Івано-франківський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"08" серпня 2025 р. справа № 300/4529/25
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши в порядку письмового провадження питання про повторне витребування доказів в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 , в інтересах якої також діє адвокат Черкез Михайло Ілліч, до Державного реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталії Миколаївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, про скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу за №1000381070006007039 від 23.06.2025, -
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовною заявою ОСОБА_1 (надалі по тексту також - позивач, ОСОБА_1 ), в інтересах якої також діє адвокат Черкез Михайло Ілліч, до Державного реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталії Миколаївни (надалі по тексту також відповідач, державний реєстратор, Державний реєстратор Управління ІФ ОДА Скринник Н.М.,), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації (надалі по тексту також Управління культури Чернівецької ОДА, третя особа), про скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу за №1000381070006007039 від 23.06.2025.
Позивач сформував наступний зміст своїх позовних вимог:
- визнати протиправною вчинену державним реєстратором Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталією Михайлівною реєстраційну дію від 23.06.2025 о 09:50:43 за №1000381070006007039 та скасувати державну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань змін до відомостей про юридичну особу: релігійну організацію "Релігійна громада парафія Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України) міста Чернівці (вул.Кубинська, 15) Чернівецького району Чернівецької області", реєстраційний номер справи 103800703908, ідентифікаційний код 21438373, вчинену 23.06.2025 о 09:50:43, за №1000381070006007039, яка проведена державним реєстратором Скринник Наталією Михайлівною Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації;
- зобов`язати державного реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталію Михайлівну відновити зміст відомостей у державному реєстрі шляхом внесення відомостей у наступних розділах такого змісту :
- "Найменування юридичної особи" - Релігійна організація Релігійна громада парафія на честь Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці вулиця Кубинська, 15, Чернівецького району Чернівецької області";
- "Скорочене найменування юридичної особи" - РО "Релігійна громада парафія на честь Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько- Буковинської єпархії УПЦ міста Чернівці вулиця Кубинська 15 Чернівецького району Чернівецької області";
- "Місце знаходження юридичної особи" - 58000, місто Чернівці, вулиця Кубинська, 15, Чернівецького району Чернівецької області;
- "Відомості про керівника юридичної особи, та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи" - Гуцул Сергій Олександрович;:
- "Відомості про органи управління юридичної особи" - Парафіяльні збори, Парафіяльна рада, настоятель парафії;
- "Інформація про здійснення зв`язку" - +380506910706;
- "Інформація про скановані копії документів, що долучаються" статут, прийнятий 27.08.2017 року на загальних зборах віруючих громадян релігійної організації "Релігійна громада парафія на честь Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці вулиця Кубинська, 15, Чернівецького району Чернівецької області".
Ухвалою суду про відкриття провадження у справі №300/4529/25 відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також КАС України) чітко ідентифіковано відповідача у даній справі як посадову особу суб`єкта владних повноважень, зокрема, державний реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталія Миколаївна.
Тобто, відповідачем є державний реєстратор Скринник Наталія Миколаївна, яка перебуває у відносинах публічної служби з Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації, і якій як посадовій особі законом надано повноваження на вчинення реєстраційних дій та прийняття реєстраційних рішень, які є предметом оскарження у даній справі.
Пунктом 11 даної ухвали суду, крім відзиву на позовною заяву, зобов`язано відповідача надати письмові докази і пояснення.
Відповідачем отримана коментована ухвала суду.
Суд констатує, що, станом на 08.08.2025, відповідачем - державний реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталія Миколаївна не подано в суд ні відзиву на позов, ні письмових доказів з відповідними письмовими поясненнями.
Поряд з цим, 07.08.2025 в суд засобами поштового зв`язку надійшли письмові пояснення і письмове клопотання про направлення доказів від 04.08.2025, які підписані Валерієм Приходько.
Пакет даних документів не містить жодних відомостей про уповноваження відповідачем (державним реєстратором Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталією Миколаївною) Валерія Приходько діяти від її імені як посадової особи Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації, та відповідно як відповідача у даній справі.
В той же час, 05.08.2025 засобами електронного поштового зв`язку через підсистему "Електронний суд" надійшов відзив на адміністративний позов і клопотання від Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації за підписом Приходько Валерія Сергійовича із дорученням копії довіреності від 04.03.2025 за №231/01-012.
Поряд з вказаним, пунктами 10 і 12 ухвали суду про відкриття провадження у справі у третьої особи (Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації) письмові докази і письмові пояснення.
Ухвала суду про відкриття провадження у справі отримана третьою особою 21.07.2025 засобами електронного поштового зв`язку через підсистему "Електронний суд".
Як і у відношенні до відповідача, станом на 08.08.2025, суд констатує, що третьою особою не виконано ухвалу суду.
В даному випадку, суд вказує, що відповідно до частин 1 і 4 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відтак, зважаючи на необхідність встановлення обставин справи та підтвердження їх відповідними письмовими доказами, суд повторно ставить питання про витребування у позивача відповідні пояснення, письмові докази із відповідними поясненнями про обставини, які засвідчують такі документи.
Відповідно до статті 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом (частина 1 статті 74 КАС України).
Згідно з статтею 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Відповідно до частини 1 статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Зважаючи на характер спірних правовідносин, визначених в позовній заяві, та встановлених обставин, в суду відсутня можливість повного та всебічного розгляду даної адміністративної справи без підтвердження належними та допустимими доказами обставин, які потребують доказування.
Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (частини 3, 8 статті 80 КАС України). У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 149 КАС України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
Повторного чи систематичного неподання витребуваних судом доказів без поважних причин або без їх повідомлення може бути підставою для постановлення ухвали про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках (пункт 3 частини 2 статті 149 КАС України).
З метою повного та всебічного з`ясування обставин цієї справи, суд вважає за необхідне витребувати у державного реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталії Миколаївни та Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації письмові докази і пояснення зміст, яких визначений в пунктах 10, 11 і 12 ухвали суду від 21.07.2025.
Окрім того, згідно частини 2 статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи.
Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Зважаючи на те, що рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації, суд вважає за необхідне залучити останнього до участі у справі в якості третіх особі, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Враховуючи наведене, керуючись статтею 80, статтями 243, 248, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Повторно витребувати в Державного реєстратора Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації Скринник Наталії Миколаївни, окрім відзиву на позовну заяву:
1.1. оформлені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії таких письмових доказів:
1.1.1. всю реєстраційну справу (матеріали реєстраційної справи), в тому числі всі документи, які використані і враховані при вчиненні дії 23.06.2025 о 09:50:43 реєстраційної дії за №1000381070006007039.
1.2. письмові пояснення, щодо аргументів ОСОБА_1 , викладених в адміністративному позові, зокрема:
1.2.1. "…згідно доданого для здійснення державної реєстрації змін протоколу зборів від 23.02.2025 на зборах були присутні 267 осіб, а у витягу з Єдиного реєстру в розділі "перелік засновників (учасників) юридичної особи" зазначена кількість 2150 парафіян церкви, ще явно не відповідає дійсним обставинам справи і наданому для здійснення реєстраційних дій протоколу…".
1.2.2. "…оригінал статуту релігійної організації "Релігійна громада парафія Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України) міста Чернівці (вул. Кубинська, 15) Чернівецького району Чернівецької області" прийнятого 27.08.2017 на загальних зборах віруючих громадян після його державної реєстрації у 2017 році зберігається в приміщенні церкви на честь Різдва Пресвятої Богородичі Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви і нікому не передавався та не вилучався, нотаріальні копії з нього не посвідчувались…".
1.2.3. "…керівником релігійної громади до вчинення оскаржуваної державної реєстрації був і є ієрей ОСОБА_2 і інші уповноважені представники на підписання заяви про реєстрацію статуту релігійної громади у новій редакції від нашої релігійної громади до вчинення оспорюваної реєстрації не призначались…".
1.2.4. "…в порушення вимог статті 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" та статті 6 та статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" не було подано під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу 23.06.2025, реєстраційних запис №1000381070006007039, документи, які б підтверджували повноваження підписанта заяви про реєстрацію статуту релігійної громади у новій редакції діяти від імені нашої релігійної громади до моменту проведення державної реєстрації змін...".
1.2.5. "…в порушення вимог статті 8 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" не було подано під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу 23.06.2025, реєстраційних запис №1000381070006007039, рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту, яке би було засвідчено підписами членів відповідної релігійної громади, які б підтримали таке рішення…".
1.2.6. "…в порушення вимог статті 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" не було подано під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу 23.06.2025, реєстраційних запис №1000381070006007039, оригінал статуту релігійної організації "Релігійна громада парафія Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України) міста Чернівці (вул. Кубинська, 15) Чернівецького району Чернівецької області" прийнятого 28.07.2017 на загальних зборах віруючих громадян після його державної реєстрації у 2017 році…".
1.2.7. "…в порушення вимог статті 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" не було подано під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу 23.06.2025, реєстраційних запис №1000381070006007039, належним чином засвідчену копію документа про право власності чи користування приміщенням або письмової згоди власника приміщення на надання адреси за місцезнаходженням релігійної громади, зазначеним у статуті (положенні)…".
1.2.8. "…згідно доданого для здійснення державної реєстрації змін протоколу зборів від 23.02.2025 на зборах були присутні 267 осіб, а у витягу з Єдиного реєстру в розділі "перелік засновників (учасників) юридичної особи" зазначена кількість 2150 парафіян церкви, що явно не відповідає дійсним обставинам справи і наданому для здійснення реєстраційних дій протоколу…".
2. Повторно витребувати в Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 37240220, вул. Михайла Грушевського, 1, м. Чернівці, 58002):
2.1. засвідчену копію всієї реєстраційної справи №103800703908 (з дня її реєстрації до 21.07.2025), оформленої щодо релігійної громади "Релігійна громада парафія Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України) міста Чернівці (вул. Кубинська, 15) Чернівецького району Чернівецької області", ідентифікаційний код 21438373.
3. Повторно витребувати в Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 37240220, вул. Михайла Грушевського, 1, м. Чернівці, 58002), окрім пояснень і копії реєстраційної справи №103800703908, оформлені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії таких письмових доказів:
3.1. протоколу парафіяльних зборів №1 від 23.02.2025, наданого Керівником релігійної організації "Релігійна громада парафія Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України) міста Чернівці (вул. Кубинська, 15) Чернівецького району Чернівецької області" ієреєм ОСОБА_3 та зареєстрований Відділом діловодства та роботи зі зверненнями громадян апарату Чернівецької обласної державної адміністрації 25.02.2025 як додаток до письмового повідомлення від 25.02.2025.
3.2. список осіб, які голосували та підтвердили свою духовну і канонічну єдність з УПЦ під предстоятельством Блаженнійшого митрополита Київського і всієї України Онуфрія в кількості 718 осіб, наданого Керівником релігійної організації "Релігійна громада парафія Різдва Пресвятої Богородиці Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України) міста Чернівці (вул. Кубинська, 15) Чернівецького району Чернівецької області" ієреєм ОСОБА_3 та зареєстрований Відділом діловодства та роботи зі зверненнями громадян апарату Чернівецької обласної державної адміністрації 25.02.2025 як додаток до письмового повідомлення від 25.02.2025.
3.3. всі документи, які стали підставою для прийняття Чернівецькою обласною державною адміністрацією розпорядження від 21.03.2025 за №455-Р.
3.4. "список присутніх" осіб на зборах громадян в кількості 267 осіб, які мали місце (організовані і проведені) 23.02.2025 та за наслідком проведення яких оформлені відповідні заяви і матеріали, які стали юридичною і фактичною причиною прийняття оскаржуваної реєстраційної дії реєстратором 23.06.2025 о 09:50:43 за №1000381070006007039.
4. Залучити до участі в справі №300/4592/25, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури, національностей та культури Івано-Франківської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 33645264, вул. Михайла Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76015).
5. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
6. Представнику позивача, відповідачу, третім особам та залученій новій третій особі, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури, національностей та культури Івано-Франківської обласної державної адміністрації ухвалу надіслати через підсистему "Електронний суд". Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету відповідача в розділ "Мої справи".
7. Інформувати учасників справи про те, що особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом двох днів з дня вручення ухвали.
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені КАС України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2025 |
Оприлюднено | 11.08.2025 |
Номер документу | 129415604 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні