Господарський суд львівської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
10.11.2025 Справа № 914/1074/22
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Трускавецького В. П., за участю секретаря судового засідання Шевчук О. О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали
звіту:Головного управління Пенсійного Фонду України у Львівській області, м. Львів,про:виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22 за позовом:Львівського обласного центру зайнятості, м. Львів,до відповідача:Головне управління Пенсійного Фонду України у Львівській області, м. Львів,про:стягнення 71'898,38 грн.Учасники справи не з`явились. ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 позовні вимоги задоволено, стягнуто з ГУ ПФУ у Львівській області на користь Львівського міського центру зайнятості 71898,38 грн відшкодування витрат на виплату допомоги по безробіттю та 2481,00 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.
Постановою Західного апеляційного господарського суду від 25.10.2022 у справі № 914/1074/22 апеляційну скаргу ГУ ПФУ у Львівській області у Львівській області залишено без задоволення, а рішення Господарського суду Львівської області від 05.04.2022 без змін.
На примусове виконання даних судових рішень Господарським судом Львівської області 03.11.2022 видано відповідний наказ.
Ухвалою суду від 07.03.2023 поновлено строк для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Львівської області від 03.11.2022 у справі № 914/1074/22 на три місяці з 07.03.2023, провадження за скаргою Львівського міського центру зайнятості в частині визнання дій ГУ ДКСУ у Львівській області щодо невиконання наказу Господарського суду Львівської області від 03.11.2022 у справі № 914/1074/22 протиправними та скасування рішення ГУ ДКСУ у Львівській області № 04-08-06/11262 від 14.12.2022 закрито.
Ухвалою від 28.11.2023 замінено стягувача Львівський міський центр зайнятості його правонаступником - Львівським обласним центром зайнятості у наказі про виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 та постанови Західного апеляційного господарського суду від 25.10.2022 у справі № 914/1074/22.
Ухвалою суду від 20.06.2024 поновлено строк для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Львівської області від 03.11.2022 у справі № 914/1074/22 на три місяці з 20.06.2024.
15 квітня 2025 року до суду надійшла заява Львівського обласного центру зайнятості (вх. № 1593/25 від 15.04.2025), у якій заявник просив застосувати заходи примусу до боржника у справі № 914/1074/22 в порядку статті 345-1 ГПК України, шляхом зобов`язання подати на розгляд суду звіт про виконання рішення суду від 16.08.2022 у даній справі. Також, заявник просив розгляд заяви здійснювати у судовому засіданні за правилами статті 342 ГПК України.
Ухвалою суду від 28.04.2025 заяву Львівського обласного центру зайнятості задоволено та зобов`язано ГУ ПФУ у Львівській області в строк до 30.06.2025 подати суду звіт про виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22.
30 червня 2025 року ГУ ПФУ у Львівській області подано до суду звіт про виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22 (вх. № 2821/25).
Ухвалою суду від 21.07.2025 звіт ГУ ПФУ у Львівській області прийнято; зобов`язано Головне управління ПФУ у Львівській області до 21.10.2025 подати суду звіт про виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22.
21 жовтня 2025 року ГУ ПФУ у Львівській області подано до суду звіт про виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22 (вх. № 27984/25).
23 жовтня 2025 року Львівським обласним центром зайнятості подано відповідь на звіт про виконання рішення суду (вх. № 28186/25), у якому, зокрема викладено прохання розглядати такий в судовому засіданні.
Ухвалою суду від 27.10.2025 звіт ГУ ПФУ у Львівській області призначено до розгляду у судовому засіданні 10.11.2025.
28 жовтня 2025 року ГУ ДКСУ у Львівській області подано клопотання про долучення до матеріалів справи листа ДКСУ від 15.10.2025 та листа ГУ ДКСУ у Львівській області від 28.10.2025 (вх. № 28612/25).
06 листопада 2025 року Львівським обласним центром зайнятості подано клопотання про витребування в ГУ ПФУ у Львівській області та ГУ ДКСУ у Львівській області інформації (вх. № 29719/25).
У судове засідання 10.11.202 учасник справи не з`явились.
Проаналізувавши документи, що надійшли від ГУ ПФУ у Львівській області, Львівського обласного центру зайнятості та ГУ ДКСУ у Львівській області, суд зазначає таке.
У частині 1 статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» передбачено, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Як встановлено раніше, наказ у справі № 914/1074/22 перебуває на виконанні в ГУ ДКСУ у Львівській області. Таке виконання здійснюється в порядку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень». ГУ ДКСУ у Львівській області неодноразово вказує, що можливість виконання згаданого наказу залежить від того чи перебуває боржник на розрахунково-касовому обслуговуванні та має відкриті рахунки в органі казначейства. Оскільки ГУ ПФУ у Львівській області не має відкритих рахунків в казначействі, то останнє не може здійснити безспірне списання коштів, що утруднює виконання наказу у справі № 914/1074/22.
Враховуючи тривале невиконання рішень по справах, де стягувачем є обласний центр зайнятості, а боржником є територіальні управління ПФУ, ГУ ДКСУ у Львівській області зверталось до ДКСУ з листом № 04-04-08/6444 від 17.07.2025, у якому просило надати роз`яснення з приводу виконання виконавчих документів, зокрема і у справі № 914/1074/22, у відповідності до вимог Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», а саме можливості та/або неможливості обліку (внесення) таких виконавчих документів до реєстру судових рішень АС «Є-Казна» згідно з п. 3 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень згаданого закону Закону.
У пункті 3 роздіду ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» передбачено, що виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб`єкти, які видані або ухвалені до набрання чинності цим Законом, подаються до органу державної виконавчої служби протягом шести місяців з дня набрання чинності цим пунктом. Якщо рішення суду про стягнення коштів або виконавчі документи за цими рішеннями, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб`єкти, не було подано в строк, встановлений цим пунктом, це не є підставою для відмови у виконанні даного судового рішення.
Заборгованість погашається в такій черговості:
у першу чергу погашається заборгованість за рішеннями суду щодо пенсійних та соціальних виплат, про стягнення аліментів, відшкодування збитків та шкоди, завданих внаслідок злочину або адміністративного правопорушення, каліцтва або іншого ушкодження здоров`я, а також у зв`язку з втратою годувальника;
у другу чергу погашається заборгованість за рішеннями суду, пов`язаними з трудовими правовідносинами;
у третю чергу погашається заборгованість за всіма іншими рішеннями суду.
Бюджетні асигнування на погашення заборгованості визначаються Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
АС «Є-Казна» - це комплексна автоматизована система Державної казначейської служби України, яка використовується для забезпечення обслуговування державного та місцевих бюджетів у внутрішній системі казначейства та взаємодії з банківською платіжною системою електронних платежів.
Основне призначення АІС «Є-Казна» полягає в автоматизації таких завдань касового обслуговування виконання бюджетів: облік і розподіл надходжень в бюджетну систему України; облік коштів від дохідної діяльності, отриманих державними бюджетними установами, в умовах функціонування єдиного казначейського рахунку; облік надходжень митних та інших платежів від учасників зовнішньоекономічної діяльності на казначейських рахунках.
ДКСУ у листі № 5-08-08/22721 від 15.10.2025 повідомила ГУ ДКСУ у Львівській області, що у разі зобов`язання судом ГУ прийняти до виконання виконавчий документ, стягувачем за яким є обласний центр зайнятості, а боржником ГУ ПФУ в області, відомості про виконавчий документ вносяться до АРМ Реєстр судових рішень АС «Є-Казна» WEB.
Враховуючи викладене, для надання можливості ГУ ПФУ у Львівській області та Львівському обласному центру зайнятості можливості з`ясувати чи внесено наказ від 03.11.2022 у справі № 914/1074/22 до АРМ Реєстр судових рішень АС «Є-Казна» WEB, суд вважає за необхідне відкласти розгляд звіту боржника про виконання такого наказу.
Також, суд враховуючи недосконалість національного законодавства щодо врегулювання питань, що стосуються виконання судових рішень, подібних рішенню Господарського суду Львівської області у справі № 914/1074/22, зважаючи на відсутність єдиного підходу до вирішення таких проблематичних питань, виконуючи обов`язок судового контролю, уникаючи надмірного формалізму, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання Львівського обласного центру зайнятості та зобов`язати:
- ГУ ПФУ у Львівській області інформацію про те, який спосіб та порядок виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі №914/1074/22 дасть змогу боржнику виконати таке рішення в повному обсязі;
- ГУ ДКСУ у Львівській області інформацію про те, який спосіб та порядок виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22 дасть змогу Казначейству здійснити гарантоване державою забезпечення виконання рішень суду способом безспірного списання коштів з рахунку боржника.
Керуючись ст.ст. 234, 235, 339, 342, 345-3 ГПК України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1.Розгляд звіту Головного управління Пенсійного Фонду України у Львівській області про виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22 (вх. № 27984/25 від 21.10.2025) відкласти на 12.01.2026 о 15:00 год. Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Львівської області (79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128, другий поверх).
2.Явку представників сторін визнати необов`язковою.
3.Зобов`язати ГУ ПФУ у Львівській області інформацію про те, який спосіб та порядок виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі №914/1074/22 дасть змогу боржнику виконати таке рішення в повному обсязі.
4.Зобов`язати ГУ ДКСУ у Львівській області інформацію про те, який спосіб та порядок виконання рішення Господарського суду Львівської області від 16.08.2022 у справі № 914/1074/22 дасть змогу Казначейству здійснити гарантоване державою забезпечення виконання рішень суду способом безспірного списання коштів з рахунку боржника.
5.Встановити строк до 12.12.2025 для виконання вимог даної ухвали.
Звернути увагу на можливість застосування заходів процесуального примусу, передбачених статтею 135 ГПК України, у разі ігнорування вимог суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Суддя Трускавецький В.П.
| Суд | Господарський суд Львівської області |
| Дата ухвалення рішення | 10.11.2025 |
| Оприлюднено | 18.11.2025 |
| Номер документу | 131820527 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань, з них |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Трускавецький В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні