Постанова
від 16.12.2010 по справі 2-а-558-10
КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а- 558/ 10

ПОСТАНОВА

І м е н е м У к р а ї н и

16 грудня 2010 року смт. Козельщина

Суддя Козельщинського рай онного суду Полтавської обла сті Оксенюк М.М. розглянувши в порядку скороченого провад ження адміністративну справ у за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду в Козельщинському рай оні про стягнення нед оплаченої щомісячної держав ної соціальної допомоги дітя м війни , -

в с т а н о в и в :

Позивач зверну вся до суду із позовом до Упра вління пенсійного фонду Укра їни в Козельщинському районі про визнання протиправн ими дії відповідача в частин і не нарахування та не виплат і йому підвищення до пенсії з а 2010 рік з 01.01.2010 року по 06.12.2010 року, пр о зобов' язати УПФ України в Козельщинському районі здій снити перерахунок пенсії з п ідвищенням її на 30% мінімально ї пенсії за віком та провести відповідні виплати за 2010 рік з 01 січ ня 2010 року по 06.12.2010 року і до дати н абрання сили Постановою суду .

Далі, в позові позивач зазна чив, що він належить до соціал ьної категорії «Дитина війни » та відповідно до ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей вій ни» має право на отримання со ціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пе нсії за віком. За період з 01 січня 2010 року по 06.12.2010 року такі доплат и не здійснювалися, а тому він вимушений звернутися із заз наченим позовом до суду.

Відповідно до ухвали Козел ьщинського районного суду сп рава призначена до розгляду в порядку скороченого прова дження.

16.12.2010 року відпов ідач до суду направив письмо ві заперечення на позовну за яву позивача, де просив розгл яд справи проводити без його участі, а також відмовити в за доволенні позову позивача.

Суддя, розглядає справу в по рядку скороченого проваджен ня одноособово, без проведен ня судового засідання та вик лику осіб, які беруть участь у справі.

Отже, суд оцінивши повідомл ені позивачем та представник ом відповідача обставини сп рави, а також дослідивши пись мові матеріали справи, встан овив наступне:

Судом встановлено, що позив ач має правовий статус дитин и війни відповідно до ст.1 ЗУ « Про соціальний захист дітей війни», що підтверджується в ідміткою у пенсійному посвід ченні та довідкою про суму от риманої надбавки де зазначен о, що позивач перебуває на обл іку в пенсійному фонді як отр имувач пенсії, має статус «ди тина війни».

Згідно до довідки про суму о триманої надбавки "дітям вій ни", яка виплачується одночас но з пенсією вбачається, що з 0 1 січня 2008 року позивачу було на раховане та виплачується заз начене підвищення відповідн о до встановленого розміру, а саме: 01.01.2008 року у розмірі 47 грн., 01.04.2008 року у розмірі 48,10 грн., 01.07.2008 р оку у розмірі 48,20 грн. з 01.10.2008 року і по даний час 49,80 грн.

Із заперечень УПФУ в Козель щинському районі встановлен о, що відповідач не здійснює п озивачу зазначених виплат, п осилаючись на відсутність у нього коштів та на невизначе ність розрахункової величин и (мінімальної пенсії за віко м) для розрахунку підвищень д о пенсії категорії громадян, які мають статус дітей війни .

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.

Згідно ст. 7 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни", фінансове забезпеченн я державних соціальних гаран тій, передбачених цим Законо м, здійснюється за рахунок ко штів Державного бюджету Укра їни.

Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України "Про Державний бюдже т на 2007 рік", дію статті 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни", з урахуванням с т. 111 цього Закону, було зупинен о.

Згідно до ч. 2 ст. 3, ст. 6 ЗУ «Про с оціальний захист дітей війни »(у редакції від 18.11.2004, закон ч инний у 2010 році), дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків м інімальної пенсії за віком державні гарантії дітям війни, встановлені цим Закон ом, не можуть бути обмежені аб о скасовані іншими нормативн о-правовими актами.

Згідно з п.п. 41 розділу 2 ЗУ «Пр о Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України» в бачається, що текст ст. 6 ЗУ «Пр о соціальний захист дітей ві йни» викладено в наступній р едакції: Дітям війни (крім ти х, на яких поширюється дія ЗУ «Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціальног о захисту») до пенсії або що місячного довічного грошов ого утримання чи державної соціальної допомоги, що ви плачується замість пенсії, виплачується підвищення у р озмірі надбавки, встановлено ї для учасників війни. Ветера нам війни, які мають право на о тримання підвищення до пенсі ї або щомісячного довічного грошового утримання чи держа вної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії , відповідно до цього Закону т а ЗУ «Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту» дане підвищення пр овадиться за їх вибором згід но з одним із законів.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 за №10-рп\2008 року, у справі за конституцій ними поданнями Верховного Су ду України щодо відповідност і Конституції України (конст итуційності) окремих положен ь ст.65 розділу 1, пунктів 61, 62, 63, 66 ро зділу 2, пункту 3 розділу 3 Закон у України "Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України" і 101 народн их депутатів України щодо ві дповідності Конституції Укр аїни (конституційності) поло жень ст. 67 розділу 1, п.п. 1-4, 6-22, 24-100 роз ділу 2 ЗУ «Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України» (справа що до предмета та змісту закону про Державний бюджет Україн и), визнано таким, що не в ідповідає Конституції Украї ни (є неконституційним) полож ення п.п.41 розділу 2 ЗУ «Пр о Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України».

Згідно ст. 54 ЗУ «Про державни й бюджет України на 2009 рік», в 2009 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих, хто від носиться для основних соціал ьних та демографічних груп н аселення, встановлено в розм ірах, що діяли в грудні 2008 року. Розміри державних соціальни х гарантій на 2009 рік, що визнача ються залежно від прожитково го мінімуму, встановлюються відповідними законами Украї ни, цим Законом та нормативно -правовими актами Кабінету М іністрів України.

Згідно з ч.1 ст.28 ЗУ «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» із зміна ми та доповненнями, що діяв на час зазначених виплат, р озмір мінімальної пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мі німуму визначеного зак оном для осіб, що втратили пра цездатність.

Відповідно до ЗУ «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік» прожитковий мінімум для осі б, які втратили працездатніс ть, становить: з 01 січня - 470 грн., з 01 квітня - 481 грн., з 01 липня - 482 грн., з 01 жовтня - 498 грн. Відповідно до ЗУ «Про Державний бюджет Укр аїни на 2009 рік» прожитковий мі німум для осіб, які втратили п рацездатність, становить: з с ічня місяця - 498 грн., а із 01 лис топада 2009 року становить 573 грн .

Також в 2010 році є чинною ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» у ред акції від 18.11.2004 року.

Отже, вимога позивача щодо зобов' язати УПФ Україн и в Козельщинському районі з дійснити перерахунок пенсії з підвищенням її на 30% мінімал ьної пенсії за віком та прове сти відповідні виплати за 2010 рік з 01 січня 2010 року по 06.12.2010 року підля гає до задоволенню, оскільки відповідач з 01 січня 2010 року по 06.12.2010 року мав діяти у відповідності з приписами д іючої норми ст.6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни", нараховувати та здій снювати позивачу доплату до пенсії у розмірі 30% мінімально ї пенсії за віком.

Відповідно до статті 64 Конс титуції України конституцій ні права і свободи людини і гр омадянина не можуть бути обм ежені, крім випадків, передба чених Конституцією України.

Згідно ч. 3 та ч. 4 ст. 8 Кодексу а дміністративного судочинст ва України звернення до адмі ністративного суду для захис ту прав і свобод людини і гром адянина безпосередньо на під ставі Конституції України га рантується. Забороняється ві дмова в розгляді та вирішенн і адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності , суперечливості чи відсутно сті законодавства, яке регул ює спірні правовідносини.

Щодо доводів представника відповідача стосовно відсут ності підстав для застосуван ня до спірних правовідносин ст.28 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування", суд зазнач ає наступне.

Представником відповідача по справі не заперечується, щ о позивач, відповідно до ст.6 З акону України "Про соціальни й захист дітей війни" має прав о на отримання доплати до пен сії у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст.28 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування", іншого нормати вно-правового акта, який би ви значав цей розмір або встано влював інший розмір, немає.

З огляду на викладене, суд в важає необґрунтованими дово ди відповідача щодо застосув ання положення ч.3 ст.28 зазначе ного Закону, з якої випливає, щ о мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзац ом 1 частини 1 цієї статті, заст осовується виключно для визн ачення розмірів пенсії, приз начених згідно з цим Законом , оскільки наявність такої но рми та відсутність іншого мі німального розміру пенсії за віком не є підставою для відм ови в реалізації позивачем к онституційної гарантії, вста новленої ст.46 Конституції Укр аїни та права на отримання до плати до пенсії, передбачено ї ст.6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни".

Також, суд відхиляє доводи в ідповідача щодо не визначено сті на законодавчому рівні п итання відносно органу на як ий покладено обов'язок здійс нення виплат підвищення до п енсії особам, які мають стату с дитини війни, оскільки Пенс ійний фонд України повинен д іяти у відповідності до Поло ження Про Пенсійний фонд Укр аїни, затвердженого Указом П резидента України від 01.03.2002 рок у за №121\2001 і здійснює свої повн оваження на підставі п.15 зазна ченого положення через створ ені в установленому порядку його територіальні управлін ня. Відповідно до Закону Укра їни " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня" рішення про призначення т а перерахунок пенсій приймаю ться районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонер ів.

Таким чином, обов'язок по на рахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбач еної ст.6 Закону України " Про с оціальний захист дітей війни " покладено на УПФУ в Козельщи нському районі, за місцем про живання позивача.

Суд не бере до уваги твердже ння відповідача, яке містить ся в запереченнях відповідач а стосовно того, що по справі т акож повинно бути залучено в якості співвідповідача "Дер жказначейство", оскільки згі дно абз. 1 п.1 Положення про Пенс ійний фонд України, затвердж еного Указом Президента Укра їни від 01.03.2002 року за №121\2001 Пенсій ний фонд України є центральн им органом виконавчої влади.

Відповідно до зазначеного Положення на Пенсійний фонд України покладено обов'язок щодо призначення пенсії; підготовки документів для її виплати; забезпечення своєчасного і в повному обся зі фінансування та виплату п енсій.

Отже, обов'язок по нарахуван ню та виплати доплати до пенс ії, яка передбачена Законом У країни "Про соціальний захис т дітей війни", покладено саме на органи Пенсійного фонду У країни. Враховуючи, що держав а взяла на себе обов'язок щодо виплати позивачу 30% доплати д о пенсії та поклала виконанн я цього обов'язку на централь ний орган виконавчої влади - П енсійний фонд України, який д іє через свої місцеві органи , що входять в систему його орг анів, але вони не вчинили жодн ої дії для нарахування цих ко штів та їх виплати, суд вважає , що вони не виконали своїх пов новажень без поважних причин и.

Крім того, відповідачем, в п орушення ч.2 ст.71 КАС України не доведено та не надано суду до казів щодо вчинення будь-яки х дій для забезпечення викон ання покладеного на нього об ов' язку щодо нарахування та виплати позивачу доплати до пенсії у розмірі 30% від мініма льної пенсії за віком.

Також, враховуючи викладен е, суд вважає за необхідно зад овольнити позовні вимоги по зивача в частині визнан ня протиправною бездіяльніс ть відповідача щодо не випла ті йому підвищення до пенсії за період з 01 січня 2010 року по 06.12.2010 року , оскі льки дії відповідача щодо не нарахування та виплати вище зазначеної доплати призвел о до порушення прав позивача на своєчасне нарахування на отримання доплати до пенсії .

Вимога позивача щодо з обов' язати УПФ України в Ко зельщинському районі здійсн ити перерахунок пенсії з під вищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком та провести в ідповідні виплати до дати на брання сили постановою суду не підлягає до задоволенню, оскільки судове ріш ення повинно бути наслідком чинного правового регулюван ня та спрямовано на відновле ння порушених прав, свобод та інтересів на час вирішення п озову по суті. Виходячи із змі сту законодавства воно не мо же в майбутньому регулювати суспільні відносини.

Також, суд звертає увагу на те, що позивач не пропуст ив строк звернення до суду , оскільки позивачу після п исьмового звернення до відпо відача було відмовлено в пер ерахунку та доплаті вищезазн аченої доплати за вищезазнач ений період, позивачу здійсн ювалася доплата в непов ному обсязі за вищезазначени й період , а також те, що в ідповідно до частини першої статті 99 КАС України, адмініст ративний позов може бути под ано в межах строку звернення до адміністративного суду, в становленого цим Кодексом аб о іншими законами, а відповід но до ч.2 ст. 46 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , на нараховані суми пенсії, що не отримані з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачується за минулий час без обмеження будь-яким стро ком.

Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни стягнути з Державного бюд жету України судовий збір в р озмірі 1,70 грн.

На підставі викладе ного, керуючись ст. ст. 6, 22, 46, 152 Ко нституції України, ст. ст. 1-4, 6-9, 18, 41 ч.2, 71, 72, 94, 99, 158-163, 183-2, 256 КАС України, с т.ст. 6,7 ЗУ «Про соціальний захи ст дітей війни», ЗУ «Про держ авний бюджет на 2007 рік», ЗУ «Про Державний бюджет на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України», З У «Про держаний бюджет Украї ни на 2009 рік», ЗУ«Про держаний б юджет України на 2010 рік», Ріше ннями Конституційного Суду У країни від 09 липня 2007 року та ві д 22 травня 2008 року, ст. 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування», Положенням про Пенс ійний фонд України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Позов ОСОБА_1 до Управління пенсійного ф онду в Козельщинському район і про стягнення недоп лаченої щомісячної державно ї соціальної допомоги дітям війни - задовольн ити повністю .

Визнати дії Управління пен сійного фонду України в Козе льщинському районі Полтавсь кої області за період з 01 січня 2010 року по 06.12.2010 року - проти правними.

Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Ко зельщинському районі здійснити перерахунок пе нсії ОСОБА_1 з п ідвищенням її на 30% мінімально ї пенсії за віком з розміру, вс тановленого ч. 1 ст. 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове пенсійне страхування» та провести відповідні виплати за 2010 рік з 01 січня 2010 року по 06.12 .2010 року включно , з урахуванням проведених ви плат.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь позив ача судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1,70 гр н.

В іншій частині в позові від мовити.

Відповідно до ст. 256 КАС Укра їни постанова підлягає до не гайного виконання.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Козельщинський районний су д шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови з одночасним поданням ко пії апеляційної скарги до су ду апеляційної інстанції.

Постанова набуває чинност і після спливу строку на пода ння апеляційної скарги.

Постанова надруковане суд дею і є оригіналом.

Суддя

Козельщинського районного суду: М.М.Оксенюк

СудКозельщинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено05.01.2011
Номер документу13137100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-558-10

Постанова від 17.11.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Постанова від 20.08.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Кулеша Л. М.

Постанова від 13.12.2010

Адміністративне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Пономаренко Іван Петрович

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Баштанський районний суд Миколаївської області

Муругов Віталій Васильович

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Баштанський районний суд Миколаївської області

Муругов Віталій Васильович

Ухвала від 28.12.2010

Адміністративне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Єланський Олег Геннадійович

Ухвала від 07.12.2010

Адміністративне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Постанова від 08.12.2010

Адміністративне

Баштанський районний суд Миколаївської області

Муругов Віталій Васильович

Ухвала від 25.10.2010

Адміністративне

Чернігівський районний суд Запорізької області

Пода Наталія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні