Господарський суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА вул. Б.Хмельницького, 44-В, м.Київ, 01054, тел. (044) 334 68 95 e-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua, web: ki.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 05379487
УХВАЛА
м. Київ
15.09.2025Справа № 910/14253/22
За заявою SIA "Bomis Ltd" (м. Елгава, Латвія)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" (02002, м. Київ, вул. Сверстюка Євгена, 19; ідентифікаційний код 41691912)
про банкрутство
Суддя Чеберяк П.П.
Представники сторін:
Від заявника не з`явилися
Від боржника не з`явилися
Від ліквідатора Волкодав І.Ю. - представник
Від ГУ ДПС у м. Києві Карнаєва А.С. - представник
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Заявник звернувся до суду з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум", у зв`язку з неможливістю останнього погасити заборгованість у розмірі 2 127 727,85 грн.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 26.12.2022 заяву SIA "Bomis Ltd" про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" залишено без руху.
28.12.2022 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання заявника про усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 09.01.2023 заяву SIA "Bomis Ltd" про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання на 30.01.2023.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.01.2023 відкрито провадження у справі № 910/14253/22 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" визнано розмір вимог ініціюючого кредитора SIA "Bomis Ltd" в розмірі 2 127 727,85 грн., розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого арбітражного керуючого Шевчука Віктора Всеволодовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 2004 від 12.01.2021). Попереднє засідання призначено на 03.04.2023.
Повідомлення про відкриття провадження у справі № 910/14253/22 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" було опубліковано на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 08.02.2022 за № 70041.
02.03.2023 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на суму 120 009,00 грн.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 07.03.2023 вказану заяву прийнято до розгляду та призначено розгляд заяви на 03.04.2023.
Ухвалою попереднього засідання від 03.04.2023 визнано кредиторами у справі № 910/14253/22 по відношенню до боржника: SIA "Bomis Ltd" в розмірі 2 212 837,85 грн. та Головне управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби в розмірі 120 009,00 грн. Підсумкове засідання призначено на 22.05.2023.
Також ухвалою Господарського суду м. Києва від 03.04.2023 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Шевчука В.В. про виплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому.
03.05.2023 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Шевчука В.В. про виплату основної грошової винагороди.
Крім того, 03.05.2023 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Шевчука В.В. про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Шевчука В.В.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.05.2023 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Шевчука В.В. про виплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому.
Постановою Господарського суду м. Києва від 22.05.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Шевчука Віктора Всеволодовича.
Повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" банкрутом оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 14.06.2023 за № 70807.
31.10.2023 до Господарського суду м. Києва надійшла заява ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шевчука Віктора Всеволодовича про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника.
02.12.2024 Рішенням Господарського суду м. Києва відмовлено в задоволенні заяви ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" арбітражного керуючого Шевчука Віктора Всеволодовича до ОСОБА_1 про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника в межах справи № 910/14253/22 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум".
До Господарського суду м. Києва надійшло клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шевчука Віктора Всеволодовича про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та закриття провадження у справі.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 10.07.2025 розгляд справи призначено на 15.09.2025.
У судовому засіданні 15.09.2025 розглядались звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Ліквідатор надав пояснення по суті поданого звіту ліквідатора.
Представник присутнього кредитора щодо затвердження поданого ліквідатором звіту не заперечував.
З поданого ліквідатором звіту, а також наявних в матеріалах справи доказів, вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором були направлені запити до компетентних органів, зокрема, до Державного підприємства "Агентства з ідентифікації і реєстрації тварин", ДП «Київського міського бюро технічної інвентаризації», Головного управління статистики у м. Києві, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Відділу примусового виконання рішень у місті Києві та Київській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), Дніпровського районного ВДВС у м. Києві ЦМУМЮ, Державної авіаційної служби України, Державного космічного агентства України, Державної служби України з безпеки на транспорті, Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, Головного управління Держпраці у Київській області, Головного управління Держпродспоживслужби у м. Києві, Головного управління ДПС у місті Києві, Київського міського центру зайнятості, Міністерства економіки України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Головного управління пенсійного фонду України у м. Києві, Державного підприємства «Український державний центр радіочастот», Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департамент міського благоустрою Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Управління з питань реклами Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Регіонального сервісного центру МВС у місті Києві, Державної митної служби України, Державної організації «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву.
Одержані ліквідатором відповіді від зазначених органів свідчать про відсутність у банкрута майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.
Згідно інформаційної довідки Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ліквідатором було встановлено відсутність зареєстрованих за банкрутом об`єктів нерухомого майна.
Також ліквідатором не було виявлено залишку грошових коштів на рахунках боржника, а виявлені рахунки були закриті.
За результатами проведення інвентаризації майна банкрута ліквідатором не виявлено будь яких майнових активів, які б підлягали включенню до ліквідаційної маси підприємства.
Таким чином, за результатами проведення ліквідаційної процедури, у зв`язку з відсутністю у банкрута майнових активів кредиторська заборгованість банкрута не погашалась.
Відповідно до положень ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
Через відсутність документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, такі документи ліквідатором до архівної установи не передавались.
Згідно із ч. 2. ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.
Рішенням Господарського суду м. Києва від 02.12.2024 у задоволенні заяви ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" арбітражного керуючого Шевчука Віктора Всеволодовича до ОСОБА_1 про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника в межах справи № 910/14253/22 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" відмовлено.
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).
Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.
Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.
Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі № 15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі № 913/982/14).
Розглянувши поданий суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про вичерпність та повноту здійснення дій у ліквідаційній процедурі та вжиття належних заходів з виявлення майна боржника. Враховуючи те, що за підсумками проведення ліквідаційної процедури майнових активів для задоволення вимог кредиторів не виявлено, боржника визнано банкрутом, ліквідаційна процедура триває понад два роки, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс представлені суду, виконані всі необхідні дії на стадії ліквідації банкрута, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, наявні всі підстави ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум".
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 30, 64-66, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд м. Києва
У Х В А Л И В:
1. Затвердити звіт ліквідатора.
2. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута.
3. Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві зняти банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" (02002, м. Київ, вул. Сверстюка Євгена, 19; ідентифікаційний код 41691912) з податкового обліку.
4. Ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" (02002, м. Київ, вул. Сверстюка Євгена, 19; ідентифікаційний код 41691912) як юридичну особу в зв`язку з банкрутством.
5. Дніпровській районній у м. Києві державній адміністрації провести державну реєстрацію припинення - Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" (02002, м. Київ, вул. Сверстюка Євгена, 19; ідентифікаційний код 41691912) як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Хіммель Кемікал Петролеум" як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали.
6. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
7. Копію ухвали направити державному реєстратору боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
8. Копію ухвали направити сторонам, ліквідатору, кредиторам, державній виконавчій службі за місцем знаходження боржника та зазначеним вище державним органам і установам для виконання.
9. Провадження у справі № 910/14253/22 закрити.
10. Дію мораторію припинити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрута та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
СуддяП.П. Чеберяк
| Суд | Господарський суд міста Києва |
| Дата ухвалення рішення | 15.09.2025 |
| Оприлюднено | 21.10.2025 |
| Номер документу | 131066199 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чеберяк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні