Герб України

Ухвала від 12.08.2025 по справі 569/12705/24

Рівненський міський суд рівненської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УХВАЛА

Справа № 569/12705/24

1-кс/569/6161/25

12 серпня 2025 року Рівненський міський суд Рівненської області

у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівне клопотання старшого слідчого відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітана поліції ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання щодо

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Рівне, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, з вищою освітою, працюючого на посаді головного спеціаліста відділу технічного нагляду УКБ Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської ОДА, раніше не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітан поліції ОСОБА_4 за погодженням із прокурором відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про обрання відносно підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.

В обґрунтування клопотання вказав, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Рівненській області перебуває кримінальне провадження №12024180000000508 від 07.06.2024 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Із матеріалів клопотання вбачається, що ОСОБА_5 в період з 17.09.2020 по 28.12.2021, перебуваючи на посаді головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (юридична та фактична адреса: м. Рівне, майдан Просвіти, буд. 1), будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, при цьому, маючи реальну можливість їх виконувати належним чином, не здійснив належний технічний нагляд за виконанням будівельних робіт на об`єкті «Реконструкція приймального відділення КНП«Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області» (згідно ДК 021:2015 код 45454000-4 Реконструкція), та вчинив кримінальне правопорушення за наступних обставин.

Так, ОСОБА_5 відповідно до наказу № 4-ОС від 01.02.2013 призначений на посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (юридична та фактична адреса: м. Рівне, майдан Просвіти, буд. 1).

26.03.2015 ОСОБА_5 отримав кваліфікаційний сертифікат серії АТ№003301 інженера технічного нагляду зі спеціалізацією: технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд, терміном до 29.03.2022, який зареєстрований у реєстрі атестованих осіб.

Відповідно до п. 4 наказу Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації № 113 від 17.09.2020 «Про призначення відповідальних за здійснення технічного нагляду» головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 призначено відповідальним за здійснення технічного нагляду під час виконання робіт на об?єкті «Реконструкція приймального відділення Комунального некомерційного підприємства «Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м.Березне».

Відповідно до посадової інструкції, затвердженої директором Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_6 від 10.03.2017 (далі посадова інструкція), з якою ОСОБА_5 ознайомлено 10.03.2017, головний спеціаліст відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 повинен знати, зокрема: Конституцію України, Закони України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції», законодавство України, нормативні документи, що стосуються діяльності департаменту, практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції департаменту, розпорядчі акти Мінрегіону (абз. 4 розділу 1).

Згідно з розділом 2 «Завдання та обов`язки» посадової інструкції головний спеціаліст відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації забезпечує дотримання законодавства України у галузі будівництва в силу покладених посадових обов`язків. Забезпечує виконання покладених завдань в силу виконання посадових обов`язків.

Відповідно до абз. 7 розділу 2 посадової інструкції головний спеціаліст відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рiвненської обласної державної адміністрації проводить перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об?єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, авторського нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно з абз. 8 розділу 2 посадової інструкції - веде облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт. Повідомляє підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів (абз. 9 розділу 2). У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об?єкта, та відмови підрядника їх усунути, повідомляти про це відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до діючого законодавства (абз. 10 розділу 2).

З метою належного виконання покладених на нього завдань та обов`язків ОСОБА_5 згідно з абз. 3 розділу 3 посадової інструкції має право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; паспорти та сертифікати на будівельні матеріали; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред?явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; зупинення виконання робіт при виявленні грубих порушень проекту, діючих будівельних норм; зупинення виконання будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об?єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Окрім того, згідно з вимогами розділу 3 Посадової інструкції головний спеціаліст відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації з метою забезпечення виконання покладених на нього завдань та обов`язків вправі: не приймати неякісно виконані роботи по закріпленим об?єктам; не приймати роботи в разі відсутності наказу про закріплення відповідального виконроба, журналу виконання робіт, виконавчої документації по закріпленим об?єктам; приймати участь в оперативних нарадах по закріплених об?єктах; приймати участь в контрольних обмірах виконаних будівельних робіт на закріплених об?єктах.

Директором Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_7 23.12.2021 затверджено нову посадову інструкцію головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, з якою ОСОБА_5 ознайомлено 23.12.2021.

Відповідно до вимог розділу 2 зазначеної посадової інструкції визначено, що метою посади є забезпечення дотримання законодавства України у галузі будівництва в силу покладених посадових обов`язків. Здійснення технічного нагляду за виконанням будівельно-монтажних робіт, контроль відповідності конструкцій затвердженій проектно-кошторисній документації, робочим кресленням, будівельним нормам та правилам, стандартам, технічним умовам.

Відповідно до розділу 3 посадової інструкції до посадових обов`язків головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рiвненської обласної державної адміністрації віднесено: забезпечення дотримання законодавства України у галузі будівництва в силу виконання покладених посадових обов`язків (п. 1); забезпечення виконання покладених завдань в силу виконання посадових обов`язків (п. 2); прийняття участі в рішеннях з технічних та організаційних питань, що виникають у ході будівництва, аналізує зміни до технічного завдання на виконання (коригування) ПКД, координує заходи щодо організації будівництва по закріплених об`єктах згідно наказу по департаменту (п. 5); здійснення технічного нагляду під час будівництва об єкта архітектури у відповідності до вимог порядку затвердженої ПКМУ по закріплених об`єктах згідно наказів департаменту (п. 6).

Окрім того, згідно п. 9 розділу 3 посадової інструкції визначено, що головний спеціаліст відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рiвненської обласної державної адміністрації зобов`язаний проводити перевірки: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об?єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;- виконання підрядником вказівок та приписів, виданих за результатами здійснення технічного нагляду, Державної інспекції архітектури та містобудування України.

Пунктом 10 розділу 3 посадової інструкції визначено, що у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об?єкта, та відмови підрядника їх усунути, повідомляти про це відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до діючого законодавства. Організовувати в межах своїх повноважень передачу збудованих об`єктів в експлуатацію.

З метою належного виконання покладених на головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рiвненської обласної державної адміністрації посадових обов`язків відповідно до розділу 4 посадової інструкції він має право (крім передбачених статтею 7 Закону України «Про державну службу») вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; паспорти та сертифікати на будівельні матеріали; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред?явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; зупинення виконання робіт при виявленні грубих порушень проекту, діючих будівельних норм; зупинення виконання будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об?єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Також, відповідно до розділу 5 посадової інструкції терміни і контроль за виконанням завдань, визначених законами України, Постановами Верховної Ради України, актами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем?єр-Міністра України, наказами міністерств, розпорядженнями, дорученнями голови облдержадміністрації, його заступників та наказами директора департаменту, здійснюється головним спеціалістом відділу технічного нагляду управління капітального будівництва департаменту, на якого покладені завдання і обов?язки, згідно з цією посадовою інструкцією.

Окрім того, згідно зі ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» під час будівництва об`єкта архітектури здійснюються авторський та технічний нагляди.

Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.

Окрім безпосередніх посадових обов`язків, що покладаються на осіб відповідальних за здійснення технічного нагляду, на таких осіб розповсюджується положення постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 щодо «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури» (далі Порядок).

Відповідно до п.п. 1 п. 5 Порядку, особи що здійснюють технічний нагляд, проводять перевірку: відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, перевірки будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; перевірки відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; беруть участь у проведенні перевірки.

Відповідно до п. 6 Порядку особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Згідно п. 7 Порядку у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Таким чином, виходячи з вищезазначених повноважень, ОСОБА_5 , будучи головним спеціалістом відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, та будучи особою закріпленою за об`єктом будівництва (реконструкції), обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто, згідно з ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України та відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальним повноваженням.

13.10.2020 між Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації в особі в.о. директора департаменту ОСОБА_7 (далі Замовник) та ТО«³нарт Трейд» (код ЄДРПОУ 41538218, місцезнаходження: Україна, 33023, м. Рівне, вул.Соломії Крушельницької, 77А) в особі директора ОСОБА_8 (далі - Підрядник) укладено договір підряду № 34 на виконання робіт на об`єкті «Реконструкція приймального відділення КНП«Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області» (згідно ДК 021:2015 код 45454000-4 Реконструкція) із договірною ціною 9 993 165 грн 00 коп. (з єдиним податком 5%), в тому числі на 2020 рік 1 120 780 грн 00 коп. (з єдиним податком 5%).

30.03.2021 укладено додаткову угоду № 2 до договору підряду № 34 від 13.10.2020, відповідно до якої договірна ціна становить всього 9993165грн00 коп. (з єдиним податком 5%), в тому числі на 2021 рік 97671грн 00 коп. (з єдиним податком 5%).

Відповідно до п. 1.1 Договору підряду № 34 від 13.10.2020 Підрядник за дорученням Замовника зобов`язується на свій ризик виконати комплекс робіт по об`єкту за кодом ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (згідно ДК 021:2015 код 45454000-4 Реконструкція) по об`єкту «Реконструкція приймального відділення КНП «Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області» згідно з проектно-кошторисною документацією та умов цього Договору, а Замовник зобов`язується надати Підряднику будівельний майданчик, передати проектно-кошторисну документацію, прийняти та оплатити виконані Роботи, згідно з умовами чинного Договору підряду.

В пункті 3 Договору підряду № 34 від 13.10.2020 визначено, що розрахунки за виконані роботи на об?єкті здійснюється на підставі п. 1 ст.49Бюджетного кодексу України (проміжними платежами за фактично виконані роботи) в національній валюті України. Розрахунки за чинним Договором підряду здійснюються Замовником шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підрядника: попередня оплата може здійснюватися на строк не більше трьох місяців в розмірі 30% вартості обсягу за чинним Договором річного та протягом поточного бюджетного періоду; в подальшому розрахунки здійснюються за фактично виконані роботи на підставі актів форми № КБ-2в та форми № КБ-3 згідно об?ємів виконаних робіт, але не більше як 95% загальної вартості за договірною ціною. Розрахунки за виконані роботи здійснюються на підставі довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-3 та Акту приймання-передачі виконаних робіт за формою № КБ-2в, які складаються і підписуються Підрядником в трьох примірниках та передаються Замовникові станом на 25число місяця, не пізніше, як за два останніх робочих дні звітного періоду. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх та передає один примірник Підрядникові.

Відповідно до пункту 5.9. Договору підряду № 34 від 13.10.2020 повну відповідальність за достовірність наданих в актах виконаних робіт цін на матеріальні ресурси, їх кількість та відповідність первинним бухгалтерським документам несе керівництво підрядної організації, що засвідчує своїми підписами та печаткою на ресурсних відомостях. Підрядник щомісяця надає довідку про фактичне використання загальновиробничих та адміністративних витрат при здійсненні робіт на даному об?єкті.

Розділом 6 Договору підряду № 34 від 13.10.2020 передбачено, що з метою забезпечення контролю за відповідністю робіт, матеріальних ресурсів установленим вимогам Замовник здійснює авторський та технічний нагляд з метою контролю за виконанням робіт. Для здійснення технічного нагляду та контролю за виконанням робіт Підрядник зобов?язаний на вимогу Замовника надавати йому необхідну інформацію та документи.

У разі виявлення невідповідності виконаних робіт встановленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків за рахунок та силами Підрядника або про зупинення виконання робіт. При наявності суттєвих недоліків на одному з етапів робіт, які ведуть до неможливості виконання робіт, визначених Договором згідно з вимогами діючого законодавства, будівельних норм, стандартів, інших нормативно-правових актів в галузі будівництва, проектно-кошторисної, технічної та іншої документації, Замовник має право відмовитись від Договору в односторонньому порядку без оплати виконаних Підрядником робіт.

Підрядник зобов?язаний надавати Замовнику необхідну допомогу під час проведення ним перевірок якості виконаних робіт, матеріалів та устаткування, в тому числі надавати необхідну інформацію, документи, устаткування, робочу силу тощо. Під час проведення за вимогою Замовника повторних перевірок і випробувань, додаткові витрати на їх здійснення у разі виявлення невідповідності робіт, матеріалів, устаткування нормативним вимогам або у разі несвоєчасності запрошення Замовника Підрядником для участі в поточних перевірках і випробуваннях, будуть відшкодовуватися за рахунок Підрядника.

Договір набирає чинності з моменту підписання і діє по 31.12.2021, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором.

Далі, відповідно до рішення № 03/2021 одноособового учасника ТОВ «Вінарт Трейд» щодо зміни керівника від 22.09.2021, ОСОБА_9 призначено на посаду директора ТОВ «Вінарт Трейд» з 23.09.2021.

Згідно з наказом по Товариству № 11-к від 23.09.2021 ОСОБА_9 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «Вінарт Трейд» з 23.09.2021 за зовнішнім сумісництвом на 0,5 ставки з оплатою згідно штатного розпису, залишивши за собою право підпису усіх фінансових та організаційно-розпорядчих документів, що стосуються господарської діяльності Товариства.

29.11.2021 між Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, в особі директора департаменту ОСОБА_7 (далі Замовник) та ТОВ «Вінарт Трейд» в особі директора ОСОБА_9 (далі - Підрядник) укладено Договір підряду № 44 на виконання комплексу робіт по об`єкту: «Реконструкція приймального відділення КНП«Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул.Київська, 19 в м. Березне Рівненської області» із договірною ціною 3422892грн 00 коп. (з єдиним податком 5%).

Відповідно допункту 1.1.Договору підряду№ 44Підрядник задорученням Замовниказобов`язуєтьсяна свійризик виконатикомплекс робітза кодомДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ЗгідноДК 021:2015код 45454000-4 Реконструкція)по об`єкту:«Реконструкція приймальноговідділення КНП«Березнівськацентральна районналікарня» Березнівськоїрайонної радина вул.Київська,19в м.Березне Рівненськоїобласті» згідноіз проектно-кошторисноюдокументацією таумов цьогоДоговору,а Замовникзобов`язується надатиПідряднику будівельниймайданчик,передати проектно-кошториснудокументацію,прийняти таоплатити виконаніРоботи,згідно зумовами чинногоДоговору підряду № 44.

В пункті 3 Договору підряду № 44 визначено, що розрахунки за виконані роботи на об?єкті здійснюється на підставі п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України (проміжними платежами за фактично виконані роботи) в національній валюті України. Розрахунки за чинним Договором підряду здійснюються Замовником шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підрядника: попередня оплата може здійснюватися на строк не більше трьох місяців в розмірі 30% вартості річного обсягу робіт за чинним Договором та протягом поточного бюджетного періоду; в подальшому розрахунки здійснюються за фактично виконані роботи на підставі актів форми № КБ-2в та форми № КБ-3 згідно об?ємів виконаних робіт, але не більше як 95% загальної вартості за договірною ціною. Розрахунки за виконані роботи здійснюються на підставі довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-3 та Акту приймання-передачі виконаних робіт за формою № КБ-2в, які складаються і підписуються Підрядником в трьох примірниках та передаються Замовникові станом на 25число місяця, не пізніше, як за два останніх робочих дні звітного періоду. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх і передає один примірник Підрядникові.

Відповідно до пункту 5.9. Договору підряду № 44 повну відповідальність за достовірність наданих в актах виконаних робіт цін на матеріальні ресурси, їх кількість та відповідність первинним бухгалтерським документам несе керівництво підрядної організації, що засвідчує своїми підписами та печаткою на ресурсних відомостях. Підрядник щомісяця надає довідку про фактичне використання загальновиробничих та адміністративних витрат при здійсненні робіт на даному об?єкті.

Розділом 6 Договору підряду № 44 передбачено, що з метою забезпечення контролю за відповідністю робіт, матеріальних ресурсів установленим вимогам Замовник здійснює авторський та технічний нагляд з метою контролю за виконанням робіт. Для здійснення технічного нагляду та контролю за виконанням робіт Підрядник зобов?язаний на вимогу Замовника надавати йому необхідну інформацію та документи.

У разі виявлення невідповідності виконаних робіт встановленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків за рахунок та силами Підрядника або про зупинення виконання робіт. При наявності суттєвих недоліків на одному з етапів робіт, які ведуть до неможливості виконання робіт, визначених Договором згідно з вимогами діючого законодавства, будівельних норм, стандартів, інших нормативно-правових актів в галузі будівництва, проектно-кошторисної, технічної та іншої документації, Замовник має право відмовитись від Договору в односторонньому порядку без оплати виконаних Підрядником робіт.

Підрядник зобов`язаний надавати Замовнику необхідну допомогу під час проведення ним перевірок якості виконаних робіт, матеріалів та устаткування, в тому числі надавати необхідну інформацію, документи, устаткування, робочу силу тощо. Під час проведення за вимогою Замовника повторних перевірок і випробувань, додаткові витрати на їх здійснення у разі виявлення невідповідності робіт, матеріалів, устаткування нормативним вимогам або у разі несвоєчасності запрошення Замовника Підрядником для участі в поточних перевірках і випробуваннях, будуть відшкодовуватися за рахунок Підрядника.

Договір набирає чинності з моменту підписання і діє по 31.12.2021, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в в період часу з грудня 2020 року по грудень 2021 року Підрядником на виконання умов Договору підряду № 34 від 13.10.2020 та Договору підряду №44 від 29.11.2021 виконано комплекс робіт на загальну суму 13416057,00гривень з урахуванням податку на додану вартість.

Водночас, ОСОБА_5 в період з 17.09.2020 по 28.12.2021, будучи службовою особою, діючи зі злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був та міг їх передбачати, будучи достовірно обізнаним із порядком здійснення технічного нагляду, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, маючи реальну можливість виконати їх належним чином, в порушення вимог ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.п 1 п. 5 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, посадових обов`язків, визначених розділом 2 Посадової інструкції, затвердженої директором Департаменту з питань будівництва та архітектури Рiвненської обласної державної адміністрації від 10.03.2017, та розділом 3 Посадової інструкції, затвердженої директором Департаменту з питань будівництва та архітектури Рiвненської обласної державної адміністрації від 23.12.2021, не забезпечив належний контроль при здійсненні технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єкті «Реконструкція приймального відділення КНП«Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області» (згідно ДК 021:2015 код 45454000-4 Реконструкція) на виконання Договору підряду № 34 від 13.10.2020 та Договору підряду № 44 від 29.11.2021. Отримавши проекти підписаних від імені ТО«³нарт Трейд» первинних облікових документів з недостовірними відомостями, а саме актів форми КБ-2в, до яких Підрядником включено обсяги виконаних будівельних робіт та використаних матеріалів, під час здійснення комплексу будівельних робіт за вищезазначеними договорами підряду, які фактично не виконувались, на загальну суму 566 984,00 грн, ОСОБА_5 не вжив заходів щодо перевірки відповідності фактично виконаних Підрядником будівельних робіт і використаних будівельних матеріалів, виробів і встановлених конструкцій проектно-кошторисній документації за наступними актами КБ-2в:

Акт № 1 від 23.12.2020 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2020 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані щодо фактично не виконаних робіт на загальну суму 186139,00 грн, зокрема: улаштування бетонної підготовки бетон важкий В 10 (М 150), крупність заповнювача більше 40 мм, не виконано обсягом 1,28 м3, вартістю 2711 грн; улаштування стрічкових фундаментів залізобетонних, при ширині по верху до 1000 мм бетон важкий В 15 (М 200), крупність заповнювача 20-40 мм, не виконано обсягом 5,62 м3, вартістю 15187 грн; улаштування залізобетонних фундаментів загального призначення об?ємом більше 25 м3 бетон важкий В 20 (М 250), крупність заповнювача більше 40 мм, не виконано обсягом 52,32 м3, вартістю 142047 грн; улаштування залізобетонних фундаментів загального призначення об?ємом понад 5 м3 до 25 м3 бетон важкий В 25 (М 350), крупність заповнювача більше 40 мм, не виконано обсягом 9,01 м3, вартістю 26194 гривень.

Акт № 2-1 від 07.04.2021 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено неправдиві дані щодо фактично не виконаних робіт та відсутніх матеріалів на загальну суму 41033,00 грн, зокрема: монтаж стальних плінтусів із гнутого профілю не виконано протяжністю 78 м, вартістю 942 грн; рейкова стеля по металевим направляючим (готовий комплект) не виконано обсягом 80,80 м2, вартістю 40091 гривень.

Акт № 5 від 11.10.2021 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено недостовірні відомості щодо фактично не виконаних робіт та відсутніх матеріалів на загальну суму 24368,00 грн, зокрема: підшивання стелі листами із свинцю не виконано обсягом 6,5 м2, вартістю 169,00 грн;свинцевий лист, товщиною 1,5 мм, відсутній обсягом 6,5 м2, вартістю 24199,00 гривень.

Акт № 7 від 20.10.2021 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено недостовірні відомості щодо фактично не виконаних робіт та відсутніх матеріалів на загальну суму 3670,00 грн, зокрема: улаштування каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів не виконано обсягом 6,6 м2, вартістю 672,00 грн; профіль CD-60 відсутній обсягом 12 м, вартістю 232,00 грн; підвіс для профіля відсутній в кількості 20 шт., вартістю 225,00 грн; монтаж стальних плінтусів із гнутого профілю не виконано протяжністю 5м, вартістю 60,00 грн; рейкова стеля по металевим направляючим (готовий комплект) не виконано обсягом 5 м2, вартістю 2481,00 гривень.

Акт № 8 від 28.10.2021 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено недостовірні відомості щодо фактично відсутніх матеріалів на загальну суму 8272,00 грн, зокрема: колода дерев`яна діаметром 150 мм, відсутня обсягом 0,4 м3, вартістю 3284,00грн; брус 200х150 мм, відсутній обсягом 0,4 м3, вартістю 3274,00 грн; брус 50х150 мм, відсутній обсягом 0,1 м3, вартістю 819,00 грн; брус дубовий 150х100 мм, відсутній обсягом 0,06 м3, вартістю 642,00грн; скоба металева пряма L=250 мм, відсутня в кількості 10 шт., вартістю 253,00 гривень.

Акт № 11 від 23.11.2021 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено недостовірні відомості щодо фактично не виконаних робіт та відсутніх матеріалів на загальну суму 3115,00 грн, зокрема: улаштування каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів, не виконано обсягом 7 м2, вартістю 765,00 грн; профіль CD 60/27 (3 м) відсутній в кількості 6 шт., вартістю 666,00 грн; профіль UD 28/27 (3 м) відсутній в кількості 2 шт., вартістю 148,00 грн; CD-подовжувач профіля 60х27 відсутній в кількості 2 шт., вартістю 12,00грн; CD-з`єднувач профіля однорівневий відсутній в кількості 13 шт., вартістю 172,00грн; підвіс з зажимом для профілю CD 60/27 відсутній в кількості 5 шт., вартістю 19,00грн; тяга підвісу L=250 відсутня в кількості 4 шт., вартістю 16,00грн; саморізи 3,5х9,5 мм відсутні в кількості 117 шт., вартістю 25,00грн; дюбель для кріплення профілю відсутній в кількості 18 шт., вартістю 40,00грн; стрічка ущільнювальна звукоізоляційна, ширина 30 мм, відсутня протяжністю 7 м, вартістю 34 грн; улаштування підшивки горизонтальних поверхонь підвісних стель гіпсокартонними листами товщиною 12,5 мм, не виконано обсягом 7 м2, вартістю 678,00 грн; лист гіпсокартонний рентгенозахисний Knauf Safeboard розміром 625 х 2500 х 12,5 відсутній обсягом 7,372 м2, вартістю 424,00 грн; стрічка армувальна відсутня протяжністю 8,11 м, вартістю 26,00 грн; саморізи 3,5х25 мм відсутні в кількості 158 шт., вартістю 62,00грн; шпаклівка «Фюгенфюллер» відсутня обсягом 2,7 кг, вартістю 28,00 гривень.

Акт № 16 від 28.12.2021 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено недостовірні відомості щодо фактично не виконаних робіт та відсутніх матеріалів на загальну суму 94948,00 грн, зокрема:улаштування каркасу підвісних стель «Армстронг» не виконано обсягом 44,5 м2, вартістю 9280,00 грн; укладання плит стельових в каркас стелі «Армстронг» не виконано обсягом 42,1 м2, вартістю 9224,00 грн; улаштування каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів не виконано обсягом 18,7 м2, вартістю 2041,00 грн; профіль CD 60/27 (3 м) відсутній в кількості 16 шт., вартістю 1777,00 грн; профіль UD 28/27 (3 м) відсутній в кількості 6 шт., вартістю 444,00 грн; CD-подовжувач профіля 60х27 відсутній в кількості 5 шт., вартістю 31,00грн; CD-з`єднувач профіля однорівневий відсутній в кількості 32 шт., вартістю 424,00грн; підвіс з зажимом для профілю CD 60/27 відсутній в кількості 13 шт., вартістю 77,00грн; тяга підвісу L=250 відсутня в кількості 13 шт., вартістю 78,00грн; саморізи 3,5х9,5 мм відсутні в кількості 292 шт., вартістю 47,00грн; дюбель для кріплення профілю відсутній в кількості 44 шт., вартістю 121,00грн; стрічка ущільнювальна звукоізоляційна, ширина 30 мм, відсутня протяжністю 16,3 м, вартістю 94 грн; улаштування каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів не виконано обсягом 140 м2, вартістю 15584,00 грн; профіль CD 60/27 (3 м) відсутній в кількості 122 шт., вартістю 13547,00грн; профіль UD 28/27 (3 м) відсутній в кількості 46 шт., вартістю 3403,00грн; підвіс з зажимом для профілю CD 60/27 відсутній в кількості 713 шт., вартістю 4200,00грн; саморізи 3,5х9,5 мм відсутні в кількості 2228 шт., вартістю 356,00грн; улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, кількість плиток в 1 м2 понад 7 до 12 шт., не виконано обсягом 60 м2, вартістю 34220 гривень.

Акт № 2 від 28.12.2021 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року примірної форми № КБ-2в, в якому зазначено неправдиві дані щодо фактично не виконаних робіт та відсутніх матеріалів на загальну суму 205439,00 грн, зокрема: установлення і розбирання зовнішніх інвентарних риштувань трубчастих висотою до 16 м для інших оздоблювальних робіт, не виконано обсягом 127м2вп, вартістю 8700,00 грн; утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEZERIT», стіни гладкі, не виконано обсягом 126 м2, вартістю 100360,00 грн; плити теплоізоляційні із мінеральної вати на синтетичному зв`язувальному товщиною 150 мм., відсутні обсягом 20,19 м3, вартістю 96379,00гривень.

Не виявивши невідповідності з фактично виконаними обсягами та кількістю виконаних будівельних робіт та використаних матеріалів із відомостями, вказаними в актах приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, головний спеціаліст відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 рукописно підписав зазначені акти та тим самим підтвердив факт виконання усього обсягу та кількості робіт та використаних матеріалів, у відповідності до обсягів зазначених у актах. Після цього, за місцем своєї роботи за адресою: м. Рівне, майдан Просвіти, буд. 1, ОСОБА_5 передав зазначені акти керівництву департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, а саме директору ОСОБА_7 , який після отримання завізованих актів, підписав їх та завірив відтиском печатки департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації.

Як наслідок, в результаті неналежного виконання ОСОБА_5 своїх службових обов`язків, а саме підписання вищезазначених актів виконаних робіт форми № КБ-2в без їх належної перевірки та співставлення з фактичними об`ємами, з розрахункового рахунку департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (юридична адреса: м.Рівне, майдан Просвіти, буд. 1) №UA333510050000026000878814825 на розрахунковий рахунок ТО«³нарт Трейд» № НОМЕР_1 , відкритий в АТ «Укрсиббанк», як оплата за виконання будівельних робіт, перераховано кошти на загальну суму 4 333 381 грн, зокрема:

28.12.2020 перераховано 602134,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик.роб. по об.Рек.прийм.від.КНП Бер. ЦРЛ Берез.р/р на в. Київська, 19 в м. Березне.РО; КБ-2в№1/23.12.20д №34/13.10.20ду №1/23.12.20; втчПДВ100355,67.», з яких безпідставно сплачено 186139,00 грн (за актом №1 від 23.12.2020); 08.04.2021 перераховано 97671,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик.роб. по рекон. прийм.від.КНП`Бер. ЦРЛ`Бер.РР на вул. Київська, 19 в м. БерезнеРО; КБ2в№2-1/07.04.21 дог №34/13.10.20ду №2/30.03.21; безПДВ», з яких безпідставно сплачено 41033,00грн (за актом № 2-1 від 07.04.2021); 12.10.2021 перераховано 1064665,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик. Роб. По реконструкції приймального відділення КНП «Бер. ЦРЛ» Берез. р/р на вул. Київська, 19 в мБерезне. РО; КБ-2в№5/11.10.21 дог №34/13.10.20, ду №3/08.09.21, без ПДВ», з яких безпідставно сплачено 24368,00 грн (за актом № 5 від 11.10.2021); 21.10.2021 перераховано 191501,00грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик. Роб. По об. Рек. приймального відділення КНП «Бер. ЦРЛ» Берез. р/р на вул. Київська, 19 в м.Березне. РО; КБ-2в№7/20.10.21 дог №34/13.10.20, ду №3/08.09.21, без ПДВ», з яких безпідставно сплачено 3670,00 грн (за актом № 7 від 20.10.2021); 29.10.2021 перераховано 501032,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик. Роб. По об. Рек. приймального відділення КНП «Бер. ЦРЛ» Берез. р/р на вул. Київська, 19 в м. Березне. РО; КБ-2в№8/28.10.21 дог №34/13.10.20, ду №3/08.09.21, без ПДВ», з яких безпідставно сплачено 8272,00 грн (за актом № 8 від 28.10.2021); 24.11.2021 перераховано 580268,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик. Роб. По об. Рек. приймального відділення КНП "Бер. ЦРЛ" Берез. р/р на вул. Київська, 19 в м. Березне. РО; КБ-2в№11/23.1121 дог №34/13.10.20, ду №4/22.11.21, без ПДВ», з яких безпідставно сплачено 3115,00 грн (за актом № 11 від 23.11.2021); 29.12.2021 перераховано 1585380,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик. Роб. По об. Рек. приймального відділення КНП «Бер. ЦРЛ» Берез. р/р на вул. Київська, 19 в м. Березне. РО; КБ-2в№16/28.12.21 дог №34/13.10.20 ду №4/22.11.21, без ПДВ», з яких безпідставно сплачено 94948,00 грн (за актом № 16 від 28.12.2021); 29.12.2021 перераховано 410 535,00 грн з призначенням платежу «1517369;3142; за вик. Роб. По об. Рек. приймального відділення КНП «Бер. ЦРЛ» Берез. р/р на вул. Київська, 19 в м. Березне. РО; КБ-2в№2/28.12.21 дог №44/29.11.21, без ПДВ», з яких безпідставно сплачено 205439,00 грн (за актом № 2 від 28.12.2021).

В результаті неналежного виконання головним спеціалістом відділу технічного нагляду управління капітального будівництва департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 своїх службових обов`язків, державному бюджету спричинено збитки на загальну суму 566 984,00 грн, що згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Правова кваліфікація кримінального правопорушення: службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, якщо воно спричинило тяжкі наслідки (ч. 2 ст.367КК України).

Виклад обставин, що дають підстави підозрювати, обвинувачувати особу у вчиненні кримінального правопорушення: з огляду на вищеописані обставини, а також беручи до уваги наявність здобутих доказів, які в сукупності є достатніми для прийняття відповідного рішення, 08серпня2025року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Рівне, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, з вищою освітою, головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління капітального будівництва Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, раніше не судимого, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 ККУкраїни.

Відповідно до п. 175 рішення ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21 квітня 2011 року, термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчините правопорушення.

Під час проведення досудового розслідування встановлено фактичні дані та здобуто достатні докази, які дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні вище описаного кримінального правопорушення. Такі обставини підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження: висновком експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи №2271/23-26 від 17.04.2024; висновком експерта за результатами проведення судової економічної експертизи №СЕ-19/118-24/5057-ЕК від 30.05.2024; висновком експерта за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи №СЕ-19/118-24/10497-ПЧ від 27.09.2024; іншими матеріалами кримінального провадження.

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні нетяжкого кримінального правопорушення, у зв`язку із чим, в разі визнання останнього судом винуватим за ч. 2 ст. 367 КК України, йому загрожує покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

Посилання на один або декілька ризиків, зазначених у ст. 177 КПК України - у зв`язку із викладеним, слід зауважити, що на сьогодні мають місце обставини, які вказують на наявність декількох ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Виклад обставин щодо наявності одного або декількох ризиків 1) переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду підозрюваний ОСОБА_5 , усвідомлюючи те, що його протиправну діяльність викрито, з моменту повідомлення йому про підозру у вчиненні нетяжкого злочину, розуміючи реальність покарання за вчинений злочин, санкція якого передбачає позбавлення волі, може вжити заходів, щоб переховуватись від органів досудового розслідування та суду з метою уникнення відповідальності.

Підозрюваний ОСОБА_5 може вільно пересуватись по території України, у зв`язку із чим має змогу покидати своє місце фактичного проживання на довгий період часу та перебувати у будь-якому іншому місці, невідомому слідству, прокурора та суду. Тому задля уникнення відповідальності за вчинене діяння, може виїхати за межі свого місця фактичного проживання.

Зазначена обставина сама по собі може бути мотивом та підставою для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування чи суду. Це твердження узгоджується із позицією Європейського суду з прав людини у справі «Ілійков проти Болгарії», в якому зазначено, що суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування, а також з п. 36 рішення ЄСПЛ від 20.05.2010 у справі «Москаленко проти України».

У зв`язку з цим, застосування відносно нього запобіжного заходу особисте зобов`язання, повністю відповідає характеру вчиненого ним злочину та є необхідним для того, щоб запобігти спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, що у відповідності з вимогами п. 1 ч.1 ст. 177 КПК України є ризиком.

Незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, експертів у цьому ж кримінальному провадженні враховуючи, що підозрюваний ОСОБА_5 , отримавши копії матеріалів, якими обґрунтовується клопотання, ознайомиться із допитами свідків, може незаконно впливати на них із метою спонукання їх не надавати покази з приводу відомих їм обставин вчинення кримінального правопорушення або надавати неправдиві покази, надавати покази щодо непричетності ОСОБА_5 до вчинення інкримінованого йому злочину, зміни показів, як на стадії досудового розслідування, так і під час судового розгляду. Також, ОСОБА_5 стануть відомі анкетні дані виконавців експертиз (експертів, спеціалістів), які проводили експертизи у даному кримінальному провадженні, на яких ОСОБА_5 може здійснювати незаконний вплив шляхом вмовлянь, чиненням тиску, та/або будь яким іншим, тому в даному випадку є підстави вважати, що, у разі не застосування до ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання, він зможе незаконно впливати на свідків та експертів у даному кримінальному провадженні, що у відповідності до п. 3 ч.1 ст.177 КПК України є ризиком.

Перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Так, в ході проведення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 в разі не застосування до нього запобіжного заходу, будучи обізнаним про обставини вчиненого ним кримінального правопорушення, буде мати можливість вживати заходи, спрямовані на перешкоджання встановленню всіх обставин у кримінальному провадженні, зокрема впливати на невстановлених досудовим розслідуванням свідків кримінального правопорушення, консультуватись з ними, надавати вказівки та поради, а також увійти в злочинну змову, з метою уникнення кримінальної відповідальності, чим, відповідно, буде перешкоджати кримінальному провадженню, що у відповідності до п. 4 ч.1 ст.177 КПК України є ризиком.

Відповідно до ч. 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Обґрунтування неможливості запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні, шляхом застосування більш м`якіших запобіжних заходів: таким чином, зважаючи на те, що інкриміноване ОСОБА_5 в межах досудового розслідування кримінального провадження кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України, відноситься до категорії нетяжких злочинів та передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого, а також враховуючи наявність вищевказаних ризиків щодо можливості ОСОБА_5 переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних та експертів у даному кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, застосування відносно нього запобіжного заходу особисте зобов`язання, повністю відповідає характеру вчиненого ним злочину.

При вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у ст. 177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі серед іншого: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується.

Обґрунтування необхідності покладення на підозрюваного, обвинуваченого конкретних обов`язків.

Згідно з ч. 1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.

У зв`язку із тим, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 ККУкраїни, наявні передбачені п.п. 1, 2, 3 ч.1 ст. 177 КПК України ризики, з метою забезпечення дієвості даного кримінального провадження є доцільним покладення на підозрюваного ОСОБА_5 наступних обов`язків, передбачених у ч. 5 ст. 194 КПК України:

1) не відлучатися за межі м. Рівне без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження, що обґрунтовується необхідністю виклику ОСОБА_5 для проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій;

2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

3) утримуватися від спілкування з свідками, іншими підозрюваними та експертами у даному кримінальному провадженні;

4) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

У судовому засіданні прокурор та слідчий повністю підтримали клопотання, просили задоволити.

Підозрюваний ОСОБА_5 в судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання.

Заслухавши думку прокурора, слідчого, підозрюваної, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, оцінивши їх у сукупності з іншими доказами, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає до задоволення із наступних підстав.

Згідно ст.179КПК Україниособисте зобов`язанняполягає упокладенні напідозрюваного,обвинуваченого зобов`язаннявиконувати покладеніна ньогослідчим суддею,судом обов`язки,передбачені статтею194цього Кодексу.

Відповідно доч.5ст.194КПК України,якщо підчас розглядуклопотання прообрання запобіжногозаходу,не пов`язаногоз триманнямпід вартою,прокурор доведенаявність всіхобставин,передбачених частиноюпершою цієїстатті,слідчий суддя,суд застосовуєвідповідний запобіжнийзахід,зобов`язує підозрюваного,обвинуваченого прибуватиза кожноювимогою досуду абодо іншоговизначеного органудержавної влади,а такожвиконувати одинабо кількаобов`язків,необхідність покладенняяких буладоведена прокурором. Обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців.

08.08.2025 ОСОБА_5 слідчим за погодженням із процесуальним прокурором було повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

Таким чином, оскільки слідчим та прокурором доведено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України та наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики, передбачені ч.1 ст.177 КПК України, а саме те, що підозрюваний може переховуватись від органу досудового розслідування, суду; Незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, експертів у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

А тому, враховуючи вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваною кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує у разі визнання винним, вік, стан здоров`я, майновий стан, слідчий суддя вважає, що у відповідності до ч.4 ст.194 КПК України, щодо підозрюваної слід обрати запобіжний захід у виді особистого зобов`язання. Саме цей запобіжний захід забезпечить виконання підозрюваною процесуальних обов`язків та попередить вчинення нею дій, передбачених ч.1 ст.177 КПК України.

При цьому, із врахуванням ч.1 ст.179 КПК України, слідчий суддя покладає на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки: не відлучатися за межі м. Рівне без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження, що обґрунтовується необхідністю виклику ОСОБА_5 для проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування з свідками, іншими підозрюваними та експертами у даному кримінальному провадженні; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.131-132, 176-178, 179, 184, 186, 193, 194, 196 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задоволити.

Застосувати відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 на строк до 08 жовтня 2025 року, обов`язки, передбачені ст.194 КПК України, а саме: не відлучатися за межі м. Рівне без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження, що обґрунтовується необхідністю виклику ОСОБА_5 для проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування з свідками, іншими підозрюваними та експертами у даному кримінальному провадженні; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 що в разі їх невиконання до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ухвала слідчого судді підлягає виконанню негайно після її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_10

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення12.08.2025
Оприлюднено15.08.2025
Номер документу129501855
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —569/12705/24

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 07.07.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 10.03.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 05.11.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 05.11.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 04.11.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 03.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 03.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 03.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні