Герб України

Ухвала від 29.09.2025 по справі 440/13633/24

Касаційний адміністративний суд верховного суду

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УХВАЛА

про відмову у відкритті касаційного провадження

29 вересня 2025 року

м. Київ

справа №440/13633/24

адміністративне провадження № К/990/37075/25

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Чиркіна С.М.,

суддів: Шарапи В.М., Берназюка Я.О.,

перевіривши касаційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2025 у справі № 440/13633/24 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Спецкомбінат похоронно - ритуального обслуговування», про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії, -

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (далі - відповідач, скаржник), в якому просив:

визнати бездіяльність Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області щодо невжиття заходів реагування стосовно невиконання припису від 04.04.2024 № 2 з боку Комунального підприємства комітету Полтавської міської ради «Спеціальний комбінат похоронно - ритуального обслуговування» протиправною;

зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області вчинити дії стосовно керівника Комунального підприємства комітету Полтавської міської ради «Спеціальний комбінат похоронно - ритуального обслуговування» щодо притягнення до адміністративної відповідальності у зв`язку із невиконанням припису Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 04.04.2024 № 2.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 24.01.2025 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2025 апеляційну скаргу задоволено частково, рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.01.2025 у справі № 440/13633/24 скасовано, прийнято постанову, якою позовні вимоги задоволено частково.

Визнано бездіяльність Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області щодо невжиття заходів реагування стосовно невиконання припису від 04.04.2024 № 2 з боку Комунального підприємства комітету Полтавської міської ради «Спеціальний комбінат похоронно - ритуального обслуговування» протиправною.

Зобов`язано Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області вжити заходи реагування стосовно невиконання припису від 04.04.2024 № 2 з боку Комунального підприємства комітету Полтавської міської ради «Спеціальний комбінат похоронно - ритуального обслуговування».

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

08.09.2025 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга відповідача, в якій скаржник просить скасувати постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2025, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.01.2025 залишити без змін.

Перевіривши касаційну скаргу та документи, додані до неї, суд дійшов такого висновку.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.

Полтавський окружний адміністративний суд в ухвалі від 19.11.2024 про відкриття провадження вирішив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини першої статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Приписами частини четвертої статті 328 КАС України встановлено, що підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках: 1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку; 2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні; 3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах; 4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.

Як на підставу касаційного оскарження скаржник посилається на порушення норм матеріального та процесуального права судом апеляційної інстанції, яке вплинуло на правильність вирішення справи, без наведення та обґрунтування підстав для касаційного оскарження відповідно за правилами до пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.

Водночас за правилами до пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Доведення вищезазначених обставин та, відповідно, права на касаційне оскарження судових рішень у справах незначної складності, покладається на особу, яка подає касаційну скаргу.

Вказані критерії прийнятності касаційної скарги встановлені задля можливості забезпечення Верховним Судом ключової мети касаційного перегляду - виправлення судових помилок та усунення недоліків судочинства, що призвели до порушення прав учасників справи. Тобто касаційний перегляд за своєю сутністю має екстраординарний характер і спрямований на забезпечення основоположних гарантій справедливого судового розгляду, які становлять зміст конституційного принципу верховенства права.

Оцінивши доводи касаційної скарги, Суд дійшов висновку, що скаржником не доведено існування обставин, визначених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.

Скаржник в касаційній скарзі фактично зазначає про необхідність здійснити переоцінку встановлених судом у справі обставин, а також надати перевагу одним доказам над іншими, що виходить за межі повноважень суду касаційної інстанції згідно з положеннями частини другої статті 341 КАС України.

Переглядаючи справу в касаційному порядку, Верховний Суд виконує функцію «суду права», що розглядає справи, які мають найважливіше (принципове) значення для суспільства та держави, та не є «судом фактів».

Зазначене узгоджується з Рекомендаціями № R (95) 5 Комітету Міністрів Ради Європи від 07.02.1995, який рекомендував державам-членам вживати заходи щодо визначення кола питань, які виключаються з права на апеляцію та касацію, щодо попередження будь-яких зловживань системою оскарження. Відповідно до частини «с» статті 7 цієї Рекомендації скарги в суд третьої інстанції повинні подаватися в першу чергу у рамках таких справ, які заслуговують третього судового розгляду, наприклад справи, які будуть розвивати право або які будуть сприяти однаковості тлумачення закону. Їх коло може бути також обмежене скаргами по тих справах, які стосуються питань права, які мають значення для всього суспільства в цілому. Від особи, яка подає скаргу, слід вимагати обґрунтування того, чому її справа буде сприяти досягненню таких цілей.

Враховуючи викладені вимоги КАС України, для можливості відкриття провадження у справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження, у касаційній скарзі скаржник має обґрунтовано зазначити підстави, вказані у підпунктах «а»-«г» пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.

Суд вважає, що скаржник не довів наявність підстав, вказаних у підпунктах «а»-«г» пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України у цій справі.

Інших обґрунтувань щодо наявності підстав касаційного оскарження у справах, які розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до статті 328 КАС України скаржник не зазначив.

Отже, за поданою касаційною скаргою оскаржуються судові рішення, які за загальним правилом не підлягають касаційному оскарженню, та скаржником не доведені визначені законом виключні обставини, які можуть слугувати підставою для відкриття касаційного провадження.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

З огляду на наведене, Суд вважає, що у відкритті касаційного провадження за поданою касаційною скаргою слід відмовити.

Керуючись статтями 328, 333, 359 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2025 у справі № 440/13633/24 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Спецкомбінат похоронно-ритуального обслуговування» про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії.

Надіслати скаржнику копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя - доповідач: С.М. Чиркін

Судді: В.М. Шарапа

Я.О. Берназюк

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення29.09.2025
Оприлюднено30.09.2025
Номер документу130586791
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —440/13633/24

Ухвала від 29.09.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 15.08.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 15.04.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 28.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 24.01.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні