Касаційний адміністративний суд верховного суду
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУХВАЛА
30 липня 2025 року
м. Київ
справа №320/20717/23
адміністративне провадження №К/990/29780/25
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Жука А.В.,
суддів: Мельник-Томенко Ж.М., Мацедонської В.Е.,
перевірив касаційну скаргу Державного підприємства «Державне київське конструкторське бюро «ЛУЧ»
на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року
та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2025 року
у справі №320/20717/23
за позовом Міністерства оборони України
до Державної аудиторської служби України
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Пролог Сервіс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Таланлегпром», Товариство з обмеженою відповідальністю «Олтекс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Наш Імпорт»
треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю « 45 Експериментальний механічний завод», Приватне підприємство «Науково-виробниче приватне підприємство «Спаринг - Віст Центр», Громадська організація «Ветеран» ДАХК «Артем», Державне підприємство «Львівський державний завод «Лорта», Державне підприємство «Державне київське конструкторське бюро «ЛУЧ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Термал Віжн Текнолоджис», Дочірнє підприємство державної компанії «Укрспецекспорт» Державне підприємство «Спеціалізована зовнішньоторговельна фірма «Прогрес», Товариство з обмеженою відповідальністю «Південьавтобуд», Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Атлон Авіа», Державна компанія з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення «Укрспецекспорт», Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівський арсенал», Дочірнє підприємство державної компанії «Укрспецекспорт» - Державне підприємство «Укроборонсервіс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Хадо-Холдінг», Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційна фірма Дрогобицький завод автомобільних кранів», Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне «ім. М.К. Янгеля», Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова», Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська бронетехніка», Приватне акціонерне товариство «Краматорський завод важкого верстатобудування», Товариство з обмеженою відповідальністю «Запорізький авіаційний ремонтний завод «Мігремонт», Публічне акціонерне товариство «Мотор Січ», Державне підприємство «Львівський державний авіаційно-ремонтний завод», Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецбудмаш», Дочірнє підприємство державної компанії «Укрспецекспорт» - Державне госпрозрахункове зовнішньоторгівельне підприємство «Спецтехноекспорт», Приватне акціонерне товариство «Науково-виробниче об`єднання «Практика», Акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Іскра», Державне підприємство Міністерства оборони України «Агенція оборонних закупівель», Державне підприємство «Науково-технічний комплекс «Імпульс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Техприлад», Товариство з обмеженою відповідальністю «Миколаївський авіаремонтний завод «НАРП», Товариство з обмеженою відповідальністю «Житомирський бронетанковий завод», Товариство з обмеженою відповідальністю «Трімен Україна», Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківський завод спеціальних машин», Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківський бронетанковий завод», Державне підприємство «Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова», Товариство з обмеженою відповідальністю «Петрус», Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮА.РПА», Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеський авіаційний завод», Державне підприємство «Черкаський автомобільний ремонтний завод», Державне підприємство «Завод імені Малишева», Товариство з обмеженою відповідальністю «Матеріальнотехнічне забезпечення 2», Товариство з обмеженою відповідальністю «Індустріальні та дистрибуційні системи», Товариство з обмеженою відповідальністю «Термоакумулятор Україна», Товариство з обмеженою відповідальністю «Пролог Сервіс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Юністком», Товариство з обмеженою відповідальністю «Перспектива «Місто Буд», Товариство з обмеженою відповідальністю «КМ Дісті», Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія Сітіград», Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківський завод засобів індивідуального захисту», Товариство з обмеженою відповідальністю «Дефенс Солюшен», Приватне акціонерне товариство «Астра Люкс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Еквіл-Трейд», Приватне підприємство «Аллен-Бізнес», Товариство з обмеженою відповідальністю «АНТ-ІКС» (Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайвісп»), Товариство з обмеженою відповідальністю «Конектіс ЛТД», Товариство з обмеженою відповідальністю «Наш Імпорт», Товариство з обмеженою відповідальністю «Олімп Євротрейд», Товариство з обмеженою відповідальністю «Професійне спорядження», Товариство з обмеженою відповідальністю «Санпол», Товариство з обмеженою відповідальністю «Тусмо», Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 , Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 , Товариство з обмеженою відповідальністю «Олтекс», Фізична особа-підприємець ОСОБА_4 , Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича організація «Харків», Товариство з обмеженою відповідальністю «Сівертекс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Таланпром», Товариство з обмеженою відповідальністю «Ярд Компані», Товариство з обмеженою відповідальністю «Формтекс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтерскай», Товариство з обмеженою відповідальністю «РІН-Спецодяг», Товариство з обмеженою відповідальністю «Август Трейд», Фізична особа-підприємець ОСОБА_5 , Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Консалт», Товариство з обмеженою відповідальністю «Пирятинський делікатес», Товариство з обмеженою відповідальністю «Військсервіс-Волонтер», Товариство з обмеженою відповідальністю «Арвін Про», Товариство з обмеженою відповідальністю «Віджи Продакшн», Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпро Рівер Груп» (Товариство з обмеженою відповідальністю «Шотаут Паст»), Державне агентство резерву України, Акціонерне товариство «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія «Укртатнафта», Товариство з обмеженою відповідальністю «СП Юкойл», Товариство з обмеженою відповідальністю «Акумуляторно-батарейні системи», Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрохолдинг-С», Товариство з обмеженою відповідальністю «АТ Енерго Трейд», Товариство з обмеженою відповідальністю «Аріан-Трейд», Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергомед+», Товариство з обмеженою відповідальністю «Кроссхім Київ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафталіта», Товариство з обмеженою відповідальністю «Номікс ЛТД», Товариство з обмеженою відповідальністю «ОККО-Бізнес Партнер», Товариство з обмеженою відповідальністю «Редсет», Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «СОКАР Україна», Товариство з обмеженою відповідальністю «Транснафтапром», Товариство з обмеженою відповідальністю «Тріотех», Товариство з обмеженою відповідальністю «Юкойл», Товариство з обмеженою відповідальністю «КСМ-Трейд»
про визнання протиправними дій та скасування пунктів вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Міністерство оборони України, звернувся до суду із позовною заявою, в якій просив:
- визнати дії Державної аудиторської служби України при складенні пунктів 1, 2, 3, 4, 5 вимоги, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023 «Про вимоги щодо усунення порушень» протиправними та незаконними;
- скасувати пункт 1 вимоги (вжити заходів щодо усунення фінансових порушень на суму 3533801,2 тис. грн, зокрема, які завдали збитків на суму 2441666,72 тис. грн, шляхом приведення умов діючих державних контрактів (контрактів, договорів) у відповідність із вимогами законодавства, проведення претензійно-позовної роботи зі стягнення коштів за державними контрактами (контрактами, договорами) згідно з додатком 1 до листа чи обравши інший спосіб реалізації права на відшкодування збитків) Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023;
- скасувати пункт 2 вимоги (вжити заходів щодо усунення фінансових порушень на суму 1283199,2 тис. грн, а також тих, які завдали збитків на суму 1062204,2 тис. грн, шляхом приведення умов чинних договорів у відповідність із вимогами законодавства, проведення претензійно-позовної роботи зі стягнення коштів чи обравши інший спосіб реалізації права на відшкодування збитків) Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023;
- скасувати пункт 3 вимоги (забезпечити відшкодування завищеної вартості продукції на суму 114107,9 тис. грн, зокрема шляхом приведення умов державного контракту у відповідність із вимогами законодавства чи обравши інший спосіб реалізації права на повернення коштів) Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023 «Про вимоги щодо усунення порушень»;
- скасувати пункт 4 вимоги (забезпечити відшкодування завищеної вартості виконання роботи на суму 4997,6 тис. грн, зокрема шляхом стягнення з винних осіб чи обравши інший спосіб реалізації права на відшкодування збитків) Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023;
- скасувати пункт 5 вимоги (забезпечити відшкодування коштів на суму 20336,2 тис. грн, зокрема шляхом стягнення з винних осіб чи обравши інший спосіб реалізації права на відшкодування збитків) Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року по справі № 320/20717/23 в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2025 року рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року по справі № 320/20717/23 скасовано в частині відмови у задоволенні вимог про визнання дій Державної аудиторської служби України при складанні пунктів 4 та 5 вимоги оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023 "Про вимоги щодо усунення порушень" протиправними та скасуванні пунктів 4 та 5 вимоги Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023 та прийнято в цій частині нове судове рішення, яким позовні вимоги задоволено.
Визнано протиправними дії Державної аудиторської служби України при складанні пунктів 4 та 5 вимоги оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023 "Про вимоги щодо усунення порушень".
Скасовано пункти 4 та 5 вимоги Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023.
В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду 06 березня 2024 року по справі № 320/20717/23 залишено без змін.
До Верховного Суду надійшла касаційна скарга Державного підприємства «Державне київське конструкторське бюро «ЛУЧ» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2025 року у справі №320/20717/23.
Скаржник просить скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року у справі №320/20717/23 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2025 року в частині відмови у задоволенні вимог про визнання дій Державної аудиторської служби України при складанні пункту 1 вимоги оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639-2023 "Про вимоги щодо усунення порушень" протиправними та скасуванні пункту 1 вимоги Державної аудиторської служби України, оформленої листом від 18 травня 2023 року № 000800-14/5639- 2023 та ухвалити нове рішення у цій частині, яким позовні вимоги задовольнити.
Перевіривши матеріали касаційної скарги, Суд зазначає таке.
За правилами частини першої статті 334 КАС України за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.
Аналіз матеріалів касаційної скарги свідчить про її невідповідність вимогам статті 330 КАС України, в зв`язку з відсутності документу про сплату судового збору.
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що позивач звернувся до суду у 2023 році, скаржник оскаржує судові рішення в частині однієї вимоги немайнового характеру.
Пунктом 3 частини другої статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI "Про судовий збір" (надалі - №3674-VI) у редакції, яка була чинна на час звернення позивача до суду, ставка судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлено на рівні 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України №3674-VI ставка судового збору за подання до адміністративного суду касаційної скарги на рішення суду встановлена на рівні 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, але не більше 20 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01 січня 2023 року становив 2684 грн 00 коп.
Частиною третьою статті 4 Закону України №3674-VI установлено, що при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Таким чином, розмір судового збору за подання касаційної скарги у цій справі становить 4294,40грн.
Згідно з частиною 2 статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, а також подана особою, яка відповідно до частини шостої статті 18 цього Кодексу зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
За таких обставин, відповідно до правил статей 169, 332 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга підлягає залишенню без руху з наданням скаржнику строку для надання документа про сплату судового збору в установленому законом розмірі.
Реквізити для сплати судового збору:
ГУК у м. Києві/Печерс. р-н/22030102;
код отримувача ЄДРПОУ: 37993783;
банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)
номер рахунку отримувача (стандарт IBAN) - UA288999980313151207000026007;
код класифікації доходів бюджету: 22030102 "Судовий збір (Верховний Суд, 055)";
призначення платежу: "*;101; _____ (код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи або серія та номер паспорта громадянина України в установлених законом випадках); судовий збір, за позовом _____ (ПІБ/назва), Верховний Суд (Касаційний адміністративний суд)".
Керуючись статтями 329, 330, 332 КАС України,
УХВАЛИВ :
1. Касаційну скаргу Державного підприємства «Державне київське конструкторське бюро «ЛУЧ» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2025 року у справі №320/20717/23 - залишити без руху.
2. Надати скаржнику строк у десять днів з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків касаційної скарги шляхом надання до суду касаційної інстанції:
- документу про сплату судового збору у встановленому законом розмірі.
3. Роз`яснити, що у разі невиконання вимог цієї ухвали про залишення касаційної скарги без руху в установлений судом строк в іншій частині, касаційну скаргу буде повернуто скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
А.В. Жук
Ж.М. Мельник-Томенко
В.Е. Мацедонська,
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2025 |
Оприлюднено | 01.08.2025 |
Номер документу | 129201618 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Жук А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні