Дарницький районний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА
02068, м. Київ, вул. Кошиця, 5-А
справа № 753/7461/24
провадження № 1-кс/753/1758/25
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" липня 2025 р. слідчий суддя Дарницького районного суду м. Києва ОСОБА_1 з секретарем судового засідання ОСОБА_2 , за участі слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого СВ Дарницького УП ГУ НП в місті Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дарницької окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024100020001325, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08.03.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий слідчого відділу Дарницького УП ГУНП у м. Києві капітан поліції ОСОБА_3 за погодженням з процесуальним керівником ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту на майно з метою збереження речових доказів, яке 23.09.2024 було вилучено в ході проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_5 , зокрема за адресою: АДРЕСА_1 .
Вказане клопотання обгрунтовано наступним.
У зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента № 64/2022 від 24 лютого 2022 року, з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан строком на 30 діб, який в подальшому неодноразово було продовжено.
Пунктом 3 Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 визначено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30- 34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб у межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Зокрема, заборонено виїзд за межі України громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років на період правового режиму воєнного стану.
Згідно пункту 21 Порядку перетинання державного кордону громадянами України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57, у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:
- особи з інвалідністю за наявності посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
- особи, які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю і супроводжують таких дружину (чоловіка) для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв`язки, інвалідність;
- інші військовозобов`язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації.
При цьому, Указом Президента України № 65/2022 від 24.02.2022, що затверджений Законом України № 2105-ІХ від 03.03.2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, оголошено загальну мобілізацію та постановлено здійснити призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.
Таким чином, викладені положення чинного законодавства України свідчать про те, що забезпечення мобілізаційної готовності є невід`ємною частиною законної діяльності Збройних Сил України, а виїзд осіб призовного віку, які підлягають або можуть підлягати призову за мобілізацією, за межі України без наявних на те правових підстав перешкоджає законній діяльності Збройних Сил України в частині їх обов`язку з підтримання належної мобілізаційної готовності.
Досудовим розслідуванням встановлено, що не пізніше лютого 2024 року у ОСОБА_6 з корисливих мотивів виник злочинний умисел, пов`язаний із організацією, керівництвом та сприянням незаконному переправленню осіб через державний кордон України, зокрема шляхом усунення перешкод, а також перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України в особливий період.
Усвідомлюючи, що вчинення зазначених кримінальних правопорушень потребує зусиль декількох осіб ОСОБА_6 вирішив створити та очолити організовану групу, до складу якої, у різний час залучив осіб, які поділяли його злочинні наміри та корисливий мотив, а саме: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та інших невстановлених досудовим розслідуванням осіб.
Так, ОСОБА_6 , будучи адвокатом ( свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю № 003042, видане 26.04.2023 Радою адвокатів Запорізької області), маючи знання в галузі права та навички правозастосування, орієнтуючись у аспектах чинного законодавства, достовірно розуміючи, що відповідно до положень ст. 1 Указу Президента України №64/2022 в Україні було введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, не пізніше лютого 2024 року, усвідомлюючи, що вказані дії вчиняються на шкоду обороноздатності України, розробив злочинний план протиправної діяльності організованої групи, з метою отримання прибутку.
Відповідно до злочинного задуму, зазначена протиправна діяльність мала провадитись шляхом підроблення та збуту офіційних документів, що надають право:
1) військовозобов`язаним особам отримувати в органах соціального захисту населення або підрозділах Пенсійного фонду України посвідчення, що встановлюють наявність у особи інвалідності, з метою незаконного переправлення осіб через державний кордон України шляхом усуненням перешкод;
2) діючим військовослужбовцям звільнитися з військової служби, у зв`язку із доглядом за близьким родичем, що має інвалідність та мати можливість незаконно перетинати державний кордон України, шляхом усунення перешкод;
3) військовозобов`язаним особам мати можливість незаконно перетинати Державний кордон України та ухилятися від призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, зокрема, шляхом пред`явлення підроблених офіційних документів стосовно наявності інвалідності, про виключення з військового обліку за станом здоров`я, про потребу у постійному сторонньому догляді за близькими родичам.
В подальшому, ОСОБА_6 проявивши якості лідера, відповідно до загального задуму, взяв на себе керівну роль не тільки у створенні, а й у керівництві і координації діяльності організованої групи та вчинюваних її учасниками злочинів, шляхом надання відповідних засобів, вказівок, заздалегідь забезпечив існування організованої групи, визначив та у подальшому удосконалив її структуру та ієрархію, розподіливши між учасниками функціональні обов`язки, визначив чіткі правила поведінки та дисципліни, спланував конкретні злочини та протиправну діяльність організованої групи в цілому.
З метою конспірації, унеможливлення викриття протиправної діяльності, учасниками організованої групи при спілкуванні використовувалися месседжери «Telegram», «What`sApp», відправки підроблених документів здійснювалися за допомогою послуг оператора поштового зв`язку ТОВ «Нова Пошта», з використанням аккаунтів на вигадані анкетні дані, для отримання грошових коштів учасниками організованої групи використовувалися невстановлені криптовалютні гаманці, на які «клієнти» здійснювали оплату за підроблені документи та здійснення «супроводження».
За загальним задумом, з метою постійного залучення великої кількості «клієнтів», обов`язки щодо їх пошуку покладалися на рядових учасників організованої групи. Так, «рекламування» можливості придбання підроблених документів, з метою незаконного перетину Державного кордону України та ухилення від проходження військової служби за мобілізацією під час військового стану, здійснювалося як особисто, так і у групах месседжеру «Telegram», що пов`язані з висвітленням інформації про діяльність ТЦК та СП, мобілізацію, військові дії на території України.
У разі звернення особи за «послугами» до учасника організованої групи, останній, з метою створення видимості взаємодії з органами державної влади, висував вимогу щодо надання фотокопій власних документів, з використанням яких виготовлялися:
- довідки та виписки з акту огляду медико - соціальної експертної комісії (далі «МСЕК») з інформацією про встановлення діагнозу та відповідної групи інвалідності;
- тимчасового посвідчення військовозобов`язаного з відміткою про виключення з військового обліку за станом здоров`я;
- медичних висновків лікарсько - консультативних комісій про потребу у постійному сторонньому догляді, інші документи, що видаються органами державної влади та місцевого самоврядування, які використовувалися у протиправній діяльності.
У разі надання особою згоди та перерахування грошових коштів в сумі 7 000 доларів США на невстановлений криптогаманець, учасниками злочинної групи підроблювалися офіційні документи та пересилалися «клієнту» за допомогою послуг оператора поштового зв`язку ТОВ «Нова Пошта», з використанням аккаунтів на вигадані анкетні дані, або надавалися при особистій зустрічі.
Крім того, за домовленістю з «клієнтом», учасниками організованої групи здійснювалося повне «супроводження» оформлення відповідних пільг особам «під ключ». В цьому разі «клієнт» надавав учаснику організованої групи власний електронний підпис та пароль від нього, за допомогою якого учасник організованої групи через особистий кабінет порталу електронних послуг Пенсійного фонду України в електронному вигляді подавав заяву про призначення пенсії за інвалідністю, долучаючи, у тому числі, фотокопії підроблених документів.
Подана заява передавалася до територіального підрозділу Пенсійного фонду України, який звертався із запитом до МСЕК щодо надання оригіналу виписки. В цей час учасники організованої групи підроблювали супровідні листи від імені МСЕК та разом з підробленими виписками скеровували їх до відповідного територіального підрозділу Пенсійного фонду України.
За наявності достатнього страхового стажу особі призначалася пенсія по інвалідності та видавалося відповідне посвідчення пенсіонера. У разі відсутності достатнього страхового стажу вказані документи та рішення про відмову у призначенні пенсії скеровувалося до відповідного органу соціального захисту населення, який здійснював постановку особи на облік як особи з інвалідністю та видавав посвідчення особи з інвалідністю, особам які не мають право на пенсію.
Особи, що скористалися вказаними «послугами», розпочали отримувати пенсії/соціальні виплати, користуватися правом на безперешкодний перетин державного кордону України, а також унеможливили свій призов на військову службу за мобілізацією під час військового стану, зокрема шляхом долучення вказаних підроблених документів до заяв про надання відстрочки від призову на військову службу, які подавалися до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Крім того, «послугами» учасників організованої групи користувалися військовослужбовці, що проходять військову службу за мобілізацією під час військового стану, з метою звільнення з військової служби.
Так, учасниками організованої групи виготовлялися підроблені довідки/виписки з акту огляду МСЕК та інші документи з інформацією про встановлення діагнозу та відповідної групи інвалідності родичу військовослужбовця. Вказані підроблені документи військовослужбовець долучав до рапорту про звільнення з військової служби у запас на підставі п.п. «г» п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» (через сімейні обставини або з інших поважних причин), абзацу 11 п. 3 ч. 12 ст. 26 цього ж Закону (необхідність здійснювати постійний догляд за дружиною (чоловіком) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи) та подавав командуванню військової частини.
З метою досягнення єдиного злочинного результату ОСОБА_6 як організатори організованої групи здійснив розподіл функцій між учасниками та визначив роль кожного наступним чином:
Організатор:
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є керівником організованої групи, який її створив та керував нею, розробив план дій учасників організованої групи, визначивши відповідно до плану функції та тактику поведінки кожного із учасників групи. Крім того, в ході підготовки та безпосередньо в ході діяльності організованої групи по вчиненню кримінальних правопорушень виконував наступні функції:
- здійснював загальне керівництво та координацію дій всіх учасників організованої групи за допомогою телефонного зв`язку та месседжерів;
- визначав правила поведінки та конспірації в організації та забезпечував дотримання останніх їх учасниками;
- особисто перевіряв надійність кожного учасника та підшукував нових учасників, враховуючи їх особисті характеристики та навички для здійснення злочинної діяльності;
- здійснював контроль за надходженням коштів від злочинної діяльності та розподіляв між учасниками групи кошти здобуті злочинним шляхом;
- орендував офіс у м. Дніпро для здійснення протиправної діяльності, здійснював матеріально - технічне забезпечення шляхом придбання комп`ютерної, друкарської техніки, інших засобів, що використовувалися учасниками організованої групи.
Учасники:
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , будучи наближеною до організатора особою, координував діяльність учасників організованої групи, відповідальних за провадження протиправної діяльності на території Одеської, Харківської, Київської областей, здійснював виплату грошової винагороди іншим учасникам організованої групи, самостійно координував протиправну діяльність організованої групи на території Дніпропетровської області, розміщував оголошення щодо надання відповідних «послуг», підроблював документи «клієнтів» та здійснював їх відправку.
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , будучи наближеною до організатора особою, підроблював документи «клієнтів» та здійснював їх відправку, здійснював виплату грошової винагороди іншим учасникам організованої групи, з метою конспірації протиправної діяльності забезпечував зв`язок та передачу підроблених документів між учасниками організованої групи на території Дніпропетровської області.
ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , будучи активним учасником організованої групи, реалізовував діяльність організованої групи на території Харківської області, підшукував «клієнтів», що бажали придбати підроблені документи.
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , будучи активним учасником організованої групи, реалізовував діяльність організованої групи на території Харківської області, підшукував «клієнтів», що бажали придбати підроблені документи, передавав відповідну інформацію іншим учасникам організованої групи, безпосередньо збував підроблені офіційні документи.
ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , будучи активним учасником організованої групи, реалізовував діяльність організованої групи на території м. Києва та Київської області, підшукував «клієнтів», що бажали придбати підроблені документи, передавав відповідну інформацію іншим учасникам організованої групи, безпосередньо збував підроблені офіційні документи.
ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи активним учасником організованої групи, реалізовував діяльність організованої групи на території Одеської області, підшукував «клієнтів», що бажали придбати підроблені документи, передавав відповідну інформацію іншим учасникам організованої групи, безпосередньо збував підроблені офіційні документи.
ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , будучи активним учасником організованої групи, реалізовував діяльність організованої групи на території Дніпропетровської області, підшукував «клієнтів», що бажали придбати підроблені документи, передавав відповідну інформацію іншим учасникам організованої групи, безпосередньо збував підроблені офіційні документи.
ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , будучи активним учасником організованої групи, здійснювала відправку підроблених документів засобами поштового зв`язку ТОВ «Нова пошта», здійснювала виплату грошової винагороди іншим учасникам організованої групи, з метою конспірації протиправної діяльності забезпечувала зв`язок та передачу підроблених документів між учасниками організованої групи.
Інші невстановлені досудовим розслідуванням особи, на яких покладалась обов`язки з виготовлення підроблених офіційних документів, передачу підроблених документів між учасниками організованої групи, їх подальший збут замовникам, використання завідомо підроблених офіційних документів.
Стійкість організованої групи формувалась за рахунок стабільного складу організованої групи, тісних стосунків між її учасниками та внутрішньої дисципліни.
Тісні зв`язки між учасниками організованої групи підтримувались за рахунок бажання кожного із них отримувати стабільні прибутки від вчинення злочинів. З цією метою всі вони беззаперечно виконували єдиний злочинний план та дотримувались встановлених правил поведінки.
Тривалість функціонування організованої групи була забезпечена наявністю єдиного спільного плану, стабільним складом учасників, розподілом функцій між ними та визначенням ролі кожного, наявністю знарядь вчинення злочинів, дружніми зв`язками членів злочинного угруповання, їх спільним планом на систематичне вчинення кримінальних правопорушень, отриманням доходів від зайняття злочинною діяльністю.
Так, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи, спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_14 щодо підроблення офіційних документів, а саме довідки і виписки до акту огляду МСЕК (із зазначенням інформації про наявність інвалідності) на ім`я останнього з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану за грошову винагороду в сумі 7 000 доларів США.
З метою реалізації спільного протиправного задуму, ОСОБА_5 , використовуючи мессенджер «Telegram», передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше квітня 2024 року, у невстановлений спосіб, ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційних документів, порядок складення та видачі яких передбачено Наказом Міністерства охорони здоров`я України №577 від 30.07.2012 (який був чинним на момент підробки), згідно якого затверджено форми первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях, а саме довідки та виписки з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видані 25.03.2024 КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» за підписом Голови МСЕК Станіславової, на виконання якої був виготовлений відповідний документ, із зазначенням наступної інформації: - дата огляду: 25.03.2024; - огляд інваліда: первинний; - група інвалідності: друга з 25.03.2024; - причина інвалідності: загальне захворювання; - інвалідність встановлена на строк до: 25.03.2025; - дата чергового переогляду: 19.03.2025; - діагноз МСЕК: ревматоїдний артрит, сколіоз; - висновок про умови та характер праці: праця не пов`язана з фізичними навантаженнями; - рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності: перебування на обліку у сімейного лікаря; - підстава: акт огляду МСЕК № 1071.
Тобто, довідка та виписка з акту огляду МСЕК є офіційними документами, які видаються та посвідчуються установою і які надають права або звільняють від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі яких передбачені вищезазначеним нормативно-правовим актом.
Надалі, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, невстановлений учасник організованої групи 04.05.2024 подав підроблену довідку з акту огляду МСЕК разом з електронною заявою про призначення пенсії по інвалідності ОСОБА_14 через Портал електронних послуг Пенсійного фонду України, тобто умисно використав завідомо підроблений офіційний документ.
В подальшому, підроблену довідку з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видану Одеською обласною МСЕК, невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою її подальшого збуту.
Після отримання вищевказаного підробленого офіційного документу, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 передав його ОСОБА_10 , яка, виконуючи відведену їй роль, 29.04.2024 надіслала його ОСОБА_5 , який, в свою чергу, передав його ОСОБА_14 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційних документів, з метою використання їх підроблювачем, замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» ці документи не виготовлялися, не обліковувалися та не видавалися.
Внаслідок вказаних дій, рішенням ГУ ПФУ в Харківській обл. ОСОБА_14 було призначено та нараховано пенсію за інвалідністю, видано пенсійне посвідчення, використовуючи яке у останнього з`явилося незаконне право на безперешкодний перетин Державного кордону України, відповідно учасниками організованої групи, на виконання спільного злочинного плану, забезпечено усунення наявних перешкод з метою здійснення незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_15 щодо підроблення офіційних документів, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного з відміткою про зняття з військового обліку, на ім`я останнього, із зазначенням інформації про непридатність до військової служби, а також довідки до акту огляду МСЕК із зазначенням інформації про наявність інвалідності, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду.
З метою реалізації спільного протиправного задуму, ОСОБА_5 передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який, виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше березня 2024 року, у невстановлений спосіб, ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційних документів, на виконання якої були виготовлені наступні документи:
1) тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , видане ІНФОРМАЦІЯ_10 , порядок складення та видачі якого передбачено Наказом Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017 (який був чинним на момент підробки), із зазначенням наступної інформації: - придатність до проходження військової служби за станом здоров`я: 24.02.2023 р. ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_11 визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі ст. 04-А, гр. ІІ наказу МОУ № 402-2008 р.; - призовною комісією ІНФОРМАЦІЯ_12 зарахований в запас 24.02.2023 року згідно ст. 27 ЗУ «Про ВО і ВС»; ???- не підлягає повторному медичному пересвідченню; - знято з військового обліку ІНФОРМАЦІЯ_13 24.02.2023;
2) довідка до акту огляду МСЕК серія 12ААБ №293234, видана КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» за підписом голови МСЕК Станіславової на ім`я ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , порядок складення та видачі якої передбачено Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 577 від 30.07.2012 (який був чинним на момент підробки), із зазначенням наступної інформації: - дата огляду: 23.02.2024; - огляд інваліда: первинний; - група інвалідності: друга з 23.02.2024; - причина інвалідності: загальне захворювання; - інвалідність встановлена на строк до: 23.02.2025; - дата чергового переогляду: 17.02.2025; - висновок про умови та характер праці: праця не пов`язана з фізичними навантаженнями; - рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності: перебування на обліку у сімейного лікаря; - підстава: акт огляду МСЕК № 673.
Тобто, тимчасове посвідчення військовозобов`язаного та довідка до акту огляду МСЕК є офіційними документами, які видаються та посвідчуються установою і які надають права або звільняють від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі яких передбачені вищезазначеними нормативно-правовими актами.
В подальшому, вищевказані документи невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою їх подальшого збуту.
Після отримання вищевказаних підроблених офіційних документів, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 11.03.2024 надіслав їх ОСОБА_5 , який, виконуючи відведену йому роль, передав їх ОСОБА_15 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційних документів, з метою використання їх замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що ІНФОРМАЦІЯ_10 , а також КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» ці документи не виготовлялися, не обліковувалися та не видавалися.
Внаслідок вказаних дій, у ОСОБА_15 з`явилося незаконне право на безперешкодний перетин Державного кордону України, відповідно учасниками організованої групи, на виконання спільного злочинного плану, забезпечено усунення наявних перешкод з метою здійснення незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_16 щодо підроблення офіційного документу, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного з відміткою про зняття з військового обліку, на ім`я останнього, із зазначенням інформації про непридатність до військової служби, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду.
З метою реалізації спільного протиправного задуму, ОСОБА_5 передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який, виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше березня 2024 року, у невстановлений спосіб, ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційного документу, а саме: тимчасового посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , виданого ІНФОРМАЦІЯ_10 , порядок складення та видачі якого передбачено Наказом Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017 (який був чинним на момент підробки) на виконання якої був виготовлений відповідний документ із зазначенням наступної інформації:
- придатність до проходження військової служби за станом здоров`я: 24.02.2023 р. ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_11 визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі ст. 04-А, гр. ІІ наказу МОУ № 402-2008 р.;
- призовного комісією ІНФОРМАЦІЯ_12 зарахований в запас 24.02.2023 року згідно ст. 27 ЗУ «Про ВО і ВС»;
- не підлягає повторному медичному пересвідченню;
- знято з військового обліку ІНФОРМАЦІЯ_13 24.02.2023.
Тобто, тимчасове посвідчення військовозобов`язаного є офіційним документом, який видається та посвідчується установою і який надає права або звільняє від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі якого передбачені вищезазначеним нормативно-правовим актом.
В подальшому, вищевказаний документ невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою їх подальшого збуту.
Після отримання вищевказаного підробленого офіційного документу, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 11.03.2024 надіслав його ОСОБА_5 , який, виконуючи відведену йому роль, передав його ОСОБА_16 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційного документу, з метою використання його замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що ІНФОРМАЦІЯ_10 , цей документ не виготовлявся, не обліковувався та не видавався.
Внаслідок вказаних дій, у ОСОБА_16 з`явилося незаконне право на безперешкодний перетин Державного кордону України, відповідно учасниками організованої групи, на виконання спільного злочинного плану, забезпечено усунення наявних перешкод з метою здійснення незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництві такими діями та сприянні їх вчиненню шляхом усунення перешкод, вчиненому повторно, з корисливих мотивів, у складі організованої групи, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_14 щодо підроблення офіційних документів, а саме довідки і виписки до акту огляду МСЕК (із зазначенням інформації про наявність інвалідності) на ім`я останнього, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду в сумі 7 000 доларів США.
З метою реалізації спільного протиправного задуму, ОСОБА_5 , використовуючи мессенджер «Telegram», передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше квітня 2024 року, у невстановлений спосіб, ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційних документів, порядок складення та видачі яких передбачено Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 577 від 30.07.2012 (який був чинним на момент підробки), згідно якого затверджено форми первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях, а саме довідки та виписки з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видані 25.03.2024 КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» за підписом Голови МСЕК Станіславової, на виконання якої був виготовлений відповідний документ, із зазначенням наступної інформації: - дата огляду: 25.03.2024; - огляд інваліда: первинний; - група інвалідності: друга з 25.03.2024; - причина інвалідності: загальне захворювання; - інвалідність встановлена на строк до: 25.03.2025; - дата чергового переогляду: 19.03.2025; - діагноз МСЕК: ревматоїдний артрит, сколіоз; - висновок про умови та характер праці: праця не пов`язана з фізичними навантаженнями; - рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності: перебування на обліку у сімейного лікаря; - підстава: акт огляду МСЕК № 1071.
Тобто, довідка та виписка з акту огляду МСЕК є офіційними документами, які видаються та посвідчуються установою і які надають права або звільняють від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі яких передбачені вищезазначеним нормативно-правовим актом.
Надалі, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, невстановлений учасник організованої групи 04.05.2024 подав підроблену довідку з акту огляду МСЕК разом з електронною заявою про призначення пенсії по інвалідності ОСОБА_14 через Портал електронних послуг Пенсійного фонду України, тобто умисно використав завідомо підроблений офіційний документ.
В подальшому, підроблену довідку з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видану Одеською обласною МСЕК, невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою її подальшого збуту.
Після отримання вищевказаного підробленого офіційного документу, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 передав його ОСОБА_10 , яка, виконуючи відведену їй роль, 29.04.2024 надіслала його ОСОБА_5 , який, в свою чергу, передав його ОСОБА_14 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційних документів, з метою використання їх підроблювачем, замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» ці документи не виготовлялися, не обліковувалися та не видавалися.
Внаслідок вказаних дій, рішенням ГУ ПФУ в Харківській області ОСОБА_14 було призначено та нараховано пенсію за інвалідністю, видано пенсійне посвідчення, використовуючи яке у останнього з`явилося незаконне право на безперешкодний перетин Державного кордону України, відповідно учасниками організованої групи, на виконання спільного злочинного плану, забезпечено усунення наявних перешкод з метою здійснення незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Внаслідок вказаних дій, 15.11.2024 на підставі підроблених офіційних документів, ІНФОРМАЦІЯ_15 розглянуто заяву ОСОБА_14 (вх. № 20601 від 13.11.2024) та за відсутності законних на те підстав, надано відстрочку від мобілізації на підставі п. 2 ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» у зв`язку з наявністю ІІ групи інвалідності.
Таким чином, умисні та узгоджені дії учасників організованої групи, спрямовані на сприяння ухиленню громадянами України від виконання визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» обов`язку, спричинили зниження обороноздатності України в умовах воєнного стану і збройної агресії російської федерації проти України, загрози її національній безпеці, та свідчать про цілеспрямоване перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України в особливий період.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України в особливий період, вчиненому у складі організованої групи, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 114-1 КК України.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_14 щодо підроблення офіційних документів, а саме довідки і виписки до акту огляду МСЕК (із зазначенням інформації про наявність інвалідності) на ім`я останнього, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду в сумі 7 000 доларів США.
З метою реалізації спільного протиправного задуму, ОСОБА_5 , використовуючи мессенджер «Telegram» передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше квітня 2024 року, у невстановлений спосіб ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційних документів, порядок складення та видачі яких передбачено Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 577 від 30.07.2012 (який був чинним, на момент підробки), згідно якого затверджено форми первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях, а саме довідки та виписки з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видані 25.03.2024 КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» за підписом Голови МСЕК Станіславової, на виконання якої був виготовлений відповідний документ, із зазначенням наступної інформації: - дата огляду: 25.03.2024; - огляд інваліда: первинний; - група інвалідності: друга з 25.03.2024; - причина інвалідності: загальне захворювання; - інвалідність встановлена на строк до: 25.03.2025; - дата чергового переогляду: 19.03.2025; - діагноз МСЕК: ревматоїдний артрит, сколіоз; - висновок про умови та характер праці: праця не пов`язана з фізичними навантаженнями; - рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності: перебування на обліку у сімейного лікаря; - підстава: акт огляду МСЕК № 1071.
Тобто, довідка та виписка з акту огляду МСЕК є офіційними документами, які видаються та посвідчуються установою і які надають права або звільняють від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі яких передбачені вищезазначеним нормативно-правовим актом.
Надалі, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, невстановлений учасник організованої групи 04.05.2024 подав підроблену довідку з акту огляду МСЕК разом з електронною заявою про призначення пенсії по інвалідності ОСОБА_14 через Портал електронних послуг Пенсійного фонду України, тобто умисно використав завідомо підроблений офіційний документ.
В подальшому, підроблену довідку з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видану Одеською обласною МСЕК невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою її подальшого збуту.
Після отримання вищевказаного підробленого офіційного документу, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 передав його ОСОБА_10 , яка, виконуючи відведену їй роль, 29.04.2024 надіслала його ОСОБА_5 , який, в свою чергу, передав його ОСОБА_14 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційних документів, з метою використання їх підроблювачем, замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» ці документи не виготовлялися, не обліковувалися та не видавалися.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_15 щодо підроблення офіційних документів, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного з відміткою про зняття з військового обліку, на ім`я останнього, із зазначенням інформації про непридатність до військової служби, а також довідки до акту огляду МСЕК із зазначенням інформації про наявність інвалідності, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду.
З метою реалізації спільного протиправного задуму ОСОБА_5 передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який, виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше березня 2024 року, у невстановлений спосіб ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційних документів, на виконання якої були виготовлені наступні документи:
1) тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , виданого ІНФОРМАЦІЯ_10 , порядок складення та видачі якого передбачено Наказом Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017 (який був чинним на момент підробки), із зазначенням наступної інформації:
- придатність до проходження військової служби за станом здоров`я: 24.02.2023 р. ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_11 визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі ст. 04-А, гр. ІІ наказу МОУ № 402-2008 р.;
- призовного комісією ІНФОРМАЦІЯ_12 зарахований в запас 24.02.2023 року згідно ст. 27 ЗУ «Про ВО і ВС»;
- не підлягає повторному медичному пересвідченню;
- знято з військового обліку ІНФОРМАЦІЯ_13 24.02.2023;
2) довідка до акту огляду МСЕК серія 12ААБ №293234, виданої КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» за підписом голови МСЕК Станіславової на ім`я ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , порядок складення та видачі якої передбачено Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 577 від 30.07.2012 (який був чинним на момент підробки), із зазначенням наступної інформації: - дата огляду: 23.02.2024; - огляд інваліда: первинний; - група інвалідності: друга з 23.02.2024; - причина інвалідності: загальне захворювання; - інвалідність встановлена на строк до: 23.02.2025; - дата чергового переогляду: 17.02.2025; - висновок про умови та характер праці: праця не пов`язана з фізичними навантаженнями; - рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності: перебування на обліку у сімейного лікаря; - підстава: акт огляду МСЕК № 673;
Тобто, тимчасове посвідчення військовозобов`язаного та довідка до акту огляду МСЕК є офіційними документами, які видаються та посвідчуються установою і які надають права або звільняють від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі яких передбачені вищезазначеними нормативно-правовими актами.
В подальшому, вищевказані документи невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою їх подальшого збуту.
Після отримання вищевказаних підроблених офіційних документів, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 11.03.2024 надіслав їх ОСОБА_5 , який, виконуючи відведену йому роль передав їх ОСОБА_15 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційних документів, з метою використання їх замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що ІНФОРМАЦІЯ_10 , а також КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» ці документи не виготовлялися, не обліковувалися та не видавалися.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_16 щодо підроблення офіційного документу, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного з відміткою про зняття з військового обліку, на ім`я останнього, із зазначенням інформації про непридатність до військової служби, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду.
З метою реалізації спільного протиправного задуму ОСОБА_5 передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який, виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше березня 2024 року, у невстановлений спосіб ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційного документу, а саме: тимчасового посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , виданого ІНФОРМАЦІЯ_10 , порядок складення та видачі якого передбачено Наказом Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017 (який був чинним на момент підробки), на виконання якої був виготовлений відповідний документ із зазначенням наступної інформації:
- придатність до проходження військової служби за станом здоров`я: 24.02.2023 р. ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_11 визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі ст. 04-А, гр. ІІ наказу МОУ № 402-2008 р.;
- призовного комісією ІНФОРМАЦІЯ_12 зарахований в запас 24.02.2023 року згідно ст. 27 ЗУ «Про ВО і ВС»;
- не підлягає повторному медичному пересвідченню;
- знято з військового обліку ІНФОРМАЦІЯ_13 24.02.2023.
Тобто, тимчасове посвідчення військовозобов`язаного є офіційним документом, який видається та посвідчується установою і який надає права або звільняє від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі якого передбачені вищезазначеним нормативно-правовим актом.
В подальшому, вищевказаний документ невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою їх подальшого збуту.
Після отримання вищевказаного підробленого офіційного документу, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 11.03.2024 надіслав його ОСОБА_5 , який, виконуючи відведену йому роль передав його ОСОБА_16 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційного документу, з метою використання його замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що ІНФОРМАЦІЯ_10 , цей документ не виготовлявся, не обліковувався та не видавався.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у підробленні та збуті офіційного документа, який видається та посвідчується установою, яка має право видавати та посвідчувати такі документи, і який надає права та звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем та іншою особою, вчинені повторно, у складі організованої групи, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358 КК України.
Крім того, не пізніше березня 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), у невстановленому місці, ОСОБА_5 діючи в складі організованої групи спільно з іншими її учасниками відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, виконував свою функцію, відповідно до якої домовився з ОСОБА_14 щодо підроблення офіційних документів, а саме довідки і виписки до акту огляду МСЕК (із зазначенням інформації про наявність інвалідності) на ім`я останнього, з метою подальшого використання для безперешкодного перетину Державного кордону України, а також використання вказаних документів для уникнення призову на військову службу за мобілізацією під час воєнного стану, за грошову винагороду в сумі 7 000 доларів США.
З метою реалізації спільного протиправного задуму, ОСОБА_5 використовуючи мессенджер «Telegram», передав вказану інформацію ОСОБА_7 , який виконуючи відведену йому роль, доповів про вказану домовленість керівнику організованої групи ОСОБА_6 .
Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше квітня 2024 року, у невстановлений спосіб ОСОБА_6 надав вказівку невстановленому учаснику організованої групи щодо підробки офіційних документів, порядок складення та видачі яких передбачено Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 577 від 30.07.2012 (який був чинним на момент підробки), згідно якого затверджено форми первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях, а саме довідки та виписки з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видані 25.03.2024 КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» за підписом Голови МСЕК Станіславової, на виконання якої був виготовлений відповідний документ, із зазначенням наступної інформації: - дата огляду: 25.03.2024; - огляд інваліда: первинний; - група інвалідності: друга з 25.03.2024; - причина інвалідності: загальне захворювання; - інвалідність встановлена на строк до: 25.03.2025; - дата чергового переогляду: 19.03.2025; - діагноз МСЕК: ревматоїдний артрит, сколіоз; - висновок про умови та характер праці: праця не пов`язана з фізичними навантаженнями; - рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності: перебування на обліку у сімейного лікаря; - підстава: акт огляду МСЕК № 1071.
Тобто, довідка та виписка з акту огляду МСЕК є офіційними документами, які видаються та посвідчуються установою і які надають права або звільняють від обов`язків, форма, зміст, порядок виготовлення та видачі яких передбачені вищезазначеним нормативно-правовим актом.
В подальшому, підроблену довідку з акту огляду МСЕК серії 12 ААБ №293814 на ім`я ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , видану Одеською обласною МСЕК, невстановлений учасник організованої групи передав ОСОБА_7 з метою її подальшого збуту.
Після отримання вищевказаного підробленого офіційного документу, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_7 передав його ОСОБА_10 , яка, виконуючи відведену їй роль 29.04.2024 надіслала його ОСОБА_5 , який, в свою чергу, передав його ОСОБА_14 у невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, особисто.
Таким чином, учасники організованої групи здійснили повну підробку офіційних документів, з метою використання їх підроблювачем, замовником або іншою особою для незаконного перетину державного кордону України та перешкоджанню законній діяльності Збройних Сил України, достовірно знаючи, що КУ «Одеський обласний центр медико - соціальної експертизи» ці документи не виготовлялися, не обліковувалися та не видавалися
Надалі, на виконання єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам організованої групи, невстановлений учасник організованої групи 04.05.2024 подав підроблену довідку з акту огляду МСЕК разом з електронною заявою про призначення пенсії по інвалідності ОСОБА_14 через Портал електронних послуг Пенсійного фонду України, тобто умисно використав завідомо підроблений офіційний документ.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у використанні завідомо підробленого документу, вчиненому повторно, у складі організованої групи, тобто у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України.
Так, 23.09.2024 в ході проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , було вилучено: - ноутбук марки Lenovo чорного кольору, поміщено до спецпакету EXР 0301584; - ноутбук марки ASUS чорного кольору, поміщено до спецпакету ЕХР 0301583; - ноутбук марки Lenovo білого кольору, поміщено до спецпакету ЕХР 0301582; - планшет марки ASUS чорного кольору в чохлі чорного кольору, поміщено до спецпакету PSP 3220805; - мобільний телефон марки Xiaomi Hyperos чорного кольору в пластиковому чохлі зеленого кольору, поміщено до спецпакету PSP 1259492; - мобільний телефон марки IPhone 15 чорного кольору, в пластиковому чохлі чорного кольору, поміщено до спецпакету PSP 1259493; - мобільний телефон марки Lenovo чорного кольору, поміщено до спецпакету PSP 1259494; - флеш карта Smartbuy 32 GB сірого кольору, флеш-карти SDHC Transcend 16 GB, флеш-карта microSD 64 GB, поміщено до спецпакету PSP 1259495; - дві картонні упаковки від стартового пакету оператора «Vodafone» з сім-картками, картонна упаковка від стартового пакету оператора «Lifecell» з пластиком від сім-карти НОМЕР_3 , п`ять пластикових карт від сім-карт мобільного оператора «Київстар», поміщено до спецпакету PSP 1259496; - банківська картка «Monobank» чорного кольору НОМЕР_4 на ім`я ОСОБА_17 , поміщено до спецпакету PSP 1259497; - пенсійне посвідчення № НОМЕР_5 на ім`я ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , довідка, 3 закордонні паспорти на ім`я ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , поміщено до спецпакету ICR 0006131; - витяг про доходи та медична документація, поміщено до спецпакету PSP 3220810; - квитанції про отримання коштів, поміщено до спецпакету PSP 1259509; - грошові кошти в сумі 13 800 Євро, поміщено до спецпакету PSP 1259508; - грошові кошти в сумі 32 340 доларів США, поміщено до спецпакету PSP 1259502; - грошові кошти в сумі 16 800 доларів США, поміщено до спецпакету PSP 1259501; - грошові кошти в сумі 50 000 гривень, поміщено до спецпакету ЕХР 0301585;
В подальшому, 17.06.2025 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України.
Надалі, вказані предмети, речі визнані речовими доказами у кримінальному провадженні, місцем їх зберігання визначено камеру схову речових доказів Дарницького УП ГУНП у м. Києві.
Так, у органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що предмети та речі, виявлені за місцем проживання ОСОБА_5 можуть мати значення для досудового розслідування у якості речових доказів, у зв`язку із чим слідчий звернувся з даним клопотанням до слідчого судді.
Слідчий слідчого відділу Дарницького УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав, з підстав викладених у ньому, та прохав суд задовольнити його в повному обсязі.
Власник майна (користувач) ОСОБА_5 в судове засідання не зв`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши позицію слідчого, слідчий суддя вважає, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з стст. 131, 132 Кримінального процесуального кодексу України (далі по тексту - КПК України) заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Частиною 2 статті 170 КПК України визначено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Відповідні дані мають міститися і у клопотанні слідчого чи прокурора, який звертається з клопотанням про арешт майна, оскільки, згідно ст. 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, будь-яке обмеження права власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження, повинен обґрунтувати свою ініціативу з посиланням на норми закону.
Підставою для накладення арешту на майно, вказаного у клопотанні, слідчий, зокрема зазначає, що вказані предмети, речі визнані речовими доказами у кримінальному провадженні, а відтак на думку останнього, можуть мати важливе значення для досудового розслідування у якості речових доказів.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Як визначено у ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Так, з матеріалів клопотання вбачається, що ухвалою слідчого судді Дарницького районного суду м. Києва від 17.09.2024 (справа №753/7461/24, провадження №1-кс/753/2642/24) надано дозвіл на проведення обшуку в рамках кримінального провадження, внесеного 08.03.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024100020001325, за адресою місця проживання ОСОБА_5 : АДРЕСА_1 , власником будинку є ОСОБА_19 , з метою виявлення та вилучення документів, виданих органами військового управління, що здійснюють військовий облік громадян (зокрема ТЦК та СП), документів, виданих військово-лікарськими комісіями, документів, виданих медико - соціальними експертними комісіями, документів, виданих органами соціального захисту населення, документів, виданих органами, що здійснюють управління у сфері пенсійного страхування, документів, виданих органами/закладами охорони здоров`я, записників та чернеток із чорновими записами в яких можуть міститись відомості пов`язані із незаконною діяльністю, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, друкарських пристроїв, за допомогою яких виготовлялися підроблені документів, печаток, штампів, бланків, банківських карток, грошових коштів, здобуті злочинним шляхом, записів, паролів, логінів, ключових слів, або інших видів доступу (у паперовому та електронному виді) до електронних чи криптовалютних гаманців, магнітних та електронних носіі?в інформаціі?, флеш-накопичувачів та іншіих носіїв інформації?, що використовувались для здіи?снення протиправноі? діяльності.
Відповідно до протоколу обшуку від 23.09.2024 було вилучено: - ноутбук марки Lenovo чорного кольору, поміщено до спецпакету EXР 0301584; - ноутбук марки ASUS чорного кольору, поміщено до спецпакету ЕХР 0301583; - ноутбук марки Lenovo білого кольору, поміщено до спецпакету ЕХР 0301582; - планшет марки ASUS чорного кольору в чохлі чорного кольору, поміщено до спецпакету PSP 3220805; - мобільний телефон марки Xiaomi Hyperos чорного кольору в пластиковому чохлі зеленого кольору, поміщено до спецпакету PSP 1259492; - мобільний телефон марки IPhone 15 чорного кольору, в пластиковому чохлі чорного кольору, поміщено до спецпакету PSP 1259493; - мобільний телефон марки Lenovo чорного кольору, поміщено до спецпакету PSP 1259494; - флеш карту Smartbuy 32 GB сірого кольору, флеш-карту SDHC Transcend 16 GB, флеш-карту microSD 64 GB, поміщено до спецпакету PSP 1259495; - дві картонні упаковки від стартового пакету оператора «Vodafone» з сім-картками, картонну упаковку від стартового пакету оператора «Lifecell» з пластиком від сім-карти НОМЕР_3 , п`ять пластикових карт від сім-карт мобільного оператора «Київстар», поміщено до спецпакету PSP 1259496; - банківську картку «Monobank» чорного кольору НОМЕР_4 на ім`я ОСОБА_17 , поміщено до спецпакету PSP 1259497; - пенсійне посвідчення № НОМЕР_5 на ім`я ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , довідку, 3 закордонні паспорти на ім`я ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , поміщено до спецпакету ICR 0006131; - витяг про доходи та медичну документацію, поміщено до спецпакету PSP 3220810; - квитанцію про отримання коштів, поміщено до спецпакету PSP 1259509; - грошові кошти в сумі 13 800 Євро, поміщено до спецпакету PSP 1259508; - грошові кошти в сумі 32 340 доларів США, поміщено до спецпакету PSP 1259502; - грошові кошти в сумі 16 800 доларів США, поміщено до спецпакету PSP 1259501; - грошові кошти в сумі 50 000 гривень, поміщено до спецпакету ЕХР 0301585.
В судовому засіданні на запитання слідчого судді слідчий зазначив, що з клопотанням про арешт вищевказаного майна орган досудового розслідування до суду не звертався, оскільки жодній особі в рамках даного кримінального провадження повідомлення про підозру вручено не було. При цьому, ухвалою слідчого судді Дарницького районного суду м. Києва тимчасово вилучене майно було повернуто власнику ОСОБА_5 . Разом із цим, слідчий вважає, що таке майно не підпадає під категорію «тимчасово вилученого майна».
Так, вилучене під час обшуку майно, має статус тимчасово вилученого майна, оскільки ухвалою про дозвіл на проведення обшуку, слідчому надано право на вилучення вищевказаних речей та предметів. Вказане свідчить про те, що особа, яка реалізовує ухвалу та проводить обшук, може вилучити таке, оскільки вважає, що воно здобуте злочинним шляхом та має значення для кримінального провадження.
Сторона обвинувачення у будь-якому випадку зобов`язана у строк, визначений частиною 5 статті 171 КПК України, звернутися до слідчого судді з клопотанням про арешт майна, вилученого на підставі ухвали про дозвіл на проведення обшуку, оскільки такий захід забезпечення кримінального провадження як арешт майна перш за все змінює правовий режим тимчасово вилученого майна у «арештоване майно». Окрім того, сторона обвинувачення зобов`язана довести відповідну правову підставу, визначену ч. 2 ст. 170 КПК України для арешту майна (речовий доказ, предмет спеціальної конфіскації, конфіскації або майно, що може бути предметом відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення).
В той же час, відповідно до статті 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.
Вимогами частини 1 статті 100 КПК України закріплено, що речовий доказ, який був наданий стороні кримінального провадження або нею вилучений, повинен бути якнайшвидше повернутий володільцю, крім випадків, передбачених статтями 160-166, 170-174 цього Кодексу.
Відповідно до статті 169, частини 5 статті 171 КПК України тимчасово вилучене майно повертається особі, у якої воно було вилучено, якщо клопотання слідчого, прокурора про арешт вилученого на підставі ухвали про проведення обшуку майна не подано протягом 48 годин після вилучення майна.
Слідчим суддею здійснено перевірку у Єдиному державному реєстрі судових рішень та встановлено, що ухвалою слідчого судді Дарницького районного суду м. Києва від 12.05.2025 (справа №753/9059/25, провадження №1-кс/753/1288/25) зобов`язано посадових осіб слідчого відділу Дарницького УП ГУНП у м. Києві, уповноважених на розслідування кримінального провадження №12024100020001325, повернути ОСОБА_5 майно згідно з переліком, зазначеним у протоколі обшуку від 23.09.2024, проведеного на підставі ухвали слідчого судді Дарницького районного суду міста Києва від 17.09.2024 у справі № 753/7461/24. Вказана ухвала слідчого судді грунтується на тому, що з клопотанням про арешт тимчасово вилученого майна слідчий не звертався, а відтак у відповідності до п. 3 ст. 169, ч. 1 ст. 100 КПК України майно має бути негайно повернуто особі, у якої його було вилучено.
Саттею 2 КПК України визначено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Згідно стст. 22, 23 КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.
Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом.
Отже, з урахуванням встановлених під час розгляду справи обставин, слідчий суддя приходить до висновку про відсутність у кримінальному провадженні даних, які б виправдовували втручання держави у право на мирне володіння власнику майна, належним йому майном, на яке, зокрема арешт не накладався та яке ухвалою слідчого судді Дарницького районного суду м. Києва від 12.05.2025 повернуто його власнику. Крім того, станом на день розгляду даної справи вказана ухвала набрала законної сили.
Доводи слідчого про те, що у встановлені КПК України процесуальні строки орган досудового розслідування з клопотанням до слідчого судді про арешт тимчасово вилученого майна не звертався, оскільки на той час в рамках даного кримінального провадження підозра ОСОБА_5 врученою не була, слідчий суддя до уваги не бере та вважає їх необгрунтованими та такими, які не могли бути покладені в основу прийнятого рішення, у разі задоволення клопотання.
На підставі викладеного та керуючись вимогами стст. 131, 132, 170-171, 174 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Дарницького УП ГУ НП в місті Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дарницької окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024100020001325, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08.03.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_20
| Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
| Дата ухвалення рішення | 16.07.2025 |
| Оприлюднено | 28.10.2025 |
| Номер документу | 131240194 |
| Судочинство | Кримінальне |
| Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Дарницький районний суд міста Києва
Каліушко Ф. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні