Герб України

Ухвала від 05.12.2025 по справі 420/18306/22

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/18306/22

УХВАЛА

05 грудня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в письмовому провадженні заяву представника Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області» про встановлення судового контролю за виконанням рішення у справі за адміністративним позовом Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області» до Одеської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Громадська організація «Страж-Ю.Г.», Громадська організація «За рулем», Обслуговуючий кооператив «Чорноморець», Споживче товариство «Пенсіонер-Авто», про визнання протиправним та нечинним рішення в частині,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30.10.2025 року, позов Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області» до Одеської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Громадської організації «Страж-Ю.Г.», Громадської організації «За рулем», Обслуговуючого кооперативу «Чорноморець», Споживчого товариства «Пенсіонер-Авто» задоволено повністю.

Вказаним рішенням визнано протиправними та нечинними пункт 6 рішення Одеської міської ради Про встановлення ставок збору за місця для паркування транспортних засобів у м. Одесі №970-VIII від 29 червня 2022 року в частині спеціально відведених автостоянок, та пункт 1 додатку 2 до вказаного рішення Одеської міської ради №970-VIII від 29 червня 2022 року.

Стягнуто з Одеської міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області» сплачений судовий збір у розмірі 2481 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).

Рішення набрало законної сили 30.10.2025 року.

25.11.2025 року до суду від представника Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області» надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення.

Вказана заява обґрунтована наступним.

З моменту набрання рішенням законної сили для спеціально відведених автостоянок підлягають застосуванню ставки, визначені рішенням Одеської міської ради від 31.01.2011 р. № 281-VI «Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів» (зі змінами), а саме: 0,0015 мінімальної заробітної плати за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів.

Повний текст рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року, а також постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30.10.2025р. з відмітками про набрання законної сили отримано представником позивача 19 листопада 2025 р. Позивач не звертався до органів виконавчої служби щодо виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року.

Разом з тим відповідно до ст.265 КАС України резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акту протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до п.5.1 рішення № 970-VIII від 29.06.2022 р. доручено Комунальному підприємству «Одестранспарксервіс» у десятиденний строк, але не пізніше 25 липня 2022 року, надіслати до контролюючих органів, в яких перебувають на обліку платники збору за місця для паркування транспортних засобів, інформацію в електронному вигляді щодо ставок збору за місця для паркування транспортних засобів у порядку та за формою, встановленими чинним законодавством України, та копію цього рішення.

Голова координаційної Ради ГС Асоціація автомобілістів Одеської області звертався через Єдиний центр звернень громадян за посиланням https://1535.omr.gov.ua до Одеської міської ради та її виконавчих органів з приводу виконання рішення суду від 14.03.2025 р., однак його заяви залишились не розглянутими та без відповіді. Інформація про опублікування рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року в засобах масової інформації не публікувалась, навіть в телеграм каналі Одеської міської ради, органи податкової служби про зміну ставок збору за місця для паркування транспортних засобів з 30 жовтня 2025 року не повідомлялись.

За наведених обставин, на думку заявника, є всі підстави для судового контролю за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року.

Відповідач подав до суду заперечення на заяву про встановлення судового контролю, вважаючи, що для цього відсутні підстави.

Розглянувши заяву представника Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області», суд дійшов наступного висновку.

Статтею 1291 Конституції України визначено, що держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно з ч.1 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.382-1 КАС України, суд розглядає заяву про зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення (крім заяви, передбаченої частиною п`ятою статті 382 цього Кодексу) протягом десяти днів з дня її надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням заявника - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно ч.2 ст.382-1 КАС України, за наслідками розгляду заяви суд постановляє ухвалу про її задоволення або відмову у задоволенні та зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Суд звертає увагу, що положення ст.382 КАС України не містять жодних застережень стосовно неможливості встановлювати судовий контроль після ухвалення рішення у справі.

Так, рішення Одеської міської ради від 29.06.2022 року № 970-VIII «Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів у м. Одесі» офіційно оприлюднено в газеті «Одеські вісті» від 05.01.2023 року № 1.

З доданих до заперечень відповідача документів вбачається, що Юридичний департамент Одеської міської ради листом від 25.11.2025 року № 3090, в рамках виконання вимог, визначених ч. 1 ст. 265 КАС України, звернувся до Департаменту інформації та цифрових рішень Одеської міської ради, в якому повідомив про необхідність забезпечити у найкоротший строк опублікування в газеті «Одеські вісті» або, у разі неможливості, в іншому виданні, в якому здійснюється оприлюднення рішень Одеської міської ради, а також на офіційному сайті Одеської міської ради резолютивної частини рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року у справі №420/18306/22.

У свою чергу листом від 26.11.2025 року № 01-18/802 Департаментом інформації та цифрових рішень Одеської міської ради повідомлено, що на сьогодні газета «Одеські вісті» не має друкованого видання і здійснює публічне поширення інформації через соціальну мережу «Facebook».

Також у вищезгаданому листі Департаментом інформації та цифрових рішень Одеської міської ради зазначено, що наразі оприлюднення актів та інших офіційних документів Одеської міської ради здійснюється в газеті місцевої сфери розповсюдження «Життя в Одесі» і опублікування в ній резолютивної частини рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року у справі № 420/18306/22 заплановано на 04.12.2025 року.

Разом з цим, 25.11.2025 року на сторінці газети «Одеські вісті» у соціальній мережі «Facebook» опублікована резолютивна частина рішення суду Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року у справі №420/18306/22 (посилання: https://www.facebook.com/share/p/1Bn77vCfXv/).

Крім того, на офіційному сайті Одеської міської ради у розділі «Оголошення» також опублікована резолютивна частина рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року у справі № 420/18306/22 (за посилання: https://omr.gov.ua/ua/announcement/244067/).

Отже, суд зазначає, що вищезазначена інформація є підтвердженням того, що Одеською міською радою та її виконавчими органами вчиняються дії, направлені на опублікування резолютивної частини рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2025 року у справі № 420/18306/22 в засобах масової інформації та, вочевидь, не свідчить про ухилення відповідача від виконання вимог ст.265 КАС України щодо офіційного її оприлюднення після набрання рішенням законної сили.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що в задоволенні заяви позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду та зобов`язання подати звіт про виконання судового рішення слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 293, 370, 382, 382-1 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника Громадської спілки «Асоціація автомобілістів Одеської області» про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі № 420/18306/22 - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дня складення ухвали.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2025
Оприлюднено08.12.2025
Номер документу132368995
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/18306/22

Ухвала від 18.12.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 05.12.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Постанова від 30.10.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 30.10.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 30.05.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 15.05.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 14.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні