Хмельницький міськрайонний суд хмельницької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 686/18079/25
Провадження № 3/686/5268/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 липня 2025 року м. Хмельницький
Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Марцинкевич С.А., вивчивши справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , жителя АДРЕСА_1 , директора ТОВ «INTER CARS UKRAINE»,
за ч.1ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
встановив:
18.06.2025 головним державним інспектором відділу планових перевірок управління податкового аудиту Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України ОСОБА_2 відносно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП № 002113/105/33-00-07-01.
ОСОБА_1 ставиться у вину те, що він, будучи директором ТОВ «INTER CARS UKRAINE», вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, яке полягало у порушенні порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи, а саме:
-п.п.134.1.1, п.134.1, ст. 134, п.135.1, ст.135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 N? 2755-VI (із змінами та доповненнями); п.27, п.28 ПСБО 9 «Запаси», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 20.10.99 N 2460, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 р. за N 751/4044 із змінами та доповненнями, занижено податок на прибуток на загальну суму 1 166 544 грн., в тому числі в розрізі податкових періодів: 2018р. в сумі 264 203грн., 2019р. в сумі 360 371 грн., 2020р. в сумі 541 970 грн.;
-п. 198.5 абз. «г» ст.198, п.200.1, п.200.4 абз. «в», п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 N? 2755-VI (із змінами та доповненнями), що призвело до заниження ПДВ на загальну суму 23 034 632,68 грн., в тому числі в розрізі податкових періодів: 2018 на суму 656 855,76 грн. (в т.ч. жовтень 2018 на суму 219 593,55 грн., листопад 2018 на суму 321 428,53 грн., грудень 2018 на суму 115 833,68 грн.); 2019 на суму 1 921 435,02 грн. ( в т.ч. за січень 2019 на суму 141 906,56 грн., лютий 2019 на суму 129768,62 грн., березень 2019 на суму 108416,83 грн., квітень 2019 на суму 118 414,25 грн., червень 2019 на суму 238 911,09 грн., липень 2019 на суму 143 273,94 грн., серпень 2019 на суму 140 047,62 грн., листопад 2019 на суму 649 557,02 грн., грудень 2019 на суму 251 139,09 грн.); 2020 на суму 2 250 126,10 грн. ( в т.ч. за січень 2020 на суму 233 456,23 грн., квітень 2020 на суму 647 828,92 грн., травень 2020 на суму 137 414,86 грн., червень 2020 на суму 154 317,28 грн., липень 2020 на суму 155 936,30 грн., серпень 2020 на суму 150 232,06 грн., вересень 2020 на суму 158 374,18 грн., листопад 2020 на суму 394 032,27 грн., грудень 2020 на суму 218 534,00 грн.); 2021 на суму 3 601 971,49 грн. ( в т.ч. за січень 2021 на суму 261 856,08 грн., лютий 2021 на суму 252771,85 грн., березень 2021 на суму 272 062,05 грн., квітень 2021 на суму 313 255,87 грн., травень 2021 на суму 273 697,12 грн., вересень 2021, на суму 576 857,85грн., жовтень 2021 на суму 947 737,53 грн., листопад 2021 на суму 367 472,05 грн., грудень 2021 на суму 336 261,09 грн.); 2022 на суму 4 443 041,92 грн. ( в т.ч. за січень 2022 на суму 381 543,39 грн., лютий 2022 на суму 220 270,58 грн., березень 2022 на суму 159 624,72 грн., квітень 2022 на суму 222 548,34 грн., травень 2022 на суму 260 921,64 грн., червень 2022 на суму 433 211,08 грн., серпень 2022 на суму 915 556,14 грн., вересень 2022 на суму 406 806,78 грн., жовтень 2022 на суму 663 482,00 грн., листопад 2022 на суму 360 220,92 грн., грудень 2022 на суму 418 856,33 грн.); 2023 на суму 4 705 439,48 грн. ( в т.ч. за січень 2023 на суму 395 051,60 грн., лютий 2023 на суму 411900,67 грн., березень 2023 на суму 416 330,83 грн., квітень 2023 на суму 385 246,70 грн., травень 2023 на суму 383 904,52 грн., червень 2023 на суму 315 061,23 грн., липень 2023 на суму 368 256,93 грн., вересень 2023 на суму 742 856,76 грн., жонтень 2023 на суму 426 048,43 грн., листопад 2023 на суму 469 532,27 грн., грудень 2023 на суму 391 249,54 грн.); 2024 на суму 5 455 762,91 грн. ( в т.ч. за січень 2024 на суму 441 498,41 грн., лютий 2024 на суму 464 381,85 грн., травень 2024 на суму 1 335 224,15 грн., червень 2024 на суму 428 069,39 грн., липень 2024 на суму 465 295,16 грн., серпень 2024 на суму 379 365,84 грн., вересень 2024 на суму 442 478,94 грн., жовтень 2024 на суму 478 223,67 грн., листопад 2024 на суму 534 437,93 грн., грудень 2024 на суму 486 787,57 грн.).
Вивчивши матеріали справи, приходжу до висновку про необхідність направлення справи на доопрацювання з наступних підстав.
Так, в протоколі про адміністративне правопорушення та доданих до нього матеріалах наявні суперечності, які унеможливлюють розгляд справи по суті, а саме:
-не додано документів напідтвердження фактуперебування ОСОБА_1 у трудових відносинах із ТОВ «INTER CARS UKRAINE» та обсягу його посадових обов`язків на посаді, які були на нього покладені, станом на час інкримінованого адміністративного правопорушення;
-не зазначено в силу якого документу на неї покладено обов`язки з нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків та не додано копію такого документу.
Крім того, ч. 1 ст. 163-4 КУпАП передбачає декілька складів адміністративних правопорушень, зокрема: 1) неутримання до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів; 2) неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів; 3) перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством); 4) неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
Разом зтим, впротоколі проадміністративне правопорушеннядії/бездіяльність ОСОБА_1 не кваліфіковано як вказано вище, а саме який конкретно склад правопорушення інкриміновано ОСОБА_1 , що призвів до вказаних у протоколі наслідків.
Поряд зцим,зі складеного відносно ОСОБА_1 протоколу про адміністративне правопорушення та долученого до матеріалів повідомлення про запрошення до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України, адресованого керівнику та головному бухгалтеру, законним (уповноваженим) представникам ТОВ «INTER CARS UKRAINE», направленого 11.06.2025 на електронну адресу товариства та додатково засобами поштового зв`язку, квитанції про доставку вказаного документа в електронний кабінет підприємства, вбачається, що головним державним інспектором відділу планових перевірок управління податкового аудиту Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України ОСОБА_2 протокол складено без участі ОСОБА_1 , чим порушено прямий обов`язок ознайомити особу, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, з її правами та обов`язками, передбаченими статтею 268 КУпАП, та змістом статті 63 Конституції України; не дотримано вимог ст. 256 КУпАП, що позбавило ОСОБА_1 права, наданого і гарантованого надати пояснення і зауваження щодо змісту інкримінованого правопорушення, які вносяться до протоколу чи надаються окремо, і засвідчити їх особистим підписом.
При цьому, за умови фактичної відмови ОСОБА_1 від надання пояснень по суті інкримінованого їй правопорушення, уповноважена посадова особа вносить до протоколу відповідний запис, а у разі відмови особи, щодо якої складається протокол, від підписання протоколу, уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис.
Крім того, як на доказ вчинення правопорушення, особа, що склала протокол, посилається на акт документальної планової перевірки ТОВ «INTER CARS UKRAINE» від 18.06.2025 № 243/33-00-07-01/30865632, з яким ОСОБА_1 не ознайомлено, про що складно акт про неявку посадових осіб ТОВ «INTER CARS UKRAINE» для складання, підписання та отримання протоколів про адміністративні правопорушення від 18.06.2025 № 63/33-00-07-01/30865632.
Невручення ОСОБА_1 чи іншій уповноваженій особі ТОВ «INTER CARS UKRAINE» вказаного акту документальної планової перевірки, який є документом, що фіксує проведення перевірки та висновки щодо такої, обмежує право на його перевірку контролюючим органом, який може бути подано протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (п. 86.7 Податкового кодексу України). Такі заперечення, додаткові документи і пояснення є невід`ємною частиною матеріалів перевірки.
Положеннями ст. 278 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення повинен вирішити, у тому числі й питання про те, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Допущені істотні недоліки (порушення) можливо виправити, а тому справу слід направити на доопрацювання, в ході якого усунути вищенаведені недоліки та суперечності з обов`язковим дотриманням вимог положень ст. 256 КУпАП в присутності ОСОБА_1 .
Керуючись ст. 283, 284, 294 КУпАП,
постановив:
Справу проадміністративне правопорушеннявідносно ОСОБА_1 за ч.1ст.163-4КУпАП направитина доопрацювання Західному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України.
Суддя:
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2025 |
Оприлюднено | 21.07.2025 |
Номер документу | 128935080 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Бурка С. В.
Адмінправопорушення
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Марцинкевич С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні