати до господарського суду клопотання про затвердження Плану санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) та введення процедури санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321).
По другому питання порядку денного:
1. Визначити кандидатуру арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича для призначення керуючим санацією у справі № 915/1641/20 про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал»
2. Звернутися до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича керуючим санацією Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» за його згодою.
По третьому питанню порядку денного:
1. Встановити розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
2. На виконання зазначеного рішення уповноважити арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича скласти, підписати та направити до суду клопотання про призначення арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича керуючим санацією Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал».
АТ «Миколаївобленерго», яке віднесене до четвертого класу кредиторів, відмовлено в схваленні плану санації та прийнятті запропонованих рішень.
Відповідно до частини четвертої статті 52 КУзПБ план санації вважається схваленим:
- класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі.
- класом забезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано дві третини голосів кредиторів, включених до класу забезпечених кредиторів, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу в цьому класі. В іншому випадку вважається, що план санації відхилений відповідним класом кредиторів.
Тобто за приписами частини четвертої статті 52 КУзПБ план санації вважається схваленим як зі сторони незабезпечених, так і забезпечених кредиторів за одночасної наявності двох умов:
1) за схвалення плану санації віддано: більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу (незабезпечені кредитори)/віддано дві третини голосів кредиторів, включених до класу забезпечених кредиторів (забезпечені кредитори);
2) якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному/цьому класі (незабезпечені/забезпечені кредитори).
Згідно з частиною сьомою статті 52 КУзПБ господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо:
- план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації;
- план санації схвалений класом забезпечених кредиторів;
- розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.
З викладеного слідує, що для постановлення господарським судом ухвали про затвердження плану санації боржника при перевірці умов плану санації підлягає з`ясуванню розмір задоволених вимог кредиторів, у т.ч. для кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, зокрема, через аналіз та співставлення розміру задоволених вимог кредиторів у разі введення процедури ліквідації порівняно із таким розміром, що передбачається планом санації, який не має бути меншим.
Аналізуючи та співставляючи розмір задоволених вимог кредиторів при ліквідаційній процедурі порівняно із таким розміром, що передбачається Планом санації, встановлено що відповідно до розділу V «Розмір вимог кожного класу кредиторів, які залишилися незадоволеними та були б задоволені при подальшій процедурі ліквідації боржника» вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (ідентифікаційний код 13844159) на загальну суму 17933641,35 грн; вимоги Первомайського міськрайонного центру зайнятості (ідентифікаційний код 22436293) на загальну суму 430 389,22 грн; вимоги Акціонерного товариства «Миколаївобленерго» (ідентифікаційний код 23399393) на загальну суму 2 543 566,81 грн та вимоги Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) (ідентифікаційний код 43879780) на загальну суму 200 301,19 грн, розмір яких задовольняється при ліквідаційній процедурі, не буде меншим у процедурі санації та погашається в повному обсязі згідно графіку погашення боргів, зазначеному у розділі VII Плану санації.
Частиною 7 статті 52 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що якщо розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації, господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника.
Відповідно до ч. 10 ст. 50 Кодексу України з процедур банкрутства у разі порушення сторонами умов правочинів, вчинених згідно з планом санації, під час проведення процедури санації захист порушеного права, що виникло через проведення процедури санації, здійснюється у межах провадження у справі про банкрутство.
План санації, а також протоколи голосування кожного класу кредиторів були подані ліквідатором до суду разом з заявою про затвердження плану санації.
Дослідивши матеріали справи, враховуючи надану ліквідатором банкрута інформацію про хід ліквідаційної процедури, прийняте зборами кредиторів рішення про санацію боржника та умови схваленого зборами кредиторів плану санації, суд дійшов висновку про наявність ознак, які свідчать про можливість оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, здійснення заходів відновлення платоспроможності підприємства Боржника.
Під час розгляду заяви ліквідатора боржника щодо затвердження плану санації судом не було встановлено обставин, які могли би бути підставою для відмови у його затвердженні, а тому суд вважає заяву обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Враховуючи зазначене суд вважає за доцільне припинити процедуру ліквідації боржника, ввести процедуру санації та затвердити план санації боржника.
За змістом ст. ст. 1, 28 Кодексу України з процедур банкрутства керуючий санацією - арбітражний керуючий, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - керівник боржника, призначений господарським судом для здійснення процедури санації боржника.
При цьому, судом зазначається, що до Господарського суду Миколаївської області надійшла заява арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича (свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 791 від 18.04.2013) про згоду на призначення його керуючим санацією боржника та участь у справі № 915/1641/20 про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» код ЄДРПОУ 33089321).
Відповідно до ч. 3 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядником майна боржника, керуючим реструктуризацією, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реалізацією не можуть бути призначені арбітражні керуючі: 1) які є заінтересованими особами у цій справі; 2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня відсторонення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; 3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов`язків, визначених цим Кодексом; 4) які мають конфлікт інтересів; 5) які здійснювали раніше повноваження приватного виконавця щодо примусового виконання судових рішень або рішень інших органів (посадових осіб), у яких боржник був стороною виконавчого провадження; 6) які є близькими особами боржника - фізичної особи.
За наслідками дослідження поданої арбітражним керуючим Балєвим Валентином Петровичем заяви судом не було встановлено обставин для відмови у її задоволенні.
Отже, зважаючи на викладене вище, суд дійшов висновку про можливість призначення керуючим санацією Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича.
Офіційне оприлюднення повідомлення про введення процедури санації здійснюється на офіційному вебпорталі судової влади України.
Керуючись ст. ст. 30, 48, 49, 51, 52, 58 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 216, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити заяву ліквідатора Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» арбітражного керуючого Балєва В.П. від 30.04.2025 (вх. № 6605/25 від 01.05.2025).
2. Припинити процедуру ліквідації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321).
3. Припинити повноваження ліквідатора Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича (свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 791 від 18.04.2013).
4. Ввести процедуру санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) у справі № 915/1641/20.
5. Призначити керуючим санацією Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) арбітражного керуючого Балєва Валентина Петровича (свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 791 від 18.04.2013).
6. Затвердити план санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321) в редакції від 10.04.2025.
7. Оприлюднити у встановленому ч. 4 ст. 50 Кодексу України з процедур банкрутства порядку повідомлення про введення процедури санації Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал» (код ЄДРПОУ 33089321).
8. З моменту винесення ухвали про введення процедури санації арешт на майно боржника та інші обмеження дій боржника щодо розпорядження його майном можуть бути накладені лише в межах процедури санації у разі, якщо вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів. Не допускається арешт грошових коштів, що знаходяться на банківських рахунках умовного зберігання (ескроу), відкритих боржником у встановленому законодавством порядку.
9. Встановити розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією.
10. Копію ухвали надіслати учасникам справи, державному реєстратору та відділу з питань банкрутства Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено Господарським процесуальним кодексом України, Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України
Повний текст складено 14.07.2025.
Суддя Т.М.Давченко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2025 |
Оприлюднено | 15.07.2025 |
Номер документу | 128815525 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Давченко Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні