Герб України

Ухвала від 22.07.2025 по справі 911/3192/24

Господарський суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"22" липня 2025 р. м. Київ Справа № 911/3192/24

за заявою боржника Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (07335, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Демидів; код ЄДРПОУ 05423018)

про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Вовк Я.Р.

За участю представників учасників у справі: згідно протоколу судового засідання.

ВСТАНОВИВ:

до Господарського суду Київської області звернулось ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» із заявою від 25.11.2024 б/№ (вх. № 4131) про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство, в порядку ч. 1 ст. 5 КУзПБ (в редакції, чинній на час подання заяви).

Ухвалою Господарського суду Київської області від 10.12.2024 (суддя Янюк О.С.) прийнято вказану заяву до розгляду; судове засідання призначено на 16.01.2025; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, які включені до плану санації Боржника; вирішено інші процедурні питання у справі.

10.12.2024 Господарським судом Київської області у встановленому порядку здійснено оприлюднення повідомлення № 74823 про прийняття до розгляду заяви про затвердження плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 27.01.2025 (суддя Янюк О.С.) закрито провадження у справі № 911/3192/24 з розгляду заяви ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 25.11.2024 б/№ (вх. № 4131) про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство; припинено дію мораторію, введеного ухвалою суду від 10.12.2024.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 24.04.2025 скасовано ухвалу Господарського суду Київської області від 27.01.2025 у справі № 911/3192/24; справу № 911/3192/24 направлено до Господарського суду Київської області для продовження розгляду заяви ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 25.11.2024 б/№ (вх. № 4131) про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство.

За наслідками автоматизованого розподілу справу № 911/3192/24 передано для розгляду судді Наріжному С.Ю.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 09.06.2025 вказану справу прийнято до провадження судді Наріжного С.Ю.; розгляд справи призначено на 01.07.2025.

23.06.2025 до суду в підсистемі «Електронний суд» надійшли письмові пояснення ГУ ДПС у Київській області від 23.06.2025 № 6947/10-36-13-04 (вх. № 8661/25) по суті справи.

30.06.2025 до суду в підсистемі «Електронний суд» надійшли письмові пояснення АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 30.06.2025 б/№ (вх. № 9113/25) по суті справи.

30.06.2025 до суду в підсистемі «Електронний суд» надійшли письмові пояснення ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 30.06.2025 б/№ (вх. № 9120/25) по суті справи.

В судовому засіданні 01.07.2025 постановлено протокольну ухвалу про відкладення розгляду справи на 22.07.2025.

17.07.2025 до суду в підсистемі «Електронний суд» надійшли додаткові письмові пояснення ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 17.07.2025 б/№ (вх. № 10045/25) по суті справи.

22.07.2025 в судове засідання з`явились представники учасників у справі (згідно протоколу судового засідання).

Представник заявника ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» підтримав подану заяву про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство і просив задовольнити заяву з підстав, вказаних в заяві. Представники регіональних облавтодорів підтримали заяву.

Водночас, представники ПП «КІР» та ГУ ДПС у Київській області заперечили проти задоволення заяви та просили суд відмовити у задоволенні вказаної заяви, з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Зокрема, судом встановлено, що у січні 2025 року під час розгляду справи суддею Янюк О.С., у даній справі подано письмові заперечення ГУ ДПС у Київській області від 03.01.2025 б/№, ПП «КІР» від 06.01.2025 № 06-01-1/25, а також ГУ ДПС у м. Києві від 08.01.2025 б/№, проти задоволення заяви ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Детально дослідивши матеріали справи та заслухавши доводи представників учасників у справі, суд зазначає наступне.

В заяві від 25.11.2024 б/№ Заявник просить суд затвердити план санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство; виконання плану санації Боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство покласти на керівника Боржника.

Узагальнені доводи Заявника є наступними.

ДП «ШРБУ № 100», є дочірнім підприємством, має ознаки державного підприємства, оскільки є асоційованим підприємством державної акціонерної компанії, 100% акцій якої належать державі.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб єдиним учасником Боржника є АТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» (код ЄДРПОУ 31899285), розмір частки засновника (учасника) складає 27206436,01 грн.

ДП «ШРБУ № 100» вже значний час має нестабільний фінансовий стан та непогашену кредиторську заборгованість, у тому числі із заробітної плати.

Боржником було проаналізовано власний фінансовий стан, який за висновком характеризується нестабільністю, різноспрямованими тенденціями, характеризується ознаками критичної поточної неплатоспроможності. Боржник також має нестійке фінансове становище, має суттєву фінансову залежність від кредиторів, не в змозі забезпечити себе власними засобами.

За результатами такого аналізу, було зроблено висновок про доцільність розгляду питання введення процедури досудової санації, у відповідності з Кодексом України з процедур банкрутства.

Боржником було підготовлено звіт про фінансовий стан, план санації, та порівняльний (ліквідаційній) аналіз, як це передбачено вимогами статті 5 Кодексу України з процедур банкрутства.

Планом санації передбачено відновлення платоспроможності підприємства та погашення вимог кредиторів у строк 60 місяців, за рахунок оренди майна, відновлення господарської діяльності, продаж частини майна, яке не задіяне у діяльності підприємства.

За результатами проведеного ліквідаційного аналізу Боржника було зроблено висновок, що санація ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство, виходячи з наявних показників, є більш вигідним для кредиторів, учасника Боржника, держави та самого Боржника сценарієм, аніж ліквідація боржника.

05.08.2024 листом №59 ДП «ШРБУ № 100» звернулось до Засновника АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» із проханням розглянути звіт, ліквідаційний аналіз і План санації та вирішити питання щодо ініціювання процедури санації до відкриття проадження у справі про банкрутство (досудової санації).

Після доопрацювання Плану санації, ДП «ШРБУ №100» повторно звернулося до Засновника АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» із листом 17.09.2024 №73 щодо прийняття рішення про ініціювання процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство із наступним направленням відповідного рішення, а також Плану санації та інших до Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.

04.10.2024 за засіданні Правління АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» було розглянуто Звіт про фінансовий стан, Ліквідаційний аналіз, План санації ДП «ШРБУ № 100» до відкриття провадження у справі про банкрутство.

04.10.2024 за результатами розгляду, Протоколом Правління АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» № 51 прийнято рішення:

1. Про ініціювання процедури досудової санації (санації до відкриття провадження у справі про банкрутство) ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України».

2. Погоджено План санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» у процедурі санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.

3. Уповноважено т.в.о. Голови Правління направити протокол Правління АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» до Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.

Листом № 283/09 100 2/ від 09.10.2024 АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» направило до Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Звіт про фінансовий стан, Ліквідаційний аналіз, План санації ДП «ШРБУ № 100» до відкриття провадження у справі про банкрутство, та інші документи.

Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України, як орган, уповноважений управляти державним майном, розглянувши План санації, своїм листом №4713/1/11-02/10-13052/09-24 від 24.10.2024 погодило рішення АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» щодо ініціювання процедури досудової санації (санації до відкриття провадження у справі про банкрутство) Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100» та План санації Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100», який був надісланий на адресу Агентства.

Відповідно до частини 4 статті 5 КУзПБ Боржником було розміщено оголошення про проведення зборів кредиторів на офіційному веб-порталі судової влади України (номер оголошення 74493, дата публікації на сайті ВС: 04.11.2024 14:17).

Загальні збори кредиторів Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100» призначено на 19.11.2024 о 10-00 в режимі відеоконференції (відповідно до п.1-6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства), та в очному режимі у порядку статті 5 Кодексу України з процедур банкрутства.

19.11.2024 за адресою м. Київ, вул. Янтарна, 2 (комплекс майна Боржника) відбулись загальні збори кредиторів Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100» в режимі відеоконференції за допомогою платформи ZOOM (відповідно до п. 1-6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства), та в очному режимі у порядку статті 5 Кодексу України з процедур банкрутства.

Заявник стверджує, що на зборах кредиторів зареєструвалися кредитори із правом вирішального голосу загальною кількістю голосів 6853655 грн, при загальній сумі голосів у 11790201,0 голосів які мають право вирішального голосу у зборах кредиторів, що становить 58,13% від загальної кількості голосів.

Крім того на зборах були присутні та зареєстровані представники контролюючих органів: ГУ ДПС у Київській області та ГУ ДПС у м. Києві.

За твердженням Заявника, представники контролюючих органів не брали участі у голосуванні, оскільки згідно зі сталою судовою практикою з цього питання контролюючі органи не є кредиторами, які проголосували проти схвалення плану санації та які можуть доводити що в разі ліквідації боржника у порядку, визначеному Кодексом України з процедур банкрутства, його вимоги були б задоволені в розмірі, що перевищує розмір вимог, які будуть задоволені відповідно до умов плану санації, оскільки відповідно до імперативної норми частини 3 статті 5 Кодексу України з процедур банкрутства, у разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органу стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, що мають бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які проголосували за схвалення плану санації.

Тобто, план санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Боржника вважається схваленим податковими органами в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органу стягнення.

Планом санації окремо передбачається погашення заборгованості із заробітної плати у сумі 4179876,67 грн та передбачається погашення вимог другої черги задоволення вимог кредиторів (відповідно до вимог КУзПБ) перед кредитором ГУ ДПС у Київській області на загальну суму 5151061,25 грн.

Планом санації передбачається прощення/списання частини податкового боргу.

Вимоги всіх кредиторів, погашення яких передбачено Планом санації, віднесені до однієї категорії кредиторів відповідно до частини 2 статті 5 КУзПБ. Для всіх кредиторів, включених до Плану санації встановлені однакові умови задоволення вимог кредиторів, а саме ці вимоги підлягають задоволенню на умовах відстрочення погашення заборгованості на 24 місяці від дати затвердження господарським судом Плану санації та подальшому розстроченню заборгованості на строк 36 місяців від дати затвердження господарським судом цього Плану санації та сплатою протягом цього періоду рівними платежами.

Заявник стверджує, зо План санації дасть можливість не лише погасити вимоги кредиторів, але і відновити фінансово-господарську діяльність на підприємстві протягом 60 (шістдесяти) місяців з дати затвердження господарським судом Плану санації. Як результат, по завершенню строку санації Боржник здійснить погашення заборгованості перед кредиторам та відновить свою господарську діяльність.

Представники ГУ ДПС у Київській області та ГУ ДПС у м. Києві заперечили проти схвалення плану санації у зв`язку із тим що він не містить чітких умов подальшої діяльності Боржника, передбачає списання частини податкового боргу, у тому числі штрафних санкцій з ЄСВ, що на думку контролюючого органу не передбачено чинним законодавством. Крім того представники зауважили, що податковий орган має право голосувати на зборах кредиторів Заперечення представників були внесені у протокол зборів.

Представник ТОВ «КІР» заперечила проти схвалення плану санації та зазначила, що вимоги кредитора включені до Плану санації не в повному обсязі. Крім того кредитор не згодний зі строками погашення кредиторських вимог. Заперечення представників були внесені у протокол зборів.

За результатами голосування за питання порядку денного було прийнято рішення схвалити План санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство у наданій Боржником редакції.

Згідно матеріалів заяви, за схвалення плану проголосували кредитори з сумою голосів 4733720 грн, проти 2119935 грн. Отже рішення було прийняте більшістю голосів кредиторів.

В заяві Заявник стверджує, що до Плану санації включені вимоги кредиторів на загальну суму 28263150,0 грн, при цьому всі кредитори віднесені до однієї категорії кредиторів. На зборах кредиторів за схвалення плану санації проголосувало 4733720 голосів кредиторів, крім того вимоги податкових органів, погашення яких передбачене планом санації складають 16396949 грн і відповідно голосів, а План санації вважається схваленим податковим органом відповідно до вимог Кодексу з процедур банкрутства, тому загальна кількість голосів однієї категорії кредиторів, якими схвалений план санації, складає 21130669 голосів. Таким чином за схвалення Плану санації віддали голоси 74,76% кредиторів, що є значно більшим ніж 50% голосів в одній категорії, і відповідно План санації вважається схваленим.

Стосовно заперечень представника ПП «КІР» щодо включення вимог кредитора до Плану санації не в повному обсязі, Боржник послався на постанову Верховного Суду від 10.02.2022 у справі № 908/1817/21, згідно якої визначення кола кредиторів, розміру та природи зобов`язань, щодо яких боржником розробляється план досудової санації, належить Боржнику, адже системний аналіз статей 1,4,5 Кодексу України з процедур банкрутства свідчить, що до плану санації підлягають включенню кредитори, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до Боржника, що спричинюють його неплатоспроможність або створюють загрозу неплатоспроможності, однак визначення конкретного переліку кредиторів та розміру їх вимог визначається боржником самостійно.

Враховуючи все викладене вище Заявник вважає наявними підстави для задоволення заяви про затвердження плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України».

Узагальнені доводи ГУ ДПС у Київській області, викладені в заперечення проти заяви про затвердження плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», є наступними.

ГУ ДПС у Київській області стверджує, що План санації Боржника розроблений передчасно з порушенням норм процесуального права та неправильним застосуванням норм матеріального права.

Зокрема, 19.11.2024 на зборах кредиторів ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» присутні кредитори із правом вирішального голосу із загальною кількістю голосів 6853655, при загальній кількості 11790201, що становить 58,13% від загальної кількості голосів.

За результатами проведеного голосування на зборах кредиторів, «ПРОТИ» - схвалення плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство проголосували присутні кредитори із кількістю голосів 2119935 та «ЗА» - схвалення плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство проголосували присутні кредитори із кількістю голосів 4733720, що становить 40,15% від загальної кількості голосів.

Водночас, пунктом 4 статті 5 КУзПБ зазначено, що план санації має бути схвалений у кожній категорії незабезпеченими кредиторами, які володіють більше ніж 50 відсотками від загальної суми незабезпечених вимог, включених до плану санації, у такій категорії. При цьому вимоги незабезпечених кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.

ЗА схвалення плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» проголосували 15 заінтересованих юридичних осіб стосовно боржника, беручи до уваги спільний орган управління, в особі ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України».

Отже, ГУ ДПС у Київській області вважає, що на зборах комітету кредиторів ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України», проведених 19.11.2024, відсутня необхідна кількість голосів кредиторів для схвалення плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство, а рішення приймалось більшістю кількістю голосів заінтересованих юридичних осіб стосовно боржника, що складають 40,15% від загальної кількості голосів.

Крім того ГУ ДПС у Київській області зазначило, що на зборах кредиторів, т.в.о. директора ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» взагалі позбавив можливості ГУ ДПС у Київській області приймати участь у голосуванні при схваленні плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Також, за результатами проведеного аналізу плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство, ГУ ДПС у Київській області встановлені порушення в ньому вимог чинного законодавства, а саме: пунктом 6.9. (прощення (списання) податкового боргу) плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство передбачено списання штрафних санкцій та пені з єдиного соціального внеску у сумі 283975,91 грн.

Пунктом 7.2. (погашення заборгованості із виплати заробітної плати та єдиного соціального внеску) плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство передбачена розстрочення та відстрочення заборгованості з єдиного соціального внеску у сумі 5151061,25 грн.

Погашення заборгованості з Єдиного соціального внеску має відбутися у строк до 24 місяців від дати затвердження господарським судом цього плану санації.

ГУ ДПС у Київській області наголошує, що чинне законодавство, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті єдиного соціального внеску.

Враховуючи зазначене вище ГУ ДПС у Київській області вважає відсутніми підстави для затвердження Плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство, у зв`язку з допущеними порушеннями при його схваленні зборами кредиторів.

Згідно поданих письмових заперечень ПП «КІР», кредитор просить суд відмовити у задоволенні заяви про затвердження плану санації Боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Узагальнені доводи ПП «КІР» є наступними.

В Плані санації в таблиці 4.4.1. «Вимоги кредиторів з урахуванням категорій, умови погашення або списання яких передбачено Планом санації ДП «ШРБУ №100» визначено розмір вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «КІР» у сумі 958346,30 грн.

План санації ДП «ШРБУ №100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» не містить відомостей на підставі яких документів виникла заборгованість та з чого складається сума заборгованості.

ПП «КІР» не погоджується з зазначеною сумою заборгованості в Плані санації, оскільки вона не відповідає реальній заборгованості ДП «ШРБУ№100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України».

Зокрема, загальна сума заборгованості Боржника за Рішенням Господарського суду Київської області від 16.04.2019 року у справі № 911/2757/18 складає 958345,77 грн.

Крім того, загальна сума заборгованості за Рішенням Господарського суду Київської області від 13.01.2021 у справі № 911/2487/20 складає 476004,92 (що складається з суми боргу встановленого рішенням суду та відповідно до розрахунку інфляційних втрат та 3% річних в період з 20.08.2020 (початок нарахування встановлений рішенням суду) до 19.11.2024 (дата проведення зборів кредиторів щодо розгляду та схвалення плану санації).

Таким чином загальна сума заборгованості ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» перед ПП «КІР» станом на 19.11.2024 складала 1434350,69 відповідно до Рішення Господарського суду Київської області від 16.04.2019 року у справі №911/2757/18 та Рішення Господарського суду Київської області від 13.01.2021 у справі № 911/2487/20.

Крім того ПП «КІР» зазначає, що по тексту Плану санації ДП «ШРБУ №100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», неправильно зазначено організаційно-правову форму Кредитора, а саме, замість Приватне підприємство «КІР» зазначається Товариство з обмеженою відповідальністю «КІР».

Крім того ПП «КІР» зазначає, що Планом санації ДП «ШРБУ №100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», а саме таблицею 7.3.1. «Графік погашення вимог кредиторів, включених до плану санації, запланований на період досудової санації ДП «ШРБУ №100» у перший, другий та третій рік», таблицю 7.3.2 «Графік погашення вимог кредиторів, включених до плану санації, запланований на період досудової санації ДП «ШРБУ №100» у четвертий та п`ятий роки».

Відповідно до наведеного Графіку погашення вимог кредиторів та плану санації, передбачається відстрочення погашення заборгованості на 24 місяці від дати затвердження господарським судом Плану санації та розстрочення заборгованості на строк 36 місяців від дати затвердження Плану санації.

Однак, ПП «КІР» не може погодитись щодо відстрочення погашення заборгованості на 24 місяці від дати погашення заборгованості та вважає, що відстрочення заборгованості може складати не більше 9 місяців від дати затвердження плану санації, оскільки, як зазначено в плані санації, Дочірнє підприємство «ШРБУ №100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» має отримати прибуток від здійснення підприємницької діяльності, стягнення дебіторської заборгованості, передача майна в оренду, продаж частини рухомого та нерухомого майна та інші дії, пов`язані з метою відновлення діяльності Боржника та отримання прибутку.

Згідно письмових заперечень ГУ ДПС у м. Києві, контролюючий орган зазначає, що відповідно до плану санації, вимоги ГУ ДПС у м. Києві становлять 1939243,82 грн (3 черга, вимоги з податків та зборів). Проте, згідно із даними інформаційно-комунікаційних систем контролюючих органів станом на дату звернення до суду за ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» (код ЄДРПОУ 05423018) обліковується заборгованість по м. Києву зі сплати податків, зборів та обов`язкових платежів на загальну суму 2015832,32 грн, що включає заборгованість: з орендної плати з юридичних осiб на суму 1626365,96 грн; з податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, сплаченого юридичними особами, якi є власниками об`єктiв нежитлової нерухомості на суму 346033,65 грн; з податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, сплаченого юридичними особами, якi є власниками об`єктiв житлової нерухомості на суму 43432,71 грн.

У плані санації зазначається, що частина податкового боргу (з податку на майно в сумі 165953,59 грн та з податку на землю в сумі 863054,43 грн) підлягає списанню/прощенню згідно з частиною 3 статті 5 КУзПБ, у разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або погашення (списання) боргів чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органу стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, що мають бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які проголосували за схвалення плану санації.

Проте, згідно норм законодавства, в період з 18.03.2020 по 01.08.2023, строки давності, передбачені ПК України, були зупинені.

Отже, заборгованість: з орендної плати з юридичних осіб з 30.12.2018 по 30.09.2021; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості з 29.04.2019 по 30.09.2021 - не вважається безнадійною, а тому підлягає погашенню в повному обсязі.

Крім того, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.04.2020 у справі № П/320/881/20 адміністративний позов ГУ ДПС у м. Києві задоволено, стягнуто з ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» податковий борг у сумі 414492,08 гривень та рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29.10.2024 у справі № 320/30867/23 адміністративний позов ГУ ДПС у м. Києві задоволено, стягнуто з ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» заборгованість у сумі 82 065,32 гривень.

Відтак, згідно п. 102.4 ст. 102 Податкового кодексу України, якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Враховуючи зазначене вище ГУ ДПС у м. Києві вважає відсутніми підстави для затвердження Плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Згідно ст. 5 КУзПБ в ред., чинній станом на дату звернення Заявника до суду, боржник за рішенням засновників (учасників, акціонерів) боржника має право ініціювати процедуру санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюється відповідно до плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (далі - план санації).

У плані санації визначаються: розміри, порядок і строки погашення вимог кредиторів, які беруть участь у санації; заходи щодо виконання плану санації та нагляду за виконанням плану санації; обсяг повноважень керуючого санацією (у разі його призначення).

Планом санації може бути передбачено: поділ кредиторів, які беруть участь у санації, на категорії залежно від виду вимог та наявності (відсутності) забезпечення вимог таких кредиторів; різні умови задоволення вимог для кредиторів різних категорій; заходи з отримання позик чи кредитів; умови, передбачені частиною другою статті 51 цього Кодексу.

До плану санації додається ліквідаційний аналіз, який свідчить про вигідність для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника. До плану санації може додаватися фінансовий аналіз, який підтверджує здатність боржника виконувати умови плану санації.

У разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органу стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, що мають бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які проголосували за схвалення плану санації.

Умови плану санації щодо задоволення вимог кредиторів, які не брали участі в голосуванні або проголосували проти схвалення плану санації боржника, повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які проголосували за схвалення плану санації.

До плану санації не включаються вимоги першої та другої черг задоволення вимог кредиторів, визначених цим Кодексом.

Вимоги кредиторів, які не були змінені або реструктуризовані боржником, можуть бути виключені боржником із плану санації. Погодження та реалізація плану санації не вважаються порушенням договору між боржником та будь-яким кредитором, який не бере участі в плані санації.

Для схвалення плану санації боржник скликає збори кредиторів шляхом письмового повідомлення всіх кредиторів, які відповідно до плану санації беруть участь у санації. Одночасно боржник надає цим кредиторам план санації та розміщує оголошення про проведення зборів кредиторів на офіційному веб-порталі судової влади України. Збори кредиторів скликаються не раніше ніж через 10 днів після розміщення такого оголошення.

План санації має бути схвалений у кожній категорії незабезпеченими кредиторами, які володіють більше ніж 50 відсотками від загальної суми незабезпечених вимог, включених до плану санації, у такій категорії. При цьому вимоги незабезпечених кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.

Боржник протягом п`яти днів з дня схвалення кредиторами плану санації подає до господарського суду за місцезнаходженням боржника заяву про затвердження плану санації.

До заяви про затвердження плану санації додаються: план санації; документи, що підтверджують схвалення плану санації; список кредиторів із зазначенням їх найменування або ім`я, місцезнаходження або місця проживання чи перебування, ідентифікаційного коду або реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) та суми заборгованості.

Господарський суд розглядає заяву про затвердження плану санації не пізніше одного місяця з дня прийняття відповідної заяви до розгляду.

Господарський суд зобов`язаний заслухати кожного присутнього на засіданні кредитора, який має заперечення щодо плану санації, навіть якщо такий кредитор проголосував за схвалення плану санації.

За відсутності підстав для відмови в затвердженні плану санації господарський суд виносить ухвалу про затвердження плану санації. Цією ухвалою скасовується мораторій. Ухвала про затвердження плану санації набирає чинності з моменту її постановлення.

Господарський суд постановляє ухвалу про відмову в затвердженні плану санації, якщо:

- при схваленні плану санації були допущені порушення законодавства, що могли вплинути на результат голосування загальних зборів кредиторів;

- кредитор, який не брав участі в голосуванні або проголосував проти схвалення плану санації, доведе, що в разі ліквідації боржника у порядку, визначеному цим Кодексом, його вимоги були б задоволені в розмірі, що перевищує розмір вимог, які будуть задоволені відповідно до умов плану санації;

- боржником були надані недостовірні відомості, що є суттєвими для визначення успішності плану санації.

Постановлення ухвали про відмову в затвердженні плану санації не є перешкодою для повторного схвалення такого плану санації зборами кредиторів відповідно до вимог законодавства та звернення боржника до господарського суду із заявою про затвердження плану санації.

Ухвала господарського суду про відмову в затвердженні плану санації скасовує мораторій та всі інші заходи, вжиті судом.

З матеріалів справи вбачається, що предметом Плану санації Боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство є заборгованість перед низкою контрагентів на загальну суму 34519175,56 грн у т.ч. кредиторами є: 15 юридичних осіб - дочірніх підприємств ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» - регіональних облавтодорів; крім того: ГУ ДПС у Київській обл., ГУ ДПС у м. Києві, ГУ ДПС у Миколаївській області, ГУ ДПС у Кіровоградській області, ПП «Промоторгплюс», ДП «Артемсіль», Департамент ДВС МЮУ, ПП «Автек-Інвест», ТОВ «Білоцерківський міськбуд», ФОП Боровик В.І., ТОВ «Буд Сервіс Груп», ТОВ «Віакон Україна», ТОВ «Галактика», ФОП Демидас Д.А., ТОВ «КОЕК», ПрАТ «Завод побутової та промислової хімії», ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі», ТОВ «Ірпіньелектрозв`язок», ПП «Каменяр», АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз», Структурний відокремлений підрозділ «Електричні мережі» АТ «Київські електричні мережі», ТОВ «КІР», ПП «Крембітпостач», АТ «АК «Київводоканал», Демидівська сільська рада, ТОВ «Двигун-Сервіс», ТОВ «Водаленд Україна», ТОВ «Старт Київ», ТОВ «Сучасні технології доріг», ФОП Сушкевич А.В., ТОВ «КБУ Теплових мереж», ТОВ «Твій Газзбут», ТОВ «Тріас», ПАТ «ВФ Україна», АТ «Укртелеком», ТОВ «Юрімекс», ТОВ «Белогві».

Проте, як вбачається з наданої Картки голосування кредиторів з питання порядку денного зборів кредиторів, «ЗА» затвердження Плану санації Боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» проголосували виключно 15 юридичних осіб - дочірніх підприємств ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України». Кредитори ТОВ «Віакон Україна», ТОВ «КОЕК», ТОВ (ПП) «КІР» та ТОВ «Твій Газзбут», проголосували «ПРОТИ» затвердження Плану санації; щодо інших кредиторів інформації не надано; ГУ ДПС у Київській області та ГУ ДПС у м. Києві не було надано можливості проголосувати щодо питання порядку денного.

Як вже зазначено вище, статтею 5 КУзПБ в редакції, чинній станом на дату звернення Заявника до суду, передбачено, що господарський суд постановляє ухвалу про відмову в затвердженні плану санації, якщо при схваленні плану санації були допущені порушення законодавства, що могли вплинути на результат голосування загальних зборів кредиторів.

План санації має бути схвалений у кожній категорії незабезпеченими кредиторами, які володіють більше ніж 50 відсотками від загальної суми незабезпечених вимог, включених до плану санації, у такій категорії. При цьому вимоги незабезпечених кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.

Згідно ст. 1 КУзПБ, заінтересовані особи стосовно боржника - юридична особа, створена за участю боржника, юридична особа, що здійснює контроль над боржником, юридична або фізична особа, контроль над якою здійснює боржник, юридична особа, з якою боржник перебуває під контролем третьої особи, власники (учасники, акціонери) боржника, керівник боржника, особи, які входять до складу органів управління боржника, головний бухгалтер (бухгалтер) боржника, у тому числі звільнені з роботи за три роки до відкриття провадження у справі про банкрутство, а також особи, які перебувають у родинних стосунках із зазначеними особами та фізичною особою - боржником, а саме: подружжя та їхні діти, батьки, брати, сестри, онуки, а також інші особи, щодо яких наявні обґрунтовані підстави вважати їх заінтересованими; для цілей цього Кодексу заінтересованими особами стосовно арбітражного керуючого чи кредиторів визнаються особи в такому самому переліку, як і заінтересовані особи стосовно боржника;

Враховуючи зазначене вище, оскільки «ЗА» затвердження Плану санації Боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» проголосували виключно 15 юридичних осіб - дочірніх підприємств ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України», які є заінтересованими особами щодо Боржника в розумінні ст. 1 КУзПБ, враховуючи спільне перебування Боржника та таких кредиторів під контролем органу управління - ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України», суд дійшов висновку про те, що результати голосування таких кредиторів не можуть бути враховані для цілей голосування при схваленні плану санації.

Отже, оскільки всі інші кредитори, зокрема ті, що мають право голосу, проголосували «ПРОТИ» затвердження плану санації Боржника, або ж не голосували взагалі, суд дійшов висновку про те, що Заявником не дотримано вимоги ст. 5 КУзПБ стосовно надання схваленого у встановленому порядку Плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні Дороги України» до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відтак суд дійшов висновку про відмову у затвердженні плану санації ДП «ШРБУ № 100» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (код ЄДРПОУ 05423018), схваленого відповідно до протоколу зборів кредиторів від 19.11.2024 б/№.

Керуючись ст. 232-235, 255 ГПК України, ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

1.Відмовити у затвердженні плану санації Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (07335, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Демидів; код ЄДРПОУ 05423018), схваленого відповідно до протоколу зборів кредиторів від 19.11.2024 б/№.

2.Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів Дочірнього підприємства «ШРБУ № 100» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (07335, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Демидів; код ЄДРПОУ 05423018), введений згідно ухвали Господарського суду Київської області від 10.12.2024.

3.Копію ухвали надіслати учасникам у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дати складення та підписання повного тексту ухвали шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.

Повна ухвала підписана 04.08.2025.

Суддя С.Ю. Наріжний

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення22.07.2025
Оприлюднено05.08.2025
Номер документу129279481
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: скасування арештів майна, звільнення активів боржника

Судовий реєстр по справі —911/3192/24

Ухвала від 22.09.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 20.08.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 22.07.2025

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 01.07.2025

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 30.06.2025

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 09.06.2025

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Постанова від 24.04.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 23.04.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 17.03.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 03.03.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні