Постанова
від 06.12.2010 по справі 2а-5075/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а -5075/09/2370

06.12.2010 р. м. Чер каси

15 год. 15 хв.

Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Гаран я С.М.,

при секретарі - Лисенко С.С .,

за участю представника поз ивача Державної інспекції з контролю за цінами в Черкась кій області Шевченко А.Л. - за довіреністю,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в Ч еркаській області до житлово -комунального підприємства « Холоднянське» про стягнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами в Черкась кій області звернулася з поз овом до житлово-комунального підприємства «Холоднянське » про стягнення у дохід держа вного бюджету економічних са нкцій.

Представник позивача вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовол ьнити. В обґрунтування позов у пояснила, що в порушення Пор ядку надання висновків на по слуги з централізованого вод опостачання та водовідведен ня, виробництва, транспортув ання, постачання теплової ен ергії, послуги з централізов аного опалення і постачання гарячої води, послуги з вивез ення побутових відходів, а та кож технічного обслуговуван ня ліфтів, який затверджений наказом Міністерства економ іки України від 07.03.2007 року № 67 «Пр о затвердження Порядку надан ня висновків щодо розрахункі в економічно обґрунтованих п ланових витрат на послуги з ц ентралізованого опалення і п остачання гарячої води, посл уги з вивезення побутових ві дходів, а також технічного об слуговування ліфтів», позива чем отримано необґрунтовано ї виручки в сумі 13284 грн. 49 коп. за період з 18.09.2008 р. по 18.12.2008 р., а саме з а період з 18.09.2008 р. по 01.12.2008 р. 9986 грн. 28 коп. та за період з 01.12.2008 р. по 18.12.20 08 р. 3298 грн. 21 коп. Дане порушення з афіксовано позивачем в акті перевірки № 2364 від 18.09.2009 р. Рішенн ям № 151 від 21 вересня 2009 року пози вачем нараховані економічні санкції за порушення держав ної дисципліни цін на суму 39853 г рн. 47 коп., яку представник пози вача і просив стягнути в судо вому порядку.

Відповідач по справі , належним чином повідомлени й про дату, час та місце судово го розгляду, в засідання не з' явився. Однак у поданому пись мовому запереченні позовні в имоги не визнав та зазначив н аступне. Згідно тверджень по зивача за період з 01.12.2008 р. по 18.12.2008 р. відповідачем застосовано тариф, зазначений в рішенні М алосмілянської сільської ра ди Смілянського району Черка ської області від 18.12.2008 р. № 103, що, однак, не відповідає дійснос ті, оскільки відповідач не за стосовував підвищений тариф у вказаний період, а продовжу вав здійснювати нарахування за старими тарифами, тобто по 4 грн. 28 коп. за мі води - водопо стачання та по 5 грн.72 коп. за мі - водовідведення. В розраху нку, який наводиться в акті пе ревірки, зазначено, що позива ч нараховував кошти виходячи з тарифу 7 грн. 17 коп. мі за водоп остачання та 7 грн. 68 коп. мі за в одовідведення. У зв' язку з н еправильним розрахунком нар ахування санкцій в сумі 9986 грн . 82 коп. за період з 18.09.2008 р. по 01.12.2008 р . є необ' єктивним та не обґру нтованим.

Заслухавши пояснення та доводи представника пози вача, вивчивши матеріали спр ави та оцінивши письмові док ази у їх сукупності, суд прийш ов до висновку, що позов підля гає до часткового задоволенн я, виходячи з наступних підст ав.

Житлово-комунальне підпри ємство «Холоднянське» відпо відно до свідоцтва про держа вну реєстрацію 27.03.2003 року зареє строване Смілянською районн ою державною адміністрацією Черкаської області, ідентиф ікаційний код 32418435.

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в Черкаській області проведена планова п еревірка житлово-комунально го підприємства «Холоднянсь ке» з питань дотримання держ авної дисципліни цін при вст ановленні та застосуванні та рифів на житлово-комунальні послуги (водопостачання та в одовідведення, утримання буд инків і споруд та прибудинко вих територій). За її результа тами був складений акт № 2364 від 18.09.2009 р., згідно якого виявлено п орушення - використання під вищених тарифів на послуги з водопостачання та водовідве дення до їхнього офіційного введення в дію. Виявлений фак т є порушенням Порядку надан ня висновків на послуги з цен тралізованого водопостачан ня та водовідведення, виробн ицтва, транспортування, пост ачання теплової енергії, пос луги з централізованого опал ення і постачання гарячої во ди, послуги з вивезення побут ових відходів, а також техніч ного обслуговування ліфтів, який затверджений наказом Мі ністерства економіки Україн и від 07.03.2007 року № 67 «Про затвердж ення Порядку надання висновк ів щодо розрахунків економіч но обґрунтованих планових ви трат на послуги з централізо ваного опалення і постачання гарячої води, послуги з вивез ення побутових відходів, а та кож технічного обслуговуван ня ліфтів».

За наслідками переві рки позивачем було винесене рішення № 151 від 21 вересня 2009 рок у про застосування до відпов ідача економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін, а саме - вилучення у дохід бюджету коштів у розмі рі 39853 грн. 47 коп.

Спеціальним законом, який в изначає основні принципи вст ановлення і застосування цін і тарифів та організацію кон тролю за їх дотриманням на те риторії республіки, є Закон У країни «Про ціни і ціноутвор ення» від 3 грудня 1990 року № 507-XII (д алі - Закон № 507).

Відповідно до вимог Закону № 507 в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи . Вільні ціни і тарифи встанов люються на всі види продукці ї, товарів і послуг, за винятко м тих, по яких здійснюється де ржавне регулювання цін і тар ифів.

Статтею 12 Закону № 507 передба чено, що координація роботи п о здійсненню політики цін, пр оведення економічного аналі зу рівня та динаміки цін і вжи ття заходів щодо регулювання цін і тарифів здійснюються в ідповідними державними орга нами управління України та ї х структурними підрозділами . Господарські суб'єкти повин ні в установленому порядку п одавати необхідну інформаці ю для здійснення контролю за правильністю встановлення і застосування цін.

Відповідно до статті 13 Зако ну № 507 державний контроль за ц інами здійснюється при встан овленні і застосуванні держа вних фіксованих та регульова них цін і тарифів. При цьому ко нтролюється правомірність ї х застосування та додержання вимог законодавства про зах ист економічної конкуренції .

Згідно положень пунктів 1.3, 1. 4, та 2.1 Інструкції про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами, затвердженої нак азом Міністерства економіки та з питань європейської інт еграції України, Міністерств а фінансів України від 3 грудн я 2001 р. № 298/519 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції Україн и 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238, відповід но до Закону України "Про ціни і ціноутворення" необґрунто вано одержана підприємством , організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету і з застосуванням штрафу у дво кратному розмірі необґрунто вано одержаної суми виручки за належністю. Підставою для застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання с уб'єктами господарювання нео бґрунтованої виручки в резул ьтаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, п орядку встановлення та засто сування цін і тарифів, які рег улюються уповноваженими орг анами відповідно до вимог за конодавства. Необґрунтовано одержана суб'єктом підприєм ницької діяльності сума виру чки, що підлягає вилученню в д охід бюджету, обчислюється п ри порушенні порядку встанов лення і застосування цін (тар ифів), що регулюються уповнов аженими органами, - як різниця між фактичною виручкою від р еалізації продукції (послуг, робіт) та її вартістю за цінам и і тарифами, сформованими зг ідно з вимогами законодавств а.

На думку суду, позивач, заст осовуючи до відповідача вимо ги частини 1 статті 14 Закону № 507 та стягуючи до бюджету необ ґрунтовано одержану суму вир учки в результаті порушення державної дисципліни цін, не вірно визначив суму останньо ї. Згідно розрахунку, який нав одиться в акті перевірки, від повідач нараховував кошти ви ходячи з тарифу 7 грн. 17 коп. за м і по водопостачанню та 7 грн. 68 к оп. за мі по водовідведенню. З наданих до матеріалів справи письмових доказів вбачаєтьс я, що в період з 01 грудня по 18 гру дня 2008 року відповідачем не за стосовувались тарифи, які за значені в рішенні Малосмілян ської сільської ради від 18.12.2008 р оку № 103, а продовжували здійсн юватися нарахування за стари ми тарифами, а саме: по 4 грн. 28 ко п. за мі води - водопостачанн я та по 5 грн. 72 коп. за мі - водов ідведення.

Перевіряючі Державної інс пекції з контролю за цінами в Черкаській області, застосо вуючи до відповідача економі чні та фінансові (штрафні) са нкції, не врахували дотацію, я ка надходила відповідачу та була відображена в рішеннях виконавчого комітету Малосм ілянської сільської ради Смі лянського району Черкаської області № 23 від 22.02.2008 р. та № 70 від 24.07.2008 р.

З вище наведеного вбачаєть ся, що відповідачем отримано необґрунтованої виручки на суму 3706 грн. 62 коп., а не 9986 грн. 28 коп ., та штрафу в розмірі 19155 грн. 74 ко п. як помилково нараховано по зивачем.

Вказана обставина підтвер джується постановою Черкась кого окружного адміністрати вного суду від 15.01.2010 р. по адміні стративній справі № 2а-5795/09/2370 за п озовом житлово-комунального підприємства «Холоднянське » до Державної інспекції з ко нтролю за цінами в Черкаські й області про визнання проти правним та скасування рішенн я про застосування економічн их санкцій, залишеного без зм ін ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 05.10.2001 р., яким позовні вимо ги задоволені частково. Скас оване рішення Державної інсп екції з контролю за цінами в Ч еркаській області № 151 від 21.09.2009 р . про застосування економічн их санкцій за порушення держ авної дисципліни цін в части ні вилучення у житлово-комун ального підприємства «Холод нянське» у дохід бюджету 9577 гр н. 87 коп. та вилучення у дохід бю джету штрафу в сумі 19155 грн. 74 коп . Залишено чинним рішення ріш ення Державної інспекції з к онтролю за цінами в Черкаськ ій області № 151 від 21.09.2009 р. цін в ча стині вилучення у житлово-ко мунального підприємства «Хо лоднянське» у дохід бюджету 3706 грн. 62 коп. та вилучення у дохі д бюджету штрафу в сумі 7413 грн. 24 коп.

На підставі викладен ого суд приходить до висновк у про те, що позивач неправомі рно нарахував житлово-комуна льному підприємству «Холодн янське» зазначену суму еконо мічних санкцій, а тому позов п ідлягає до часткового задово лення.

На підставі викладен ого, керуючись статтями 159 - 163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної інсп екції з контролю за цінами в Ч еркаській області до житлово -комунального підприємства « Холоднянське» про стягнення економічних санкцій - задово льнити частково.

Стягнути з житлово-ко мунального підприємства «Хо лоднянське», ідентифікаційн ий код 32418435, в дохід бюджету чере з Державну інспекцію з контр олю за цінами в Черкаській об ласті економічні санкції в р озмірі 11119 (одинадцять тисяч ст о дев' ятнадцять) грн. 86 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и яка подається до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду через суд першої і нстанції протягом десяти дні в з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції. У разі застосування судом частини третьої статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випад ках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, було пов ідомлено про можливість отри мання копії постанови суду б езпосередньо в суді, то десят иденний строк на апеляційне оскарження постанови суду об числюється з наступного дня після закінчення п'ятиденног о строку з моменту отримання суб'єктом владних повноваже нь повідомлення про можливіс ть отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови виготовлений 10 грудня 2010 року.

Суддя С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13306176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5075/09/2370

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні